- Magisk
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
AwfulTruth
csendes tag
Sziasztok!
Jazz-el szemezek újabban.Praktikus, tágas tér, gazdaságos, biztonságos.
Olvastam, hogy 2004től jobb a futóműve és korábban írtátok: "1.000.000 alatt csak Jazznek látszó autók vannak".
Mire érdemes ügyelni, nézni ezeknél?
Km állás meddig elfogadható Tizenéves autók felett?
Árban 1.300.000 a legteteje amit szánnék rá.Köszönöm!
-
elistvan
senior tag
válasz AwfulTruth #152303 üzenetére
- Rozsda: ajtók alja, csomagtérben a kerékjárati íveknél, illetve pótkerék körül a csomagtérben
- Hátsó üléseknél beázás az utastérben (ajtótömítési gondok)
- Rádió meghal bizonyos típusoknál (gyári hiba) Világít, olyan mintha menne, de nem reagálnak a kezelőszervek. (javítható 20ezerből kb)
- Válót kattogása (nyeles tengely csapágy)
- Rángat alapjáraton (eltömődött EGR szelep)Mivel a magyar Honda kereskedésekben nincs tárolva a központi adatbázisban a km állás, így csak az eladó/előző tulaj becsületességére lehet hagyatkozni, hogy mennyire valós a km.
[ Szerkesztve ]
Minőségi angol humor magyar felirattal: http://goo.gl/5kvyBr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz AwfulTruth #152303 üzenetére
2004 utánit keresnék nem csak a futóműve élhetőbb hanem a féke is jobb (a hátsó dobféket tárcsára cserélték).
A kevés km nem feltétlenül jobb... ha városi használatban volt végig az nagyon strapás a technikának (gondolj bele hányszor fékezel/kuplungolsz 100 km városi km alatt és 100 km autópályán megtett km alatt).
De olyan évi 20-25k km az még átlagos futásnak számít. Persze hogy mennyiről mennyire lett visszatekerve az már megint másik kérdés... Ezért mondjuk, hogy állapotot veszünk nem km óra állást.Volt pár visszahívás is de azt alvázszám alapján meg tudod majd nézni, hogy el lettek-e végezve rajta vagy sem.
Összességében nem problémás autó, a többinél is vannak ilyen vagy még cifrább gondok.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
#94529552
törölt tag
válasz AwfulTruth #152303 üzenetére
Ilyen vélemény is van:
Remekül összerakott kiskocsi bosszantó hibákkal.
A kintről behozottakat érdemes kerülni, mert szinte minden példánynál visszatekerik a kilométert. Állapotot veszünk az igaz, de nem mindegy mégis, hogy mekkora az átverés. Egy jó hazai Swift lehet, hogy jobb lenne az ilyenektől.
elistvan Ez elég baj, hogy nem lehet az óra állást lecsekkolni a márkaszervizben.[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #94529552 #152307 üzenetére
Ja csak a Swiftnek gyakorlatilag nincs csomagtere (213 liter vs 380 liter), többet fogyaszt, az utastér is szűkösebb, berohad az abs kockája, és rendszeresen tönkre megy bennünk a váltó.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
kiszi07
senior tag
Hyundai i30cw-ről vélemény?
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz Luck Dragon #152312 üzenetére
igen
a 8v sehol sem erosebb a 16v-knel, meg az rpm tartomany kozepen-aljan semarban meg kb nincs diffi, de pl a klimat meghajtani (ha klimas) meg kellhet a power
egyebkent uj korukban se volt vmi nagy ardiffi ezek kozott, csak vmi 130k....hacsak nem volt mas a felszereltseg is melle
az meg hasznaltan mar reg "elolvadt"több drón kell ;P
-
#94529552
törölt tag
Swift csak példa volt, de az legalább itthoni, és gyorsul is, meg nem széttekert órás kintről, és bővebb a választék[link]. Előtted olvasom, hogy a Jazz váltóhiba is létező probléma. Meg azért a dupla gyertyacsere(8db drága gyertya? ) tud költséges lenni. 40-50 ezrenként? Ha trehány a gazda akkor berohad az a kocka másiknál is, ugye?
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #94529552 #152317 üzenetére
40k km után kell hivatalosan, a belevaló gyári NGK gyertya darabja 1,5k (Bosch 1,1k), akinek erre nincs pénze az inkább ne tartson autót.
Más autónál még nem hallottam abs kocka panaszt (se a Jazz-nél se pl a Fabia-nál).
Jazz nem a szent grál de látható, hogy a többi autónál is vannak hibák jócskán.
#nincsbennetarcsi
-
-
#94529552
törölt tag
Nem azt írják: "A 8 gyertya 30-40k körül mozog". , vagy itt is: "I]iridium magos gyertya 8000/db" Gondolom a belevaló az 40 ezret bír, az ilyen 1500Ft-os meg 6-8 ezret max. De minek ez a sok gyertya ha mégse megy rendesen, pedig ezt írják: "az ikergyertyás motorvezérlés állítólag nyomatékossá teszi a motort"? Az 1.3-as vasaló Swift ehhez képest azért szedi a lábait rendesen.
-
elistvan
senior tag
válasz #94529552 #152322 üzenetére
Az index Jazz topicban a denso gyertyát írják. Ami itt, 5350Ft/db az esetleges kedvezmények nélkül. Igaz egy skodába feleennyi (most néztem beru 2500Ft) de állítólag hosszabb élettartamú az alkatrész a japánokhoz.
[ Szerkesztve ]
Minőségi angol humor magyar felirattal: http://goo.gl/5kvyBr
-
Kos 7
tag
Sziasztok !
Opel Astra J-t érdemes lehet venni, vannak komoly hibái ? 1.6 turbo mennyire bajos hozzá ?
Köszi,
Ákos. -
diegho
nagyúr
A 2010 körüli C3 Picasso mennyire problémás autó? Tegnap néztem egyet és baromira bejövős, tipikus családi autó, praktikus, nekem formára is tetszik.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #94529552 #152322 üzenetére
Komolyan egy Jazz tulajnak akarod megmondni, hogy mennyiért cseréltem ÉN a 8 gyertyát a kocsimban?
Bárdinál a belevaló NGK gyertya darabja kedvezmény nélkül 1,3k csak szólok... És ez nikkeles ami simán kibír 40k km-t. Iridium magosat nettó pazarlás/pénzkidobás ilyen kis távra venni.Többet is kibír a gyertya nem azért kell cserélni, hanem mert az eltolt gyújtás nagyon pontos szikraindítást igényel amit csak jó állapotú gyertyával lehet szavatolni ezért ír elő a gyárt 40k-s csereperiódust.
Mégsem megy rendesen? Jazz: 110 Nm@2800 rpm a Swift meg 116 Nm@4200-nál úgy, hogy a Swift nehezebb. Ehhez kell a dupla gyertyás kialakítás, hogy sokkal korábban ébredjen a max nyomaték mint egy változó vezérléses motornál. Az hogy nem egy jobban? Swift a 92 ló a Jazz meg jó 10 lóval gyengébb...
Lehet a netről összekukázni kitudja kik által leírt dolgokat de sajnos azok nem biztos, hogy igazak én viszont tulajként első kézből tudok valós infókat adni a róla. Nem tökéletes a Jazz de nem kell beállítani rossz autónak mert önmagában nem az. Nem véletlenül tartja olyan jól az árát, nem véletlenül zengenek róla ódákat a tesztek stb.
#nincsbennetarcsi
-
diegho
nagyúr
A kimondottan strapabíró gépekkel kapcsolatban mindig az marad meg az emberekben, ha valami elromlik, netán drágább hozzá, mint a régi swift-hez. Ez ilyen, nem kell vele foglalkozni. Mellesleg attól, hogy egy autó általánosságban nagyon megbízható, simán elromolhat benne bármi egy apró anyaghiba miatt, aki ezt nem érti meg az így járt.
-
-
-
footy
addikt
válasz Atomgeszi #152245 üzenetére
Nem tudom hogy az 1.8-2.0 FSI-e, azoknal elofordulhat kokszosodas. Viszont nem csak emiatt hanem mert a fenti turbok dinamikusabbnak erzodnek es alacsonyabb fogyasztast kinalnak, maradnek mellettuk.
A Bravo tempomattal kapcsolatban:
Fiat Bravo magyar forum
Fiat Bravo nemet forum -
-
#94529552
törölt tag
Ez vicces volt tényleg: mennyiért cseréltem ÉN a 8 gyertyát a kocsimban? Te tudod, mennyit számolsz fel magadnak.
Utángyártott és helyettesítő olcsó cuccokkal biztos tartós lesz. Pl. gömbfejeket is gyárthatsz, ha van mestervizsgád. Nem nagy ügy. De 1300Ft-os gyertyával 40 ezer km? Ez felettébb érdekes.No-no. Nem, ne hidd, hogy pont egy ilyet használóval akarok róla vitatkozni, csak azért írok véleményeket, amit másoktól látok, mert erős itt a Jazz hype, mint régen Kornél idejében a Kuvikozás a kezdetben, amikor megvette, és az ilyen nem annyira hasznos. (aztán szépen megismerte, és leírta a valós hátrányait, amiket nem is mindet lehet megoldani, amit igen,
az meg rohadt költséges benne) Aztán szerinted mindenki hülye, aki leír valami negatívumot a saját márkádról itt a fórumon.
Hátrányokról meg szinte semmit, azt csak a többiről.
Főleg fanboyokkal nem fogok vitázni, meg japófanokkal, de aki még moderátor is, azzal mégúgy se, csak beszélgetek, mert itt lehet, hiszen azért van a fórum.elistvan Szerintem a gyertyán kívül nincs ahhoz se semmi, ami hosszabb élettartamra lenne tervezve, és még drágább is hozzá az alkatrész; mert most nem olyan világot élünk, hiszen fogyasztói társadalom van. . Asszem valamelyik Skodában is van, hogy csak 60k vagy 90k-nál kell gyertyát cserélni, de hirtelen most nem tudom melyiknél. Soknak tűnik az is, de ha egyszer az a gyári előírás....
[ Szerkesztve ]
-
Harlond
tag
Sziasztok!
Kicsit nézelődtem és összeszedtem a gondolataimat így az alábbiakban kérném a segítségeteket.Sajnos meglévő 1.9cdti H Astram csere érett lett, az elmúlt 1 évben rengeteget kellett rá költenem (kb 1,2millio ft), így kezd nem rentábilis lenni.
Olyan autót keresek ami mérsékelt mennyiségben alkalmas földutas használatra. Nem terepen szeretnék vele menni, csupán a terepig eljutni.
Csak dízeles motorral szerelt jöhet szóba és szeretném a vételárát 4millió forint alatt tartani. Új kocsit nem szeretnék, inkább 2010-2012es modelleket nézegettem. Amin megakadt a szemem az a Mitsubishi Outlander 2.2-es vagy a Ford Kuga 2.0-as modell.
Mennyire megbízhatóak ezek az autók? Fiat motorral sajnos most nagyon befürödtem, kell félnem a franciától? Érdemes autómatát venni ezekből vagy csak bosszúság és maradjak a kézi váltónál? Természetesen más ötletet is szívesen meghallgatok!
Válaszotok előre is köszönöm!
Harlond -
Qru
MODERÁTOR
válasz #94529552 #152340 üzenetére
Nem írtam, hogy tökéletes a Jazz, kb féloldalas hibalistát tudnék róla írni egyből (mint ahogy bármelyik másik általam használt autóról). Nem vagyok elvakult, arra akartam reflektálni, hogy a többi autó sem hibátlan, nem kell boszorkányüldözést csinálni a Jazz-el szemben. És igenis hangot adok a kétségnek akkor ha valaki olyan fikázza aki még csak képről látott olyan autót miközben én több mint 10 éve használok olyant.
Lehülyézni meg pláne nem hülyéztelek le.. Hidd el ha le akarnálak azt elég egyértelműen a tudtodra hoztam volna.Iridiumos gyertyával amúgy sima ügy a 100k km is akár. Sok márkánál 90-100k km a gyári csereciklus.
"Szerintem a gyertyán kívül nincs ahhoz se semmi, ami hosszabb élettartamra lenne tervezve"
Gondolom ez most megint egy személyes tapasztalatod a Jazz-ről...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
vzsryl
nagyúr
Jazz vs Swift vitához annyit tennék, hogy én múlt héten egymásután vezettem mindkettőt, és a Honda érezhetően komolyabb jármű, amit az ára is mutat. Én is az 1.3@92LE és 1.2@78LE változatokat próbáltam, és annak ellenére, hogy a Jazz elindulási kényszere jól észrevehetően gyengébb, később, ahogy lendületbe kerül, megy rendesen.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
hobizoli
nagyúr
ez hujeseg
Punto 8v motorja is 2500-n van nyomatekcsucson, es nincs benne ket gyufa1.2-L 8v 1,242 cc 44 kW (60 PS; 59 hp) at 5000 rpm 102 Nm (75 lbft) at 2500 rpm
1.2-L 16v 1,242 cc 59 kW (80 PS; 79 hp) at 5000 rpm 114 Nm (84 lbft) at 4000 rpmde a 16v sehol sem gyengebb a 8v-nel, ott 2500rpm-nel ahol a 8v a csucson van, a 16v 105Nm-t tud
több drón kell ;P
-
footy
addikt
válasz Harlond #152341 üzenetére
A fenti kettot nem nagyon imserem, viszon egy ilyen Sportage-et bevallanek.
Automata vs Kezi:
Ha a bolygomuves automataban cserelve van az olaj, akkor nagyon sokaig elmegy. A kezinel van kettostomegu es kuplung, ezeknek az arabol egy kis/kozepes automatafelujitas lehet csinalni. Szoval en automatat vennek. -
#94529552
törölt tag
Micsoda? Nem is írtam, hogy lehülyéztél bárkit, bár elég furcsa ez a mondatod: Lehet a netről összekukázni kitudja kik által leírt dolgokat de sajnos azok nem biztos, hogy igazak Nem kukázás volt, hanem egy vélemény egy Jazz tulajtól, már bocs.
Ferdítesz, mert itt senki nem fikázott, mint ahogy te próbáltad a Swiftet lejáratni(vagy mint korábban a VAG autókat fikáztad magad bőven) Ezek Honda tulajtól és itteni tagoktól származó idézetek és vélemények voltak.
Hol láttál te tőlük fikázást????
A ő véleményüket semmibe veszed, és csak a fanboyság beszél belőled még mindig. Véded a mundért erősen. Már nem hisztizel? De! Már a kérdésre sem válaszolsz, annyira pipa vagy? 1300 Ft-os gyertvával 40k?Gondolom ez most megint egy személyes tapasztalatod a Jazz-ről...
Nem, személyes tapasztalat az autókról, te ismersz 1-2 típust, én meg többet és huzamosabb ideje nálad, de azért én kérek elnézést.
[ Szerkesztve ]
-
uffneked
aktív tag
Sziasztok,
Nemrég bedobtam már ide, de elég kusza volt a megfogalmazás is, nem is jött sok értelmes válasz...
Polo 6N 1.6 75LE helyett keresek valami takarékosabbat városba. Legalább hasonló dinamika kellene, legalább akkora hely, de alacsonyabb fogyasztás. Klíma, 4/5 ajtó el. ablak elől legyen. A fogyasztás városban 10 liter körül van, országúton, pályán sem nagyon megy 9 alá.
Keret kb félmilla az autóra + papír/szerviz.Adódott a lehetőség, hogy szintén Polo 9N legyen helyette, az 1.4 75LE változat. Aztán ahogy olvasom, elég gyengének írják a motorját, ráadásul kategóriájához képest nem túl takarékos.
Volt itt szó pár hsz-szel fentebb A 2. szériás Puntoról. Nagyon tetszik a facelift előtti verzió, leginkább ebből lenne jó kifogni egy 1.2 16V verziót. Azt megtudtam, hogy baromi takarékos, mégis lendületes a motorja (80LE), és kevés gonddal üzemeltethető, kérdés, hogy anyagminőségben, térérzetben mennyire veszi fel a versenyt a Poloval? Az adatok megvannak, nagyobb a csomagtartója kicsit, de a beltere kicsit olyan... Nem tudom, mintha visszamentünk volna az időben a 90es évek elejéig. Ajánlanátok mégis Puntot?
Más egyéb:
Golf. Golfból van takarékos benzines? Az 1.4-re azt írják, kínzás neki, az 1.6 meg ha annyit fogyaszt, mint a régi Polo-ban, akkor inkább nem kell.
Fiesta. Ebből az mk5 tetszik küllemre is, beltérre is, mindenhogy. Kérdés, hogy milyen motorral? 1.25/1.3/1.4? Mintha az 1.3 láncos lenne, valami rémlik... Illetve szabad-e venni ennyiért 2003 körüli Fiestát? Svájci használtakat nézegetek 2000 frankig, míg puntóból van mondjuk 15 kereten belül, poloból alig 6-7, Fiestából pedig még annyi se. Ez már nagyon az alja, ennyiért ne nézzek inkább Fiestát?
Más alternatíva? -
Nem terepre keres autót , hanem arra hogy odáig eljusson.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest