Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Attila0 #199 üzenetére

    Az erősebb kormánymű a te kitalálásod. Nem ezt írtam.
    Kis helyre van összezsúfolva a meghajtás és a kormányzás. Ha valaminek erősebbnek kell lennie az a kerék felfüggesztés. De nem ez a probléma.
    Egy egység a kormányzás és a meghajtás. De ezen nincs mit vitatkozni. Nincs autószerelői végzettséged.
    Ha lenne akkor nem kezdtél volna el vitatkozni.

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Attila0 #195 üzenetére

    Hátsókerék hajtás.
    Kardántengely, differenciálmű, kerékhajtó tengelyek.

    Első kerék hajtásnál ehhez jön még a kormánymű. Egészen kis helyre bezsúfolva, a hajtás miatt megerősítve.

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Attila0 #190 üzenetére

    Szóval a hátsókerék hajtás kivitelezése sokkal egyszerűbb mint a fronthajtásé.
    Annak idején a Lada azért volt hátsókerék hajtású, mert nem sikerült megoldani a fronthajtás gyártását.
    Habár a fronthajtás mindenben előnyösebb lett volna.

    Kezdetben a Tesla is hasonló problémákkal küszködött. A DUAL motor bejelentésekor sikerült a problémát megoldani.

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz #54625216 #173 üzenetére

    "Ami egyben előny is, mert nem köti őket a már kiépült gyártási infrastruktúra.
    Azaz a termékhez tudják igazítani a gyártést és nem a gyártáshoz a terméket."


    Nem!
    Illetve azok a gyártók, akik ragaszkodnak meglévő technikákhoz hamar kiesnek a versenyből. Az új technológiát zöldmezős beruházásként szokták megvalósítani. Az üzemcsarnokot bontani kell, hogy optimális elrendezésben lehessen használni az új gyártósort.

    "A legtöbb autógyártó beszállítók ezreivel dolgozik, így egy paradigmaváltás az egész infrastruktúrájukat fenekestül felforgatná."

    Gondoltam már erre. Gyárthatnák a csavarokat is saját eszközökkel.
    Vajon mennyivel lenne olcsóbb, mint a külső partner terméke.

    A saját gyártás csak akkor pálya, ha nem gyártatható le olcsóbban más gyártóval.
    Persze a csipeket is lehet saját gyártásban megoldani. Ja nem.

    A saját gyártásnak van előnye. Minél több modellben fel tudják használni ugyan azt az alkatrészt vagy részegységet, annál olcsóbb lesz az adott alkatrész
    A BMW, nincs rossz helyzetben. A saját modelljei mellet a MIni és a Rolls-Royce termékebe is betervezhető az alkatrész.
    A Volkswagen még jobb helyzetben van.
    A saját modelljei mellett, Audi, Scout, Seat/Cupra, Škoda, Bentley, Lamborghini, Porsche, Bugatti, Rimac modelljeiben használhatják fel az alkatrészeket és részegységeket.
    Nyilván a karosszéria külső része mindig egyedi marad.
    Várjunk csak, a Tesla lehetőségei mennyire tágasak. :DDD

    "Csak akkor, ha az árcsökkenésnek nincs mozgástere. A Tesla esetében viszont bőven van még tartalék."

    Nincs.
    Az árcsökkentés a kereslet növelésére, áttételesen a bevétel növelésére van bevetve.
    Nem a hasznot akarják növelni, hanem a bevételt. Ez felemészti azt a tartalékot, amire te gondolsz.

    "pl. NASA által végzett rendszeres drogtesztek"

    Ennek van egy szépséghibája. Nem a NASA mondja, hanem hanem Musk. Annyi bizonyos, hogy Musk hozzáféréssel rendelkezik az alkalmazottai teszt eredményéhez.
    De azt, hogy őt is tesztelik, a NASA nyilatkozata nélkül kétségbe lehet vonni.
    A drog teszt eredményeiről csak felhatalmazással nyilatkozhatna a NASA, ha valóban tesztelik,

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Joz76 #84 üzenetére

    "Ráadásul a villanyautók a hagyományok benzin/dizel/hibrid autókhoz képest viszonylag fiatalok, így várhatóan méginkább "fel fognak zárkózni" a hibalistát tekintve. "

    Ez csak a Tesla autóira igaz. Ennek több oka van.

    Az egyik nyilvánvalóan az, hogy nincs autótervezési gyakorlata a gyártónak. Ebben nyilvánvalóan hátrányban vannak a hagyománnyal rendelkező gyártókkal szemben.

    A járművekbe sikerült néhány nagyon exkluzív dolgot beépíteni. Például az ajtónyitás kapott új megoldást. Ezek általában bonyolultabbak a meglévőknél. Ezért problémásabbak is lehetnek.

    A tesla meghajtása innovatív egy egység végzi a meghajtást és a rekuperációt. A forgórészhez állandó mágnest alkalmaznak. Ezért hűteni kell, a meghajtó tengelyen áramlik át folyadék.
    A többi gyártónak nincs ilyen hűtés problémája. A visszatöltéshez egy második egységet használnak.

    Ami aggasztó lehet az, hogy az árcsökkentés vonzata a takarékosság. Ha átcsap a minőség romlásába, komoly problémák jelentkezhetnek az eladásba. Ami piac és bevétel vesztés. Lemaradás a fejlesztésben.

    Ezt folyamatot járta végig az Opel. A nyolcvanas években piacvezető gyártó volt Németországban. Nagyon jó piaci pozíciót értek el.
    Utána beindult a lejtőmenet. Amerikai kézbe került a cég. De nem segített a helyzeten. Végül a PSA vásárolta fel az Opelt. Megtolták friss technológiákkal. Néhány éve lettek képesek valóban piacképes autókat gyártani újra.

    Korábban írta valaki. Musk személyes dolga a droghasználat.
    Nagyon nem személyes ügy. Sok emberért felelős. Azokért, akik neki dolgoznak és azokért, akik a vásárolnak cégei termékeiből.
    Egy hibás, tudat módosult állapotban hozott döntés, szó szerint embereket tehet tönkre.

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz PlayMax #70 üzenetére

    "de inkább az egész világra káros veszélyes hulladék lesz az egészből "

    Az elhasznált akkumulátorok újra hasznosításának legnagyobb akadálya az elhasznált akkumulátorok hiánya. Értékes alapanyagokat lehet visszanyerni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés