- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Android szakmai topik
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- iPhone topik
- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
Hirdetés
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
Erről egyik kedvenc "mesém" jutott az eszembe, egy rövid részletet idézek, nem linkelek és szigorúan magyarul
"Hallott elődei sorsáról a harmadik rabló: a Kvarclovag, aki nappal átlátszó volt, mint egy csiszolt lencse, éjjel pedig visszatükrözte a csillagokat. Ő nem félt, hogy tagjaiban megdermed az olaj, hiszen olaj nem volt benne; attól sem félt, hogy lába alatt elolvad a jég, mert olyan hideggé tudott válni, amilyenné akart. Csak a gondolkodástól kellett óvakodnia, mert az felhevíti kvarcagyát, és vesztét okozhatja. El is tökélte, hogy egy fikarcnyit se fog gondolkodni, akkor nem eshetik baja, és vígan legyőzi a krionidákat. Míg a bolygó felé repült, úgy átfagyott a hosszú úton, az örök galaktikus éjszakában, hogy a röptében mellének ütköző vasmeteorok csörömpölve törtek össze, akárcsak az üveg. Átlátszó tükörteste leszállt Kriónia fehér havára, fölé borult az ég, mint egy csillagos, fekete üst. Nosza, tanakodni kezdett, hogy most mihez fogjon, de a hó máris olvadozott és gőzölgött körülötte.
– Hohó – mondta a Kvarclovag –, álljon meg a menet! Gondolkodás níncs, enyém lesz a kincs! Elhatározta, hogy akármi történjék, csak ezt az egy mondatot fogja hajtogatni, mert ez nem igényel szellemi erőfeszítést, tehát nem melegíti fel." -
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #160593 üzenetére
Sok mindenhez értek, de szakfordító nem vagyok, az egy külön műfaj. Tetszik vagy sem, én inkább meghagyom, hogy mindenki magának fordítsa félre a dolgokat.
Amúgy mindketten nagyon jól tudjuk, hogy nem az angol a probléma, hanem, hogy ki írta a hozzászólást. Ha magyarra fordítanék bármit is, akkor rossz lenne a fordításom... Sajnos ez van, amikor a tényeken alapuló kommunikáció fölött átveszi az uralmat a tekintélyelvűség. -
Quetz
őstag
válasz
BBéci #160574 üzenetére
Nincs olyan, hogy a REW-nél, mert az egy egyszemélyes projekt.
John has more than 25 years’ experience in the development of high technology products and the management of technology companies, in sectors ranging from avionics and automotive electronics to high end audio and broadcast. In the audio arena John was the Technical Director of TAG McLaren Audio, with responsibility for the development of McLaren’s award-winning range of Home Theater components. He is also the author of REW (Room EQ Wizard), a comprehensive acoustic measurement and analysis package.
Az angol szöveg elutasítása több problémát is felvet:
- Jelenleg angol nyelven nagyságrendekkel több minőségi információ érhető el, mint magyarul. Gyakorlatilag az összes szakmai fórum angol. Amíg ott olyan emberek segítenek a közösségnek, mint Anthony Grimani, Dennis Erskine, Floyd Toole... addig itthon hallgatnak a szakértők.
- Mivel a REW nem rendelkezik magyar nyelvű fordítással, így csak megnehezítenénk mások dolgát, ha vissza akarnák keresni, hogy miről is beszélünk. Hiába írnám azt, hogy harang szűrő (már ha tényleg ez a magyar megnevezés), azt elég nehéz visszafordítani peak filterre. -
Quetz
őstag
válasz
BBéci #160567 üzenetére
A hivatalos REW dokumentáció alapján nincs igazad:
The EQ Window is used to determine what EQ filters to apply to a response and to see the effect those filters would have on both the frequency and time domain behaviour. It always shows the response currently selected in the main REW window, which can be changed from the REW main window or by pressing ALT + a measurement number (e.g. Alt+3 selects the third measurement) or using ALT+UP/ALT+DOWN to move through the measurements.
The window has 3 main areas: a "Filter Adjust" graph of frequency responses, a second graph area showing the impulse response and waterfall, and a panel on the right with various settings related to the EQ functions and modal analysis. The right hand panel can be hidden/shown using the button at the top of the scroll bar. -
Quetz
őstag
válasz
BBéci #160543 üzenetére
Szerintem elég egyértelműen le van írva a Yamaha manualban, hogy lehet parametrikus EQ-t alkalmazni:
To fine-adjust the center frequency, Q factor (bandwidth) or gain, use the cursor keys to select an item.
Freq.: Use the cursor keys to adjust the center frequency of the selected band.
Q: Use the cursor keys to adjust the Q factor (bandwidth) of the selected band.
Gain: Use the cursor keys to adjust the gain of the selected band.Setting range
Center frequency: 15.6 Hz to 16.0 kHz (15.6 Hz to 250.0 Hz for subwoofer)
Q factor: 0.500 to 10.080
Gain: -20.0 dB to +6.0 dBA REW pont ezeket a filtereket számolja ki neked: Frekvency, Gain, Q...
-
Quetz
őstag
válasz
mettek #160528 üzenetére
A Yamaha YPAO rendelkezik manuális parametric EQ-val. Ott be tudod állítani azokat a filtereket, amiket a REW generál neked. Ha jól tudom, a frekvenciák kötöttek, de a Q érték nem, tehát REW-el kell majd játszanod, hogy azokat a frekvenciákat használja, amik a rendelkezésedre állnak.
-
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #160504 üzenetére
Nekem ez HDMI CEC-nek hibának tünik. Amikor leállítom a projektort, akkor lekapcsol a Denon, mondjuk ez szándékos. Próbáld ki, hogy HDMI vezérléshez kapcsolódó dolgokat letiltod az AVR-ben.
-
Quetz
őstag
válasz
Callisto #160501 üzenetére
Régebben volt trial verzió, pont azért mert drága. Meg kellene nézned, él-e még ez a lehetőség. Ha jól emlékszem, akkor a 350USD volt az olcsóbb, sztereó verzió, a sokcsatornásért már 700 felett kellett fizetni.
Trükközni viszont nem fogsz tudni, akkor már jobban jársz ha a megtanulod használni az REW-t. Az nem is mondom, hogy venned kell egy UMIK-1 mikrofont, mert az alap, hogy a Dirac-hoz már megvetted.
-
Quetz
őstag
válasz
djhalasz #160429 üzenetére
Új áron 200-300k az ára azoknak a 5.0 hangfalszetteknek, amik normálisan szólnak. Ha sokallod, akkor gondolj bele, hogy az anyagköltség kb ötöde a végfelhasználói árnak.
Szóval elköltesz 300K-t, és még nincs se mélynyomód se erősítőd. Azokra még számolhatsz újabb 300K-t legalább. Segít ha használtat vásárolsz, de ott meg nincs befolyásod arra, hogy mikor fog szembejönni veled az, amire vágysz , vagy amire szükséged van. -
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
Kijött a home theater gurus csatornáján a hogyan kezeljük szobánkat akusztikailag:
- Ep. 21 -Part 1 of 4. Do you really need room treatments for your Home Theater?
- Ep. 22 - Room Treatments Part 2 of 4! The Real Home Theater Upgrade!
- Ep. 23 - Room Treatments Part 3 of 4. Diffusion and Combo Panels.
- Ep. 24 - Room Treatments Part 4 of 4. Place Acoustic Panels for Maximum Focus and Spaciousness!Be is lehetne rakni az összefoglalóba.
-
Quetz
őstag
válasz
devil-k #160261 üzenetére
Igazad van, nem véletlen, hogy akik tényleg komolyan csinálják, azok figyelmen kívül hagyják a voodoo-t. Pont most jött ki a hónap mozija, benne: The Beast, Unleashed
A pénz nem volt akadály, még sincs benne semmi ilyesmi. -
Quetz
őstag
válasz
Jegesmaci81 #160227 üzenetére
Érdemes megnézni, hogy mennyivel rosszabbul teljesítenek az AVR ha csak DAC-ként használják őket, azaz pre-out kimeneten továbbítjuk a jelet egy végfok fele.
- Review and Measurements of Anthem MRX 520 AVR
- Denon AVR-X3500H AVR ReviewMinden tesztben van egy táblázat, amiben a többi AVR illetve DAC értékei is megtalálhatók.
-
Quetz
őstag
Ezeket a mélyhangokra találták ki, az egyik leírásában ott is van, milyen frekvenciát hogyan kezel.
A tvshop reklámokban pedig videóval is illusztrálják, hogy napi öt perc a gépükkel adoniszi testet eredményezMég ha igaz is amit mérési diagramot oda raknak, azt nem szokták leírni, hogy mennyi panelt is kell kirakni, hogy a kívánt eredményt elérd. Vagy mit csinálj akkor, ha a mélyek már rendben vannak, de közben más frekvenciákon túlcsillapítottad a szobád.
A lényeg, hozzáértés és előtte/utána mérés hiányában olyan lesz az akusztikai kezelés, mintha rulett kereket pörgetnél.
Első körben javasolnám, hogy olvasd el ezt a könyvet, legalább is a rád vonatkozó részeit:
-
Quetz
őstag
válasz
Dorian #160196 üzenetére
A 20Hz hullámhossza 17m, a 40Hz-é pedig 8.57. Ezzel az erővel senki se használjon otthon mélynyomót mert kicsi a szoba...
ctrlaltdel13-nek igaza van, a szivacsok nem a leghatékonyabbak a mélyhangok kezelésére. Általános szabály, hogy a kezelni kívánt frekvencia 1/4 hullámhosszának megfelelő vastagságú elnyelő anyagot kell használni, ráadásul ott kellene elhelyezni, ahol a levegő molekuláknak sebesség maximuma van az adott frekvencián.Ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen kezelni az otthoni szobákat, csak a megfelelő eszközöket kell használni hozzá.
-
Quetz
őstag
válasz
powerup2 #160167 üzenetére
Sajnos nem egész pontosak... Archaea's Auto room EQ/AVR comparison G2G - November 8, 2014 - Kansas City
Well, with eight different systems here is what was captured by omnimic for each as post calibration results. We followed instructions to let each auto processor optimize the room. The ONLY change we allowed post calibration was setting speakers to small and crossover to 80hz when the processor/AVR allowed. To capture the post calibration frequency response plots shown here I simply turned each AVR to -12dB on the main volume knob and played track 2 of the omnimic disk from the HTPC to the processor. The results are ridiculous. But that is the tested state of variance in these processors. -
Quetz
őstag
válasz
Hohocali #160098 üzenetére
A probléma a fent említett NAD-al, hogy a minőségromlás a DAC-on lett mérve. Azaz digitális bemenet és erősítetlen kimenet között, PURE DIRECT-nek megfelelő kapcsoljunk ki mindent amit lehet módban.
Amire te gondolsz, az az átlagos érzékenységű hangfalak és a nem túl combos AVR végfokok témaköre.
-
Quetz
őstag
Én azért nem értem az ASR-el szembeni ellenérzéseket, mert ez most tényleg nem az "occsó a jó" site. Nem ismerem a DAC márkákat, de az Oppo 205 ott van a top 5-ben, ahogy a jól teljesítők közt van Auralic, Linn, stb...
Ha valaki veszi a fáradtságot, és nem csak write only üzemmódban reagál egy grafikonra, akkor olvashatja, hogy a NAD pl 0dB hangerőn produkálta a pocsék eredményeket. Amikor visszavette Amir a jelszintet -6dB-re, akkor máris 89dB SINAD-t mért. De úgy meg nem lehet összehasonlítani, hogy mindenkit 0dB-n mérünk, kivéve a gyevi bírót.
-
Quetz
őstag
válasz
robi-k #160088 üzenetére
Nektek nem lehet a kedvetekre tenni.
Eddig mindenki hangoztatta, hogy a sztereó az igazi minőség, esetleg dedikált végfok/dac kombinációval. Most, hogy a mérések egyértelműen bizonyítják is ezt, ismét csak ellenkeztek.
Amúgy a női párhuzam megállja a helyét. A fenti grafikonon a NAD a sminkelt és retusált modell, a Denon pedig ugyanaz a csaj egy vasárnapi lazítós fotón... -
Quetz
őstag
válasz
powerup2 #160066 üzenetére
Van még a minidsp is, de akkor 3 tagu láncod lesz: dekoder - minidsp - végfok.
Itt találsz Anthem, Nad, Denon, Yamaha méréseket: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?forums/home-theater-forum.35/
Finoman szólva nincsenek elragadtatva egyiktől sem. Viszont az is igaz, hogy a mérések a lehető leg dsp mentesebb módon készültek.
-
Quetz
őstag
Egy érdekes cikk a mit is kapsz a pénzedért a hometheaterhifi.com-on: Introduction to AVR Build Quality – Part I: Range of Options by Supplier and Price
A konklúzió egyik fő megállapítása a direkt mód használatáról:
A key takeaway: circuit quality in the direct mode (stereo or 7.1) is almost always invariant to AVR prices in the range of $400 to $2,000. As examples, the $250 Yamaha RX-V367 and Marantz AV8801 ($3000) use the same Renesas LSI chip (R2A15220FP). With the LSI analog chip in these products, the sound of the direct mode is relatively constant, although a more robust power supplies, addition a quality output buffer and enhanced DC blocking capacitor quality can make small differences. -
Quetz
őstag
válasz
python1 #159874 üzenetére
Elnézést kérek, rosszul emlékeztem. 500Hz - 2000Hz között mérem a normál hangfalakat, mert az alapértelmezett beállításokat használom. A miértre a súgó ad választ:
The Speaker Calibration option applies 2nd order (40 dB/decade, 12 dB/octave) filters at 500 Hz and 2 kHz, producing a signal with its energy centred on 1 kHz. Subwoofer Calibration applies filters at 30 Hz and 80 Hz. Both are broadly in line with the THX test signal recommendations.
-
Quetz
őstag
válasz
python1 #159798 üzenetére
Én a következő módon kalibrálom a rendszert:
- AVR hangerő: 0dB
- REW mérőjel: -30dB
- REW tone generator: pink noise. 20-80Hz a mélynyomónak, 500-2500Hz a hangfalaknak.
- A hangfalak esetében 75dB, a mélynyomónál pedig 85dB-re állítom a szintet.Amire figyelni kell, hogy külső jelforrás esetén az LFE kap +10dB-t, ezért a 85dB beállítás, viszont az AVR saját jelgenerátorát használva nincs +10dB boost, ezért akkor az LFE-t is 75dB-re kell kalibrálni. Utóbbi esetben a szoba korrekció sem él, ezért a legjobb ha külső forrásból küldünk mérőjelet.
-
Quetz
őstag
Egy kis érdekesség az Emotiva fejlesztő mérnökétől:
With all due respect, I'm sorry to say that I do not know of any processors whose Pure Direct mode actually bypasses the DSP. What Pure Direct does, at least for the various manufactures that I know, is simply this. The signal still has to go through the DSP to be decoded and rendered. Depending on the manufacturer, bass manager is sometimes dis-engaged and sometimes not. EQs are set to 0, and depending on the manufacturer, room EQ will or will not be dis-engaged. Time delays will still be retained through.
Pure Direct mode for most manufacturers (Including us) will retain bass management and time delays and turn off EQs, Room Correction and things like that.
Now there is one scenario where the DSP is completely bypassed and that is DSD. DSD gets sent directly to the DACs because of how it's structured.A link elején pedig a szokásos ASR mérések találhatók. Sajnos az XMC-1 sem tökéletes, de az eddig mért eszközök közül a legjobb eredményeket mutatja.
-
Quetz
őstag
válasz
serioussam #159769 üzenetére
A válasz egyszerűbb mint hinnéd. Ha a jövőben HDMI 2.2-es kábelt akarsz venni, és a következő 3-ból választhatsz, melyiket veszed meg:
A. HDMI 2.2 kábel: 20.000 HUF
B. HDMI 2.1 kábel: 15.000 HUF
C: HDMI 2.0 kábel: 10.000 HUFMindhárom kábel "Ultra High Speed HDMI® Cable" specifikációjú, amit tegyünk fel, hogy a még nem létező 2.2 szabvány megkövetel.
-
Quetz
őstag
válasz
Dorian #159664 üzenetére
Bemenet: S/PDIF coax input
Kimenet: az erősítetlen pre-outA méréseket egy Audio Precision Sys-2522-vel készíti Amir, a tesztelési metódus és FAQ elérhető itt: Understanding Audio Measurements
DAC méréseket nem nézegettem eddig, mert számomra a végfok/AVR vonal volt az érdekes.
-
Quetz
őstag
Review and Measurements of NAD T758 V3 AVR
Konklúzió: nem ajánlott.
A legrosszabb zaj értékeket produkálta, DAC és erősítés szempontjából is. Még a Crown XLS-t is sikerült alulmúlnia:
-
Quetz
őstag
válasz
mandju #159627 üzenetére
Ebay-en találtam eladót: https://www.ebay.co.uk/itm/Cara-Acoustic-Fabric-Acoustically-Transparent-32-Colours-/122015396775
Itt írtam nekik, amikor ajánlatot kértem magyarországi kiszállításra: https://eqacoustics.com/pages/contact-us -
Quetz
őstag
Ha esetleg valakit érdekel, lehet ilyenből is akusztikai paneleket csinálni:
A mintázat egy "binary absorber diffuser" panel, 60x60cm. Az anygok mellette Camira Cara hangáteresztő szövetek. Egy keretet kell még összecsavarozni és kitölteni 90 kg/m3 közetgyapottal.
A végeredmény akár ilyen is lehet (sajnos nem az enyém, ennyire nem vagyok ügyes):
-
Quetz
őstag
válasz
renatto #159550 üzenetére
Pár dolog, amit érdemes figyelembe venni:
- A Dirac-hoz internet kapcsolat kell, a filterek számítása a cég szerverein történik
- A Dirac-nak van PC-s verziója, amit ingyenesen ki lehet próbálni. Kell viszont hozzá egy UMIK-1, vagy más kalibrált mérőmikrofon.
- YPAO esetében ha jól emlékszem az algoritmus által kreált filtereket ki lehet egészíteni parametrikus EQ beállításokkal, bár ez funkció limitált
- Audyssey esetében van smartphone app, amivel több funkció érhető el, mint az AVR-en keresztül, de kevesebb mint régen az Audyssey pro-ban volt. -
Quetz
őstag
válasz
I'am Dony #159412 üzenetére
A normálisabb mélyládákban van beépített LPF (és gyanítom HPF is), hogy védje az eszközt. Erre akkor jöttem rá, amikor bekötöttem a DIY 18"-as ládát a Crown XLS-be, és mindenféle szűrő nélkül ráengedtem az Audyssey bemérést. Aztán a mélynyomó ugyanúgy csuffogott, mint a többi hangfal (annak a BMS hangszórónak a frekvencigörbéje ezerpárszáz HZ-en kezd esni).
Szóval az Audyssey minden csatornára full scale teszthangot küld ki, és csak azért halljuk kopogást a mélynyomóból, mert ott LPF-el limitálják a végfokban. Én is amint bekapcsoltam ezt a Crown-ban, visszakaptam a megszokott mélynyomós mérőhangot.Visszatérve az LFE LPF-re, igazából a fentiek miatt nincs sok értelme állítgatni, a láda megvédi önmagát.
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz
fehér_ember #159243 üzenetére
Vannak akik tervezik a házimozit, de ott ilyen eredmények születnek: Waldo Theater & Flynn’s Arcade
Gear List:
1. Stewart Firehawk Perforated Screen
2. Triad Inwall LCR Gold Speakers for all three up front.
3. Triad Silver Surround Speakers for side and rear channels.
4. Triad custom Silver Atmos speakers (4)
5. Seaton Sound Designer Series 18” subwoofers (2)
6. Barco Balder Projector7. Marantz AV8805 Processor
8. (3) QSC DCA 1644 amplifiers
9. QSC Core 110f
10. Kaleidescape Strato
11. Lumagen RadiancePro Series UltraHD Video Processor
12. Middle Atlantic Isocenter Transformer
13. Triad Bronze inceiling speakers in arcade
14. Crestron Control System
15. Middle Atlantic UPS
16. Middle Atlantic Rack -
Quetz
őstag
Jól értem, a subwoofer level +1.5 illetve +6? Mi volt mellette a master volume?
-
Quetz
őstag
Ez egy egész jó és érthető videó azoknak, akik kettő vagy több mélynyomóval rendelkeznek. Mivel végig mutatja, hogy mit csinál, még azoknak is hasznos, akik az angollal hadilábon állnak.
https://youtu.be/_A6gPCczhuU -
Quetz
őstag
válasz
Khaosz55 #159087 üzenetére
Az Arena plázában és az Alleban van atmos kiépítésű moziterem. Ott, vagy esetleg egy fórumtársnál ki kellene próbálnod, hogy tetszik a dolog.
Nekem nem nyújtott akkora élményt, hogy elgondolkodjak rajta, de több embert is ismerek, akik imádják. Ezért hangsúlyozom a kipróbálást, mert senki sem fogja tudni helyetted eldönteni. Ugyanakkor nem olcsó mulatság kiépíteni, mert vacak hangsugárzókat nem érdemes felrakni, csak hogy legyenek... -
Quetz
őstag
válasz
Z0mbi #159072 üzenetére
A jobb oldali kép sötétebb mint a bal. ami feltűnő, hogy a "SAM_3754.JPG info" felirat menyivel sötétebb jobb oldalt, viszont alatta a feliratok (general, more info...)már megegyeznek. Mintha bizonyos blokkok a képben hasonlóak lennének, más blokkok közt meg fényerő különbség lenne. Olyan, mintha zónákra osztott háttér világítású TV lenne, ami más fényerőt adott a két képen a blokkoknak.
-
Quetz
őstag
válasz
Z0mbi #159065 üzenetére
Az elütő színekhez csak annyit, hogy a kép összes képpontján kéne ugyanazt a korrekciót elvégeznie a kábelnek, különben szétesnek a színek. Tehát mondjuk a kábelnek +2% pirosat kellene hozzáadnia a képhez. Ez úgy tudna működni, hogy minden X. byte Z bitjét változtatja csak meg, a többihez nem nyúl. Erre egy aktív elektronika képes, egy passzív kábel viszont nem.
Ez persze nem jelenti azt, hogy ilyen különbséget ne lehetne látni. Kimérni viszont még nem sikerült, még az AQ minőség ellenőrző laborban is csak a bithiba mentességet vizsgálják. -
Quetz
őstag
A minőség nem attól függ, hogy PA vagy autó hifi. DIY házimozi mélynyomót Dayton Audio, B&C, BMS, Stereo Integrity, FI Car hangszórókból szoktak csinálni. Érdemes megnézned a http://www.data-bass.com/-n a teszteket, illetve méretezéshez a http://www.loudspeakerdatabase.com/Subwoofer-t. Praktikus ötletekhez pedig az avsforum DIY részét. Ott sokkal több infó van hangfal készítésről, mint itt.
-
Quetz
őstag
válasz
Vicarious1 #158996 üzenetére
Kb egy hét alatt megjön, de ez azért függ a futárszolgálattól. Adnak tracking numbert, végig lehet követni, hol tart az áru.
-
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #158672 üzenetére
A legfontosabb kérdés, mi az az akusztikai probléma amit meg akarsz oldani?
-
Quetz
őstag
válasz
#98221312 #158675 üzenetére
Amit csinálhatnánk, hogy egy referencia helyiségben meghallgatnánk minél több kábelt, dupla vak teszttel és látó tesztel, illetve mérnénk az elektromos tulajdonságaikat is.
- Ezzel kiderülne, mekkora hatással van a látásunk a hangminőségre
- Milyen korreláció van a mért értékek és hallott prezentáció közöttDe ez előre láthatóan nem fog megtörténni, különböző okok folytán, illetve ha meg is történik, akik nem voltak ott azok hiteltelennek fogják tartani a tesztet és minden megy tovább a megszokott mederben (utóbbira jó példa a Dreamcinema hasonló teszt eseménye).
-
Quetz
őstag
válasz
#98221312 #158639 üzenetére
Tévedésben vagy, hogy engem illetve a rendszeremet idekevered. A téma még mindig az, hogy van egy stúdió, ahol Oscar/grammy díjas felvételek készülnek, többek közt VDC kábelezéssel.
(#158640) bajnokpityu : Nem tudom milyen kábel kerül a VDC-nél 300 forintba, mindenesetre az emlegetett stúdióban ilyesmik kerültek felhasználásra:
Moving forward through the years Van Damme cable has been at the heart of several refits of Studio 1 (the main orchestral studio), Studio 2 (the iconic ‘Beatles studio’) and Studio 3.
Abbey Road’s most recent works, completed in 2017, saw the creation of a new build Dolby Atmos film soundtrack studio – The Mix Stage, two pop/rock recording spaces, and two new isolation booths within Studio 2. Van Damme Blue Series was specified throughout for the analogue audio signal paths, Green Series Digi Grade multicore for AES/EBU digital audio and HD Vision Flexible coax for HD digital video connectivity within the facilities.On the audio side The Mix Stage features an AMS Neve DFC 3D Gemini Digital mixing console, Avid S6 console and 7 Pro Tools systems. A Christie 4K cinema projector and 20 foot wide screen handle the imagery, and the studio also has 3 cutting/green rooms.
És sehol nem találtam utalást, hogy Crown végfokot használnának. Az IMAX mixing room technikai tartalma (az oldaluk szerint 44 hangfal):
Dimensions:
15 ft. (4.5m) max height
25 ft. (7.5m) wide room
Screen:
20 ft. (6m) wide
33 ft. (10m) throw
Cinema Seating: 8 Fixed / +4 Optional
3 Cutting / Green rooms
Editor Workstations: 4
5 Playback systems:
1x HDX3 192 channel Pro Tools system
4x HDX2 128 channel Pro Tools systems
2 Recorders: HDX3 192 channel Pro Tools systems
Dynaudio M3F speaker system providing Dolby Atmos® Monitoring and IMAX mixing capability
AMS Neve DFC 3D Gemini Digital mixing console:
40 Faders
Encore 2 Automation
Avid S6 M40 with 32 faders (up to 40 faders dual mode)
Colin Broad Synchronizer
4K Digital cinema projection: Christie CP4220
Video Playback: Pro Tools HDX with AJA Kona 12G
IHSE KVM over IP system for all workstations plus Grace Design headphone monitoring
4x Bricasti M7 Stereo reverb processor
1x TC 6000 MKII Reverb
2x DBX 120 Subharmonic Synthesizer
1x Cedar DNS 1500 Dialogue Noise Suppressor
RTW TM9 Touch Monitor Metering
Extensive range of Plug-ins (list available upon request) -
Quetz
őstag
válasz
BBéci #158627 üzenetére
Az Abbey Road stúdióról azt feltételezni, hogy nem akarják a legjobbat kihozni a lehetőségeikből olyan, mintha a Lyngdorf Audio-t neveznéd amatőröknek. HA van kedved, olvashatsz róluk pl itt: https://www.musicradar.com/news/inside-abbey-road-behind-the-scenes-at-the-worlds-most-famous-studios
Persze értem én, semmi sem számít, ha a kábelek felsőbbrendűségét kell hirdetni, de azért valahol meg kéne már húzni azt a határt.
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #158618 üzenetére
Ezt még te sem gondolhatod komolyan.
Akik ott szoktak dolgozni: Kate Bush, Radiohead, Oasis, Kanye West, Amy Winehouse, Kylie and Muse to Sam Smith, Florence + The Machine, Ed Sheeran, Frank Ocean, Lady Gaga and Adele.
És ha már házimozi, többek közt ott készült: Raiders of The Lost Ark, The Lord of The Rings Trilogy, Skyfall, the Harry Potter series and the Oscar-winning Gravity feature scores recorded here, while recent projects include Black Panther, Solo: A Star Wars Story and the multi award winning The Shape of Water.
Bérlés oldalon 10/100 ezer fontokról beszélünk, valamint a reputáció vesztésről ha valami nem minőségi, amit szimplán nem engedhetnek meg maguknak.
-
Quetz
őstag
válasz
bajnokpityu #158614 üzenetére
Ez az állításod könnyen félreérthető, én kapásból úgy olvastam, hogy ha a stúdió kábelezésének minősége 100%, akkor otthon 500% szükséges, biztos ami biztos.
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #158612 üzenetére
Igazad van, a jó minőségű kábel nem árt. A Van Damme kábelek pedig jó minőségűek. Legalábbis az Abbey Road stúdiónak megfelelnek
Ez az a stúdió, ahol olyan zenekarok felvételeit rögzítették, mint a Beatles, Pink Floyd... Az az érzésem, hogy az ottani szakik értik a szakmájukat, és ami nekik jó, az szódával nálunk is elmegy.
-
-
Quetz
őstag
válasz
#09634560 #158407 üzenetére
Valószínűleg máshogy értelmezzük a "könnyebben hajtható" fogalmát. Számomra akkor hajtható könnyebben a hangfal, ha nem prüszköl tőle az erősítő.
HA megnézzük a valós, mért eredményeket, akkor azt láthatjuk, hogy pl. az Integra DRX-4.3 a következőt produkálja 0.1% THD+N mellett:# of CH Test Type PowerLoad THD + N
2 1kHz Psweep 118 watts, 8-ohms 0.1%
2 1kHz Psweep 156 watts, 4-ohms 0.1%Ez azt jelenti, hogy 8 ohm esetén 35.32V, 4 ohm esetén 24.98V jelszintet képes létrehozni az AVR. Más mérési eredményeket nézve hasonló volt a helyzet. Ebből a következtetés, hogy
- Azonos torzítás mellett a 8 ohmos hangfal nagyobb kitérést, tehát nagyobb hangnyomást képes elérni
- 8 Ohmos mérő ellenállást használva a védelmi áramkör nem, vagy csak később avatkozik közbe.
- Tehát a 8 ohmos hangfalak az erősítő szempontjából könnyebben hajthatóak.Ha nem így lenne, akkor mindenki 1-2 ohmos hangfalakat gyártana, hiszen azt még könnyebb hajtani, mint a 4 ohmosokat.
-
Quetz
őstag
válasz
balage25 #158376 üzenetére
Ha van egy végfokod, ami mondjuk 100W-t tud leadni, és a feszültség így aránylik a teljesítményhez: V=SQRT(P*R), akkor 8 ohm esetén 28.28V, 4 ohm esetén 20V jelszintet képes produkálni a végfok. Tehát ugyanakkora 20V jelszint eléréséhez 4 ohm-os hangszórónál már a végét járja az erősítő, 8 ohm esetén pedig még van bőven tartalék.
Következtetés, hogy a 4 ohm a nehezebben hajtható.
-
Quetz
őstag
válasz
exception #158367 üzenetére
Akkor most így vagy úgy van? Haladó topikban azért ezt tényszerűen kéne már leírni, hogy mi mitől függ, különben csak megkevered az olvasókat.
Én például arra gondolok, hogy a membrán kitérése a feszültség függvénye, ahol a kakaó-t ez által tudod számolni:V = IR => I = V/R. Ebből egyértelműen látszik, hogy ugyanakkor feszültségszint mellett a magasabb impedancia kevesebb kakaó-t jelent. Az igazán releváns adat persze az impedancia grafikon lenne a frekvencia függvényében, de hát azt a gyártok nem szokták mellékelni, így marad az ökölszabály, hogy a 8Ohm-os hangfal könnyebben hajtható, a szükséges teljesítményt pedig az érzékenység és a távolság alapján becsüljük meg.
-
Quetz
őstag
válasz
exception #157906 üzenetére
A hangfalakat még csak csak, de a mélynyomót már nem fogod tudni, mert ott a DSP késleltetését is bele kellene kalkulálnod, viszont azt a gyártók nem adják meg, csakis a mikrofonos mérés marad.
Az Audyssey XT32 az egyik legjobb korrekció, csak manapság divat szidni, de az igaz, hogy a Dirac mögött messze elmarad testre szabhatóság szempontjából. Viszont az új smartphone app segítségével már könnyen le lehet korlátozni a schroeder frekvenciára, és akkor csak a szoba hatásai ellen dolgozik. -
Quetz
őstag
válasz
bajnokpityu #157752 üzenetére
Ezzel két probléma van, egyrészt ahogy írod: "valódi szimmetrikus" eszközök kellenek, és jó része amik rendelkeznek XLR csatlakozással, nem azok.
Másrészt én nem hifizek, csak zenét hallgatok. Nem tökéletes, de azért elég jó minőségben.
-
Quetz
őstag
válasz
Gaben360 #157747 üzenetére
Össze tudod kötni és nem származik belőle problémád. Az XLR kábel nem visz zajt a csatlakoztatott egységbe, de ezt otthoni méretekben egy normális minőségű RCA kábel is megteszi. Az XLR-nek inkább a profi kategóriában van jelentősége, ahol több tíz métereket kell áthidalni.
-
Quetz
őstag
válasz
modflow #157694 üzenetére
Ha elolvasod a kézikönyvet, abban egyértelmüen leirják, hogy:
Dolby Atmos is decoded as Dolby TrueHD or Dolby Digital Plus when a sound field other than [Multi Ch Stereo], [A.F.D.] or [Dolby Surround] is selected.Azaz csak AFD, Multi CH Stereo vagy Dolby Surround módok esetén lesz Atmosként dekódolva a hangsáv, minden más esetben Dolby TrueHD vagy Dolby Digital Plus lesz belőle.
-
Quetz
őstag
válasz
kicsi kecske #157681 üzenetére
Esetleg még ezt nézd meg: Horn EU - IN-CEILING hangfalak.
-
Quetz
őstag
válasz
kicsi kecske #157662 üzenetére
Mi szükséged van "multiroom" hangfalakra? Azt írtad, hogy páronként egy hifiberry fogja hajtani a mezei passzív falba építhető hangfalaidat. Az említett márkákat meg itthon senki sem forgalmazza, tehát a beszerzés és karbantartás is problémás lesz.
-
Quetz
őstag
válasz
kicsi kecske #157659 üzenetére
Nézd meg az árukeresőt és válassz pénztárcád szerint. Az elismert hifi gyártók modelljei 30-40k között kezdődnek, azaz 300-400k lesz a 10db hangfal.
-
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #157606 üzenetére
Ez segít esetleg? MEASUREMENTS: Oppo Sonica DAC (ESS Sabre ES9038Pro based device)
-
Quetz
őstag
válasz
fehér_ember #157596 üzenetére
Igen, mert ezek a linkelt cikkből származnak. Ha csak a linket rakom be, akkor azon átsiklik az emberek tekintete, így meg páran megnézik.
70Hz környékén van egy csúnya beszakadásom, azért kerestem ilyen hogyan integráljunk cikket, hogy hátha tudok javítani rajta.
-
Quetz
őstag
Visszatért a nyári nagy meleg, nincs is jobb, mint bent ücsörögni és reszelni a házimozit, mondjuk összelőni a mélynyomókat egymással, vagy épp a frontokkal: mtg90's multiple subwoofers+mains integration how-to thread
Ilyen volt:
Ilyen lett:
-
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #157476 üzenetére
Abszolút igazad van, az érzékenység nagy szerepet játszik. A számok amikre emlékszem, hogy 89dB érzékenység mellett (ilyen az Arendal illetve a Quadral CHROMIUM STYLE 8) 3m távolságban 300W körüli teljesítményt kíván referencia hangerőn. Ez alatt 10dB-vel tehát csak 30 körül.
Azzal szokták még indokolni a külön végfok használatát, hogy sistereg a magas sugárzó, mert a végfoknak van saját zaja. A Crown is ilyen, de fél méterre már nem hallani, pláne 3-ra, tehát ebből az indokból sem cserélnék.
-
Quetz
őstag
válasz
szaki1986 #157474 üzenetére
x4300-at használok + Crown XLS0502-t a frontoknak. Ez a felállás ugyanazt nyújta 0-ás hangerőn, mint a Crown nélkül -10-en. Torzítás nélküli hangzás, elementáris dinamikával. A végfok ahhoz kellett, hogy az utolsó 10dB-t ki tudjam hozni a rendszerből. Ezért merem mondani, hogy -10-ig jó az AVR magában.
Ha tényleg eltudod adni bukó nélkül a végfokot, akkor próbáld ki, nincs veszteni valód. A frontokat viszont továbbra is vágnám, mert a mélyláda legnagyobb előnye, hogy nem kell a kép mellé raknod, hanem elhelyezheted ott, ahol a legjobban szól.
-
Quetz
őstag
válasz
szaki1986 #157442 üzenetére
A -10 hangerő azt jelenti, hogy maximum 20-30W teljesítményt ad le a Denon csatornánként. Szerintem ezt felesleges végfokkal támogatni. Ugyanakkor a rá szánt összegből valószínű, hogy a hallgatói helyiség teljes akusztikai kezelése kivitelezhető, ha ez még nem történt meg.
-
Quetz
őstag
Most jutott eszembe, hogy közeledik a Brexit, és ha valaki szeretne jó minőségű végfokot baráti áron, akkor érdemes megnézni a Nord Acoustics Hypex végfokait.
Részletes mérések itt találhatóak a 2 csatornás változatról: Review and Measurements of Nord One NC500 Amp
-
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #157257 üzenetére
A mosógép egy, a mélynyomóhoz hasonló, rezgéseket generáló eszköz. Olyan durván dolgozik, hogy nálunk képes volt az emeleten rázni az ajtót. Első körben elcsatolnám a szilárd felületektől, pl. masszív gumipók hálóba függeszteném fel. A préselt gumilap alátét nem elég, tapasztalatból mondom.
-
Quetz
őstag
Akiket érdekel: Getting Started With REW: A Step-by-Step Guide
Rengeteg hasznos információ arról, hogy mit hogyan mérjünk, miként hangoljuk jobban össze a rendszerünket, vagy épp hova érdemes akusztikai elemeket tenni. Csak egy mérőmikrofon és REW szükséges hozzá, no meg idő...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Újabb videón a Mafia: The Old Country
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- SSD kibeszélő
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen alaplapot vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Akciófigyelő: Humble 'WB Play The Legends' Bundle (PC)
- További aktív témák...
- AudioQuest Boxer SUB kábel - 2 m (197cm)
- TCL 55C745 TV 4K FALD, HDR Dolby Vision, DTS, 2029.07-ig garanciális, dobozában, fóliás, karcmentes.
- Canton CD 1 SC Aktiv-Subwoofer + 2db Canton CD 10 + Canton CD 20 center
- FiiO K9 AKM DAC/AMP szinte új közel 2év garanciával eladó
- FiiO FT3 350ohm-os fejhallgató szinte új 22 hónap garanciával eladó
- Olcsó Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Xeon 5650X / GTX 1650 / 24GB DDR3 / 250SSD+500HDD
- Samsung Galaxy Book2 Pro 360 i7-1260P 16GB 512GB OLED touchscreen, GARANCIA: 1ÉV
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- Samsung Galaxy S22 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest