- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
Hirdetés
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Aktív témák
-
AMD Power
titán
válasz hunnylander #5849 üzenetére
Nem találom öket...
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
wildrain
addikt
válasz #70869248 #5842 üzenetére
Régen volt már a fizikaóra mi, b?
Egy hatásnak nincs iránya, az egy jelenség, az van, vagy nincs. A hatás által generált erőnek van iránya. A szívóhatás erőt generál, ami lefelé mutat, ez a leszorító erő, ez szorítja le az autót az aszfaltra. Az aszfalt hat az autóra ellenerőként, pont ellentétesen a leszorító erőre. Ha jól emlékszem, ezt hívják tartó erőnek.
De azt nem mondhatod, hogy a diffúzor nem generál leszorító erőt, mert ahogy Peat írta, ez olyan, mintha kijelentenéd, hogy a repülőgépszárny működése során nem keletkezne felhajtóerő.Egyébként ott is tévedsz, hogy a leszorító erő megmarad akkor is, ha az autó alja beüt. Nem marad meg, Sennánál is éppen ez volt a probléma. Mivel az autó alja leért, nem volt levegő, ami alatta áramlott, csak felette. Ahogy Peat korábban írta a diffúzor működését, ahhoz, hogy leszorító erőt generáljon, gyorsabban kell az autó alatt áramolnia a levegőnek, mint felette, mert a gyorsabban áramló levegőnek kisebb a nyomása. Senna esetében mivel nem volt semmi áramlás alul, ezért a leszorító erő jócskán visszaesett, az autó pedig megcsúszott. És boldog új évet neked is.
-
#70869248
törölt tag
válasz wildrain #5854 üzenetére
Kicsit úgy érzem magam mint aki el kell vesszen a részletekben...a jégen csúszó kis vacaknak is van légellenálása és így lehet leszorítóereje, és nincs alul mozgó légáram, de ahol van, pl. a mágnesvasút légáramát sem hasznosítjákA leszorítóerő megmarad ha az autó alja beüt...mivel nem szűnik meg légellenálni, de eltűnik a szívóhatás ami az pont elég ahhoz hogy leesen az útról, mivl fontos részét képezi az autó úton tartásának.
Az ilyenen hogy minek van iránya nem vitázok amíg downforce-ról és leszorítóerőről beszélünk, egyértelműségeken nem akarok vitázni term. de én szeretem látni az erdőt is nem csak az azt kitakaró fánál elakadni.
szerk:
-itt van pár dolog:
F1.com
egy fordítása:
[link][ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz #70869248 #5855 üzenetére
Asszem már elmondtam mindent, amit lehetett. Nekem úgy tűnik, mintha valójában nem teljesen értenéd a diffúzor működését. Persze erre azt fogod írni, hogy de, viszont akkor nem értem, miért írsz olyan meredek dolgokat, minthogy A leszorítóerő megmarad ha az autó alja beüt...mivel nem szűnik meg légellenálni, de eltűnik a szívóhatás .
Viszont nem hinném, hogy a fától nem látnám az erdőt, hiszen elég egyértelműen fejezted ki magad az #5829-esben. Két mondat volt, amiből a második nagyrészt értelmetlen, ezért kötött bele lenox is, Peat is, hunnylander és jómagam is. Nem egy kétoldalas esszé egyetlen szava az, ami nem tetszett.
Jóéjszakát.
-
#70869248
törölt tag
válasz wildrain #5856 üzenetére
Mivel nem mosom össze, az autóra hat sok más leszorítóerő is, az autó alatt elért szívóhatás csak része ezeknek, ezért nem fogom azt mondani hogy ha leüt az autó alja (azaz megszűnik a szívóhatás ), akkor megszűnik vele az autóra ható leszorítóerő.
#5845.Nem is fogom összemosni, telipakolod szárnnyal és az autót a földhöz tapasztod, függetlenül attól hogy mihez kezdesz az autó alatt áramló levegővel.
Én tudom hogy tök sok mindenbe bele lehet kötni, de minek? Lehet egy fogalmazás pongyola, vagy a helyesírás nem megfelelő...de nem ez a lényeg sztem.
szerk: jó éjt (bár én fent leszek még jóideig..bsszus alig tudok mozogni )
[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz #70869248 #5857 üzenetére
Én sem alszom még.
nem fogom azt mondani hogy ha leüt az autó alja (azaz megszűnik a szívóhatás ), akkor megszűnik vele az autóra ható leszorítóerő.
Sehol nem írtam azt, hogy ez megtörténne. A Sennás példában is csak azt írtam, hogy lecsökkent, nem azt, hogy megszűnt. Az összes leszorító erőnek az a része szűnik csak meg, amit a diffúzor ad. Egyébként meg ha túllépünk ezen az egész szarságon, akkor tényleg egyet fogunk érteni, mégpedig abban, hogy le kéne egyszerűsíteni a diffúzorokat és világos szabályt kellene alkotni a témában.[ Szerkesztve ]
-
-
#70869248
törölt tag
válasz hobizoli #5859 üzenetére
reggelt
Ez így van, viszont egyenes úton le lehetne tenni az autó alját ha a csillapítás határolója engedné.
ahogy itt le is teszik:
-[link]A gumi egyébként is az F1 egyik problémája aerodinamikai szempontból, pl:
-[link]
-[link]
meg ez is látványos:
-[link]De ez formula, ezen a területen nem működnek igazán.
-
lenox
veterán
válasz #70869248 #5861 üzenetére
Latom, jo hosszu parbajozas lett a kerdesembol. Na en arra akartam utalni, ha all az auto akkor a levego fent lefele ugyanugy nyomja, mint lent felfele, ha meg megy, akkor ugye a diffuzor gyorsitja a levegot, tehat alul jobban csokken a nyomas, mint felul, es bar alul meg ugyanugy felfele nyomja a levego az autot (hiaba hivjak szivohatasnak), a fenti ero joval kevesbe csokken, az eredo hatas egy az autot az uthoz nyomo hatas. A szarnyakon ugyanez van, alul kisebb a nyomas, mint felul (auto eseteben legalabbis). Ugyhogy en nem latok ilyen kulonbseget, hogy az egyik szivo a masik meg nyomo vagy szorito hatas. Mar csak azert sem, mert a levego, meg a gazok altalaban valojaban csak nyomni tudnak, szivni nem, ugyhogy erot ugy lehet letrehozni, ha az egyik oldalon kisebb a nyomas, mint a masikon, akar szarny, akar auto alja. Persze ettol meg az aero kialakitasa nyilvan kulonbozik, ha szabad levegoben van (szarny), vagy az aszfalt sik feluletenek kozeleben.
-
#70869248
törölt tag
ááá ez olyan hogy én örültem a dumának, mert le voltam robbanva testileg
Én nem pöcsölök ...nálam nincs leszorítóerő az autó alatt, de mikor régen az ETZ-hez (ellopták száradjon le a t'ke) faragtunk kipufogót ott is szívóhatásról beszéltünk az ürítés-töltés segítéséhez.
pl:
"
* Leömlő:
Feladata a motor hengeréből kiáramló kipufogógáz szűkítése egy csővezetékbe, valamint a hengerekben keletkező nagy hő elvitele, zajcsökkentés. Tömítése a hengernél kipufogó-tömítéssel történik, mely egyszer használatos.* Diffúzor:
A kiszélesedő rész az egyre táguló jellegétől fogva kiszívja a hengerből a már elégett gázokat (kipufogógáz), de attól függően, hogy a dugattyú az alsó holtponthoz közelítve az átömlő csatornákat is nyitja, még egy kis friss keveréket (benzin-levegő) is.* Konfúzor:
Amikor a kipufogógáz, és egy kevés friss keverék is eljutott hozzá, szűkülő jellegéből adódóan az egész folyamat megtorpan, és így egy ellentétes nyomáshullám indul el, ami a friss keverék egy részét visszanyomja az égéstérbe, ezáltal jobban feltöltve azt, és akadályozza ezzel a hengerbe került friss keverék kipufogóba áramlását (hasonlóan, mint a 4 ütemű motorok kipufogószelepének zárásánál történik).
"
Olyan szinten le lehet rontani egy 2takkos motor teljesítményét egy rossz rendszerrel hogy muszáj volt vele foglalkozni. -
stvnppp
senior tag
válasz SzalaiG #5850 üzenetére
Piros sapkás ember boldog új évet kíván, és nem a Mikulás az!
Máskülönben nem értem ezeket a reakciókat, miért kell!
-
proof88
addikt
-
Misi 007
Közösségépítő
Hát tényleg elég érdekesen néz ki Button piros vodkával a fején!
Megszokásról meg annyit hogy lemegy két futam és senki eszébe nem fog jutni hogy ki hol versenyzett azelőtt... -
#70869248
törölt tag
válasz Misi 007 #5872 üzenetére
Ez MS esetében nehéz lesz ...de sztem Alonso-nál is.
A váltások kapcsán Kimi-n gondolkodtam, azaz hogy a rally közvetítése egészen más mint az F1, ha valaki nincs az első 8-ban akkor már nemigen lesz képen (mivel nincs közös kép, több autó max balesetnél van képen a pályán), Kimi eleinte nagyon is kiemelt lesz, de kb. 4 verseny után már erőből kell képre kerülnie...ami remélhetőleg sikerül is neki, mivel nem hátráltatja semmi.
Erre vágyott is, nem szereti az F1 sallangokkal teli világát,...de az űdítő másságon túl, azért komoly veszélyei is vannak ennek.[ Szerkesztve ]
-
hunnylander
őstag
Újabb fotók a US F1-ról | BMW Sauber F1 Team (Sauber hírek; Pedro)
www.HunnyF1.com
-
JJános
addikt
válasz hunnylander #5874 üzenetére
Heidfeld lehet a rönyóhol megy?
Della rózsi meg kamui csapattársa a Saubernél? nemá! [link]
[ Szerkesztve ]
2007-05-06 óta itt!
-
Pá
addikt
Mi a januári menetrend?
Azt tudom, hogy a tesztek februárban kezdődnek, de hátha lesz esetleg valami, amire érdemes várni? Kocsibemutatókkal pl mi van? Most akkor mégsem lesz közös?''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
hunnylander
őstag
Rákérdeztem néhány csapatnál, hogy lennének e szívesek adni egy dátumot a bemutatóra, de titkolóznak. De Tony Fernandes (Lotus F1 Racing) tegnap ezt írta; dates to be announced soon when lotus F1 will start the engine of its car. Lots of exciting things to be announced on my twitter.
Én január második felére számítok, akkor jöhet 'néhány fecske', de sokan lehet, hogy úgy csinálják, hogy az első tesztnapjukon lesz 'a bemutató' (tehát február). Kétlem, hogy a Ferrari, McLaren így tervezné.
Pont most olvastam egy hírt; Alonso február 1.-jén kezd Valenciában, előtte kell lennie egy flancosabb Ferrari-bemutatónak Maranellóban.
Közös nem lesz.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Motion_Blur
félisten
válasz hunnylander #5879 üzenetére
Azt lehet tudni, hogy a bemutató napján ki fogja pályára vinni Fiorano-ban az új Ferrarit?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
venember83
nagyúr
válasz Motion_Blur #5886 üzenetére
Nem MS, ez az egy tuti.
-
stvnppp
senior tag
válasz Motion_Blur #5886 üzenetére
Szerintem Alonsonak kéne, mint új fiú a csapatnál, meg ugye kétszeres vb, de Massa fogja, a sérülésére tekintettel.
-
Misi 007
Közösségépítő
Massa fogja valószínűleg mert 2007-be Kimi volt az új fiú mégis Massa vitte!
2008-ba Kimi vitte úgyhogy ha követik a "trendet" akkor Massa fogja!
De majd elválik nemsokára úgyis...[ Szerkesztve ]
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #5889 üzenetére
Egyre kevesebb benne a piros. Ha követik a stílust, akkor az autón is lesz (lehetne) komplementer fekete. Az autó jól is nézne ki fekete szárnyakkal.
Stornó; ez nem hivatalos kép, ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
stvnppp
senior tag
válasz Motion_Blur #5889 üzenetére
forrást kérhetek?
ez mennyire hivatalos, ilyen lesz a ruházat? -
puttputt
őstag
válasz hunnylander #5891 üzenetére
A végén még ők is "fekete-fehérek" lesznek.
:LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////
-
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #5891 üzenetére
97 előtt több volt rajtuk a fekete de aztán szépen lassan kikopott. Pedig a piros-fekete jobban néz ki.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
stvnppp
senior tag
válasz Motion_Blur #5895 üzenetére
Akkor jól sejtettem. A sisak volt árulkodó, egyértelműen Kimiét változtatták meg, Alonso az alapot nem változtatta meg a McLarennél sem, csak átszínezték. Most se lesz másként...
Egyébként szerintem nem lesz fekete, az Etihad eddig is meg volt a piroson, a Santandernek meg alapból piros az alapszíne.
Szerk: Off
[ Szerkesztve ]
-
JJános
addikt
Kimi Red Bullos ruhában! [link]
2007-05-06 óta itt!
-
JColee
őstag
Räikkönen büszkébb WRC-bajnok lenne, mint F-1-es
"Kevés kapcsolatot ápolok F-1-es személyekkel, de Vettellel gyakran tollaslabdázok. Most, hogy a környékemre, Svájcba költözik, többször látjuk majd egymást."
lol -
Motion_Blur
félisten
Komoly
Red Bulletin 2010 January (42-45. oldal)
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #5899 üzenetére
Elsőre olyan loeb-ös feje van, sőt tiszta Loeb, mármint a szerkó miatt.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
Aktív témák
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest