- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Google Pixel topik
- Légies iPhone halvány színei
- Egyesíti a Google az Android és a ChromeOS rendszereket
- Yettel topik
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz
Oposzumtoszó #5710 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
válasz
Oposzumtoszó #5710 üzenetére
A váltóvezérlő elektromágnes el van választva a pályától, mert a vonatok egyenárammal mennek, az elektromágneseknek meg jó a váltóáram is. A tartozék kimenete a trafóknak általában váltóáram. Vagyis a pályába két külön vezetéken kell feladnod az egyen feszültséget a vonatok működéséhez. Analógról beszélek persze. A digitálisat nem tudom nem volt és nem is nagyon lesz olyan vasutam. Ha használni fogsz kapcsoló síneket, illetve szigetelt síndarabokat kapcsolónak, akkor a váltóáram és az egyenáram egy-egy pólusát is össze kell majd kötnöd.
Az analóg vasút minden gyártmánynál szinte megegyező. A neten találsz régi PIKO és TT katalógusokat. Azokban az alap kapcsolások le vannak írva, rajzolva, tök jól elmagyaráznak mindent. A roco, stb is mind ugyan az analogban, legfeljebb más a kinézet. Vagy el tudom neked küldeni pdf formátumban a Gerhardt Torst Vasútmodellezés c. könyvet, abban elég profin le vannak írva a dolgok. De ha nagyon bele akarod ásni magad az analóg cuccokba, akkor kezdd el megszerezni a Linzbauer Tamás Vasútmodellezés c. könyvét. Előre szólok, nem olcsó, mert bár több mint húsz éves könyv még ma is topon van a témában, ezért ha felbukkan egy példány - arany árban - azonnal viszi is valaki. -
YanezTTrain
tag
válasz
Oposzumtoszó #5708 üzenetére
Roco az sima kétsínes, nem lesz gond vele. Trafót mint mondtam volt, ha nincs akkor egy Piko Fz1-et szerezz be, kezdetnek tökéletes. Analógban.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Oposzumtoszó #5705 üzenetére
Tisztázzuk a fogalmakat.
AC: Váltakozó áram
DC: Egyenáram
Digitális rendszer: Elvileg mindegy mi van a sínben mert a digitális elemek csinálnak mindent. Hangsújozom, hogy csak elvileg mindegy!AC rendszerben analóg vasút létezik, a Märklináltal kidolgozott három sínes rendszerben, Rohadt megbízható, a régi teljesen fém mozdonyok kocsik hihetetlen strapabíróak. Ma már szinte minden gyártó készít AC mozdonyokat is, a Märklin rendszer a reneszánszát éli. Pl. A MIniatur Vunderland laza 5000 nm-es asztala is Märklin Digital.
Vagyis létezik természetesen digitális rendszer itt is, Több féle komolysággal, tudással, a Deltától az Mfx-ig.DC azaz mezei kétsínes rendszerben mindenki gyárt vasutat, a Limától, a Märklinig. Van digitális rendszer millió egy fajta ebben a témában természetesen.
Ha teljesen kezdő versenyző vagy és eldöntötted mivel akatsz foglalkozni, akkor analóg AC rendszerben egy 30 wattos Märklin trafót javaslok, analóg DC rendszerben pedig a jó öreg PIKO Fz1-et. Picit koros darabok, de szinte elpusztíthatatlanok. Digitális rendszerhez az adott rendszerhez javasolt tápegységet illik megvenni.
Analóg előnye az olcsóság, digitálisé a tudás és a gyakorlatilag nulla kábelezési munkaigény,
-
marciart11
aktív tag
válasz
Oposzumtoszó #5703 üzenetére
Szia!
Dc vagy Ac vagy digitális rendszer? -
YanezTTrain
tag
válasz
Oposzumtoszó #5698 üzenetére
Persze, a kerekek cserélhetőek fém kerékre. Én a Roco kerekeket javasolnám. Lima kocsiba tettem én is műanyag helyére Roco fémet, olyan jó lett a futása, hogy el sem hittem. (Na persze a Märklin az igazi, de az egy külön világ)
Kerékkel és vágányokkal kapcsolatosan még egy apróság. A modellvágányok sínkorona magassága is lehet ma már különböző. Az általános a 2,5 mm-es magasság. Ezeken minden további nélkül elmegy szinte minden H0-ás jármű. Kivétel lehet a régi Trix, annak valami brutális nyomkarimája van. Esetleg még a régi angol Triang, Hornby is mókázhat. A kisebb sínkorona magasságokon, 2,1 mm és azt hiszem van 1,9 mm magas is, már nem mennek el csak az új gépek, amiknek a kerekein a nyomkarima méret is igazítva van ezekhez a modellvágány méretekhez.
Szóval van egy csomó dolog, amire érdemes odafigyelni. Meg kell is, ha nem akarsz dühöngeni, a gyártók sokfélesége miatt. -
YanezTTrain
tag
válasz
Oposzumtoszó #5695 üzenetére
A Piko Hobby cuccai elég jó kis dolgok, árban is elfogadhatóak. Az Expert dolgaikat szerintem picit többért árulják, mint a valós értékük. Abban az árkategóriában már komolyabb nevek is megvásárolhatóak.
Analogban elvileg nincs probléma, ha egy régebbi, régi készletet vásárolsz. Azért van pár apróság. A régi Juniur készletek 9 voltos motorral készültek és a hajtásuk, mozgásuk, egyszerű játék minőség.
A régi Piko Expert készletek már 12 voltos, modell minőségű dolgok.
Viszont itt megint jön egy apró szépséghiba. Ezek a 30-40 éves dolgok bizony teljes egészében műanyagból készültek. A legtöbb esetben eléggé kopottak, a hajtásra gondolok, nem a külsőre. A hőhatástól a műanyag részek vetemedtek, koptak, a műanyagban hajszálrepedések lehetnek, amitől törni kezd, mint a nápolyi. Ha nem vagy profi modellező, vagy valami olyan szakma művelője, ami az ehhez hasonló dolgokkal foglalkozik, az elején ne menj bele régi dolgok vásárlásába.
Digitális üzemnél a régi dolgok digitalizálása is problémás lehet. Több piko mozdony két motorral van szerelve gyárilag(pl. E11, E44, Nohab) ezeknek a digitalizálása sem lehet egyszerű.
A régi készletekben a vágányanyag is más. Azokban általában még a régi U profilos sínanyag van mellékelve, az újakban már I profilos modell vágány található. A kettőt nem lehetetlen összehozni, de nem is egyszerű. Átalakító vágányok kellenek és más a vágánymezők mérete, az ívek sugara, a váltók hajlásszöge.
Én azt mondom kezdetnek szerezz be egy-két három új készletet, mozdonyt, kocsikat, amivel el tudod kezdeni az ismerkedést a rendszerrel. Minden gyártónak van internetes oldala, ahol alaposan el lehet mélyedni az adott gyártó kínálatában.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Alakul a SpaceX Starlink európai ellenfele
- Óvodások homokozója
- alza vélemények - tapasztalatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Androidos tablet topic
- Nintendo 3DS és DS topic
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Olcsó RTX Gamer Laptop játékra! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 512GB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest