Keresés

Aktív témák

  • Hani

    aktív tag

    válasz Miracle #8 üzenetére

    Fejleszteni épp most semmit - szeretnék megtanulni J2ME-ben programozni, és ehhez gyakorlatnak egy Hangman játékot írni.
    Aztán ha jobban megy, beruháznék telefonra is, ''akkor lenne csak igazán móka, kacagás!''



  • Hani

    aktív tag

    Senki?
    No nem baj, akkor egy UP - remélem, hogy senkinek sem szúrja a szemét ez a fórum, bár lassan tényleg mehetne a blog - rovatba...


    Szóval változtatgattam a progin, saját Canvas osztályt használok és keyPressed-re hívom meg a repaint-et, amiben if-ekkel játszom.

    Viszont egy konkrét problémám van:
    Ha leütök pl. egy ''H'' billentyűt (ugye szimulátoron), nem ad vissza keyCode-ot.
    Van erre valami módszer?
    (jó, tudom, hogy telefonon nem lesz ''H'', de pl. 2* nyomja a 4-est)

    Most beraktam egy timert, figyelem, hogy az utolsó bill-leütés óta eltelt-e egy bizonyos idő, ill. hogy ugyanaz-e az új keyCode, mint a legutóbbi, és annak megfelelően változtatok... de azért jó lenne valami simább megoldás.
    Meg azért a származtatott Timer class sem túl szép a származtatott Canvas-on belül...

    Nincs erre valami beépített cucc?

  • Hani

    aktív tag

    Folytatom a blogot...
    De aki ért valamit a Java 2 ME szépséges nyelvezetéhez, az ne fogja vissza magát. Komolyan, mindjárt berakom az aláírásomba a biztatást, hogy jöjjön erre mindenki..

    Jackson: Hát, meglepett a dolog, bár olyan 10 körül nézhettem, addigra meg már megvolt az override pre-verziója... de azért jobb lett volna ha nem egy up..


    Mindenesetre újabb kérdés:

    csináltam egy SajatCanvas -t, ami a javax.microedition.lcdui.Canvas -tól örököl.
    Sok egyéb buggyantság mellett a paint override így néz ki éppen:

    protected void paint( Graphics g)
    ...{
    ....g.setColor(0,0,0);
    ....g.fillRect(0,0,width,height);
    ....if (i!=0)
    .......{
    ........g.setColor(10*i,0,0);
    ........g.fillRect((i-1)*10,0,10,10);

    ........g.setColor(10*i,10*i,0);
    ........g.fillRect(0,(i-1)*10,10,10);

    ........g.setColor(10*i,10*i,10*i);
    ........g.fillRect((i-1)*10,(i-1)*10,10,10);

    }
    ...}

    Ez szép is, meg jó is, csakhogy én azt szeretném, hogy menüben növelhessem az i-t, ahhoz viszont minden menü-megjelenés után el kell tüntetni a menü megmaradó részét.(erre a g.fillRect(0,0,width,height);)

    Hogyan lehetne ezt másképp?
    Nincs valami cucc, amivel elmenthetem az aktuális Screen-t, aztán menü után visszatöltöm, és kicsit hozzárajzolok?



    [Szerkesztve]

  • Hani

    aktív tag

    No, lassan kezdek belejönni.

    Viszont kisebb problémám, hogy nem tudom meghívni a repaint()-ot.

    Ki szeretnék rajzolni egy-két Stringet, ugye, és úgy gondoltam, hogy majd akkor kb. így:


    public void paint(Graphics g)
    ...{
    ....g.drawString(myString,10, 25, 20);
    ...}

    public void setString(String aString)
    ...{
    ....myString = aString;
    ....repaint();
    ...}

    Persze a pontok nélkül.

    Viszont a J2ME wireless azt mondja, hogy:
    C:\WTK22\apps\sajat\src\sajatMID.java: 42: cannot resolve symbol
    symbol : method repaint ()
    location: class sajatMID
    .....................repaint();
    .....................^

    1 error.


    Hogyan kéne meghívni ezt a csodát?

  • Hani

    aktív tag

    válasz Hani #2 üzenetére

    Ééééés a bátor segítő, a hős, akinek az aranyórát és a sportkocsit küldöm......
    .....a Manual!


    Jól van, Hani. (Vállveregetés)
    A következő kérdésem - ígérem - jobban meggondolom.

  • Hani

    aktív tag

    Felraktam a J2ME Wireless Toolkit 2.2 -t, és kipróbáltam a demókat.
    Félelmetes, hogy mennyire örülöl mindig egy új nyelvet futás közben látva...
    Pedig pár hónapja haszáltam a Nokia toolkit-jét, ami kb. hasonló volt

    Node..

    Miben írok forráskódot?
    És hogyan fordítom le?

    Nagyon megköszönném, ha tudna ebben valaki segíteni.

  • Hani

    aktív tag

    Helló mindenkinek!

    Segítséget szeretnék kérni azoktól, akik foglalkoztak már J2ME programozással.

    A helyzet ugyanis az, hogy kéne írnom j2me midp-ben egy nagyon alap progit, egész kicsi grafikával (ha tudok vonalat húzni, vagy képet kirajzolni, oké) és hanggal (akármilyen primitív).
    Viszont amilyen könnyű lenne ez más programozási nyelvben (pascal, c, vb, delphi, stb), olyan nehéz ez - ugyanis az égvilágon semmit sem tudok a J2ME-ről, kivéve, hogy telefonra van, meg hogy Java-alapú.

    Hogy kezdjek hozzá? Egyáltalán mit kellene telepítenem?

Aktív témák

Hirdetés