Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robitrix

    senior tag

    válasz gbors #90 üzenetére

    szerintem pont fordítva. A játékok nem igen használnak egy időben 4-6-8 néha ritkán 10 szálat egyszerre. vagyis játék miatt felesleges 20-24-32 végrehajtó szálas procikat venni. Végül is csak kidobja az ember feleslegesen a pénzét és felesleges teljesítményt vásáról, amit nem fog használni. Viszont azért az intel procik a magasabb órajeleik miatt a kevesebb magon és szálon hatékonyabbak. Főleg akkor, ha a proci megtudja oldani P magokkal és nem kell túlságosan belekeverni neki a futásba az E magokat. Más felől meg az intel megterhelt proci esetében mindig is gyengébben teljesített amikor elötérbe került a HT. Valahogy az AMD SMT-je sokkal hatékonyabb több mag és szál esetén. Ez már a hibrid procik elött is jól látszott. Ha megnéztél két hasonló procit mondjuk két 6/12-est. Mondjuk egy AMD 3600-ost és egy intel 10400-ast. Két 6/12-es proci. Bár az intel úgy egy évvel késöbbi kiadás. De azt láttad, hogy az AMD egy szálon 2569 pontot ért el. az intel meg 2578-at. de ha széthajtva nézted a két procit akkor az intel 12196 pontig jutott a kisebb órajelű AMD meg 17784. De ha még a magasabb órajelű Intel i5 10600-at nézted az is csak 13737 pontig jutott. És ha legújabb procikat nézed arccal előre a 32 végrehajtó szál fele legyen a AMD 7950X3d és az intel 13900 akkor az egyszálas teljesitményben 4661 az intel és 4145 aztán össz magon és szálon már 59694 pont vs. amd 62615 pont. ráadásul a szintetikus sebesség tesztekben ki se jön igazán a 3d cache procik elönye, mert az csak akkor érvényesül, ha a program futása közben nagy mennyiségű adat mozog a CPU és a memória közt a cache-n keresztül. Jól mutatja, hogy a szintetikus sebesség tesztekben nem érvényesül az AMD 3D cache, mert igen hasonló pontot érnek el a 3D cache néküli AMD procik is. Játékban már kijön a 3D cache elönye, mert ott nagy mennyiségű adat áramlik a RAM és a CPU közt. Szóval kis mag és szálszám igény esetén remek egy Intel proci. De nagy CPU igényű játék vagy olyan alkalmazásoknál, ahol igen csak szétvan hajtva a CPU meg inkább AMD proci. Persze mindig ott a kérdés, hogy játék esetén ha arra kell a CPU van értelem 20/24/32 végrehajtó szálnak????? Hiszen átlagosan a fele kétharmada ott fog lenni kihasználatlanul a CPU-nak. Totál feleslegesen fizetjük ki, ha egyszer nincsen rá szükségünk amúgy.

Új hozzászólás Aktív témák