- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- iPhone topik
- Yettel topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
Pedig az a 335d nem gyenge. Jó, nem muszáj dízelbe venni, biztos van benzines is.
És nem bohócos a Z4. Elnézést. Amolyan nem tudom. Komolytalan. Nem sugárzik belőle az erő mégha van is benne bőven.
Nem tudom hogy fogalmazzam meg.
De szvsz te is látod a különbséget amiről beszélek:A Z4 amolyan laza, bohókás... de azért ott van, hogy van pénzem dögivel.
Ellenben a 335 esetében az jön le, hogy ott az erő a komolyság a keménység... Más stílus a kettő. Hiába hasonló az árkategória és a teljesítmény is. De neked kell eldöntened melyik stílus áll közelebb hozzád. Vagy mit szeretnél milyennek lássanak kívülről. Elvégre ez már rég nem arról szól, hogy kell egy jármű ami elvisz A-ból B-be.Egyébként tetszik a zenei ízlésed. Már azt hittem rapp-only. : )
szerk.:
"Odaértem és alap hifi. "
Ez azért így elég durva. Mármint, hogy megadod a feltételeidet, lehívnak, megnézed és kiderül, hogy mégse... Ilyenkor kifizettetném a benzinköltséget meg a hasonlókat a tulajjal...
(ja és most nem csak a hifis dologra gondoltam, hanem összességében) -
Dany007
veterán
Hmm és azt honnan lehet tudni így műszaki adatok alapján, hogy lazán megmászod vele drifttelve a Mont Blanc-t?
Mondjuk szó se róla, ennyiért a használt piacon lehetnek igények.
No, de azért ahogy nézem lehet kapni ennyiért Ferrarit is. Igaz jó régit!Bár itt a fórumon azt mondják olasz autót nem érdemes...
Max megforgatod a pénzed kicsit a Forexen és már jöhet is a 911. : )Mindenesetre kíváncsi vagyok melyik típus fog nyerni. Aztán várjuk a képeket meg a 0-100-as videót. : P
Ja és milyen zenét hallgatsz? Remélem nem rappet. Amúgy az akusztikán nem ront a cabrio?
-
Dany007
veterán
Ja jó. Én csak a külsőt néztem.
Az a Z4 nekem is olyan kis második, játszós autó benyomását kelti. Igazából ha csak másodiknak kell azért, hogy elmenj síelgetni arra szvsz tényleg jó lenne.Egyébként mit jelent az, hogy "játszósabb" ?
Vajon egy ilyen S5-tel meg a 3-400 pacival alatta nem lehet állatkodni?
Persze nem értek hozzá, csak kíváncsiság. A Német autópályán mindegyiknek kinyomhatod a szemét, meg pöröghetsz vele a parkolóban... esetleg egy versenypályán... Aztán kész, nem? Gondolom nem meghalni akarsz benne...
Bár ezekben már nehéz szvsz.
Esetleg egy Porsche? Nem ismerem az árakat csakúgy eszembe jutott. Talán valami régebbi Ferrari? Az így is necces mi... Meg gondolom nem akarsz túl régit. Pár éves max. Ha meg mindenáron BMW akkor talán E92. Az még külsőre olyan tiszteletet parancsoló.
Bár az S5-nek még így is csak a fele.
-
Dany007
veterán
No, én csak a külsőket néztem...
Nekem egyértelműen az S5 jön be a legjobban. Az E93 se rossz, de igazából semmi extra (külsőleg). Ha már - ha jól emlékszem olyan 10m körüli a határ - ilyen "magas" a léc akkor legyen odabaszós ha ránézel. A 92 már egy fokkal komolyabb. 325i szintén semmi... Az E89 meg olyan "hülyegyerek autó". Akinek apuci megveszi a diplomaosztóra hogy legyen mivel csajozni... Szép külső meg minden, de szvsz kicsit komolytalan.Az S5 viszont ütős! Az odabasz rendesen! Ez nem a laza "bohócgyereket" tükrözi hanem a komoly embert. Olyan "mindjá' széb...lak kö...ög!" kinézete van!
Persze pozitív értelemben. Ránézel és azt mondod, hogy eeeez igen! Mintha valami fekete puma / jaguár / tetszőleges vadállat épp kitörni készülne belőle!
@Dr.Zoo: Ja hát usákiás benyóval meg fizuval könnyű.
Áh csak kíváncsi voltam, hogy szerinted ez árban / kinézetben korrekt-e. Mert igazából 650-ért is árulnak 2000-es Passat-ot... Szóval ez az 1 misis ár egyáltalán nem az alja.
-
Dany007
veterán
-
Dany007
veterán
válasz
Dr.Zoo #59771 üzenetére
Ja, csak azt nem tudom melyik 250-nél!
Mert az óra is 250k-nál állt le. Utána mentek még vele kb 50k-t és akkor lett kicserélve, azóta van benne még 500k. De állítólag mielőtt megkaptam fullosra lett csinálva. Hát nem tudom.
Van valami más jele még, hogy probléma van? Vagy ennyi elég is? Mert igazából ez ilyen az elmúlt 2,5-3 évben mióta nálam van.@TaaT:
Hát 3-4k már biztos belement azóta...
@Laraxior:
Ja, hát lehet meg se hirdetem majd, hanem megy egyből a telepre... Kérdés vajon mennyit adnának érte...
-
Dany007
veterán
válasz
bitpork #59769 üzenetére
Jah, tehát akkor valami lehet vele? :S
Mondjuk az már feltűnt, hogy ott a motor környékén folyamatosan genyás valami... olajos? Nem tudom, de nem tiszta.
Bár mikor megkaptam már akkor tudtuk, hogy eszi az olajat. Ez nem volt újdonság. Pedig akkor felújításon esett át, reméltem ha valami van vele akkor azt megcsinálták.
Jajj csak tavaszig bírja ki! -
Dany007
veterán
Tegnap vettem 2 liter Valvoline-t. 5w40-et. Be is nyelte mind a kettőt... Már minimumot mutatott a pálca. 2000 fölött volt literje, nem vót óccsó. A franc tudja milyen minőség. Volt ott fele ennyiért noname is, de arra nem bírtam rávenni magamat...
Azért ennyit még az én autóm is megérdemel.
-
Dany007
veterán
válasz
boogie84 #59582 üzenetére
Az igen! Tényleg hasznos volt!
Hát ja. Van ilyen is. De azt hiszem ennél többet nem nagyon tehet az ember. Ki lehet fogni bármit. Lehet, hogy már a hazaúton szétesik alattad a kocsi. Azért csak nem mindegyik bontószökevény a hahu-n sem. Talán ez a ritkábbik eset. Mást én se tudok. Keresel egy jobb szerelőt.Ha az előzőnek észre kellett volna vennie, akkor talán egy másik észre is fogja venni az ilyet.
Esetleg tényleg bevitetni egy helyi márkaszervizbe, ha olyan gondja van a kocsinak, akkor a tulajnál már itt kibukik a dolog. -
Dany007
veterán
válasz
boogie84 #59568 üzenetére
Mondjuk fogsz egy szerelő ismerőst vagy ismerős ismerősét... igazából mindegy, csak legyen valami háttérinfó róla, hogy nem kontár... odamész adsz neki egy 10-est, hogy legyen szíves eljönni veled átnézni az autót... Vagy akár egy helyi / közeli szervizzel előre lebeszélni, hogy elvinnél egy autót bevizsgálásra. Olyan 15-25k közötti áron meg is csinálják. Hacsak nincs valami rejtett hiba ami miatt szét kéne kapni az autót akkor az többnyire ilyenkor kiderül.
Ha meg a tulaj nem engedi ezt a bevizsgálás dolgot akkor ott kell elköszönni a telefonban.
-
Dany007
veterán
-
Dany007
veterán
válasz
kalmanchris #59476 üzenetére
Részben azért, részben meg mert volt egy rossz tapasztalat.
Tudom, nem szabad általánosítani és ez talán más típusnál is megtörténhet.
Egyszer csak menet közben leállt az autó. Mintha kihúzták volna a kulcsot. Se szervó, se fékrásegítés se semmi... Még jó, hogy faluban volt az illető 40-50-es tempónál.
Csak trélerrel tudták elvinni, kiderült hogy a fed.computer mondta be az unalmast. 250k javítási költség + az elszállítás.
Jó, gondolom ez bármelyik autóval megtörténhet amelyiken van fed.comp... Ezért is mondom, hogy ez nem releváns tapasztalat.
De amúgy nagyon sokat volt szervizben az autó, plusz mástól is hallottam már, hogy ezek a Picassok elég problémásak. -
Dany007
veterán
Meglepődsz de van olyan amelyik külsőre nagyon tetszik.
De mivel a belseje kb ugyanúgy néz ki, mint az én 18 évesemé ezért hanyagolnám ha lehet. De amúgy más igazi problémát nem látnék benne.
Sőt, mondok valami kiábrándítót. Múltkor tudod mivel szemeztem a hahu-n?
Citroen Xara Picassoval!
Vezettem már azt az autót sokszor és tudom, hogy kellemes, kényelmes vezetni. Jó, hogy kicsit feljebb ül az ember, jobb a kilátás, mint az Omegából, ahol kb minden oszlop pont útban van, tele van vakfoltokkal (érdekes módon a Mondeoban nem). Belsőleg se néz ki olyan rosszul meg minden... Még árban is megfelelne.
De valamiért mégse fogok olyat venni. -
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #59417 üzenetére
Ne vedd már rossz néven!
Ez pozitívum még mindig.
Nekem nem az összeggel van bajom, hanem a tálalás mikéntjével.Nem mindegy, hogy mit nevezünk meg minden esetre (minden vásárlásnál kötelező) érvényes költségnek, mit nevezünk gyakran előforduló költségnek és mi az amire azért számítani lehet és mi az ami előfordulhat de egyáltalán nem törvényszerű minden alkalomra. Érted mire célzok?
Mert igen, lehet hogy a 2 hónapon belül szétfő a motor, vagy hengerfejes lesz vagy a f...szom tudja mi és rá lehet költeni majd 4-500 ezer forintot, mert van ilyen is! De ez attól még nem érvényes minden egyes használtautóra amit árulnak az országban. És ezt kell tudni csak megkülönböztetni.
"hogy mi van akkor, ha van számla a 700k-s autón elvégzett 300k-s nagygenerálról, az vajon kivéltel-e"
Okés, de ezt te se tudod megmondani. Akkor se ha itt a fórumon megkérdezi. Meg más se.
Volt itt már olyan vélemény hogyha számlával tudja igazolni akkor rendben. De pont most pár napja meg volt egy olyan vélemény ,hogy semmit se jelent a számla. Vagy biztos hamis vagy akárki akármikor vesz ilyen számlákat stb... Tehát úgy veszem észre ez a kérdés objektíven eldönthetetlen. Tehát nincs is értelme vitázni rajta.
Amúgyis az egész topiknak ilyen téren az a feelingje, hogy semmi sem biztos csak a halál!Meg a visszatekert óra.
-
Dany007
veterán
Persze, ezt is bele lehet írni, külön kiemelve. Hogy mire lehet számítani. De nem tényként, minden alkalommal törvényszerű költségként kezelve.
Mert pl egy átírás költségével minden esetben számolni kell. Ahogy a vezérlés / szűrők meg egyebek cseréjével is (bár itt lehet kivételes alkalom). De az, hogy hazafelé szétesik alattad a motor és rá kell költened még 300-400k-t az azért már nem egy általános jelenség szvsz.
Szóval ja, meg kell említeni de nem mindegy milyen kotextusban. -
Dany007
veterán
válasz
!Overdose! #59407 üzenetére
Felőlem rendben.
Biztos vagytok páran akik már túlvannak 3-4 autóvásárláson és van tapasztalat bőven.Újoncként annyi a meglátásom, hogy ne legyen annyira elrettentő, mint Defranco egyik korábbi kalkulációja, de azért legyen érzékeltetve, hogy 300k-ból átírással cakk-pakk mindennel nem lehet autót venni.
Esetleg valahogy megkülönbözteti vagy akár kiemelni hogy van az autóra szánt összeg plusz kell még a kötelezőkre is pénz -átírás, alap cserék, esetleg gumi, átvizsgáltatás, autóért mászkálás stb...@DeFranco:
Szvsz korábban felsoroltam pár dolgot amiben egyet lehet érteni. Ami kezdetnek jó. Ha más nem azért, hogy ne menjen 50hsz-en keresztül azon a vita, hogy mért nem jó 300k-ért autót venni átírással stb...
-
Dany007
veterán
válasz
!Overdose! #59381 üzenetére
Ez lehet, pedig szerintem hasznos lenne. Nekem első dolgom volt azt keresni.
Legalább az alapokat belehetne írni.
Olyat mint Defranco autóra szánt pénz kalkulátora!Na jó, annál egy kicsit optimistábbat, de jelezve, hogy mindkét irányban történhet elmozdulás.
Plusz linkelni alap cikkeket. Első autó vásárlás... nepperekről, használtautóvásárlásról stb...
Vagy pl azt a kamubőr felújító cikket. Szvsz nagyon tanulságos.Aztán pár szót esetleg a külföldi autóvásárlásról. Milyen általános költségekkel kell számolni, kalkulátorokat linkelni stb...
Esetleg társtopikokat linkelni, mint az autós offos topik, meg a márkák külön topikját ha valakinek mélyebb infó kell.
Aztán egy-két bölcsességet!
Ennyit biztos össze lehetne szedni közös megegyezéses alapon is, hiszen ha jól figyeltem ezekben azért van általános egyetértés.
Részletesebben persze nem érdemes belemenni, mert a téma igen összetett. Tehát ennél mélyebben nem is csodálom, hogy nincs egyetértés. Én is hallottam már mindent, pedig csak pár hónapja figyelem komolyabban a topikot. (ugye neppertől vagy magánszemélytől? - mindegyik esetről olvastam már igen meggyőző cikket, na akkor most melyiket preferálja az ember... aztán dízel-benzin, megintcsak egyéni preferenciák döntenek, ahogy automata vagy manuál között is. Autómárkákról szintén nagy a káosz, még szervizköltség kapcsán is. stb stb stb)
Ha mást nem legalább annyit el lehetne vele érni, hogy az "újoncokat" elég lenne egy linkkel útbaigazítani. Én is örültem volna neki ha van egy ilyen összefoglaló.
-
Dany007
veterán
válasz
MPowerPH #59347 üzenetére
Ja mondjuk már abban a 2002-es ST-ben is komolyabb hifi van mint az alapokban. De egyébként szvsz ez a Sony korszak előtti "hifi" ami a Mondeokban - meg úgy a Fordokban - volt az valami katasztrófa. Ritkaronda...
Ezért is remélem, hogy tavasszal majd sikerül kifogni egy 2004-es már Sonyval szerelt példányt... Az se egy nagy szám, de szintekkel jobb, mint a régebbi. -
-
Dany007
veterán
Lehetséges. De ez és ez számomra sokkal szimpatikusabb. Persze lehet csak a más színű kárpit miatt mondom ezt.
@phonecat:
Igen igen. Szerintem itthon nem sokan vettek / vesznek ilyet. Azért a Mondeo mégsem egy sportsárkány tehát aki sportosabb autót akar venni az nem ilyet vesz. A normál vásárlóknak meg a 3.0-as motor megijeszti. No meg a 225 paci.
De szvsz ha egyedülálló lennék és nem lenne se gyerek se lakáshitel biztos egy st220-at vennék. Brutál szép. Szoktam én is nézegetni őket.@MunezXBK:
Na ne már.
Már a számláknak se hiszünk?
És ha valaki ránéz aki ért hozzá, az csak megtudja állapítani, hogy most lett-e cserélve vagy 200k km van benne. Vagy nem?
-
Dany007
veterán
"Mondjuk érdkes ez is, leszervizeli 100-150k -ért és eladja 700k-ért... de jól néz amúgy ki."
Na ez az amit én se tudok eldönteni soha... Hogy most tényleg csak jóárban és korrektül el akarja adni az autót vagy épp már a f...sza tele van az állandó meghibásodásokkal és azért akarja eladni... Fogalmam sincs.
Mert ugye itt azt "szoktuk" beszélni, hogy egy ilyen autóra még 300-400k-t rá kell költeni majdhogynem egyből mikor megveszi az ember, plusz az átírás stb... Bezzeg ha találok egy ilyen autót, akkor az biztos kamu, tuti rejtett hibája van stb...
Szal v.színűleg totál tanácstalan leszek ha eljön az idő.
Egyébként személy szerint én jobban örülnék egy ilyet kifogni, ahol ott vannak a számlák és tudja bizonyítani hogy igen minden alap dolog + szűrők + még fékbetétek(!) is cserélve lettek, nem pedig úgy van árulva - megjegyzem kb ugyanennyiért - , hogy kitűnő állapotban stb.. aztán tényleg kezdhetem 100-150k-val az alapdolgok cseréjét.
Egyébként tetszetős nekem is. Csak a belső kissé lelakott. Azért láttam már ennyi idősben sokkal szebb belsőt ugyanígy plusz kárpittal stb...
@phonecat:
Ez konkrétan nem st220.
-
Dany007
veterán
Üdv!
Erre a jószágra vajon mennyit kéne költeni pluszban? Ha a leírtakat tudja igazolni és hihetünk nekik... Plusz azért a két év műszaki se rossz dolog. És ránézésre tényleg jó állapotban van. Esetleg téligumit.
(csak kíváncsiság, tudom, hogy ennek az évjáratnak még sok a gyerekbetegsége... ) -
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #59315 üzenetére
Egyetértek. Ebből is látszik, hogy kezdek felnőni!
Több volt az, mint 100k. (ja látom már, több 100k-t írtál te is) Szvsz csak a matricázás - ha komoly ember komoly alapanyagból csinálta - több volt ennyinél.
A belső egyébként tetszene is, ha nem kapnék hányásrohamot attól a narancs színtől. És akkor még semmi politikai asszociációra nem is gondoltam.
Egyébként iskolapéldája ez annak, amiről jómúltkor beszéltem. Mikor a boyracer megvesz egy 20 éves lepukkant autót. Rákölt kitudja még mennyit, egy valag pénzt. Legalább 4-500-ba volt ez is pluszban és akkor lesz egy giccses, "tuning" gépe, ami még mindig ugyanaz a 20 éves rom a fóliák meg az újrafestés alatt... Miközben a ráköltött sok sok százezer forintból már kapott volna egy egész normális autót.
-
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #59247 üzenetére
Áh, inkább úgy mondanám, hogy letörtétek a hurráoptimizmusomat és előkandikált a racionálisabb énem.
Egyébként még mindig Mondeo van tervben. Remélem tavaszra mennek le az árak kicsit, és akkor még így is belefog férni.De annál "lejjebb" biztos nem adom. Olyan dolog ez, minthogy van egy régi 8800GTS VGA-d. Ami ugyan már nemsokat ér, de egykor azért a komolyabbak közé tartozott. Erre most vennék egy integrált VGA-t vagy valami low-end akármit ami ugyan pár évvel fiatalabb, de akkoris... Hát akkor inkább nem.
Persze a Focus nem tartozik közéjük. De adott árkategóriában nem sokat találtam. Meg szvsz a középkonzolja nekem nagyon nem tetszik. Ez szubjektív de akkoris. : ) Az a kisebbfajta Focus még tetszene is - nem a teféle sedán - de abból meg egyáltalán nem találtam millióig normálisat.
Mondjuk 2003-2004-es Mondeoból is kb 20db van a hahu-n mindenféle extra megkötés és árlimit nélkül is... Tehát nincs nagy választék. 1 és 1,5 milla körül mozognak. -
Dany007
veterán
válasz
Ace owner #59195 üzenetére
Az a gond a 300k-val, hogy ahogy itt korábban is írták az alap csere dolgokra is elmegy 100k alapból. Plusz az átírás is közelíti a 100k-t. Plusz ha el kell menni az autóért akárhova az már benzin. Ha sikerül megvenni akkor vissza 2x benzin.
Tehát most ott tartunk, hogy az alap költségek mondjuk 100k+70k (átírás mindenestül) + biztosítás? + mondjuk 30k benzinre. Gondolom te se az első autót akarod megvenni amit kinéztél a neten. 3-4-et érdemes megnézni.
Tehát ott tartunk, hogy a 300k-s keretből elment kb 200k lefelé kerekítve. Tehát marad 100k egy autóra.
Suzukiba én se szállnék be az tény!De 20 éves 2-es golfba se! Az is biztos! 100k-ért meg nem tudom mit adnak, passz.
A használtautó.hu-n van átírási költség kalkulátor. Ott beírod milyen az autód, hány köbcenti / lóerő stb... És kiadja mindennel együtt mennyi lesz az átírás. Erre rámegy a biztosítás, amit ha jól tudok az első részletet egyből kell fizetni. És a többi és a többi...
Én nem mondom, hogy szart fogsz venni és még fél millát rákölteni... De a kötelezők cseréje az szinte biztos kiadásnak számít. Plusz az átírás stb... utazás... Nem két fillér.Én már eleve most úgy számolok, hogy a fent felsoroltak ~ 300k. Ami ezen felül marad, annyiból vehetek majd autót.
-
Dany007
veterán
válasz
Dr.Zoo #59031 üzenetére
Egyébként úgy lehet pontosan fogyasztást mérni, hogy csutkáig tankolod az autót. Amíg ki nem kattan a pisztoly. Aztán mész vele 100km-t úgy, hogy pont mikor 1-0-0-ra vált a számláló akkor állsz be a kútra és megint csutkáig tankolod. Aztán megnézed mennyi ment bele.
Bár asszem ezzel nem mondtam újat. -
Dany007
veterán
válasz
jozefgucci1 #59024 üzenetére
Na jó mondjuk a Mazda 6 az brutál ilyen 4-5 évesben! Kívülről legalábbis alázza a Mondeot az biztos.
De ahogy néztem belül meg a Mondeo szebb. Na de az tényleg komoly...
Ha már választasz akkor inkább a Mazda 6 mint a Nissan. Szvsz férfiasabb autó.@Dr.Zoo: Jó az a paszuly!
Hány éves is? Milyen motorral?
-
Dany007
veterán
válasz
jozefgucci1 #59022 üzenetére
Az nem rossz a fél év. Szvsz nem kell akkor nagyon aggódnod miatta. Én ha 2 éven át nem költenék egy fillért se semmire, akkor se futná rá.
De értem én, hogy minden pénzt meg akarsz fogni. Nincs ezzel gond. Csak akkor mi lesz ha esetleg valami baja lesz a kocsinak? Mert okés hogy fiatal meg minden... de igazából ahogy itt olvasom a többiek véleményét bármi megeshet. Főleg dízelnél. Az pedig több lesz mint párezer forint havonta. Tehát ha nem lesz munkád akkor a benzin egy dolog v.színű a szervizelést se tudnád fizetni.És mi gond a 4 éves Mondeo-val? Tudom ez az autó az én mániám, de szvsz egy 2000-es dízel biztos nem fogyaszt 10 litert városban sem.
-
Dany007
veterán
válasz
Laraxior #59007 üzenetére
Hát még én mikor a 18 éves taliga megáll 10-11 literből városban. Úgy, hogy átlagban 6-7km-es távot megyek vele egyhuzamban... Jó, télen jóval több...
Most tankoltam és igaz már csak benzingőzzel ment, de 290km-t mutatott az óra a legutóbbi tankolás óta. Mindig a kúton nullázom.
Mindig 10 ezerért tankolok. Ez kb 24 liter - ma már csak 23,7 liter volt. De mentem vele 290km-t úgy, hogy ebből 2x30km volt városon kívül, a többi csak munkába járás és hasonlók. Úgyhogy asszem nem is panaszkodok annyit.
Ha lenne 3,5 millám egy autóra, biztos nem érdekelne, hogy 10 vagy 8 litert fogyaszt. Jó, mondjuk én csak ~ 300km-t megyek havonta városban. De ha mondjuk 1000km-t megy az ember havonta városban, a 10literes fogyasztásnál 42.000 forint, 8 literes fogyasztásnál meg 33.600 forint. Az 8.400 forint havonta. Most komolyan, aki nem 10 éve gyűjtögeti, kuporgatja össze a 3,5 millát egy autóra azt tényleg érdekli ez pár ezer forint havonta? Nehogymár...
Ennyi pénzért, már van fullos 4 éves Mondeo. [link] Szvsz ezerszer komolyabban néz ki, mint az a Nissan. De van kisebb dízel motorral is [link] ez már biztos nem fogyaszt tíz litert.Egyébként a kép alapján jól néz ki az a Nissan, de élőben elég butácska. Van egy itt a házban rendszeresen látom... szép meg minden, de szvsz túl kicsi (rövid) a magasságához képest. Kicsit aránytalannak tűnik.
-
Dany007
veterán
válasz
Laraxior #58969 üzenetére
Szvsz ne használj nitrohigítót. Vagy ha mégis, akkor legyél ku...va gyors mert szétmarja a fóliát mint a sz...rt!
Inkább denaturált szeszt használj. Az nem bántja a fóliát.Ja bocs, fólia maradványait akarod leszedni!
Akkor nem szóltam. Szvsz bármikor... Persze nagy melegben gyorsabban párolog valamivel... De szobahőmérsékleten is kellően gyorsan szal akkora jelentősége nincsen.
Benitrózod a rongyot aztán már törlöd is. Csak vigyázz nehogy kioldja a színt a rongyból.A kezedet meg csak szárítja ha nincs rajtad seb. Ha van akkor azt csípi mint az állat.
@MunezXBK: jóvanna már észrevettem
Tudod olyan segítőkész akartam lenni, hogy végig se gondoltam mit olvasok...
-
Dany007
veterán
válasz
Revolit #58948 üzenetére
Erre én is kíváncsi lennék. Itt már olvastam jót is meg rosszat is.
Jó lenne pár konkrétum.Vagy valami ahol utána lehet olvasni. (tudom google.)
@Balupapa:
"meg meg rengeteg szar volt a levesbe de azt minimális átnézéssel kiderült volna...."
Na most aki nem visz magával egy szakértőt vagy szakértő szerelőt aki elvégezze ezt a "minimális átnézést" annak úgykell szvsz...
-
Dany007
veterán
válasz
Viszlát #58917 üzenetére
Oh, én már nézegettem azóta többször is!
Nincs elfelejtve. Legutóbb tegnap este!
Csak sajnos ez még mindig jócskán túllépi a keretet. De majd meglátjuk mi lesz addigra.
Hát meglátjuk. Mostmár többek ajánlására átpártoltam a 2003-tól készült Mondeokra a korábbi szériák gyerekbetegségei miatt. Persze viszont ennek az ára is jelenleg jóval több.
De a hétvégén töltök ki lottót!Én aki alapvetően is irtózik az ilyen hülyeségektől. Persze nem az 5-ösre megyek, a négyes is elég lenne egy autóhoz!
-
Dany007
veterán
válasz
MPowerPH #58797 üzenetére
Ja már értem.. Hát épp ezért mondtam a Vp-Db távot az még csak nem is túra. Vagy nem túl nagy. De mondjuk ha adnának egy Terslát valahogy megoldanám szvsz.
Szerintem ezer helyről lehetett volna még kis plusz áramot kisajtolni. Pl a két csomagtartó - elől és hátul - tök felesleges. Egyik helyére mehetett volna még párezer darab abból a mini akksiból amit a fószer mutatott a videóban. Persze a plusz súly miatt nem lenne arányos az élettartam növekedése, de valamit biztos ért volna pluszban.
Aztán a panorámatető helyett mehetett volna rá egy kis napelem. Az az újabb fajta aminek nem kell közvetlen napsugárzás, hanem elég a sima fény is. Ezt is lehetett volna hasonló tolótetővel megoldani.
Aztán még 1-2 "turbinát" is berakhattak volna valamerre... Mesélte is az ipse, hogy ezen nincs hűtőrács, mivel nem kell hűtés ilyen módon a motornak. Na de attól még ott bevezethettek volna egy kis menetszelet ami meghajt mondjuk két oldalon két turbinát és szintén termeli az áramot... Persze mindez már a kasznin belül, hogy kívülről ne látszódjon. -
Dany007
veterán
válasz
MPowerPH #58789 üzenetére
Azt írják az európainál szigorúbbak a tesztek... vagy mire gondolsz?
Én inkább azon tűnődöm, hogy hogy jutnék el vele mondjuk Veszprémből Debrecenbe meg vissza. Az olyan 700km oda-vissz... Ergo valahol be kell iktatnom egy 6 órás töltést...
A másik meg, hogy töltés híján télen a mínusz 20 ban fűtéssel együtt meddig elég a nafta?Vagy ezt csak ilyen hétvégi hobbi autónak tervezték? Ne gondoljak ilyen komoly igénybevételre? Bevásárló autó!
-
Dany007
veterán
Szerintem kategóriánként ez változó. Ahogy korábban is írtuk, akinek gyűjtenie kell rá és több évig gyűjti a pénzt mert annyira akarja azt az autót, esetleg autóbuzi és végre megveszi az akkor se fog benne dohányozni, ha amúgy láncbagós lenne.
Nem csak azért, hogy ne legyen büdös a kocsi vagy hasonló, hanem már puszta tiszteletből. Ő nem csak sima szállítóeszközként tekint rá. Ha valamit szépnek értékesnek számomra kedvesnek tartok én se szarom telibe még ha nagyon kell akkor se.És van a másik kategória akinek kilóg a zsebéből az a 20 milla, na ő megveszi mert hogy új és legyen egy ilyenje is stb.. Az ha dohányzik lehet ba...szik rá... Mert ha már nem tetszik a szag hát vesz egy másikat ezt meg odaadja valami hajléktalannak...
Szal én is úgy vagyok vele, hogy eddig az összes kocsiban dohányoztam, mert egyiket se tartottam annyira, hogy ne tegyem ezt.
Valószínű ha lesz saját pénzből összekuporgatott autóm valamikor - amit nem csak ajándékba kapok - akkor elképzelhető ha sikerül olyan kvalitású autót venni, hogy abban én se gyújtanék rá. Ugyanígy a lakásban se dohányzom és nem csak a gyerek miatt.
De ha csak egy 14-16 éves ütött-kopott Mondeot sikerül csak venni, akkor pont le fogom sz...rni hogy ráadásként dohányzok-e bent vagy sem. -
Dany007
veterán
válasz
MunezXBK #58705 üzenetére
Igaz, az Audiban azért átgondolnám!
@TaaT:
Persze, ez attól függ melyik kategória. Aki csak azért veszi mert épp már sehol nem fér el az a pár millió forint, annak tényleg mindegy... De aki mondjuk olyan szinten van, hogy "gyűjtenie" kell rá, az biztos, hogy vigyázna rá mint a szeme fényére.
-
Dany007
veterán
válasz
dabadab #58697 üzenetére
Jaja, érdekes egy drog ez a cigi.
@[rvilike]:
Mondjuk az a kategória amit a videóban láthattunk az már nem csak használati tárgy. Egy Mondeo egy Peugeot 307 meg hasonló autók azok igen. De aki egy ilyen A8-ast vesz az bizony nem fog benne dohányozni.
@MunezXBK:
Oh majd ha aláírtuk az adásvételit!
-
Dany007
veterán
Jajaja!
Hasonló érzésem van nekem is. Csak úgy eszembe jutott, hiszen van benne hamutál... Mondom, ebben azért már én se bagóznék. Na meg a bőrüléses Roverben sem. De az összes többi "kis értékű" autóban lelkiismeret furdalás nélkül.
Mert mondjuk egy ilyen A8-ast már nem csak azért veszi az ember, hogy elvigye A-ból B-be. Azért itt már más is számít... Ami mondjuk kizárja a cigit egyből. De érdekes látni, hogy a lehetőséget azért megadták.
-
Dany007
veterán
Nagyon komoly a belseje (is)! Tetszik, hogy az a középső rész ami elválasztja a két utast jó magas és olyan masszív hatást kelt így az egész autóban...
Brutál szép. Csak kár, hogy hamutartónak nem találnak ki valami innovatívabb megoldást.Nem is nagyon láttam a videóban, talán 1-2x mutatták, az a hagyományos kinyitós.
-
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #58523 üzenetére
Nem kicsit szép!
Vigyázz rá, mert 5-6 év múlva megvenném kp-ra -
Dany007
veterán
válasz
!Overdose! #58518 üzenetére
4 k az k...va olcsó lenne. Attól függ mi van még benne? Centrálzár, elektromos ablak stb.. Ez szvsz megdobhatja az árat. Ha sima tekerős akkor talán nem. De egy ilyen autóban ha van elektromos ablakemelő az külön is érték ugye tehát kompletten szintén...
Az utsó mondatban igazad van... =/ Bár ha elég sokáig hajtják még a járgányt és kiöregedés miatt adják majd csak el akkor ez már nagyon nem fog számítani...
16-20 éves autóról senki nem fogja elhinni, hogy törésmentes így már az értékéből se fog levonni akkor. -
Dany007
veterán
válasz
dabadab #58509 üzenetére
Ne siess ennyire. Még csak annyit tudni, hogy egy Fiestáról van szó...
Azt nem hogy mikori... Vagy a roncsolódásból tippelsz, hogy újabb típus? Vagy kihagytam valamit?@(#58510) Revolit :
Szvsz ezzel nem kell szarozni, cserélni kell az ajtót úgy ahogy van. Jobban jársz ha bontóban találsz két ajtót és kicseréled fenébe.
Hogy nálad ez mibefáj azt nem tudom.. .De nekem az Omegára egy 10-es lett volna ha hagyják kifizetni a bontóban...
Jó, mondjuk ez egy ezeréves Omega... Tiedé biztos több lesz, de én meg se mutatám karosszériásnak szvsz úgyis csere meg ha meg is tudná valahogy "hegeszteni" akkoris olcsóbb lenne az új ajtó. De ez csak az én véleményem. Nem vagyok szakértő.
Se hozzáértő... De szeretek belepofázni mindenbe amiről akad némi véleményem / elképzelésem.
-
Dany007
veterán
válasz
DeFranco #58504 üzenetére
Én úgy vélem kell egy ilyen mindenkinek... Legalábbis minden olyannak mint én, aki szerette nyomni neki "gyerek" korában...
Volt egy b.nőm ~ 14km-re tőlünk és az út pont a 4 sávos 8-ason vezetett majdnem végig... Na amíg jártunk azon versenyeztem magammal, hogy minél rövidebb idő alatt érjek oda.Ilyen 170-190-nel amikor csak lehetett... Most nézem a google útvonaltervező szerint 16 perc az út. Az én rekordom 8,5 perc volt.
Szóval na, én örülök neki, hogy ennyivel megúsztam a dolgot, mert lehetett volna sokkal csúnyább is. Sikerült időben észhez kapni. Sokaknak nem sikerül. És ami mégrosszabb, hogy sokaknak még egy ilyen-olyan baleset után sem sikerül.
Gyakorlat meg rutin nélkül nemsokmindent tehet az ember ilyen hirtelen, váratlan helyzetben. Nekem egyszerűen csak annyi volt, hogy nosztorin fölfelé (b.füred) balos kanyar -10-15 fok és a kormány egyszercsak megindult balra mi meg át a szembesávba... Persze, hogy reflexből visszarántottam jobbra... Onnantól már csak a kék Duna keringőt hallottam és vártam mikor rongyol belénk valaki. De mázli volt.
Azóta úgy megyek mint a kisangyal!Ezt leginkább Dr Zoo-nak üzenem!
@Revolit:
Tehát akkor csak simán nekitolattál a korlátnak? Az csak szimpla figyelmetlenség. Szvsz az, hogy tolattál ott ahol az nagyobb "bűn".
A kocsi meg gondolom azért törött össze nagyon mert talán már újabb modell, ahol jobb a gyűrődési / energiaelnyelő zóna. Ezért könnyebben törik.De lehet tényleg csak rossz helyen találtad el a korlátot.
Vannak ilyen storyk ismeretségi körből is (sőt még rokoniból is), hogy xy régi típusú autót koccant / kicsit ütközött yz új típusú autóval. A régi autó lököse csak karcos lett, esetleg megrepedt, az új autónak meg szarrá ment az egész hátulja úgy ahogy volt...
@hdman:
Kettőt kérnék! De csak ha 7 alatt megáll városban!
Na meg aztán hátha az egyikért adnak egy jó Volvo-t!
-
Dany007
veterán
válasz
Revolit #58499 üzenetére
Azért baja nem esett senkinek ugye?
Mindenki csinál hülyeséget. Ítélkezni max akkor kell ha ez már a 3. eseted lenne.
Pár éve én is piruetteztem egyet a Mondeoval olyan 110-ről indulva... Csak azért élünk mert nem jött szembe senki és mert az autó gyönyörűen "beparkolt" háttal az út melletti töltésre... Nagy kár sem lett a kocsiban és még a bizt. övek se feszültek meg. De a legtöbb ilyen esetnek amúgy csúnya vége szokott lenni...Na azóta visszafogottabban megyek és igyekszem az érzéseimre is hallgatni nem csak vakon bízni az autóban.
-
Dany007
veterán
válasz
dabadab #58336 üzenetére
Na ez az igazi veterán, múzeális, tisztelni való darab!
Eszméletlen szép.
Már csak azt nem tudom mire fel ekkora motor? Plusz az amerikai típusoknál is jellegzetesség a brutál nagy motor... Ennek mi az oka? Arra tippelnék, hogy csak így tudtak kihozni kellően nagy teljesítményt a fogyasztás meg nem számított. Se száz éve mert aki akkor megtudott venni egy autót az tankolni is tudta, se amerikában ahol mindig is aránylag olcsó volt a benya.Na de a lényeg, hogy erre lehet mondani hogy igazi veterán egy mérnöki siker, a történelem egy apró szelete... Ellenben egy Wartburg... az csak simán régi.
@pocokxx:
Szvsz uppold csak nyugodtan. Hiszen ez a topik célja. Nem pedig az agyatlan offolás amit mi csinálunk.
Sajnos én nem értek a lovakhoz így nem tudok segíteni, de amit csak eddig hallottam a dízelről... én azt nem vennék. -
Dany007
veterán
válasz
MunezXBK #58271 üzenetére
Háh! Ezjó.
Szegény Volvo...
A 80k km az nekem alsó hangon is minimum 6 év, de inkább 8.
De nem baj ha nem akarok annyira eladni. Ez is pozitívum...jobb mintha azt mondanád üsse kő vigyed 800-ért...
De én nem vok (még) autóbuzi. Felőlem kiscicák is énekelhetnének a motorhang helyett..
A szélvédőmosót meg kb 3x használtam az Omegán az elmúlt 1,5 évben... Konkrétan azért, mert az első 1,5 évben nem is volt benne folyadék... viszont kb 5 hónapja vettem bele és azóta már használtam is.
Biztos szép lehet belül is... Szvsz csak a szívem fájdítanám meg. Ilyen szinten már Defrancoékra kéne hallgatnom és megkímélni a jövendőbeli megtakarításaimat...
Na mindegy majd azért valami lesz.Akkor majd szeptemberben beszélünk még erről. Mármint a nézegetésről, mert vásárlás tavasz előtt nem hinném hogy lenne.
-
Dany007
veterán
válasz
MunezXBK #58269 üzenetére
Na nem vásárlási szándékkal mennénk, csakhogy megnézzünk párat élőben is. Azért az utcán mégse szólíthatok le egy Mondeost hogy had üljek már bele...
Amúgy néztem most A4-et kíváncsiságból, 2001-2002 megy 1,2-1,5M környékén... ilyen esetben meg a felezőt választanám ha lehet... : ) Mindegy tavaszig még veszíthet bőven... és am Omegát beszámítasz?
-
Dany007
veterán
válasz
MunezXBK #58264 üzenetére
Na peeersze!
Aztán majd biztos azt akarod, hogy menjek vele egy kört aztán ha sikerül nem összetörni az 1,8-as Mondeo után úgy ráfogok cuppanni a dinamizmusára hogy le se tudsz majd vakarni az alukdozásról...én meg majd mehetek könyörögni öreganyámnak hogy adjon egy kis pénzt 2,5-os TD-re
Szerk.2: mondjuk annyiból pozitívum, hogy talán akkor megbízható embertől lenne a gépezet. Ismerném az előéletét és talán nem kéne első napon 100-200k-t költeni cserélendő alkatrészekre.
Ráadásul ahogy olvasom a többieket azért ehhez már tényleg drágák az alkatrészek... Nem vagyok biztos benne, hogy azt már tudnám "kezelni" 40% kedvezmény ide vagy oda... =/
Vagy ha keresel nekem egy jobban fizető biztos munkahelyet...szerk.: de most megnéztem megint a képet... gyönyörű... Amúgy Szept 3.-án megyünk megint Pestre a picivel és arra gondoltunk az asszonkával hogy kora délután visszaúton bemennénk pár kereskedésbe Fehérváron... Csak körbenézni a mi a kínálat, esetleg beülni 1-2 típusba mégis milyen stb...
-
Dany007
veterán
No időközben olvasgattam számolgattam kicsit.
Megnéztem mennyi az átírás és hasonlók...
Arra jutottam, hogy egy 8 évnél idősebb ~ 150LE-s autónak a komplett átírása törzskönyvvel stb 87-90k.
A kezdeti csere alkatrészek szerviz, szal a kötelező legyen 100k. Bár remélem csak az alkatrészt kell megvennem azt is -40%-os áron.De olyan 100k-t írta, számoljunk túl az a biztos.
Plusz adok egy 10-est a szerelőnek ha eljön velem kocsikázni egy napra. Plusz azt olvastam ilyen szervizes átvizsgáltatás olyan 20k-ból kijön. Akkor számoljunk még legalább 30k-t benzinre, mert én hajlandó lennél Nyíregyházára is elmenni érte ha arról van szó, ezen aztán végképp nem akarok spórolni. Útközben útba esik Fehérvár meg Pest is, tehát egy körben több autót is meglehetne nézni. Csak sikerüljön leszervezni az egészet.Tehát akkor ott tartunk, hogy 90+100+10+20+30, vagyis az autó árán felül 250k. Ezt így vehetjük alapnak. Aztán ha a szervizes vagy a bevizsgálás talál valamit, akkor azt keményen le kell alkudni vagy nincs üzlet, főleg ha a hirdetésben nincs feltüntetve és telefonon se említette. Aztán ha mégis darabjaira hullik 2 hónapon belül, akkor így jártam.
Tehát az alkuképes 800k-s autóhoz kell kb 1 milla alapból. Mert azért alkudni kell. Legalábbis a totalcaron azt írták általában 10-20% is kialkudhat. Bár szvsz annyit nem lenne pofám alkudni, főleg ha korrekt a gép. De szerintem egy 50k-t minden esetben le lehetne alkudni ha lecsengetem neki a kpt. Ennyit azért mindenki rászámol az autójára hirdetéskor.Aztán, hogy majd kapok-e ennyiért nekem tetszőt tavasszal majd meglátjuk. De itt jön be a képbe az a szubjektív tényező, amiről a rózsaszín malac is írt. Hiszen egy fullos alacsony fogyasztású, olcsó alkatrészes, hibátlan 90-es évekbeli Swiftért (ez a rész tetszőlegesen kicserélhető) a 200 ezret is sajnálnám kiadni! Olyan érzés lenne, mintha elmennék egy mobilos boltba és vennék 200k-ért egy nokia 3210-est. Telefonálni tökéletes, bírja 1 hétig az akku, "olcsó" is... De minden alkalommal mikor ránézek a hányinger fogna el... és én ezért az érzésért fizettem volna ki 200 ezret... Hát nem fogok.
@Viszlát:
Gyönyörű az a Volvo belső! Bár tény, hogy a régieken tényleg az a régi műanyag gagyihatást kelti így fényképről is. De írták is valahol, hogy csúnyán öregszik... De nekem még így is mocskosul tetszik.
Főleg az, hogy a műszerfal teteje így szögben vissza van hajtva kicsit. Brutális lehet... -
Dany007
veterán
válasz
SpaceKombajn #58184 üzenetére
Igen igen, erről én is olvastam asszem a totalcaron.
A 2001-2002-es széria még tele volt gyerekbetegségekkel, amiket a 2003-2004-be már javítottak.
Meglátjuk hogy alakul az áruk tavaszig.Igaz van egy elég olcsón, ami feltűnően olcsó így az már ezért is kizárva hiába férne bele a keretbe. Szvsz tavaszra lesz ott több is.
Az accordot pont Viszlát ajánlotta, 2003-ast. És brutál szép. Belülről jobban bejön mint a Mondeo, kívül meg kb 1-1. Csak az is még jóval a kereten kívül van.
S60-S80-ért én is odavoltam. Csak aztán felvilágosítottak, hogy a szervizköltség brutális. Így azt egyelőre elvetettem. Meglátjuk mennyi tudok még összeszedni tavaszig... de akkor már inkább egy jobb Mondeot, mint egy régebbi Volvot amire a maradékot a drága szervizre költeném.
@Dr.Zoo: Ja jó, kössz!
@BMW001: A dízelről már lebeszéltek. Egye meg a fene az alacsonyabb fordulaton leadott nyomatékot ha sokkal többe kerül a szerviz ha bármi gond van.
És egyébként a fent említett 2003-as is dízel feltűnően olcsón."Viszont nem túl kényelmes, hangos, klímája szörnyű, technikai szinten is el van maradva a vetélytársaktól. "
Oh ezt részletezhetnéd. Épp azt olvastam róla, hogy milyen halk és milyen jól fekszi az utat.
Mondjuk nekem az Omega után a 99-es Mondeo is olyan, mintha fülesben ülnék az autópályán...
A szörnyű klíma mit jelent? Technikailag persze nincs túlzsúfolva az átlag az tény.. De milyen lemaradásra gondolsz és mikhez képest? Árban is vetélytársak vagy csak ketgóriában?
Az mondjuk biztos, hogy nem lehet olyan kényelmes, mint egy Volvo... Bár ez se tapasztalat... Nekem az Omega után a 99-es Mondeo is furcsa egy kicsit kényelem szempontjából... Olyan szűkösebbnek érzem... A térdem rendszeresen beverem a kulcsról lelógó távirányítóba... De kis ülésállítgatással azért valamennyire orvosolható. -
Dany007
veterán
-
Dany007
veterán
válasz
diegho #58139 üzenetére
Okés, köszönöm a tanácsot!
V.színűleg meg lesz mozgatva pár kapcsolat.. szervizes / kereskedő... Hátha nekik van komolyabb belsős tapasztalatuk.
Azt már én is olvastam, hogy a Mondeok 2002-ig nem voltak túl megbízhatóak. Árban viszont csak 1db 2003-ast láttam így az már gyanús.
Meglátjuk meddig mennek le az árak tavaszra.
Még sok mindennek kell utána néznem. Nagyon az elején vagyok. Csak felmérem mik a lehetőség, mik a vélemények mi a helyzet...
A Roverről már tuti letettem, köszönhetően az itteni segítségeknek, pedig az elején ha kezemben lett volna a pénz már rég lenne egy Roverem.Na az tényleg prémium autó volt (8-12milla 2000-ben) ráadásul ritka is... Arra tényleg egy vagyon lett volna bármi.
-
Dany007
veterán
válasz
MunezXBK #58128 üzenetére
Pfff
Ez lett volna amúgy a következő kérdés / kérés.
Lehet találni valahol olyan táblázatot ahol adott típushoz tartozó motorok értékei áttekinthetőek?
Nyomaték lóerő, űrtartalom...
Mert csak így tudnék mihez viszonyítani... fingom sincs, hogy a 2-es 116 lovas Omega mekkora nyomatékkal bír.. Ahogy az 1,8-as Mondeoról sincs semmi infóm... Csak azt tudom hogy kevés. -
Dany007
veterán
válasz
bitpork #58125 üzenetére
Na ez már külsőre is tetszik!
De tényleg.
Kérdés mire elég a 105LE az 1200kg-os súlyhoz... Ha az én 1400kg-os Omegámnak a 116LE gyenge (na jó elmegy kategória).
Egyébként a kormány valamiért sokat dob a belsőn. Itt kifejezetten tetszik.@(#58127) bitpork:
Azt még nem volt alkalmam kipróbálni.
-
Dany007
veterán
válasz
Bdanyy #58120 üzenetére
Szvsz ez u.a. a kategória mint a Mondeók. Azok is kb ennyiért mennek.
Na meg azért mert pár hónap és én is eladnám az Omegámat ami még ennek a felét se éri...és csak ki...ás velem.
Amúgy ebbe is biztos van 300k km az tuti... De szép. Ez is tetszik egyébként csak a belseje nagyon hasonlít a mostanimra...és ezért nem nagyon kell. De külsőre nagyon bejön!Ja és én laikus vagyok, de bele-bele ugatok.
-
Dany007
veterán
válasz
Viszlát #58112 üzenetére
Rendben. Azt hiszem ennyi az előzőekkel együtt elég ahhoz bőven, hogy letegyek a dízelről.
A fogyasztás annyira tényleg nem érdekel. Jelenleg 10-11 városban. 8,5-9 pályán.
Így kb 2 ezer forinttal kerül többe a munkába járás, mintha busszal mennék és így kocsival nyerek kb 1 órát naponta! Ami nem mindegy nekem!@(#58114) Bdanyy:
Így van, korrekt. De annyira nem vagyok már gyerek, hogy ezt ne áldoznám fel a lehetséges százezres számlákért...
-
Dany007
veterán
válasz
Viszlát #58109 üzenetére
Okés, köszi. Dízel már tényleg csak halványan lebeg.
Az, hogy költeni kell rá rendben van. Csak nem mindegy mennyit. Az már fájna jobban, ha a vételár felét pluszban rá kell költeni rövid időn belül...@[rvilike]:
Egyetértek. Lehetséges. De erre itt a topikban meg azt szokták mondani, hogy csak azért újítja fel, hogy el tudja adni jóárban. Tehát pont az ellentétét.
Így megint visszajutunk oda, hogy halvány fogalmunk se lehet mit miért csinál éppen az eladó. Mert mindkét eset reális lehet.
Volt is egy ilyen Volvo amit múltkor néztem, ahol az ember odaírta, hogy 1 millányi számlája van az elmúlt évi szervizekről ezért patent állapotban van az autó. Mindeközben az autó ára valahol 900k alatt volt. Itt nem tudom eldönteni, hogy azért költött rá 1 milliót, hogy jó árban adja el és tényleg korrekt állapotban van, vagy annyira gázos az autó hogy már megakar tőle szabadulni és nem akar rá többet költeni..
Meglátjuk mi lesz, majd úgy próbálok kalkulálni... Ha az átlagnál olcsóbbra esik a választás akkor belekalkulálom mindenképpen. -
Dany007
veterán
válasz
Viszlát #58105 üzenetére
Öööö sokat eszik rövidtávon? Vagy gyorsabban tönkremegy rövidtávokon vagy miért?
De amúgy már csak halványan lebeg előttem a dízel... Ha esetleg valaki személyesen megbízhatótól lenne...
Ahogy itt az A4-es közelben lakó fórumtárs is ajánlgatta az övét. : )@giigz:
Dehát most linkeltem kettőt is! =/ És ezek csak azok amik kifejezetten tetszenek így, neten keresztül... Kereső kidobott még vagy 10-et.
A 4-500k-ban benne van az átírás / törzskönyv stb is? Vagy csak az amennyit egyből cserélni kell / érdemes?
szerk: 33 találat csak 2001-től felfelé és 800 ezer alatt. Csak digit klímások, normál állapotban stb...
-
Dany007
veterán
válasz
Viszlát #58102 üzenetére
Eddig nem sokat... Olyan 400km /hó. +-50. Tehát évente olyan 5000km.
Viszont mostanában kb 2 hetente járunk Pestre + mostmár a gyerekkel is gyakrabban szeretnénk járni ide-oda kirándulgatni. Tehát hozzájön még kb még 500km/hó. Vagyis a következő 1-2 évben lehet számolni évi 10-12000 km-rel / év. Több nem hiszem, hogy lesz.Sz.ted is hülye vagyok, mond meg őszintén!
@(#58101) [rvilike]:
Köszönöm az infót! Azt tudtam, hogy némely benzinesben is van, hogy a Mondeoban is azt nem tudtam.
Ha már belekalkulálnám akkor lealkudnám.Mivel annyira nem égető a vásárlás - remélhetőleg tavasszal se lesz az - így nem ugranék bele bármibe. Azt írták olyan 200-220k nál kezdi megadni magát a dízelben. Ezek amiket nézek meg alapból 200k-ra vannak írva, ergo jóval több van bennük... Szóval már vagy cserélték vagy nem és akkor azt illene levonni. Vagy úgy van eleve árazva akkor én kalkulálom bele természetesen.
Szerk.: de azért egy vezetett szervizkönyves esetében csak jobbak az esélyek, nem? mármint arra, hogy megtudom volt-e cserélve vagy sem...
-
Dany007
veterán
Okés. Akkor kalkulálj egy összeget nekem 800k-s 12 éves Mondeora. Csak úgy hasra ütve. Tényleg kíváncsi vagyok mennyivel számoljak.
És értem azt is, hogy fiatalabb autónál kevesebb a bukta esélye."de egyrészt ezt én nem tudtam"
Okés, ezért is írtam, hogy lehet ezért vagyok ilyen könnyelmű.
"Ilyen méretben a Hankook téli szett 80-90k körül van."
Wow. Fogalmam se volt. Sógor intézte, azt mondta még egy lett volna ami felsőbb kategóriás, de az már drága lett volna... Így volt olyan 12-14k darabja. De valami spéci ismerőse Pécsről... Mindig nála rendeltek. És tavaly is kb 5 garnitúra gumit rendelt egyszerre. Maguknak 3 kocsira nekem meg apámnak is.
De tényleg komolynak tűnik, mert a 30-40 centis havon úgy megyek át mintha csak erősebb szembeszél lenne.De mondom, egyelőre a Mondeo az - amiket linkeltem - a kiszemelt. Egyáltalán nem prémium kategória. Az 5-ös BMW az már inkább. Vagy a Az Audi A8. Esetleg egy nagy Merci.. Na de a Mondeo... áh. És igyekszem mindent megtenni annak érdekében, hogy ne nyúljak bele.. Szerelő + átvizsgáltatás szervizben...
@[rvilike]:
No látod e-bayen még nem néztem körül.
De szvsz az se olcsó! Nem kockáztatnám ha nem muszáj. : ) Főleg ha benzines vételével ezt többnyire ki lehet küszöbölni.
-
Dany007
veterán
"Én nem írtam olyat, hogy a duplája megy el rá, és olyat sem, hogy ha egy autó 2 milla, akkor 4 kell zsebbe."
Akkor ezt hogy értetted: (?)
"...vennék ilyen prémiumos autót 1 millió körüli vételáron, ha az autóra szánt pénzem ~ 2 millió lenne."
Ez pont a duplája aminek zsebbe kéne lennie... és 2 millás autónál a duplája az 4 milla.Jó, egy kicsit lehet összemostam Defranco írásaival. Asszem ő írt egyszer olyan, hogy az autó ára meg egy éven belül mégegyszer az ára.
Egyébként ezt írtad:
"Ha 1 millió maga az autó, akkor ott hirtelenjében legyen a zsebedben ~ 300k, és ha a továbbiakban sem akarod hogy egy váratlan hiba miatt a falba verd a fejed, akkor még 300k kell a zsebbe. Olyanról, hogy alufelni, gumi, még nem volt szó, az 100(+)k egyszer vagy kétszer."
Akkor: 600+200k egy 1 milliós autónál. Vagyis 80%-a a vételárnak pluszban.
Akkor egy kétmillásnál az 1 milla pluszban egyáltalán nem sok. (a két milla ez alapján lehet).De az alapokkal azért tisztában vagyok, talán. Az Omegát is átírattam, biztosítást kötöttem rá első részlettel együtt volt 75k - átírás / törzskönyv / biztosítás első részlet. Tehát ezek kalkulálva vannak, ahogy a vezérlés meg a szűrők is.
Az nincs kalkulálva ha pl dízel esetében behal a kettőstömegű és viszi magával a kuplungtárcsát is. Mert, ahogy olvasom az alsó hangon is több százezer forint pl Mondeonál.
Ez tényleg nincs kalkulálva, ahogy az se, hogy ha második hónapban behal a motor és csak cserélni lehet.De nem akarok millió környékén venni, csak olyan 750-800k körül. Épp azért, hogy maradjon tartalék is. Na de azért nem az autó 50%-a. Amúgy én az alap költségeket, első cseréket meg átírást beleszámolom, azon felül van meg a 800-as keret. Nekem ez eddig is egyértelmű volt.
"de ilyen nagy autónál már a szett is 100k, + vagy lemezfelni, vagy megint 100k. "
Ezt még mindig nem értem. Nézd el nekem, laikus vagyok.
Kapom az autót mondjuk lemezfelnin nyári gumikkal. Akkor télre veszek 4db Hankook gumit 45-50k-ért mint tavaly... És átrakatom ingyen(!) a nyári helyére a lemezfelnire. Ezzel hol a probléma? 195/65/R15-ös gumik. A Mondeon amit az előbb linkeltem 205/55/R16-os gumik vannak. Most ez tényleg dupla annyiba fog kerülni? Csak a gumi?Egyébként lehet azért vagyok ilyen könnyelmű, mert apósnak 25-40% kedvezménye van az alkatrészekből és a szervizelés is max pár doboz sörből kijön.
@DeFranco:
Nem érted kollega.
Nekem csak azzal van bajom, hogy ne legyen már alapértelmezett, hogy a vételár 50-60%-át pluszban rá kell költened az autóra minden esetben. Csak ennyi.
@runner 125:
Jó, most az 5-ös BMW-t ne nézd.
Azt csak kíváncsiságból néztem, annak még semennyire se néztem utána. Ami most reális, az egy 2002-es-2003-as, esetleg 2001-es Mondeo.
-
Dany007
veterán
Vágom, sőt nyesem amit mondasz!
Defranco kollega már párszor kijózanított.
De. A Mondeo sosem volt prémium autó. Esetleg felsőközép. Az S80-at meg kifejezetten felső középkategóriásnak írják szakmai helyeken.
De egyébként ezek már 10+ éves autók. Nem lehet bontóban alkatrészt szerezni hozzá? Mindenki gyári rendelt alkatrészekkel számol?A másik meg, hogy többnyire olyat próbálok nézni, ahol azért látszólag minden rendben plusz lesz egy átvizsgálás meg ha minden igaz viszek magammal egy régimotoros szerelő ismerőst is.
Ezen kívül lehet látni pl olyan példányokat is, mint ez: [link] Ahol fél oldalon át sorolja miket cserélt benne most nemrég... Amiket több helyen számlával is tudnak igazolni... Vagy éppen mint ez: [link] Ahol felnire szerelt téli gumit adnak hozzá... Vagy épp ezer másik, amiket a szervizben le lehet kérdezni.Ami meg a gumit illeti egy garnitúra mindenképpen jár hozzá.
Téli gumit meg már tavaly is szereztem vadi újat 45k-ért, fullos Hankook. Lemezfelni alá aztán kész.
Persze a legrosszabb eshetőségben lehetséges, hogy mégegyszer annyit rá kell majd költeni. Van ilyen is. De igyekszem mindent megtenni, hogy ezt elkerüljem. Azért is vagyok itt.
Gyűjtöm az infót. A véleményeket és bizony elismerem, hogy időnként szükségem van kijózanításra!
Ezt köszönöm is nektek, Defranconak is.
Egyébként még mindig nem értem mért kell az autó vásárlásának másnapján rákölteni a vételár harmadát vagy felét? Főleg ha mondjuk leellenőrizhető a szervizben, vagy számlákkal igazolják a kicserélt alkatrészeket...
Ott az én Omegám, 800k km-rel ha most eladnám biztosra veszem, hogy sok-sok-sok ezer km-t lehetne vele megtenni anélkül, hogy bármit is rá kelljen költeni (a plusz olajon kívül).
Az is lehet túlságosan el voltam kényeztetve, de a családban ilyen - amit írsz - még nem fordult elő.
Most 1-2 vettek apósomék egy Merci vitot, fillért nem költöttek rá azóta se. Sógor 4-5 hónapja a BMW-t az már volt 2x szervizben, de állítólag bagó volt amit költeni kellett (nekünk csak nem hazudna). Aztán ott van az én Omegám, apám Fordjai... Rohadt fillért nem kellett rájuk költeni az első években pedig egyik se volt fiatal...És félreértés ne essék. Nem azt mondom, hogy képtelenség, hogy sokat kelljen költeni rá. Csak azt mondom, hogy ez ne legyen már úgy beállítva, hogy alapértelmezett. Mert nem az.
Szerk.: ja és automatát semmiképpen.
@runner 125:
Ezért vagyok itt. Hogy kitapasztaljam mi a helyzet.
Ha csak úgy lehetséges ahogy mondjátok, hogy 1 millás autóra rá kell költeni még egy millát fél - egy éven belül, akkor nem fogok venni semmit. Sajnos ezek az igényeim ha már kiadok érte pénzt. Lehet hogy ennyiért nem lehet olyat kapni, de akkor nem is fogok venni csak azért valami közepes gyufásdobozt, hogy elmondhassam hogy vettem másik autót...
Egyébként te is megvetted azt a szép Volvo-t. Fogalmam sincs mennyi volt, valami 2 milla rémlik. No, akkor neked van még zsebben másik 1-2 milla fölöslegbe, amit rá fogsz költeni a következő 1 évben? Mert a korábbi példa alapján kell, hogy legyen. -
Dany007
veterán
válasz
MunezXBK #58069 üzenetére
Ja értem. Ezt azért jó tudni!
Mikor is az a kék csoda?(és dízel ugye? Van benne kettőstömegű? Ma olvastam róla egy cikket... huh
) 2000-es benyás manuálos már van bőven kereten belül... Igaz nem sok, de van.
Találtam egy 5-ös BMW-t is: [link]
De ezek az ülések tuti azzal a múltkor belinkelt kamu bőrjavító technikával készültek és pár hónapon belül szétporladna alattam.
Na valahogy így "kell" kinéznie egy 98-99-óta használt bőrülésnek: [link] (5. kép!) persze nem is venném meg mert ocsmány... Vagy még rászámolnék egy újra huzatolást...
(ja és pozitívum, hogy hátsókerekes!) -
Dany007
veterán
No, SuberB-t kettőt találtam milla alatt. Egyik asszem sérült vagy problémás, a másik jobb kormányos. (tudom finnyás vagyok
)
Az A6 viszont érdekes lehet. Nemtom mért nem gondoltam eddig erre. Vagy lehet gondoltam, már én se tudom. Találtam párat még 99-2001 közöttit. Külsőre tetszik! A belseje nem, de az a Mondeonak se. Csak kérdés, hogy vajon ezt még drágább szervizelni mint az S80-at?
Passatot már korábban néztem, az sajnos nincs ennyiért, olyan. BMW-kre még nem feküdtem rá. De a 3-asok amiket néztem az kicsik... Az 5-ös már kellemes. (tudom hogy kevés a pénz az igényeimhez, de hátha tavaszig javul a helyzet)
No itt egy szép A6-os. Egyetlen baja, hogy 2,8-as és 200LE-s. Ami nem is lenne probléma ha nem 420 lenne egy liter benzin és ha csak a kerekek számában mérnék a súlyadót meg egyebeket...
@FerNandor:
A Thesis nagyon komoly egy gépezet! Még akkor néztem amikor abban az álomban voltam, hogy 1,4M lesz a keret... Kb ekkorül mozog az ára. Belül brutálisan bejön. Kb Rover kategória... De szvsz azonos a buktatója is. Ritka mint az igazmondó politikus. És biztos mocskosul drága ha valami elromlik, hasonlóan a Roverhez.
-
Dany007
veterán
Tudtok nekem még olyan autómárkát / típust mondani, amelyik kb egy kategória egy 2001-2003-as Mondeoval vagy 2000-2002 környéki Volvo S80-S60-nal? (és nem francia
) (na meg persze árban is 800k vagy alatta...)
Hiába van még messze a tényleges vásárlás, kicsit rá vagyok kattanva a dologra és kifogytam az ötletekből. -
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #58015 üzenetére
Na jó, tényleg nem tudom értékelni.
Persze ha valaki "dísznek" műtárgynak vagy veterrának veszik akkor hajrá. Bár szvsz ez a veterán dolog is túl van lihegve. Azért az nem 30 év... Másrészt az n+1. roncs autó ne legyen veterán csak mert ősrégi.
Azért ahhoz kéne egy korabeli státusz is. Vagy valami hírnév érted... De ez csak az én nézőpontom.Persze én ezekre még úgy nézek, mint napi használatú autóra. Ergo ha most gördülne le a szalagról se kéne ingyen se. Ültem ilyenben a 90-es években, már akkor is gagyinak számított.
Hogy érzékeltessem amit mondani akarok? Egy ilyen már valami. Mondjuk nem ebben a förtelmes színben. De ez legalább a saját korában volt valami. Vagy egy régi Shelby cobra stb... szal érted... Ezek olyan veteránautók amiknek nevük volt a saját korában és komoly gépnek számítottak. De mára már majdhogynem kihaltak.
De ez a wartburg szvsz már a saját korában is egy sz..r volt. -
Dany007
veterán
Ezen mi kerül fél millióba?
[link]
Még ha nullkilóméteres is lenne se kéne tizedennyiért sem... -
Dany007
veterán
válasz
#16514048 #57993 üzenetére
Nekünk még ilyenünk volt: [link] Kerékbilincs nélkül.
Pont ilyen pirosban... Tehát ez még a 90-es évek előtti verzió. Ilyet már nem is találni az aprón... Én speciel imádtam.
Nekem ez volt az első amit vezettem, 2002-től 2006-ig. Egy mezei Felíciában tanultam vezetni, de igazából a Sierrán. Mondják, hogy első autónak jobb ha valami kisebb teljesítményt választ az ember, de szvsz az a 2 ezres Sierra még nem az a kategória volt. Jó volt az. Persze azután a 99'-es Mondeo más világ volt.
-
Dany007
veterán
Az nincs sajnos!
Csak jobb első volt... Azt az ajtót cseréltem nemrég.
Egyébként tényleg elég alacsonyan van az ára.
Jóval régebbi és kevésbé felszerelt használtak is mennek ennyiért. Km állást nem is mondom, mert biztos kamu... Láttam pár hirdetett Omegát 200k km-rel? 95-ös! Majd 20 éves.. Nehogymár... Kombi Omega..
Ha 200-ért elvinnék már örülnék neki. : ) Mondjuk csak a négy nyári ami alufelnin van most rajta 45k volt hiper über mega haveri baráti kedvezménnyel és egy 2 nyarat mentek eddig. -
Dany007
veterán
Szerintem nem vészes. A bal első ajtó a pántoknál illetve alul a saroknál. A küszöb nem látszik rozsdásnak viszont rozsdafolyások vannak rajta, v.színűleg az ajtóból. Valamint a hátsó sárvédőknél látok még picit, illetve a bal hátsó oldal lemezen ahol találkozik a lökhárítóval, na ott van egy kis rozsda.
A motortérben amit látok, lent valami összekötő cső szerűség megy keresztbe. Na az rohad rendesen. Valamint a motorháztető 1-2 ponton.
Ami rosszabb az a festés pattogzása. Az szvsz elég csúnya.Áh én biztos nem legóznék már ezzel. Tavaszig szépen kihúzza aztán vagy felkerül az netre vagy megkérdezek egy bontót mennyit adnának érte.
@Dr.Zoo: Oké!
Bár nem vonom kétségbe az erejét!
-
Dany007
veterán
válasz
Dr.Zoo #57919 üzenetére
Hehe.
Egyrészt nem kell most dízel. Bár tudom, hogy leadott nyomatékban nekem az lenne az ideális. De mégis fosok az esetleges brutál költségektől.
Másrészt néztem ilyen Passatot és a legolcsóbb is 1 milla... kitudja milyen állapotban.
A másik meg, hogy nem tetszik a belseje... : P Nagyon az Omegára emlékeztet. Igaz a Mondeojé se tetszik túlzottan...Úgyhogy ja, nem könnyű. Ha Volvo tényleg kiesik a pikszisből tavaszra, akkor marad a Mondeo.
100kg-val könnyebb, mint az Omegám és 30 lóval erősebb. Ráadásul cirka 6-7-8 évvel fiatalabb is mint az Omegám tehát talán komolyabb motor van benne, legalábbis modernebb.
De persze amíg nincs lehetőségem a két motor nyomatékgörbéjét összehasonlítani vagy épp kipróbálni, addig ba**atom. : ) -
Dany007
veterán
válasz
Dr.Zoo #57909 üzenetére
Áááh azért ennyire nem súlyos a helyzet!
Nem figyeltél eléggé, mert már azt is írtam, hogy gyufásdoboz nem kell.
Az S8 meg már a ló túloldala.
Nincsenek nekem nagy igényem, nem akarok én versenyezni a pirosnál... De ha padlót nyomok akkor ne tudjak már megkávézni mire történik valami.A többiekkel már kiveséztük, hogy nekem valami dízel lenne a jó. Mert az alacsonyabb fordulaton adja le a max nyomatékot, mint a benyós. És olyan 140 ló elég is lenne. Tehát nincs extra igény.
Viszont a dízeltől tartok kicsit. Főleg mert pl most amilyen Mondeokat néztem... 2003-as dízel van olcsóbban, mint 2001-es benzines társai... és azért ez kitűnik a tömegből hasonlóan, mint Volvo-nál a 2002-előtti típusok sok százezerrel olcsóbbak, mint a 2003-tól kezdődők. Szal lehet benne valami.Úgy tippelem, hogy egy 145 lovas 2000-2200-2500-ös Mondeo elég lesz benzinbe. Bár nem tudom hol tudnám összehasonlítani a nyomatékokat is. Az még jó lenne. Omega meg a Mondeo. Súlyban kicsit még könnyebb is a Mondeo, igaz nem sokkal.
-
-
Dany007
veterán
válasz
dabadab #57877 üzenetére
Igazából most volt műszakin 500k km előtt egy kicsivel. És direkt megkértem apósomat hogy nézesse át rendesen és ami olyan gond azt mindenképpen csináljuk meg mindegy mibe kerül... Sokat visszük vele a gyereket, ilyennel nem szeretek szórakozni.
Szűrők lettek benne cserélve meg fékbetétek. Ennyi. Amúgy minden rendben van. Legalábbis olyan szempontból, hogy nem fog lerohadni vagy otthagyni az út szélén.
Még a légkondi vár megcsinálásra, de az már két éve...
Az alkatrész is megvan hozzá, nem tudom mi, de kemény 10k volt bontóból. Csak nincs "idő" megcsinálni, meg el van felejtve. Hiába ez az ingyen szerviz átka.
De persze hibát mindenen lehetne találni... ezen meg főleg. Kezdeném a szétült ülések cseréjével, meg a nemlétező műszerfal világítással... Aztán a lepattogzott festékkel... Szal ha valakinek van fölös pénze lehetne költeni erre is bőven az tény.
De mivel 2-300-ért már másikat lehet kapni fele km-rel így a 1,5 millás szerviz nemigazán érné meg.@Norbi0517: Megint okosabb lettem, köszönöm!
-
-
Dany007
veterán
Na meg más a motor, közvetlenebb a gázadás lehetősége...
A Sierrában ha beletapostam a gázba, akkor hátravágott az üléshez. A Mondeoban ha beletaposok egy padlót akkor nem történik semmi.Majd 2-3 másodperc múlva elkezd fokozatosan gyorsulni...
De ezt már kiveséztük itt a topikban. : )
Új hozzászólás Aktív témák
- Mafia: The Old Country - Íme a hivatalos gépigény
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Formula-1
- Kuponkunyeráló
- Nintendo Switch 2
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen TV-t vegyek?
- Hamarosan megjön az ASUS házak új zászlóshajója
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- További aktív témák...
- Bomba ár! Microsoft Surface Laptop 3 - i7-10G I 16GB I 256SSD I 13,5" Touch I Cam I W10 I Garancia!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3047, 94% Akkumulátor
- LG 48C2 - 48" OLED EVO - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Akció! Paidashu 10600MAH / 20700MAH Powerbank olcsón!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest