- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- iPhone topik
- Yettel topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
válasz
tomcsi23 #86893 üzenetére
Igen, 469 volt.
Remélem érzek majd valami különbséget.+@AMD:
Ha nem is fogyasztásban, legalább gyorsulhatna jobban.
Csak nehogy placebó legyen... Egy 5-10km-rel tankolás után volt egy olyan flessem, hogy 4.-ben 2 ezres fordulat környékén mintha meglódult volna. De lehet csak placebo volt.
Na majd meglátjuk. Most fűzöm az asszonyt, hogy ugorjunk ki anyósékhoz... ott legalább meglehet küdni egy kicsit a négysávoson. -
Dany007
veterán
válasz
MunezXBK #86882 üzenetére
Jajaja igazad van na.
@AMD Power:
Végül Shell lett belőle... Beálltam az OMV-hez és nem találtam 98-ast, csak max motion 100 volt..
Úgyhogy gondoltam elmegyek a Shell-hez. Na ott meg csak még cifrább nevű benzinek voltak.(látszik, hogy az elmúlt 10 évben csak 95-öst tankoltam...)
Na, mondom akkor már mindegy, nyomtam bele 42,5 liter Shell V-Power Nitro + 100-ast.
Ha már lúd legyen dagadt... Hát kíváncsi leszek észreveszek-e bármit is...
Az első "kevés üzemanyagkijelzés" + 10km-nél tankoltam. Tehát ha marad a 8literes fogyasztás akkor 542km múlva kell kijeleznie. Ráadásul ennek a fele v.színűleg város lesz. Bár kitudja még mit találunk ki...
@tomcsi23:
Oh, ha ezt még elolvasom indulás előtt, akkor nem csodálkoztam volna azon, hogy nincs 98-as az OMV-nél.
-
Dany007
veterán
válasz
MunezXBK #86880 üzenetére
Az oké, de mit ajánlotok? Volt szó régebben shell mittoménmilyen spécibb üzemanyagról is... Vagy az csak dízel?
Nincs sok lövésem a dologhoz.... ott tartok, hogy van 95-ös meg 98-as.. aztán kész. Nem gond, hogy 95-ösre tankolnék 98-ast? mondjuk másképp nem igazán lehet -
Dany007
veterán
válasz
VegyesTamás #86875 üzenetére
Heh, 60l. A 18 még kevés.
Bár még csak most jelzett ki. Tehát még lehet benne olyan 7-8l biztosan. Tehát olyan 50-52 kell a fullhoz. Az meg 404-gyel számolva olyan 21k. Tehát már majdnem tele lesz.
De ha 98-ast tankolok vagy valami extrább akármit, akkor még bőven férni fog bele... -
Dany007
veterán
Hol tankoljak?
Mivel délután jelzett a szegénységmérő... arra gondoltam, hogy holnap kivételesen nem tízért hanem egy húszasért tankolok majd.
Eddig mindig a Lukoilnál tankoltam 95-öst. Mert az közel van.Ami van a városban: Lukoil, Shell, OMV, MOL, AGIP. És van jelentősége hogy 95-öst vagy 98-ast tankolok?
Csak kíváncsiságból, gondoltam most kipróbálok valami "újat".@molnarpeter:
Igen valami ilyesmire. A Mondi könyvében olvastam, hogy hogy s miként lehet újraprogramozni egy kulcsot... de már nem nagyon emlékszem rá...
-
Dany007
veterán
válasz
ReSeTer #86868 üzenetére
" Dunántúlon esetleg."
Nehogyazt hidd!
@(#86776) fokukac:
Sorry a késésére. Akkor szerintem nem gáz. Ha nem kekeckedik a leendő vevő... Én 19 évesen adtam el az autót 1db kulccsal, már se pótkulcs, se távcsipogó nem volt meg hozzá... A legvégén mikor átadtam a kulcsot az új tulaj csak megkérdezte hogy ez az egy kulcs van? Én meg mondtam ja. Ő meg hogy ok. Azt ennyi.
Valami kulcsmásolásnál van jelentősége asszem. Hogy ha mittomén milyen kódos a kulcs akkor csak két kulcsal egyszerre? A fene tudja.
Szerintem nem tragédia.
-
Dany007
veterán
válasz
parandroid #86821 üzenetére
Valóban nem olvastam végig.
És szomorú... mármint az az 1$-on spórolás...Még kérdés, hogy érdemes-e ezért egy egész gyáróriást hibáztatni? Elő kell venni a felelősöket, a vezetőket, aztán börtönbe csukni. Elvégre emberek haltak meg miattuk.
Biztos rájöttek ők is, hogy kb 1$-os mutatványról van szó... de biztos volt valaki aki azt mondta, hogy nem, mert túl költséges... -
Dany007
veterán
Olvasgatva a cikket én is ezen gondolkodtam.
Hogy képes valaki annyi szart aggatni a slusszkulcsra, hogy az lehúzza az elfordított állásból? :S Röhej...
Nekem semmi nincs rajta, mert idegesít. Zavar és a térdem elérné...
Pedig én is láttam már olyan embert, akinek akkora kulcscsomón lógott a slusszkulcsa is, hogy azzal embert lehetne ölni.A másik meg, hogy nem lehet a gyújtás mechanizmust megfordítani? Hogy ne fölfelé kelljen indítani, hanem mondjuk lefelé? És akkor már nincs hova húzza a kulcscsomó...
Vagy mondok jobbat... ha már látták, hogy gond van vele, mért nem építettek bele start/stop gombos rendszert? -
Dany007
veterán
válasz
jozefgucci1 #86804 üzenetére
Hehe, grat hozzá!
Remélem azért még sikerült alkudni belőle. Legalább a 4 nyárigumi árát...Amúgy persze, hogy maradsz.
A 40 fotó, a hitelesített 0-100, valamint 80-120 mérése kötelező
-
Dany007
veterán
válasz
Mr.Grincs #86537 üzenetére
Bizony bizony. Ezért lett nekem is csak 1.8-as. Kell az a kétezres motor annak a kasztninak. Nem mondom, hogy nem húz az 1.8, mert húz az is.. Múltkor épp városban próbáltam megpörgetni picit. Azért viszi rendesen, persze főként 4000-től indul meg.
De no, neked egy 2-es dízel után a 2-es benzines lomha lesz. -
Dany007
veterán
válasz
Mr.Grincs #86529 üzenetére
"De amúgy egy 2005-ös évjáratú mondeónak tényleg ennyi lenne az ára?"
Nem. Még a 2003-asoknak is ha szépek magasabb az ára. A FL utáninak meg főleg.
Viszont szerintem ebben a 2.5-ös V6-os meg az automata váltó a ludas. Ez a két olyan dolog, amitől a legtöbb, átlag autóvásárló menekül. Sokat fogyaszt és jó drága a javítása, az automata meg szintén nem olcsó mulatság ha valami lesz vele. Én legalábbis így tudom.
A katalógusban azt írják 10,3 alatt gyorsul. Gondolom az automata miatt. Ez meg nagyon gyenge egy 170 lovas motortól még úgy is, hogy majdnem 1,5 tonna. Legalábbis az adatok alapján mondom ezt.
Az mk2 Mondeora a 2 ezres 136LE-s változatra írtak 9,8 másodpercet. Na most ez 2.5-ös 170 lovas és fél másodperccel lassabban gyorsulna? Hát nem tudom.
Én biztos nem vennék 2.5-ös automatát, ha valami van vele akkor könnyen pénztemetővé válhat. Szerintem. -
Dany007
veterán
válasz
Kornel #86517 üzenetére
Az enyémet is megvették, pedig abban 520k volt.
De amúgy meg ha mégis megérné, megvenné egy nepper, visszatekerné, csinálna új fotókat és eladná kicsit drágábban. De még ez se történt meg...@MunezXBK:
A motor meg a fogyasztás nem számít. Aki ilyet akar venni az tudja jól és nem az számít neki. Amúgy meg azóta az összes 2.5-ös Mondeo-t elvitték (azok is zabálnak rendesen), ezt valamiért nem.
@Mr.Grincs:
Szerintem nincs sok értelme, de azért egy próbát megér. De ez már tényleg durván zabálja a benzint és a szervizköltség se lehet kevés...
A másik visszatérőt meg az eladó hozzáállása miatt hagynám a fenébe! Főleg ha már ennyiszer le meg felkerült a hirdetés. Ilyen viselkedéssel az az eladó nem érdemel semmit. Egy e-mailre válaszolni a minimum mégha csak árulni is akarom az autót eladni nem...
-
Dany007
veterán
válasz
Mr.Grincs #86503 üzenetére
Valami nagy gáz lehet vele, mert mikor elkezdtem nézegetni a Mondikat - kb egy éve - ez már akkor is fent volt! Tehát már min. 1 éve hirdetik azt az autót. Amúgy nekem is tetszik. Asszem akkoriban még pár százezerrel drágább volt. De nem létezik, hogy egy tényleg korrekt autót egy év alatt se vigyenek el. Vagy hát nem tudom...
-
Dany007
veterán
válasz
Kornel #86457 üzenetére
Úgysem sikerülne de hatásos lenne.
Ha kellően be vannak limitálva az igények akkor talán. Tehát csak városra persze nem ajánlana talán senki se nagy autót.
Ugyanígy utazóautónak meg fordítva... Ezekben talán mindenki kiegyezne.
Ugyanígy belehetne írni ha nagylóerős "izomautót" akarsz, akkor ne kérdezd mennyi a fogyasztása mert úgyis sok lesz a vége.Lehetne linkelni 1-2 jobban összeszedett cikket stb...
-
-
Dany007
veterán
válasz
Kornel #86451 üzenetére
Mondjuk az tény, hogy ezek a nagyobb autók városban rövid utakon esznek rendesen.
A régi Omegám se tudott bemelegedni amíg beértem a melóba...De korábban én is azt mondtam, hogy városozni teljesen jó a kisautó.
Ha csak munkába járni / bevásárolni kéne az biztos, hogy én se vettem volna Mondeo-t. Még úgy se hogy a családot viszem minden reggel és hozom délután. -
Dany007
veterán
válasz
zsolt19900 #86444 üzenetére
Az A4 nekem bejön így a képek alapján. Bár a Golf is szép.
De szvsz biztos, hogy drágábbak az alaktrészek egy Audihoz, mint egy vw-hez. Bár bontókban biztos sok alkatrészt találni olcsón. Az sem egy utolsó szempont. Mármint az Audihoz, elég elterjed típusról van szó.
És szerintem formára, kényelemre még ma is bőven megállja a helyét sok mostanihoz képest is.A fogyasztás meg elképzelhető, hogy reális. Nekem az 1.8-as eszik 8 körül úgy vegyesbe, hogy volt benne Pest belváros, vidéki város, meg pálya 150-160-nal. De legutóbbi időszakban pl már csak 7,9-et számoltam. És ez három fővel + csomagok + végig légkondival mentem.
Szerintem ha ráállnék az odafigyelősebb vezetésre akkor 7 körül kitudnám hozni.Na most ehhez képest az az 1.6-os motor tudhat 6l-t százon. Én simán elképzelhetőnek tartom. Főleg ha figyel is rá az ember.
-
Dany007
veterán
válasz
Declare #86406 üzenetére
Sohase síeltem, de tény, hogy nem is vágyom rá.
Amit a benzinen spórolnék, azt se nyaralásra költeném. Nem éri meg pár napi nyaralásért százezreket kiadni. Persze néha néha kell és jólesik az embernek... de annyit nem ér, mint amennyiért itthon el lehet menni egy normális wellness szállodába 1 hétre...
Akkor már inkább külföld. De v.színű repülőre nem ülök mégegyszer.Úgyhogy az is max autóval lehetne / lesz... Másrészt nem is biztos, hogy annyit lehetne spórolni. Ha veszünk egy heti nyaralást valamelyik nem gagyi wellness szállodában 2 fő plusz gyerek részére az kb 150-170 ezer forint félpanzióval. Plusz az útiköltség, költőpénz stb stb stb... Jóval kétszáz fölött lenne a végösszeg. És akkor mégcsak itthoni 3-4 csillagos szállodával számoltam.
Na most ez évi átlagos ~ 15k km-es futással számolva és a jelenlegi 8 literes fogyasztásomat kb pont a felére kéne csökkentenem, hogy megspóroljam a fent említett nyaralás árát. Vagyis 4 literre 100km-en. Ez azért nem lenne egyszerű.
Másrészt újra mondom, hogy nem az ilyen jellegű fogyasztáscsökkentéssel volt bajom, hanem azzal, hogy a végén már tizedlitereken ment a vita!A dízel dolgot nem én mondom, hanem kb mindenki más. Itt a fórumon, a szakmai cikkekben, szerelők, szakemberek stb... Nem csak turbó van benn meg magasnyomású csövezés, de kettős tömegű (amit a dízel jobban koptat) meg még pár nyalánkság, ami miatt összességében, átlagban véve is drágább lenne a szerviz.
-
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #86394 üzenetére
Hát de épp azt mondom, hogy k...ra nem keresek sokat. Sőt még az országos átlag sincs meg. Persze változó, van amikor jóval több. Kevesebb azért nem.
És még sem érzem meg a dolgot. Úgy értem, hogy az elmúlt 3 évben a 2 ezres Omegám volt, ami télen volt, hogy 16 litert evett városban.
De mint mondtam csak városozni okés a kisautó. Kis fogyasztással.Nincs nagy trükkje a dolognak. Ketten keresünk. Olyan lakásban - csak 1+ fél szobás - lakunk aminek az átlagnál alacsonyabb a rezsije. (pl nekem havi 10k a fűtésem télen nyáron - apáméknak a panelben havi 35 télen és havi 15 nyáron és csak 20%-kal nagyobb a lakásuk).
Minden nap főzünk itthon... azzal pl rengeteg pénzt lehet megspórolni. Nincs tv előfizetésünk csak egy 2.700 forintos netünk. Nincsenek extra igényeink, bulizni már évek óta nem járunk (köszönhetően a gyereknek)... stb stb stb...
De kérdezd meg DeFranco kollegát, ő a szakértő a témában. Ők ketten ha jól tudom havi 40k- ból megoldják a havi étkezést(!) kompletten, tisztítószerekkel együtt. És jó, minőségi kajákat esznek. (ezt csak azért írom, mert volt itt olyan fórumtárs aki arra panaszkodott (4 évvel ezelőtt(!), megvan még a privátja) egy vita kapcsán, hogy ők ketten havi 100-ból nem jönnek ki ami a kaját illeti. Csak a kaját.)"Összegezve, csak arra akartam kilyukadni, h ne legyen már fillérbaszónak beállítva aki kis fogyasztású autót keres a lehetőségeihez mérten."
Ez nem így van. Én ilyet sose mondtam és szerintem ő sem erre gondolt. Én csak már kezdem túlzásnak érezni ami itt ment. Hogy most a 4,2l-es fogyasztásút vegye vagy azt amelyik 5l-t fogyaszt... érted? A vita nem azon ment, hogy a 10 literes város fogyasztást vagy a 6 literest válassza. Hanem ilyen tized litereken ment már a vita...
Meg amikor a VR6-os motornak sok a fogyasztása... hát istenem. -
Dany007
veterán
Hehe, régi Swift-re gondoltam. Messze nem a 2005-ösre. : )
Egyébként kikanyarodásnál nem a 0-100 számít. Sok múlik az áttételezésen is stb...
Amúgy ha már itt tartunk, kikanyarodásnál akár az a 0,2 másodperc is számíthat ha kötekedni akarnék.
De nem akarok, de tényleg nem a 2005-ös Swiftről beszéltem. Azért az már más kategória. Azon még én is elgondolkodtam egy igen rövid ideig.És igen, sajnos az 1.8-as Mondi csak 125 lovas. De ez leginkább az eladók hibája. Mivel én eredetileg 2.0-es 146 lovasat akartam. Csak abból nem volt egy épkézláb darab akkoriban. =/ Így nagy nehezen kiegyeztem az 1.8-assal. De amúgy igen, ez egy fájó pont nekem...
@Declare:
Múltkor megnéztem az a Lupo-t és egész kellemesnek tűnt. Kívül-belül. Inkább az, mint egy régi(!) Swift.
De mint mondtam, városozni szerintem is jó egy kisautó.
És továbbra sem a kevesebb fogyasztás keresésével van bajom, hanem azzal a túlzással mi már itt ment a fórumon... Már nem is tudom ki volt, VR6-os motornál hogy az mennyit fogyaszt? Hát nem tudom. Ez olyan, mintha elmennék a Gundelbe ebédelni és azt nézném melyik a legolcsóbb tészta...
Szóval na én már csak kicsit túlzónak találtam ezt a fogyasztásmizériát ilyen évi 7-8-10k km-es futások mellett.
Mert ha én is mennék évi 30-40k km-t akkor biztos dízelt veszek. Azon már tényleg lehet érdemben sok százezret spórolni évente, amiből a magasabb szervizköltséget kilehetne spórolni. Főleg, hogy a dízelnek az alacsony fordulaton leadott nagyobb nyomatéka igencsak kedvemre lenne. -
Dany007
veterán
válasz
Declare #86386 üzenetére
De a városozás megint más téma.
Városon belül bejárni dolgozni, vásárolni teljesen jó döntés egy kisautó. Nincs vele semmi gond.Én viszont már ebben a hónapban túl vagyok a 2.000km-en. Melynek felét városon kívül főleg autópályán tettem bele.
Ilyen szempontból - gyerekkel együtt - fontos, hogy egy nagy, biztonságos, kényelmes és jól pakolható autónk legyen.Az ilyen városi kisautók többnyire nem ilyenek. Van hasonlóan kis céges autónk egy régebbi Punto, meg mentem kollegám régi Swiftjével.. Hát köszönöm szépen.
80-nál majdnem halálfélelmem volt. Gyorsulása nulla (nem dízel volt), teljesen más vezetési stílust igényel. Abban a kereszteződésben, ahol a Mondeoval már rég "kiugrottam" volna, ott a Puntoval meg a Swifttel még 5 percet várni kellett, hogy kellően tiszta legyen a terep.
@8th:
Viszonyítás kérdése. Persze. Ezért is örülök, hogy rendes méretű és étkű autóval kezdtem.
Amúgy pár hónapja volt nálam egy dízel Omega. Átalg 5-6l-es fogyasztással és elismerően bólogattam apósomnak mikor visszaadtam, hogy nem semmi. Ettől függetlenül a dízelek szervizköltségére nem vágyom. Elég sok vita ment itt arról, hogy meglegyek győzve dízel tapasztalat nélkül is, hogy az én átlagos évi 12-17k (talán 20k) km-hez nem hozza be az alacsonyabb fogyasztás a magasabb szervizköltségeket. -> és ezt nem én mondtam, hanem az itt fórumozók többsége. -
Dany007
veterán
válasz
Bull Boss #86379 üzenetére
Az már nem 1-2 liter ám.
Egyébként nekem a régi Omega 10-12l-t fogyasztott városban. Akkor se volt kérdés ha menni kellett bárhová kocsival mentünk. Ez sosem volt akadálya semminek. Van hogy a játszótérre is kocsival megyünk a gyerekkel.Bérletünk nincs, a legközelebbi bolt kb 5-7 perc gyalog. Oda is kocsival megyünk és mentünk eddig is. De sose volt kérdés a benzin...
Persze biztos kevesebb lenne egy 1.2-es 1.1-es dízel vagy akármi kis autó... de túl nagy lenne az ár a másik oldalon. Nem adnám fel a kényelmes relatíve erős autót a fogyasztás kedvéért. Annyit nem ér az a párezer forint. Múltkor itt egy kollega számolgatott évi 120-130k-s spórolást, no annyit se ér meg a dolog, hogy egy 5 ajtós 1.8-as 2.0-es sedan helyett egy 1.1-es kis gyufásdobozzal járjak. Persze ez itt már szubkejtív tudom.
És nem is azzal van bajom, hogy sokan nézik a fogyasztást. Naná. Én is nézem. De ami itt ment az elmúlt pár oldalnyi hsz-en keresztül azt már túlzásnak érzem. -
Dany007
veterán
Hehe, csak engem nem érdekel mennyit fogyaszt az autó?
Pedig már 2000km felett járok ebben a hónapban, amit beletettem a Mondiba... És abszolút le...rom azt is, hogy hó elején még 407 forintért tankoltam, tegnap meg már 420-ért.
De tényleg a havi 120-130 ezres fizetéstől ennyire "gazdag" leszek hogy lesz...hatom? Vagy mért van ez így?
Hát nem tudom, csak kicsit már frusztráló oldalakon át azt olvasni, hogy sz***ágóskodik mindenki pár liter benzinen ide vagy oda... Aztán a végén még kiderül, hogy mindössze 10-12k km-t mennek évente...Na mindegy. Nem azt mondom, hogy ne nézze meg az ember a fogyasztást... Én is megnéztem. 8.0 körüli az átlag pályán 160-as átlaggal + pest + vidéki város. Okés. De hogy oldalakon keresztül ezen menjen a vita... : ) Kicsit túlzásnak érzem már.
-
Dany007
veterán
válasz
!Overdose! #85995 üzenetére
Csak azert azt hasonlitottam, mert az szerepelt a kollega linkjeben is. Az is 2004-es Octi volt.
Amugy a masodik link mar tetszetos valoban. Az elso az nem. Egy dog nagy gyari navi minden autot feldob picit, de azon kivul minden mas csunyacska.
No de a lenyeg az ar! Melyiket milyen aron. Mert most probaltuk a cmaxot az octabiahoz hasonlitani...
Gondolom az altalad kinezett Superb azzal a felszereltseggel mar tobbe kerul. Ahhoz arban passzolo cmaxot kene nezni vagy hasonlot.De mint mondtam vannak szep Skodak is, csak dragabban es sok esetben azon az aron de par evvel idosebben komolyabb, minosegibb gepet kapni mas gyartotol...
Jo mondjuk nalam meg mindig egy fullos boros Rover 75 belseje viszi a palmat... Azt csak a sok sok millios autom korozik le nalam...
-
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #85961 üzenetére
Lehetséges. Egyébként valamiért nekem is az a tipikus régi Skoda jut eszembe róla. Sőt, a guglinak is.
Azért meg kell hagyni vannak igényesnek tűnő, kívül-belül szép darabok is, de szinte kizárólag a legújabbak és legdrágábbak közül.Furcsa mód az elmúlt pár évben rengeteg közintézmény céges autója volt ill még ma is ez a Skoda. A SuperB-t meg agyon istenítik, de fogalmam sincs miért...
Mikor még úgy volt, hogy 1,5 M lehet a keretem, néztem én is 1-2 SuberB-t igaz nagyon az alsó ársávban, de abszolút nem tetszett. Mármint annyi pénzért. Hiszen annyiért már volt S60 S80 S40 és a kettő között hatalmas különbségek voltak. Jó fenntartásban is, de hogy kicsit hazabeszéljek, annyi pénzért egy Mondeo is szintekkel komolyabb, igényesebbnek tűnő, mint u.a. az áron bármelyik Skoda. És akkor ott már a fenntartásban sincs akkor nagy különbség.@Pitu:
Ha a csomagtér fontos akkor kombi.
Van 1-2 típus amelyikben a kombi is szép. Igaz ritka.
Ami meg a strapabíróságot és a fenntartást illeti, ha tényleg csak évi 7-8k km-t mész akkor egyik típus se fog vagyonba kerülni ha megkapja ami kell és nem roncsot veszel. Ilyen kis futással még a kopóalkatrészek is lassabban kopnak.
Meg ugye 7-8k km évente az nulla. A többség a dupláját teszi bele egy autóba ha csak átlagosan használja, de aki "utazóautónak" az meg mégtöbbet. Tehát szvsz arányaiban jóval lassabban fog neked elhasználódni az autód, mint annak aki mondjuk megy évi 20k km-t. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem kell rá majd költeni, de arányaiban egy évi 20k km-t futó autón előbb elkopnak bizonyos alkatrészek, mint amelyikkel csak évi 7-8k-t megy az ember.Egyébként nehéz elhinnem, hogyha megnéztek egy C-max-ot meg azt a korábban linkelt Octaviat akkor ti nem találjátok szebbnek, igényesebbnek a C-max-ot kívül belül. [link] [link] -2004-es mindegyik (gugli szerint)
-
Dany007
veterán
Én se értem ezt az Octavia imádatot.
Sőt, úgy kompletten nem értem mért vannak manapság annyira felkapva ezek a Skodák. Egyáltalán nem szép. Belül meg kb semmilyen. Nulla. A tervezőnek szvsz minimális szépérzéke nem volt, mintha kényszerítették volna rá, ő meg gyorsan összegányolt valamit, hogy legyen valami...
Amúgy tényleg fapados. Ennyi pénzért pár évvel idősebben de sokkal komolyabb gépet találnál szvsz. Az a Toyota meg a C-Max is szintekkel jobb. Szerintem. -
Dany007
veterán
válasz
Laraxior #85935 üzenetére
Ahogy olvastam múltkor pár cikket ezekről, nagyon nem mindegy milyen méretű gumit rak fel az ember... Figyelni kell a váltóméretre ill a megengedett maximális eltérésre...
Így az a pici is könnyen módosíthatja a km órát. Persze ez a legkevesebb amit a nem megfelelő gumiméret okozhat. -
Dany007
veterán
válasz
VegyesTamás #85863 üzenetére
Ja értem. Akkor ha esetleg lesz megoldás, kíváncsi lennék rá mi az.
Egyébként szerintem így eladhatatlan az autó. Első próbaúton kiderül, hogy valami mocskosul nincs rendben. Aztán ha a bevizsgálás során sem tudják megállapítani a hiba okát, az eladó is csak kamillázik hogy mi lehet a gond, akkor úgy ki a fene venné meg?
Donornak, alkatrésznek? Mert ismeretlen hibával, amit ráadásul több szerviz sem képes megoldani / rájönni a hiba okára, így másként nem nagyon lehet eladni az autót csak alkatrésznek.@raczger:
Bakker, pedig már én is beleéltem magam a Volvo-ba pedig nem is én veszem.
Egyébként ja, elég bunkóság az ilyen...
@focvis:
Lehet én értem félre, de akkor ezt mire írtad pontosan? :
(#85861) focvis:
"Sokat használtam kulcsos 1.4 Astra G Caravant, sík úton 190+ (óra szerint), nem spórolósan eszik 7-et. "Mert ez az én olvasatomban azt jelenti, hogy az 1.4-es Astrával 190 fölött mentél miközben 7 litert evett.
De mondom, lehet félre értem, csak akkor nem tudom mi az eredeti értelme a mondatnak. -
Dany007
veterán
válasz
VegyesTamás #85835 üzenetére
Üdv!
Nagyon szép hibaleírás.
Küzdesz vele rendesen, ahogy látom...
Megoldást, ötletet sajnos nemfogok tudni adni. Viszont a hibaleírás rendkívül ismerős!
Apósom Omegája ugyanezt produkálja már pár éve! Nemrég nálam volt egy hónapig és katasztrófa volt használni... A probléma csaknem megegyezik azzal, amit te is leírtál.
Indításnál, illetve indulásnál csak úgy tudtam elindulni, hogy közel 2000-ig pörgettem a motort. A finoman próbáltam indulni, akkor lefulladt! De ez kb minden indulásnál, útkereszteződésben is, tehát amikor már jár a motor, egyesbe rakom vagy lassan kettesbe stb... csak csúsztatott kuplunggal és nagy gázzal volt hajlandó menni, különben lefulladt.
Aztán ugyanúgy ahogy nálad, alacsony sebességnél egyszercsak teljesen random(!) elmegy a gáz. Olyan, mintha hirtelen nem nyomnám tovább a gázt, pedig a lábam meg se mozdult. Ilyenkor hiába nyomom jobban a gázt, semmit nem ér. Az autó lassul a motorfék fékezi az autót. Ugyanaz segít, ami nálad. Ha teljesen elengedem a gázt majd újra nyomom, na akkor már megy. Esetleg váltok egyet vissza és akkor is megy tovább.
De csak alacsony sebességnél csinálja ezt. Mentem vele sokat pályán, ott nem volt gond.
Amúgy ott is minden rendben volt! A hőmérsékleti dolgokat nem volt időm megfigyelni, mert csak egy hónapig volt nálam...A röhej, hogy após is volt 3-4 szerelőnél a problémával de fogalmuk sincs mi lehet a gond.
98'-as 2.5-ös dízel Opel Omegáról van szó. 600k fölötti km-rel.
Nem tudom mi lehet a hiba oka. Nem értek hozzá. De a leírás alapján ugyanaz mindkettőnél. Továbbá biztosra veszem, hogy nem valami triviális / általános dolog, mert azt a szervizesek megtalálták volna... -
Dany007
veterán
válasz
raczger #85787 üzenetére
Elképesztő ismételten... Az igénytelenség csúcsa.
Igen azért gondoltam, hogy a 140 lovas megy rendesen. A sebességet már én se nagyon veszem észre a Mondiban. Asszony is csak pislákolt, hogy már megint "átlépted a sebességhatárt", és ezekben már nem nagyon érezni meg egy 100-140-es tempót.
Mondjuk a Volvo még 1-2 fokkal jobb lehet, mint a Mondi. Csak legyen pozitív az átvizsgálás eredménye!@neduddki:
Szegény srác... Lehet még nem ismer téged eléggé.
@tboy93:
A hátulja nekem is tetszik. Ez azért már valamivel modernebb kinézetű, mint a múltkori.
-
Dany007
veterán
válasz
raczger #85754 üzenetére
Én is a Volvo-ra szavaznék.
Azok után, amit a BMW-ről írtál.. Elképesztő. És mégis mit szólt az eladó, mikor említetted a tetőalbak és a vonóhorog hiányát? :S Azért egy kib...ott hirdetést megtanulhatnának már kitölteni... én is sok ilyennel találkoztam. Felét már kilehetett szúrni a képekről is. Röhej.Meg amúgyis. Az a BMW belső már nagyon oldschool. Szvsz gagyihatású. Nem tudom miért. Semmi modern formavilág nincs benne.
A Volvo ezzel szemben sokkal komolyabb. Belsőre pedig szintekkel modernebb - ránézésre -. Fiatalabb is pár évvel, meg nekem speciel külsőre is sokkal jobban bejön.
Én is szerettem volna egy ilyet, de nem tudtam volna fenntartani. -
Dany007
veterán
válasz
H A M M E R #85721 üzenetére
" hogy mit képzelek, egy 4-6 éves autónál természetes, hogy mindenhol meg van törve/javítva, ha nem tetszik, vegyek újat
"
Hehe. Szerintem kihagyott egy 1-est az elejéről... Nehogymár egy 4-6 éves autónál is törvényszerű legyen a körbetörés... 10-12 év fölött azt mondom okés. Ritka sérülésmentest találni, persze nem lehetetlen csak ritka. Na de hogy 4-6 évesnél nagy elvárás legyen a sérülésmentesség az azért túlzás szvsz.
-
Dany007
veterán
Mekkora élmény lehet a reggeli ~ 10 perces indulási procedúra...
Gondolkodtam én is valami hasonlón. De a francnak sincs kedve minden reggel azzal kezdeni, hogy kinyitja az ilyen zárakat, a szerkezetet meg el kell helyezni valahol.. aztán ha megállok akkor meg visszahelyezni, visszazárni... Hát nemtom.
-
Dany007
veterán
válasz
tboy93 #85645 üzenetére
Én is úgy tudom, hogy 400k alatt nem nagyon van normális helyen telibefújás.
De persze ez nyilván függ az autótól is meg hogy metált akarsz-e fújatni vagy nem...Nem véletlen, itthon is, de németbe meg méginkább divat, hogy megveszik az új autót alapáras színben (fehér vagy fekete) és egy dekoros céggel behúzatják autófóliával telibe az egészet. Azért, mert olcsóbb. Na most a mi cégünk pl közel 150-300k között húz be autókat, autótól függően.
Ha ennyiért lefújnák kompletten lakatosmunkával együtt akkor a kutyának se kéne az autófóliás telibehúzás...Más.:
A biztosítás nekem is soknak tűnik 90LE-re évi 20 ezer??? : o
Nekem 125LE-re 1.8-as, B03-ban(!) 15.880 per év a Uniqa-nál! -
Dany007
veterán
válasz
tboy93 #85543 üzenetére
Nem vagyok képben a Hondával így nem tudom milyen áron futnak. De az évjárat mért megkötés? A külső miatt?
És csak ez a Honda lehet?
Szerintem érdemes lenne tágítani a jelöltek körét. Nézz ki egy másik típust is. Úgy talán könnyebb lesz.
Amúgy próbáld ki, hogy rákeresel a hahu-n a kritériumaidnak megfelelő autóra. De úgy, hogy árat nem állítasz be! Egy min. 10 forintot és egy max 1,5M-ot beállíthatsz na. Aztán nézd meg, hogy mennyi a legdrágább autó azok közül. Vedd annak a 70%-át árban és annál olcsóbban nem is nézz autókat.
De lehet még ezért is leugatnak majd itt a fórumon.
Általában a felsőbb árszegmensből érdemes nézelődni, mert ott van esély arra, hogy jó autót találsz.Most mondok egy példát mire is gondoltam. Kívánt autó, kívánt felszereltségben: 300 ezertől 1M forintig kapható a hahun. Mondjuk. Ezesetben 700k alatt ne is nézz, de inkább 800. Alatta biztos, hogy hulladékot adnak.
Logikus. Ha én elakarnám adni az autómat, első dolgom lenne megnézni milyen árban futnak azok a típusú és felszereltségű autók, mint az enyém. És ha tudom, hogy az enyém tényleg jó állapotban van az ottani átlaghoz képest és tudom, hogy gondoztam, vigyáztam rá akkor biztos, hogy nem fogom jelentősen olcsóbban adni, mint a legdrágább fentlévő.Azért meséltem az én példámat, mert én is 5-600k körül kezdtem. De muszáj volt följebb mennem, mert annyiért nem volt normális autó.
De egyébként jó hozzáállás, hogy kitartasz az elveid mellett. Legrosszabb esetben nem veszel autót vagy vársz amíg lesz kicsit több zsé.
A kérdés már csak az, amit !Overdose! kollega is mondott, hogy megér-e ennyi pénzt egy ilyen autó? Megérné egy 1.4-es gyufásdobozért 7-800k-t + szervizt kiadni? Akkor már inkább bepróbálkoznék egy első focus-szal. Az legalább csöppet modernebb forma. -
Dany007
veterán
válasz
tboy93 #85515 üzenetére
Kategória függő.
Nekem mondjuk az a Honda annyira nem tetszik. Túl olschool külsőre. Meg pici, de az az én hülyeségem.
Régebbi autókból elég necces jobb állapotút kifogni. Olyat ami nem volt törve, na azt meg tényleg nem nagyon.
De nem baj ha törve is volt, csak legyen szépen megcsinálva és ne érjen szerkezeti elemet a törés. Ha 1-1 lökös vagy ajtó cserélve volt hát nagy kaland. Csak legyen szép. 12-15 éves autónál ez nem számít kirívónak.Én anno Mondeo Mk2-t néztem 5-600k-ig bezárólag. Mivel 600k volt a legdrágább mk2 (ami nem ST) így gondoltam ennyiért csak kapnék valami normálisat, mert nem is jót kerestem, csak normálisat.
Találtunk is egyet, a legdrágábban hirdetettet. Aztán szemrevételezéskor kiderült, hogy azért mégiscsak van csomó apróbb hibája. "Garantált" alacsony km volt benne szervizkönyvvel, de a szervizkönyv tök üres volt. Műszaki épp akkor járt volna le. Pár dolog nem egyezett a leírtakkal (4 ablakemelő, cd-s rádió stb). Plusz a 4 rajtalevő gumi annyira szar volt, hogy ahhoz is új gumit kellett volna venni hogy hazahozzuk.
No a lényeg, hogy a végösszeg már annyi lett volna, amennyiért már mk3 Mondeot is kapnék és akkor még nem volt szervizessel átnézetve tüzetesebben az autó.Erre még rájött volna az "első szerviz" összes költsége.
És ez volt a legdrágábban árult, legígéretesebb mk2 akkor a hahun. Erre írták, hogy költségmentes / csalódásmentes. Hát egyik se volt, meg se vettem. -
Dany007
veterán
válasz
tboy93 #85507 üzenetére
Ez szép volt tényleg.
De, mielőtt messzemenő következtetést vonnál le, azért nézz meg más autót is. Ne csak olyat, amit valaki roncsként megvett bagóért majd összegányolt belőle valami autófélét.
Nem azt mondom, hogy amúgy nem találkoznál durva esetekkel, de nyilván ez volt a legalja...Persze még az se biztos.
Franconak sajnos igaza van: "nem olyan időket élünk, hogy akinek van és működik, az eladná". A 14+ éves autóknál én is ezt tapasztaltam. Amelyik jó azt hülye lenne eladni a tulaj, mert annyi pénzért nem kapna másik, hasonló állapotú megbízhatót. Akinek meg szar vagy épp költeni kéne rá az meg tolja is fel a netre...
Bár én csak pár típust néztem az elmúlt 1 évben rendszeresen, de ott is ez a tapasztalat. Ami fent van olyan 5-600k-ig azzal mind volt valami. Persze ez még nem jelenti azt, hogy roncs, de valami mindegyikkel volt. Amelyikkel nem az meg már 20-30%-kal a legdrágábbak fölött volt árban is. -
Dany007
veterán
válasz
blt.62 #85450 üzenetére
Szép szép! A belsőről nincs kép? Mikor még én is Picassot néztem egy darab bőröset nem találtam...
Csak nem Te vagy az aki itt az oldalon leírtak szerint már hónapok óta árulod / cserélnéd az autót?
Egyszer visszaolvastam Picasso témában és láttam egy ilyen tagod aki a bőr üléses Picassot akarta asszem 1 milla körül eladni. -
Dany007
veterán
Lehet, hogy értéke van, de azokkal a fekete betétekkel mocskosul nem illik hozzá. Szép aluszín, nagyküllős stb... Ráadásul ívelt küllős kéne, nem pedig ilyen szögletes, ami kb sehol nem jelenik meg máshol az autón...
De tényleg, senki nem tudja mi az a piros izé ami kilóg az elején? :S
-
Dany007
veterán
válasz
mokus1 #85402 üzenetére
Ritka rondák ezek a felnik... Amúgy elsőre nem lenne csúnya. De az elrontja az egészet. No meg ahogy látom elég rendesen átépített.. 97'-ben szvsz még nem volt ilyen eleje ezeknek... Így viszont nem illik a hátuljához...
Meg nem tudom mi az a piros kinövés a lökös jobb (szemből nézve bal) oldalán? Műtétileg eltávolítható?Meg az eladó se lehet valami nagy nemtom ki.. 6 ingyenes kép van, ő 5-öt tett fel, köztük egy éjszakait / estit, de a belsőről egy darab sincsen. Persze azért megkímélt állapotú, de a km-t nem merte kiírni. Ráadásul dögnagy 2.8-as motor.. zabálhat rendesen. Mindezért 1,4M kicsit sok. Jó, biztos a sok "plusz" kerül ennyibe, de összességében inkább mínusz.
Szerk.: Amúgy a képekre én is kíváncsi vagyok. Nekem is nagyon tetszett az a típusú Alfa.
-
Dany007
veterán
válasz
trassher #85391 üzenetére
Szerintem se olyan gáz. Nem túl csilli-villa, nem egy hányadék, mint az ilyenektől megszokott.
Múltkor volt egy szintén opel valami linkelve... csíkosra festve, hátsó spoilerrel stb... na az volt gáz!
Ez ahhoz képest igényes kategória. A belseje is tetszett.
A rendszámtábla tényleg furán néz ki. Mintha egy hirdetést szögeltek volna ki random falra...
Ami igazán gáz, hogy mindez egy kis 90LE Astrában, no meg a szöveg... Csontinál csak vicces, tudja az ember, hogy csak bohóckodnak. Itt meg nem tudom... -
Dany007
veterán
válasz
tomiii. #85239 üzenetére
1.6-os 1.8-as és 2.0-es is volt!
Bár asszem a 2 ezres már fiatalabb volt. Azt valamikor 2000-ben vettük. Kb azon tanultam meg vezetni... (de az is még 90 előtti típus)
Az a gyorsulás amit a direkt gázpedál (vagy mi a szösz ) okozott azóta is hiányzik... Csak a durva dízelekben éreztem eddig olyat. Benyásban azóta sem.Szépek szépek szerintem még mindig kívülről. Belsőre már persze nagyon oldschool.
-
Dany007
veterán
válasz
tomiii. #85236 üzenetére
Fogalmam sincs. De már többször is rákerestem a hahu-n csak nosztalgiázás miatt is, de már csak 90-es évekbelit találtam....
3 Sierránk is volt anno egymás után... megközölve egy audi 100-assal...@hobizoli:
Asszem kezdem már érteni. Gyűjtőknek sokat érhet, plusz ezek szerint vannak kuriózumnak számító darabok is. Hát érdekes mindenesetre.
-
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #85233 üzenetére
Ja értem értem már... A kevés kilométer. Mondjuk az tényleg nagy dolog ha 34 év alatt tényleg csak 7k km-t tettek bele. Bár számomra akkor se növekszik az értéke, de legalább így már kezdem érteni.
-
Dany007
veterán
válasz
runner 125 #85231 üzenetére
2M ? De miért? Mert 30+ éves?
Régen volt egy 84-es Sierránk... akkor jövőre az is megérne 2M-t? Már nem is látni a hahu-n eladót belőle...szerk.: látom megint én értetlenkedek csak...
Túl fiatal vagyok biztos.
-
Dany007
veterán
Az 1.3 Corsa 200nm? : o
Lehet csak csodalkozom, mert az 1.8-as ecotec volt a Mondiban 112le es valamivel 200nm felett..De mindegy mert nem is ertem mirol vitazunk, mikor az elmult 5000hsz egyontetu tanulsaga az, hogy varosba nem erdemes dizelt venni. Es ugy kompletten a szakmai cikkek es szakemberek tobbsege se ajanlja a dizelt rovid tavokra kis eves futasra...
Az a havi 8-11k meg siman elmehet szervizre. Egy dizel nem csak akkor dragabb ha valami nagy baj lesz vele...
Es igen, tapasztalati megifgyelesem az elmult 8 ev ugyfelei alapjan hogy akinek van penze boseggel az mind szarrago garasoskodo zsugori ember. Persze tisztelet a kivetelnek...
No mindegy kar eroltetni...
Foleg ha alapvetoen azert egyetertunk.
-
Dany007
veterán
Szerintem meg olyan átlagos talán... Asszem 12-15k az országos átlag(?).
Hát, úgy számolgattam, hogy a havi 900km az az alap. Az minden hónapban megvan fixen. Az már 11k évente. Erre jönnek rá a kirándulások, amiket tervezünk most az "új" autóval főleg. Ebben a hónapban pl holnap fogunk harmadszorra Pestre menni.Ez így pl már plusz 500km ebben a hónapban. Szóval na, a 12-15k / év az biztos meglesz.
Persze ebben benne van a napi munkába járás - asszony és gyerek cipelése és hazahozása - családlátogatás 2 hetente a szomszéd városba, bevásárlások, plusz havi 1 Pest (ami nekünk kb 250km).Szóval na, visszatérve.
1. Az tényleg havi 8-11k forint különbséget eredményezne. De megintcsak visszatérek arra, hogy vajon megér-e mindez annyit, hogy gyengébb motorral küszködjön az ember. Egy olyan kereset mellet, ahol megengedhető a 3-4 éves második autó vajon mennyit számít érdemben havi 8-11 ezer forint?
2. Mivel dízelről volt szó, muszáj felhoznom, hogy köztudottan drágább a szervizelése, mint a többet fogyasztó benzineseknek. Ezért is mondják, hogy dízel 30-40k km / év fölött érdemes / gazdaságos venni. No de a kiindulási alapunk egy "második" szaladgálós" autó volt. Nem hinném, hogy akár csak 20-30k-t is mennének vele majd évente. Főleg ha van egy elsődleges autó a hosszabb távokra.
Egy szó mint száz, én biztos nem vennék egy pici Corsát pici dízel motorral csakhogy kevesebbet fogyasszon. Szó se róla, vennék pici Corsát a kényelmesebb városi autókázás szempontjából, de a fogyasztás miatt biztosan nem. (tehát na, számomra is indokolható a kis autó városi autókázásra, de csak a fogyasztás miatt én biztos nem csinálnék ilyet) -
Dany007
veterán
válasz
jozefgucci1 #85189 üzenetére
Az lehetséges. És egy logikus indok a "második" autóra.
De továbbra sem magyarázza az ennyire alacsony fogyasztás fontosságát.
Főleg ha csak "szaladgálni" kell. Mert érted, alacsony futás esetén a fogyasztáson csak párezer forintot lehet spórolni havonta...Más lenne a helyzet ha napi(!) több száz km-t menne vele. Akkor már tényleg jelentős összeget lehet spórolni azon pár liter / 100km-es fogyasztáson is. No de ha csak "szaladgálni" kell...
Biztos az a gond, hogy magamból indulok ki. Sokat nem keresek, legtöbb hónapban még az országos átlagot se éri el a fizetésem... Gyereket nevelek, lakáshitelt fizetek stb... De mégis, sose érdekelt, hogy az Omega 10 litert evett százon. Persze nem is mentem sokat évente 12-17 ezer km-t kb...
Most a Mondeo 7,8-7,9 körül fogyaszt vegyesbe. De semmi pénzért nem vettem volna 1.6-osat csak azért, hogy 1-2 literrel kevesebbet egyen... Egyszerűen nekem nem éri meg a kisebb motor azt a pár ezer forintos különbséget havonta...Más a helyzet pl apósoméknál. Ők munkából adódóan heti(!) több ezer km-t autóznak szerte az országban. Na nekik már mindenképpen megéri a dízel mert jelentős összeget spórolnak vele.
De ugye visszatérve még mindig csak egy "második" "szaladgálós" autóról van szó. -
Dany007
veterán
válasz
XtremLor #85183 üzenetére
Lécci ne vedd bunkóságnak a következő kérdésemet.
Csak érdekelne, hogy akinek van pénze második autóra, ráadásul 3-4 éves második autóra... annak mért számít ennyire a fogyasztás?
Elnézést nem akarok tényleg mások pénztárcájában turkálni, de mindig is érdekelt hogy ezt most így mért?
Csak mert én legalábbis úgy gondolom ha keresek annyit, hogy két autót is fenntudjak tartani, ráadásul másodiknak egy majdnem új 3-4 éves autót venni... akkor ott engem már biztos nem érdekelne, hogy 6 vagy 8 litert eszik az autó...
Tényleg no offence és nem akartam bunkó lenni. (ha céges autó vagy 40-50k-t megy egy évben akkor más, akkor érthető, de azt gondolom egy "második" autó csak nem megy évi 40-50k km-t) -
Dany007
veterán
válasz
Mr.Grincs #85176 üzenetére
Én is azt mondom, hogy dízel után 1.6-os...
Nekem most 1.8 126 lovas Mondeom van, de nem egy gyorsulásbajnok.
Jó, komolyabb, mint a régi 2 ezres Omegám, meg a régifajta 1.8-as 116-os Mondeo... Tehát ezeknél jóval dinamikusabb.
De azért én bevallom az őszintét, ez még így sem egy hűde dinamikus gép. Ezek után én azt mondom, hogy egy 2 ezres 146 lovas Mondeoval lennék teljesen megelégedve. De az igazi, ennél erősebb, nagyobb motor lenne csak!Szóval no, én biztos nem vennék 1.6-os benyást a helyedben. Hidd el, rohadt szar érzés lenne.
-
Dany007
veterán
-
Dany007
veterán
Na igen. Eleinte én is azt játszottam, hogy lassítok és kb én adtam elsőbbséget. Csak rendszeresen felb..tam az agyamat és úgy döntöttem inkább másik úton megyek. Szóval ja, mindkét lehetőséget kipróbáltam.
De jobban esne az ok megszüntetése, mint az elkerülése.Azért meglepő, hogy te több helyen is rendszeresen tapasztalsz ilyet. :S Durva mik vannak. (szerk.: akkor még azt azért talán belátni.. de akkor is felháborító az ilyen... Tegyenek csak szépen minden lámpás kereszteződésbe kamerát és aki a piroson(! nem a sárgán) megy át szépen büntessék szarrá. Ahogy elnézem megérné a befektetést.
@barca0519951: Ja levágtam, hogy nem palotai.
-
Dany007
veterán
Persze, azért én is figyelek.. főleg a belvárosban amikor dugó van... Olyankor egyből megszaporodik a taplók száma és olyankor is bevágnak az ember elé amikor nem kéne...
Csak ez pont olyan kereszteződés, ahol azért nem gondoltam volna és igazából be se látom. Lassítva megyek ott, kb 10-20-szal hogy kivédjem ha valaki nekem akarna jönni. De ezzel meg pont az a gond, hogy a baromarcú emiatt azt hiszi, hogy tényleg jobbkezes utcában van mert ugye még én lassítok és látszólag adnék neki elsőbbséget...@Tankblock:
Na igen, télen gyakori a hókotró de amúgy semmi nagyobb jármű ami tanulópénz lehetne az ilyeneknek.
@barca0519951:
Igen igen, Veszprémről van szó.
-
Dany007
veterán
válasz
atos19881101 #85027 üzenetére
Áh, van ott ismerős a közelben lévő két cégtől is és ott is rendszeresek a problémák. Volt már belőle több nagy ordibálás-anyázás...
@tomcsi23:
Ha egyszer-egyszer van ilyen akkor azzal még megbékél az ember, hogy van pár idióta barom... de ha rendszeresen...
Mutatom én is.
Innen jövök én:
Innen meg a bunkók:
Tisztán látszik még így is az elsőbbségadás kötelező tábla, ahogy az is, hogy megállás nélkül abszolút nem lehet belátni semmit!
-
Dany007
veterán
Annyit tudok tenni, hogy nem arra megyek... De akkor is idegesítő.
A bizalmi elv nélkül meg kb nem is lehetne autót vezetni. Tehát ha mindig azt feltételezem, hogy úgyse adják meg az elsőbbséget nekem, akkor mehetnék 20-szal végig a városon, mert elvileg bárhonnan kijöhetnek elém, nekem jöhetnek stb... =/Hogy mi az oka azt nem tudom... Kivagyiság? Nagyzolási hóbort? Felsőbbrendűség érzet? Passzolok...
Épp tegnap volt a híradóban, hogy egy fiatal srác a bmw-jével fékezés nélkül nekihajtott egy kerítésnek, kitört egy gázcsonkot és felgyulladt a kocsi is meg a ház is aminek nekiment... A gyökér srác meg elfutott hátrahagyva három lány utasát akik mind megégtek...
Szóval ez egyszerűen értetetlen számomra. Keménykednek ők a májerek meg a menők... aztán amik valamit a saját fasságukból elcsesznek akkor meg elmenekülnek mint valami szánalmas nyuszi. A felelősséget már nem vállalják. Gusztustalan az ilyen. Ha már az úton kemény akkor legyen kemény akkor is ha valamit elcseszett...@atos19881101:
Igen, ez mondjuk a ritkábbik eset. Viszont abban a kereszteződésben egy hét alatt legalább 3x akartak belém jönni, mert valamiért jobbkezesnek hiszik azt a kereszteződést. Ennyi "bunkó" nem lehet... Évekig jártam arra, de most, hogy kicsit újabb autónk lett már nem merek.
-
Dany007
veterán
válasz
atos19881101 #85016 üzenetére
Most csak saccoltam...
A lényeg az, hogy mentem a kereszteződés felé, én pár méterrel előttem meg elhúzott keresztbe az az idióta.
És nem belátható kereszteződésről van szó! Azt se mondhatja, hogy látta, hogy nem jön senki...
Tudom, mert az első 5 ilyen eset után direkt elmentem arra mert azt hittem nincs kint nekik tábla. De van és jól látható.
De még ha jobbkezesnek is hiszi a fószer, akkor se hajthat át így keresztbe...@Melack:
Jah, akkor menjek ki egy bontókalapáccsal, pár kátyút gyártani!
Egyébként nem lenne rossz ötlet a fekvőrendőr + útra felfestve az elsőbbségadás jel plusz nagyobb tábla és lejjebb tenni azt a táblát, hogy mindenképpen szemmagasságban legyen. Vagy esetleg egy stop táblát kirakni, nem tudom... De ha beállna oda egy rendőr elég szép összeget tudna össze büntetgetni egy nap alatt. -
Dany007
veterán
Megint felb...ták az agyam már reggel...
Az idióta bmw-s úgy hajtott át az alsóbbrendű útról keresztbe, hogy még csak nem is lassított! Pedig ott virít neki az "elsőbbségadás kötelező" tábla! Komolyan mondom, ezek betegek.
Ha 10 másodperccel előbb érek oda akkor telibedarál balról. És már csak ránézésre se 50-nel ment...Mi a fenét lehet ilyenkor csinálni? Valamiért ignorálják azt az "elsőbbségadás kötelező" táblát. Pedig jól látható. És utánakérdeztem, elég sok a probléma és a baleset ott ebből adódóan...
Rendőrséggel kéne beszélni vagy az önkormányzattal? Mindenhol vannak ismerősök... ha tudnának valamit csinálni lehet megtennék ha szépen kérem...
Mert azért ez nevetséges.
Most már egy hónapja direkt nem arrafelé járok mikor reggel viszem a gyereket. Most két napja véletlenül, reflexből megint arra indultam, erre tessék.Már gondolkoztam azon - ezt talán már írtam is - hogy nyomtatok egy b...ott nagy táblát rikító piros betűkkel, hogy "Elsőbbségadás kötelező" és egy nagy nyíl ami felfelé mutat a kresztáblára.
-
Dany007
veterán
Ez így van. Ezért sem akarom én megmondani a magamét - csak ha valaki nagyon kérdezi
- és inkább olvasni más, komolyabb, racionálisabb véleményét. Még nem nagyon találkoztam elfogulatlan írással.
A valóság viszont az, hogy akikről te beszélsz ők vannak a legkevesebben. Ellenben a biciklisek nagyrésze mégcsak a kreszt sem ismeri így ha nem teljesen egyértelmű a helyzet, urambocsá' a táblákat is nézni (és ismerni) kellene, na ott már véget ér a tudomány.
Az autósok többsége legalább ismeri a kreszt (), de a főbb szabályokat biztosan. Ők csak szimplán bunkók (mármint egy részük).
-
Dany007
veterán
Hehe, biciklisekről tömören. [link]
Lehetett volna még pár oldalnyit hozzáírni. Látszik, hogy csak hirtelen felindulásból írta, de azért van benne valami. -
Dany007
veterán
válasz
Ace owner #84805 üzenetére
Áh, az majd később lesz talán... : )
Most jövőre műszaki, ha addig nem lesz semmi akkor akkor rendbe rakatom (?) plusz kilakatoltatom a két hátsó ajtó alján kezdődő korróziót. Aztán meglátjuk mi lesz a következő évig, mert két év múlva akarok új nyári gumikat is. Meg persze ami közben közbejön...
Szóval alufelni majd csak ezek után.@tomcsi23: Bezony.
Amúgy ja az érdi emelkedő nem egy 1.8-asnak való. Na nem mintha ment volna föl lazán ha adok neki egy kis lendületet, plusz rányomok a gázra... de fölöslegesnek éreztem... egyszerűen el kell fogadni, hogy oda már kevés az 1.8 125 ló...
Én már annak is örülök, hogy a többi, kisebb emelkedőt meg se érezte... nem úgy mint a 2 ezres Omega, amelyiknek rendesen nyomni kellett a gázt ha nem akartam, hogy 130-ról 100-ig hulljon vissza rövid idő alatt. -
Dany007
veterán
válasz
mokus1 #84800 üzenetére
Persze, és majd szlalomozok az autók között, mint valami vezetéstechnikai pályán.
Amúgy tudom tudom... már gyűjtök a csekkre.
Nemrég hallottam valakitől, hogy vesznek még 500 trafipaxot és fixen kirakják 20-30km-ként a pályán... plusz az útdíj ellenőrző autók is mérni fognak... Nem lesz szép világ.
Bár én kibékülök a 140-es tempóval is ha arról van szó.@runner 125:
Köszönöm! Asszem átmegyek a "szaktopikba" mert van még kérdés...
Végülis sikerült ablaktisztítóval lekapargatni a sok bogarat... de aztán rájöttem, hogy a motorháztető meg az első lökhárító is tele van... a mosó azt se viszi le...
Egyébként a por meg a kosz annyira nem látszódik ezen a "pezsgő színen" de a bogarak igen.Más:
Ja és van pár profibb kép az autóról a kereskedőm által: -
Dany007
veterán
No, egész korrektül muzsikál a Mondi. A héten kétszer is voltam Pesten vele. Volt lehetőség kicsit hajtani a pályán. Igen pozitív a tapasztalat.
Gyakorlatilag észre se venni a 150-160-as tempót, annyira kellemes és könnyed. De a család is ezt mondja akiket vittem, nem venni észre a sebességet és a stabilitás is sokkal jobb, mint a régi Mondiban vagy a mégrégebbi Omegában volt.
Ééés azért ha 160-nál nyomtam neki egyet még lódult volna a gép! Azért nem rossz egy 1.8-astól. Sajnos az érdi emelkedőt ez is megérzi... a többit viszont nem.
Így is végig a belső sávban tudtam haladni folyamatosan. Egyetlen egyszer volt - a két út során összesen - egy Merci terepjárós aki elől le kellett húzódnom a középsőbe. Aztán ennyi. Ilyenkor tényleg jól jött volna a tempomat, csak belövöm azt had menjen, úgyis előlem húzódnak le nekem nemigazán kellett.Fogyasztást is sikerült mérnem úgy sacc per kb-ra. Olyan 8 literre jött ki úgy, hogy volt benne Pest belváros, itthoni város plusz az autópálya 150-160-as tempóval. Szvsz nem olyan rossz...
A héten feltöltöttem a cd tárat is... hiába írták, hogy nem olvassa ez a típus az írott cd-t, olvassa az nagyon szépen. És a gyári hang is egész tűrhető... Persze közelében sincs a régi Mondiba beépített mélyláda erősítő plusz hangszórós kombónak... de "ezt adták hozzá" alapon kiváló.
Meglepő módon az ablaktörlő is korrekt, nem csíkoz. Viszont a bogarak maradványait nem viszi le... Sőt még a gépi mosó se viszi le...
Ha erre van valami technika, bevált módszer, akkor azt szívesen venném.
Hétvégén úgyis megint takarítás lesz. Gyerek a kocsiban evett és össze morzsázott mindent...
Ja és vettem 5 ezer forintért(!)ülésvédőt, hogy a gyerek ne az ülést rugdalja szét ha éppen rájön...
Érdekes módon a Mondi már az elmúlt 2-3 hétben többet lett mosatva / takarítva, mint az Omega az elmúlt 3-4 évben összesen.
Szóval no, kellemesen megvagyunk. -
Dany007
veterán
válasz
jozefgucci1 #84730 üzenetére
Hát nem is tudom... csak halkan merem megjegyezni, hogy annyi pénzért, annyi éves autónál szerintem, de csak szerintem lehetnek olyan igényeid, hogy ne legyen szarrákopva a bőr az ülésen...
-
Dany007
veterán
Uh tényleg... a hülye Euro...
Lehet így akarják rákényszeríteni a gyártókat az elektromos átállásra.Mert lassan már jobban megéri azt fejleszteni, mint 4 littyós fogyasztással normális méretű és teljesítményű autót kihozni... =/
@kornelka:
Egyébként úgyis ez lesz! Csak idő kérdése... Durva gyorsulás, minimális hang (ami jó is és rossz is), olcsó fogyasztás. Lassan de biztosan efelé haladunk. Paksból meg kéne még egy pár, plusz kutakat kiépíteni meg a töltést gyorsítani stb... De mivel az atomenergia a jelenlegi legtisztább energiaforrásunk (kellő mennyiségben gazdaságosan elérhető formában) elég reális az esély erre a jövőképre. Persze a Japánok miatt a sötétzöldek most bekeményítettek... de idővel ráfog jönni mindenki, hogy a hagyományos energiahordozókkal sokkal jobban szennyezik a környezetet - ráadásul drágábban -, mintha atommal tennék. Csernobil meg fukusima se tud annyit ártani együttesen, mint amennyit egy hagyományos erőmű árt mialatt u.a. az energiamennyiséget megtermeli. Az alternatív megújuló energiák meg nem gazdaságosak és igen korlátozottak a lehetőségek...
De majd a hidegfúzió... amire már 50 éve várjuk azt a 20 évet mire elérik az áttörést... -
Dany007
veterán
válasz
Kornel #84621 üzenetére
Én nem is értem mért akar mindenki ennyire a fogyasztásra gyúrni... ?
Egy dízel már elég keveset eszik szvsz... De ha az is sok akkor is vannak megoldások ugye lásd Suzuki.
De ha meg nem gyufásdoboz kell alacsony fogyasztással akkor ott vannak a hibridek...
Szóval szvsz mindenre van megoldás kis kompromisszumok árán...De egy ilyen mai középkategóriás Ford nem egy olcsó mutatvány. Ugye, jó múltkor volt róla szó, hogy egy 6 milliós alapgéphez milyen könnyen és gyorsan hozzálehet pakolni még jópár milliót mire lesz benne némi(!) extra... Tehát ha valaki ilyet akar újonnan normális extrákkal, akkor bizony elég rendesen bele kell nyúlni a zsebbe... Magyar átlagfizetésből nem megoldható... hátmég a fenntartása.
Na az ilyen ember, aki ezt megteheti szvsz nem fog pár literes fogyasztáskülönbségen vacakolni. Ha mégis, akkor elég nagy szarrágó lehet, mert ugye a súlyról van szó és abból adódóan pár l-es különbségnél nagyobb nem lehet a vége.
Legalábbis én úgy gondolom ha tudnék új autót venni és rendesen fenntartani nemigazán érdekelne, hogy most 8 litert fogyaszt vagy 6-ot... Mégha sokat megyek se ez alapján döntenék.Egyébként azok a felnik tényleg ritka rondák... lovaskocsi kerekéhez hasonlít...
-
Dany007
veterán
válasz
máyköl #84534 üzenetére
4-500k-ert nagy low lehet...
5-600k-nal kezdodik ami talan nem nez ki roncsnak, de megis az..
7-800k-tol lehetne realis esely kifogni egy valamire valot...
De egy 100-200-at kell szamolni elso szervizre... (ha nincs nagy gond)
Defranco eleg tapasztalt a temaban, en csak "nezelodtem". -
Dany007
veterán
válasz
Dluinet #84339 üzenetére
De egyébként ez is offtopik itt,nem? Vagy már a fene tudja mi tartozik ide. : )
Mert épp akartam írni, hogy a Mondeoban a gyárti CD váltós rádió simán lejátssza az írott CD-t is, miközben az audiokészülékes tájékoztatóban azt írták, hogy ez csak az eredetit játssza le...
És most ennek örülök.
De aztán mégse írtam le, mert mondom akkor ez megint off. De annyiból on lehet, hogy akkor ez a fajta 5000-es típusszámmal ellátott CD táras rádióval felszerelt autó is ajánlott vétel lehet mert lejátssza az írott CD-t is... -
Dany007
veterán
Megoldom a problémátokat, mert látom rajtam kívül mindenki csak dobálózik a szavakkal, utána nézni már lusta.
Tessék:
"(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."Ennyi. Aztán ez egy szép szubjektív kijelentés ami konkrétumokat nemigazán tartalmaz. Mellesleg akkor az összes 30-40-nel tötymörgő tanulót is meglehetne büntetni.
És meg is kéne.
De a lényeg továbbra is - amiből kiindultam -, hogy mindez még mindig nem jogosít fel senkit(!) arra, hogy esztelen előzésbe kezdjen. És a hangsúly mindig is ezen volt!
-
Dany007
veterán
Szerintem meg Te nem figyeltél arra, amit írtam.
De akkor copyzom:"hogy nincs bent a KRESZ-ben, hogy ahol 90 maximum ott minimum 80-nal közlekedni kell."
Akkor tessék, mutasd meg hol van a KRESZ-ben ennek az állításomnak az ellenkezője.
Mert most gyorsba rákerestem [link] De minimális vagy minimum vagy legkisebb megengedett sebesség kapcsán csak és kizárólag a táblával jelzett útvonalról volt szó!
Úgyhogy hajrá.
"Amugy talan valahol leis van irva..."
Ja, akkor jó...
Hogy lehet így vitázni / érvelni bármi ellen vagy mellett egyáltalán?
-
Dany007
veterán
válasz
trassher #84328 üzenetére
"Ja hogy vizsgán nem azt szimulálják hogy kéne vezetni tényleg.
Elvileg az ott nyújtott teljesítményed alapján kapsz jogosítványt vagy buksz meg."
Nem én tehetek róla, hogy nincs bent a KRESZ-ben, hogy ahol 90 maximum ott minimum 80-nal közlekedni kell.
"Szerintetek az indokolatlan lassú haladás idegesítő, szerintem pedig többen vesznek részt a forgalomban mint akiknek ott is a helye."
Mindkét állítás igaz. És egyet is értek. De ez még senkit nem jogosít fel arra, hogy esztelenül önmagát és az autót is gyakran túlvállalva veszélyes előzésekbe kezdjen.
Szerk.: Egyébként azért tegyük már hozzá ahhoz a bizonyos részhez, hogy vizsgán mit is szimulálnak... Hogy mégis kik a legnagyobb forgalmi akadályok a városokban? Vajon kik? Hát a tanulók! Úgyhogy ennyit arról, hogy vizsgán mit szimulálnak meg mit nem!
-
Dany007
veterán
válasz
trassher #84325 üzenetére
De én ezt nem is tagadtam! Nem is értem miről beszélsz, vagy miért hozod fel példának a vizsgát?
Nem arról volt szó, hogy vizsgán mennyivel lehet közlekedni!
Arról volt szó, hogy közúton egy már jogsival rendelkezőnek mi a kötelező és mi nem.
Márpedig amit leírtál lehet, hogy hiba a vizsgán, de azon kívül nem kötelező! És ez a lényeg.@ Dluinet:
Ez pedig igen jól hangzik. De persze ilyet nem mondhatunk... Próbálok elfogadó és toleráns lenni velük szemben.
-
Dany007
veterán
válasz
trassher #84319 üzenetére
"ilyen tempóval forgalmi vizsgán megbukik az illető ha a forgalmi helyzet megengedi a 85-90-et. Forgalmi vizsgán külső útvonalon 85-öt tudni kell folyamatosan tartani."
Tudni kell, de nem kötelező! Ne keverjük már össze a kettőt! Ku...ra nem kötelező lakott területen kívül, ahol 90 a maximum 85-tel menni! Nem írja elő a kresz, nem kötelező, úgyhogy ezzel nem lehet takarózni!
Innentől kezdve pedig továbbra sem más, mint "idegesítő". Semmivel se több!Előbb tiltanám ki a bicikliseket a közutakról, mint a lassú autósokat.
-
Dany007
veterán
válasz
Kornel #84311 üzenetére
Ja, ez így működhetne. (ha tényleg van olyan szabályzás, hogy indokolatlanul lassú tempó? Igen, tudom hogy van, de hol van ennek a határa? 90-es maxnál mennyi ez? Biztos nem 60-70...) Ugyanúgy pénzt kereshetnek belőle a rendőrök. Nem tudom, valami oka biztos van amiért nem csinálják.
-
Dany007
veterán
válasz
Kornel #84309 üzenetére
Nyilván mindenki leszarná, nem csak Te. De azt utólag könnyedén tudod igazolni. Még ha el se fogadják, igazolni lehet.
Ha benyomja az elakadásjelzőt, nektek akkor se lesz jobb.De még egyszer csakhogy tiszta legyen. Nem azt mondom, hogy ez nem idegesítő. Dehogyisnem. Csupán azt mondom, hogy ez még nem lehet indok esztelen(!) előzésre.
-
Dany007
veterán
válasz
hobizoli #84302 üzenetére
Nemtom elolvastad-e a hozzászólásomat, de én abszolút nem a gyorshajtás ellen beszéltem.
Én az esztelen előzés ellen emeltem szót.És szerintem nem arról van szó, hogy közúton a 90 helyett 20-szal megy valaki, hanem csak 70-80-nal. Tehát nem olyan tragikus a dolog, de elismerem idegesítő tud lenni.
Továbbá arányaiban biztos, hogy sokkal több a gyorshajtó, mint a lassanhajtó. Tehát ha statisztikailag is közelítjük meg a problémát akkor továbbra is kijelenthetjük, hogy az esztelen előzés és a gyorshajtás még mindig több problémát okoz az utakon, mint a lassan hajtás.És nem, a lassan hajtás továbbra sem lehet ok az esztelen előzésre és más életének a kockáztatására. Aki ezt nem képes higgadtan kezelni az ne üljön autóba.
Szerk.: ja és a biciklisekről itt szerintem mindenki ismeri a véleményem.
Inkább le se írom. : )
@kornelka:
"de aki indokolatlanul feltartja a sort ugyanitt pl. 60-al, azt nem. mindkettőt tudnák mérni trafival, mégis csak az előbbiért jár bírság, és fejlövés, pedig az utóbbi is ugyanolyan, sőt rosszabb magatartás."
Ezzel kapcsolatban DeFranco kollegával kell egyetértenem. Persze, hogy nem trafizzák a túl lassan hajtókat, mert azt igazából indokolhatja kb bármi, amit kívülről nem is látni! Műszaki vagy egyéb probléma is. Tehát ha teszem azt beszart a sebváltó és 3.-nál feljebb nem tudsz kapcsolni, de még hazaszeretnél érni és ezért nem tudsz 60-70-nél gyorsabban menni, erre aztán megküdnék neked a 30k-s csekket, te is mérges lennél.
Persze ez csak egy példa volt, arra céloztam, hogy lassan hajtan ezer indokból lehet, csak úgy lehetne kiszűrni ha a rendőr adott esetben meg is állítja azt az autót és rákérdez az indokolatlan lassú sebességre.
Ellenben a gyorshajtást pl elég nehéz mással indokolni, mint szándékossággal. Ott nemigazán lehet műszaki problémára fogni a dolgot (beragadt a tempomat?). Szóval elég nehéz ezt a gyakorlatban kivitelezni törvényesen, hitelesen.
-
Dany007
veterán
válasz
!Overdose! #84270 üzenetére
Egyáltalán nem erről van szó. Legalábbis az én hsz-em nem erről szólt.
Nem az előzéssel van problémám. Az olyan előzéssel van problémám, amikor az illető agyatlanul - vagy lásd a kollega hsz-ért - idegességből meggondolatlanul és felelőtlenül előz.
Gondolom nem kell bemutatni milyen az amikor valami vadbarom beláthatatlan kanyarban előz, esetleg emelkedő alján stb... Vagy esetleg ahogy írod is nem tud előzni, nem méri fel pontosan és racionálisan az autója képességeit és a szembejövő távolságát / sebességét.
Ami pl kifejezetten idegesít pl sógoromék előzési "szokása". Előzés előtt csontig belefúródik az előtte haladó seggébe, majd előzésnél kirántja balra az autót és durr bele... Irracionális és veszélyes manőver ez a közúton (versenypályán szélárnyék miatt ez bevett szokás, de közúton nem. Ugye elég ilyenkor ha csak egy kicsit befékez az előtte haladó akármiért és máris megvan a baleset, plusz az út beláthatósága is korlátolt ilyenkor). Persze sebességfüggő a dolog, mert nagyon alacsony sebességnél okés... De közúton 80-90-100-as tempónál már nem.Az alul motorizáltnál nem tudom mire gondolsz, de én "simán" előztem a gagyi 1.2-es 1.4-es(?) céges Puntóval is. Igaz pechemre pont akkor jött szembe egy busz, mikor már az előzendő busz mellett voltam, de nyomtam egy kis padlót annak a 98'-as roncsnak és lazán befértem.
Mért? Mert pont úgy választottam meg az előzés helyét, hogy annyi útszakaszt lássak be, ami még akkor is elég az előzésre ha netán épp akkor jönne szemben valami mikor én pont megkezdem az előzést. (Zirc és Rátót között volt, elég kanyargós az út, nincs sok lehetőség előzni) Sajnos így is lett... de gond nem volt belőle. Még csak necces se volt a helyzet.Szóval semmi mást nem kéne csak ésszel kell csinálni és higgadtan. De nálunk pl az autósok jórésze azt az 500m-t sem bírja ki, amíg a körgyűrűn csak 1+1 sáv van... muszáj előzni ott is... az nem érdekes, hogy párszáz méter múlva lesz külön sávja előzni... csakazért is kockáztatni kell. De vidéken is ugyanez a helyzet. Ha már 120LE fölötti autóval megy az illető (most csak mondtam egy számot) egyből azt hiszi hogy egy Ferrarit vezet és bárhol bármikor előzhet nyugalommal. Hát pedig nem. És mocskosul sokat látom ezt, hogy csak kamillázok hogy az illető még is mit gondolt? Üzletet kötött Fortunával hogy bevállalja azt meg azt az előzést? Mert az holtbiztos, hogy én 5 méterrel mögötte abszolút semmit nem láttam be az előttünk lévő útszakaszból, gondolom akkor ő se lát át az erdőn a kanyarban, mégis nekiállt előzni... Nagyon gyakori az ilyen.
Szerk.: Ja és kocsisort sem muszáj egyszerre előzni! Lehet azt egyenként is. Még akkoris ha vonatoznak előtted. Max befurakodsz. De én mindig hagyok annyi helyet magam előtt hasonló esetben, hogy akinek nagyon siető az is beférjen elém.
-
Dany007
veterán
válasz
trassher #84256 üzenetére
" aztán a sorban valakinek elgurul a gyógyszer és belemegy egy olyan előzésbe amibe nem kéne, kész a baj."
Na ez az igazi probléma! Szerintem se a gyorshajtás az elsődleges (bár az is igen magas szinten van), hanem pontosan ez amit leírtál!
És bizony ilyen esetben kéne kivenni a "versenyzőt", felpofozni és elvenni a jogsiját. Persze miután beadták neki az elgurult gyógyszert! Mert aki nem képes higgadtan vagy akár ingerülten, de mégis józanul, racionálisan közlekedni az járjon busszal!
Igen, nekem is van, hogy elborul az agyam egy előttem tötymörgő miatt, de én akkor se(!) mennék bele esztelen előzésbe, mert bizony az ilyen idióták miatt vannak a balesetek! Nem amiatt aki lassan halad, hanem amiatt a barom miatt, aki nem képes kivárni egy tiszta, belátható és biztonságos előzési pontot!
-
Dany007
veterán
válasz
MunezXBK #84164 üzenetére
Értem, tehát ha nekem tolatott volna a fószer igen lassan jött szerencsére, akkor talán nem törik el a lökös csak horzsolódik? Ill. ha be is horpad akkor azt vissza lehetett volna nyomigálni szépen festés törés nélkül?
Azon gondolkozom hozatok a kavcsifelverődés elleni fóliából és szépen körbefóliáztatom az autót.
Komolyabbra fordítva, azt néztem, hogy a jobb első ajtónál a küszöbön a fényezés egy 5-10cm-es csíkban az élén megkopott. Gondolom a ki-be szállásnál ahogy az ember cipőtalpa hozzáér... Szóval arra gondoltam, hogy ezt szépen kijavítom és lefóliázom padlólaminálóval... ez egy spéci átlátszó fólia... arra van kitalálva, hogy akár évekig egy komplett kézicsapat ezen ugraburgáljon és akkor sem kopik ki!@joamilestoné:
He?
ezt most nem vágom.
-
Dany007
veterán
Egyszer belém tolattak így még anno a Sierrával. Nőci - ki más
- kikanyarodik a főútra. Én meg mögötte, normál távolságban. Este volt már, tompított bekapcsolva stb... Szóval kikanyarodunk a főútra, majd a nőci hirtelen belefékez és megállt, amint egyenesbe ért. Én is megálltam mögötte és már kezdtem volna anyázni, hogy mégis milyen alapon áll meg az út közepén csak így, index minden nélkül... de már késő volt, mert a következő pillanatban tolatólámpa felvillant és puff már belém is tolatott! Reagálni nem volt idő...
Na de most, azért lett volna rá időm. Igaz nem sok, mert előre figyeltem a parkolóban várva a soromat... Majd egyszercsak szép lassan begurult balról az a rusnya piros Skoda.
De még lett volna időm rükibe kapcsolni és hátra gurulni gyorsan. Mondjuk valószínű mögöttem is álltak és ha a hirtelen kapkodásban én tolatok neki másnak az még rosszabb lett volna. Nem tudom.
Kezdem azt érezni, hogy nem tudok megfelelően reagálni "pánikhelyzetben" vagy épp túlzottan átakarom gondolni előre minden lépésem. Nem tudom mit lehetne tenni ellene.Amúgy gyűlölöm az ilyen redvás szűk és rogyásig teli parkolókat. Ez a piac parkoló is egy ilyen. Egyik oldalon van csak parkoló, de a szembeni oldalt is állnak az út szélén. Így eleve csak egy autó tud bemenni vagy kijönni. Ez az út vezet egy nagyobb parkolóövezetbe, ahol szintén - nem tudom miért - úgy vannak kialakítva a parkolósorok, hogy körbe-körbe csak egy autó fér el. Egymás mellett kettő már nem. És ez a veszprémi piac és egyben a központi buszmegálló parkolója.
( az már mellékes, hogy tele ci...nyal meg kéregetővel akik szintén ott kolbászolnak az autók közt...)
A másik, hogy a Mondeo kézikönyvében olvastam, hogy ezek a lökhárítók - szerintük - elviselnek még 8km/h-s koccanást is törés és deformálódás nélkül. Ez vajon igaz?
A másik félelmem egy keresztutca. Bár ezt asszem inkább elkerülöm majd a jövőben. Itt is nekem van elsőbbségem, a jobbról jövőnek meg "elsőbbségadás kötelező" táblája. Mégis hetente legalább egyszer valaki belém akar rongyolni jobbról.
Direkt bementem abba az utcába és igen, jól látható a tábla, könnyen belátni jobbra-balra... Mégis a gyökerek nagyrésze azt hiszi, hogy jobbkezes utcáról van szó. De mégis milyen alapon?
Ma is ugyanez volt, én már előre lassítok ott... Kocsi persze megint kijön és láttam, hogy a vezető ipse csak jobbra nézett el, balra nem és már hajtott is át! Hát a k...va anyját az ilyeneknek.
Új hozzászólás Aktív témák
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Formula-1
- Mafia: The Old Country - Íme a hivatalos gépigény
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kuponkunyeráló
- Nintendo Switch 2
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- 134 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX8H) - Intel Core i9-13900HX, RTX 4090 - 3 év garancia
- HP ZBook Studio G7 i7-10850H 32GB 1000GB Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF A620M R7 7700 64GB DDR5 500GB SSD RX 6800 XT 16GB ZALMAN I3 NEO Seasonic 750W
- Xiaomi Redmi 9AT 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3005
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest