-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pocee
senior tag
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #91703 üzenetére
Én inkább arra lennék kíváncsi, van-e ennek bármilyen gyakorlati előnye a hagyományos megoldáshoz képest.
Úgyértem azon kívül, hogy ezt tudod rögzíteni álló helyzetben. -
Bogyó bá'
nagyúr
Mozgássérültek is tudják vezetni....
Komoly: egy Burgmanos barátomat (önhibáján kívül) elgázolták vagy 6 éve, sokszoros combcsont és felkar + könyök törések. 3 év alatt volt vagy 10 műtétje, a bal karjában semmi erő nincs, így nem tudna motorozni. Na szóval ő két éve vett egy ilyen 3 kerekű Piaggiót, és egészen jól el tud vele közlekedni a városban. Mással nem menne a dolog, kocsija meg soha nem volt, nem is szeretne.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Gaboman
nagyúr
Fékezéskor sem állhat fent annyira a veszélye annak hogy bebicskázik a motor, szerintem stabilabb lehet, bár fene sem tudja.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #91707 üzenetére
azért kíváncsi leszek, hogy milyen köridőt megy majd (bárhol) egy sima MT-09-hez képest?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #91709 üzenetére
Tiszta sor! Én a különbségre lennék kíváncsi!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #91705 üzenetére
Látod erre nem is gondoltam!
(#91707) persuader: Pont ez a fura. Miért történne így? A tapadás nem lesz több a két keréktől, mivel a súly meg feleződik így. Ha a megoldás olyan, mint az MP3-é, akkor ugyanúgy képes teljesen felborulni is, tehát számomra úgy tűnik ugyanúgy bukfenc, ha átléped a tapadási súrlódás határait.
Én arra tudtam gondolni, hogy ez a megoldás ott nyerhet, ha az egyik kerék veszít csak tapadást, pl. kisebb kátyú, vagy olajfolt, akkor nem csúszik ki az eleje, mert a másik oldali kerék tapadása besegít. Valamint a felegyenesédi hajlama lehet kisebb kanyarban erős fékezéskor.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz zgospel #91712 üzenetére
Mivel a tapadás a felületek tulajdonságaitól, és az őket összenyomó erőtől függ. A felületek tulajdonságai nem változnak lényegesen a két keréktől, de az első kerékre eső súly így kerekenként megfeleződik, mivel két kerék között oszlik meg, nem csak egy van. Tehát összességében elméletileg hasonló tapadást kell kapj.
-
zgospel
őstag
Feleződni biztosan nem feleződik, hiszen a dupla futómű meg az egész technika ami rajta van az jelentős extra tömeg. Plusz azt gondolnám hogy guminyomásnak is más lesz megadva egy hagyományos motorhoz képest. Feltéve hogy még mindig a Yamaha Nixenről beszélünk
Meg most akkor azalapján amit írtok jobban tapad egy 350 kilós cirkáló mint egy 150 kilós akármilyen motor? Nyilván ha csak a súlyt nézem az egyenletben akkor a válasz igen, de gondolom a 350 kilós és a 150 kilós motorok között nem csak a súly az eltérés.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
HSM
félisten
válasz zgospel #91715 üzenetére
"azalapján amit írtok jobban tapad egy 350 kilós cirkáló mint egy 150 kilós akármilyen motor?"
Attól függ, honnan nézzük. Ha csak azt nézzük, mekkora a tapadási súrlódás akkor igen, jobban tapad.
De itt van egy kis bibi, miszerint a 350kg-os monstrum menet közben is nagyobb erővel igyekszik megtartani egyenes vonalú egyenletes mozgását, pl. kanyarban, fékezésnél, tehát van ami kiegyensúlyozza a dolgokat. -
Geresics
addikt
#MotorosVandor
Saját bőrömön, akarom mondani: kipufogómon teszteltem a DarázsGarázs kipufogó leömlő tisztítóját! Az eredményt elég durva!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
imibogyo
veterán
válasz Topiccsendőr #91716 üzenetére
Nem vagyok fizikus, sem fotel, sem igazi, de HA jól értelmezem amiket itt írnak, akkor nincs (feltétlenül) igazad, mert a nagyobb felület (jelen esetben nem a szélesebb gumi, hanem a "dupla" felület), még ha nem is komoly mértékben, de javíthat a tapadáson és kitolhatja a megcsúszási pontot a kerekenkénti felületi nyomás csökkentésével...
Egy mondatban talán úgy lehetne leírni, hogy a gumira nehezedő terhelés növekedésével csökken a tapadási együttható. Vagyis ha egy abroncsot száz kiló nyom, és ekkor száz kiló fékerőig nem csúszik meg, akkor kétszáz kiló terhelésnél mondjuk csak 198 kiló fékerőt tud átvinni. Ez a jelenség a felületi nyomással van összefüggésben: minél kisebb az egységnyi felületre eső nyomás, annál jobban teljesít a gumi, legalábbis száraz aszfalton, illetve amikor nincsenek szélsőséges körülmények. Adott súlyú autónál pedig úgy tudjuk csökkenteni a felületi nyomást, ha minél nagyobb gumit szerelünk rá. Ez az egyik legfontosabb fizikai magyarázat arra, hogy miért jó a széles gumi.
Lehet, hogy az extra futómű elemek és a (vélhetőleg) megváltozott súlyeloszlás miatt a terhelések IS máshogy alakulnak és nem beszélhetünk pl. feleződésről sem... Mert ha mondjuk ez a futómű és minden ami ezzel jár nem kerekenkénti terhelés feleződést eredményez, hanem mondjuk az eddigi egy kerékre 100%-os terhelés (mondjuk egyszerűség kedvéért legyen 100 Kg) helyett két kerékre mondjuk az eredeti terheléshez viszonyítva 60 - 60 % (60 - 60 Kg) jut a plusz alkatrészek miatt, akkor az eredményezHET jobb tapadási feltételeket és mutatókat, hiszen növekszik az első rész terhelése az eredeti "egy futóműves felépítéshez" képest, de mindeközben csökken a kerekenkénti felületi nyomás...
Csak az a baj, hogy amíg nem látunk erre számokat és pontos adatokat (amiket te is mindig igényelsz, tök jogosan), addig ez mégis csak fotelfizika marad.
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #91716 üzenetére
Ezt a részét eddig is értettem, de ez egy leegyszerűsítés szerintem, mert ebben az esetben nem arról van szó hogy van egy 200 kilós kétkerekűnk meg egy 200 kilós háromkerekűnk.
De nem folytatom mert egész konkrétan azon kívül hogy MT-09 az alap még semmi egyéb adatot nem tudni rólahttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Gaboman
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #91730 üzenetére
Nem, nem mernék bevállalni újból egyet, én sokat szívtam az enyémmel, megrendült a bizalmam a típussal kapcsolatban, mármint az RXV 550-el.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
seadrone
őstag
sziasztok!
holnap megyek kreszre, ha sikerül, az elkövetkező pár hétben veszek néhány rutin-, de ki tudja, lehet még forgalomórát is, ehhez néztem ki ezt a kesztyűt:
gondolm városba 50-ig ezzel is lehet húzni a gázt.
megfelel a célnak?köszi
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #91728 üzenetére
Persze hogy leegyszerusites. Egyreszt fogalmam sincs az egesz motorrol, gumikrol. Ha lenne sem lennek elorebb, semmi adatom nincs gumik tapadasarol.
Te 350 kg os motort hoztal peldanak, egy joval konnyebbhez, meg tapadas, stb.
Annyit akartam mondani, hogy ket kerekkel elol nem lesz duplaakkora tapadasunk. Ugy tunt, hogy ez nem tiszta.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #91734 üzenetére
Egy szóval sem említettem dupla tapadást
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #91736 üzenetére
Ha visszaolvasod akkor egyértelmű hogy nem ezen csodálkoztam el, ne ferdítsél már
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #91703 üzenetére
Oké, tudod hogyan értettem. Normális ember ilyen háromkerekű formedvenyre rá se néz, akkor meg már mindegy, hogy robogó, vagy motor.
Akinek pedig az előbb említett okok miatt kell 3 kerék, az még jobban jár egy robogoval. -
Lajkó
őstag
válasz Geresics #91724 üzenetére
Nem lehet, hogy többet ártottál vele mint használtál?
Nem lehet, hogy ezek a leömlők anyagukban olyan korróziógatló oxidréteget képző anyagot tartalmaznak melyek a gyors elöregedés elkerülését hivatottak szolgálni?
Lehet, hogy ezzel az anyaggal (ami szerintem valamelyik hétköznapi maró anyag lehet) eltávolítod azt a bizonyos réteget is. Ezzel elősegítve az alsóbb rétegek oxidációját... -
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #84848 üzenetére
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #91742 üzenetére
De van.
Az oxidreteg, ami az otvozet tulajdonsaga. Mivel ezek altalaban valamilyen rozsdamentes acelbol vannak jo esetben. Ezeket pedig hegesztesnel is savval szoktak megtisztitani. Akar ezzel is neki lehet menni. (Fluor hidrogensav es saletromsav)
Ha nem rozsdamentes, akkor megmarja. Szoval a kart azonnal latni fogod[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
ath
senior tag
válasz Geresics #91724 üzenetére
annyi megjegyzésem lenne a videóhoz, hogy szerintem a szivacs dörzsis felét nem célszerű használni, mert karcol. a másik, hogy hasonló kesztyűben kezdtem, nem tudom neked marta e a kezed, de végül orvosi gumikesztyűvel fejeztem be, azon nem ivódott át.
egyébként úgy emlékszem nem a sikálás maga volt a lényeg, hanem hogy mennyi ideig volt felhordva a leömlőre. nekem a végeredmény azért nem tetszett, mert ugyan tényleg lehozta azt a sárgás ráégett koszt, de foltos maradt, ahogy nálad is. inkább lekaptam az egészet, és fel lett csiszolva. -
RAiN91
őstag
Sziasztok
Nankang Sportiac WF2 180/55
DOT U822 és utána bekarikázva 012 0515
Akkor 2015 5. heti a gumi? Ha jól tudom, csak 2015 márciusától kapni a gumit.
Majdnem újat kaptam akkor :/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest