Hirdetés
- iPhone topik
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
Hirdetés
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Edifier R1600T III 2.0 Aktív hangfal
lo Tegnap érkezz meg az új hangfal rendszer. Egyrészt azért esett rá a vásárlás, mert ajánlott, másrészt van hozzá...
-
SWORD ART ONLINE Fractured Daydream - Elindult a nyílt teszt
gp Az open béta rajtjával együtt a készítők egy hosszabb gameplay videóban magyarázzák el, hogy mire számíthatunk a játéktól.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
FIREBLADE78
addikt
Dodor videóval kapcsolatban mi a vélemény? Én csak a válasz vidit láttam,de majd megnézem forrást is.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #91451 üzenetére
Nem is szabad egy lapon említeni őket, egy ilyen monstrumokkal könnyebb terepre tud kimenne egy átlag halandó, az ilyen mutatványokhoz meg nagyon komoly tudást igényelne.
Na de az meg még kevesebb aki be is vállalná vele, itt azt is számításba kell venni ha esel, rád dől, betakar a motor.
Én nem tartom alkalmasnak ilyenre, meg a motorosok 95% is ezen a véleményen lenne egy próbakör után.
A legviccesebb az volt amikor a crosspályán ment egy Simsonnal ugyan úgy végigcsinálod.
Ha így megy végig crosspályán akkor elismerem, első ugratásnál törne ketté a pilótával együtt.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
imibogyo
veterán
válasz Topiccsendőr #91441 üzenetére
Azzal tökéletesen egyetértek, hogy nem a klasszikus értelemben vett "terepmotorok" ezek, de azért nem szarnak be egy kis terepezéstől. Nyilván nem ilyennel indul neki az ember az Erzbergnek, vagy az általad is linkelt fél-triálos terepeknek. De szerintem az evidens, hogy ezek nem is erre vannak tervezve, nem komoly terepezésre készültek, hanem "terepes-túrázásra", ahol nem kell 1 méteres sziklákon átvágni, meg 8 métereket ugratni, vagy függőleges "falakon" felmenni, hanem ahol nyugiban, relatíve kényelmesen, de nem (vagy nem igazán) kiépített utakon lehet haladni. Meg van ezeknek is a helye.
Ezek a gépek szerintem annyival nyújtanak többet a "sima" túra motorokhoz képest, hogy ha "odakeveredsz" egy enyhe-közepes nehézségű terepre (mondjuk évente pár alkalommal), akkor nem kell beszarni, át lehet vele vergődni, de hogy állandó jellegű (komolyabb) terepezésre valaki ilyet vegyen azt kétlem.
Ott ahol a túra gépekkel és a "sima" utcai motorokkal szenvednek egy ilyen gépen még vigyorogva és élvezetesen lehet haladni, ráadásul nem is kis tempót. Mindezt relatíve kényelemben, nem haldokolva. Egy változatos terepeket felvonultató túrára nem is tudok jobb motortípust elképzelni... Ráadásul ilyen távon, mint pl. ez a túra (napi akár 100-300 Km), megnézném, hogy ki hogyan száll le egy 300 EXC-ről, meg egy például KTM 1090-ről...
Arról nem is beszélve, hogy én mindig utáltam a személyi kultuszokat... Ez a félisten duma, meg hasonlók a sírba tesznek... Meg kell nézni, hogy "átlagemberek" mit művelnek ezekkel a vasakkal és milyen túrákat teljesítenek velük (pl. a YT-on számtalan ilyen van). Evidens, hogy nem csinálnak olyan trükköket, mint a "profik", de egész komoly terepeken és egész komoly távolságokat lenyomnak és kétlem, hogy ennyi félisten élne a világban...
(#91455) Gaboman: nagyjából kizártnak tartom, hogy egy 300 Km-es táv után ugyanúgy szállna le az ember az EXC deszka üléséről, mint a 1090 zselés "foteljáról". De lehet, csak én vagyok túl finnyás... A DRZ 400 E után pl. a 1050 Adv. egy teljes megváltás volt kényelem szempontjából.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #91454 üzenetére
EXC 250 ilyen utakon mint amik a képeken vannak simán ugyanúgy szállsz le mint a nagyról, annyi hogy a segged kicsit jobban sajog.
Mitől fáradnál el jobban rajta?
Könnyebben irányítható, ott ahol a nagyobb kiveszi belőled az erőt mert tornászni kell vele a kicsivel simán haladsz.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz imibogyo #91454 üzenetére
Igy van! Konnyu terepen. Altalaban az emberek ezt nem latjak be. Teljes erteku terepmotornak tekintik, holott messze van tole.
Amugy meg terepen allsz mindket fajta motoron, nem ulsz. Ha ulsz terepen, azt utcai motorral is vegigulod.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Geresics
addikt
Most mindenki hülye, vagy én vagyok helikopter? (Meg imibogyo )
Nem azt mondtam, hogy egy nagy KTM krosszmotor! Azt mondtam, hogy megdöbbentő tudása van egy ilyen motornak, és igenis el lehet vele menni ott is, ahol a legtöbben még krosszmotorral sem mennének! Persze, hogy nem erre van kitalálva! Viszont mikor motorozol pl. Ausztráliában egy kroszmotorral A-ból B-be, amikor a két pont közötti távolság 300km, és nincs útközben benzinkút? Tök más a célja a két kategóriának, ne magyarázzunk már bele dolgokat... Ha meg mégis, akkor nézzük fordítva is: mikor tudsz egy krosszmotorral autópályázni? Már azon kívül, amikor építik, vagy, amikor a moci tréleren van!
Amúgy az is hülyeség, hogy emberek azért vesznek 1090-eket, meg 1200GS-eket, hogy esőben se használják! Akkor miért olyan népszerűek pl. a Touratech Travel Eventek, vagy a hasonló rendezvények? Azért, mert a fórumlakók 90%-a tisztábban tartja a motorját, mint a lelkiismeretét, azért ne gondoljuk, hogy másoknál is a motoros szolgálja ki a motort... Vagy én pl. egy sz@r szemét ember vagyok, mert jól éreztem magam Bulgáriában amikor mentünk felfelé a Botev Peak felé vezető úton, amit egyébként a dangerousroads.org oldalon találtam?
De tovább megyek! Amikor egy nagy túraenduro kimegy egy versenypályára, akkor is mindenki tudja, hogy oda sem való, mégsem dörgölnek az orruk alá 125-ös 2T motorokat, hogy ezzel menjen. Ja, mert az emberek arról sem tudják, hogy mit tud! Mondjuk én sem tudom, de legalább van itt olyan, aki próbálta már!
...asszem én vagyok helikopter...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz FIREBLADE78 #91458 üzenetére
Utoljára Neszebárnál kapott el az eső. Szerinted egy túrán van olyan opció, hogy "akkor most megállunk, és 2 napig itt kempingelünk a buszmegállóban?"
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #91454 üzenetére
Az EXC ülését is lehet párnázni, és ahogy Persu is írja egy enduró motoron legtöbbször állsz.
Nekem a legnagyobb út 110 kilométer volt terepen, na ott kifingottam rendesen, de bele sem merek gondolni egy nagy monstrummal mi lett volna.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
tboldi
nagyúr
Fejlemény van!
4.920.000 forintot (amiből még lejön az ügyvéd 20 %-a) ajánl a MABISZ a személyi sérülésekre, és a motorért járó még hátravan. Szerintem nem rossz.
Ducati! Here I come!
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
tboldi
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #91465 üzenetére
Volt ugye a balesetem 2015. júniusában, és most így több, mint 2 év után ajánlott a biztosító ennyi kártérítést a személyi sérüléseimre. Ebből az összegből még le kell vonni az ügyvédem sikerdíját, ami 20%, és a maradák 80-at kapom meg. Az anyagi részt (motor + ruha) külön kezelik, az még hátra van, arra ~1,2 millióra számítok.
geresics: Küldjek képet?
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
imibogyo
veterán
válasz Topiccsendőr #91456 üzenetére
Csak pont ez a lényeg, hogy egy ilyen motorral és azokon a terepeken ahol ezeket használják nem állsz végig... Meglesném milyen lábizmai vannak aki 300 Km-t végig áll egy motoron... Tényleg ennyire érthetetlen ez? A terep részre OK az állás, de pont a videót is azért hoztam példának, hogy a legtöbb ilyen vasat (akinek van esze), az nem csak és kizárólag terepen használja (pláne nem kemény terepen), tehát nem csak állós rész van és ott ahol nem állsz a motoron, ott össze sem hasonlítható a két motor típus kényelemben...
Ha ulsz terepen, azt utcai motorral is vegigulod.
Persze, hiszen egy GSX-R pontosan úgy rugózik és mozog például murván, vagy nagyon szar úton, mint egy 1090... Értem... Még véletlenül sincs szerepe a terepen motorozásban a majd 3x akkor rugóútnak, meg a teljesen más csillapítási karakternek, a 21-es első keréknek és az összes többi apróságnak...NEM az a kérdés, hogy végig tudsz-e menni egy adott terepen egy akármilyen motorral (akár Simsonnal is végig lehet szenvedni egy földutas csapatást, de azért na....), hanem az, hogy amikor majd 3-5 óra hossza múlva leszállsz a motorról, akkor az árokba akarod-e dobni a vasat amin ültél, vagy egy szendvics-üdítő páros benyomása után jöhet egy újabb hosszú etap... Ez pontosan ugyanaz a különbség, mit amit ti mondtok a kemény terepre egy light-enduró és mondjuk egy 1090 között, csak itt terep-krúzolásnál fordított a helyzet. Fura, hogy az egyiknél érzitek, hogy melyik az ideális választás, a másiknál meg nem...
Gaboman:
Az EXC ülését is lehet párnázni, és ahogy Persu is írja egy enduró motoron legtöbbször állsz.
Megint szezont a fazonnal... Egy enduró motoron lehet, hogy legtöbbször állsz, de egy TÚRA-enduró motoron nem... Az EXC ülését pedig párnázhatod, ahogy akarod, akkor sem lesz belőle hosszútávon kényelmes ülés... Egy ilyen ülésből, akármilyen párnázással sem lesz ilyen... Pont...Nekem a legnagyobb út 110 kilométer volt terepen, na ott kifingottam rendesen, de bele sem merek gondolni egy nagy monstrummal mi lett volna.
De megint kihegyezed a dolgot terepre... Ott ez evidens, de én meg 690 Km-t mentem le a 1050 Adv.-vel, úgy hogy relatíve komolyabb terep szakasz is volt benne úgy ~40 Km Szlovéniában és nem volt semmi bajom sem utána (az evidens fáradtságon kívül). Ezt nem értitek meg, hogy én (mi), nem a terep céleszközök létjogosultságát kérdőjelezzük meg (sőt...), csak arra próbálunk rávilágítani, hogy igen is van egy (még ha szűknek is tekinthető) célközönsége és van létjogosultsága is a nagy túra-enduróknak is... Én legalábbis biztosan vennék egy 1290 Super Adventure R-t magamnak, ha nem most vettünk volna házat (én az új motorra szavaztam, de nem én nyertem )...[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Gaboman #91468 üzenetére
Nyílt combcsont- és bokatörés volt a két legsúlyosabb. Ami maradt:
- a combcsontomnál hiányzik egy tenyérnyi izom, a nyílt törés miatt roncsolódott, ki kellett dobni;
- a bokám nem hajlik előre-hátra teljes mértékben (sétával, biciklizéssel, motorozással nincs gond, de guggolni pl. nem tudok);
- hegek (egyértelmű);
- és hamarabb elfárad a lábam.Azt kell mondjam, hogy ahhoz képest nem olyan vészes, jó munkát végeztek a dokik és a gyógytornászok.
(#91469) Mosquito34: Kell valaki, aki néha feldobja a hangulatot a topikban.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
tboldi
nagyúr
Egyébként ha bárkinek is az jutna eszébe, hogy felvágásból írogatom le, hogy mennyit fogok kapni, szeretném megnyugtatni, hogy nem. Nem én választottam ezt és nem azért szenvedtem ezidáig, hogy majd jól meggazdagodjak. Szívesebben élnék egészséges lábbal, ilyen áron nem kellene semennyi pénz.
Azért írogatom, hogy ha esetleg történne bárkivel hasonló (de inkább ne, nem kívánom senkinek), akkor a tapasztalataimmal legalább valamiféle segítséget, támpontot tudok nyújtani.[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
fattyu
veterán
-
tboldi
nagyúr
válasz fattyu #91473 üzenetére
Azt tartom szemelőtt, hogy kihozzam a helyzetből a legjobbat, ha már így alakult. Szerencsére élek, a lábam is megmaradt, sőt, használni is tudom. A hétköznapi dolgaimban nem is nagyon akadályoz, szinte mindent ugyanúgy tudok csinálni, mint a baleset előtt.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
-
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #91470 üzenetére
Az ellentét ebből a videóból indult ki.
Itt azt akarják bemutatni hogy mindenhol helyt áll egy ilyen jellegű motor, na ez az ami nem igaz és ne akarják ezt a baromságot beetetni senkivel.Mindegyiknek megvan a rendeltetése de nehogy már bemutassák nekem azt hogy egy 250 kg-os géppel lehet offródozni meg crosspályázni, aki ezt elhiszi az meg is érdemli.
És itt nem arról beszélek hogy kimész vele a határba mert arra egy ETZ250 is képes, sőt ennyi erővel az is alkalmas mindenre mert azzal is végigcsinálod amit az üpse a videóban.
Itt a videó készítői vannak eltévedve nagyon, én nem azt mondom hogy nem lehet velük kimenni, nekem a Pegasoval is kilehetett, csak tudom mik a határa, itt meg be akarják bizonyítani hogy tökéletes választás mindenre, na ez a nagy hazugság.
Egy könnyebb terepen (közepesen nehezen is )a Pegasoval is elmész, de azután eléri azt amikor már csak küzdesz vele, nehézzé vállik, bizonytalan leszel vele, nem élvezed rajta a motorozást.Viszont azért azt nem vágom hogy te hogy a fenébe ülsz terepen sokat a motoron, a belemet kirázza az egyenletlen útviszony ha nem állok rajta és nem csillapítja a lában az útegyenletlenségeit, huppanókat, gödröket.tboldi Nekem ilyen gondjaim nem lettek a balesetemnél, a gerincemet és a jobb csípőmet ütöttem meg, de nekem sem vette el a kedvem semmitől, annyi hogy azért óvatosabb lettem.
De a motorozást nem tudnám végleg abbahagyni, egyszerűen az életem része.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz imibogyo #91470 üzenetére
Miert kurod fel magad?
Nekem nehez megerteni, rossz a felfogasom, nincs meg hozza a kello intellektusom. Ismersz. Szoval mintha egy hulyegyerekkel beszelnel, alacsonyodj le kerlek.
itt, egy africa twinre azt mondjak az emberek, elmegy mindenhol. Nem. Nem megy el mindenhol. Lajtos terep. Oke.
Mosquito azonnal belinkel valamit egy lajtos tereprol, hogy el lehet ott menni, es attol essen le az allam, meg cafolva van, az hogy ezek kurva nehezek. Szoval erre a reszre reagaltam.Lajtos terepre nem ertem a tomeget. A mostani scramblerekre csak ratrat gumit raknak, es mar terepmotor. Erre ertettem. Lajtos terepen azzal is elmesz, ahhoz nem kell ekkora hatalmas szarnak lennie.
Nem gsxr re gondoltam, bar van egy ember, aki R1 el kerulte meg a foldet, es a fold nincs leaszfaltozva mindenhol. nem kell bemutatnom, szelsoseg, de ez sem ide tartozik.Szoval minek? Egy f 650 gs jobban elmegy barhol, mint ezek, es nem szopsz vele. suzuki djebel, slr, dominator. Konnyebb dolgod van veluk, csak nulla presztizs. Meg nem mesz 180al autopalyan.
Mentem 1150-1200 gs el. Meg enduroztam is 100 kg os meg 140kg os motorral. Nekem a suly mindennel fontosabb. Es nem ertem ezeket, akkor sem ha egy hulye vagyok emiatt.Bar eleg sok ertelmetlen dolog van a vilagban, pl az en motorjaim sem epp jozan valasztasok, szoval egy baromi nagy turaenduro elfer a vilagban, csak a velemenyemet le fogom irni rola. Ha lehet. Ugye lehet?
Explosión de dos tiempos
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #91480 üzenetére
Nem kell hasra esni amit linkeltem. Csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy egy ~250-300kg-os motorral a maguk módján eljárnak offroadozni,míg más ekkora gépekkel az aszfaltról sem mennek le. Igen, sokkal többet sz@pik ekkora géppel,amihez már több tudás/rutin kell de mégis van kedvük ehhez.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
imibogyo
veterán
válasz Gaboman #91479 üzenetére
Tökéletesen egyetértek. Ezt egy az egyben én is leírtam. Épp ezért én nem is erre reagáltam, hanem a könnyű enduró kontra túra-enduró hosszútávon dologra. Arra biztosan jobb egy 1090, mint mondjuk egy EXC. Utóbbi meg 1000x jobb nehéz terepen, ez is evidens...
Viszont azért azt nem vágom hogy te hogy a fenébe ülsz terepen sokat a motoron, a belemet kirázza az egyenletlen útviszony ha nem állok rajta és nem csillapítja a lában az útegyenletlenségeit, huppanókat, gödröket.
Ez baromira terepfüggő dolog. Van ahol nekem is kirázná és akkor --> állás. Van ahol meg nem. De mivel saját motorom sincs jelenleg a félkész CBR 1000F mellett, így most sehol sem rázza ki, semmi sem a belemet.persu:
Miert kurod fel magad?
Én? Hol?Szoval erre a reszre reagaltam.
Ezt a részét értettem is. És ahogy már fentebb írtam, ezt én is leírtam egy az egyben... Nekem csak az nem jött át, hogy látnátok, hogy van ahol ezek a vasak nagyon-nagyon állatok. Na oda kell venni ilyet. Én sajnos csak egy fél évet tudtam a 1050-el eltölteni, de élveztem minden pillanatát.Erre ertettem. Lajtos terepen azzal is elmesz, ahhoz nem kell ekkora hatalmas szarnak lennie.
Lehet bennem van a hiba, de nekem nagyon rossz tapasztalataim vannak "utcai" motorral "terepen" (ez alatt akár földutakat is lehet érteni).Egy f 650 gs jobban elmegy barhol, mint ezek, es nem szopsz vele. suzuki djebel, slr, dominator. Konnyebb dolgod van veluk, csak nulla presztizs. Meg nem mesz 180al autopalyan.
Na de én meg pont erről beszélek, hogy ha egy (nevezzük így) általános felhasználású motort keresel, ami azért a terepet is igen jól bírja és akár az autópályán is meghajthatod, akkor nem igazán alternatívák a (mondjuk) 600-as típusok.Mentem 1150-1200 gs el. Meg enduroztam is 100 kg os meg 140kg os motorral. Nekem a suly mindennel fontosabb. Es nem ertem ezeket, akkor sem ha egy hulye vagyok emiatt.
Én mind a kettőnek látom értelmét. És én biztosan nem tartok mást hülyének, csak azért, mert más a véleménye, mint nekem. Akár ABS a téma ( ), akár a mostani.Nem vagyunk egyformák, és ez így van jól.
De ettől még én is leírom a véleményemet, mert én tudom hogy szabad... -
imibogyo
veterán
válasz Topiccsendőr #91483 üzenetére
A terepet nem birjak jol. Valszeg mert nekem a terep nem ugyanazt jelenti.
Ebben biztos vagyok. Nektek csak a nagyon komoly terep a terep amit linkeltél is (és amit én az endurózáshoz/triálhoz kötök a fejemben) és nem látjátok, vagy nem akarjátok, hogy ennél sokkal lájtosabb terepmotorozás is van a világon.Ha nem tartasz hulyenek mast, akkor olvasd vissza mit irtal.
Semmi ilyet nem írtam, visszaolvasva sem látom sehol, hogy mást hülyének tartanék, csupán csak annyit írtam, hogy nem értem, hogy ti mit nem értetek. És azt tényleg nem értem, hogy egy lényegében céleszközről (és bizony nem ugyanaz a két cél a két motortípus esetében), hogy nem lehet látni, hogy melyiknek hol a helye a világban és melyiknek mi az értelme.De utoljára leírom, aztán be is fejeztem. Nektek felesleges egy ilyen gép létezése, másnak meg nem az. Én a magam részéről mind a két "végletet" szeretem és ha az erőm még engedi, akkor tartani is fogok egy könnyű gépet komoly terepes szórakozásra és egy ilyen (vagy hasonló) komolyabb vasat (terep)túrázásra, mert nekem egyik sem alternatívája a másiknak, mind a kettőnek látom az értelmét.
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #91483 üzenetére
így ki tudja mennyi hsz után definiálhatnátok végre a terep fogalmát, illetve annak fokozatait, mint pl lájtos terep, terep terep, hárdkór terep, stb
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #91484 üzenetére
Tévedés ne essék én sem a legkeményebb terepeken motorozom, belemegyek nagy sárdagonyákba, felkapaszkodom partoldalakra, ugratok ha olyan helyet találok, gyorsan megyek csiki csuki kanyarokban, stb....ami Persu küldött olyan helyeket én sem célzok meg, akkora tudásom nincs, meg a korábban felsorolt nyavajám végett sem mernék, inkább az nyom a latba.
90%-ban ugyanazon utakat használom amin az erdészek és vadászok is járnak, mivel összetűzésbe sem szeretnék kerülni senkivel sem az végett mert véletlen magánterületre mentem be.
Pedig szívesen kipróbálnám magam komolyabb terepen, de annyit nem ér hogy esetlegesen mindenemet elvegyék.
Nálam is a fő szempont a súly, mindig is az volt, talán ezért nem is szerettem sosem a nehéz motorokat sem közúton sem terepen.
Addig rendben vannak amíg egyenesben kell velük menni, aztán ahol a kanyargós részek jönnek csak hátráltatnak a tömegük végett.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Pocee
senior tag
válasz imibogyo #91484 üzenetére
a terep mint fogalmat kellene meghatározni,mi azt gondoljuk nektek az már terep ha leszaladtok a kavicsos murvás padkára,mert kisodródtatok a kanyarban ,ti viszont azt gondoljátok a terep nekünk amikor 50 méteres asztal ugratók vannak mandínerrel mosódeszkával.
szerk: zgospel gyorsabb volt
[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
tboldi
nagyúr
válasz Chrys_ #91488 üzenetére
A kárszakértőm/ügyvédem azt mondta, hogy ez egy korrekt összeg magyar viszonylatban ilyen mértékű sérülésekre. 15-20 éve csinálja ezt, én hiszek neki és el is fogom fogadni ezt a pénzt. Nem nagyon éri meg plusz 1-200k-ért harcolni.
Nagy valószínűséggel meg fogom várni a tavaszt, igen. Erre a ~4 millióra van némi esélyem, hogy még karácsony előtt elutalják, de hátravan még az anyagi rész (motor + ruha), azt még meg fogom várni, nem akarom egyből elkölteni a sérülésekért járót. No meg ugye nov. 7-én kezdődik az EICMA, ha egy ott bemutatott újdonság tetszik meg, az úgy is csak kb. tavaszra lesz elérhető.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
Micsurin
nagyúr
"2 t zsákutca ... miért ? mert már a crossbol is ki szorul .. a salakmotorbol is .. igazábol már csak muzeumba valo veteránosdinak valo ...ezzért nem tud labdába rugni .."
szrk.: Kommentár nélkül.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Khaosz55
addikt
válasz Topiccsendőr #91439 üzenetére
Szia ma szétszedtem az öreg suzuki RV125-öt.
Itt a video: [link]
Lendítőkereket levettem megnéztem mennyit jár szemre kb 0,5mm lehet a holtjáték. Kivettem a főtengely szimeringet. Ott látszik, hogy a csapágy a helyén és a főtengely nem szorul meg a csapágy belő átmérőjén tehát nincs túlfedés, gondolom ez a van a túloldalon is. Radiális irányba semmi holtjátéka nincs a főtengelynek. Amikor megmozgattam a csapágygolyó tartó kosarat akkor a belső átmérő elfordult a főtengelyen. Annyit tudok megpróbálni, hogy megbotlom a túl oldalt. Ha jól emlékszem túl oldalt egy ferde fogazású fogaskerék van és mögötte van egy hézagoló gyűrű, szerintem ott tudnák hézagolni. Nem emlékszem 22 éve szedtem szét utoljára nem volt baja csak hajtott a kíváncsiság.
Levettem a hengerfejet is. A hajtókar csapágynak a dugattyúnál és a főtengelynél nincs holtjátéka nem volt fémes hangja ha ellenőriztem tehát lineáris irányban nincs probléma a tűgörgős csapágyakkal a hajtókar dugattyú-csapszeg és főtengely-csap oldalon. Viszont a dugattyút újjal kicsit tudom mozgatni jobbra balra, nem tudom ez gond-e. Elméletileg nem gond mivel a hajtókar-dugattyú csapszeg kialakítás olyan hogy kb 10mm tud mozdulni a dugattyú a csapszegen jobbra balra. Ott már cseréltem tűgörgőt, a hajtókar is tud jobbra balra járni a főtengely csap részén. Elméletileg Így jó mert a henger vezeti meg központosan.
72-től gyártották ezt a mocit tehát itt 45 éves technikáról beszélünk.
Megnézem majd a túloldalt is. Azt tudom, ha bemelegszik a moci és ha ráhúzom alacsonyabb fordulaton a gázt és kb 4000-5000-es fordulaton egy ideig jön egy fémes csörgő hang a blokkból. Lehet akkor kalimpál jobbra balra a főtengely. Van egy robbantott ábrám a blokkról de katasztrofális minőségű.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz tboldi #91467 üzenetére
Komoly báttya. Szerintem ez a pénz kevés. Valamilyen szinten korlátozva vagy. Nem tudsz guggolni, azért ez nem kis dolog. Sajnos boka ízület egyik legszarabb a térd mellett. Az már soha sem lesz a régi. Bokádnál mi sérült? Tibia,fibula,talus?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
tboldi
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #91494 üzenetére
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
imibogyo
veterán
Már írtam mikkel motoroztam, abból szerintem egyértelmű, hogy van egy kis (tényleg nem túl sok) rálátásom a terepezés mind a két végletére, de talán épp ezért is érzem mind a kettő kategóriát életképesnek. Totál más a felhasználási területük. Erre írtam, hogy soha sem mennék egy EXC-vel (terep)túrázni, ahogy egy 1050-el sem endurózni. De ez én vagyok, más meg más. A végén úgyis mindenki azt használ amit akar...
-
imrufo
tag
válasz FIREBLADE78 #91499 üzenetére
12 évvel ezelőtti történet, szóval már annyira nem vészes. De még mindig be tud durrani, ha olyan kedve van.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen