- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- VoLTE/VoWiFi
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Huawei Mate 20 Pro - a mindenit!
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Aktív témák
-
DM-Fan
nagyúr
Na, emberek, ez a topic is megérte az 50.000 HSZ-t! Szép teljesítmény! Gratulálok mindenkinek, aki hozzátett ehhez! Jöhet az archiválás és az új topic.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
Szabikaa20 #47495 üzenetére
Alul van, a padlóra nyom, azért (is) kapod hozzá a tüskéket. Képet most nem lőnék róla, nem szedném ki a helyéről.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
adamssss #47487 üzenetére
Szerintem az R10 bőven beszól egy 30 nm-es szobát is, fölöslegesnek gondolom ennél kisebb térbe az R12-est. Nálam egy huszonpár négyzetméteres légtérben teljesít az R10 és mondom, erősen vissza kell fogni. Frekvenciatartományban is azt mondom rá, hogy jobb, mint bármi, ami eddig a birtokomban volt és bőven elég mélyre tud menni. Árban mondjuk most nincs nagy difi az R10 és R12 között (15 eFt), de amikor én vettem, akkor bizony kemény 35 eFt volt ez a különbség, ami már jelentős, pláne úgy, hogy az R10 teljesítményét sem használom ki. A frekvenciamenete viszont biztos jól jön az R8-éhoz képest, bár gyanítom még azzal is meg lettem volna elégedve, ha azt vettem volna.
-
DM-Fan
nagyúr
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
adamssss #47479 üzenetére
Én is ilyet vettem az R10-hez, csak 3 méteres kivitelben. Arra figyelj oda, hogy ezeknek a Proson kábeleknek csavaros az RCA-csatlakozója, meg kell lazítani, mielőtt rádugod az aljzatra. Ez még nem is volna baj, de egyébként is nagyon szorosak, az én kábelemen konkrétan annyira szoros volt a csatlakozódugó, hogy picit tágítani kellett rajta csavarhúzóval. Ez mondjuk könnyen megtehető, mert szelvényes a dugó. Erre fel is hívták a figyelmemet a boltban, de magamtól is gyorsan rájöttem volna, mert konkrétan meglazítva sem lehetett rádugni sem a sub bemenetére, sem az erősítő kimenetére, úgyhogy picit tágítottam rajta. Utána felment simán mindkét aljzatra. Minőségre szerintem korrekt, nem hinném, hogy kéne jobb ezen a szinten.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
Dorian #45555 üzenetére
A H/K-ban nincs olyan, hogy pure audio/pure direct, sima stereo-nak hívja (azon belül választhatsz, hogy 2 channel, vagy 5 channel). Ettől függetlenül gyönyörűen szól 2 channel stereo-ban a zene, nem nyúl bele az erősítő és a frontjaim kiválóan adják vissza a legtöbb tartományt. Mély is jócskán van bennük, meglepően dinamikusak, eszemben sincs agyonvágni a sub-bal, nagyon elrontja a hangképet, mosott, búgó basszust eredményezne, pont ma próbáltam így a stereo zenét L/R + LFE módban. Rögtön vissza is tettem LFE-re és zenehallgatásnál így csak a két front szól.
Ellenben 5.1-es koncertfelvételnél nagyon jól kiegészít a mélynyomó, nade az ugye eleve úgy is van keverve. Az aktuális kedvencem az Eagles búcsúkoncert, az valami zseniális hangmérnöki munkát vonultat fel. Továbbá másik etalon a Pink Floyd - Dark Side of The Moon SACD-je, azt hittem leteszem a hajam, úgy szól. Valami brutális tere van és a woofer olyan tökéletesen dolgozott alá a többi csatornának, hogy öröm volt hallgatni.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
Dorian #45524 üzenetére
Na, csináltam olyan tesztet, hogy leszedtem szinuszhullám hangmintákat: 60 Hz-et, 80 Hz-et, 100 Hz-et, stb. Az a nagy helyzet, hogy állíthatok én be 80 Hz-et a frontoknak vágási frekinek, akkor is szól rajtuk a 60 Hz is, meg a 40 Hz is, szóval nincs értelme.
Leginkább azon vagyok most, hogy beállítottam a frontoknak, hogy "Large"-ok legyenek, így elvileg ugye még annyi frekivágás sincs, mintha 80 Hz-et vagy 60 Hz-et állítanék be nekik. A centernek, szatelliteknek viszont adtam 80 Hz-et (nem hiszem, hogy annál sokkal alacsonyabb frekvenciák kerülnének oda, hiszen a beszéd vagy a hátulról jövő suhogások, visszhangok mind inkább közép- vagy magasfrekvenciás hangok), plusz nem akarom fölöslegesen terhelni őket olyan frekikkel, amit nemigen tudnak lekezelni (bár nem hiszem, hogy gond lenne belőle), a mélynyomónak viszont így tudtam tiszta "LFE"-t adni. Arra jutottam ugyanis, hogy sztereó zenénél nagyon agyoncsapja a mélynyomó a hangképet, a frontjaim meg kiválóak zenére is, nagyon dögösen szólnak, van bennük mély bőven. Ugye 5.1-nél meg eleve van egy dedikált mélycsatorna, amire meg nem nagyon kéne mást ráküldeni, mint amit oda szánt a hangmérnök, ezért ott megintcsak indokolatlannak érzem a L/R + LFE, alias SUB opciót. Szóljon a mélynyomóból csak az, amit oda szántak.
Ennek függvényében viszont a mélynyomó frekvenciavágó potiját megcsutkáztam 180 Hz-re, hiszen így valóban csak azt a frekit kapja, ami a .1 csatornában van, az meg úgysem igen megy 100 Hz fölé, szóval nem sok vizet zavar, ha maxon van. A hangerő viszont feles értéknél nem kell magasabbra, néha azt is soknak érzem. De legalább nem áll fönn a veszélye, hogy elpukkan.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
Dorian #45522 üzenetére
Értem. De alapvetően miért kevernek vajon 80 Hz alatti hangot a sub-tól eltérő csatornákra? Nem pont az volna az értelme, hogy ezeket átvegye?
Ezek szerint akkor a frontokat célszerű lenne "Large"-ra állítani, hogy a teljes frekvenciatartományt megkapja? Már ha ez a teljes frekvenciatartományt takarja egyáltalán.
Viszont akkor emellé elméletileg elég lenne beállítani a sub-ot "LFE" módba? Vagy akkor célszerűbb lenne "L/R + LFE"-t beállítani és a mélynyomót potival korlátozni?
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
Dorian #45520 üzenetére
Ja, értem. Csak akkor az nem világos, hogy ha beállítom a frontnak a 80 Hz-et (magyarul, hogy ez alá ne menjen), akkor a mélynyomó miért kap mégis "SUB" minősítést és ezáltal a frontok mélyét is, mikor beállítottam a frontot, hogy menjen 80 Hz-ig. Akkor nem pont az volna logikus, hogy a mélynyomó csak LFE-t kapjon? Mert pont ezt nem tudom megtenni, csak ha a frontoknak adom a teljes frekitartományt.
Lehet, hogy tényleg az volna a szerencsés, ha a frontnak benyomnék 80 Hz-et, a SUB-ot meg vágnám úgy 100 Hz körül a saját potijával?
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
Dorian #45515 üzenetére
"Szóval nálad amilyen frekvenciát beállítasz a frontoknak, ott vágja a sub-ot. Large esetében a front a teljes frekvenciatartományt megkapja, a többit a használatiból kéne kihámozni."
Az a baj, hogy ebben nem vagyok biztos. Ugyanis ha adott frekvenciát állítok be a frontnak, akkor ugye csak "SUB" eshetőség van mélynyomónál. De fogadjuk el, hogy ha a frontnak beállítok 80 Hz-et, akkor csak az ez alattit kapja a sub, ok, bár szerintem ez egyáltalán nem egyértelmű.
Viszont ha "Large"-ot állítok be a frontnak frekvencia helyett, akkor pont, hogy nem feltétlenül a teljes frekvenciatartományt kapja a mélynyomó, hiszen ekkor van lehetőségem váltani "L/R + LFE" vagy a csak "LFE" között. Gondolom az "LFE" takarja, hogy csak a .1 csatornát kapja meg, tehát nem a teljes frekitartományt.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
Dorian #45512 üzenetére
Érthetetlen számomra, hogy miért lesz rossz a hangképe a mérőmikrofonos balhénak, de lapos, az tény. Dinamic EQ nincs a H/K 255-nél.
"Én a helyedben kipróbálnám a frontok 60Hz, center 80Hz-et, elég nagy dobozok hozzá."
Most egyelőre frontnak 80 Hz-et, a centernek és szatelliteknek 100 Hz-et lőttem be, nem akarom túlterhelni őket, szépen szólnak így is.
"Ha az subon maximális vágást állítasz, de az erősítőn vágva van adott frekvencián a jel, akkor úgysem küld afeletti frekvenciákat a subra, ezzel csak a potméter bizonytalanságát kerüljük ki."
Érdekes, mert sub-nak nem lehet konkrét vágási frekvenciát megadni az erősítő menüjében, csak a membrán méretét colban. Ha a front-oknak megadok egy frekvenciaértéket (pl. 40 Hz, vagy 60 Hz, vagy 80 Hz, stb.), akkor az erősítő menüjének mélynyomó üzemmód beállításnál nem lehet semmit módosítani és automatikusan "SUB" üzemmódba vált. Ha viszont a front-oknak nem frekvenciaértéket állítok be, hanem azt, hogy "Large", akkor mélynyomó üzemmód beállításnál van lehetőségem 3 opcióra: "Off", "L/R + LFE", illetve "LFE". Nem tudom, hogy a "Large" beállításnál a frontok milyen Hz-értékű vágással dolgoznak, de ekkor van csak lehetőségem arra, hogy megadjam, hogy a frontcsatornákról is leszedje a jelet a .1 csatorna mellett, vagy pedig ténylegesen csak a .1 csatornát (LFE) használja. Nem tudom, hogy mi van abban az esetben, amikor beállítom a 80 Hz-et a frontoknak és ekkor ugye csak "SUB" üzemmódban működik a mélynyomó, így nem tudom, hogy ilyenkor tényleg csak a .1-et kapja meg, vagy a frontokról is vesz le mélyet.
Nem tudom, melyiket kéne használnom.
Update: átraktam az erősítőt stereo 2.0 módba és ráküldtem stereo zenét és ha a frontoknál 80 Hz van beállítva a mélynyomónál pedig az így egyedül elérhető "SUB" beállítás látszik, akkor bizony szól a mélynyomó is, tehát a frontokról is vesz jelet. Gyanítom ez nem jó így, tehát a "SUB" kb. egyenlő lesz a "L/R + LFE"-vel, viszont nem értem, hogy 80 Hz-es front vágásnál miért ne állíthatnék be csak LFE-t, de nem engedi, csak ha a front vágást visszaállítom "Large"-ra.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
Dorian #45510 üzenetére
Mikor anno meglett a rendszer, akkor bemértem mikrofonnal, de nagyon elcseszte a hangképet, így vissza is álltam a saját beállításokra. Azok sokkal szebben szólnak, pedig lényegében hasonlóak, mint amit a mérőmikrofon hozott, mégis sokkal-sokkal jobb, nem tudom az okát. Q-Acoustics 1050i frontok vannak, 1010i szatellitekkel és 1000 Ci fronttal. A frontoknál belőttem a 80 Hz-et, köszi. Centernél meddig merjek lemenni, ott megfelelő a 100 Hz?
A sub-nál föltekertem a maximális 180 Hz-re a crossover-t, nagyon brutális így, meg kell hagyni. Nem gondolnám, hogy a hangerőben szükség lesz a felesnél nagyobb értékre, most így maximális crossover-rel inkább feles alá tekertem a hangerőt, mert dolgozik rendesen. Amúgy el lehet egyáltalán lőni/túl lehet terhelni a sub-ot?
Az utolsó bekezdés arra vonatkozott, hogy ugyebár tudnak különbségek lenni az egyes kiadványok között. Az egy dolog, hogy mérőmikrofonnal egyszer beállítod a teszthanghoz a rendszert, de ugye van különbség keverésben egy koncertfilm és egy blockbuster mozifilm között - sajnos. Ezt gondolom kompenzálni kéne néha sub terén is, bár akkor ezek szerint igazából csak a sub-hangerő potival célszerű játszani, ízlés szerint.
-
DM-Fan
nagyúr
Sziasztok!
Mélynyomó helyes beállítása ügyében kérnék segítséget. Egy Proson R10-ről van szó, egy H/K AVR255-ről hajtva. A helyiség nagyjából 20-25 nm. Az erősítő beállításaiban megadtam, hogy 10"-os sub csatlakozik a rendszerhez, beállítottam, hogy csak LFE menjen rá, tehát a frontokról ne szedjen mélyet, csak a .1 csatornát kapja. A frontoknál belőttem a crossover-t 100 Hz-re, így gondolom az alá nem mennek.
Mire lenne célszerű beállítani a sub crossover frekijét? A fentieknek megfelelően 100 Hz-et kéne beállítani ott is, vagy menjen fölé is? Szabad átfedést hagyni a frontokkal? Nem tudom, hogy a frontok egyáltalán képesek-e lemenni 100 Hz-ig (mondjuk csúnya lenne, ha nem). Egyáltalán hol lehet a Proson potijánál a 100 Hz körüli érték? Mert a poti alja 40 Hz-et ír, a teteje meg 180 Hz-et.
Milyen hangerővel "szabad" járatni? Csakmert olyan feles hangerő körül kezdem igazán érezni, hogy szól. Ez normális? Meddig szabad feltekerni? Most nagyjából egyébként mindkét poti középállásban van, tehát fölfelé mutatnak.
Mennyire van szükség arra, hogy különböző forrásokhoz újraállítsa az ember (teszem azt két különböző korú filmnél, vagy pl. koncertnél)? Milyen anyaggal érdemes beállítani? Célszerű hozzá szedni különböző Hz-en szóló hangmintákat?
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
n.dani #43683 üzenetére
Minimális javulást annak okán érzékelek, hogy a PS3 full range RGB beállítással ment, a Pioneer meg YCbCr 4:2:2 beállítással megy, egy konverziót így eleve megspórolunk, és a sötétebb árnyalatoknál valamelyest precízebb is a dolog. Mindemellett ugye elég nagy előny, hogy ennek nincs hangja és nem fogyaszt 200+ Wh-t, csak max. 20-at.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
robi-k #43671 üzenetére
Tekintettel, hogy mostanában már hatalmas címeket is lehet BD-n 2.990 Ft - 3.490 Ft között venni, ezért én jópár lemezt begyűjtöttem már. Szerintem egyáltalán nem pénzkidobás, különösen ha egy pillantást vetsz a HDD-k elszabadult árára, ami várhatóan jó hosszú időn belül így is marad.
Plusz én nem akarok bajlódni az SACD konvertálással, csak leveszem a polcról és mehet a gépbe, oszt hadd szóljon.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
Dorian #43668 üzenetére
gabor23, neked is szól a válasz!
Valóban szeretem a minőséget - nem mintha a Popcorn A-210 nem lenne minőségi - , csakhát a médialejátszóba elég nehéz BD-t/SACD/DVD-t beletuszkolni, külső USB-meghajtót meg nem fogok venni hozzá méregdrágán, mert nem a minőségükről híresek és elég kókány megoldás lenne. A Pioneer BD-lejátszója pedig kompakt, egyszerű, mégis tökéletes a számomra, ráadásul esztétikus is.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
sting2 #43621 üzenetére
Nem teszteltem különösebben (konkrétan tán épp egy 720p sample volt a pendrive-on, amire rányomtam, az ment), mert ugye nálam a Popi a médialejátszó, a Pio-t csakis a BD-k miatt vettem. De holnap, ha lesz egy kis időm, megnézem neked pár mkv-val, hogy mit kezel és mit nem.
-
DM-Fan
nagyúr
Megköszönöm, ha rákérdezel! Elég nagyot néztem, hogy hogyan lehetséges, hogy egy szeptemberi gyártású gépen november közepi firmware van. Pedig garantáltan zsír új, én vágtam fel a dobozon a gyári ragasztót, én szedtem ki mindent a gyári nylon-ból, látszott, hogy nincs visszaragasztva.
-
DM-Fan
nagyúr
Sziasztok!
Na, megvettem hát a Pioneer BDP-140 típusú BD-lejátszót. Sanci38 kolléga érdeklődött már privátban, hogy mik vele a tapasztalatok, gondoltam írok pár sort, hátha más is lejátszót keres, vagy érdekli az adott modell.
A csomagban a lejátszón felül megtalálható volt a távirányító, az abba való két AAA elem, egy kompozit videó- és egy sztereó RCA-hangkábel (HDMI-kábel nincs a csomagban, ezt jó, ha tudja, aki megveszi a gépet - nekem nem volt gond, mivel az előző lejátszót is így kötöttem az erősítőhöz), egy tápkábel, egy többnyelvű használati utasítás (a magyar nyelvűt külön nyomták a kezembe, az nem a dobozban volt - nagyon igényes kivitelű, fényes fekete kiskönyv - szóval a megszokott BaSys Kft. színvonal). Ezen felül jött még a könyvvel külön a BaSys-os jótállási jegy, amivel 3 év garancia jár a készülékre (ez igen derék, már 5 éve is ennyit adtak az akkor vett és most lecserélt DVD-lejátszómra).
Az ok, ami miatt ezt a készüléket választottam elég prózai: azon kevés készülékek közé tartozik, amelyek tudnak sokcsatornás SACD-t lejátszani HDMI-kimeneten keresztül. Az előző Pioneer DVD-lejátszóm is tudta, de az még nem HDMI-n keresztül, hanem analóg 5.1 kimeneten át, a HDMI-re nem küldte ki a jelet, így az erősítőbe kétféleképpen is be kellett kötnöm. Ez most megszűnt, már csak a HDMI-összekötésre van szükség.
Másik ok, ami miatt ismét a Pioneer mellett kötöttem ki, hogy az optikáik, léptetőmotorjaik legendásan megbízhatók, legalábbis eddig minden Pioneer lemezes készülékem működik, pedig mindegyik túl van az 5 éves koron és eleget nyúztam őket. Szóval engem meggyőzött a márka.
Harmadsorban a designja is kellően letisztult, mindemellett szerintem mindent tud a lejátszó, amit egy jobb BD-lejátszónak kell, így tudja kezelni az mkv-formátumot (adott bitrátáig és felbontásig - mondjuk ez nálam nem szempont, mivel erre a célra ott a Popcorn), tudja kezelni a 3DBD-ket, online feature-öket is aprítja (Youtube és Picasa kliensek beépítve), BDLive és DLNA funkciók is beépítésre kerültek.Egyetlen szívfájdalmam a géppel kapcsolatban, hogy a DVD-Audio formátumot nem kajálja, ezért a funkcióért a készülék árának majdnem kétszeresét kellett volna kifizetnem azért a modellért, ami már ezt is tudja és mivel csak 1 darab ilyen lemezem van (Metallica fekete albuma), ezért úgy döntöttem, hogy ez az áldozat meghozható. Amúgy meggyőződésem, hogy csak firmware kérdése a dolog.
Érdekes dolog volt, hogy bekötés és bekapcsolás után rögtön ellenőrzitem a firmware verziót. A készülék hátlapja szerint 2011. szeptemberében készül, ugye most vettem, ennek ellenére a legfrissebb, 2011. november 15-i keltezésű firmware volt a gépen. Nem értem a dolgot, ezek szerint a BaSys újracsomagolja a gépeket és értékesítés előtt lefrissíti a firmware-eket. Ez azért elég kellemes! Szóval rögtön írta is, hogy nincs frissebb firmware.
Maga a lejátszó egyébként kiválóan testreszabható, a képbeállításoknál külön fülig ért a szám, mikor láttam, hogy az RGB és full range RGB mellett az YCbCr és az YCbCr 4:2:2 is válaszható, ezért gyorsan be is kalibráltam a TV-t az utóbbihoz.
A lemezfelismerés igen gyors (DVD és SACD esetében különösen), a BD-k indítása kicsit hosszadalmas, de elviselhető, azt követően viszont kellően gyors a készülék, pláne, hogy a BDLive-ot letiltottam, így nem mászik netre (ezt egyébként egy takaros Windows-os külalakú hibaüzenet-ablak jelzi is a BD-k bepakolásakor, amit le kell okézni). Az ajtónyitó mechanika meglehetősen zajos, de ez legyen a legnagyobb baj, a lemezforgató motorzaj csak a menük alatt hangos, filmek alatt teljesen elcsendesedik. A kijelző 4 fokozatban dimmelhető, de ki nem kapcsolható (sajnos).
USB-ről simán játszik mindent: mpeg, DivX, Xvid, mkv, mp3, jpg, kipróbálva, audió- és feliratsávokat simán vált.
A távirányító gombjainak nyomáspontja nagyon kemény, ami nem feltétlenül baj, véletlenül biztosan nem fogjuk megnyomni, viszont kicsit szokni kell. Az elrendezéssel kapcsolatban már kevésbé nagy az örömöm: meglehetősen rossz elrendezésűek a gombok, a play, stop, pause és léptetőgombok egyáltalán nincsenek kiemelve, elvesznek a sok többi gomb között, ez a DVD-lejátszónál sokkal jobb volt. Szerintem amúgy is sok a fölösleges gomb a távirányítón, tekintve, hogy TV- és erősítővezérlő funkciókat is tettek rá. Szóval szerintem ez a készülék fő gyenge pontja.
Így nagy hirtelen ennyi jutott eszembe, ha van kérdés szívesen válaszolok. Szerintem összességében nagyon rendben van a készülék, kiváló ár/érték arányú, legalábbis én ezen rövid ismerkedés után elégedett vagyok vele.
Ja, még valami: a Popcorn-hoz való WiFi-stick-kel sajnos nem működik, error-t ír ha csatlakoztatom a hátsó USB-portba, a Pioneer meg egy vagyont kér a saját stick-jéért (valami 23 eFt, ami rablás), úgyhogy nem lesz hozzá WiFi.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
#09634560 #43022 üzenetére
Köszönöm szépen a válasz! Neked is regger! Elolvastam a teszteket a Panasonic-ról is, plusz ma meg is tapogattam egy ilyet élőben. Az tesztjei tényleg meggyőzőek, de az anyaghasználata és a kivitele is nagyon gagyi hatást keltő volt. Nem ezt várná az ember egy 60-70 eFt-os készüléktől. Arra jutottam, ahonnan elindultam: a Pio BDP-140-est fogom választani, arról is meglehetősen jókat írnak és számomra fontos az SACD is, mert jópár ilyen lemezem van. Remélem, hogy a BD-kről és DVD-kről alkotott képe is pazar lesz. Amúgy benéztem, mert abszolút friss modellről van szó: az idén mutatta be a Pioneer, 1.4-es HDMI-s, BD3D-t tudó készülék, DLNA- és netes funkciókkal, ráadásul mkv-lejátszási képességgel (ez mondjuk nem szempont, mert tényleg ott a Popcorn, de nem árt, ha tudja). Nem is értem, hogy az E-Digi miért szüntette be ilyen gyorsan a forgalmazását, ráadásul szerintem árban is korrekt ezért a tudásért. Ha minőségben és tartósságban is hozza a Pioneer-től megszokottat, akkor szerintem nagyon jó vétel lehet. Na, majd megírom a tapasztalatokat. Köszi még egyszer!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
nebulo5 #42981 üzenetére
Köszi, de nálam csak új jöhet szóba. Ráadásul a Pioneer-ra 3 év garancia van, plusz nincs szükségem az analóg 7.1-re, a Pioneer meg ahogy nézem HDMI-n keresztül küldi az SACD-ből is az 5.1-et, ami nekem tökéletes. Tartósságban meg még nem láttam a Pioneer-hez foghatót (több készülékem volt már tőlük, mind működik mai napig, pedig nem keveset mentek), ezért is ragaszkodnék a márkához.
-
DM-Fan
nagyúr
Sziasztok!
Kis segítség kéne. Mondjatok nekem best-buy asztali BD-lejátszót úgy 50 eFt magasságában! Fő szempont kb. az lenne, hogy a BD-lejátszás mellett tudjon kezelni sokcsatornás SACD-t is (ez fontos), illetve a DVD-felskálázás is legyen erőssége. SACD-ből nem kell, hogy csúcsminőséget hozzon ki (egy H/K 255-öt hajtana, szóval nem kell high-end, csak legyen meg a 6 csatorna). Amit első körben kinéztem, az a Pioneer BDP-140 típusú készüléke, amit tudja ezt, design-t tekintve is az én világom, viszont pl. az E-Digital épp 2 napja fejezte be a forgalmazását, tehát gondolom nem épp friss modell (nem mintha ez sokat számítana). Valakinek tippje, hogy ez a modell normális áron TÉNYLEGESEN elérhető-e valahol még? Megmondom őszintén, hogy szánt szándékkal kerestem elsődlegesen a Pioneer modelljei között, mert az eddigi Pioneer DVD-lejátszóim nagyon beváltak és élettartamot/hibamentességet tekintve eddig tökéletesen teljesítenek (a jelenleg használt Pioneer DVD-lejátszó épp most 5 éves, minden nap megy, tökéletes az optika is mai napig, abszolút hibamentes a készülék). Persze szóba jöhet más márka is.
Előre is köszi a javaslatokat!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
bajnokpityu #40237 üzenetére
Nem tudom. Kipróbáltam már: kihúztam mind a 3 bemenő HDMI-t, csak a TV felé menőt hagytam bedugva. Ezen felül kihúztam az FM-antennakábelt is, továbbra is megvan a halk sistergés a bal frontban, ha megcserélem a frontok csatlakozását, akkor átkerül a jobba, tehát egyértelmű, hogy az adott (bal front) kimenethez kötődik, ahogy föntebb is írtam. Csak közelről (bő fél méterre) a membrántól hallom, de ott határozottabban erősebben, mint mondjuk a jobb frontnál, a szatellitek meg ugyanakkor teljesen némák. Néha a centerben is fel-felsejlik valami, de az is nagyon halk.
Üzem közben már teljesen észrevehetetlen, sőt, ha már egy pici hangot adok a TV-re (saját, beépített hangszóróival), akkor sem hallok semmit belőle, mert kis hangerő is elnyomja. Inkább az az aggasztó, hogy korábban szerintem nem volt ilyen.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
robi-k #40224 üzenetére
Köszi, megnéztem már úgy is, hogy kihúztam az összes (3 darab) bemenő HDMI-t belőle, csak a kimenő oldalt hagytam benn (TV felé), kihúztam az FM-antennadrótot, sőt, azt is megtettem, hogy közvetlen fali konnktorba dugtam az erősítőt, nem pedig abba a túlfeszvédett elosztóba, amibe a TV és a lejátszók is vannak. Így is megmaradt a sistergés. Érdekes, mert a jobb frontban épphogy csak hallok valamit, szerintem kb. az lehet a normális, a centerben meg nagyon ritkán fel-felsejlik valami halkan, a szatellitekben viszont abszolút semmi zaj nincs. De mondom, terhelés alatt semmi nem érződik belőle, teljesen normálisan működik minden, csak idegesít, hogy mi okozhatja, meg félek, hogy nehogy egyszer csak elszálljon valami az erősítőben és vigye magával a hangsugárzókat, bár gondol, erre azért van valami védelem a H/K-kban. Mondjuk az is fura, hogy sima villásdugó az erősítő tápkábele és nem pedig olyan, ami földelt konnektorhoz szánt lenne.
-
DM-Fan
nagyúr
Sziasztok!
Szerintetek mi lehet az oka, hogy a H/K 255-öm újabban kisebb alapzajt küld a bal frontsugárzóra? Igazából teljes csöndben hallom és csak a bal frontból és csak viszonylag közelről, de elég zavaró és eddig szerintem nem volt - legalábbis nem vettem észre, de szerintem felfigyeltem volna rá. Folyamatos, konstans, változatlan intenzitású és hangerejű sistergés, mint amikor nincs behangolva a rádión az adó. Bármelyik bemenetet is választom, bármilyen hangerőszintet állítok be, továbbra is változatlan intenzitással fönnáll és szerintem az erősítő lehet a ludas, mert megcseréltem a frontokat (értsd: a bal oldalit a jobb kimenetbe, a jobb oldalit a bal kimenetbe dugtam az erősítőn) és a zaj szépen át is vándorolt a jobb frontba.
Amúgy semmi gond, tökéletesen működik, szépen szól sztereóban is és sokcsatornás módban is, teszi rendesen a dolgát, az általa továbbított képpel sincs baj, csak ha épp nem szól semmi és csönd van, akkor közelről hallom ezt a halk-középhalk sistergést, de csak a bal frontból. Nem melegszik jobban a korábbinál. Szerintetek mi okozhatja és mennyire normális ez? Lehet valamit tenni ellene?
-
DM-Fan
nagyúr
Sziasztok!
Még mindig sub téma:
Mi a véleményetek/tapasztalatotok a Boston Acoustics SUB 250-eséről?
Vajon mi lehet a jobb vétel, ez, vagy a Proson R10? Elsődlegesen filmnézésre, de hangsúlyos az 5.1-es zene is.
Mondjuk a Proson "papíron" 25 Hz-ig lemegy, a Boston-ra csak 35 Hz-et írnak. Vélemény? Más, hasonló kaliberű, ár/érték arányú sub ezen a kettőn és mondjuk a Polk PSW 125-ön kívül?
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
roby42 #33834 üzenetére
A készüléket konkrétan nem ismerem, de a HDMI-n természetesen átmegy a DTS hang. A DTS kimenet hiánya gyanítom arra vonatkozik, hogy nincs rajta analóg többcsatornás kimenet, a DTS dekóder megléte viszont azt takarhatja, hogy sztereóra tudja downmixelni és az ráteszi a sztereo analóg kimenetre. De ez mindegy is, HDMI-n ki kell menjen a DTS!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
gellei #33807 üzenetére
Szerintem a kettőből egyértelműen az 508, bár én az 508-at vetettem el a H/K 255-tel szemben és utóbbit vettem 2 hónapja. Akkor még ráadásul egy árban is voltak az 508-cal, de még így is a H/K-t venném, hogy olcsóbb lett az 508. Tárgyalták már többen itt a topicban és egyet is értek velük: a H/K-nak tényleg részletezőbb hangja van, több hangdobozzal is meghallgattam mindkét erősítőt, mielőtt a H/K-t megvettem.
Amúgy szerintem karácsonykor már biztos nem fogsz találni 508-at, erősen kifutó széria, ilyen áron meg pláne elkapkodják addig. Szerintem kizárt, hogy ennél olcsóbb lenne már, ennyit simán megér! -
DM-Fan
nagyúr
válasz
gellei #33804 üzenetére
Az 509-ből tudtommal elég sok mindent kispóroltak/olcsóbbra cseréltek, amit az 508-ban még normális volt, pl. ahol eddig normális tranzisztor volt, ott most már olcsó IC van. Mondjuk design-t tekintve szerintem az 509-es szebb (már ha lehet ilyen mondani, mert szerintem még így is bűnrusnya - de ez ugye szubjektív), viszont drágább is. Egyébként igen nagyot esett az Onkyo erősítők ára az 1-2 hónappal ezelőtti állapothoz képest.
A 4k az az opció, amit soha az életben nem fogsz kihasználni, legalábbis amikorra ez aktuálissá válik, addigra ennek az erősítőnek már darabja sem lesz!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
ricsik #33788 üzenetére
Nap mint nap használom így, nem szoktam beleőszülni. Nem sietek sehová, egy fájl 15 perc alatt fölmegy rá. Nekem jó így, legalábbis jobb, minthogy százezret költsek NAS-ra azért, mert oda 3 perc alatt megy föl ugyanaz az anyag. Amúgy ha a gépednél is van egy eSATA-val szerelt dokkoló, meg a Popcorn-nál egy sima USB-s, amibe beleteszed, akkor meg kb. 2 perc az egész mutatvány. Tudom, ehhez megint meg kell emelni a fél kilós HDD-t és átvinni a másik helyiségbe. Számomra ez nem fáradtság.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
#75912448 #33779 üzenetére
Egyszerű megoldás érdekel? Minden a birtokodban van hozzá!
A PC-det és a Popcorn-t is rákötöd a router-edre, a 3 darab USB-s HDD-ből 2 darabot kapásból rá tudsz aggatni a Popcorn-ra, a harmadikat meg igény szerint cseréled valamelyikkel a kettő bedugott közül.
A Popcorn-on elindítod az FTP-klienst, a PC-n pedig beállítod vagy a Total Commander-t, vagy megcsinálod a profilt mondjuk FileZilla Client-ben. Így kapásból eléred a PC-ről a Popcorn belső HDD-je mellett a ráaggatott két külsőt is, arra tudsz rámásolni, a Popcorn meg tud róluk lejátszani.Nincs plusz még egy eszközöd és a jelenlegi gépparkoddal 0 Ft-ss befektetéssel tudod megoldani. Semmi flikk-flakk, nem kell "cipelned" a HDD-ket a PC és a Popcorn között. Minek akarod ezt bonyolítani?
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
xtremetuning #33759 üzenetére
Én is hasonlóan érzek, kicsit fölösleges kiadásnak tartom. Persze, látom az értelmét és érzem a létjogosultságát, csak nem olyan áron és olyan fáradtsággal, mint ahogy megvalósítható.
Én is azt mondom, hogy a felhasználók döntő hányadának teljesen megfelelő megoldás a médialejátszó és a dokkoló együttes használata, még a HDD-k cserélgetésével együtt is. Már olyan dokkolók is kaphatók elérhető áron, amelyek 4 HDD-t is lekezelnek gond nélkül, de akkor sincs semmi, ha csak egyet fogadnak.
A tartalom kategorizálása is megoldható, akár téma/stílus/műfaj/ABC-rend szerint lehet rendezni az anyagokat HDD-k között, azokat fel lehet címkézni (fizikai etikettre gondolok a HDD élére) és lehet tárolni a polcon. Ha valami onnan kell, csak bedobja az ember a dokkolóba. Addig se forog fölöslegesen, lehet spórolni az élettartamon, és még azt a minimális fogyasztással sem kell számolni, nem kell átkábelezni a lakást, stb. Minden csak hozzáállás kérdése.
Persze ettől függetlenül megértem azt is, aki mégis a NAS mellett dönt, ha van erre anyagi és egyéb kapacitása, akkor tegye, mert komfortosnak éppen komfortos megoldás.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
mike1978 #33703 üzenetére
Köszönöm az infót, az R10 azért is szimpatikus, mert méretre is szolidabb, mint a PSW125, jobban elhelyezhető. Meg fogom hallgatni, de eddig ő a legesélyesebb. Az R12 nekem már nagy volna, a 20 nm is szűken van meg, illetve nem akarom szétszedni a lakást sem. Szóval akkor nem rossz vétel az R10? Megéri az árát?
-
DM-Fan
nagyúr
Köszi!
Az irányú tapasztalatod van, hogy a Proson R10 vagy a Polk PSW125 ad filmek alatt dinamikusabb, de ugyanakkor 5.1 zenére kellemesebb hangot? A Proson-t meg tudom hallgatni, de a Polk-ot nem, pedig a Polk a szimpatikusabb elsőre, leszámítva a méreteit, mert kb. akkora, mint egy kisebb asztal.
-
DM-Fan
nagyúr
Erre valaki?
-
DM-Fan
nagyúr
Szerintetek mi a különbség a Proson Reality Sub 10 és a Proson R10 között. Csakmert technikai speckókat tekintve kb. azonosak, árban az előbbi azonban majdnem csak a fele a másiknak. Mi a difi, melyik lehet jobb?
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
Dorian #33584 üzenetére
Én sem nagyon adnék 80 eFt fölött subért, a Polk 125 picit túl is lóg rajta, ezért is kérdezem, hogy van-e egyébként különbség, vagy ilyen szinten nem is hallható.
Az elhelyezési lehetőség tekintetében eléggé adott a helyzet: sarokba, fal és kanapé oldala közé kell betennem, szóval nagy hely nem lesz körülötte. A sub hátsó felét (kábelezés) szándékszom a kanapé hátsó részén levő falra fordítani (itt nem is igazán fal lenne, mivel belógna a fal és a sub hátoldala közé egy földig érő bársonyfüggöny drapéria), a rácsos-membrános frontja pedig kifelé nézne.
Amúgy az említett Polk-nak alul van a reflex-nyílása?
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
Dorian #33581 üzenetére
Származik abból valami hátrány, ha mondjuk a 30-as sugárzóval szereltet veszem, de nem hajtom ki, hanem csak fél hangerőn járatom? Kevésbé lesz úgy dinamikus? Kicsit félek attól, hogy nehogy alulméretezzem a dolgot, mert azt sem szeretném, ha nem lenne kellő dinamikája. A kisebb Polk olyan 25 eFt-tal olcsóbb.
Tudom, hogy már túlnyúlik a 100 eFt-os kereten, de mondjuk mennyivel nyújt többet a PSW125-höz képest mondjuk egy Velodyne Impact 10? Érdemes azt az anyagi többletet rászánni, vagy nem lenne érzékelhető a különbség?
Más, a Polk kategóriájába tartozó modell szóba jöhet, vagy nem igazán lehet ennyiből jobbat találni?
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
MaTTeS #33577 üzenetére
Értem, köszönöm! Tekintélyt parancsoló darabnak tűnik, legalábbis méretileg mindenképp. Kíváncsi lennék a hangjára, lehetőség szerint meghallgatom.
Többiek, milyen véleménnyel vagytok ezen woofer-ről?
Igen, sajnos látom, hogy a minőséginek tűnő zárt dobozok árban kissé följebb vannak pozicionálva.
Más javaslat?
-
DM-Fan
nagyúr
Ajánljatok nekem legyetek kedvesek minőséginek mondható mélynyomót! Egy H/K 255 erősítővel hajtanám és egy Q-Acoustics 1000 series szettbe illeszkedne. Szempontok:
- kb. 20 négyzetméter alapterületet kellene beszóljon, gyanítom ezért minimum 20 cm-es membránúra lenne szükség
- lehessen állítani a vágási frekvenciát és a hangerőt
- legyen normálisan összerakva, ne rezonáljon, legyen korrekt talpazata
- elsődlegesen filmnézésre kellene, de elég sok 5.1-ben szóló koncertfilmet nézek, ezért a zeneiség is szempont
- árban maradjon 100 eFt alatt, de az se baj, ha 80 eFt körül megáll.Mivel járnék jobban, egy nyitott vagy egy zárt dobozzal?
Valamint szeretném a H/K-ba dugni a tápkábelt, merthogy emlékeim szerint ott van erre kialakított aljzat és vezérelhető a sub tápellátása. Ez egyébként mennyire ajánlott, az erősítő tápját mennyire terheli? Jobban melegszik ettől, vagy ez csak egy sima feszültségátengedés?
Előre is köszi!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
zonusz #32461 üzenetére
Hasonló kaliberű szettem van nekem is: az Onkyo 608-cal közel ekvivalens H/K 255 és a Q-Acoustics 1000-es sorozatú 5.0-ás szettje, mindezt egy G20 és egy Popi A-210 mellé. Tökéletesen elégedett vagyok a rendszerrel, az ízlésemnek, felhasználási körömnek és a helyiségnek teljesen megfelel. Szerintem Te is hasonlóan jó minőségű cuccokat raktál össze, ugyan nem tudom (csak sejtem) milyen áron, de szerintem korrekt belépő házimozi (TV-t és lejátszót tekintve nem is belépő, hanem erős közép) jött ki a dologból.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
bajnokpityu #32179 üzenetére
Hogy értve?
Az adott HDD-t a Popcorn A-210-ben használom belső vinyóként. Amúgy menne dokkolóállomásról is USB-n, de belsőként használom, ezen tárolom az all-time kedvenc filmeket, illetve a saját fotókat, zenéket, stb.
Ha arra gondolsz, hogy a művelet alatt hol volt a HDD: kivettem a Popcorn-ból és SATA-n keresztül kötöttem a PC-m alaplapjára. Az alaplapi SATA-vezérlőnek IDE módban kell lennie a művelet alatt. Szerintem nem is ajánlott máshogy elvégezni, sőt, minden egyéb, a PC-ben levő HDD-t is le kell húzni, hogy könnyebben megtalálja és tutira ezen a HDD-n végezze el a firmware-módosítást.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
DM-Fan #32013 üzenetére
Nos, ma végre volt időm és megcsináltam a WD-vinyómon az energiatakarékos parkolási elektronika kikapcsolását. A cekkk kolléga által megadott linkről letöltött ISO-t írtam ki boot-olható CD-re és úgy végeztem el a műveletet.
Előtte megnéztem a SMART-adatokat és azt láttam, hogy a 3 hónapos HDD-nél a Load Cycle Count olyan 2.200 körüli értéket mutatott, ami szerintem elég sok, tekintve, hogy a PC-mben levő 2,5 éves másik WD-vinyómnál ez az érték jelenleg 1113.
A Popcorn-ban használt kérdéses modell tehát egy WD20EARS 00MVWB0, amiről tudni kell, hogy gyárilag 8 másodperc-re van állítva a idle3 érték. Érdekes, mert létezik egy WD20EARS 60MVWB0 jelölésű modell is, ahol gyárilag ki van kapcsolva ez az opció.
Szóval beboot-oltam az ISO-ból kiírt CD-ről és lecsekkoltam a gyári értéket a wdidle3 /r paranccsal, mire kiírta, hogy 8 másodpercre van konfigurálva a meghajtó. Ekkor beadtam neki a wdidle3 /d parancsot, hogy tiltsa le a parkolási funkciót. Ekkor megijedtem, mert kb. egy percig semmi nem történt, majd a végén kiírta, hogy nem olvasható a DOS-meghajtó (ahonnan a wdidle3.exe futott). Újraindítottam, újra ellenőriztem az értéket és megnyugodtam, hogy megmaradt 8 másodpercnek, viszont az újbóli próbálkozás ismét sikertelen lett. Aztán rájöttem, hogy indításonként csak egyszer használható a fájl, így legközelebbi indításkor már egyből a wdidle3 /d paranccsal nyitottam, mire kb. 2 másodperc alatt lezajlott a művelet és nyugtázta a program, hogy WDIDLE3 is disabled. Nem is akartam elhinni, mivel ugye úgy volt, hogy ennél a modellnél nem lehet kikapcsolni a funkciót, hanem automatikusan 62 percre módosítja az értéket a /d parancs. Biztos ami biztos, újra boot-oltam a CD-ről és ellenőriztem az /r paranccsal, mire megnyugtatóan újra azt írta, hogy disabled. Nem tudom minek köszönhető, hogy mégis kikapcsolható, elképzelhető, hogy annak, hogy ebben az ISO-ban már a WDIDLE3 1.05-ös verzió volt és nem az 1.03-as, amivel a srác az általam linkelt videón operált.
Mindenesetre visszapakoltam a vinyót a Popcorn-ba és tökéletesen működik, a fájlszerkezet és az adatok egyáltalán nem módosultak, szóval akinek ez a dilemmája, azt - saját esetem alapján legalábbis - meg tudom nyugtatni: ha semmit nem szúr el, akkor módosítható az érték bármi probléma nélkül nem szűz HDD esetében is. Persze mindenki csak saját felelősségére ügyködjön!
Majd pár hét múlva lehet, hogy ránézek SMART-tal, hogy hogyan módosulnak az értékek. Amúgy kíváncsiságképpen rá is toltam pár tíz GB adatot és figyeltem a hőfokot. A HDD a SMART szerint stabilan tartotta a 26 fokos hőmérsékletet.
-
DM-Fan
nagyúr
Az lesz a következő lépés, hogy megnézem a SMART-ot. Te mivel szoktad kiolvasni?
Amúgy ha megnézed az általam linkelt videót, ott mutatja a srác, hogy az IDLE3.exe-vel a /d (alias disable) paranccsal automatikusan 3760 másodperc (tehát 62 percnyi) körüli értéket vett fel a parkoltatási mechanizmus a WD20EARS-on, tehát ez a maximum, nem pedig 300 másodperc. Persze beadhatsz neki egyedi értéket is, csak gyanítom ennél nagyobbat nem. Mondjuk nekem bőven elég lenne 10 perc fölé növelni ezt az időtartamot, mivel azon belül - tétlenség esetén - úgyis lekapcsolja a HDD-t a Popcorn.
Nem tudom, hogy bele merjek-e vágni, félek attól, hogy gallyra megy a HDD, vagy vesznek az adatok.
cekkk: Neked is köszönöm, pláne, hogy felhívtad rá a figyelmet! Jó tudni erről, tényleg drasztikusan csökkenhet a HDD élettartama. Ez magyarázná, hogy miért halálozik el annyi WD Green mostanság - ugyanis sokan panaszkodnak. Pedig a WD mindig is az egyik legmegbízhatóbb HDD-gyártó volt, nekem 10 évnél idősebb WD vinyóm is megy mai napig.
Az üres adathordozóról én nem olvastam amúgy, annyit láttam, hogy a linkelt videó végére a srác beleírta, hogy biztos ami biztos, mindenről legyen másolatod.
-
DM-Fan
nagyúr
Érdekes kérdéskör ez a WD Green HDD téma. Nekem is egy 2 TB-os WD20EARS van a Popcorn A-210-emben és most utánaolvastam kicsit az általad felhozott problémának és tényleg létező a dolog.
Ugyan én semmit nem veszek észre belőle, mert amúgy is nagyon halk a HDD, de a fülemet a Popcorn-ra tapasztva is csak minimális fejmozgást tapasztalok idle-ben - erről meg nem tudom eldönteni, hogy az említett problémának tudható-e be vagy sem. Amúgy meg ugye a Popcorn 10 perc inaktivitás után amúgy is leállítja a HDD-t, ha meg nem inaktív - tehát mondjuk másolok a belső HDD-re hálózaton át, vagy filmet nézek róla - akkor meg nem küldi a fejet parkolópályára. Így most elmerengtem azon, hogy érdemes-e vajon kiszerelnem és PC-vel átállítani az alap 8 másodperces pakolópályára küldést vagy sem. E szerint a videó szerint egyébként egyes típusokon (pont egy WD20EARS van a videón) nem is lehet disable-re tenni a feature-t, illetve lehet, csak ekkor sem kapcsolja ki a funkciót, hanem a 8 másodpercet 62 percre állítja - mondjuk ez már bőven jó. Korábbi modelleken ilyenkor ténylegesen ki is kapcsol a funkció.
Amúgy a HDD-vel teljesen elégedett vagyok, csendes, rendkívül gyors, hűvös (több száz GB másolása után sem ment a hőfoka 33 fok fölé), szóval nincs gondom vele.
Arra lennék kíváncsi, hogy vajon a Popcorn A-210 oprendszere/alkalmazásai is azon környezetbe tartoznak-e, amelyeknél az említett probléma előfordul, vagyis, hogy a HDD feje parkolópályára áll 8 másodperc inaktivitás után, de a szoftveres környezet kibillenti ebből. Mert ha utóbbi, akkor bizony simán megcsinálom a módosítást.
Arra vonatkozó infód van, hogy a módosítás érinti-e a HDD fájlszerkezetét, boot-szektorát, a rajta tárolt adatokat? Nem szívesen buknék be úgy 1 TB-nyi adatot, köztük saját fotókkal is.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
robi-k #31893 üzenetére
Állítólag ugyanez a helyzet az Onkyo 608 utódánál a 609-nél is. Ami eddig tranzisztor volt, abból IC lett, ami eddig fém volt, abból műanyag. Az eladó srác is mondta, hogy ők is lebeszélik a vásárlókat róla és továbbra is a 608-ast ajánlják ilyen szinten, mert olcsóbb is és jobb is.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
bajnokpityu #31769 üzenetére
Én is azt olvastam, hogy a H/K anélkül nem hajlandó mérni.
-
DM-Fan
nagyúr
Van, a korábbi kompakt rendszerem aktív ládáját használom, ami ugye egyben tartalmazta az egész rendszer erősítőjét is, de most már csak a LFE van belekötve a H/K-ból egyetlen RCA-val. Ideiglenesen megteszi, amíg lesz keret egy normális woofer-re. Nem dolgozza magát halálra, korábban azért melegedett a hátsó bordája, de most, hogy már csak LFE-jelet kap és nem kell meghajtania külső hangszórókat, csak a belső membránt, elég vígan elvan.
Hirtelen nem tudtam jobb megoldást találni, de egész jól kiegészíti a Q hangját, pedig csak egy alap Genius HT láda.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
Dorian #31763 üzenetére
Még egyelőre nem mértem mikrofonnal, mivel a szatellitek ugye nincsenek a helyükön, addig meg nem látom értelmét, de így fogok tenni, köszönöm. Csak nem akartam, hogy károsodjanak a membránok, ha neadj' isten kicsit mélyebbre megy a freki. Én is úgy vettem észre, hogy nem feltétlen jobb, ha Large-ra vannak állítva, de még meghallgatom jópár forrással (zenével és filmmel is), hogy mi a jobb. Az SACD-k egyébként döbbenetesen tisztán szólnak és hihetetlenül térbeliek, a korábbi rendszeremmel közel sem volt ilyen élmény. A hangerővel csínján bánok, eddig talán -22 dB volt a legmagasabb, ahová mertem tekerni. Az impedancia amúgy nem 6 helyett 8, hanem 8 helyett 6, tehát a hangfalak alacsonyabb értékűek, mint az erősítő ajánlása, de akkor ezek szerint ez irányban sem vészes a 2 ohm-os difi.
Sanci38: Neked is köszönöm a választ és a gratulációt.
-
DM-Fan
nagyúr
Szerintetek hány Hz-re érdemes a vágási pontot beállítani a H/K 255 setupjában a frontra, centerre, szatellitre az említett Q-Acoustics szett esetében? Le merjem vinni 100 Hz alá, mondjuk 80 Hz-re? Hangszóróméretnek Large-ot illik megadni a frontnál? Nem gáz, hogy még bejáratósak a falak? Amúgy az erősítő emlékeim szerint elsődlegesen 8 ohm-os falakat várna, de ezek ugye 6 ohm-osak. Vagy ennyi belefér, max jobban melegszik? Amúgy gyönyörűen szól a rendszer, pláne kicsit magasabb hangerőnél, ahol beleér a megfelelő dinamikatartományba, alig tudok betelni vele.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
Gál István #31733 üzenetére
Ettől függetlenül persze még házimozira jó lehet, hiszen a magas megvan benne, a centerben is nyilván elég a közép, a mélyre meg ott a sub. Viszont akinél a zeneiség is fontos, annak szerintem nem ajánlott.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
Zsembi77 #31730 üzenetére
Tegnap hallgattam egy TSi 300-at is az Onkyo 608-ra kötve és a H/K-val is. Számomra csalódás volt, talán az egyik leggyengébb volt azok közül, amiket mustráltam. Ami tetszett, az a szép magas és viszonylag jó középtartomány, de valahogy nem volt teste a zenének, teljesen jellegtelen volt és ahol vártam az adott zenében a dinamizmust, ott hiányzott. Erre mondta a srác, hogy a TSi 400 ezért is ajánlható jobban.
-
DM-Fan
nagyúr
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
python1 #31711 üzenetére
Köszönöm!
A szellőzéssel kapcsolatban végül is nem lesz gond: a Harman-nak az első felében vannak a hűtőbordák, ott melegszik jelentősen, afölött pedig pont nincs polc, ugyanis egy sima lebegőpolc van fölötte a DVD-lejátszóval, az alól pedig pont kilóg az erősítő fele, így akadálytalanul tud fölfelé áramlani a meleg. Nyomja is a hőt rendesen, tényleg szeret fűteni. Hatalmas bordák láthatók a rácsokon keresztül.
Köszönöm a tippet, írok Dorian-nak!
-
DM-Fan
nagyúr
Na, a tegnapi erősítő-hangfalhallgatás eredményeképpen hazajött végül a Harman/Kardon AVR 255. Élőben meghallgatva számomra egyértelműen jobban teljesített, mint az Onkyo 608, igazatok volt: részletgazdagabb, élettelibb hangja van, ráadásul az analóg 5.1 nekem minimum elvárás volt az SACD miatt, ami egyébként gyönyörűen szól vele.
Úgy volt, hogy csak erősítőt veszek, de jópár hangfal meghallgatása után előkerült a Q-Acoustics 1050i + 1010i + 1000i szett, ami valami döbbenetesen jól szólt az előzőleg meghallgatott Polk-okhoz, de még a Monitor Audio-hoz képest is. Ráadásul a szett akciósan 140 eFt-ba került, amennyiből ilyen kaliberű szettet egyszerűen lehetetlen lett volna összeraknom. Ekkora összeget (vagy még ennél többet) a két frontra számoltam, így ennyiért egyszerűen nem tudtam ott hagyni. Nagyon örülök a vételnek, gyorsan összeraktam és minimálisan bekalibráltam, de már most lejött, hogy kiválóan működik a szett H/K-val, nagyon jól szólnak együtt, a zenei téren nyújtott teljesítményük is elég meggyőző, igazából ez tetszett a legjobban az összes meghallgatott frontpár közül. Ár/érték arányban szerintem nagyon jó bolt volt, az utolsó szett volt egyébként. Nyilván nem egy JBL ES-széria, de nekem az igazából nagy is volna.
Abban kérném a segítségeteket, hogy milyen fali konzolt javasoltok a szatellitekhez? Az aljukon van két menetes furat, illetve a hátlapjuk alsó felén egy fém fül a kábelbekötések alatt. Jó áron milyen konzolt lehetne venni hozzájuk és hol?
-
DM-Fan
nagyúr
Amúgy a H/K 360-ról mi a vélemény? Érdemesebb lenne azt venni, mint a 255-öt? Mennyi a reális ára?
-
DM-Fan
nagyúr
Azt láttam, hogy benne van, olvastam, arra voltam kíváncsi, hogy ez talppal együtt értendő-e, vagy sem.
Egyébként egyre inkább a H/K felé húzok, nagyon prózai okok miatt: a 608-on nincs analóg multichannel-bemenet, ami ellehetetleníti az SACD-k lejátszását (legalábbis addig, amíg nem szerzek be egy olyan lejátszót, ami képes DSD-vel HDMI-n keresztül kinyomni - de ilyen beruházást abszolút nem tervezek a közel- és távoli jövőben sem). Ezen túlmenően design-t tekintve is sokkal inkább a H/K jön be, sokkal letisztultabb, továbbá hajlamos vagyok adni az itteni véleményekre, miszerint mégis a H/K a jobb zenei fronton. Holnap ettől függetlenül meghallgatom a 608-at is, de az analóg bemenet jelen esetben többet ér, mint a plusz két HDMI.
Már csak a melegedés aggaszt a H/K-val kapcsolatban. Ugye érdemesebb amúgy a 2 év garanciára hajtani, mintsem olyan helyen venni, ahol csak 1 évet adnak rá?
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
bajnokpityu #31642 üzenetére
Hát, holnap meghallgatom a 608-ast is és a 360-at is, aztán meglátom, mi lesz. A H/K-nak tudom, hogy a JBL áll jól hangfalakat tekintve, a 608-ast mivel lenne érdemes meghallgatni?
Valóban, elgépeltem, Concept 6-ot hallgattam, a Denon-nal kifejezetten nem volt kellemes páros, se magas, se mély, teljesen jellegtelen, kása hangja volt. Lehet, csak beállítás kérdése lett volna, de ahogy volt, úgy nem tetszett.
Pedig számomra fontos a zeneiség is. Tisztában vagyok vele, hogy egy jó sztereó erősítőnek közelébe nem ér a dolog, de azért szólaljon már meg rendesen.
BBéci: speckókban erősebb alatt az értettem, hogy már alapvetően onnan indul, hogy 1.4-es csatlakozói vannak, abból is 5 darab bemenet, amiből 4-et kapásból be is töltenék, ezen túlmenően több hangnormát ismer a 608, a szaki is mondta, hogy a H/K jóval butább szolgáltatásokban is. Nem érdeke rábeszélni egyikre sem, H/K-ból is tud utánrendelni, ráadásul forintra annyiba kerül, mint a 608.
cekkk: Az mondjuk nagyon nem tetszik, hogy melegszik a H/K, kevés helyem van, a H/K 15 cm-es magasságát számítva a hátsó szegmens fölött 5 cm-re polc lenne. Le tudod mérni, hogy pontosan milyen magas talppal együtt?
-
DM-Fan
nagyúr
Értem, köszönöm, megkeresem a hozzászólásokat. Érdekes ez a részletesség dolog, pláne, hogy a mozit tekintve is ezt írod, mivel a házimozi specifikációkban tényleg jóval erősebb papíron a 608.
Nem hiszem amúgy, hogy rá akarna beszélni, mert nem közöltem előre, hogy mit szeretnék, csak az árfekvést és az csak később derült ki, hogy 255-ös nincs is, mert először azt hitte, hogy van. Amúgy meg ha a H/K-hoz ragaszkodnék, akkor nyilván inkább a 190 eFt körüli 360-asra akarna rábeszélni, mint lépcsőben következőre (vagy esetleg a 260-asra), de annyit nem szándékszom adni erősítőért.
Amúgy mennyire kritikus, ha mondjuk az erősítő fölött 2-3 cm-rel polc van úgy az erősítő mélységének hátsó felétől? Az eleje fölött nem volna, de a hátsó fele fölött igen.
-
DM-Fan
nagyúr
A H/K 360-ast tudom holnap meghallgatni, csak az meg annyira nem mérvadó, mert nem azonos a 255-tel. A H/K-t egyébként milyen tekintetben érezted részletesebbnek a 608-nál? Miben nyújtott többet? Amúgy a szaki pont azt mondta, hogy a H/K-ban van jóval több mély és hogy ezért érződik dögösnek, viszont zenében ez nem feltétlen mindig előny (moziban lehet), a lágy tónusokat nem adja olyan szépen, mint az Onkyo. A H/K hangját egyébként már jópárszor hallottam JBL falakkal és tény, hogy jól szól, szerintem mondjuk koncertfelvételekre ideális.
A hangszóróim jelen állapot szerint természetesen nem adják ki a maxot az SACD-ből, de azokat is lecserélem egy fél éven belül (egyszerre túl nagy megterhelés lenne anyagilag), tehát nem az a szempont, hogy a mostani hangfalaim tudják-e, az viszont nem mindegy, hogy az erősítő tudja-e kezelni, így erre a kérdésre továbbra is várom a választ.
Nem akarnék mellényúlni amúgy, úgyhogy jól körül akarom járni. A Denon ezen árkategóriában nekem eddig csalódás: Dali Concept 7-tel hallottam és rettentő lapos volt, már-már pocsék.
-
DM-Fan
nagyúr
Sziasztok!
Nos, talán kilátásban van az erősítő-vásárlás. Viszont úgy alakult, hogy a H/K 255 lehet kiesik a kosárból, tekintve, hogy ahova megyek, ott már kifogyott. Egyébként is az Onkyo 608-at dicsérte az eladó, mondván, hogy a H/K jóval butább mozi téren (mondjuk ez nekem is lejött a speckókból), valamint, hogy tolakodóbb hangja van pl. zenei fronton is, erős mélyekkel és kevés középpel. Kérdezte, hogy milyen zenét hallgatok elsődlegesen, mondtam, hogy inkább rock, mint pop, arra azt mondta, hogy a H/K mondjuk pont rockhoz ajánlható jobban, de a 608-as is nagyon jól teljesít ilyen téren.
Nem tudom, mitévő legyek, holnap meghallgatom a 608-ast, saját anyaggal is. Szerintetek nagy visszalépés az Onkyo zenei téren (vagy akár házimozi téren) a 255-höz képest?
A másik, ami elbizonytalanít, az az SACD-kérdéskör. Nekem jópár ilyen lemezem van, szeretném is kiváló minőségben élvezni, viszont nem vagyok vele tisztában 100%-ig, hogy ehhez feltétlen szükség van-e analóg 5.1 bemenetre, avagy HDMI-n keresztül is kimegy-e az SACD jel. Az Onkyo adatlapjának advanced features szekciójában ugyanis ott van a HDMI SACD. Most akkor ha a Pioneer AV-696 DVD-lejátszómat HDMI-n keresztül kötöm az erősítőre, akkor fog szólni az SACD multichannel-ben? Vagy ehhez túl régi a DVD-lejátszó?
Végülis hangfalakat még nem vennék, mert szétszedtem a kis aktív mélynyomós-erősítős farost szett hangszóróit és kiderült, hogy 8 ohm-osak a hangszórók (16-25 W-osak), így valószínűleg simán elbírja az erősítő, csak csínyján kell bánni a hangerővel.
Apropó, le tudná nekem mérni valaki, hogy milyen magas a 608-as talppal együtt? A speckókban szereplő 176 mm talppal együtt értendő?
Örülnék némi tanácsnak! Előre is köszi!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
Dorian #30192 üzenetére
Igen, köszönöm, egyre inkább a H/K 255 felé tendálok. De még képlékeny a dolog, meg lehet győzni ész érvekkel. Leginkább arra leszek kíváncsi, hogy milyen falakkal szólnak jól. JBL ES80-as frontokkal hallgattam őket sokat, azokkal nagyon szépen szólt. Számtalanszor láttam már leakciózva 5.0-ás szettben, de sosem jött össze. Szólóban összevásárolni meg elég költséges. Szóval ez a másik erős dilemma.
-
DM-Fan
nagyúr
Köszönöm neked is a tapasztalatokat! Neked is python1!
Azt tudom, hogy melegszik a H/K, bemutatótermekben már tapasztaltam. Egyébként mennyire általános a többi gyártónál az ilyen fokú melegedés? Csakmert fölötte szerintem max. pár centi marad a polcig. Nem lehet baj belőle?
Azt tudom, hogy más karakter a két erősítő, a H/K hangját ismerem, nekem tetszik. A japán erősítők hangzásvilága valahogy távolabb áll tőlem, magam is hidegebbnek vélem az Onkyo-t is.Ha nem szól bele a képjelbe, akkor mindegy, csak ez nálam elég kardinális kérdés.
-
DM-Fan
nagyúr
Köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalataidat! Nem tudom milyen megjelenítőd van, nekem kardinális kérdés, hogy ne romoljon a képminőség, ami kijön pl. a Popcorn-ból. A passthrough fogalma bennem akkor tévesen élt, az nem szempont, hogy kikapcsolt állapotban is átmenjen a videójel, hiszen nem a TV hangszóróit használom filmnézés alatt jelenleg sem, hanem a hangcuccot, így az úgyis be lenne kapcsolva. Arra lennék kíváncsi, hogy a H/K 255-ön is kikapcsolható-e a felkonvertálás.
Azért is húzok jobban a H/K felé, mert azt tényleg zeneibbnek tartják, de ha minden igaz, akkor nem kell szégyenkeznie házimozi téren sem, ugyanakkor van analóg bemenete is az SACD miatt.BBéci: Tisztában vagyok vele, hogy egy millió forint fölötti rendszer lenne az igazi a zenehallgatáshoz, de én már a mostani kis puruttya szettemen is hallom a különbséget a CD és az SACD között, úgyhogy szerintem ez a különbség még "látványosabb" lenne pl. egy H/K - Polk párosítással (most csak mondtam valamit). Mindazonáltal erősítő tekintetében nem nagyon szeretnék 150 eFt fölé menni (ha lehet, akkor 130 eFt fölé se). A hangfalak meg a jövő zenéje.
Mi a vélemény a kis szett ideiglenes használatával kapcsolatban? Okozhat gondot a kis teljesítmény és a 4 ohm?
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
robi0604 #30174 üzenetére
Klasszikus zenét annyira nem hallgatok, viszont elsődlegesen hangszeres zenék és koncertek jönnek szóba, az elektronikus kevéssé jellemző (mondhatni semennyire). A Denon-nal annyira nem szimpatizálok, már többel volt dolgom és nem győztek meg annyira könnyűzenei fronton. A használt megintcsak nem jöhet szóba, egyrészt elvi okokból, másrészt a garancia miatt is.
Igazából nem vágyom különösebben komoly dologra, nincsenek audiofil illúzióim, csak egyszerűen ismerje a HD-hangnormákat (DTS-HD Master, TruHD), legyen minimum 3 HDMI-bemenete, illetve szóljon tisztesen zeneileg is sztereóban, tudjon SACD-t normális minőségben lejátszani. Ez utóbbihoz analóg 5.1 bemenet kell, ha nem tévedek. A fő kérdés, hogy a H/K támogatja-e az összes HD-hangnormát. Ezek szerint a passthrough-t nem tudja. Mi a helyzet ilyen téren az Onkyo-val? Ebben a kategóriában van egyáltalán olyan erősítő, ami tud passthrough-t?
A hangfalak még nincsenek meg, az a másik varia tárgya. Egyelőre arra nincs is keret, úgyhogy a jövőben, apránként szándékszom egy szettet beszerezni, feltehetőleg egy front párral indítva. Egyelőre JBL-eket, KEF-eket, illetve Polk-okat nézegettem, de nagyon nincs még végleges elképzelés.
A másik aggályom az, hogy jelenleg egy aprónak nevezhető 5.1-es szett muzsikál, amelynek komponensei csak 4 ohm impedanciájúak (kb. Genius Home Theater kategória, szóval kis monitor frontok, még kisebb szatellitek, egy normál center és egy aktív sub, emlkeim szerint mind 4 ohm-osak). Gondolom ezeket nem szerencsés rákötni ideiglenesen sem, amíg legalább a front pár meglesz.
-
DM-Fan
nagyúr
Sziasztok!
A Harman/Kardon AVR255 tulajok tapasztalatát kérném, hogy a készülék tud-e a kép tekintetében HDMI-passthrough-t, vagyis beavatkozás nélkül tovább tudja-e engedni pl. a ráküldött 1080p vagy 720p képjelet amellett, hogy a hangot viszont leszedi az adatfolyamból. Érzékelhető valamilyen szintű veszteség a direkt összekötéshez képest.
Igazából Onkyo 608 és a H/K 255 a két versenyző és nem igazán tudok dűlőre jutni. Elsődleges felhasználási kör természetesen a házimozi, de fontos lenne a jó zeneiség, alacsony hangerő mellett is dinamikus hangzás. Ráadásul SACD-gyűjteményem is van.
Várom a tapasztalatokat, esetleg hasonló árkategóriájú más alternatívákat. Előre is köszi!
Aktív témák
Hirdetés
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép PC Játékra! I3 10100F / RTX 2060 12GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- HP Omen - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB-C - KVM Switch
- Apple iPhone X, 256GB, Kártyafüggetlen
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest