- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Ár-érték bajnokot avatott a Poco?
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Nem nyílnak a Foldok?
- Ultrafényes Pixel karórák érkeznek
- iOS alkalmazások
Új hozzászólás Aktív témák
-
FLATRONW
őstag
válasz
HussarF #3436 üzenetére
Működik, csak valamelyik régebbi drivert és PhysX Softwert kell feltenni hozzá.
Ez a korlátozás igazából csak azoknak jelent gondot, akiknél az NV kártya a fő kártya és a CPU-ban nincs letiltva az iGP. Mivel az NV kártya számolja a grafikát, ezért mindig érdemes frissíteni a drivert. Ilyenkor vagy nem frissíti a drivert, vagy letiltja az iGP-t a felhasználó.
Szerintem nem olyan nagy probléma ez, hogyha akarja használni a PhysX-et, akkor elég csak átmenetileg letiltani az iGP-t.(#3437) sün: sajnos ebben nem tudok segíteni neked, de a youtubos video alatt a hozzászólásokban van egy link ami pont erről szól
-
FLATRONW
őstag
válasz
HussarF #3417 üzenetére
Elég csak a driverben adaptívról max teljesítményre tenni az energiagazdálkodást, de szerintem nem ez okozza a hibát. Az órajel valószínűleg azért esik vissza, mert valamilyen szoftverhiba miatt megszűnik a társkártya terhelése. Tehát nem az órajel visszaesése okozza a PhysX összeomlását, hanem ép fordítva.
-
FLATRONW
őstag
-
FLATRONW
őstag
válasz
HussarF #3404 üzenetére
Bőven elég lesz, nekem is ugyanolyan (vagy majdnem ugyanolyan) tápom van, mint neked. Metro LL Redux alatt a 4200 MHz-en járó 2600k és a 100 százalékos leterheltségen futó 770 SLI max 500 W-ot mutatott a fogyasztásmérő. Ebben az 500 W-ban pedig még benne vannak a monitor, 2 külső HDD, router, hangfal amelyek nem a tápot terhelik. Plusz ez az érték még mindig csak a konnektorból felvett teljesítmény, a táp hatásfokából adódóan a leadott teljesítmény ennél valamivel kevesebb.
-
FLATRONW
őstag
válasz
HussarF #3399 üzenetére
Ez valószínűleg a driverbe épített shader fordítónak (vagy minek is hívják) köszönhető. A lényege az, hogyha engedélyezve van, akkor gyorsító tárazza a shader fordítást és így a következő végigjátszáskor vagy tesztfuttatásnál már nem kell újra lefordítani a shadereket. Ezért oda kell figyelni, hogy a különféle rendszertisztító alkalmazások (pl. ccleaner) segítségével milyen adatokat, gyorsítótárakat törlünk le, mert az nv shader cache is törlődhet és akkor újra le kell fordítani a shadereket.
-
FLATRONW
őstag
Max 10-15 wattal fogyaszt többet teljes terhelés alatt az 560 Ti, mint a 460, de a teljesítménye jelentősen magasabb. Hogyha pedig éppen nincs semmilyen terhelés alatt, akkor mindkét kártya 25 watt környékén fogyaszt. Szerintem megéri áttenni, mert úgysem lesz PhysX alatt 100 százalékra terhelve a kártya és mivel jobb az ötös széria energiagazdálkodása, nagy valószínűség szerint a PhysX által terhelt állapotban nem lesz nagyobb a fogyasztása sem.
-
FLATRONW
őstag
Elég a 460-as is. Az 5-ös széria is Fermi alapú, annyiban jobb, hogy valamennyire kedvezőbb a fogyasztása.
A PhysX nem nagyon terheli le a memóriát, kb. 256 MB-ot használ, ez a minimális követelménye is.
A 6-os szériánál (Kepler) csökkent az általános számítás hatékonysága az előző Fermi szériához képest, ezért sokan nem is ajánlják PhysX társkártyának. Ez igaz, de egyben egy nagy tévedés is. A hatékonysága tényleg alacsonyabb, de a széria teljesítménynövekedése jelentősebb volt, ami kompenzálja a hatékonyság csökkenését. A tesztek is ezt támasztják alá, hogy a 6-os szériának nincs hátránya az 5-ös szériához képest ezen a területen. Fogyasztás szempontjából pedig jóval jobb mutatókkal rendelkezik a 6-os sorozat. -
FLATRONW
őstag
Azonban ez a 20 százalék soknak számít, annak ellenére hogy a hardvert mondjuk csak 3 százalékra használja ki. Ez nem mérési hiba, mert amikor 1 GPU-n fut a játék és a PhysX ki van kapcsolva, akkor 2-3 százalékot mutat a mérő a 2. GPU-ra, ez pedig csak 1 százalék alatti valós terhelést jelent. Tehát amikor ténylegesen nem csinál semmit a hardver, akkor is 2-3 százalékot mutat a mérő.
Vagy mondok egy másik példát. A régebbi játékok is csak 10-15 százalékra használják ki a GPU-t. Emellett az a 20 százalék nem elhanyagolható érték.
-
FLATRONW
őstag
-
FLATRONW
őstag
Például az első dedikált PhysX-es képen nincs füst, ott a zászló leng. Gondolom azt is a ruha szimulációért felelős PhysX modul számolja, annak pedig az első GPU-n kéne futnia.
Ebben a hozzászólásban pedig ép azt írod le, hogy a füstöt is az elsődleges GPU-nak kell számolnia.
[link] -
-
FLATRONW
őstag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a játék menüjében bekapcsolt fejlett PhysX esetén van-e minőség romlás abban az esetben, hogyha nem a GPU számolja azt.
Ezt azért kérdem, mert az Nvidia Control Centerben belehett állítani, hogy a CPU számolja a PhysX-et, és ebben az esetben jobban fut a játék is (természetesen egy erősebb CPU esetében). -
FLATRONW
őstag
válasz
Regirck #3143 üzenetére
A helyzet az, hogy a Shift 2 egy olyan játék, amely csak a szoftveres PhysX-et támogatja. Ebben az esetben a PhysX-Cpu felirat jelenik meg a játékban. Ekkor nem számít, hogy milyen kártya van a gépben, mert minden esetben a CPU fogja számolni a fizikát. Ki is lehet kapcsolni ezt a feliratot. Egy előbbi hozzászólásomban meg is találod, hogy hogyan. Ilyen játékok esetében mindig telepíteni kell az Nvidia PhysX szoftverét is, annak ellenére, hogy AMD kártya van a gépben.
-
FLATRONW
őstag
válasz
totyino77 #3133 üzenetére
Végső esetben lehet, hogy egy Windows újratelepítés megoldaná a problémádat. Kártya cserénél ajánlani szokták, főleg ha ATI-ról váltasz Nvidiára vagy fordítva. Én nem telepítettem újra a rendszert mikor lecseréltem a 275-öst az 570-re és voltak problémáim a teljesítménnyel. Ezután újratettem a rendszert és máris hozta azt a teljesítményt ami elvárható volt tőle.
-
FLATRONW
őstag
-
FLATRONW
őstag
válasz
Viktoár #3109 üzenetére
A jelenlegi legerősebb CPU-k sem bírják még a GPU PhysX-et normál módban megfelelő sebességgel futtatni. Állítólag ez azért van mert le van korlátozva a processzor működése, aminek következtében nem tudja ki használni az összes magot. Sajnos ez ellen nem lehet tenni. Hogyha GPU által gyorsított PhysX-et akarsz, akkor mindenféleképpen kell egy társkártya a HD5770 mellé. 7000-ért szerintem megéri.
A GPU PhysX részletesebb fizikát jelent a szoftveres PhysX-el szemben. Az Unreal3-as játékokból sok használja a szoftveres PhysX-et. Ezért kell telepíteni ilyen játékoknál az Nvidia PhysX szoftverét még ATI kártyák esetén is. -
FLATRONW
őstag
Én most ép a Batman Arkham Asylummal játszok. Egy GTX260-as simán elvinné normál PhysX, max grafika és 2xAA mellett a játékot.
(#3097) Viktoár: állítólag a memória tulajdonságok nem befolyásolják a PhysX teljesítményt, de szerintem érdemes DDR3-as és legalább 128 bit-es kártyát választani
-
FLATRONW
őstag
Szerintem csak használd magában a GTX260-at. Normál PhysX beállítások és maximális grafika mellett simán fog futni a játék.
Hogyha a másik megoldást választod, akkor szerintem a HD4670 nem fogja bírni maximum grafikán futtatni a játékot. Ebben az esetben maxra teheted a PhysX-et, de lejjebb kellesz venni a grafikát, ami szerintem nem egy jó megoldás. -
FLATRONW
őstag
válasz
aszti93 #3078 üzenetére
A jelenlegi kártyád mellé egy GT220 vagy GT240-est ajánlok. Nem is vagyok benne biztos, hogy az Nvidia féle Physx-es játékokban működne ez a kártya, ha pedig menne is akkor nem lenne elég a teljesítménye. Ha jól tudom, ezt a kártyát a Ghost Recon játékoknál reklámozták.
-
FLATRONW
őstag
Akik két nvidia kártyát használnak, azoknak még a Control Panel játék profiljában is ki kell választani, hogy melyik kártya számolja a PhysX-et (CUDA-GPU-k). Alapból mind a kettő be van jelölve, ha ezt nem teszik meg akkor rosszabb eredményt fognak kapni. Természetesen még így is jobb lesz a PhysX teljesítmény valamennyivel, mintha csak egy kártyát használnának, de nem lesz ideális.
-
FLATRONW
őstag
válasz
szinesz.bob #3055 üzenetére
Elsősorban nem arról van szó, hogy negatívan befolyásolja-e az eredményt (pedig kb. 500 ponttal kevesebbet kapok), hanem hogy egyáltalán miért befolyásolja azt, amikor a benchmarknak köze nincs a PhysX-hez (akár a legerősebb kétchipes kártya is lehetne társkártya, az eredmény akkor is rosszabb lenne).
-
-
FLATRONW
őstag
Látom nem érted, hogy mit kérdezek.
Azt kérdeztem, hogy lehetséges-e az, hogy egy játékban amelyikben nem a PhysX a fizikai motor, rosszabb teljesítményt kapjunk abban az esetben, ha a Control Panelben a VGA-ra van bízva a PhysX számolása.
Egyébként nekem társkártya számolja a PhysX-et, és ha nem CPU-ra van állítva a PhysX, akkor rosszabb eredményt kapok pl. a 3DMark11-ben (pedig az nem is a PhysX-et használja a fizikára, hanem a Bullet Physics-et használja). -
FLATRONW
őstag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a PhysX-et nem támogató játékok esetében nem romlik a teljesítmény, ha a Control Panelban a PhysX számolása a GPU-ra van bízva.
Azért kérdem, mert a 3DMark11-ben is CPU-ra kell állítani, mert máskülönben rosszabb eredményt kapunk (pedig ott sem a PhysX a fizikai motor).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen monitort vegyek?
- Kerékpársportok
- Gumi és felni topik
- Jövedelem
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Autós topik
- Linux kezdőknek
- Motoros topic
- Úgy tér vissza a Commodore 64, ahogy titkon mindenki várja
- További aktív témák...
- ÚJ! Gigabyte Gaming OC RX 9070 XT 16GB
- 4090 BESZAMITAS!! Gainward Phantom RTX 5090 32GB (Bontatlan, Garancia)
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 3090 Trinity OC 24GB GDDR6X (6 Hónap Garancia)
- Eladó használt Gigabyte AMD Radeon HD 6750 videókártya
- Újszerű - ASUS ROG Strix Geforce GTX 1660 Super Advanced Edition 6GB GDDR6 192bit VGA videókártya
- Bomba ár! Dell Latitude E5450 - i5-5GEN I 8GB I 500GB I 14"FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- AKCIÓ! HP Elitedesk 800 G1 USDT mini asztali számítógép - i7 4770S 16GB RAM 128GB SSD Intel HD
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
- BESZÁMÍTÁS! 850W ASUS ROG STRIX 80 PLUS Gold White Edition (90YE00A4-B0NA00) 3 év garancia 27% áfa
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest