- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Kikristályosodik a Razr 60
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- iPhone topik
- Magisk
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
~30 eve a elso turbos F1 korszakban a 1500ccm-s motor 1200-1300LE-s volt, azaz az tudott akkor 800LE (igen, nyolcszáz lóerő) per litert
es a BMW ehhez a '60-s evekbeli utcai szeria BMW1502-s motorjat hasznalta, amiket a bontokbol szedtek osssze
azota "kicsit" okosabb ECU-k is vannak mar perszea havercsavo 6gen 3D VTI-T-je ~450LE 1600ccm-bol es utcan jar vele ez ~270lo per tonna
ha rendesen meg van csinalva, akkor joa'
Persze nem gyari a bele ehhez, mert a CR-t csokkenti kell mindenkeppen, szoval eleve alacsony CR-hez valo kovi dugok kerultek bele, de lehet venni gyarinal magasabb CR-hez valot is, ha vki szivotuningra eskuszik
de pl gyaribol lehet tobbe kerulne felujitani a motort sima ontott dugos meg ropi hajtokarosra, mint aftermarket kovacsolt dugokbol meg H-beam hajtokarbol, mert messze jobb anyagbol van es azon nem 10-20x az árrés, mint a gyarinal
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#25954560 #33565 üzenetére
baromira nem errol szol ez
paran ugy probaljak eloadni a dolgot, hogy vannak a nem_japan motorok, amik ugy esznek, mint egy szetfuvokazott kabis Lada a '60-70-s evekbeli muszaki szinvonalon, meg vannak a japan motorok, amik 22. századbol jöttek köbükitől fénypost-l és termelik a benzint
faszság
mivel mindkettőnek egy Euro normát kell teljesitenie, pont ezert egyik 1.6-s sem fog 1.5x annyit enni a masiknal normal korulmenyek kozt, ha nagyjabol azonos tomeget cipelnek, hiaba is probaljak ezt igy itt eloadni
akkor azt nem ugyanugy vezetik, ebben mar siman benne van 1-1.5liter diffi
vagy vmi vezerlesi hiba van, mert egy szenzor hazudik es a fals jelre felrevezerel az ECU, feleslegesen tuldusit
ha tobbet eszik egy auto, akkor a CO-ja is magasabb lesz, azt meg a Euro norma nem engedima mindenben ECU van mar, ami meri a beszivott levego mennyiseget nyomasat es homersekletet is- meg a hutoviz homersekletet is-, ebbol siman tudja mikor mennyi levego van jelen az egesterben, errol szol az egyetemes gaztorveny, erre egy fuggvennyel kiszamolja, hogy ahhoz mennyi benzint kell adnia, hogy azert ero is legyen es a Euro norma eloirasai se seruljenek
meg az egesrol visszacsatolasnak a helyes AFR-re korrigalni ott van a 1 vagy 2 lambdaszonda is, es nemelyikben mar 20 eve is szelessavu volt gyarilag, ami eleve sokkal pontosabb -
hobizoli
nagyúr
válasz
Kornel #33453 üzenetére
jah csak a szivo benzin motor -az osszes belso egesu motor kozul ezé a legfikabb...- hatasfokabol nyert es szinten hatasfokkal atalakitott majd egyeniranyitva hatasfokkal tarolt energia ujra haromfazisura alakitva ami szinten hatasfokkal tortenik, ez osszessegeben messze fikabb eredo hatasfoku rendszert ad, mint amit egy modern dizel tud csipobol
parasztvakitas
-
hobizoli
nagyúr
nemtom, aki PGT-t akar venni, annak azt szoktam mondani, vedd meg a lehető legjobb kasznis legszarabb motorost...kb 100-150k-ért
amire kb annyidban lesz, mint egy jónak látszó 6-700k-ba kerülő, addigra tied siman többet tud póverben és arról kozben biztosan tudod azt is, hogy mi van megcsinálva rajta meg kicserélve újra, nem csak bemondásra benyalod, hogy uuu vazzeg öcsém ebbe fel eves a futomu (mikozben meg negy es fel), aztan 1 eves koraban megis szetterpeszt, (amikor valojaban mar 5. eve kapja az ivet)
a mariskat is azert vettem meg pont ezt occóé
megmondta faszi is, most ratapsolna 150-200k-t, akkor annyival tobbert arulna, de minek koltson bele annyit, az o penze allna benne addigis... eleve ugy adta meg az arat, hogy elengedett annyit ezekre, o is jol jar, mert gyorsba' eladta es azonnal a penzenel van, en is, mert abbol kijavitattom ezeket, es tudom, hogy ujmondjuk az pont jol jott ki, hogy az akksi meg nala fekudt le, mert igy volt minusz 30k arra is, nem pedig januarban mondja, hogy neki ennyi volt az annyi LOL
-
hobizoli
nagyúr
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz
lorcsi #33213 üzenetére
igen, magyar papiros
de nyilvan erre most 200k-t siman ra lehet majd lapatolni, okai voltak miert ennyi, akkor meg mar kb majdnem ott van, mint azok
csak ebben biztosan tudod, hogy mi van mar kicserelve/megcsinalva, nem pedig eccercsak fel ev mulva beterpeszt a hatulja... plegyebkent a Bravo/Brava-knak is nagyon lent van az ara, egy kisebb Punto is tobbe kerul
klimas 1.2 1.6 (1.4 kizarva) Bravo-t is olcsobban kapsz raadasul evekkel fiatalabbat jobb altalanos muszaki allapotban, a fiatalabb mivolta miatt valszeg kevesebb futassal is, mint mk1 vagy akar mk2 Punto-t szinten 1.2-s motorral, de pl klima nelkul
vicc
es sulyban se sokkal nehezebb am a Bravo, nincs 100kg sem koztuk, szoval menni sem megy sokkal rosszabbul, ha pl az 1.2 16v-t nezed mindkettoben -
hobizoli
nagyúr
én meg vettem egy '99-s, fekete Marea Weekend 130JTD HLX-t tegnap
ez a 2.4-s 5 hengeres common-rail turbódizel, de ennek még nem változó geos a csigája, csak az ennél kb fél évvel újabbaknak (1:1 cserélhető amúgy arra, pl a Alfa 156-ról)
automatán kivul full extra, de tényleg (sőt, asszem automata ebből nem is volt)
4x e.ablak, 4x lufi, fűthető e.tükőr, e.tető, szürke bőrbelső -nincs kirepedezve meg kidörzsölődve se-, fűthető is az első két ülés, multikormány, könyöklő, aut.klíma, ködekék, fényszorómosó, B oszloptól hátra sötétítve, 4x tárcsafék, gyári alufelnik, téligumikkal... összes kulcsa is megvannem kormol(!) semmit, pedig van benne 270k km, a valtó olyan pontosan es könnyen jar, hogy beszarás, szó szerint 1 ujjal lehet váltani
pöccre indul, mondjuk akkut már vettem bele egy ujat ma, mert most csak egy kölcsön akku van benne by előző tulaj ismije, amit vissza kell adni neki (amivel másfél-két hete még tök jól indult az a karácsony alatt megkukult benne)
van egy-két utcai harci sérülése, ajtórányitás szerű karc, de hát nem új autó...a vezérlést azt cserélni kell olajjal stb minden szűrővel, meg szerintem a segédüzemi szijfeszitő(?) ami ciripel, de azt is amúgy is cseréltettem volna, meg a generátorban a fesszabályzót is cseréljük, mert eleve elég buzi-e vagy helyen van ebbe is, kb aknáról férhető hozzá, és ha már úgyis ott van a tibibácsinál, akkor... ez preventív karbi lesz
a futóműve az "kész" van elöl-hátul, cserések a szilentek szerintem mindenhol, úthibákon be-bezörög
hátul kis terpeszben is áll a két kerék, ez ugyanaz a szituáció, mint a mk1 Punto-knál is szokásos idővel (a lengőkar görgős csapágyakon fordul el, és amikor az széthullik, mert a elhasználodó szimeringje mellett bejut a víz meg a kosz, akkor van ez a jelenség), ez oldalanként ~10k...kevesebb volt, mint a regadója, amikor tavaj behozták (nyilván a fenti hibák miatt), 320k
-
hobizoli
nagyúr
válasz
!Overdose! #33165 üzenetére
nyuzukiban is volt, Puttonyban is van
-
hobizoli
nagyúr
válasz
bigmasterg #33026 üzenetére
nem, meg mondjuk relativ nehezen lehet vele elesni, van cuccolni is hely benne, meg nem azol meg, meg telen is hasznalhatod, meg 4 szemellyel nem kell 3x fordulni, csak 1x...
LOL
-
hobizoli
nagyúr
vagy az a posche KKL-n [link]
1600kg 800le azaz kb 2kg-t visz egy nyiha
es megy egy 10-s idot
annyit, mint az a motor ahol csak 1kg-t visz egy loes kozben tok utcai gep, sajat labon kijon meg hazamegy, teljes belso benne van, utcai gumikkal fut, nem dragslick-l meg a ragasztos resz mellol indul
mirol beszelunk?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
bigmasterg #32979 üzenetére
hm, es tgk-ba kene ketto es meg lenne oldva a vonoero
Jah es megsem.
Amugy az a baj ezekkel a sportmotorokkal, hogy tomeg/LE aranyukhoz kepest egyatalan nem gyorsulnak jol
Persze egy atlag uccai autohoz kepest nezve igen, de egy olyan autohoz kepest nezve, aminek ugyanolyan tomeg/LE aranya van, a sportmotor elverzik
lasd pl Ariel Atom2, még az sem tudja azt az arányt, amit egy sportmotor, hiszen 1.6kg-t visz egy loero, megis mar az is otthagyjanem mellesleg mivel sokat forog a toltescsere hatasfoka is gyenge meg a vesztesegek is nagyobbak es tehat fajlagosan is sokat eszik
-
hobizoli
nagyúr
nem azert, de a 1.3-s 93paripas Ignis kajak siman beharapja 9.6-t 130-nal a BC szerint (is, meg a valosagban is)
es azert a Splash front szelvedoje se egy semmi
na meg a 1.3-s 3ajtos "regi" Swift aminek sokkkkal jobb alaktenyzoje van, mert a szelvedoje kb fexik, az is 7.8-8-t eszik mar 130-nal
nem mellesleg mar ekkor annak motorja a nyomateksavban is van, mert csak 8v, 3000-nel 100Nm-t ad (ekkor a Splash-e se tud tobbet), meg baszomhosszu az 5.-e, ~3000 korul forog a motor 130-nal, nem ~4000-t -
hobizoli
nagyúr
válasz
whitezo88 #32931 üzenetére
a motor nyilvan eleve nem szivo uzemu gyarilag sem
amugy nemtom miert gondoljatok, hogy a turbositas fude tulterheli a motort
ja nyilvan van ahol a ropi hajtokar van, az nem biiirrrgyja el a nyomatekot es eltorik idovel, meghajlika teljesitmeny elott, de......viszont 30 eve a turbos F1 korszakban 1500ccm-s motor 1200-1300lojjot is tudott
most a 2.4 szivokkal űtrechnikat felvonultatva tudjak ennek kb a felét(!), 1.5x annyi ccm-bol es 1.5x akkora fordulatonte otthon ha 1.4 szivobol 200loerot kihozol a segged a foldhoz verheted, meg sorban allnanak nalad a versenyzok is, hogy mester tanits
a juniorWRC 1.6 szivobol tudnak 215-220le-ket es az is mar kvazi uzemoras motor ugy, meg utcai alkatresz kb nincs is benne, aranyokat nezve 1.4 szivobol ha 170-180loero fole mesz is mar kb isten vagy1.4 turbobol 200 lo az nem sok egyatalan, nyilvan nem orokelet+1 napig mukkodne az sem, de mindenesetre biztos fenyevekkel tovabb birja a kikepzest, mint a 1.4 szivobol 200loeros masik motor lenne 10-11k rpm-n
11k rpm-n olyan tomegerok vannak mar, ami a 200loeros turbo motorban ebredo tobbszorosei, mert a tomegerok a fordulattal exponencialisan nonek
nem mellesleg az sem mind1 mekkora loketu motort akarsz 11k rpm-g forgatni ugyanis 27m/sec dugosebsseg felett, ha fejedre allsz is megszakad az olajfilm, még az F1 is csak 24-25m/sec-l jar
ehhez rovid loket kell (~50mm, de max 55mm-s), az meg utcai autoban elegge ritka
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
!Overdose! #32577 üzenetére
5x100-s volt az OZ?
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
Jellemző....
-
hobizoli
nagyúr
mondjuka z Odis nemtom miccolt volna, ha a hoban ott van egy betonkorlatelem az ut szelen vmi vizatvezeto csatornanal, vagy csak siman beleesik orral az uittest alatti arra meroleges iranyu csatonaba, mert szart sem lat a kazanfedelere feltorlodo hotol
rallysok szoptak ezt be itthon, bokornak nezett ki a dolog, es gondoltak lenduletbol levagjak a kanyart kicsit a bokron at, aztan a bokor meg a betonkorlat elem tovebol nott ki, ami azert volt ott, hogy necsusszon le a kanyarban senki a fak koze
hat, igencsak hiretelen megallt az auto a bokornak latszo betonelemben
meg egy "kis" problema keletkezett a futomuben -
hobizoli
nagyúr
[link] LOOOOOOOOOOL
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Bdanyy #32016 üzenetére
gondolom ezert a siemens-nel vki(k) erosen megfaszult(ak), mert kiscsillio autoban garban kicserelni ezt, egy par raklap ammo, es ezert ott vki(k)nek tuti megkuldtek a levagott pacifejet a cegnel
pl vmelyik fillerbaszo marketingesnek
amugy ez a ingyencsere dolog kb egy eve kezdodott el
az uj PD elemekben az a szigeteles aminek ategese a hibat okozza kb 3x vastagabb mar...
...de biztos megerte azon ciganykodni -
-
hobizoli
nagyúr
oxigendusabb a levego egysegnyi terfogatban, az 1-s lambdahoz tobb uzemanyag kell
meg elfűtöd a motor hutovizet, es azt az energiat meg folyamatosan potolni kell... a teligumi gordulesi ellenallasa is nagyobbszoval aki aszondja, hogy az autoja telen-nyaron ugyanannyit iszik, az szimplan hazudik
-
hobizoli
nagyúr
válasz
bigmasterg #31045 üzenetére
X1/9 turbo
-
hobizoli
nagyúr
válasz
szokeherceg #30862 üzenetére
1.5D, 1.5TD, 1.7D?
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
whitezo88 #30798 üzenetére
azert, mert a magasabb oktanszam adta magasabb kopogasturese folyatan lehet adni neki plusz elogyujtast, amitol FHP utan feljebb lesz a dugo, es azt igy jobban megtolja a gaznyomas terjeszkedese, tobb nyomatek
tobb nyomatek azonos pillanatnyi fordulaton az tobb pillanatnyi lojjerot erE85-nek is pont ez a lenyege, 105-s oktanszamu, a szinten 105-s benzinhez kepest nezve az arat meg most is olcsobb, ha egyenertekben szamolod (1.45x-s mennyiseg kell)
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
True story
-
hobizoli
nagyúr
Elado ez az okádmány
vkit érdekelne? (1M-ért
)
-
hobizoli
nagyúr
1.4 8v, 1.6bar, 325Nm, benzinuzem
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kikristályosodik a Razr 60
- ZIDOO médialejátszók
- További aktív témák...
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I3 10100F / RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R7 2700 / RX 5500XT 8GB / 16GB DDR4 / 256SSD + 1TB HDD
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U939x- i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest