Hirdetés
-
Napelem- és szélfarmot fejleszt a Microsoft
it További több mint 10 milliárd dollárt fektet a Microsoft a megújuló energiába, hogy elláthassa árammal az adatközpontokat.
-
AMD-s szerverprocesszorokhoz való, készre szerelt vízhűtés a SilverStone-tól
ph A nyár folyamán debütáló konstrukció blokkja kényelmesen befér 1U magasságú rackekbe is.
-
Várható a HyperOS a Poco F3-ra is
ma Elkezdtek frissülni a Xiaomi új felületére a Redmi K40-ek, ámde Android 13 alapon megy a dolog.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tsebacsi #100130 üzenetére
Csak akkor rendőrt kellet volna hívni, mert így utólag elég nehéz lesz rekonstuálni a dolgot. Ha a kék-sárgán elismerte a felősségét onnan már elég nehéz visszatáncolni...
mod:
Tankblock: Jó, de hogy/mivel bizonyítja, hogy valóban indexelt? Ha nincs tanúja akkor cseszheti... Mert a kisterós nyilván azt fogja mondani, hogy nem indexel. Egy állítás - egy tagadás meg patt helyzet.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Tankblock
aktív tag
Hello,
Azért eléggé életszerűtlen lenne, ha egy városban balra kanyarodásnál ahol sor is van mögötted azért büntetnének meg mert valaki pl 160 [km/h] "előz" szabálytalanul.
Tanú elvileg a mögötte haladó is lehet. A végállapotból, pedig lehet rekonstruálni nagy bizonyossággal a sebességét is.Az való igaz, hogy ilyen helyzeteknél kell igazán észnél lenni, de általában pont ilyenkor megy a legtöbb embernek a legnehezebben a gondolkodás.
Release the Beast....
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz Dare2Live #100150 üzenetére
azert azt nehez megmagyarazni, hogy miert van 50km/h-nal 30m feknyom ugy, hogy meg a tuzfalig osszetort meg az auto is,m es ugy kellett kivagni belole a muki(ka)t
azert a toresbol elegge jol lehet kovetkeztetni az utkozeskori sebessegre a jarmunek, meg ha fekezett is elotte, akkoris
több drón kell ;P
-
nagyúr
A jegyzőkönyvbe nem tudom mi került, nem voltam ott a balesetnél amikor felvették és akkor sem amikor bementek az őrsre A villanyoszlopon okozott sérülésekből következtettek a nagy sebességre, láttam a fotókat, nem hoztam el őket, nem tudom megmutatni, de a szentlélek tartotta a betonoszlopot.
Viszont mivel mindkét fél mögött van bőven hátszél, nem is a valóságon fog szerintem eldőlni, hanem azon hogy kinek vannak jobb ügyvédjei/ismerősei.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tankblock #100154 üzenetére
Van ráhatása ennek ellenkezőjét soha sem írtam, de önmagában ez nem változtat azon a tényen, hogy nem győződött meg kétséget kizáróan arról kanyarodás előtt hogy más előzésbe kezdett-e már vagy sem. Legjobb esetben is kármegosztásra számíthat ami annyit tesz kb, hogy mindenki viseli a maga kárát. Tehát egy büdös petákot nem fog látni a biztosítótól ha nincs casco-ja.
Az hogy gyorsan ment és esetleg valóban szabálytalanul előzött az szabálysértés, ami független a balesettől (ráhatása van, lásd alant). Alaptézis, hogy úgy kell kanyarodni, hogy másokat ezen szándékoddal ne veszélyeztess. Tehát:
Ha a kanyarodó jármű oldalának az eleje sérült 70-30
Ha a kanyarodó jármű oldalának a közepe 50-50
Ha a kanyarodó jármű oldalának a háta akkor 80-20És term. a kanyarodóé a nagyobb vétkességi %. Tehát legjobb esetben is mindenki viseli a maga kárát rosszabb esetben a kisterós kárának 30 vagy 20%-át kell fizetnie (a kötelezője terhére -> ugrik a bónusza).
hobizoli: Ezzel csak az a baj, hogy tanú hiányában akármit mond nem ér vele semmit. Ha van tanuja akkor bízhat az 50-50%-os kármegosztásban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
válasz deicide #100136 üzenetére
Nagyon baba!!! (kek)
Szep mindenestöl
Ha nagyon rossz mar, hogy otthon max 90/130 al mehetsz, kanyarodj el Hamburg fele tudok egy ket jo utat különben is a bejaratos motornak is jot tesz az egyenletes hosszu haladas, tempomat......marmint az ideuton, meg a visszauton ha mesz.....itt meg kinyomjuk a szemiiiit
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Declare #100003 üzenetére
Úgy,hogy nem tartotta be a játékszabályokat.Balra úgy kanyarodok,hogy irányjelző, behúzódok középre a képzeletbeli felezővonalhoz,(és akkor már beljebb vagyok a középhez kb 1/2 kocsival),az utánam lévők látják,hogy ez a pali elmegy balra,megkezdhetik jobbról az előzést,ha van elég hely.Ő pedig balra kanyarodna,ha engedi a szembejövő forgalom.Mivel beljebb van min 1m-el nincs holt tér ha tükörbe néz.Így aki már előzésbe kezdett,már messziről láthatja a balra kanyarodási szándékot.Előzésnél is meg kell győződnünk arról,hogy a járművűnk előzésébe nem e kezdet bele már valaki.
A kisteher fékezés nélkül csapódott az oszlopnak.Nekem ez azt súgja,hogy az autó már ott volt közvetlen mellette,amikor a kocsi orrát balra kitette,oszt csatt![ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
m3tr0
senior tag
válasz DeFranco #100163 üzenetére
Szerintem az utolsót elírta.
Ott 80-20 az előző javára a vétség.mod: mohabá': persze, de gyakorlatban ha így csinálod,akkor is simán előfordulhat,hogy kanyarodáskor amikor már majdnem befordultál az autó seggét elkapja valaki aki előzött mondjuk 100-zal.
Mert ő éppen siet vagy csak Fittipaldinak képzeli magát azért nehogy a kanyarodó legyen a hibás.[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
Declare
őstag
válasz raczger #100156 üzenetére
wow de jo kepek! Gratula
Amugy az hogy megy ha az ember elmegy egy ilyen vezetestechnikai treningre sajat kocsival, vagy a hungaroringre, akkor viszel magaddal valami hasznalt csere gumit? Ezen agyaltam multkor, hogy azert ha ilyen versenypalyas probalgatasra kimegy az ember, akkor azert ott kopik a gumi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DeFranco #100163 üzenetére
Az autó oldalának eleje/közepe/hátára gondoltam, valóban nem fogalmaztam elég pontosan.
Ha csak a háta sérült volna akkor nem lenne gond, a kisterós kötelezőjére fizetnék a kárát (avultatás után).De nem is érdekes, én dolgoztam biztosítónál tudom hogy megy ez csak azért irtam le, hogy ne érje majd őket meglepetésként.
mod:
tboy93: Akkor keressétek meg a tanút, és ha normális akkor még akár vmi jó is kisülhet a dologból.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
raczger
őstag
válasz Declare #100167 üzenetére
A vezetéstechnikai tréning nem koptatja annyira, hogy értelme legyen, ott ugye főként vizes műgyantás gyakorlatok vannak, kicsi a tapadás, szinte nem kopik.
Aki viszont pályán megy, az mind máshogy csinálja, de azért a többség hoz magával másik gumit, nyilván slicket, vagy legalább semi-slicket érdemes hozni. (Esőben nem szokták megrendezni.)
A rendes utcai gumit nem igazán érdemes ott elkoptatni. Sokan vesznek leselejtezett, használt slickeket, ami ilyen napokra tökéletes.(#100168) tboy93 : Tévedsz, egy átlag nyári gumit elég hamar el lehet darálni ilyen eseményen, főleg, ha többre is mész egy évben. A határon kell autózni és az összes tapadás a mechanikai tapadásból van, azaz a gumira van bízva a meló jó része. Érdesebb, jobban tapadó aszfalt van a ringen, mint a hétköznapi utakon, illetve az ideális ív fel van gumizva, elég nagy megterhelésnek van kitéve, ha rendesen mész.
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
-v-
addikt
Az hogy gyorsan ment és esetleg valóban szabálytalanul előzött az szabálysértés, ami független a balesettől
De ezt sose értem, hogy hogy lenne már független ... ha jön 250-el egy motoros azt észreveszi bárki?
Úgy kifordulok elé mint a huzat .. esélyem nincs észrevenni, nekem jön, meghal, és én vagyok a hibás mert nem győződtem meg, hogy jön-e valaki? Az meg, hogy egymillióval ment szabálysértés ugyan, de független a balesettől(#100172) deicide : M6-os közel van
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz Declare #100167 üzenetére
Hát attól függ mire mész. Ha ez a klasszik műgyantás pálya a téli vezetés szimulálására, akkor ott semmi sem kopik. Hungaroringen vannak ilyen nagy sebességű tréningek is kint a nagy pályán, ott nyilván valamennyit kopik de lófax az is. Ha kimész pályanapra, na igen ... az mínusz pár milliméter Oda érdemes átcserélni igen.
(#100172) deicide: én a Nordschleiféra mennék vele
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
"De ezt sose értem, hogy hogy lenne már független ... ha jön 250-el egy motoros azt észreveszi bárki?
Úgy kifordulok elé mint a huzat .. esélyem nincs észrevenni, nekem jön, meghal, és én vagyok a hibás mert nem győződtem meg, hogy jön-e valaki?"Viccelsz? [link]
Give them hell Ukraine!
-
lenox
veterán
válasz hobizoli #100149 üzenetére
Ez nem igy van. Ha elsobbseget kellett neki adni (mert mondjuk mar megkezdte az elozest), akkor a sebesseget felmerni, meggyozodni rola, hogy jon-e ott valaki az a user felelossege. Holtterben volt? User a hunyo. Nem jol merte fel a sebesseget? User a hunyo. Csak olyan kifogas lehet, hogy ha pl. bukkano van ott, es amiatt nem lathatta, hogy jon ott valaki.
Nincs ilyen, hogy nem kell ra szamitani, hogy valaki gyorsan hajt. Olyan van, hogy megadtad-e az elsobbseget. Ha csatt volt, akkor nyilvanvaloan nem adtad meg. -
nagyúr
Amúgy ilyenkor jár büntetőpont az elsőbbség meg nem adásáért?
-
Laraxior
titán
Hogy jártam a minap...Hálistennek két balfasz is jutott egy napra. Motorral voltam éppen...
Városból kivezető út, 70-es tábla, a legkisebb Mercedes (A-osztály talán?) mögöttem, a seggemben, villogtatom a féklámpám, semmi, továbbra is, hálistennek lámpát kapunk, két sáv, mellém ér, csak megkérdezem tőle, hogy követési távolság. Néz a birka, aszongya: menjél hát a szaroddal... mondom neki, 70-es tábla van végig jóember. Válasz: Naés?Oké, semmi gond, zöldnél eltéptem a picsába, megyek egyenletes tempóban 100-al, (itt már főút, hideg is van, este is, nem száguldozok, sebességhatárba is belefér) jön mögöttem valaki, megint csak a seggemben, de ez már távolsági fényszóróval. Fasza, kiég a szemem, de semmi baj. Csak megunja, megelőz, hát felkapcsolom én is neki. Csupán szeretetből, hogy nekem is van ám, erre lassít, féklámpája világít, lekapcsolom sima tompítottra, féklámpa elalszik megyünk tovább, persze már nem sietős neki. Távolsági fel, menjél már jó ember ( ez már egy Toyota volt, ha jól láttam), erre fékez, megáll a főút közepén, max 20 centit húzódott le, hogy most majd ő megmondja, vagy megmutatja a frankót nekem. Szembe persze jönnek. Kikerültem, hanem húzódik le a szembejövő, akkor nem hinném, hogy meg tudom írni az üzenetet.
Nem figyeltem, hogy hányan vannak a Toyotában, de ha látom, hogy egy ember, bizisten, megállok előtte, vagy mögötte. Mégis ilyenkor mi a jófrancot gondolnak magukban?
Először azt hittem, hogy barátnőm jön mögöttem, de ő nem olyan hülye, hogy távolságit toljom az agyamba, meg nem is jön annyira rám.
Aztán amikor elmentem mellette, 130-al rongyoltam be a városba, mert az a balfasz simán letolt volna, hiába lassítottam, hogy menjen.
Csak úgy megjegyzem, egyáltalán nem vagyok agresszív motoros, nem előzgetek orrba szájba, sebességhatárokat betartom, max lámpánál gurulok előre, és ennyi.Ha tudom, hogy egyedül van az autóban bizisten megállok....
Borzasztó milyen balfasz emberek vannak.
Van akiket az idegesít, hogy a motoros előremehet a lámpánál, szerencsétlennek autóval meg ki kell várni a sorát..."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
hobizoli
nagyúr
válasz lenox #100178 üzenetére
baromsag ennyi erovel kivilagitatlan bringasra meg uttesten ejjel kettokor allatokat terelore is szamitani kene, pedig nem kell, es az a fasz erte ha megis ott van ugy
meg ennyi erovel akkor a rezesova-t sem kellett volna lesittelni az utkozesert, mert a punto bal hatulja volt csak megtorve, azaz a punto vezetoje olte meg mind a 4 bent ulot azzal, hogy savot valtott ele
de ember, 100km/h-val veretve 30m-rol is odaer 1sec alatt, amikor meg siman lehet 1sec-l elotte benezve a tukorbe mogotted ugyanabban a savban, amibol befordulsz balra
ergo hiaba nezel a tukorbe elotte 1sec-l, akkor meg azt latod, hogy mogotted van, es nem elozesben, es a toled elvarhato modon meggyozodtel arrol, hogy nem elozikegy allobol vagy kis lepesben befordulashoz meg siman tobb kell, mint az az 1sec
[ Módosította: Qru ]
több drón kell ;P
-
lenox
veterán
válasz hobizoli #100187 üzenetére
baromsag ennyi erovel kivilagitatlan bringasra meg uttesten ejjel kettokor allatokat terelore is szamitani kene, pedig nem kell, es az a fasz erte ha megis ott van ugy
Lehet, hogy baromsag, de ettol igy van. A kivilagitatlan bringast nem lathatod, tehat az olyan, mint a bukkano, az nem varhato el, hogy olyat lass, amit lehetetlen latni, ellenben az autot ha 50 helyett 80-nal jon attol meg latod. Fel is kell tudni merni a sebesseget, ha nem tudod, ne vezess (de legalabbis ne fordulj ki ele). Nyilvan ha 670-nel jon, akkor azert gondolkoznek, de itt se, meg altalaban se errol van szo.
Rezesova temat nem vagom, ugyhogy azt passzolnam.#100188: En csak arrol a reszerol irtam, hogy 'ha elsobbseget kellett neki adni'. Ha nem kellett, mert nem elozott az nyilvan nem tartozik ide. A bizonyitasa annak, hogy kellett-e vagy nem az egy kerdeses menet.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz hobizoli #100158 üzenetére
Igazad van, én is így gondolom mégis az van, hogy nem adta meg az elsöbbséget és kész.
Esetünkben még ekkora sebességtullépés se volt és hát ugye ha jól értem nem volt értelmezhető helyszinelés.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
raczger
őstag
válasz lenox #100189 üzenetére
Sötétben azért elég nehéz felmérni a másik sebességét, pláne ha mellette még esik, vagy köd van. 50 helyett ne menjen senki 80-al, általában azért jó okkal vannak ezek a sebességkorlátok, ne akarjon senki se Fittipaldi lenni.
Múlt héten történt meg velem (bár már utána is pont leszartam), hogy kikanyarodtam a főútra (lakott területen), egyetlen egy autó volt a látómezőben, kb 100-150 méterre, bőven távol. Kikanyarodtam, gyorsítok és mikor kb elértem a 55-60-at, akkor nagyon a seggembe ért és elkezdett villogni. Előzött, mutatott valamit és tolta tovább 80-100-as tempóval. Gyorshajt és még neki áll feljebb... Fehér focus, Würth-ös matricával, bécsi osztrák rendszámmal...www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
lenox
veterán
válasz raczger #100192 üzenetére
Szerintem is be kene tartani, ettol meg teny, hogy ha elsobbseget kell adni, arra nem hivatkozhatsz, hogy de a masik tullepte a sebessegkorlatot, tehat neked nem kellett elsobbseget adni. Mert kellett.
Van egy csomo bosszanto helyzet, el kell kerulni ezeket az autokat/vezetoket minel messzebre, hogy nehogy valami kart okozzanak. -
hdman
őstag
Bazz, megint mi van itt
Sopron city :)
-
deicide
veterán
válasz Dare2Live #100194 üzenetére
Tempomattal nem gond, csak az üzemanyagköltség aggaszt kicsit.
A fogyasztásmérőt nem merem nézni egyelőre, főleg, hogy első utunkon hazafelé megkínáltam 4/5-ben egy 150-230-as gyorsítással, tovább nem mertem, mert azért voltak a pályán.
Igen dinamikusan tolta magát 4-ben 200 fölé, aztán a bejáratás jegyében ott elváltottam.ps: a matricát beszoptam vajon, ha Budaörs után Martonvásárnál jutott eszembe és vettem sms-ben jogosultságot?
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen