- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz
szőröscica #170004 üzenetére
El tudom képzelni azt az állapotot, hogy 5-10 évre anyagilag jobban kijön még így is egy új Swifttel, mintha venne egy 8-10 éves DSG-s használt Golfot, amit nem biztos, hogy még 8-10 évig tud használni.
Persze, nem kockázatmentes a hitel, et értem.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
vans? #169961 üzenetére
Ha Suzuki szóba jöhetne, akkor Swiftet, vagy Ignist javasolnám az 1.2-es (négyhengeres) szívóval. Jól tudom, mindkettő japánban gyártódik.
Vagy még vannak egész jó árban ?kifutó? Corsák is, szintén szívó 1.4 benyával, de ezeket nem jártam körbe.Viszont nem rossz választás véleményem szerint a Yaris sem, illetve az esetleges rozsdásodási hajlamot leszámítva nem félnék a Mazda 2-től sem.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
harry #169959 üzenetére
Akkor félreértettem.
Szerintem még az www.autoscout24.de oldalon érdemes nézelődni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
harry #169956 üzenetére
Fikuszból szerintem itthon is rohangál elég sok, nem feltétlenül látom indokoltnak kintről hozni. Persze, ritkább motor, vagy felszereltség indokolttá teheti a külföldi keresgélést is, ha itthon nem találsz.
1.8 és 2.0 szívóknál én a megnövekedett olajfogyasztásról olvastam, mint negatívum, több forrásból is.
-
BigBlackDog
veterán
Thalia/Clio 1.4 16V 98 ló (a 75 lovas 8V csak EU2, ha jól tudom, így szmogriadó esetén már nem hajthat be), vagy 1.6. Ebből az összegből már facelifteset keresnék (2002-től voltak).
Megane I PH2 1.6 16V (az 1.4 kicsit kevés a tömegéhez, de szerintem azért azzal is lehet használni bőven)Amikről annyira nem tudok sokat, de utánanéznék; pl. Fiat Punto, Fiat Albea, Polo (megfelelő motorral, rohadásra figyelnék), Opel F Astra (ha véletlen talánál olyat, ami nem rohadt még szét
), Opel B (ha véletlen talánál olyat, ami nem rohadt még szét
), esetleg C Corsa,
régi Swift(igen, ezek is tudnak rohadni). Adott esetben szerintem egy Ignis/WagonR sem feltétlen elvetendő, csak rendesen karban tartott darabot kell találni.Viszont azért 100-150e Hufot még félretennék megvételt követő kiadásokra (átírás, vezérlés- és olajcsere, váratlan kiadások).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
molnarpeter #169936 üzenetére
Mondjuk az 1.6-ról eddig inkább azt olvastam, hogy kevés egy V50/S40 dobozhoz. Fordokban az 1.8 benyáknál eddig csomószor hallottam tekintélyes olajfogyasztásról, a kétliteresekkel kapcsolatban még nem olvastam annyira rossz véleményt.
De igen, jogos, egy Volvohoz legalább 5 henger illik.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
marec1122 #169845 üzenetére
Szóval közben előástam a korábbi infókat.
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz
batai15 #169677 üzenetére
Kmp vizsgáról még nem hallottam, de KPM vizsga létezik.
Viszont én nem reménykednék ilyenben, simán becsúszhat egy meg kettő hiba is akár a rendszerbe. Bár ugye a KPM -talán szerintem- egy picivel komolyabb, mint egy egyszerű eredetiségvizsga.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
batai15 #169670 üzenetére
Én elengedném.
"Nincs meg a gyári riasztós vezérlős kulcs." > Na ilyennel én már nem szoktam időt tölteni.
3-4 km tényleg nem sok, de szerintem azért ekkora út után egy két literes dízelnél már meg kéne mozdulni a vízhőfok mutatójának (kivéve ha pl. rossz a termosztát és kiengedte már a vizet a hűtőbe idő előtt). Fűtés odabent ment egyébként?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
neophyte79 #169592 üzenetére
Japánok (amiket láttunk), vagy rohadtak, vagy már nagyon le voltak élve (bár mechanikusan még úgyis rendben voltak sacc/kb), vagy iszonyatus áruk volt. Például volt látótérben egy patika 1993-as 1.5-ös szedán Civic is. Két garnitúra gumival, utólagosan beletett, de gyári klímával, villanyablakkal (viszont ABS, meg lufik nem voltak). Ezért kértek talán 550-600e Hufot. Végül el is ment ~1 hét alatt.
Esetleg még Megane I PH2 1.6 16V kombót is felveheted a listára és amellett még maradna is a keretből.Ami fontos, hogy inkább állapot (és előélet, amiből lehet következtetni az állapotra is) a fontos, ennyiért már sok a lutri eladó autó.
(#169593) joamilestoné: "...egyszerű kisautóra..." > Gondolom parkolni is szeretne majd vele, ahhoz meg nem túl célszerű egy akkora vas. Viszont az én érdeklődésemet cirógatja az a batár dög, mi a fnének kell linkelgetni ilyeneket?!
-
BigBlackDog
veterán
válasz
neophyte79 #169584 üzenetére
Hát, amit párszor már leírtam, azt tudom most is előrántani a fejemből, más nem nagyon jut az eszembe.
Szóval nyár végén mi is kerestünk kb. ilyen ársávban, hasonló feltételekkel. F Astrák rohadtak, régi Swiftek szintén (ennek ellenére, ha találsz szép példányt, amit nem zabál a rozsda, akkor jó választás lehet). G Astrákból ennyiért épkézláb példányt nem nagyon találtunk.
Végül mi a Clio/Thalia vonalon kötöttünk ki (és nem bántam meg), 98 lovas 1.4-el megyeget is szépen városban és a klímát sem annyira érzi meg a motor.
Ami még eszembe jut, az az Ignis/Wagon R vonal, de ezekkel nincs tapasztalatom. Viszont nem egy bonyolult vagy elromlós szerkezetként vannak a fejemben. Talán kicsivel komfortosabb lenne egy 1.4 Fiesta, vagy C Corsa néznék, de ezekkel szintén nincs tapasztalat.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Gabor901127 #169512 üzenetére
Gumikat nálam is rendszeresen 2.5 bar könyékére fújták. Aztán a másnapi, hidegebb reggelen tűnt fel, hogy normál sebesség mellett mászik kifelé a kocsi a körforgalmakban.
Azóta leellenőrizem, ahogy hazaértem.
Lehet, hogy nem old rendesen, amiatt nem tudod kihúzni sebességből. Vagy esetleg szinkron már kopott, bár akkor recsegést is kéne produkálnia szerintem. Mindenesetre nem értek hozzá, szóval csak okoskodok.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Gabor901127 #169508 üzenetére
Nem lehet, hogy kuplungcsere lesz esedékes?
Egyébként meg nem kell bólogatni, mikor visszaengede a kuplungot az egyesben maradt váltónál, akkor kell adni egy indokolt méretű gázfröccsöt!
(így a fordulat visszamegy oda, ahol lenne, ha nem nyomtad volna be a kuplungot)
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Dave Crank #169493 üzenetére
Egy ismeretlen előéletű autónál (bár nem tudom milyen értékű, de nem is annyira lényeges) 100k Huf váratlan kiadással teljesen természetes módon szoktam kalkulálni. Hűtőfolyadék nem olajos? Olajbetöltő nyílás sapkáján finom olajréteg van, vagy trutyis?
Első, hideg indításnál a "füstölést" (=gőzölést) természetesnek mondanám ilyen időben.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Dave Crank #169490 üzenetére
Ő, igen, a leírt jelenség alapján úgy gondolom, hogy kicsit erős a vízfogyás.
Kipuff mennyire füstöl fehéren?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Dave Crank #169486 üzenetére
"A hűtővíz fogy belőle..."
Gondolom ezt nem említette vételkor. Kérdés, hogy tapasztalta-e? Ha tényleg HFes, akkor azért nem egy hónap alatt jön az elő szerintem, szóval kellett nyoma legyen korábban is. Hűtőrendszer sehol sem csöpög, nedvesedik? Kiegyenlítő tartály kupakja zár rendesen? Mennyire durva a vízfogyás? Ha hengerfejes, akkor szerintem az olajbetöltő nyílás kupakján is kell látni a nyomát, annak a belső fele nem olajos lesz ilyenkor, hanem barnás trutyit lehetne látni tudomásom szerint.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Dave Crank #169482 üzenetére
Ha magánszemély, akkor nem lesz egyszerű a dolog szerintem. Amennyiben jól tudom, ilyenkor Neked, mint vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba létezett már az adásvétel pillanatában is. Ha ez megvan, akkor mehetsz az eladóhoz a problémával. Ha nem akarna együttműködni, akkor pedig véleményem szerint a jogi útra terelés lehetne csak a megoldás. Ez sem időben, sem energiában, sem költségek tekintetében nem tűnik számomra kis falatnak.
Én első körben körbejárnám a témát és utánanéznék, hogy mennyi lenne a javítási költség. Ezt követően felvenném a kapcsolatot az eladóval és megpróbálnék megegyezni vele.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
batai15 #169328 üzenetére
Sok.
Ha alacsony fenntartású, problémamentes autóról van szó, akkor hosszú az a lista. És utána is benne van a pakliban, hogy termeli majd az apró-cseprő bajait. Viszont ebből kiindulva én nem a 406-ot választanám, inkább kisebb kategóriában nézelődnék. Viszont ez is csak elvi szinten közelít az igazsághoz sajnos.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
batai15 #169324 üzenetére
Mondjuk, ha csak a főtengely szimering és vízcső csere lenne, akkor bolondság lenne eladni.
Kérdés, hogy a többletfogyasztás mi miatt lehet. Motortartó bak, futóműalkatrész cserével én már számolnék bármely 10+ éves autónál is, amit használtan veszek (ha véletlen éppen nem cserélt az előző tulaj, ami eddig elég gyakori volt).
Vezérlésen látszik is, hogy új? Van számla a cseréről?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
batai15 #169317 üzenetére
Tavalyi tapasztalataim alapján december közepétől kb. 0 a használtautó vásárlási szándék a piacon. December 15-től január 2-ig terjedő időszakban egy telefont kaptam csak az eladó Hondával kapcsolatban, majd január első hetében 5-6 ember is telefonált és 3-an meg is tekintették volna (de a második ember már elvitte aznap). Volvókát december elején vettem. Az eladók elmondása szerint akkor sem volt már nagy tolongás, szóval szerintem januárig most egyre nehezebb lesz eladni, viszont a jó ajánlatok is lassabban fognak elmenni.
Ha van az Audira vevő, akkor elengedné a kezét. Ha nincs, de tudnám használni, akkor még nem vennék újat helyette, előbb mindenképpen eladnám.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
batai15 #169313 üzenetére
Jó gyűjtés szerintem!
Ha a 406 helyben van, biztos megnézném. De azért készülnék néhány dologra. Egyrészt egy ~20 éves autó (a dízel motorral együtt). Ilyen idősen már minden baja (is) lehet.
Rozsdára alaposan rárepülnék, bár nem éppen a rohadós jelzőt hallottam a 406-al kapcsolatban. És lehet, hogy fontos apróság; a hirdetés szerint márciusban lehet vinni műszakira. Ha rendben van, akkor nem nagy probléma, de ha vannak csontvázak a szekrényben, akkor azért lehetnek meglepik érzésre.
Ismerőstől sok rosszat nem hallottam a kétliteres, benzines 406-ra, bár neki csak egy-két évig volt meg és ~2 éve adhatta el. Apróságok, egy-két elektromos nyűg előjött, de semmi váratlan. Viszont kényelmes és komfortos volt elmondása szerint.A pirosnál szimpatikus, hogy egy tulajnál van már fél éves kora óta. Viszont jól érzem, hogy a felnik nem gyáriak rajta? Mintha kicsit kijjebb lennének, mint kéne.
A szürke a legfiatalabb és a leírás alapján sem akarnék belekötni. Meglesném azt is, ha belefér.
Illetve találtam még egy ilyet közel Hozzád. Ha igaz a leírás, akkor ezt sem vetném el.
Mivel már tél kezd lenni, kint meg hideg van, így a klíma teljes körű kipróbálására sok esély nincs, készülnék lelkiekben arra is, hogy lehet egy kis probléma a dologgal. Tudom, triviális, de azért gondoltam leírom.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
F-ECT$ #169297 üzenetére
Jelen (ugyan nem saját).
Motor kb. alig hallható, viszont gumizaj azért van. Gyári Ecocontact csodák szörnyen hangosak voltak, Kleber négyévszakosával jóval élhetőbb lett. Szerintem elől egyáltalán nem fárasztó a zaj, hátul azért több érezhető, sajnos a csomagtér hangszigetelése azért nem tökéletes. De ott is kibírható. Viszont nem feltétlen mérvadó a véleményem, egy D5 S60-ból (ami elég halk) szoktam néha átülni az S-Crossba.
Ajánlom én is felkeresni Kornélt, ő elég sokat foglalkozott az S-Cross utólagos hangszigetelésével.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
426os #169220 üzenetére
Na basszus, jó, hogy írtál, köszönöm a kiegészítést.
Valamiért azt hittem, hogy 1.4M Huf a keret, de most látom, hogy inkább 500e Huf körüli autót keres batai15. Így teljesen egyet értek Veled; 307-et kihúznám (valószínűleg normális állapotú, 2003 utáni példányt nem kap ennyiért), Meganeból csak az egyes PH2 (1.4 16V, vagy 1.6 16V) maradna a listámon.
Illetve stornó az előzőleg írt japán párosra (Jazz, Swift) is. Viszont, ha esetleg sikerül kifognia egy jó F Astrát 8 szelepes 1.6-al, ami nem rohad és nem eszi az olajat, akkor elgondolkoznék azon is. Vagy a szokásosan ajánlott Clio-Thalia vonal 1.4-1.6 16V motorral.
De ilyen ársávban nagyon-nagyon alaposan megnézném, hogy mit veszek. Az elmúlt néhány hónap tapasztalata alapján tipikusan ez az az ársáv, ahol a bontószökevények elkezdenek nagy számban megjelenni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
batai15 #169218 üzenetére
Tudom, nem nekem szólt a kérdés, de én ezeket (is) fontolóra venném (bár nem tudom, mi a méretbeli elvárás);
- Pug 307 1.6
- Megane 1.6
- Honda Jazz
- Octavia 1.6
- Suzuki Swift 1.5 (1.3-asnál félék a nyelestengelycsapágy problémától is, az 1.5-nél csak az ABS kockára figyelnék => ahol nem volt rendszeresen fékolajcsere, azt kerülném)Nagyon megnézném, hogy kitől és milyen állapotút veszek. Ha rendben volt tartva, akkor nagy meglepetés nem érhet, viszont, ha az előző tulaj mindent húzott, halasztott, akkor simán Rádszakadhat a fél autó cseréjének szükségessége.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
batai15 #169206 üzenetére
Audi előtt nem Neked volt valami kisdízeles Pugod? Azzal volt valami gondod? Minta, emlékeim alapján nem lett volna olyan húzós annak a fenntartása. Esetleg még 90 lovas, 1.6 dízli Fikuszt néznék, jól rémlik, az sem egy túlbonyolított konstrukció (talán kettőstömegű sincs).
Egy megbízható szívóbenzin nem jöhet szóba?
Most kicsit visszaolvastam a sztoridat. Ha jól látom, kb. napra pontosan egy évvel ezelőtt indult a kálváriád. Mondjuk a leírások alapján az Audi kicsit leélt, idősautó tüneteket produkált, de azért a vételkor más volt a mondás, legalábbis az előző tulaj szavai alapján. Mindenesetre én valami bevált, megbízható és minél fiatalabb szívóbenyát vennék, nyomaték és fogyasztás ide, vagy oda. Szerintem azzal lesznek a legkiszámíthatóabbak a költségeid. Persze, lehet, hogy más kisdízel összességében olcsóbb lenne, de lehet, hogy nem.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Alvin_ti4200 #169081 üzenetére
Azért számolj azzal, ha jön egy újabb használt autó, akkor ott lesz egy első szerviz is. Ami tartogathat nagyobb költségeket is (hiába tisztán elektromos, azért ha a kopó-fogyók nagy része épp cserés lenne, akkor nem biztos, hogy pár 10e Hufból megvagy). Ha meg nem tisztán elektormosat veszel, akkor ugyanúgy évente egy olajcsere és a szűrők cseréje meglesz. Én maradnék a mostani kocsinál, ha tényleg jó állapotban van. Ha meg nagyon-nagyon sokat fogyaszt, akkor;
a) elgondolkoznék a gázosításban
b) keresnék valami alacsonyabb fogyasztású benzines jószágot.Jól értem, hogy akkor már az elektromos típusokra kalkuláltál egy-egy éves biztosítási díjat? Ezek szerint az is lejjebb menne kicsivel?
-
BigBlackDog
veterán
Én egy olyan autót akarnék, aminél az orrmaszk hasonlít az S-Crosséhoz, a lámpák formája, elhelyezése a Multiplára emlékeztet, a hátsó része meg mondjuk.... Az meg legyen olyan, mint a Thaliának.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
zolnagy #169017 üzenetére
Suzukinál emlékeim szerint a koromképződés nem probléma, mivel ugyan közvetlen befecsis, de nincs EGR és nem jut vissza a korom a szívóoldalra (mivel nincs kipufogógáz visszavezetés). Eddig még nem olvastam sok gondról az S-Crossokkal kapcsolatban, úgy tűnik, hogy hozza a Suzukis beidegződést megbízhatóság szempontjából.
Ami szerintem fontos lehet a választásnál, hogy a Suzukiban magasan és ülsz. A Tiponál alacsonyra kell leülni és kevésbé tudsz ülőpozíciót felvenni. Ha hosszú távra tervezel, akkor esetleg szempont lehet (magasabb autónál könnyebb hátra berakni a gyerekeket, időseb korban és/vagy hátfájással már nem annyira egyszerű egy földszintes autóba beülni).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
norbert1998 #168996 üzenetére
Na akkor nehéz lenne számomra a döntés.
Az Alfa izgalmasnak tűnik számomra, tetszik a forma és a belseje is korrekt szerintem. Az ismeretlen előélet miatt azért elgondolkoznék. Mondjuk egy polír nem nagy történet, 30-40e Huf körül már szerintem teljes polírozás meglenne ajánlott helyen. Ha nem négyhengerdízel lenne, akkor ebbe vágnék bele (főleg, hogy az ára sem vészes).
Mazdát hanyagolnám, normális lakatost-fényezőt találni (aki rá is ér 1-2 héten belül) manapság nem túl egyszerű.
Én nem vetném el a Meganet sem. Alapvetően ahogy olvastam, nem egy rossz szerkezet és fiatalabb is kicsivel, mint a többi. A patika előélet (=egy tulaj, normálisan szervizelt, stb.) nálam pirospont, ha tényleg igaz. Persze ettől még sok minden előjöhet rajta, ez is már egy 10 éves autó. Viszont szvsz gyenge a motor ahhoz a kasztnihoz és én drágának érzem a leírtak alapján.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
norbert1998 #168994 üzenetére
A függöny emlékeim szerint egy darabnak számít, attól függetlenül, hogy milyen hosszú. Gondolj bele, ha kettőnek számítana, akkor külön is kéne tudnia nyílnia az első és a hátsó részének is!
Egyébként csak ez a három típus (példány) játszik csak?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
LuckyL #168961 üzenetére
De annál is elvárható véleményem szerint a hatályos törvények alapján.
Értelemszerűen nem a kopó-fogyó alkatrészekre kell gondolni... De majd a jogi szakértőnk úgyis pontosít, ha errefelé jár.
Az más kérdés, hogy józan paraszti ésszel mi várható el. Te inkább utóbbiról beszélsz.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
LuckyL #168958 üzenetére
Várj! Azért, ha kereskedőtől vesz az ember egy használt autót, ott a kereskedőnek vannak kötelezettségei jótállás-szavatosság témában. Ha Te magánszemélyként vásárolsz kereskedőtől, akkor tudomásom szerint nem tudja kizárni a szavatosságot a hatályos törvények alapján. Ha hibás volt a teljesítés, akkor értelmezésem szerint igen is elvárható a kereskedő részéről a cselekvés (és most direkt nem azt írtam, hogy fizesse ki a javítási költséget, azért nem ennyire egyszerű).
Viszont azzal egyetértek én is, hogy 10-12 éves autónál ne legyen már meglepetés a 500e-1M Hufos kiadás, ha nagydízelautomatafullextraDeOCCÓ autót vesz valaki.
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz
kisza25 #168812 üzenetére
Nézem, hogy 1.6 6-os automatával is ~4,8M Huf a weboldal szerint. Lényegesebb dolgok majdnem mind megvannak ebben a Navi felszereltségben a középső kartámaszt leszámítva, egyedül az üvegtetőt hiányoltam (mint nem annyira lényeges extra). Gondolom kifutó modell, azért ennyi az ára.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Tothgera30 #168761 üzenetére
Pug 307 1.6-al nem fér bele a keretbe? Mondjuk azokból a korai évjáratokra nem olvastam csupa pozitív véleményt eddig... Vagy első generációs Fikusz, ami nem rohad (haha
)?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Luck Dragon #168758 üzenetére
"Thália" nem kisautó.
Ugyanaz, mint a Clio, leszámítva a puttonyt. Még a kipuff hossza is a Cliora méretezett. A fordulóköre meg zseniális (főleg egy hajó után).
Szerintem bőven kisautó, legalábbis szélességre. De jogos, parkolni nehezebb kicsit vele a hossza miatt, de nekem nem tűnt fel ez (Clioval nincs tapasztalat, egy S60 után meg elég sok minden kicsinek tűnik külső méreteit tekintve).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Luck Dragon #168754 üzenetére
Ha jól vettem ki korábbi hozzászólásból, akkor odáig már nem nagyon tolható ki a keret. De annyiért egy Clio szerintem is jó választás lenne. De akkor már ott van a Thalia is, amiből annyiért már fiatalabbat/jobb állapotút kaphat.
-
BigBlackDog
veterán
Szóval, tudom, hogy túl erős, meg nagggyon sokat fogyaszt, de az ilyenek, ilyen idősen mennyire pénztemetők? Értelemszerűen nem mindennapi használatra túl groteszk lenne már.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Tothgera30 #168737 üzenetére
Csak a szokásos kopó-fogyó alkatrészekre + elöregedő gumi/műanyag apróságokra gondoltam (pl. egy-egy szigetelés, gumiharang, gumicső, stb.).
B Veci szerintem hulladék van csak ennyiért, 500-600e Hufért amit árultak Budapest környékén pár hónappal ezelőtt, azoktól kb. sírva szaladtunk elfele.
Ha tehetném, akkor próbálnék olyat keresni, ami első tulajtól eladó (aki foglalkozott is vele rendszeresen). Nekem ez bevált eddig és 15 éves kisautót is ki lehet fogni első gazdától (saját tapasztalat).
De nem könnyű...
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Tothgera30 #168732 üzenetére
Ha nem rohad és nem zavar a "papírkasztni" és a Suzukis komfort, akkor szerintem nem egy kockázatos választás. De az alját nagyon alaposan átnézném rohadás szempontjából. Meg aztán ezek közül a legfiatalabb is már 15 éves, szóval számítanék már a szokásos idősautó nyűgökre.
Keret mennyi egyébként. 400-500e Huf körül van már alternatíva; pl. F Astra, ha nem rohad és nem zabálja a olajat, Thalia, ha a formája nem zavar, vagy Megane 1 PH2.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Szajo #168665 üzenetére
Figyu! Én a D5 S60 után gondolkozok erősen egy új Swiftben (akár 1.2, akár 1.0). Egyelőre nem komoly a dolog, Volvóka eddig még nem tudta annyira felcseszni az agyam a szervizigényével, hogy eladjam.
Töréstesztje szerintem kisautók között jó, én nem izgulnék emiatt. Értelemszerűen, ha szembe jön egy ~1.5 tonnás családi kombi, akkor a 0,9-1 tonnás Swift hátrányból fog indulni (m*v, azaz az impulzus miatt).
A benne lévő motorokról eddig csak jókat hallottam, az 1.2-es eléggé fogyasztásbajnok és az egy literesről is csak sok pozitívumot olvastam. A turbós motornál viszont én cserélnék 7-8e kilométerenként olajat, mivel elég kicsi az olajtöltete, ha jól rémlik (talán 3.6-4 liter körül van emlékeim szerint van).
A felszereltsége eléggé korrekt már GL+-nál is, a GLX-el már olyan extrákat is kap az ember, ami egy kategóriával feljebb sem átlagos azért.
Menet közben még nem volt szerencsém hozzá, de szalonban ültem benne. Megnéztem azt is, hogy egy Ford/Opel/VAG/Mazda/Honda mennyiért ad hasonló kategóriás autót és az milyen. Szerintem 4-4.2M Hufért egy 1.2-es motorral és kézi váltóval kvázi verhetetlen ajánlat a GLX, ha valaki a beltéri anyagok minőségével meg tud békélni. Persze, "igénytelen" a belső, de ezzel kapcsolatban már leírtam párszor a véleményem (szerintem tartósabb, mint a finom, puha burkolatok többsége).
Amitől kicsit félek, de tapasztalatom nincs, az egyrészt a japános zajszigetelés, másrészt az ülések esetleges kényelmetlenség hosszabb pályázás esetén. De ez azért nem átlagos felhasználás már.
5 évre való garikiterjesztéssel eléggé racionális választás lehet, legalábbis én úgy gondolom. Mondjuk egy korrekt casco nem árt azért mellé, a ledes csodafényszórók eléggé drága játékok. És a Swift ugye japánból érkezik, ami az én szememben azért még egy pozitívum.Az 1.4T motortól sem félnék (ha ezzel nézted a Vitarát). Családban lévő S-Cross 10-20 kilométeres bevásárlókörutak után 6.3 liter/100 km fogyasztást ír ki, országutas használatnál meg talán 5.4-5.5 volt ez az érték.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
hülyegyerek #168629 üzenetére
Most néztem néhány 2014 utáni hatchbacket HaHun, azoknak J-vel kezdődött az alvázszáma.
-
BigBlackDog
veterán
Új autók közül milyen típusok vannak még a Swift-Ignis-Jazz trión kívül, amik japánban készülnek ("szerelődnek össze")?
-
BigBlackDog
veterán
Az újabb VW Up!-al kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Azért kezdek látni egyre többet a benzines változatból mifelénk is és tippre nem csak a faluban használják a tulajok, hanem inkább bejárásra (20-30 km * 2 naponta). A 90 lovas egyliteres TSI-vel vajon mennyire vállalható? Néztem, hogy felszereltségben sem annyira rossz, ülésfűtés-digitklíma-tempomat szentháromság is rendelhető bele, pedig azt hittem, hogy ezek ilyen "fullfapadelrohanokaszomszédbótbavele" autók. (Nem, nem gondolkoztam el rajta, tényleg csupán a kíváncsiság van bennem.)
-
BigBlackDog
veterán
válasz
pècsimunkás #168268 üzenetére
Az az 1.5T már egy Fókában is szörnyen sokat fogyaszt!
-
BigBlackDog
veterán
válasz
rayoliviero #168190 üzenetére
Huhh, olasz dízel, külföldi előélettel, órában 200k km-el, a fővárosi
piacrólautópiacról. Szeretsz veszélyesen élni!Egyébként a típus kívül, belül bejön nekem is, de nem merném megvenni. Viszont én punci vagyok ilyen téren, ne vedd figyelembe, hogy mit írok!
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Szajo #168079 üzenetére
Van értelme. Vannak márkák, ahol relatív sokat engednek (pl. VAG), de más márkáknál nem nagyon (pl. japók). De egy Mazda/Suzuki/Honda esetén is lehet azért egyezkedni, hogy mit szeretnél még esetleg kapni azért a pénzért (legalábbis saját tapasztalatok alapján). Alapvetően érdemes személyesen befáradni a szalonba, hogy "személyre szóló" ajánlatot tudjanak adni (tehát megtudd a valós vételárat
).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Whoops #167902 üzenetére
Mi nemrég keresgéltünk 600-800e Hufos ársávban (két személy + minimális csomag volt a méret terén, illetve klíma + légzsák a felszereltség terén a minimális elvárás). 800e Hufig a VAG csoportból eléggé leélt darabokat találtunk (rozsda és/vagy olajzás, illetve nem működő dolgok voltak). Focusból szerintem már 800e-1M Huf között szép, megkímélt darab (ott azért az 1.6-osnál az olajfogyasztás tud kritikusabb méreteket ölteni).
Ha rövid távra lenne elsősorban, akkor amit én néznék, az szerintem elsősorban egy Fiesta lenne 1.4-1.6-os benzinmotorral. Ilyen árban 1.4-esből már kellene legyen szép darab. Vagy esetleg francia vonalon egy Clio/Thalia 1.4 16V (98 lovas) motorral is megérhet néhány kört.
Viszont pl. egy Focusszal azért hosszabb távon is el lehetne lenni szerintem, egy kombiba már sok minden beleférne.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Whoops #167898 üzenetére
Ugyan nem a kérdésre válasz, csak némi "adalék". A dízel, meg a francia, meg az olasz sem biztos, hogy ördögtől való és ugyanúgy lehet szívni a némettel, japánnal meg a szívóbenzinnel is. Ilyen ársávban inkább csak 8-10 (vagy még idősebb) autók fognak szembejönni normális állapotban szvsz, így itt még inkább tartanám magam ahhoz, hogy karban tartott és megvigyázott állapotot és problémamentes konstrukciót keresnék.
Ha nem dugózol/tötymörögsz sokat vele, akkor lehet, hogy dízeleket is számításba venném, de értelemszerűen ott azért fejben kell tartani, hogy nagyobb eséllyel jelenhetnek meg nagyobb összegű kiadások is.
Jól értem, hogy méretben akkor egy személyre és minimális mennyiségű csomagra kéne optimalizálni? Egyéb elvárás van (pl. valami extra, felszereltség, ami kéne mindenképpen)? Eddig milyen típusok jöttek szóba?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
rbalint88 #167862 üzenetére
A D6-ot félig meddig "poénból" írtam. Véleményem szerint is elég egy 150-160 lovas dízel még egy ekkora dobozban is a normális közlekedéshez itthon.
Eddig általában azt tapasztaltam, hogy ha lízing ideje alatt is ugyanaz az ember használta, mint aki eladja, akkor a teljes idő alatt "egy tulajt" szoktak csak számolni.
Meglestem a V50-et is. Ahogy látom, kereskedőnél van (persze, ez csak nekem unszimpatikus valószínűleg). Elvileg kiírás szerint Summum. Viszont 16-os kerék van rajta, kézi állítású a vezetőülés és az utasoldali ülés nem állítható magasságú, ha jól látom. Mondjuk az "első tulajdonosban" sem lennék olyan biztos. Na mindegy, úgyis csak károgok.
Meg kell nézni élőben (úgysincs túl messze), úgy azért többet látni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
rbalint88 #167853 üzenetére
Ja, még egy kérdés; az a D3 még a Volvo öthengerese, igaz? Elvileg csak 2015-től jött a kínai éra négyhengeres Volvo D3-as erőforrása, ha jól tudom.Közben szerintem felleltem a konkrét példányt, még az öthengeres dízel. Mondjuk -számomra- kicsit furcsa, hogy már második tulajnál van négy évesen, de attól még az autó lehet jó választás.
(#167860) zoo8800: Mondjuk nem kevés a 240e km, de a régebbi Volvoknál nem nagyon lehetett azt a futást még megérezni, ha városban nem nagyon volt nyüstölve. V60-at mondjuk még pont nem próbáltam, de tippre úgy gondolnám, hogy ott sem szabad nagy nyomokat hagyjon ekkora futás, ha volt gazdája.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Gabi 8906 #167797 üzenetére
Amilyen autókat láttam friss műszaki vizsgával már, én meg merem kockáztatni, hogy vannak olyan helyek (itthon), ahol még egy bontószökevény is átmenne a műszakin. Arra, meg hogy a műszerfalon mit jelez ki, vagy mit nem jelez ki, nem alapoznék (gondolatébresztőnek; ugye egy izzót elég könnyen ki lehet venni).
Sajnálom én is a történteket.
Viszont, én a helyedben, ha szeretném használni az autót, esélyes, hogy én elvinném egy hozzáértőhöz és elkezdeném rendbe rakatni saját költségen. Úgy legalább némi idő és anyagi ráfordítást követően legalább használható autó lenne belőle. Persze ez megint csak a saját nézőpontom.
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Csabroncka #167772 üzenetére
Papíron igen, de próbakörön voltál mindkettővel? Az, hogy egy motornak mekkora a "lóereje" szvsz sokat nem mond a motor gyakorlatban való használhatóságáról, pl. nyomatékgörbe árulkódóbb tud lenni. És még akkor is ott vannak a váltóáttételek, meg tömeg, meg stb. Szóval egyszerűbb beleülni és menni vele egy karikát (lehetőleg olyan útvonalon, hogy pályán is ki lehessen próbálni).
Persze, gondolom átlag autós nem fog panaszkodni az erejére, de ahhoz képest, hogy mennyi üzemanyagot be tud nyelni, mehetne azért jobban is meglátásom szerint.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Csabroncka #167768 üzenetére
Az az 1.6 szívóbenzin 1,4-1,5 tonnához szvsz iszonyatosan kevés lesz!
-
BigBlackDog
veterán
válasz
V.Stryker #167653 üzenetére
Én bepróbáltam még tavasszal magam mindkettőbe. Elől nem éreztem kimutatható különbséget méretben, de hátul a Vitarában úgy tűnt, mintha rövidebb lenne az ülőlap és lábtérből is kevesebb volt. Csomagtér tekintetében viszont egyértelmű az S-Cross előnye emlékeim szerint.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
nandow #167597 üzenetére
Hát, mondjuk a kocsi vételárát nem árthat odaadni a kereskedőnek.
Egyébként nem szórakoznék ilyennel. A kialkudott vételárat megkapja, azt'jóvan. Persze, ha tényleg rendes és kedves volt és tényleg jó az autó meg mindent tisztességesen megcsinált, akkor más a helyzet (ugyan évekkel később is kiderülhet, hogy esetleg valamit simlizett). Mondjuk használt autót nem vennék kereskedőtől (igen, csúnya előítéletek vannak nálam), új autó esetén meg a tapasztalatok alapján a kereskedő szokott inkább "kedveskedni" ajándékokkal (pl. Suzukis táska, notesz, tisztítószer, makett autó, stb.).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
fenergie84 #167578 üzenetére
Nem szóltam akkor. (Egyelőre) nem vagyok túl jártas a hiteles témákban.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
HeavyToys #167541 üzenetére
Thalia/Clio vonalon elindulnék (1.4 16V motorral). Ki lehet fogni klímás példányokat is ennyiből, amik jó állapotban vannak. Esetleg F Astrára is ránéznék. Ha van olyan belőle, ami nem rohad és nem tocsog az olaj a motortérben (és nem eszi az olajat), akkor az is jó lehet 2-3 évre szvsz. Puntot sem vetném el.
Ibiza/Fabia/Polo/Yaris saját tapasztalatok alapján kicsit
túlfeljebb van árazva, de abból is kéne lennie jónak ennyiért. -
BigBlackDog
veterán
válasz
Yiggdrasil #167532 üzenetére
"...2005-től és 100.000km alatt..."
Számít a kilométer is, de láttam már kisautót, dohányos tulajtól, városi használatból. 15 év alatt belement 71e kilométer. Egyszer megtörték kicsit az elejét (motorháztető nehezen nyílik), oldalát kicsit meghúzták és fényezték, egyik elem sem volt ép, mindenhol karc, horzsolás, törés volt (rozsda is, mert persze nem kezelték le egyik sérülést sem). Belül nem volt különösebben rossz, de rohadt büdös, áporodott szag áradt a teljes beltérből. Ülés egy-két helyen kiégetve, morzsa, kosz csomó helyen. Ez volt az eladó szerint egy kívülről kicsit csúnyácska, de alapvetően megkímélt darab.
Meg aztán láttam már 200e feletti futott kilométerrel is középkategóriás autót, ami patika volt kívül-belül, csak kicsit elszállt az ára.Mellesleg ezt már látta valaki? Elkezdtem gondolkozni, hogy hány emberrel kéne licitálnom, ha most szaladnék megvenni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- Eladó karcmentes Apple iPhone 13 Pro Max 512GB / 12 hó jótállással
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3025
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / 32GB DDR4 / RTX 3060Ti 8GB / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest