- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- iPhone topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
KubanitoS
veterán
Sziasztok!
Chopperes kolléga van errefelé? Nagyon nézegetem mostanában ezeket a gépeket, elsősorban a Suzuki C800, Kawasaki VN900 és a Yamaha 950 Midnight Star modelleket.
A fenti modellekkel kapcsolatosan van valakinek személyes tapasztalata esetleg?
A barátaimnak mind sport vagy sporttúra motorjuk van, de hozzám valamiért közelebb állnak a chopperek. Számomra a motorozás életérzését inkább egy laza "krúzolás" testesíti meg egy chopper nyergében, mint egy őrült száguldás egy giksszerrel.
Sajnos a környezetemben senkinek sincs chopper motorja és ennélfogva a kutya nem tudja megmondani ezek a gépek mire is képesek valójában. Persze, nem őrült száguldozásra gondolok, hiszen nem is arra találták ki őket, de azért kíváncsi lennék, hogy normál közúti közlekedés (vagy egy hosszabb-rövidebb túra) során vajon tudja-e tartani egy efféle 800-900 köbcentis 50 lóerő körüli chopper az iramot egy jóval erősebb sportmotorral? Nyilván ha lenne egy ilyen gépem, akkor haverokkal mennénk motorozni, de kellemetlen lenne, ha folyton rám kellene várni. Nem száguldozni akarunk persze, normált 100-120-as tempóról beszélek most.
Persze még nincs kőbe vésve ez a "chopperkedés", de jelen pillanatban e motorok felé hajlok.
Köszi a válaszokat!
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Köszönöm a jó tanácsot! Igazából tényleg ez a legjobb javaslat: ne a haverok alapján vegyél motort, hanem amit te szeretnél csak hát elég hülye a helyzet, mert engem zaklatnak h miért nem valami túragépet veszek.
Az alábbiak miatt szimpatikusabb a csopper:
- a fent említett motoros életérzéshez számomra közelebb áll egy csopper
- kényelmesebb ülés és üléspozíció hosszútávon
- a "gyengébb blokk", vagyis inkább a működésbeli különbségek miatt nincs meg bennem a kisördög, hogy odahúzzam neki (ez mondjuk egyéni szoc probléma) de talán jobb is lenne, ha nem lehetne száguldozni, hiszen egy valamirevaló sportmotornak nem gond 200 felett menni, én meg nem akarok meghalniKb nagyjából ennyi.
Lehet széjjel kellene nézni a nagyobb chopper kategóriában, ott már 1000 köbcenti fölött vannak 80 lóerő körül. Azokkal már csak nincs efféle gyorsulásbeli probléma.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Kicsit kutakodtam és találtam egy ilyet. Ez egy cbf 600 s modell, ha jól értelmezem és eléggé szimpatikus. (Persze itt most NEM a hirdetésben szereplő motorról beszélek, csak általánosságban.) Nagyon tetszik ez a félidomos megoldás a motoron, a teljesen csupasz nakedek amúgy sem jönnek be.
Véleményetek szerint nagyjából mennyit eszik egy efféle motor?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat! Ha nem chopper lesz a végén, akkor egy efféle Hondát szerzek majd be.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Visszatérve erre a cbf 600-as témára: Véleményetek szerint kb mennyire erős az a gép? Ha jól látom 80 lóerős. Mire lehet számítani a gyakorlatban? Egy erősebb gázhúzásra akár ledobhatja a képzetlen motorost? Egykerékre állítani nehéz? Vagy akár ez is megtörténhet tapasztalatlan kezek alatt? Magyarán mennyire kezdő-barát egy ilyen motor?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz Gaboman #4340 üzenetére
Pont ezért kérdeztem. Nem a "huligánkodás" a lényeg, egy olyan motort szeretnék, amely ugyan erős, de egy kis gáztól még nem szabadul el a pokol (ezt valamelyik sztívön szegál örökbecsű remekműből idéztem ) és nem kell attól tartanom, hogy egy rossz mozdulat és már repülök is.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
-
KubanitoS
veterán
Köszi a válaszod, én erről a gépről beszélek, ez 78 lovas.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz SzalaiG #4364 üzenetére
Köszi a válaszod (és neked is Feree13)! Kicsit megnyugtattatok, most már bátrabban bele merek majd vágni a dologba. Igazából egyre inkább a cbf 600 SA felé billen a mérleg nyelve a csopperrel szemben, főleg azért, mert ahogyan olvastam a csopperekben nem igazán van tartalék, pláne, ha 100 km/h fölött megy az ember. Ideálisnak tűnik ez a cbf 600.
Szabad kérdeznem mire gondoltál, amikor azt írtad az ABS-es változat jobb felszereltségű? Mégis miben nyújthat többet (az ABS-en kívül) felszereltségben egy "mezei" cbf 600-hoz képest?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Szerintetek normális viselkedés az, ha egy GSXR 600-as motorral 30 fokban csak lépésben (60-70 körül) tud haladni az ember, akkor a vízhőfok felmegy 100 celsius fok fölé? Egyik ismerősöm szerint teljesen normális, mert a sportgépeket nagy sebességre találták ki, én viszont úgy gondolom, hogy ez nem normális, vagy a vízhűtéssel vannak komoly problémák. Abból indulok ki, hogy autóval is lehet bármennyivel menni, nem szabad a vízhőfoknak 90-ről emelkedni, mert akkor ott már probléma lehet. Vélemény?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz yodamastah #4396 üzenetére
Nekem jelenleg nincs motorom, ezért is érdeklődtem a cbf 600-zal kapcsolatosan, ha emlékszel. A GSXR az egyik ismerősömé.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Szerintetek ez milyen motor lehet?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz runner 125 #5688 üzenetére
Köszi szépen, tényleg az. Marha jól néz ki.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Köszi a linket! Nyárra tervezem a motorvásárlást és ez a gép a CBF600-at lazán letaszította nálam az első helyről. A közeljövőben azt hiszem meglátogatom az egyik Kawa szalont.
runner 125: Első motor lenne nekem is és igazából a teljesítménye is ideálisnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
A sárgán való áthaladás büntetése számomra a közröhej kategória. A sárga lámpajelzést pont arra találták ki, hogy az autós lássa, hogy mindjárt piros lesz a lámpa és akként tudjon cselekedni: lassítani, vagy ha megállni nem tud, akkor gyorsítani, hogy átérjen a piros előtt. Erre most azt is büntetik, aki a sárgán átmegy? Ez szánalmas...
Ennyi erővel ki kellene venni a sárga jelzést a körforgásból és a zöld egyből pirosra válthatna. Büntetés szempontjából nem lenne különbség.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Parkolással kapcsolatban kérdeznék. Elméletileg fizetős parkolóhelyen a motorra is kell venni parkolócédulát? Vagy ezzel nem szoktak foglalkozni a parkolósünök? Egy.két személyes tapasztalat ezzel kapcsolatban jó lenne. Köszi.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Előzni tilos táblánál, gépjárművel melyiket előzheted meg?
-Motoros triciklit
-Lovaskocsit
-Segédmotort
Segédmotort. Mivel azt meg tudod előzni anélkül, hogy sávot váltanál. Ami nem minősül előzésnek, így nem is vétesz a tábla ellen.
Szóval rosszul volt a gépben.Utánanéztem a pontos kérdésnek, amely a következő volt:
Előzni tilos táblánál, gépjárművel melyiket előzheted meg?
- Motoros triciklit
- Lovaskocsit
- Az út mellett különálló sávban haladó villamostA helyes válasz a lovaskocsi volt, mivel az nem minősül gépjárműnek.
Ennél fogva feltehetőleg segédmotor kerékpárt is lehet előzni, mivel az sem minősül gépjárműnek.
A sávelhagyás nélküli előzés is előzés, csak akkor kikerülés, ha a másik jármű áll.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz runner 125 #6550 üzenetére
Igazad lehet, ezt most találtam:
"Előzni tilos" (32. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton előzni tilos; ez a tilalom nem vonatkozik kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak, valamint állati erővel vont járműnek és kézikocsinak gépjárművel való előzésére, továbbá az úttest közepén levő vágányon haladó villamos előzésére;
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz runner 125 #6560 üzenetére
Efféle dolog akkor megtörténhet akkor is, ha a vezető teljesen normálisan halad, nem "állatkodik"? Én nem láttam ezen a videón semmiféle olyan dolgot, ami arra utalna, hogy itt a vezető lett volna a hibás...
Tényleg ilyen könnyen csúszkálnak a motorok?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz runner 125 #6568 üzenetére
A második videón konkrétan mi lehetett a probléma?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Haverom megcsinálta egy pár éve az A korlátozott jogsit. Akkoriban húsz éves volt azt hiszem, így nem mehetett nagy á-ra. Mindig mondogatta nekem, hogy majd ha te is leteszed, akkor elmegyek egy tíz órás továbbképzésre és semmi gond. Meglett a jogsim, haver a héten tudta meg, hogy elölről kell kezdeni az egészet. Volt ám öröm meg bódottá.
Egyébként, ha jól értelmezem: azoknak, akiknek megvan a korlátozott jogsijuk már évek óta, magabiztosan vezetnek stb ezek szerint sokkal rosszabb motorosok, mint egy zöldfülű, akinek egy éven belül megengedik a különbözeti letételét. Érdekes hozzáállás.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz runner 125 #7479 üzenetére
Valóban, ha jól tudom jövőre még akarnak új jogsi kategóriákat is bevezetni. Eléggé felháborító. Én mellesleg nagyon örülök, hogy egyből a nagy A-t tettem le, hiszen így nem kell szórakoznom később a különféle kategóriákkal. A költség mellett a ráfordított idő sem kevés. Jó érzés túl lenni a dolgon.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Emberek, ma meglátogattam a legközelebbi Kawasaki szalont, hogy egy kicsit szétnézzek. Elsősorban az új ER6f modellt szerettem volna megnézni, de "csak" a naked ER6n volt bent. Szerencsére abból volt egy több éves raktárról maradt példány és egy új, 2012-es változat.
Kipróbálva elmondhatom, hogy az idei gyártású szerintem sokkal kényelmesebb volt, az ülés párnázása jobban lett megoldva. Van benne anyag.
Utána felültem a Z750-re is és érdekes módon ennek rosszabb volt az üléspozíciója, mint az egy kategóriával kisebb ER6n-nek. Mondjuk pár perces próbálgatásokból nyilván nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, de számomra meglepő volt, hogy a kisebb modellen kényelmesebb volt ülni. Sajnáltam is, hiszen a Z750-es élőben rohadt jól nézett ám ki. Nagyon állat.
Júliusig maximum szeretnék valamit venni, de még mindig nem tiszta, melyik motor lesz a kiválasztott. Van választék bőven.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz runner 125 #7590 üzenetére
Volt egy pár Fazer is ott, különféle évjáratúak (új sztem nem volt: Kawa + Yamaha szalon volt egyébként), de valahogyan egyik sem volt az igazi amire azt mondtam volna, hogy ez kell.
Azzal is egyetértek, hogy a Z750 sokkal komolyabb cuccos az ER6-tól, viszont őszintén szólva én simán bevállalnám akár első motornak is.
Mióta ezzel megszereztem a jogsit, én már motortól nem félek.
TayRol: Észben fogom tartani.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz Daywalker #7681 üzenetére
Ha számít valamit, én is támogatom ezt a "fejben dől el" dolgot. Ugyan abszolút láma vagyok, motorom sincs, egyedül a tanulómotorral van tapasztalatom, de bizony az a motor csak akkor gyorsult, ha én akartam.
A jogsi előtt én is aránylag sokat foglalkoztam ezzel a fejben dől el vs 125-össel kell kezdeni témával és nem tudtam kinek higgyek. Csak kizárólag azután jöttem rá mit is jelent a fejben dől el dolog, miután jobban megismertem a nagy motort.
A jogsi előtt nagyon meg voltam szeppenve, hogy mihez fogok kezdeni a "hatalmas erővel" a tanulómotorban, de mint kiderült: kezesbárány volt a gép, pedig nekem csak robogós tapasztalatom volt.
Szóval véleményem szerint valóban fejben dől el a dolog. Aki hülye, az a 125-össel is meg fog halni, akinek van esze, annak szinte bármilyen motor lehet akár első gép is. Erre a dologra véleményem szerint mindenkinek saját magának kell rájönnie tapasztalatból, fórumok olvasgatásával nem fog menni. Legalábbis én így gondolom.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz Ferdzsoo #7840 üzenetére
Nagyon sokszor olvasni ebben a topicban hasonló túrabeszámolókat, hogy pár nap alatt mentetek 1000 kilómétereket, amivel természetesen semmi gond, hiszen ez egy motoros téma vagy mifene.
Viszont ezek után érdekes, hogy az eladó pár éves motorok óraállása nem igazán haladja meg sosem a 15-20 ezret.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Úgy néz ki leszűkült a lehetséges kiválasztottak listája három motorra:
Suzuki GSXF 650 -- Kawasaki ER6n/f -- Honda CBF 600
Én kezdőként "nem látok bele" a dolgokba annyira, mint itt jó páran, ezért nyugodtan írjátok le a véleményeteket.
A három motor nagyjából egy kategória (legalábbis szerintem) és árban sincsenek nagy különbségek köztük.
Köszi.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Ha betévedek egy Honda szalonba, nekem is mindig az NC700-ast erőltetik, ha esik, ha fúj. Valamiért nem szimpi az a motor számomra.
A V2 és a 4 henger között a gyakorlatban milyen különbségeket tapasztalhatunk?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz vendingo #8136 üzenetére
Bementem a múltkor egy Honda szalonba, hogy megnézzem a választékot. Már meg sem lepett, hogy a szalonban lévő motorok 80%-a használt volt és volt kb négy új motor. CBF 600 és NC700 persze nem.
Kérdi az eladó mit is szeretnék, elmondom a lényeget: kezdő vagyok, első motornak kellene valami, ami nem kétszáz köbcenti, de nem is százötven lóerős és hosszabb távra lehessen vele tervezni.
Megkérdezte mennyit szánok rá. Mondom neki, hogy először inkább találni akarok egy motort, ami tetszik is. Erre, ááááá az nem úgy van és mondjam meg neki mennyi rá a keret. Addig erőlködött, hogy mondtam neki egy összeget. Utána megindult az észosztás, hogy akkor az általam megadott összegből vonjunk le félmilliót alapból az öltözködésre. (Ami kb igaz is lehet.) Meg aztán használt motorra ne is gondoljak, mert a "gazdagok vesznek használt motort, a szegények meg újat". Elmesélte, hogy lehet egymillió körül venni jó állapotú használt motort is venni, de annak ugye nem tudni az előéletét stb (mondjuk ez igaz is) és volt már olyan ügyfele is, aki behozta átnézetni a vásárolt használt motort, ami teljesen rendben volt motorikusan, azonban a fékbetéttől kezdve, az olajon át lehetett cserélni mindent rajta és a vége valami hatszázezer forint lett.
Ezután elkezdte az NC700-ast ajánlgatni, mert új fejlesztés, V2 és a "CBF 600-ban 4 gyújtógyertyát kell cserélni, ha baj van" meg minek is az és csak erőltette és erőltette a dolgot. Aztán hozzátette, hogy én ne sértődjek meg, de igazából mindenki kb egy f*sz és azt hiszik, hogy a nagyobb lóerőtől hosszabb lesz nekik, de rohadtul felesleges.
A csávó közvetlen akart lenni, de nálam ez a stílus inkább ellentétes hatást ért el. Hozzátette, hogy ez most ezért van ilyen jó áron (majd 2 misi), mivel ez egy válságmotor és ennél jobb nincs is. Magamban ekkor már gondoltam, hogy kezdőmotor ide vagy oda, 50LE bizony szerintem kevés.
Gondoltam megosztom veletek ezt a feledhetetlen élményt, amit a társalgás nyújtott.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Használt er6f 1 misi környékén kb 15 kilométerre a lakhelyemtől. Enyhén sérült, külföldi papíros, 2000 km-rel. A második képen véres az oldala?
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz runner 125 #8270 üzenetére
Ez 0 kilométeres? Hogy nem sikerült ennyi idő alatt eladni?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz HUNNIA1920 #8387 üzenetére
A helyedben én is a száz lovas Hondát venném meg. Ha nem is használod ki a teljesítményét a mindennapokban teljes mértékben, akkor is jó a tudat, hogy egy erős, komoly motor van alattad. A plusz erőtartalék több esetben jó szolgálatot fog tenni, főleg, ha néha-néha mész egy kört vele városon kívül. Arról nem is beszélve, hogy ezt a 100 lóerőt lehet nem is fogod "kinőni" soha, magyarán hosszú távra is lehetne tervezni a géppel.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz DonThomasino #8426 üzenetére
Azt keresheted, ez a friss, 2012-es modell.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Suzuki Gladiusról esetleg van vélemény?
Volt szerencsém megnézni egyet és meglepő módon nagyon kényelmes volt. Eddig nem is foglalkoztam ezzel a modellel, mert "kicsinek" tartottam, mármint a jármű méretét, pedig ugyanakkora, mint egy GSXF 650.
Ez utóbbi motor egyébként nálam kilőve, az üléspozíció nem volt kényelmes. Tűl szélesnek tűnt az ülés a motoron.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Az utólagosan felszerelhető fokozatkijelzőkről mi a véleményetek? Állítólag van olyan is, amelyet simán rá kell csatlakoztatni az adott motor szervizcsatlakozójára és már működik is. Van esetleg valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Igazából nem is értem, hogy miért nem alap dolog a fokozatkijelző az új motorokon. Nem hinném, hogy bonyolult dolog lenne a gyárban beépíteni...
Bár igaz, még a benzinszintmérőt is le szokták spórolni, szóval inkább nem is mondok semmit.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- OLED TV topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Elektromos cigaretta 🔞
- Milyen TV-t vegyek?
- iOS alkalmazások
- További aktív témák...