- Motorola G86 - majdnem Edge
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Egy ponton visszaléphet a Z Fold8
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Magyarországon is kapható a Moto G85 5G
- Android szakmai topik
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
-
Mobilarena
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
tlala
addikt
Fiam elmúlt 23 éves.
Cib bankszámlája van, nagyon váltani akar, arra panaszkodik, hogy lépten-nyomon lehúzza valamivel a bank. Nem mélyedtem alaposan bele, nem is értek a területhez. Gyakorlatilag csak az utalt fizetését kapja a bankszámlájára (ami nem túl magas - vendéglátóipar...), amúgy mindenre Revolutot használ.
Tudnátok ajánlani egy számára kedvezőbb bankszámlát? -
tlala
addikt
válasz
stingy2 #26876 üzenetére
Nagyon köszi!
Ha már Revo...Az alap problémám az, hogy a megtakarításaim EUR-ban gyűlnek a Revolut kártyámon (mert olcsóbb váltani, mint a bankomon keresztül), ezt szeretném szétdobni, közte egy magyar bankra is - valahogy szétdobva a kockázatokat is. Cib-es vagyok, de utálom őket, mert valahogy náluk minden iszonyú nehézkes. Van Wise és Curve kártyám is - de szeretnék EUR-t pumpálni egy magyar bankszámlára is, ahonnan azért itthon hozzá tudnék férni könnyen a pénzemhez. Ez új számlát esetleg havi egy-két kedvezményes utalásra, illetve 2-3 beszedési megbízásra is használnám, amit még nem tudtam áttolni iCsekkre/Díjnet-re.
Szóval ez az egész kérdésem alapja, hogy mit csináljak a Revo-n gyűlő eurómmal. -
tlala
addikt
válasz
stingy2 #26873 üzenetére
Bocs, ha nem voltam egyértelmű.
Azt szerettem volna kérdezni, hogy van-e olyan magyar bank, amelynek van olyan bankkártyája, amely úgy működik, mint a Revolut.
Tehát ha nyitok egy EUR alszámlát is, akkor ha azzal a kártyával vásárolok EUR-ban, akkor az EUR alszámlámról vonja le a bankom, ha Ft-ban vásárolok, akkor a Ft főszámlámról vonja le. -
tlala
addikt
Van olyan magyar bank, ahol egy EUR bankszámlához nem kell külön EUR bankkártya?
Vagy ilyen bankkártya a magyar bankrendszerben nem létezik? -
tlala
addikt
válasz
Peterhappy #17700 üzenetére
Hidd el, nem vagy egyedül.
1 hónapig nem tudtam a számlámhoz hozzáférni, 1 hétig a kártyámmal a neten vásárolni (nem volt köze a váratlan rendszerleállásukhoz), stb.
A mobilos appról ne is beszéljünk - elég a Google áruházban megnézni az értékelését és a felhasználók hozzászólásait. A mai napig nem tudták rendesen megoldani, hogy összeszinkronizálja a partnereket (ha PC-n utalok, a mobil appban nem jelenik meg a partner), a számlatörténet keresés egy katasztrófa, stb.
És akkor a hozzá nem értő, lepattintós ügyfélszolgálatról még nem is beszéltem.
Szóval nem csak te utálod a CIB-et. -
tlala
addikt
válasz
HoppMaster #17567 üzenetére
Revolut?
Gyakorlatilag csak azt használom (illetve fizetésre már telefonos Google Pay-jel), a CIB bankkártyám otthon van a fiókban.
Beállítható automata ingyenes feltöltés a magyar bankkártyáról, nagyon jó az app, kategóriánként mutatja a havi költségeidet, jóval olcsóbb valutaváltás, ill. száz másik hasznos funkció. Kötelezném az összes hazai bankot, hogy tanulmányozzák a Revolut alkalmazást, hogy hogyan kéne megírniuk egy banki app-ot 2020-ban. -
tlala
addikt
Értem, hogy miért idézted be ezt a szöveget, direkt nem írtam én sem "5 perces szabályt", mert ez nem az a kategória.
De az sem igaz, hogy a bank bármeddig megvárakoztathat, 'nem kötelezi semmi'.
Azt még ez az egyébként elég pongyola cikk is elismeri az utolsó, aláhúzott mondatában, hogy "az már más kategória". De kategória, azzal együtt, hogy valóban: "Az adott helyzetben elvárhatóság pedig a konkrét eset valamennyi lényeges körülményének vizsgálata alapján ítélhető meg."
Nonszensz, hogy a menü végig lépkedése után is 11 percet várakoztat a bank, biztos, hogy erre kitér a minőségbiztosítási szabályzata, de az ügyintéző erről semmit sem tudott mondani (még azt sem, hogy utánanéz és küld egy e-mailt).
És egyszerűen elfogadhatatlan, hogy 20 percet kelljen rászánni az életemből, hogy a szolgáltatóm megadjon egy információt, ami az ő alkalmazásának hibájából származó gondommal kapcsolatos.
A topik Összefoglalójában témaként az is szerepel, hogy az "internetbank hibák, és a bank által kiadott alkalmazások megbeszélése is ide tartozik!"
Remélem elfér az én témám is itt.
És szerintem ezek a nyilvános fogyasztói/felhasználói fórumok pont arra vannak, hogy ezeket az ügyeket is feltárjuk. -
tlala
addikt
válasz
sifarr #16870 üzenetére
A személyeskedés részébe nem mennék bele, maradnék a topik témájánál. Tisztelem a véleményedet, számos ponton nem értek egyet vele - vitatkozunk, de ez nem baj, ezért nem kell haragudni egymásra.
Az ügyintéző nagyon jól tudja, hogy "a beszélgetés rögzítésre kerül", erre mindkettőnket szó szerint így figyelmeztet a gépi hang a hívás elején.
Amikor a hangjegyzetből eldöntöttem, hogy hangfelvételt készítek, ezt is egyértelműen jeleztem az ügyintézőnek, aki nyugtázta is.
Aki járt már bíróságon, az tudja, hogy milyen jelentősége van annak, hogy van-e fotód, felvételed az ügyről. Mindez egy olyan országban, ahol 2020-ban el tud "tűnni" egy komplett rendőrségi életellenes ügy "aktája", ahogy nem is olyan rég olvasható volt a sajtóban."A bankváltás még a ráfordított idő költségét beleszámítva sem jelentős költség."
Ezzel egyáltalán nem értek egyet. Többféle elkötelezettséget, alszámlát, stb. felbontani, átutalni másik bankba nagy összegnél jelentős költség, nem 2 forint. És valóban, a ráfordított idő is pénz.
"ott kell hagyni."
Nem kell elfogadni ezt egyetlen opcióként. Ráadásul ha nem tesszük ezeket a dolgokat szóvá, akkor minden bank megmarad ugyanennél a gyakorlatnál. Nálunk nagyobb emberek is buktak bele a "ha nem tetszik, el lehet menni" érvelésbe (egyéb okok mellett).
És egyre nagyobb ereje van a nyilvános fogyasztói fórumokba beírt ügyfél véleményeknek, ez tapasztalható.Illetve az egyik kialakult aszimmetriát nem egy másik aszimmetriával kell feloldani, ezt nem mondta senki. De elfogadhatatlan, hogy nálunk marad az "el lehet menni", meg a "hát ez van", és néhány km-rel odébb meg európai szolgáltatói kultúra tapasztalható.
Lehet azt mondani a gyermekeinknek is, hogy "el lehet menni" (sajnos látom is, hogy hány barátom gyermeke inkább külföldön próbál boldogulni a hazai viszonyok miatt). Természetesen nem a szolgáltatói kultúránk miatt mennek el, de ez is része a mindennapi közérzetünknek.
De szerintem érdemes megtanítani nekik, hogy ne fogadják el ezeket a dolgokat (meg az "amit szabad Jupiternek..." rendszereket), hanem viselkedjenek felelős polgárok módjára, akik tudják a kötelezettségeiket, és élni is tudnak a jogaikkal, valamint ki merik nyitni a szájukat, ha valami nem megfelelően megy. -
tlala
addikt
válasz
sifarr #16867 üzenetére
A telefonom a beszélgetés végén kérdezi meg, hogy meg, hogy "Mentem a beszélgetést?" A hívások 99,9%-át nem rögzítem, csak a telefonbeszélgetés során döntöm el, hogy fogom-e a végén menteni.
A kölcsönös tiszteletteljes kommunikáció fontosságában teljesen egyetértünk. Ahogy írtam is, a beszélgetésünk során cseppet sem voltam indulatos vagy udvariatlan, kölcsönösen jó hangulatban, a legnagyobb tisztelettel beszéltem az ügyfélszolgálatossal (az igazság szerint ő volt kioktatóbb és fellengzősebb), de ki-ki egyenrangú félként feltette a maga kérdéseit.
Ami nem igaz, az az egész álságos szimmetrikus tálalása.
Értem, amit írtál, de valójában nem egyenrangú felek kötnek szerződést egy banki szolgáltatásnál.
A bank erőfölénye óriási, bármikor módosíthatja a feltételeit, és nekem csak az a választásom, hogy jelentős költségekkel és hátrányokkal elhagyom a bankot, vagy maradok, és lenyelem a békát.
Ezt a 22 év alatt számtalanszor megéltem az Intereurópa/Cib banknál. Ehhez képest a több mint két évtized alatt módomban állt láthatóan követni, ahogy az V. kerületben látványosan növelte ingatlan területét, és egyre csilivilibb környezetet alakított ki.
És legyen jogom szóvá tenni, hogy a bankom inkompetens tinédzserekkel oldja meg a telefonos ügyfélszolgálati feladatait, miközben 2 fiókját bezárta a lakóhelyem környékén, és saját belső szabályzatára hivatkozva rákényszerít, hogy vírusjárvány idején is be kelljen mennem a bankfiókba, mer pl. nem lehet a weboldaláról letölteni egy nyomtatványt, amit ügyvéd vagy közjegyző előtt aláírhatok és elküldhetnék - kizárólag a nagyforgalmú, távoli irodájába rengeteg ember közé beülve, hosszas várakozás után intézhetek el (ez a példa arról szól, hogy a fiamat akartam felhatalmazni haláleseti kedvezményezettként).
Ha én késlekedem éjfél után 1 percet a hitelkártya feltöltésével, akkor annak súlyos anyagi következményei vannak. Ha a bank 10 perccel haladja meg a jogszabályban maximalizált telefonos ügyfélszolgálati várakozási időt, annak semmilyen törvényi következménye nincs.
Szerintem fontos, hogy beszélgessünk a jövő generációjával arról, hogy ennek az aszimmetriának nem feltétlenül kell így maradnia egy ügyfélcentrikusabb, demokratikusabb világban. -
tlala
addikt
Igen és igen!
Azt remélem gondolod, hogy ez nem a 300 Ft-ról szólt.
Teljesen nyugiban, lazán beszélgettünk el, de nagyon érdekel, hogy egy szolgáltató hogyan kezel egy 22 éve hűséges ügyfelet 2020-ban, ezért kérdeztem rá a méltányosságra.
Azt kell hogy mondjam, hogy Cib ügyfélkezelése és kommunikációja nem jó. (Többek között ilyesmit is tanítok egy főiskolán - innen a kutatás motivációja.) -
tlala
addikt
A mai Cib-es ügyintéző már tudott a tokenről, és azt is tudta, hogy Android 11 alatt használhatatlan a mobilos app.
Előbb azt mondta, hogy a használatbavétele ingyenes, és telefonos segítséget kér, hogy megkérdezze a havidíjat. Megkérdeztem, hogy 22 év banki hűség után létezik-e olyan, hogy méltányosságból elengedik a havidíjat. Mondta, hogy igen, jóváírják - de azt már megint elment megkérdezni, hogy ez hogyan történik. Visszatért, és ekkor már azt mondta, hogy van használatbavételi díj, 1500 Ft, de azt és max. 3 hónap használati díjat jóváírnak. Sajnos rendkívüli vírushelyzet ide vagy oda, nincs lehetőség sem futáros, sem postai kiszállításra üfsz aktiválással. Reméli, hogy 3 hónap múlva helyreáll az app (az előző frissítés több mint 4 hónapja volt...), és akkor majd megint visszaszerződhetek mobil app azonosításra.Az azonosítással együtt 11 perc és 58 mp volt, amíg ügyintézőhöz jutottam. Megkérdeztem a végén, hogy van-e valamilyen előírás a minőségbiztosításukban arra, hogy max. hány percen belül kell az ügyfelet fogadni.
Megpróbálta elmagyarázni nekem, hogy ez attól függ, hogy hány ügyfél hív azonos időben...
Itt kedvesen elköszöntünk egymástól, és tájékoztattam, hogy én is rögzítettem a felvételt. -
tlala
addikt
A Revolut feltöltés Cib-ről még megy, gyorsan rá is toltam egy szebb összeget, mielőtt teljesen összeomlik a Cib!
És kaptam a Cib-től sms-t is a végén - így legalább most már tudom a számlám egyenlegét is.
(Hetek óta nem tudok belépni.) -
tlala
addikt
Ugyanaz a hiba a Cib alkalmazásnál, mint ami eddig volt Android 11 alatt.
Az app megpróbál elindulni, majd 1 másodperc múlva villan egyet és kilép.
Érdemes a véleményeket a "Legújabb" rendezés szerint megnézni. -
-
tlala
addikt
Köszi.
De igazából a vásárlás része nem érdekel, mert arra Revolut/Curve kártyát használok. A Revolut automatikusan feltöltődik a beállított X összeggel a Cib kártyámról, ha a beállított limit alá megy. Ami vicces, hogy ehhez a Cib kártyánál nincs semmi engedélyezési procedúra (hála Istennek), pedig elméletileg a Revolut feltöltés "vásárlásnak" minősül (ezért ingyenes), és a feltöltés jóval több, mint 15e Ft.Nekem kizárólag a banki belépés lehetősége hiányzik, a nem működő app miatt.
-
tlala
addikt
De akkor amit délben javasoltál nekem a mobilom Android 11-esen nem működő app problémájára - nevezetesen, hogy akkor rendeljek hard tokent - nos, az a hátralévő 4 napra lenne megoldás? Mert október 31. után a hard token is csak appon keresztül tudja majd küldeni a push üzenetet?
Vagy valamit félreértettem?
(Bocsánat az értetlenkedésemért.) -
tlala
addikt
Köszi.
Nekem már nagyon régen push üzenetekben jött az engedélyező kód (de szerencsére az automatikus Revolut feltöltésekre nem kell kód...).
Amikor a hölgyet direktben kérdeztem, hogy átállhatok-e sms-re, akkor egyértelmű "nem" volt a válasza.Csak a Cib24-en beszéltem telefonos ügyintézővel.
Erről a hard tokenről nem is tudtam, hogy létezik, a hölgy sem említette.
Hetek óta írják az emberek a Cib-es app alá a Play áruházban, hogy nem megy Android 11-es alatt. A bank a többi friss bejegyzésre reagál, az Andoid 11-es bejegyzésekre nem, még egy "Türelmüket kérjük" bejegyzésre sem telik tőlük.
A weboldalukon sincs egy szó sem a problémáról (az ügyintéző hölgy sem tudott róla - bár ő gyakorlatilag semmit sem tudott). -
tlala
addikt
válasz
István89 #16473 üzenetére
Nem, az SMS-sel kezdtem.
A másik ügyintéző jó ötlet.
Tényleg hihetetlenül tájékozatlannak tűnt a hölgy. Bár valakit megkérdezett, és amikor visszajött, akkor mondta, hogy nincs megoldás. Felvette hibajegyre, "majd visszahívnak".
De megpróbálkozom egy másik ügyintézővel.
Nem is értem, hogy amikor ott ülök egy számítógép előtt, miért az egyetlen és kizárólagos út a belépéshez az, hogy a mobiltelefonomon is legyen internet... -
tlala
addikt
2020 végén több mint egy hete nem tudok a Cib bankszámlámhoz hozzáférni.
A telefonom frissült Android 11-re (nem visszafordítható), amin a Cib app nem működik. Ezen túl mind a weboldalukon bankolás, mind a számítógépre telepíthető program kizárólag úgy használható, hogy a telefonos appban kér a felhasználó belépési kódot - szóval a kör bezárult.
De a kártyás fizetési jóváhagyás is csak az appon keresztül menne...
A banki ügyintéző csak széttárta a kezét - sem SMS belépés, sem legalább egy üfsz asszisztenciás belépés/fizetés nem lehetséges. A "bankom" azt tudta kinyögni, hogy vegyek egy tabletet, mert fogalmuk sincs, hogy mikor lesz a telefonos app-juk ismét használható.
(A Cib app júniusban frissült utoljára.)
Halott is lennék, ha nem lenne Revolut kártyám - szerencsére a Revolut automatikus feltöltése a Cib kártyáról még működik.
Novemberben jár le a Cib-es kártyám, most jött meg az új, de nem tudom aktiválni sem, bár ez egyelőre nem égető.Szerintetek van erre a helyzetre valamilyen megoldás, vagy tényleg vegyek egy tabletet a Cib miatt, ha hozzá akarok férni a saját számlámhoz?? Vagy több mint 20 év után hagyjam ott a bankot?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 8/16/32GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest