Hirdetés
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Bemutatta a Vivo az Y29s 5G-t
- Telekom mobilszolgáltatások
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viszlát
addikt
válasz
HussarF #32994 üzenetére
Ha a kerékátmérő nem változik, akkor végülis miért ne, értelmét nem látom (hacsak nem az optikai előny a cél). Ha a kerékátmérő is változik, na az már necces, bukik a kocsi orra, 2 napig jártam így kényszerből az Accorddal anno, instabilabb lett (aerodinamika gondolom), fogyasztás is megnőtt.
-
Viszlát
addikt
válasz
vzsryl #32813 üzenetére
Conti PC-vel kaptam az autót, de finoman fogalmazva sem voltam elégedett vele, főleg vizen rémgyenge, de ahhoz képest, hogy prémium márka a Continental, ennél többet vártam (a PC6 elvileg már sokkal jobb ezen a téren, ahogy Qru is írta). Végül egy ismerősöm javaslatára hallgatva lecseréltem erre a Bridgestone-ra és hát ég és föld, nagyon stabil, jó gumi. Tény, hogy nincs akkora futása, de ahogy te is írtad, inkább a jó tapadás, mint az a + 10e km futás.
245/45 R18 méretről van szó és egy 2010-es 530d-ről, párszor átszeltem ezzel a gumival Európát, és semmi panaszom nem volt a gumira. Nagy sebességnél is jól szerepelt (200+), özönvízszerű esőben is, de alpesi túrát is csináltam vele, úgyhogy mondhatni, hogy igen változatos körülmények között kínoztam. Tényleg csak ajánlani tudom.
-
Viszlát
addikt
válasz
Vangelis #32755 üzenetére
Nem tudom ki mit írt hátrányként, és nem ismerem az E90 futóművét, de az F10-emen semmi hátrányt nem érzékeltem. Sőt, amikor megrepedt a felnim, a defekttűrővel simán hazagurultam, majd elmentem az új felniért, amit az ilyen-olyan defektjavítós bohóckodásokkal esélyem sem lett volna megtenni...
-
Viszlát
addikt
válasz
pepe091 #32741 üzenetére
Döbbenet mennyire elszálltak a gyártók a kerékméretekkel már akkoriban is.
Az Mk5 Golf nagyjából akkor jött ki mint a 7gen Accord, amiből nekem volt egy 2.4-es executive, ugyanekkora (205/55R16) gyári kerékmérettel. Golf 1.6i (102 Le, 1200 kg) vs Accord 2.4 (190 Le, 1400 kg). Elgondolkodtató...
-
Viszlát
addikt
válasz
belaazallat #32713 üzenetére
Ha meg a vizes teljesítmény számít, akkor az első 10-ben egy sincs.
-
Viszlát
addikt
válasz
MrSealRD #32452 üzenetére
Én a kisebbikkel kértem, nem tűnt jó ötletnek a 2.5t önsúly 22"-os kerekekkel, /35-ös gumikon. Tény, hogy nagyon mutatós, de a komfort többet ér. A téli pedig valószínűleg 19" lesz, elég szokványos kiosztású felni kell hozzá (5x120 ET35), talán nem lesz nehéz találni hozzá. De azért ezt majd még átgondolom, meg a mindennapi használat során úgyis kiderül, hogy mennyire élhető méret ez 20".
#32451: P100D.
-
Viszlát
addikt
A harmadik szett PC5-öt koptatom.
Milyen méretben?
Vízen én kicsit gyengének érzem és elég gyorsan kopik.
Igen, nekem is ez a tapasztalatom (vízzel, kopást nem tudom, viszonylag hamar lecseréltem). A jól bevált Turanzát gondoltam, de nincs méretben csak Dueler, arról meg semmit nem tudok.
PC6-ról olvasni hideget, meleget. Esetleg tipp valami másra? Próbáltam tesztet is találni nagy teljesítményű autókkal, de nem igazán találtam érdemben semmit. :-/
-
Viszlát
addikt
A Continental SportContact / PremiumContact 5-ös sorozatáról mi az általános vélemény? Nekem eddig nincsenek túl jó tapasztalataim a korábbi gumijaikkal, lassan megjön a járgány és ilyennel szállítják.
Illetve mi a különbség a sima és az SUV gumijaik között? Adatokban, mintában semmi különbséget nem tudok felfedezni.
-
Viszlát
addikt
válasz
HussarF #32315 üzenetére
Ezer sebből vérzik a javaslatod. Honnan tudod, hogy a gyári mérettel úgy jár? A keskenyedés egyéb hatásait figyelembe vetted? Tisztában vagy az adott autó idevágó paramétereivel, tudod mekkora erők hatnak a gumikra? A gyári méretek között van keskenyebb, de természetesen kisebb átmérőn, vajon miért van ez így? De az is megérne egy misét, hogy ez a jobb az konkrétan mit jelent. Mennyivel jobb? Számottevően jobb vagy elhanyagolható a különbség? Hogyan lehet ezt pontosan kiszámolni, számszerűsíteni?
A releváns havas képeket meg köszi.
-
Viszlát
addikt
Ehh, kákán is a csomót, hm?
De erről beszéltem egyébként, összetett a történet, az aquaplaning maga sem egy egyszerű, könnyen belőhető , stabilan ugyanúgy megvalósuló jelenség. És akkor ott a következő, hogy ha kikísérleteztük, hogy mely szélesség a legideálisabb ebből a szempontból egy konkrét autó esetében, akkor például a tapadófelület elegendő-e ahhoz, hogy az úton maradjon az adott járgány, tud-e érvényesülni optimális fékhatás, és így tovább...
-
Viszlát
addikt
válasz
HussarF #32283 üzenetére
Fogalmam nincs már őszintén szólva, az biztos, hogy defekttűrő volt, de ezen felül már meg nem mondom (felni szettel jött, rövid ideig használtam).
A vízen való teljesítményt nagyban befolyásolja a gumi szélessége és minél szélesebb, annál gyengébb vízen. Ha keskenyebb abroncsot raksz rá, azzal sokkal jobban tudod növelni a vízen való teljesítményt, mint ha középkategóriás helyett mondjuk prémiumot veszel.
Ez mondjuk így nem állja meg a helyét. Kényes egyensúly ez az autó tömege, a gumi mintázata és szélessége között.
+Def26: az autó méreteit és tömegét elnézve, egyáltalán nem biztos, hogy túlzás rá a 245-ös gumi. Vagy ha igen, akkor az 530d-re is az volt...
-
Viszlát
addikt
Turanzám és P Zero-m is volt ebben a méretben (100 Y), mindkettő jó esőben, de a Bridgestone-nal volt egy utam haza, amikor a németeknél szinte végig ömlő eső volt és simán tartottam erősen vizes úton is a 160-200 közötti tempót vele. Mondjuk drágább is mind a Pirelli, kérdés mekkora teljesítményű autóról van szó és milyen körülmények között hajtasz vele.
-
Viszlát
addikt
válasz
Doki16 #30895 üzenetére
Az is érdekes számomra, hogy szinte mindig csak a forró aszfaltról szól a felvetés, pedig ahol igazán nagy szerepe van egy jó nyárinak az a víz okozta kihívások. Még a fuvarozós időszakomban az egyik olcsójános főnök nem cserélte le a télit és azzal kellett végigcsinálnom 2 hónapot a tavasz végi, nyár eleji időszakban. Egy-egy nagyobb esőben nem mertem 60-70-nél gyorsabban menni, de volt, hogy felhőszakadásnál inkább félreálltam, annyira csúszkált a furgon alattam, aquaplaning folyamatosan...
-
Viszlát
addikt
válasz
Motion_Blur #30839 üzenetére
Ha érdekel, tudok adni egy szettet, pince lomtalanításakor találtam egy szett nyári gumit amit még az első autómon, egy D Kadetten használtam a 90-es évek végefelé (175/70R13).
-
Viszlát
addikt
válasz
szőröscica #30811 üzenetére
Vannak itt is páran akik állításuk szerint úgy mennek a négyévszakossal téli körülmények között mint a nyárival szárazon...
(#30807) Tom1939: nem kell az Alpokba menni ezért, Bakony, Vértes, Északi-középhegység kapásból elég mókás tud lenni, mint ahogy az utóbbi hetekben ez többször is előfordult.
-
Viszlát
addikt
Jajj, nem volt célom a négyévszakosok lelkébe gázolni ám, maximálisan elismerem a létjogosultságát felhasználási körülményektől és anyagi lehetőségektől függően, mindössze a saját álláspontomat írtam le a kényelemről és a gumihasználatról, semmi több. Eszem ágában sincs általános, mindenkire érvényes igazságokat megfogalmazni.
zoo8800: nyilván, mivel nincs olyan nyári ami bármekkora sebességnél bármennyi vizet ki tud maga alól vezetni és nincs olyan téli ami bármekkora hóban elmegy. Viszont a végleteket nézve a jelenleg elérhető technológiákkal ez a változat közelebb van hozzá, mint a málhásló.
(#30802) Duliee: jaja, az idő pénz, például annak az Astrásnak akit a minap említettem, aki elhitte, hogy a négyévszakossal el tud majd menni 10-15 centi hóban a szomszéd faluba ugyanúgy, ahogy előtte a télivel tette.
-
Viszlát
addikt
válasz
Tom1939 #30796 üzenetére
Már akinek megér ennyit a 4 évszakossal járó kompromisszum.
Ha már kényelem, akkor két szett felni télivel és nyárival, tárolás a gumisnál, évi kétszer 20 perces program, hogy időpontra odagurulok és átteszik az éppen aktuálist. Mind anyagilag mind ráfordított időben bőven megéri a kompromisszummentes közlekedés.
-
-
Viszlát
addikt
Persze, sokkal merevebb a gumifal. Pár éve volt barátnőm egyszer véletlenül XL-es gumit rendelt, két hétig bírta, aztán jelentős veszteség árán kicseréltette normálra. Kis túlzással pattogott az úton a Golf velük.
Előnye bizonyos helyzetben lehet az, hogy magasabb nyomást képes elviselni, így a teherbírása jobb, úttartása lehet jobb. Hátránya több van, hangosabb, többet fogyaszt vele az autó, mivel nehezebb, jobban megviseli a felnit és a futóművet is.
-
Viszlát
addikt
válasz
FireFox1996 #30619 üzenetére
Értem én, hogy szép stabilan megállt az autó tulajdonképpen nedves, max latyakos úton, csak ne hidd el, hogy az olyan volt, mint a nyárival száraz úton.
4:15-nél még hallani is, ahogy darál az ABS keményen.
-
Viszlát
addikt
válasz
FireFox1996 #30614 üzenetére
... fékezés 50km/h-ről 0-ra kb olyan, mintha nyári gumival nyáron mennék a száraz úton.
Ez költői túlzás vagy tényleg így gondolod?
-
Viszlát
addikt
Nah, ma én is letesztelhettem az UG9-et a Prius-on, 10-15 centis hóban, és maximálisan elégedett vagyok. Egyrészt simán feljutottam a Bakony egyik legkeményebb emelkedőjén (Várpalota és Tés között a környékbelieknek), aztán a túloldalon a szerpentinen leereszkedéssel sem volt gondom (Szápár felé). Sőt, Szápár és Dudar között még egy Nexen négyévszakossal felszerelt Astrást is ki tudtam segíteni, az egyik emelkedőn már nem tudott felkapaszkodni. Szidta is a gumit, nyilván dolgozott az ideg benne, de nem tudom miből gondolta, hogy a 4 évszakosa majd fogja azt hozni mint egy téli...
Édesapám - az autó fő használója - egyébként szintén nagyon boldog vele, ő a múltkori hóesésben járta meg a Várpalota - Komárom útvonalat, nagyrészt takarítatlan úton és nem volt gondja. No meg lényegesen csendesebb mint az előző szett volt (Fulda akármi), elképesztő a különbség, ez nekem is egyből feltűnt.
-
Viszlát
addikt
válasz
Hooper #30536 üzenetére
Azért nehéz erre válaszolni, mert konkrét információja nem igazán van senkinek, csak szóbeszéd alapján, az meg ugye tudjuk mennyire megbízható. Van egy olyan - szerintem - tévhit, hogy a gyári felni mindig jobb, de ezt így egyáltalán nem lehet abszolútumként kijelenteni.
Személyes tapasztalat alapján a Borbet márkát nyugodtan tudom ajánlani, egy Honda Accordon volt nekem egy XL ChromeBlack 18"-os méretben 225/40-es gumikkal, na azt 90k kilométer után kellett csak görgőztetni, pedig megjártam vele Romániát és Szerbiát is párszor.
-
Viszlát
addikt
Azért a gyári felniket sem kell ám túldimenzionálni, példának okáért sok BMW tulajdonosnak okoztak kellemetlenséget a 2010-2012 között gyártott felnik. Én sem úsztam meg...
-
Viszlát
addikt
Na igen, sokszor még a mérettől is függ, illetve az egyéni megítélés, használat. Continental egy F10-en volt 245/45 R18-as méretben, csúszkáltam vele amint egy kicsit megállt a víz az úton, ami az angoloknál ugye elég gyakori (
). A Hankook meg egy S60-on 205/55 R16 méretben, illetve a jó tapasztalatok miatt az öregem Priusára is ilyen került (195/60 R16 ha jól emlékszem).
-
Viszlát
addikt
Turanzám volt egy másik autón, semmi panaszom nem volt rá, viszont a Continental PC az egyik legrosszabb gumi esőben amihez valaha szerencsém volt. Nehéz összehasonlítani különböző autókkal persze, de pár hét után cseréltem Bridgestone-ra, pedig csak 2 szezont futott gumik voltak.
A gumivásárlás ilyen, én elég sokat megyek, de személyes tapasztalatom van körülbelül 13-15 féle abronccsal és ezek közül is sok már több generációval ezelőtti változata volt az adott guminak, szóval így légy okos Domokos...
Az offos részre: a Hankookkal megjártam párszor az Anglia-MO-Anglia távot, ebből az egyik úton szinte végig esőben, de a Bridgestone-nal is kétszer.
-
Viszlát
addikt
Hankook Kinergy ECO-val van tapasztalat, teljesíti a feltételeidet és még csendes is, előtte egy 3 éves Michelin Primacy volt fent, ahhoz képest ég és föld, pedig elvileg az prémium gumi ugye. Azt nem tudom, hogy pár évesen miként viselkedik, de az első két szezonjában (kb 40ezer Km) nagyon meggyőző volt, mind szárazon mind esőben, kényelmes is. Aztán elment az autóval eladáskor. Ahogy az igényeidet nézem, bőven megfelelne.
-
Viszlát
addikt
válasz
Kornel #30381 üzenetére
1. Úgy mint neked, aki jeges, ónos esős úton nyári tempóban közlekedik a négyévszakosával és addig megy, amíg olyan gumist nem talál aki hajlandó feltenni az elhasznált gumijait.
2. Egy szegély és egy autó láthatósága, térben érzékelhetősége nyilván ugyanolyan...
3. Nem, ha van rajta dísztárcsa, ami töredékébe kerül egy alulfelninek. Ha meg nincs rajta, akkor is sokkal olcsóbb és könnyebb javítani.
Mindig mosolyognom kell amikor az emberek adott autómárkákhoz kötik a nagyképű bunkóságot...
-
Viszlát
addikt
válasz
alázógyík #30250 üzenetére
Szerintem a jó gumi mellett az adott autó elektronikáján is múlik a dolog, legalábbis más magyarázatot nem igazán tudok kiötölni, hogy 540 Nm-rel, 225/50 R17-es téligumikkal soha még csak kicsit sem pörögtek ki a kerekek (kikapcsolt elektronikával persze egészen más a helyzet). Oké, 1.6 tonna a verda, de egyrészt a hajtott tengely az nem a motor alatt van, másrészt 540/1600 az 0.34 Nm/Kg az majdnem kétszer annyi mint a 220/1200, ami 0.18 Nm/Kg.
No mindegy, nekem kissé fura, hogy egy S Cross alá 235-ös gumik kellenének. Oké, Suzuki, nem az autógyártás csúcsa, de akkor is...
-
Viszlát
addikt
válasz
HussarF #29765 üzenetére
Én ilyet használok néhány éve (én is a Praktikerben vettem), pontosan is mér (összehasonlítottam kutakon lévővel) és kb. 4-5 másodpercébe kerül 0.1 bart a kerékbe fújni (245/45 R18-as gumi esetén), szóval egyáltalán nem vészes, korrekciós használatra tökéletes. Ügyes kis cucc, kompakt méretéből adódóan könnyű helyet találni neki a csomagtartóban akár dobozában tárolva is. Az egyetlen apró negatívum ami nem tetszik benne, hogy 0.2 baros a skalazasa, de ahogy mondani szokták, ennél nagyobb bajom sose legyen az életben.
-
Viszlát
addikt
válasz
Motion_Blur #29722 üzenetére
Van belőle csak magasabb súly- és sebességindexxel. Közben megtaláltam a tesztet amiből grafikont linkelted, összességében teljesen jó választásnak tűnik a GY, úgyhogy rávetődünk.
Köszi neked is és a többieknek is a segítő szándékú kommenteket!
-
Viszlát
addikt
válasz
HussarF #29719 üzenetére
De ez a gumi hangosság igazából egy túlfújt, de kb. üres lufi. Ez kb. az utolsó szempont kell, hogy legyen, amikor választasz.
Dehogy lufi, óriási különbségek vannak zajosságban. A nyárival már lefutottuk ezt a kört, zongorázni lehetne a különbséget az előző (valami Firestone V mintás borzalom) és a mostani Michelin között. Nem csak zajban, fogyasztásban is, laza fél litert jelentett a csere átlagban.
Abban egyetértünk, hogy nem ez a fő szempont, de nagyon is fontos, főleg egy olyan alapból rendkívül csendes autónál mint a Prius.
-
Viszlát
addikt
válasz
Motion_Blur #29718 üzenetére
185/65 R15 88S a gyári adatok szerint.
-
Viszlát
addikt
A gyártók önmaguk mérik az értéket
Ehhe, sejtettem, hogy valahogy így lesz... Nekem is a GY fele húz a szívem, no meg az eddigi tapasztalatok, igaz bő 15 évvel ezelőttiek, de az akkori UG széria (talán 6-os ment akkoriban, de nem mernék rá esküt tenni) nagyon jól teljesített. Merthogy a Bakonyban élve azért előfordul, hogy szükségük van rá.
Szerk: köszi az infót!
-
Viszlát
addikt
'Napot!
Édesapám Priusára vadászok csendes téligumit, a kérdésem az lenne, hogy mennyire lehet komolyan venni a zajosság értékeket amit feltüntetnek a gumik mellett? Egyelőre fej-fej mellett halad a Dunlop Winter Response 2 és a Goodyear UG9 a maguk C - C - 67dB-es értékeivel, de szívesen veszek tapasztalaton alapuló tippeket.
-
Viszlát
addikt
válasz
GumisPeter #6385 üzenetére
Szia! Run-flat 245/45 R18 gyári méretű gumi 225-ös szélességű váltóméretében (talán 225/50 R18) mit tudsz ajánlani? Téli és nyári is érdekelne, 250-es sebességindexxel. Köszi!
-
Viszlát
addikt
válasz
GumisPeter #1872 üzenetére
OZ 35 Anniversary 8x18 5x114,3 ET45 érdekelne.
A Vectrámon SP Sport 9000 volt, elégedett voltam vele, de egy barát nagyon dícsérte ezt a Yoko-t, gondoltam kipróbálom. Viszont ha tényleg csak szeptember, akkor lehet, hogy megint Dunlop lesz, esetleg Pirelli ZN.
-
Viszlát
addikt
válasz
GumisPeter #1870 üzenetére
Köszönöm a gyors választ.
Nekem kb. két héten belül kellene, kár, hogy a 18-asból nincs, jó áron adod. Jelentkezem még.
Felnikkel is foglalkozol?
-
Viszlát
addikt
Hello Peter,
mennyiért tudnál nekem ilyet hozni?
YOKOHAMA AS01 225/45 R17 vagy 225/40 R18 ?
Üdv, V
-
Viszlát
addikt
válasz
GumisPeter #1069 üzenetére
Egy nagy pirospont az SP Sport 9000-nek, csendes és esőben is hihetetlen
-
Viszlát
addikt
Ami most van az ugye 19,5 cm széles és 11,7 cm magas. Amire cserélnél az szintén 19,5 cm széles, de csak 9,75 cm magas, tehát két cm a különbség.
A tapasztalatok meg durván függenek attól, hogy milyen felnid van avagy milyen felnit veszel. Nyilván egy 15-20e forintos felnitől túl sokat ne várj... -
Viszlát
addikt
Hívjátok inkább fel, beszéltem vele kétszer is, sok a munkája, nem jut net elé.
-
Viszlát
addikt
válasz
GumisPeter #1017 üzenetére
Dunlop SP Sport 9000-ről mi a véleményed? Igaz, már megvettem, de gondoltam megkérdezem
-
Viszlát
addikt
válasz
T. Almeida #1013 üzenetére
Igazán nincs mit, remélem nektek is ugyanúgy beválik
-
Viszlát
addikt
Jól elvesztél, lecsúsztál egy biztos vevőről
-
Viszlát
addikt
válasz
T. Almeida #990 üzenetére
Debica kell nektek szvsz. Apám hasonló stílusban autózik, 4 nyarat megcsinál egy garnitúrával
-
Viszlát
addikt
Üdv,
érdekelne, hogy mennyiért tudsz nekem ilyen gumit hozni:
GOOD YEAR Eagle F1 GSD3 225/45 R 17
Másik kérdés, hogy alufelnivel is foglalkozol-e.
Köszönettel, V
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iPad topik
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Kingdom Come: Deliverance II teszt
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- OLED TV topic
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Motorolaj, hajtóműolaj, adalékok és szűrők topikja
- Sweet.tv - internetes TV
- Projektor topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest