-
Mobilarena
Minden ami HTPC, legyen akár hardveres akár szoftveres kérdés!
Új hozzászólás Aktív témák
-
VoidXs
nagyúr
válasz
attiss66 #57946 üzenetére
5 méterrel nem kell, hogy baj legyen, 10 körül szokott az előfordulni, hogy egyszerűen nem kapcsol be, mert túl hosszú a kábel.
Ha egyesével méred a csatornákat, igazából egyetlen Jack - RCA is elég, de miért nem használsz HDMI-t?
Internet nem kell, egyedül a Dirac nem fut a te gépeden, bármi más működik.
Ha csak hangnyomással akarsz kezdeni, ahhoz nem kell REW, bőven jó az erősítő beépített zaja, nem kell ASIO-val szívni vagy Equalizer APO-ban kötögetni.
A rendszernek a hangkártya is része, ha cseréled, kalibrálj újra.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Necronom #57843 üzenetére
Ha egy alaplapi vagy olcsóbb analógot használsz, akkor valóban nem várhatsz jó hangot, de ez nem a PC hibája. Ami azonnal feltűnő, és kezdetben imponáló lehet, hogy bitstream módban leüvölti a fejed. Na pont ez az a probléma, ami azzal jár, hogy a felső általában 6 dB összefolyik, hiszen nem lesz hova nőnie a hangerőnek. A Dolby okosan nem úgy oldotta meg a kompresszort, hogy a tetejét húzza lefelé, hanem mindent eltol felfelé, a limiter pedig egyre erősebb (ez a zaj szempontjából optimális, érzetre 6 dB-t nő a zajszinted, miközben valójában nem).
Optikain nem tudsz kiküldeni PC-n dekódolt hangot, az vagy sztereónál megáll, vagy a DD Live visszacsomagolja, ami generation loss, és tényleg borzalmasan szól. Viszont itt egy nagyon megosztó dolgot fogok mondani: a DD majdhogynem transzparens formátum, csak a forgalmazók használják szarul, pont azokkal a hülye flagekkel, amikre panaszkodom. Próbálj meg saját DD sávot csinálni FFmpeg-ből, tetszőleges tartalmat véve. Mi eredeti DCP sávokkal játszottuk ezt el, és akár sznob high-end (ilyen-olyan manufaktúra hangszórói, bullshit kábelek, minden órás szarság), akár igazi high-end (kommersz mozis DAC, pro erősítők végtelen dampinggal, hozzá való hangszórók) rendszer volt mögötte, senki nem tudta megkülönböztetni az eredetitől. Persze, ha a lemezen váltasz sávot, azonnal leesik (vakon is, próbáltam, másodpercre pontosan érezhető), viszont amint a PC-n készült DD sávot teszed alá, ez a jelenség megszűnik - mert nem lesz ott a compr és a dialnorm flag.
"ahol a beszedet elnyomja a zene es az effekt"
Spleeterrel keverd újra, én például ugyanezt a technológiát használom expandernek."akkora dinamika kulonbseg lenne, hogy olyan halk az egesz es amikor elsutnek egy fegyvert elszall a kozepsugarzo"
Én például az ilyen szintű dinamikát várom el, így szoktam keverni. Még zenébe is szoktam 6 dB-s kiugrásokat tenni, sokkal igazibb hangja lesz.Régen ez volt a norma, ma eszetlen ritka, a John Wick 3 óta hasonlót se hallottam. Amikor elkezdték lehalkítani a mozikat, hiba volt ezzel úgy harcolni, hogy a filmeket keverték hangosabbra.#57844 SunMount3r: Igen, ez az elvárt. DTS-nél nem annyira, azért is volt a formátumháború akkori nyertese, mert ők nem tolták ész nélkül a kompresszort. DD+ Atmosból azért sem kell az Atmos, mert azt valójában az 5.1/7.1-ből keveri ki, új információt nem hoz be, ezért is ilyen kicsi a fájl. A dinamika mindenhol érződik, monóban is. Ez nem alapvetően a térről szól, de tény, hogy vannak olyan gyenge AVR-ek, hogy a coupling channel-t nem is ismerik, és a DD sáv levág. Ugye alapból 20 kHz-ig működik PC-n, egy kicsit idős AVR-en 16-ig, egy nagyon rosszon a surroundok esetén akár az is lehet, hogy csak 7-ig.
Az asztali lejátszós dekódolással vigyázz. Ha ott a Dolby logó a dobozon, a kompresszor kötelező.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
bajnokpityu #57841 üzenetére
Nem saját szoftverről beszélek, egyszerűen lődd ki a bitstreamet, játssz végig vele egy DD demójelenetet. Nem nüansznyi dolgok lesznek, hogy a klasszikus hifis szardobálást idézzem, hanem konkrétan 3-6 dB dinamika a különbség a Dolby flageknek benyalás és nem benyalás között. Ezt a PC az egyetlen, ami nem csinálja, ha megnézed az ffmpeg kódját (amire az összes létező szoftver épül), kommentben jelzi, hogy hagyjuk azt a hülyeséget. Nem tudom, miért hozod képbe a szokásos dolgokat, amik semmiképp nem faktorok, hiszen ugyanazon rendszerben is változatlanok. Nem kerül át a hang másik DAC-ra vagy tápsínre.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
bajnokpityu #57835 üzenetére
Ha ezt a flaget helyén kezelik, opcionális. Lehet alapbeállítás a kompresszor, és mindenki nyer. Nem ismerek még egy módot, ahol ez így lenne, csak a szoftveres dekódolást libavcodec alapon. Az már viszont undorító, hogy csak úgy tudok dinamikusan filmet nézni, hogy átküldöm egy saját AI-on, mert már az enkódolt adat is szar, meta nélkül.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
bajnokpityu #57833 üzenetére
És azt mi kértük, hogy legyen benne, vagy Marika néni, hogy ne ugorjon ki a székből, ha José felrobbantja a traktort, amiben Alexanderrel megcsalta őt Isabella? Na látod. A tömeg vágya fontosabb, mint a mozitulajoké, ettől még lehetne mondjuk opcionális.
Mi az a valami más? Azt tudod, hogy a legtöbb integrált dekóder feature setje mennyire el van maradva a legalapabb PC-s dekóderektől?
-
VoidXs
nagyúr
válasz
SunMount3r #57822 üzenetére
A bitstreamet erősen ellenezném. AVR-en azért tűnik hangosabbnak, mert van a kodekbe írt "ajánlott kompresszor" beállítás, amit ott nem lehet kilőni, viszont a PC a jobb minőség érdekében ezt eldobja. Innentől nem kérdés, hogy a dinamikusabb hangot helyben dekódolva, PCM-ként (multi ch) kiküldve kapod. Persze Atmosnál ez nem működik. Voltak próbálkozások, hogy a fájlból kiüssék (talán ASR-en), és így az AVR se legyen hülye, de pont Atmosnál nem tudták összehozni.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
SunMount3r #57793 üzenetére
A Dolby máig nyomja a hülye kompresszorait és dialog normalization-jet. ASR-en külön topik van, hogy hogyan lehet kilőni őket, viszont nem minden AVR eszi meg, valamelyik az Atmos jogát is elveszíti tőle. PC-n amúgy ez a probléma sosem volt jelen, ezért szólnak különösen jobban rajtuk a DD sávok.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Necronom #57775 üzenetére
Jó dolog a szubjektivitás, ezért nincs két ugyanolyan hangszóró, és ez így van jól, de vannak dolgok, amik feketék-fehérek. Ha az a kérdés, hogy valamit megkapsz-e vagy sem, akkor ajánld azt, hogy igen. Ilyenkor a többségi jó garantált. A dekódolás is egy ilyen téma, vannak teljes és vannak részleges dekóderek. Persze, van, hogy a részleges jobban tetszik, például az emberek többsége jobban szereti az enyhén zajos felvételeket, mint a sterileket, de akkor úgy mondjuk ki, ahogy Jeremy Clarkson:
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Necronom #57772 üzenetére
Régen dolgoztam több nagy cégnek, aki hangtechnikai elektronikát gyárt, szoftver oldalon, és mivel nagyon kicsi ez a közösség, lényegében bármelyik gyártótól meg tudok kérdezni mérnököket, hogy náluk épp mire képes a dekóder. Erre viszont nincs szükségem, mivel én is elő tudok állítani ezt tesztelő fájlokat, amin a butább dekóderek lebuknak, hiszen dekóderfejlesztő is vagyok, enyém az egyetlen olyan Atmos dekóder a világon, ami mögött nem nagy cég áll, és még ingyenes is. Lényegében minden egyes bitről meg tudom neked mondani a legtöbb fájlban, hogy mire való.
Tudok neked olyan DD anyagot is mutatni ezáltal, ami egyáltalán meg sem szólal AVR-en, csak és kizárólag PC-n, mert kitapasztaltam már, hogy a szabványok melyik részei hiányoznak teljesen belőlük. Ezeket még Trinnovék se szokták megenni, ennyire el vannak sokan maradva a lesajnált PC-től.
AVR annak kell, hogy a PC nem tud inputok közt váltani, több zónát is csak hákolva, mindezt nagyon olcsón adja DA/végfok társaságában, egyetlen csomagban. Egyszerűen nagyon olcsón csak az AVR éri meg, akkor is, ha PC-n dekódolsz. Hiába tudja az AVR is, a PC sokkal jobb volt benne mindig is, és ettől az AVR nem lesz felesleges. Nem fizettél olyan sokat a dekóderekért, a Dolby talán 40 forintot kér el AVR-enként.
7.1-ig nem létezik olyan formátum, aminél dekódolásban bármilyen AVR vagy proci PC (libavcodec) feletti minőséget nyújtana. Sőt, máig vannak velük olyan nyűgök, amik miatt a nem PC-s házimozisok a fejüket fogják, ami miatt ki kellett találniuk a BEQ-t és hasonló baromságokat, ezek PC-n soha nem voltak gondok. Ez, mint mondtam, különösen a DD-t érinti, olyanra is van példa, hogy míg a PC 20-20000 Hz között mozog benne, van AVR, ami ugyanabból a fájlból a hátsó csatornákon csak 7000-et tud.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Necronom #57770 üzenetére
Miért számítana hangdekódolásra a GPU? Rá se lát a bitstreamre az API-ja, csak a stúdiós kártyáké. Azzal, hogy te ezt a feladatot a gyengébb féltől várod el, garantálod magadnak a rosszabb hangot, és ez nem szubjektív, hanem objektív tény. A legtöbb AVR a bitstreamek nagyját egyszerűen eldobja, mert nem tud vele mit kezdeni, nem ismeri vagy csak gyenge hozzá, míg a PC az utolsó szösszenetet is dekódolja. Attól még, hogy megvettél egy szekrényt, nem jelenti, hogy kötelező telepakolni...
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Necronom #57767 üzenetére
Ez egy olyan munka, amit a PC minden nem Atmos esetben sokkal jobban (minden lossy + TrueHD), de minimum azonosan (DTS-HD MA) tud végezni, illetve ezen sokkal jobb korrekciót tud végrehajtani. Eleve PC-n bármikor tudod garantálni, hogy a legfrissebb feature set-et használod, csak frissen kell tartani a lejátszóprogramod. AVR-en semmi garancia nincs arra, hogy nem 2005-ben forkolták a kodekcsomagot. Sajnos a valóság általában inkább ez. Ajánlott tehát PC-n elvégezni. Az AVR ettől még alkalmas DA-ra és végfoknak elég jó áron.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Necronom #57765 üzenetére
A lejátszóból nem megy ki analóg, arra gondoltam. Egy PC-ben vagy media playerben teljesen mindegy, hogy milyen DA van és egyáltalán van-e, mert úgyis HDMI-n megy ki a hang, teljesen digitálisan. Te korábban úgy mondtad, mintha ezen a ponton számítana, elvégre a PC dekódolását vetetted az AVR-éhez.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Necronom #57762 üzenetére
Az alaplap sosem teljesítményben vagy képességben számított, egyedül a PCI táp tisztasága függ tőle, ami kizárólag analóg hangkártyázásnál számít, de itt az sincs. Az audio dekódolás teljes egészében szoftverben létezik, PC-n nincs erre szolgáló hardver. Egyébként ma már a high-end házimoziban sincs, például a Storm és Trinnov is teljesen eldobta a dekóder IC-zést. A DSP teljes egészében szoftver, bármilyen gépen futhat bármilyen, főleg, hogy már a legocskább AVR-ben is Cortex A4 alapon mennek a dolgok. A mikrokontrolleres időkben ez számított, de egy CPU akkor is sokkal-sokkal erősebb volt, ezért is esett meg, hogy DD AHT előbb volt PC-n, mint a hivatalos (!) dekóderen. Nagyon szar fejlesztőnek kell ahhoz lenni, hogy azon ne fusson bármi, amit akarsz. AD/DA miért számítana egy olyan jelfolyamban, ami soha nem lesz analóg?
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Necronom #57719 üzenetére
Miből gondolod, hogy a PC-ben "occó és vacak" dekóder van, miközben nagyon sok kodekre úgy kellett visszaportolni a libavcodec-et, annyira fejlettebb volt? Atmos passthrough-n kívül minden esetben jobban jársz a PC-vel, lásd például az AVR-eken elvesző TrueHD basszusokat és társait, amik máig problémák.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
SunMount3r #57711 üzenetére
Az Atmos minden formája drágább, mint a DTS. Eleve egy 6000 dolláros szerver kell, hogy megengedjenek keverni, és a keverés után is le kell hívni a Dolby technikust, hogy jóváhagyja. Utoljára 2015-ben hallottam erről árat, 3 millió forint + szállás/kaja. DTS-nél nem tudnám, hogy lenne ilyen. A DD+ Atmosnak is van DTS verziója, DTS-UHD-nak hívják, teljesen ingyenes, nyílt szabvány, minden modern dekóder támogatja, és szó szerint senki nem használja. Konkrétan rá se írják az erősítőkre, hogy támogatott, miközben az, annyira nem érdekel senkit.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
SunMount3r #57708 üzenetére
A Dolby nagyon jól beleásta magát az iparba. Soha nem volt övék a legjobb technológia, például hangban minden egyes érában a DTS jobb minőségű, könnyebben használható, műszakilag kiforrottabb megoldást szállított, de például a 4K BD-k szabványosításánál mégis a Dolby kilobbizta, hogy az Atmos sáv legyen kötelező. Hasonlót tudok a DV mögé is képzelni.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Alien! #57706 üzenetére
Az mindegy, hogy jelenetenként mond egy szorzót vagy beleégeti az anyagba. DV az előbbi, HDR10 az utóbbi. Ez egy legtöbb esetben vállalható megoldás, hogy 8 biten elférjen az adat, de a HDR10 megoldja erőből. Van ennek egy olyan előnye, hogy a HDR10 képes mindig részletes feketéket adni, míg a DV a shiftelgetés miatt nem. Ha kell a fényerő, kevesebb bit jut a sötétekre. A HDR10 10 bitet jelent, a 10+ pedig 10-nél többet, általában 12-t. Minden +1 egy kétszeres szorzót jelent a maximum fényerőre, mivel a görbék egyébként ugyanazok.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Alien! #57691 üzenetére
Technikailag mindig unclamped SDR-t csinál, amit az oprendszer becsomagol HDR-be, így az igaz, hogy sima HDR-t tol ki. Egyébként a dinamikus vs statikus az égvilágon semmit nem jelent, a technikai háttere, hogy bele tudjanak tolni 10 bitet 8-ba, de a kapott eredmény lényegében ugyanaz. Csak kellett valami marketingszó, amit a Dolby tud dobálni, és "indokolja", hogy extra pénzt kell érte kiadnod.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
bajnokpityu #57676 üzenetére
Ha az első út droppol, az leginkább skill issue, a másik kettő pedig azért nem éri meg, mert a MadVR mellett eljárt már az idő. Amióta frissítetlen és még killswitches is, hogy az a 3 vevő Envyre váltson, az MPC átvette a helyét, ugyanúgy vagy jobban teszi a dolgát, sokkal kisebb gépigénnyel. HDR-re lassan az SVP is jobb lesz, sőt, sok esetben már most jobb. Ma már érdemi DV to SDR is van, ami szintén nem Mad feature.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Patice #57654 üzenetére
A gyorsítós dekódolás gyári implementációkkal máig a sebességre megy, nem a minőségre. Van, hogy még a highpass is alacsonyabban vág, mintha CPU-val dekódolnád (főleg nV oldalon, ami játékra készült, nem profi munkára). A teljesen egyedi algoritmusok erre megoldások, de azok pl. LAV-ban vannak, nem libavcodec-ben (az ffmpeg kodekes könyvtára).
-
VoidXs
nagyúr
válasz
SunMount3r #57542 üzenetére
Abból rendesen kimegy már a HDR? A MadVR csak SDR konverziót csinál, ahogy az SVP is, erre az a workaround, hogy a megjelenítőt max fényerőre teszed, és arra küldöd rá a magas max fényerőre állított SDR konverziót.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
spiky03 #57512 üzenetére
A HD hangokhoz az kell, hogy beállítások, belső szűrők, audio szűrő (vagy dekóder? Mindegy, alul van), és ki kell mindet pipálni. 24p-t videokártyán kell beállítani, lejátszóban mindenféle baj volt már belőle. Mondjuk én SVP-t használok, nekem annyi a film, amennyi a kijelző.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
bnorci71 #57425 üzenetére
Ez nem a tv-be épített hülye nevű képjavítás, hanem olyan dolgok, mint:
- kontroll a teljes kalibráció felett (LUT, HDR knee, stb, amiket csak ultra high-end projektorok tudnak, de inkább azok se, a Barco a saját demószobájában is MadVR-rel vetít)
- a HDR nem azonnal kiég, hanem átmenetesen, így még több részlet marad meg
- az otthoni 4K valójában nem 4K, a színinformáció csak Full HD, emiatt mindenképp felskálázni kell natív méretre is - na ezt a lehető legjobb minőségben teszi, nem sima átlagolással
- helyesen értelmezi a transzformációs mátrixok túlcsordulását - ezt a tv-k és projektorok teljesítmény hiányában nem tudjákTehát közelebbi képet kapsz a rendező álmához, mint bármilyen asztali lejátszóval.
-
VoidXs
nagyúr
Én ezt fejlesztettem a probléma ellen.
De van kontrollerrel vezérelhető egér is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudástár Mi is az a HTPC?
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest