Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mauimagic

    senior tag

    válasz Tiédetis #11149 üzenetére

    Annyit fűznék ehhez hozzá, hogy egyrészt sokak szerint a Nyugat 1919 óta folyamatosan épp összeomlik (hasonlóan a jehovisták világvége várásához)...másrészt komcsi rendszerek/diktatúrák sosem kedveznek az innovációnak.
    Érdekes módon a fiatalok kaliforniai startupokról álmodoznak a mai napig, nem arról, hogy Szecsuán-alsón fogják megváltani a világot a BYD gyár fejlesztési részlegén..

    Kis homok került a gépezetbe, de nem kell még temetni a nyugati (autó)ipart, szerintem.

    [ Szerkesztve ]

  • Shadowbull

    addikt

    válasz Tiédetis #11149 üzenetére

    "alá mentek az áraknak"

    Tényleg? Nekem annyira nem tűnik úgy hogy annyira remek ajánlatokat tennének. Nem is alakul úgy a kereslet ahogy azt elképzelték.

    "Most meg rezeg a gatyó és mutogatnak trüsszelre, hogy csináljon valamit, mert letarolják az eu piacát"

    Butaság. Szó sincs ilyesmiről. Azért reklamálnak az EUs gyártók mert a kínaiak cinkelt lapokkal játszanak.

    "Mit is csináltak az eu gyártók? Röhögtek a Teslan"

    Hmm, én konkrétan arra emlékszem hogy Musk röhögött 2013ban a BMW i3-on.

    "Tettek bármit azért, hogy ne függjenek a kínai ipartól"

    Igen, természetesen.

    "Mi lesz, ha a gyártók azt mondják: oké, miénk a vár, tiétek a lekvár"

    Akkor majd lesznek más gyártók.

    https://marharepaszerint.blogspot.com

  • Vesa

    veterán

    válasz Tiédetis #11149 üzenetére

    A függéssel maximálisan egyetértek. De az nem direkt az EU hibája, hanem a komplett nyugati világé, akik teljesen ráfüggtek a kommunista diktatúra kínára, aztán csodálkoznak, hogy cinkelt kártyákkal játszanak.
    De az nem valid, hogy ellustultak az európai gyártók, rengeteg új modell érkezik. Ezek sokkal modernebbek és jobbak mint a kínai autók. A 3 nagy német prémium sorra jön ki az új modellekkel és rendszerekkel. C/E/S-Class, EQS, EQE, XM, iX, i4/i5/i7, ID7, jön a Neue Classe, ott az E-Tron GT és az Audi is egyre vadabb dolgokat mutat be és lehetne sorolni. Élőben döbbenetes volt az EQS Mercedes, főleg belülről és főleg az a technológia, ami bele van téve. Ehhez képest a kínaiak nagyon messze le vannak maradva. De nem csak ehhez képest, már egy 3er BMW, egy i4/iX vagy egy C/E-Class-hoz képest is mérföldekkel.

    A kínai első ránézésre jónak tűnik, másodikra kiderül, hogy az összes vezetéstámogató rendszerük ócska, van aki még a biztosítékait is kiszedte, hogy tutira ne működjenek, mert életveszélyesnek tartotta ahogy bírkóznia kellett a rosszul működő assist-okkal. Nem bíznám az életemet a légzsákjukra sem, és az autó építési minőségére sem. Megtévesztő a relatív szép beltér, a tetszető külső design és a nagy EV hatótáv, az autóépítés nem csak ennyi. Az árazás más tészta, de a prémiumokat nem fenyegeti az államilag teletolt kínai dömping. A kommersz gyártókat már jobban, de ott is csak addig amíg ki nem derül, mennyit is érnek a kínai autók valójában. Biztos lesz olyan szegmens, ahol teret tudnak nyerni, de az nem reális, hogy legyalulják a kontinens gyártóit.

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák