Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mercutio_

    félisten

    válasz Mat00 #3371 üzenetére

    Itt inkább az a gond, hogy ha az ismerősöd otthon van a fotózásban, akkor legalább egy márkát már ismernie kell...ene...

    Terapeuta: Egy ilyen képet hogy készítel el F8-as rekesszel? :DDD [link]

  • rumos14

    nagyúr

    válasz Mat00 #3357 üzenetére

    ha már ilyen pontosan megadtad a számodra szükséges gyútávot, akkor egyértelműen a Tamron 17-50/f2.8 obit ajánlom, ez elviszi kb. a keret felét. a másik felét költheted egy belépő szintű vázra, kb. bármelyikre a Canon 1000D, Nikon D60 (hoppá, látom ugrana az AF ezzel a kombóval :( ), Pentax K200D, Sony A200 négyesből. az utóbbi kettő beépített képstabilizátorral rendelkezik. Szten-nel ellentétben én bátran javaslom a Sony-t, ha nem gond a RAW formátum használata.

  • Terapeuta

    őstag

    válasz Mat00 #3368 üzenetére

    "Üdv! Szeretnék venni egy komoly gépet (nem csak hobbiként, hanem munkához is), és mindenképpen cserélhető objektíves érdekelne. "....

    Na mindegy.

    Örülök, hogy mindenki jól járt :N

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz Mat00 #3360 üzenetére

    Az első hsz-ben is kitértünk a képstabikra :) Az objetívbe épített azért előnyös, mert a keresőkép is stabilizált lesz. Egy 300mm ekvivalens gyújtótávtól kézben tartva azért már erősen zavaró lehet a keresőkép mozgása. Nagylátószögeknél ez nem túlzottan érdekes. Ezen kívül állítólag az objektívbe épített képstabilizátor valamivel jobban teszi a dolgát - de szintén a nagyobb gyújtótávolságoknál jelentkezik ez az előny, nagylátószögeknél kevésbé lényeges.

    Ha képstabit is akarsz, akkor kissé több pénzből:
    Pentax K20D + Tamron 17-50 F/2,8 - a K20D azért már egy elég komoly váz, felépítésében is(rendkívül masszív, nagy, jó fogású, két vezérlőtárcsával és rengeteg vázról elérhető funkcióval, igen nagy pentaprizmás keresővel) és a képességei terén sincs túl sok szégyenkeznivalója.
    Ha nem annyira fontos a képstabilizátor, akkor egy Nikon D90 (rendkívül jó képminőség, két vezérlőtárcsa, nagy pentaprizmás kereső, viszont kisebb és könnyebb váz, mint a K20D-jé) megfontoló lehet az említett Tamron mellé. A D90-el ugye nincsenek a D60-hoz hasonló megkötések, mert a D90 váz tartalmaz fokuszmotort. Canonból pedig az EOS 40D váz - összehasonlíthatatlanul masszívabb, minőségibb anyagokból feépített váz, mint az EOS 1000D. Kb a Pentax K20D kategóriája méretre, képminőség kiváló, kereső az előző ajánlott modellekhez hasonlóan szintén.
    Az objektív ugye maradt az, amit előzőleg ajánlottam. Ha ott feljebb akarnánk ugrani, igen csak mélyen kéne a zsebbe nyúlni. (Canon 17-55 F/2,8 IS USM - 300 ezer HUF, Pentax 16-50 F/2,8 SDM - 220 ezer HUF, Nikonnál pedig ne is kérdezd :) )

    Olympusnál érdekes a helyzet, ott a 17-50-esnél nagyobb ekvivalens látószög tartományt lefedő objektívet lehet venni 190 ezer körülért: ZUIKO 14-54 mm F/2.8-3.5. Nem kell megijedni, hogy nem végig F/2,8, ez nagyrészt abból adódik, hogy nagyobb a zoomátfogása. A 17-50-esek a fenti vázakon kb. 26-75mm kisfilm ekvivalens átfogást nyújtanak, ez az objektív Oly vázon pedig 28-108mm ekvivalenset - néha meglepően sokat tud számítani az a kis plusz a hosszabb végen. Kérdés, hogy milyen vázat lehetne hozzá ajánlani, ugyanis leginkább csak az E-520-ast, ami, mint váz, azért bőven elmarad a fent felsoroltaktól, így furán féloldalas rendszer lenne. Nem egy rossz megoldás ez sem, de én inkább a fent felsoroltabb verziókból szemezgetnék :K

  • Terapeuta

    őstag

    válasz Mat00 #3357 üzenetére

    Engedj meg egy őszinte választ. A hozzászólásod alapján számomra az jött le, hogy eleddig nem foglalkoztál fényképezéssel (és szeretnéd használni a fképezőgépet a mostani munkádhoz).

    Nem javaslok Neked DSLR gépet, annálé inkább egy DSLR like, vagy bridge gépet, max 60e forintig.

    Természetesen vehetsz 350ért is tükröst, de szerintem több bosszúságod lesz mint örömöd, mert ezek műszerek, nem játékok, és ha nincs előképzettsége az embernek (gyakorlatira gondolok) csak a nyűggel jár, mert:

    nehéz
    macerás a szállítása
    cserélgetni kell az objektívet, ha valóban fontos a minőség
    előkészületet igényel
    stb...

    Természetesen ha félreértettem szavaid, akkor bocsánat.

    Azt pedig halkan megjegyezném, hogy én a DSLR gépemmel csak speckó esetben használok f8-nál tágabb rekeszt (vagyis pl. f5.6, f4, f2.8 etc)...

    Ha mégis ragaszkodsz a tükröshöz, akkor én először fogdosnám a vázakat (bemész egy extrémbe pl.) ...aztán ha kézre kényelmes, azt vegyed.

    Tehát ha rám hallgatsz, most bridge gépet veszel, karácsonyra rájössz a dolgok csínjára, és leginkább arra, hogy mit szeretsz és hogy fényképezni, és akkor veszel a maradék pénzedből egy pont olyan tudású gépet, mintha most vetted volna bridge nélkül :D ...

  • BiriBum

    őstag

    válasz Mat00 #3360 üzenetére

    Mit szólnál egy K20D+16-45 vagy17-50 Tamron kombóhoz. Az előbbi 250 az utóbbi 300 forint.
    Stabi a vázban, full kompatibilitás a régi K-s manuálobikkal.

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz Mat00 #3357 üzenetére

    Relative nehéz dolgunk lesz az árhatárban maradni. Az F/3,5-5,6-os fényerő általában a kitobjektívek fényereje, a kitobjektívek meg kb. arra vannak, hogy adjon valamilyen képet és lehessen használni a gépet addig is, amíg valamilyen jobb objektív nem kerül rá. Ettől függetlenül vannak remek minőségű, kevésbé fényerős objektívek is, sőt, olyanok, amiknek jobb a képminősége fényerősebb társaiknál. Pl ha nem tévedek (amire most nem vennék mérget) a 70-200-as Canonok közül az F/4 IS-t jobbnak szokták tartani, mint az F/2,8 IS-t.
    Mindezek ellenére a fényerősebb objektívek lerekeszelve többnyire jobb képminőséget hoznak egy fényerőtlenebb obi teljes rekesznyílásán, mint az az említett legnagyobb rekeszen.

    Az Olympust ne féltsd. A zuiko digital objektívek már kitobi szinten is igen jó képminőséget hoznak - mindenképp kiemelkednek a kitobik mezőnyéből, fényerő ide, vagy oda. Ha többet és jobbat akarsz, akkor viszont az árhatárba nem fogunk beleférni - sajnos a Zuiko obikért nem keveset kell kicsengetni, a 3rd party objektívek meg Oly vázon nem teljesen azt a látószöget fogják adni, mint Nikon/Canon/Sony/Pentax APS-C vázakon - az eltérő crop faktor miatt.

    Ha az objektívre helyezzük a hangsúlyt, leginkább egy Tamron 17-50 F/2,8-at ajánlok, elérhető áron van, és árához képest igen jó képminőséget produkál :K
    Emellé csak belépőszintű vázat tudunk az árhatárba belepréselni:
    - Pentax K-m -> kategóriájához képest a legnagyobb kereső, és vázba épített képstabi.
    - Canon EOS 1000D -> Itt a Canon a lényeg, egy dolog miatt: a későbbiekben igen széles választékból válogathatsz hozzá objektíveket és egyéb kiegészítőket. A gép épp ma volt a kezemben, szörnyen rossz fogása van (a 450D, ami az említett Tamronnal már túl van az árhatáron, nagyságrendekkel jobb fogású számomra), kegyetlen műanyagérzetű, valamint rendkívül kis keresője van, ami engem spec zavarna. Mindenesetre ha később vázcserét is tervezel, akkor addig megfelel, na meg ha ezekkel a negatívumaival meg tudsz barátkozni, képminőségben aligha rossz választás.
    - Nikon -> A D60 lenne elérhető és nem lenne rossz, ha lenne beépített fókuszmotorja, de kispórolták a vázból, így nem tud fókuszálni az említett Tamronnal. Viszont a Tamron 17-50 F/2,8 helyett a Sigma 18-50 F/2,8 HSM jó választás lenne mellé, mivel ott az objektívben van a fókuszmotor. Meggondolandó kombináció ez is. És ugye a Nikon sem marad le objektívek és kiegészítők terén a Canontól, bár a D60-al az előbb említett fókuszmotorbeli anomáliák miatt vigyázni kell a vásárlással.

    Én mindenképpen a három közül választamám valamelyiket - hogy őszinte legyek, leginkább szubjektív okok miatt az elsőt vagy a harmadikat választanám. Az Oly kiesett a fent említett okok miatt, az új Sony modelleket meg nem igazán ismerem, bár egy régebbi Sony (A200) képminőségével kapcsolatban igen rossz íz maradt a számban (a többieknek tartozom egy részletesebb teszttel, már hónapok óta, ami több ok miatt is várat magára, de nem igazán győzött meg a Sony, ennyi bizonyos) Olvasgass teszteket ezekről a modellekről (imaging-resource.com, dpreview.com, pixinfo.com) és szerintem tisztulni fog a kép, hogy melyik tetszik és melyik nem. De leginkább akkor fog tisztulni, ha elmész egy boltba, ahol meg lehet fogdosni a gépeket (Edigital, Media Markt, Saturn), és megnézed melyik hogy tetszik, melyik hogy áll kézre stb...

  • Allien

    veterán

    válasz Mat00 #3357 üzenetére

    A pixel szám a dslr-ben még nem olyan vészes, mint a kompakt kategóriában. Másfelől jelenleg 10MP-nél kisebb gépet ma már nem forgalmaznak, asszem. Talán a Nikon D40, ha még kapható, az 6 megás. Bár, kérdés, milyen "munkához" kellene gép, mert mondjuk ha sikerülne egy Pentax K200D-t venned, az elvileg egy jobb obival megfelelő lehetne, de ennek sorozat felvételi képessége kicsit rosszabb, mint a konkurenciájának (még saját háza táján is). Mondjuk, a 2,8 kép/s nem olyan vészes, és a többi is kb 3 kép/s-re képes kb.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés