Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hollosipeter

    csendes tag

    válasz Brekk #330 üzenetére

    A leírtak sajnos félrevezetők, és több ponton nem felelnek meg a valóságnak.

    Bankkártyás fizetés esetén a tranzakció autorizációval indul: a vásárlás pillanatában a fizetési szolgáltató (pl. OTP Simple, Barion, Stripe, Borgun stb.) zárolja az összeget a vevő számláján. Ez egy technikai előfoglalás, de a kereskedő ebbe nem manuálisan avatkozik be.

    Ezt követi a capture és settlement, azaz a tranzakció véglegesítése és elszámolása. Ezek automatikusan történnek a fizetési szolgáltató rendszerein keresztül, és a szolgáltató a napi zárás után – jellemzően 1–2 banki napon belül – utalja az összegeket a kereskedő bankszámlájára.

    A kereskedőnek semmiféle felületen nem kell “lenyomnia” a pénzt, és nincs lehetősége arra sem, hogy kézzel döntsön a pénz “bevonásáról”. A “manual capture” lehetőség csak bizonyos típusú szolgáltatóknál opcionális, és akkor is ritka – a magyar piacon a legtöbb rendszer automatikusan működik, és a pénz elszámolása nem a kereskedő szándékán múlik.

    Az pedig, hogy “ha nem nyúl hozzá senki, akkor visszamegy a pénz”, csak bizonyos típusú, előautorizációs tranzakciókra igaz, például szállodai foglalásoknál vagy autóbérlésnél – nem pedig általános webshopos vásárlásnál.

    Összefoglalva: a bankkártyás fizetés során a pénz mozgását a fizetési szolgáltató kontrollálja, nem a kereskedő. Az utalás és elszámolás automatikus, és nem függ attól, hogy valaki kézzel “lekéri-e” a pénzt vagy sem.

Új hozzászólás Aktív témák