Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz Oposzumtoszó #5710 üzenetére

    Ez a bekötése az FZ-1 régi NDK vasúti trafónak.
    A váltakozó áramú oldal 0, vagy föld pontja az egyen áramú oldal negatív, vagy 0 pontjával kell összekötve legyen, hogy a jelzők áramkörei és a megszakító vágányok rendben működjenek, kapcsoljanak a mozdony elhaladására.

    Üdv.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz Oposzumtoszó #5710 üzenetére

    A váltóvezérlő elektromágnes el van választva a pályától, mert a vonatok egyenárammal mennek, az elektromágneseknek meg jó a váltóáram is. A tartozék kimenete a trafóknak általában váltóáram. Vagyis a pályába két külön vezetéken kell feladnod az egyen feszültséget a vonatok működéséhez. Analógról beszélek persze. A digitálisat nem tudom nem volt és nem is nagyon lesz olyan vasutam. Ha használni fogsz kapcsoló síneket, illetve szigetelt síndarabokat kapcsolónak, akkor a váltóáram és az egyenáram egy-egy pólusát is össze kell majd kötnöd.
    Az analóg vasút minden gyártmánynál szinte megegyező. A neten találsz régi PIKO és TT katalógusokat. Azokban az alap kapcsolások le vannak írva, rajzolva, tök jól elmagyaráznak mindent. A roco, stb is mind ugyan az analogban, legfeljebb más a kinézet. Vagy el tudom neked küldeni pdf formátumban a Gerhardt Torst Vasútmodellezés c. könyvet, abban elég profin le vannak írva a dolgok. De ha nagyon bele akarod ásni magad az analóg cuccokba, akkor kezdd el megszerezni a Linzbauer Tamás Vasútmodellezés c. könyvét. Előre szólok, nem olcsó, mert bár több mint húsz éves könyv még ma is topon van a témában, ezért ha felbukkan egy példány - arany árban - azonnal viszi is valaki.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz Oposzumtoszó #5708 üzenetére

    Roco az sima kétsínes, nem lesz gond vele. Trafót mint mondtam volt, ha nincs akkor egy Piko Fz1-et szerezz be, kezdetnek tökéletes. Analógban.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz Oposzumtoszó #5705 üzenetére

    Tisztázzuk a fogalmakat.

    AC: Váltakozó áram
    DC: Egyenáram
    Digitális rendszer: Elvileg mindegy mi van a sínben mert a digitális elemek csinálnak mindent. Hangsújozom, hogy csak elvileg mindegy!

    AC rendszerben analóg vasút létezik, a Märklináltal kidolgozott három sínes rendszerben, Rohadt megbízható, a régi teljesen fém mozdonyok kocsik hihetetlen strapabíróak. Ma már szinte minden gyártó készít AC mozdonyokat is, a Märklin rendszer a reneszánszát éli. Pl. A MIniatur Vunderland laza 5000 nm-es asztala is Märklin Digital.
    Vagyis létezik természetesen digitális rendszer itt is, Több féle komolysággal, tudással, a Deltától az Mfx-ig.

    DC azaz mezei kétsínes rendszerben mindenki gyárt vasutat, a Limától, a Märklinig. Van digitális rendszer millió egy fajta ebben a témában természetesen.

    Ha teljesen kezdő versenyző vagy és eldöntötted mivel akatsz foglalkozni, akkor analóg AC rendszerben egy 30 wattos Märklin trafót javaslok, analóg DC rendszerben pedig a jó öreg PIKO Fz1-et. Picit koros darabok, de szinte elpusztíthatatlanok. Digitális rendszerhez az adott rendszerhez javasolt tápegységet illik megvenni.

    Analóg előnye az olcsóság, digitálisé a tudás és a gyakorlatilag nulla kábelezési munkaigény,

  • YanezTTrain

    tag

    válasz Oposzumtoszó #5698 üzenetére

    Persze, a kerekek cserélhetőek fém kerékre. Én a Roco kerekeket javasolnám. Lima kocsiba tettem én is műanyag helyére Roco fémet, olyan jó lett a futása, hogy el sem hittem. (Na persze a Märklin az igazi, de az egy külön világ)
    Kerékkel és vágányokkal kapcsolatosan még egy apróság. A modellvágányok sínkorona magassága is lehet ma már különböző. Az általános a 2,5 mm-es magasság. Ezeken minden további nélkül elmegy szinte minden H0-ás jármű. Kivétel lehet a régi Trix, annak valami brutális nyomkarimája van. Esetleg még a régi angol Triang, Hornby is mókázhat. A kisebb sínkorona magasságokon, 2,1 mm és azt hiszem van 1,9 mm magas is, már nem mennek el csak az új gépek, amiknek a kerekein a nyomkarima méret is igazítva van ezekhez a modellvágány méretekhez.
    Szóval van egy csomó dolog, amire érdemes odafigyelni. Meg kell is, ha nem akarsz dühöngeni, a gyártók sokfélesége miatt.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz Oposzumtoszó #5695 üzenetére

    A Piko Hobby cuccai elég jó kis dolgok, árban is elfogadhatóak. Az Expert dolgaikat szerintem picit többért árulják, mint a valós értékük. Abban az árkategóriában már komolyabb nevek is megvásárolhatóak.
    Analogban elvileg nincs probléma, ha egy régebbi, régi készletet vásárolsz. Azért van pár apróság. A régi Juniur készletek 9 voltos motorral készültek és a hajtásuk, mozgásuk, egyszerű játék minőség.
    A régi Piko Expert készletek már 12 voltos, modell minőségű dolgok.
    Viszont itt megint jön egy apró szépséghiba. Ezek a 30-40 éves dolgok bizony teljes egészében műanyagból készültek. A legtöbb esetben eléggé kopottak, a hajtásra gondolok, nem a külsőre. A hőhatástól a műanyag részek vetemedtek, koptak, a műanyagban hajszálrepedések lehetnek, amitől törni kezd, mint a nápolyi. Ha nem vagy profi modellező, vagy valami olyan szakma művelője, ami az ehhez hasonló dolgokkal foglalkozik, az elején ne menj bele régi dolgok vásárlásába.
    Digitális üzemnél a régi dolgok digitalizálása is problémás lehet. Több piko mozdony két motorral van szerelve gyárilag(pl. E11, E44, Nohab) ezeknek a digitalizálása sem lehet egyszerű.
    A régi készletekben a vágányanyag is más. Azokban általában még a régi U profilos sínanyag van mellékelve, az újakban már I profilos modell vágány található. A kettőt nem lehetetlen összehozni, de nem is egyszerű. Átalakító vágányok kellenek és más a vágánymezők mérete, az ívek sugara, a váltók hajlásszöge.
    Én azt mondom kezdetnek szerezz be egy-két három új készletet, mozdonyt, kocsikat, amivel el tudod kezdeni az ismerkedést a rendszerrel. Minden gyártónak van internetes oldala, ahol alaposan el lehet mélyedni az adott gyártó kínálatában.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés