Hirdetés
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelent a OnePlus 13T
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Fotók, videók mobillal
- Honor 90 - modellalkat
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Google Pixel topik
- Minden téren tudott fejlődni a Motorola Razr 60 Ultra
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #59877 üzenetére
Minden motorizált jármű szívás. Sőtt bringásként biztos tudod, hogy a bicikli is, arra is költeni kell.Aminek motorja van azt tankolni kell, vannak kopó alkatreszei, olajat kell cserélni benne, adót, biztosítást, egyebeket fizetni. Bármikor elromolhat. Az új is, csak ott véd a gari. Egy ideig. Összetörhet, ellophatják stb...
Igazából az a kérdés, hogy a járművek alapfunkcióján (elvisz a-ból b-be) felüli extra tulajdonságok mennyibe kerülnek, és kinek mennyit érnek (meg persze ki mit engedhet meg magának)
Igazán nagy robogókkal (250+cm2) nincs tapasztalatom, csak nagy cvt-s quadokkal (nekünk 500-as volt a legnagyobb). A hajtás elemek sokkal drágábbak mint egy kisebb 50-125-ös járgányon, mert az ékszíjas cvt nem igazán nagy nyomtékra lett kitalálva, egy erőzáró erőátvitel, a surlódás segítségével közvetíti a nyomatékot, és a szerkezet működése miatt nem lehet annyival növelni a súrlódó felületet mint más szíjhajtásoknál. Ezért a nagyobb robogók szíja bár szemre egyszerű valaminek tűnnek, nagyon gondosan tervezett és gyártott alkatrészek, hogy ne forgácsolódjanak szét néhány szaz kilométeren. És emiatt drágák is. Nálunk a kínai 500-as kínai szíja volt 40k közelében. És minden hajtáselem drága.
De egy bizonyos teljesítmény felett szükségszerűen eszi a motor a szíjat. Az ilyen 800-as robogók már nem racionális dolgok, hanem nagyon drága hobbi eszközök.Meg persze nagyobb motorra komolyabb fék, komolyabb futómű kell, komplexebb a motor, keverék képzés stb. Más nagyságrend mint egy 50-es. De ezt leírták konkrét példákkal, akik használnak is ilyen gépeket.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
ludsimon #59877 üzenetére
Tényleg ekkora szívás a nagyrobogó?
Honda Tact 50ccm 2T után Yamaha Majesty 180ccm 4T
Néhány alkatrész árát összehasonlítanám... Csak úgy...Honda / Majesty
Dayco szíj 4800/13200
Komplett kuplung 16000/45600
Görgő szett (RMS)2160/3900
Főtengely (90ccm*)18650/ 103000
Hengerszett 11900 /(125ccm*)45720*Oké, nem épp a kellő alkatrész, de összehasonlítási alapnak jó (ez volt azonos webshopban)...
És ugye ahogy mondtad "csak" 180ccm, nem nagy gép... Szerinted a GP800-hoz mennyi lesz az alkatrész? (Elárulom, nem a 180ccmhez drága).
A másik topicban egy darab motorra ha összejön a szívásfaktor mennyit lehet belekölteni, mennyit költöttetek bele?
Majesty 180, 1+év ~10k km alatt 200k. És DigitXT előttem költött rá rendesen.
-
DigitXT
félisten
válasz
ludsimon #59877 üzenetére
Ha egy lepukkant öreg szar veszel, természetesen az.
És nagyságrendekkel drágábbak az alkatrészek. Minden.Amúgy megértem, miért Dentől kérdezed, szóval tényleg
megyek: nekem nem kell elhinni, nem volt nagyburgim.Basszus az a motor értékének a negyede!
Nem biztos, hogy 800K-ból kapsz egy (jó) nagyburgit.
Új hozzászólás Aktív témák
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
- IKEA (HAVREHOJ) tablet tartó
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- 88 - Lenovo ThinkBook 16p G4 (IRH) - Intel Core i7-13700H, RTX 4060 (ELKELT)
- Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Keyboard Folio hibátlan működéssel garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest