- CES 2025: Műholdas nyakörv? Nem lesz olcsó
- Mi várható 2025-ben a mobilpiacon?
- MIUI / HyperOS topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- One mobilszolgáltatások
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- iPhone topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
Ha a motorodhoz előírt Ford szabványt tudja, B5 kifejezetten jó, SL sem rossz (SN a legújabb). ACEA és API minősítéseknek olvass esetleg utána, ha jobban bele akarod ásni magad, szerintem jó ez az olaj Esetedben a minél alacsonyabb hamutartalom lenne szerintem előnyös a DPF-hez (minősítés alapján a szigorúbbnak megfelelő), és emellett lehet minél jobb HTHS értékre törekedni a motor kenését illetően. Viszkozitás terén annyira nincsenek opciók talán (100 foknál mértre gondolok), de azt is nézheted, egy Mazdás oldalon volt jó olajos cikksorozat. Különféle olajok datasheetje neten itt-ott fent van, forgalmazó oldalán a biztonsági adatlapon is szokott lenni pár infó.
TigerCat: szerintem behatároltuk a két végletet
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Sza_Sa #11622 üzenetére
Ha 1-2 váltós szerint nem betegágy (a kis benzin nyomatéka csak nem nyírja ki), ennyi méterrel viszonylag nyugodtan meg lehet venni egy automatát, persze olajat és váltást szépen ellenőrizve. Ha volt benne olajcsere, nagy pozitívum lenne, ha nem, akkor először 10k után ledobnám, hátha kihoz valamit, vagy esetleg protruck-nál rákérdezhetsz, mennyi lenne a teljes töltet cseréje (nem olcsó), de ilyen futással talán meg lehet úszni.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Sza_Sa #11607 üzenetére
Automata lutri, olajcsere a lelke (60 ezrenként ajánlott). Ha a mostani töltetből leengedtek pár cseppet, és nem sötétedett el, akkor lehet benne fantázia, persze ne rántson/üssön, stb, viszont akkor egy teljes töltet cserét érdemes lehet megejteni. (Tudtommal a benzines motorok hagyományos automatát kaptak (kivéve powershift 2.0 SCTI-nél, illetve a ritka CVT.) Nem rozsdásodnak szerencsére.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
A Sync frissítés elég rizikós, ahogy olvasom, szervizek sem szeretik megcsinálni. Lehet, csak USA-ban működik az oldal ezen funkciója
Kuplung+fék nem függ attól, hogy sebességben van-e az autó, illetve a kézifék nem befolyásolja? Milyen gyakran írja ki? Van egy Focus, amiben ülök rendszeresen, de az keyless[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #11585 üzenetére
Illetve a másik megoldás a tükörfűtésre kötött LED lehet, ha kapcsolja regen közben. Persze ki kell figyelni, nameg a DPF izzítós megoldás pontosabb volna. [link]
-
molnarpeter
nagyúr
BÚÉK!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #11565 üzenetére
Melyik ELM327 van neked, 1.5/2.1?
-
molnarpeter
nagyúr
HTHS kárára szoktak létrejönni a a low saps olajok. Inkább a D-ből tennék bele más márkáét, de ha van időd, pár datasheetet megnézhetsz, melyik a legjobb HTHS szerint.
Ezt érdemes lehet még átfutni -
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #11341 üzenetére
Először simán kb 50-et akartam írni, de akkor egyetértünk
-
molnarpeter
nagyúr
Használattól függ, autópályán szvsz kb. 50-100 ezer városi km-nek felel meg - DPF ki tud égni, lendkerék sem kap annyit, stb. Maga a motor 20 éves konstrukció (PSA HDi), kiforrott és tartós. Mivel fiatal autó, egy lekérdezést megér szervizben és km-t illetően is, ránézésre reális. Kérdés, hogy pl. törve volt-e és mennyire.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
A Meriva kifejezetten magasabb fajta, ahhoz képest természetes, hogy alacsonyabb a Focus ülése, hiszen a tető is lejjebb van Gépre kell dugni az autót mindenképp kulcs miatt.
Elvileg a 63-as kell neked, de [link] itt 2010-ig írja Egy jó másoló meg tudja nézni géppel, milyen chip van benne.
[link] ez is érdekes lehet.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Tagadhatatlan!
A kilátás nem csak a géptető lejtése miatt csalóka? Illetve attól is függ, mihez viszonyítva alacsony, inkább lent van, mint "furgonos" az üléspozíció alapvetően.
Kulcsra kérj ajánlatot a Fordtól is, Bp-n az autokulcsmasolo.hu korrekt hely. [link] van utángyártott kulcs. -
molnarpeter
nagyúr
válasz #48967168 #11152 üzenetére
Kamera sokszor egyszerűbb, ha van megfelelő fejegység. (CLA-val kapcsolatban találkoztam ilyen esettel, hogy csak kamerát tudtak volna utólag beépíteni, és radar kizárólag utángyártottra volt lehetőség). Egy kis kamera olcsóbb (ha a képernyő amúgy is megvan) a gyártó szempontjából, új hilux esetén pl először a kamera van önállóan.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz RocknRoller #11031 üzenetére
Tulajdonképp igen Először eltömődik a szívókosár, aztán lehal a turbó. A blokk és a hengerfej hibái már végső stádium
-
molnarpeter
nagyúr
válasz RocknRoller #11025 üzenetére
Ha olvastad a cikket, egyértelmű a megoldás. Olyat kell keresni, amin nem volt cserélve a turbó, és vétel után szűrő kosarat egyből eltávolítani, utána nem lesz gond.
kcsa: bizonyos évjárat után elhagyták a kosarat, évjárat függő.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz RocknRoller #11012 üzenetére
DMF szvsz mindben lesz.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #10953 üzenetére
szilchi: LED nagyobb baj lesz, mint a kiégett izzó... Próbáld végig izzótól biztosítékig.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Real_Necro #10830 üzenetére
Akku le, pár perc úgy hagyni, aztán vissza a test?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #10698 üzenetére
Új Corsa Van-ben mintha lálttam volna a napokban ilyen visszajelzőt (1.3 CDTI), a gyárban raknak is ki fityegő cetlit tájékoztató szöveggel ON párhuzam, hogy a Fiesta Van kifutott, egyelőre úgy néz ki, nem csinálnak már az újból.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #10642 üzenetére
Mágus említett mostanában VAG topikban egy nagyon profi DPF tisztító helyet, úgy rémlik vibrációval segítenek rá, és nem vészes pénz egy újhoz mérten
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szuszinho #10600 üzenetére
5-50k Ha leszeded, és tudsz felújító műhelyt, az lenne a legolcsóbb, persze függ a baj milyenségétől, de általában nem lehet felcserélni a két bekötési pontot. (OFF autón 14k volt egy fokozatosan lelassult, majd megállt önindító felújítása kiszerelten, bár az dízel, kisebb benzines esetén valószínű olcsóbb. Kauffer webshopon találsz új árat.)
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #10134 üzenetére
Abból indultam ki, hogy zokott lenni (vízkörben vagy utastérben), én csak a hő áramlására gondoltam általánosságban, azaz ha nem fűt, a hűtőfolyadékot nézve több marad a motornak. Mondjuk azt passzolom, kikapcsolt ventinél menne-e a vízmelegítő patron, vagy muszáj neki beállítani a hőt és mondjuk legkisebb fokozatra felvinni Utastér levegőjét fűtve megint azon múlik, hogy keresztül megy-e a víz/levegő a fűtőradiátoron, így egy kis hőt elvonva a motortól. Kényelmes vagyok, én hagynám a beállított kényelmes hőfokot, de valószínű a felső hűtőrácsot is letakarnám télire
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ReSeTer #10131 üzenetére
3-as jó lesz városban. Elindulás alapjáraton, utána kettestől felfelé 1500 alatt ne legyen. Indítás és leállítás alatt nyomd ki a pedált. Alacsonyabb fordulaton kerüld a padlózást.
Fűtés nélkül hamarabb fog melegedni - esetleg egy elektromos állófűtés jó lehet, ha konnektor közelében parkolsz, vagy szerezhetsz egy bontott gázolajosat olcsóbban. Érzetre mondjuk egy ülésfűtés is elég lehet, esetleg kormány pluszban.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz lizakattila #10128 üzenetére
Indítás-leállítás odafigyelős a turbó miatt, amúgy jók
-
molnarpeter
nagyúr
Ennél volt jellemző olajpumpa szívókosár eltömődés, nézz utána, melyik évjáratig volt érintett. Mondjuk a megoldás, hogy ki kell venni, talán már meg is tették, de egy turbo csere emiatt a közelmúltban simán lehetett, és akkor a motor kenése alapvetően rossz egy ideje. Ha nem volt ilyen baj, vehető, csak le kell kapni a kartert és eltávolítani a kosarat+10 ezrenként olajcsere
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #9724 üzenetére
Kanyarodás nem befolyásolta a hangot? Csak hogy kizárható legyen a csapágy.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Real_Necro #9680 üzenetére
Kanyarfény (tehát ködlámpát kapcsol azon az oldalon), vagy kanyarkövető (fényszórót forgatja be)?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz darvinya #9580 üzenetére
Élettartam miatt (Model S-ben pl ha 100%-ra állítod a töltési limitet, figyelmeztet is), illetve a 80% feletti kapacitás kihasználása sokkal hosszabb töltési időt vesz igénybe. Li-ion a TC teszt Focus-Golf-Ampera trióból adott volt, a Tesla is 18650 cellákra épít (ha már most adták át az első 30 Model 3-at ). Villany Focus-t csak kívülről néztem személyesen, de szvsz alapból is bukta a projekt a Fordnak, így próbálták a lehető legolcsóbban kifejleszteni, aminek az eredménye lett a béna csomagtartó. Kár, hogy Ampera-e nem nagyon jut Európának, e-Golf&i3&Leaf&társai mellett is sokkal jobb lenne a hatótávjából adódóan. Mondjuk a BMW-nél megnyugtató a range extender, de az állami támogatásnál jó lenne valami hatótáv minimumra kiterjeszteni, úgy valószínű népszerűbb volna a dolog.
-
molnarpeter
nagyúr
Igaz, ellenben a range anxiety ellen kiváló ellenszer plusz az akkuknak is jobb úgy, ha közepes töltöttségen van tartva, mintha szinte kopptól koppig lenne kijárva mindig. Amúgy töltőkkel ha nem is vagyunk eleresztve, de helytől függően azért szinte mindig van szabad, néhol a mélygarázsokban is ingyenes parkolással. [link]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz cappa72 #9550 üzenetére
5 fok tájéka alatt szoktak csak izzítani, afelett egyből indíthatsz, nem lesz eltérés Elvileg a hópihének a mutató közepéhez képest átallenesen van a spirál, de nagy fagyban azt is figyelheted, mikor kattan a relé. Nézz meg esetleg egy cold start videót.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Bontott gyári olcsó és jó, szériára kell csak figyelni. TPMS ha direkt, bizonyos évjárat előtt még nem gond a hiánya sem, mikori az autó? Cserekor fel kell tanítani a szettet.
intensa_man: gyári mérettől felesleges lenne eltérni, változik az átmérő is úgy.
AMD Power: Michelin CrossClimate, Vredestein Quatrac, esetleg Apollo négyévszakos jó lehet, ha nem mész sokat hegyvidéken
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DeFranco #8786 üzenetére
Azoknál a típusoknál merült fel a 2-3 évente csere, ahol folyton megy a kompresszor. Az olaj és a gáz egyben képezi a töltetet, így egyben cserélendő. Ugyanúgy dugattyúk mozognak ott is, azoknak képződik kopadéka, igy a friss kenőanyag meghosszabbítja a kompresszor életét, sokkal olcsóbb/kényelmesebb, mint kompit felújíttatni, hűtőt cserélni, és még fel is töltetni. A másik, hogy a mennyiség is csökkenhet (néhány tíz, esetleg max 100 gramm gázra gondolok), így azt sem árt pótolni. Szvsz. Részleteket kiveséztétek, ránézésre meg lehet állapítani, hogy most búvárpalackkal akarnak tölteni, vagy rendes géppel. Ja, és majdnem bgyarmati vagyok
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #8679 üzenetére
2014 S-Max: Michelin Primacy HP GRNX 225/50R17
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DeFranco #8619 üzenetére
Gondolom nem mentél vele azóta 50 ezret földúton Annyiban szólhat bele a keverékképzésbe, hogy egész kicsit kevesebb levegőt kap a motor, de ennek a lambda utána kell korrigáljon (bár annyira nem kéne eltömődjön, hogy kormoljon). Egyelőre maradnék a tankolás próbálnál
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DeFranco #8609 üzenetére
Ezek szerint az égés idején keletkezhet a korom. Légszűrő cserét nem kérdezek, de mondjuk élő adat lambda jó lenne esetleg, bár a szonda öregedésével egyre szegényebb a keverék. Esetleg a műszakis károsanyag mérés is rávezethet, ha kormot is tudnak nézni mondjuk euro 6 dízel szintjén. A másik tippem az injektor téma körbejárása lenne, bemérni, illetve tisztítani őket (benzinszűrő helyére bekötős megoldással, Liqui Moly diesel purge benzines megfelelőjével ha van). Aztán lehet más is Mindemellett a legegyszerűbb az lenne, ha kijárnád koppra a tankot (Avia), majd teleraknád a bevált üzemanyaggal (Lukoil), plusz lemosnád a kettő között a lököst
-
molnarpeter
nagyúr
válasz westcoastog #8510 üzenetére
Romhányban a benzinkút mellett kérdezted, mennyi lenne a lakatos munka? Nem rabló banda, szerintem meg lehet győzni őket, hogy fémtisztán/alapozva elég neked most.
-
molnarpeter
nagyúr
Mindenesetre hosszabb lesz az izzó élettartama, aztán, hogy a fesszab enged sokat magas fordulaton, vagy az izzó volt gagyi; illetve a típus jellegzetessége a magasabb fesz, vagy rendellenes, tovább kéne méregetni Ha a többi égőt nem fogyasztja, akkor esélyes, hogy minőségbeli gond volt csak. Az egyik TC-s cikk az emelt fényerejű izzókról is említette, hogy a névleges 12V-tól a valós fesz eltérése sokkal rövidebb élettartamot eredményez.
-
molnarpeter
nagyúr
Arra az esetre gondoltam, mikor nincs túlnyomás, és könnyebben tud szívni a motor a hasadáson keresztül Ha nincs cső a szerelőnél, megpróbálhatjátok levágni a hibás szakaszt a mostaniból, és úgy feltenni, ha valahogyan oda lehet préselni, és nem lesz úgy túl rövid. Szilikon csőből is van fekete, az örök élet, és néha olcsóbb is a gyárinál, ha csak egy kis szakasz vagy könyök kell.
Új hozzászólás Aktív témák
- GTA V
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- CES 2025: mini PC Snapdragon X Elite-tel
- Torrent meghívó kunyeráló
- Milyen switch-et vegyek?
- CES 2025: Műholdas nyakörv? Nem lesz olcsó
- Apple notebookok
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...