- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yepp: korlátlanság és streaming-modell a Yettel adatforradalma
- Ujjal lehet mutogatni a Huawei csúcsórájára
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz
dro0py #12086 üzenetére
Nekem most szerelt fel Biker kolléga egy töltőt, van hozzá applikáció, belső hálón működik. Ahogy írja, első 3 napban még ránéztem, azóta egyszer sem, mert minek? Az autó applikációja kiírja amire szükségem van -mennyivel tölt, mikor fejezi be stb.-, más meg nem lell. Illetéktelen nem fog hozzáférni ha RFID-es a rendszer, mert hogyan férne hozzá? Nem kell ezt túlgondolni, ki vannak ezek már találva, rengeteg töltő üzemel mindenfelé.
-
Vesa
veterán
Mondjuk, ha már kína, ismét tudtak nagyot mondani. A BYD hibrides cikkben van egy olyan adat, amiről már most tudható, hogy kamuznak. Az efftársak szerint, a hibridjük akkor eszik 2,9 litert, ha nincs feltöltve az akku.
Én meg most jöttem a falvédőről...
-
Vesa
veterán
válasz
#48584626 #12030 üzenetére
EV átállással kapcsolatban egyre több a bizonytalanság. Hirtelen két cikk, csak innen, az IT Caféról.
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
Elsősorban a töltőhálózat elégtelenségét okolják, gyanítom, nem ok nélkül. Amikor arról beszélnek, hogy jó a lefedettség már sok helyen, akkor csak azt nézik, hogy fizikailag mennyi töltőoszlop van. Azt nem, hogy az mekkora teljesítményű -sok országban még mindig a 11-22kW-os AC-k dominálnak-, és azt sem nézik, hogy az adott állomáson mennyi autó tud tölteni. Az is egynek számít, ahol 2db CCS van, meg az is, ahol 4-8db. Ráadásul, sok esetben a bővítés nehézségekbe ütközik, nem csak annyi, hogy ha nem elég már 2db kiállás, akkor feltesznek még négyet, mert nem biztos, hogy van rá hálózati kapacitás. Vagy ráteszik, de akkor full ház esetén oszlik a töltési teljesítmény, ami megint korlátozást jelent annak, akinek az autója vinné maxon is.
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #12028 üzenetére
Ezek a megoldások azért nem jók, mert a probléma rendszerszintű. Ha megemeled az üzemanyagárat annyira, hogy az említett célt elérd, akkor megoldottál egyetlen problémát, de generáltál a rendszerben hatezer másikat (megélhetési problémák, szállítmányozás és gyártás drasztikus drágulása, emiatt keresletcsökkenés, emiatt pedig gyárak/szolgáltatók csődje, amiatt pedig tömeges munkahelyvesztés és munkanélküliség). Sajnos annyira komplex a rendszer, hogy egyetlen cél érdekében drasztikusan belenyúlni, csak számos egyéb társadalmi szintű súlyos probléma generálásával lehet. Nem véletlenül szanvednek ezzel már egy ideje a döntéshozók is. Az átlagember a legritkább esetben látja át az egészet. Mondjuk ráfókuszál a környezetvédelemre, miközben az általa is jónak tartott megoldás talán a teljes családja munkanélkülivé válását és az életszínvonalának, megélhetésének drasztikus romlását okozná. Egyszerűen azért, mert nincs elég ismerete a jelenlegi világunk pontos működéséről. Gyakorlatilag, erre alapoznak a populista politikusok.
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #12018 üzenetére
Valahol ez az egész számomra inkább szomorú, mert a kínai "olcsóságról" azért tudjuk, hogy nekik is csak cinkelt lapokkal sikerül, tehát nem teljesen a németek hibája a kialakult helyzet. Azt kell mondjam, szurkolok a németeknek, mert kína térnyerése a kontinensen minden, csak nem kívánatos és nem pozitív. Aki a gazdasági kérdéseknél tovább lát, az pontosan tudja, hogy mit jelentene egy masszív kínai kommunista befolyás, mert kína célja végső soron ez. Nem csak a termékeik eladása, ennél sajnos sokkal többet akarnak.
-
Vesa
veterán
válasz
WiZARD #12016 üzenetére
Persze, tökéletesen használható, de az általános piaci értékét így is jobban erodálja, mint egy olyan modellnek, amelyiknek nincsenek hasonló korlátai. Az Ioniq-nál is, hiába mondogatjuk a vevők többségének, hogy a kis akkupakk ellenére akár 250km hatótáv elérhető a 28-assal is, mára már 40kWh pakk alatti autót eladni sokkal nehezebb még akkor is, ha a sokkal roszabb fogyasztása miatt a nagyobb akkus se megy el sokkal többet. És ez már látszik az árakban is.
-
Vesa
veterán
válasz
WiZARD #11997 üzenetére
Otthoni töltésnél nem gond a Chademo, viszont itt most a továbbértékesítés kontextusában merült ez fel. Arra volt példa, hogy egy BEV is lehet bukó pár éven belül XY ok miatt, nem csak egy PHEV. Sajnos manapság autót venni eléggé rizikós, minden teljesen kiszámíthatatlan.
Például, már megindult a V8-as, V10-es, V12-es motorral szerelt autók üzleti/befektetési célú felvásárlása, ezáltal az áruk is emelkedésbe ment át. Pedig 1-2 éve még temették őket, ami jogos is maradt az eredeti ok miatt, ugyanakkor nem sokan gondoltak arra, hogy a befektetési célú vásárlások miatt annak ellenére növekedni fog az értékük, hogy maga a technika kivezetésre és lesajnálásra kerül.
-
Vesa
veterán
válasz
gorbep #11989 üzenetére
"a kisebb akku miatti óriási ciklusszám miatt"
Ez így általánosítás. Hiszen az autó előélete számít! Egy BEV-et is lehet napi szinten villámtölteni, és lehet hetente egyszer otthon, lassan. Az egyiknek rengeteg lesz a ciklusa, a másiknak alig. Önmagában tehét az, hogy az autó BEV, nem jelent nagyobb garanciát egy használtautónál arra, hogy kevesebb gond lesz vele.
Egtyébként a c300e-ben közel akkora pakk van mint a 28-as Ioniq-ban. Nem hinném, hogy lényegesen hamarabb dőlne ki, mint egy hasonló BEV Ioniq, azonos használat mellett sem lesz sokkal több ciklus. Egy kis Mild hibridnél más a helyzet, de azokban egy max. 1,5-2kWh-s akku van, melyek csereára nem okoz GT-t és nem jelent nagyobb költség-kockázatot, mint egy ICE használtautónál egy kicsit komolyan egység cseréje. -
Vesa
veterán
válasz
gorbep #11986 üzenetére
4 év gari van rá, én még garanciával adom tovább. De ezek a példák azért nem jók, mert megint semmi közük a hajtáslánchoz. Bármilyen rendszerű autónál lehet találni problémás konstrukciókat, tök mindegy, hogy hibrid vagy ICE, vagy BEV. BEV esetén is nézd meg, milyen szintű áresés volt az elmúlt években, és lesz is, mivel folyamatosan fejlődik a tech, és rettentő gyorsan avulnak az autók. A pár éve még sztár Leaf-et már kezdik temetni a Chademo miatt, de beszélhetnénk a hűtés nélküli akkupakkról is, ami miatt jelentősen vesztett az értékéből.
Annyira nem tartok a veszteségtől, mert bő 8M-el olcsóbban jutottam az autóhoz Németországból mint a hazai szalonár volt a kedvezmények után. Valamennyi persze lesz rajta nyilván, de melyik autón nincs veszteség eladáskor? Mindegyik bukó, csak a mértéke más. Az Ioniq-on is bukni fogok legalább egy 3-4M-et, ha majd ősszel eladom, pedig az BEV. Aki Teslát vett 3 éve, most mennyit bukik? Mindenki bukik az autókon, ez van.
-
Vesa
veterán
válasz
FIREBLADE78 #11982 üzenetére
Ez még a jövő zenéje az én konkrét típusomnál, mert új fejlesztésnek számít és még nem tudni, mennyire lesz velük sok gond. Viszont a hibrid rendszerű autók nem ma kezdték a pályafutásukat, sokkal több szaladgál belőlük mint EV-ből, és egyelőre nem látni a hibrid apokalipszist. Erre a rendszerre is igaz, hogy az üzemeltetés módja erősen befolyásolja azt, hogy mennyire lesz problémás. Ismerjük egyes sima ICE motorok konstrukciós hibáit, melyekkel könnyen gazdasági totálkárra lehet futni, pedig nincs bennük hibrid rendszer. Ez nem így megy. Egy autó vagy jól van összerakva, vagy nem, és vagy vigyáznak rá, vagy nem. Ha egy hibrid jól van összerakva és megkapja a szükséges törődést, pont úgy ki tud menni a világból mint bármi más.
Ha pedig mégsem, akkor gariban javíttatom és eladom.
-
Vesa
veterán
válasz
FIREBLADE78 #11979 üzenetére
Egyelőre nem érzem, hogy 2 nyűg lenne. Miért lenne az? Sőt, ilyen hosszú úton kifejezetten megnyugtató volt, hogy nem függök többé a -hibás, foglalt stb.- töltőktől, de mégis nagyon alacsony a fogyasztás és az út jelentős részét ezzel is EV módban tudtam megtenni. Persze 8-10 éves autónál én is meggondolnám, hogy hibrid legyen-e a több hibalehetőség miatt. Viszont nálam az volt a kérdés, hogy ennyi pénzért PHEV vagy EV legyen. Számos új autót megnéztem és kipróbáltam, ez jött be legjobban. De mindenkinek mások a preferenciái.
-
Vesa
veterán
Volt a Totalcaron egy PHEV V60 teszt, ott is azt mondta a szaki, hogy még nem vettek ki belőlük akkupakkot degradációs probléma miatt (azok is 10év körül járnak). Pedig abban fele akkora csomag van mint az enyémben. Én nem gondolom, hogy ebből különösebb probléma lenne. 8év gari van rá, az autó pedig 8 hónapos és van benne kemény 8600km. Gond esetén gari, egyébként pedig max. 3 éves koráig tartom meg.
-
Vesa
veterán
válasz
FIREBLADE78 #11971 üzenetére
Ezt hogy érted? Ennél is van puffer, nem lehet nullára meríteni.
Egyébként van rá 8 év gar, mire ezzel gond lesz, az autó már régen nem lesz nálam. -
Vesa
veterán
válasz
mghltm #11969 üzenetére
Aha, de a csomagtér miatt T-modell lett -a sedan jobban tetszett-. 313LE, megy mint az istennyila. Nem mintha ez engem érdekelne, nem szoktam gyorsan menni, viszont előzésnél nagyon jól tud jönni autópályán.
Csak nagyon furcsa megszokni, hogy kapcsolgatja az ICE-t. Nem volt még ilyen hibridem. Pl. pályán is simán lekapcsolja minden egyes lejtön, hogy maximalizálja a rekuperációt. Mindebből semmit nem érezni, csak a fordulatszámmérőn látom. Ha be van téve neki útvonal a naviba, akkor a városokra tartalékolja az energiát és ott tisztán EV módba kapcsol. Eddig tetszik.
-
Vesa
veterán
Mentem egy 2700km-es távot a Mercivel, egyelőre pozitív a tapasztalatom. Az átlagfogyasztás 3,2liter, de sajnos nem tudtam mindig tölteni. 1300km-t sikerült tisztán EV módban megtenni. Most 112km-t ír ki EV hatótávra, 100%-ra feltöltve. Szerintem kicsit még több lesz ha majd városban lesz nagyrészt használva.
-
Vesa
veterán
MInimum érdekelne, hogy van-e bármilyen szakirányú végzettsége, mivel itt nem szimpla faliórákban utaznak. Mondjuk egyáltalán nem zavarna ha a kóklerkedés miatt börtönben végezné, de az már igen, hogy valakit adott esetben az életével fizetett a kókányolása miatt (mondjuk alágyulladt a kocsi, vagy egyéb kedvesség).
-
Vesa
veterán
"szeretem az innovaciokat, nincs bajom azzal, ha probalgatjuk a hatarokat, de nagyon meglepne, ha ez a megoldas nem tünne el nyomtalanul a nagyon közeli jövöben."
Ilyen értelmetlenségek helyett én is szívesebben látnék már valami úttörő innovációt pl. ablaktörlő kapcsán, ami kb. az autók feltalálásával egyidős tech, és még csak arról sincs szó, hogy tökéletes lenne. A szélvédő legallább 20-30%-át nem törli le egyik sem. A másik, a szélvédő napvédő! Mindenféle napernyőkkel és egyebekkel kell szenvedni mai napig nyáron, ha nem akar az ember 200 fokra hevült műszerfalat. Mondjuk a teljesen haszontalan -vagy inkább visszafejlődésnek minősíthető- index kar eltávolítás helyett, érdemes lenne inkább ilyenekre összpontosítani, ha már innováció.
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz
mghltm #11832 üzenetére
Ennek legalább annyi értelme van, hogy akinek kellenek a gombok, azoknak lehetőséget ad rá. Nem teljesen hülyeség a user kezébe adni a döntést, és nem a gyártó álmait kényszeríteni mindenkire, megváltoztathatatlanul. Tulajdonképpen azon csodálkozom, hogy eddig még senki nem csinált ilyesmit.
-
Vesa
veterán
Megnéztem a Mercedes Me appban ezt az adatgyűjtés dolgot, és mindent ki lehet kapcsolni. Összesen 12 féle célból gyűjthet adatot a cég, mindegyikről részletes adatkezelési tájékoztató van így pontosan lehet tudni, hogy mit gyűjtenek, milyen célból, és azt kikkel osztják meg. Ennek alapján eldöntheti a user, hogy engedi vagy sem. Külön pontja van az autó használati szokásaival kapcsolatos anoním adatgyűjtésnek, de ez is kikapcsolható. Akkor választ is kaptunk a kérdésre, mert ezek szerint nem gyűjthet a cég adatot még anoním módon sem, ha a user nem egyezik bele, és innentől gondolom az EU sem büntetheti a céget, ha nem szolgáltat minden egyes autóról adatokat.
-
Vesa
veterán
"En nem vagyok am alusisakos"
Az adatvédelem aztán minden, csak nem alusisakos téma. Ez egy rettentő fontos kérdés manapsáég -de inkább már 15-20 éve az-, elbagatelizálni nem szerencsés. Alusisakos a lapos Föld hívő, a kemtréles, az antivaxer, és egyéb tudjukkik. Nulla átfedés van itt ezzel a csoporttal, nem kell szabadkoznod.
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
"Szerintem (!) nem köthető személyhez az autó által rögzített menetinformáció, mivel nem jelentkezel be az autóba, mint vezető"
Konkrétan adott úthoz nem köthető a ténylegesen vezető személy, de tulajdonosként a neveden van az autó, tehát nem anoním!
"figyelik az összes autópályát, mégsem kérik a beleegyezésed"
Igen, de az közterület! A tulajdonodat képező otthonodban viszont már aligha figyelhetnek meg -kivéve bírósági engedéllyel-.
Sajnos sokan megosztják az adatokat magukról -nekem mondjuk FB profilom sincs, és soha nem is volt-, de ez más lapra tartozik. Engem ez csak elvi szinten érdekel, mert sokszor nem egyértelmű, mihez van joga egy gyártónak és mihez nincs. Simán lehet, hogy a vonatkozó EU-s direktíva felülírja a GDPR-t, de láttunk már példát arra is bőven, amikor utólag derült ki, hogy jogtalan adatgyűjtés zajlott. Az anonimizált adatgyűjtések többsége is engedélyköteles egyébként -ha mást nem, azzal járulsz hozzá, hogy használod az XY szolgáltatást-. Nyilván az olyan adatok, melyek egy eszköz vagy szolgáltatás használatához feltétlen szükségesek, nem tartoznak ebbe a körbe, de egy magántulajdonú autó hasnzálati szokásainak rögzítése és harmadik féllel történő megosztása, legalábbis kérdőjeles szerintem. Az autód által tőled bekért beleegyezések is erre engednek következtetni.
-
Vesa
veterán
Ha megkérdezi, az úgy rendben van természetesen. Bár itt is érdekes kérdés lehet, hogy a későbbi tulajdonosok esetén mi a helyzet, mert ők már nem feltétlen egyeznek bele.
Nem az a fontos, hogy kit zavar ez, hanem az, ami le van írva a jogban. A google is az engedélyeddel gyűjt adatot, és jogod van megnézni, kikérni amit rólad gyűjtöttek, majd jogod van kérni a törlését -illetőleg, saját magad is törölheted-. Itt most az volt a lényeg, hogy az EU elmarasztalhat-e egy autógyártót az adatszolgáltatás elmulasztása miatt, ha az adatokat harmadik fél tulajdonából kell gyűjteni, ami adott esetben, ütközhet a GDPR-el. De ez csak elmélet fejtegetés részemről, nyilván egy szakosodott jogász tudá ezt hitelesen megszakértni.
-
Vesa
veterán
válasz
WiZARD #11737 üzenetére
Ha a leghatékonyabb zöldítés lenne a cél, akkor a Tesla is elvérezne, és minden gyártónak apró és könnyű villanyautókat kéne gyártani. Egy i3-hoz képest a Tesla is feleslegesen nehéz. A Tesla esetén előny a súly, cserébe fele annyi extra sem érhető el mint egy németben, sokkal hangosabb -a zajszigetelés súlyt jelent-, a német prémiumban általában sokkal jobb futómű van (súly) és lehetne sorolni, miből adódik a súly többlet. A vásárló igényein múlik, hogy melyiket priorizálja. Az autók képességeit pusztán a súly alapján nem lehet megítélni. Az csak egyetlen paraméter. Vásárlói oldalról sem feltétlen prioritás, engem pl., egyáltalán nem érdekel és nem vettem volna csak azért Teslát vagy más típust, mert az könnyebb. Mindenki vegyen olyat, ami az igényeinek megfelel.
-
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #11731 üzenetére
Az adatszolgáltatással kapcsolatban abban sem vagyok biztos, hogy nem ütközik-e az EU saját GDPR-ével? Elvégre, az autó a vásárló tulajdona, tehát azt is Ő határozza meg, milyen adat gyűjthető róla/belőle! Applikációval és OTA-val rendelkező autóknál ez talán megoldott, mivle itt a user adott esetben elfogadja az adatszolgáltatásra vonatkozó passzust, de ez nem minden gyártónál adott. Akinél nincs ilyen, az eleve csak maximum a márkaszervizekben elvégzett kötelező szervizeknél olvashatna ki adatot az autóból. De még így is kérdéses ez jogilag, mert nem biztos, hogy a tulajdonos szeretné, ha az autójából mindenféle, használati szokásokkal kapcsolatos adatokat gyűjtenének róla, és azt ide-oda küldözgetnék harmadik feleknek. Az adatgyűjtés megtagadásának jogát pedig kiválóan szabályozza a GDPR. A villanyautósok erről sem beszéltek egy árva mukkot sem. Csak tolták a bullshit-et arról, hogy "meg kell büntetni aki nem szolgáltat adatot".
-
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #11727 üzenetére
Akkor a villanyautósoknak el kellett volna mondaniuk korrekt módon, hogy ez egy szabályozási probléma és nem technológiai. Nem pedig olyan áthallással beszélni az egészről -plusz már a címben is erősen erre utalni-, hogy a PHEV mint tech, megbukott, mert nem hozza a kibocsátási adatokat. Egyébként az is elhangzik, hogy az értékesített autók mindössze pár százalékából jöttek adatok, tehát még csak reprezentatívnak vagy hitelesnek sem lehet nevezni ezt az egészet.
"De a végén a valós adatok számítanak."
Eladtak kb. 12 millió ilyen autót, 900k-ból jött adat, és 600k-ból készítették a statisztikát. Ez így minden, csak nem tudományos igényességű és bizonyító erejű kutatás volt.
-
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #11721 üzenetére
Ne hagyd magad félrevezetni! Időközben a villanyautósok.hu is egy szekta lett sajnos, pont olyan, mint az EV hater közösség, csak pepitában. Nem objektív tényközlők már régen. A konkrét történetben eleve összekeverik -összemossák, és ettől káros amit csinálnak-, a gyártók által az autókhoz megadott károsanyag kibocsátási adatokat, illetve az emberek használati szokásaiból számított statisztikai átlagot. Ez tévesen azt sugallja -és sajnos Te is így értelmezted félre-, hogy a PHEV mint technológia, alig szennyezőbb mint az ICE és közelében sincs a gyári értékekenek. Pedig ez nem igaz! A gyártók által megadott adatokat tudják a PHEV-ek, viszont az emberek helytelen használati szokásairól nem a gyártók tehetnek. A szóban forgó adatok, amire az agymenést alapozták a podcastban, pár éves autók adatszolgáltatásából jött. Ezeknek az autóknak a jelentős része céges tulajdonban volt az adatrögzítéskor, mert új PHEV-et nagy számban ők vásárolnak, a kedvező adók és egyéb juttatások miatt. A céges alkalmazott viszont érthető okokból nem fogja tölteni az autókat, így az adatokból is az látszik, hogy nem töltik őket. Majd ha lecsorognak magánemerekhez, akiknek már zsebre megy a történet, akkor elkezdik úgy használni, ahogy kellene, és töltve lesznek (többségében, mert nyilván kivétel az mindig van).
A lényeg az, hogy a PHEV mint technológia, képes arra, amit a gyártólk állítanak és nem bukott le senki, sehol.
-
Vesa
veterán
válasz
Kukipapa_rr #11687 üzenetére
Nem tudom a Teslában hogyan van ez megoldva, de pl. az EQS Mercedesnél, ahol hasonló módon elektromosan jöni ki a kilincs, ennek ellenére van egy rejtett zár a műanyag burkolat alatt, amit hagyományos módon klucsal ki lehet nyitni. Bár ez esélyesen inkább a meghibásodások esetére van fenntartva, hogy a kilincset mozgató motor hibája esetén is be lehessen jutni a kocsiba. Más kérdés, hogy egy random járókelőnek nem lesz hozzá kulcsa, és innentől valóban lényegtelen, hogy motoros/rejtett a kilincs vagy sem, ha belülről zárva van. A tűzoltók is jellemzően üveget törnek be ilyen esetben, és belülről kinyitják az ajtót. Ha Teslában nincs kilincs belül, az tényleg problémás lehet ilyen esetben.
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #11629 üzenetére
Mondjuk ez még nem igazán kirívó probléma. Rengeteg autót hívnak vissza, mindenféle problémával, ezek között több olyan is szerepel, ami lehetséges tűzzel kapcsolatos.
Toyota Rav 4
E-Tron
Ford
Kia/Hyundai
Volkswagen
Lamborghini
Mercedes-Benz
A BYD-re rászűrve yt-n szinén nem kevés találat jön fel.A visszahívás még a jobbik eset, mert ismerik a problémát, megjavítják és onnantól rendben lesz.
-
Vesa
veterán
ID7-es cikk alatt már megint megy a szakértés. Jönnek a szokásos panelek: a hatótáv, a tűz, a lemerül, a nem lehet eladni, a felgumizni 1 millió de ha téli/nyári is kell akkor már 2 millió.
Nincs az a mennyiségű tájékoztatás, ami ezen segíthet.
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #11560 üzenetére
Igen, vannak olcsók és teljesen jók. Annyi, hogy az ABRP-vel sajnos pont nem mind működik együtt, sőt, hivatalosan ha jól emlékszem, csak az OBD Link CX-et ajánlják a fejlesztők, ami sajnos elég drága. Azt nem tudom, hogy mással is működik-e, utána kéne nézni, biztos felmerült ez már EV fórumokban.
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #11556 üzenetére
ODB ahhoz kell, hogy real-time figyelje az akku töltöttségét út közben és aszerint módosítson az útvonalon ha kell. Sima útvonaltervezéshez nem kell. Mivel nem egy világkörüli útra megy, teljesen felesleges real-time számolgatás. Az ABRP eleve figyelembe veszi pl. a domborzati viszonyokat és eleve tervezhet Tesla töltőkkel. Ennél jobbat aligha talál.
-
Vesa
veterán
válasz
FIREBLADE78 #11550 üzenetére
Nekem tetszik!
Bár én kifejezetten szeretem a sportosabb kombikat.
De van SUV isShadowbull
Tnamks! Nem tudtam, hogy i5-ből Touring is van! Mindenesetre, ebben a koncepcióban az tetszett, hogy modernebb. Sajnos úgy tűnik, a végleges pont olyan lesz mint az összes többi, nem lesz a concept-hez hasonlóan formabontó. -
Vesa
veterán
Elvileg idén érkezik az A6 Avant E-Tron, lassan aktuális lesz. Az eredeti tervek szerint még az első félévben megjelenik, bár nem tudom ezt tartja-e majd az Audi. Sajnos a beltérről nem találtam elérhető infót, valószínűleg a concept autóban sem volt kész, mert egyetlen kiállításon sem lehetett beleülni és a fenti videóban is kínosan ügyelnek rá, nehogy látszódjon belül. Ettől föggetlenül, egy ilyen formát nagyon tudnék szeretni, egy modern EV kombi. Bár a végleges verzió valószínűleg közel sem lesz ennyire modern, legalább is a kémfotók alapján egy unalmasabb vonalvezetést látni, de legalább lesz végre ilyen is a sok EV SUV mellett.
-
Vesa
veterán
válasz
axioma #11532 üzenetére
Nálunk a párom a nagy mágusa a pedálhasználatnak. Pont pár napja hívott büszkén, hogy 30-40km-en 7,6kWh volt a fogyasztása. Tavasszal ilyen 300km-eket ír ki a kocsi, az egészen apró 28-as pakkjával: De ezt csak Ő tudja produkálni.
Nagyon kíváncsi leszek, hogy a hibriddel mennyi lesz a max hatótávunk.
-
Vesa
veterán
"Darskovicsban a bizalom ott rendül meg, mikor nem ismeri fel, hogy egy olyan autót tesztel, amit 7700km-en már széttapostak az állat autósújságírós elődei"
Ezt Vályiről is el lehet mondani.
Szerinte sz*r a merci, mert nyikorog az ülés, "régenmindenjobbvót". Megnéztem még hatezer másik videót, tesztvezettem kétszer -meg azóta vettem is egyet- egyikben sem nyikorgott.
Árához képest teljesen jó az Atto. Akkor már sokkal jobban kiakaszt az EX30, amibe a feleségem be se fért hátul, nemhogy én, az ajtó pedig darált hulladékból van. 19 millióért.
-
Vesa
veterán
válasz
madgie #11487 üzenetére
Ezt nem vitatja senki szerintem, de tartalmilag kevés. Nem tudsz meg az autókról semmit azon kívül, amit egyébként egy fotón is látsz -külső, belső-, vagy amit bárhol el tudsz olvasni -mindenféle adatok-. Érdekességnek, szórakozásnak jó, de konkrét vásárlásban oktányit sem segít sajnos.
-
Vesa
veterán
válasz
mghltm #11481 üzenetére
Nem ismerem a Leaf élettörténetét, de ezek a listák változhatnak menet közben, ezt más márkáknál láttam. Mondjuk ugyanaz a felszereltség egy 2020-as autóban még XY-t jelentett, 2021-től pedig itt-ott változott. Tudni kéne, pontosan mikori gyártás, és megnézni a konkrét évjáratnál érvényben lévő felszereltség listáját. Ettől függetlenül, a hirdetők is sokszor nincsenek képben, tehát az is lehet.
-
Vesa
veterán
A hang szerintem is rossz, de maga a tartalom jó. Kicsit -nem kicsit- mondjuk hosszú lére van eresztve -nem csak ez, a legtöbb videója-, ezt a mostanit is 15-20 percben kényelmesen össze lehetett volna foglalni. Nem sokan néznek meg egy 50 perces videót.
Fireblade78
Az nem kevés! Mehet mint a villám.Enyém csak 313 lesz, de 2 tonna feletti az autó.
-
Vesa
veterán
Ilyen tesztekre lenne szükség! Kevés hasonló van, itthon szinte nem létezik ez a műfaj. Mindenki csak kimegy a bemutatóra, kétszer ránéz a kocsira, általában nem tudnak róla semmit az unalmas teljesítmény/méret és egyéb, bárhol megnézhető adatokon kívül, aztán 15 percben ledarálják az általános pozitívumokat, vagy a sokszor nem releváns negatívumokat. Ezeknek egy konkrét vásárlási szándék esetén, semmi haszna nincs (Speedzone, H.András, Sámán és egyebek). Általános tájékozódásra jók csak, de ezek alapján nem szabad autót venni.
Több mint 4 hónapja keresem az autómat, tesztvezettem rengeteg típust, de még abból sem derült ki sokszor minden. Leginkább az olyan tesztekből lehet tájékozódni mint ez, vagy "amatőr" (értem ezalatt, hogy nem hivatásos tesztelő) magán tulajdonosok gyakorlati tapasztalatairól készült videókból ismerhető meg legjobban egy autó. Abból sem egyet kell megnézni, hanem sokat és átlagolni a látottakat, hallottakat. A Volvo XC60-at majdnem megvettem, és ha nem nézek meg számos ilyen mélyebb tesztvideót közben, akkor csak vásárlás után szembesültem volna a rettenetes inforendszerével, mert még élőben sem tűnt fel nagyon sok negatívuma (nyilván ehhez idő kellene, amire egy tesztvezetéskor nincs is lehetőség).
-
Vesa
veterán
válasz
FIREBLADE78 #11450 üzenetére
i4 hány lovas?
-
Vesa
veterán
Kicsit félreérthető a cikk, mert úgy tűnik, mintha az értékvesztés az autók minőségével vagy képességeivel lenne összefüggésben. Pedig egyáltalán nem! A prémiumok 1 éves értékvesztése a legtöbb szegmensben jelentős (különösen a luxus kategóriában), mindig is az volt, nincs ebben semmi extra és sajátos okai vannak. Akit érdekel, utána tud nézni, csak keressen rá a "JahresWagen" kifejezésre. Valójában, a legjobban a magán vásárlók járnak ezzel, mert 1 évesen, pár ezer km. futással, gyári garanciával 20-40%-os áron jutnak hozzá egészen top kategóriás kocsikhoz.
Az EV-k egy darabig még kiemelkednek, mert folyamatosan avulnak el, nagyon pörög az innováció a területen, és az új modellek érkezésével a régebbiekre a normálisnál is jobban csökken az érdeklődés.
-
Vesa
veterán
Ezek azok a dolgok, amihez az EV vásárlók többsége nem ért, mert honnan is kéne tudnia? Az én villanyszerelőm is teljesen fogalmatlan volt, pedig "szakember" (nem kétlem, hogy a normál épületvillamossághoz értett, de hogy EV töltés témában az alapokkal sem volt tisztában az már egyértelmű). Most találtam egy csapatot a közelben, akik értenek hozzá. Már csak a töltődet kell leboltolnunk.
-
-
Vesa
veterán
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Tiédetis
Eddig nekem is elég volt, de a 2 kocsit nem fogja bírni egyszerre. Nem tudom széthúzni a töltést időben, mert nekem is este kell töltenem és a páromnak is.Biker
Egy ilyen dupla töltő terhelésmegosztóval gondolom legalább 300-400k, plusz még valahogy el kell hozni az órától a kábelt. Vagy ezt rá tudom köttetni az elosztódobozra, ahova bemegy a 3 fázis? Valami ilyen megoldás lenne a legjobb, mert az órától elkábelezést annyira nem szeretném eljátszani. Nem elsősorban az ár miatt, hanem mert fel kéne túrni hozzá a kertet.axioma
3 fázis megy be a garázsba, ott van a központi kismegszakító szekrény (vagy nem tudom hogy hívják). Az a gond, hogy a ház nem tud elmenni 1 fázisról, sok a fogyasztó. Így is figyelni kellett, mert ha valaki bekapcsolta a vízforralót miközben fel volt dugva a kocsi, akkor 1 percen belül levágta az áramot. El van osztva a ház a 3 fázison, akkor át is kéne kötni mindent, az elég nagy munka lenne. Szeriuntem nálad is azért megy, mert 25A-ed van. De nem rossz ötlet, ha kombinálni lehet egy ilyen terhelés elosztóval, vagy korlátozóval, ami visszaveszi a töltési teljesítményt, hogy ne vágja le az áramot. Erről nem tudok semmit.cOxeR
Nem voltam benne biztos, hogy tartósan EV-zni akarok, így egyelőre nem költöttem erre. Most kicsit vissza is táncolok a PHEV-el, de ezt is tölteni kell, úgyhogy mindegy. Sima ICE már biztos nem lesz. Hívok egy normális szerelőt aki képben van EV-kkel. -
Vesa
veterán
Ezen problémázok én is, hogy nem fogjuk tudni együtt tölteni. Meghagytam végül a kis Ioniq-ot, úgyis a feleségm rohangált vele, arra tökéletes lesz még. Az 28-as, és jön mellé egy PHEV kb. ugyanakkora akkuval (25-ös). Ha ennél nagyobb lenne, fel sem merült volna a konnektor, bár úgy tűnik, így is el kell vetnem, mert az Ioniq max. jövő tavaszig marad meg, helyette pedig már nagyobb akkus jön majd.
A töltő kiépítéssel több probléma is van, föld felett sem tudom vinni sajnos. Bár mindent meg lehet oldalni, biztos ezt is, csak az összeg amibe ez keülni fog, azt nem akarom tudni. Ráadásul hálózatbővítés is kell, mert csak 3x16A van. A legrosszabb az egészben, az idő tényező. Mire ezt végigcsinálom, az ebben az országban hónapokig tart. -
Vesa
veterán
Mivel lassan lesz új kocsi, újra kell értelmeznem az itthoni töltést. Immár két autót kell majd tölteni, egy EV és egy PHEV. Nem tudom mennyiben érné meg töltőt felszereltetni, sajnos bonyolult, mert messze van a villanyóra a garázstól, ráadásul, mivel hegyoldalban van a ház, még egy emeletnyi szintkülönbség is van támfallal, ahol ötletem nincs, hogy lehetne áthozni a kábelt. Ásni kéne, kábelt fektetni, támfalat átfúrni -amitől az nyilván beázna, tehát nem hinném, hogy jó ötlet-. Lehet, hogy a konnektorost kéne úrjagondolni, túlfeszvédővel, mert az jelenleg nicns, olyan "kiváló szakember" csinálta ezt is. Ennyit ér egy villanyszerelő, ezzel az erővel én is behúzhattam volna magamnak ingyen, mert szakmailag nem tett hozzá érdemben semmit.
Azért amikor olcsó villanyautózásról beszél valaki, meg kéne említeni azt is, hogy esetenként önmagában egy töltő kiépítése akár 7 számjagyű összeg is lehet, ha olyanok a helyi adottságok.
-
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #11396 üzenetére
Van igazság abban, hogy sokan nem a pénztárcájuknak megfelelő autót vesznek. Azonban tegyük hozzá, hogy a magyarok többségének itt is egészen elképesztően önző és irreális igényei vannak. Elvárják, hogy valaki vegye meg a 0km-es autót 40millióért, aztán tartsa karban 10 évig további még kb. 6-8 millióért de úgy, hogy 10 éves korára kvázi szalonállapotban legyen. Hogy aztán majd Ő megvásárolhassa 3 millióért 10 évesen, szalonállapotban. Na persze...
Magyarországon nem sok hálátlanabb feladat van, mint használtautót eladni. Mert jön a magyar a 12 éves olcsó kocsiért, de persze szalonállapotot vár el, és hőbörög, ha van egy karc a motorháztetőn.
Shadowbull
+1
Milyen jó is lenne ABS nélküli kocsikkal közlekedni, mert törvényekkel konzerválták a technológiai fejlődést és minden autót 20évig kéne megtartani. -
Vesa
veterán
válasz
gorbep #11381 üzenetére
A Hyundai szervizben hallottakból indultam ki, mert azt mondta anno a szerelő, hogy jellemzően azokban az autókban szállnak el a hajtóművek, amelyekben a gázpedált sport módban, ON-OFF rendszerben állandóan gyorsulgatva használják. Először a csapágy adja meg magát, később az egész szerkezet de akkor már a csapágyazás sem segít rajta, cserélni kell az egészet.
De ha neked van igazad, akkor köszönöm a kiigazítást!
Egyébként egy korábbi hozzászólóval értek egyet, mert egy EV-ben ennél értelmetlenebb dolog kevés van. Pont az a legjobb az egészben, hogy csendes és nem rángat, hanem vajsimán megy. A jót mi értelme van elrontani?
-
Vesa
veterán
válasz
FIREBLADE78 #11368 üzenetére
Pillanatokra megszakítja az áramellátást, így emulálja az ICE váltót, hogy rángasson. Ez parádés, majd kíváncsi leszek, meddig bírja a hajtáslánc és a motor ezt a hirtelen fellépő, nagy nyomatékú terhelést, egy-egy út alatt hatezerszer eljátszva.
-
Vesa
veterán
Itt szerintem több félreértés és álalánosító feltételezés viszi félre a gondolatot. Abból, hogy valaki 10 évig tart egy autót, nem következik, hogy vigyáz rá! Ez egyéni szocializáció és habitus kérdése, tehát ha egy trehány ember tart egy autót 10évig, akkor pont annyit fog vele szívni és rákölteni, mintha eladta volna, és más szívna vele. Csak annyi változik, hogy nem egy, hanem mondjuk két tulajdonos üzemeltette az autót a 10 év alatt, de a környezetre gyakorolt hatás azonos lesz. Ezzel szemben, lehet akár 5db tulajdonosa is egy autónak 10év alatt, ha mindegyik igényes és megadja a kocsinak a kellő karbantartást.
A másik, hogy környezeti terhelés kapcsán nem a tulajdonosok számát kell nézni, hanem a legyártott autók számát! 1db autó, az élete során XY mértékű környezeti terhelést okoz használattól függően. Függetlenül attól, hogy a bontóba kerüllésig 1 tualjdonosa volt, vagy 4. Egyetlen tulajdonos is kihajthatta a belét 10 év alatt és beletehetett 500k km-t, miközben 4 tulajdonosa is lehetett úgy, hogy együtt sem mentek el vele fele ennyit sem.
A harmadik, hogy ha mindenki 10-15 évig tartana egy autót, akkor emberek tömegei szorulnának ki az autóvásárlás lehetőségéből, mivel csak kevesen tudnak 0km-es autót szalonból, szalonáron megvenni, 1-9 éves használt pedig szinte nem létezne, mert mindenki tartaná az autóját 10éves korig. Ez egy teljesen értelmetlen marhaság és nagy szerencse, hogy nem így működik a dolog.
-
Vesa
veterán
A 0km-es autók döntő többségét cégek vásárolják. Nálunk szerencsésebb sorsú országokban a középosztálytól felfelé legtöbben csak addig tartják az autót, amíg az garanciális, és ez teljesen érthető. Aztán visszaviszik a szalonba -vagy visszaveszi a lízingcég-, és beszámítják egy újba. Miért lenne attól jobb a világ, ha mindenki 15 éves korig tartana egy autót?
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #11310 üzenetére
"a gyártó(k) ilyen irányú korlátozásáról, annak esetleges hátrányairól, a vásárlóra nézve"
Nincs különösebb jelentősége, mivel ez a probléma nem az újautó vásárlókat érinti, hanem majd a 10 éves korában hozzájutókat. Akik besétálnak a szalonba megvenni, aligha foglalkoznak ezzel, 2-3-4 éves korára úgyis eladja. A 10 éves autó pedig már régen nem érdekli a gyártót sem annyira, az eladásokat már bizotsan nem fogja érinteni, ha a 8év gari letelte után reklamálnak a neten. Elég sok terméknél lehetne ezt csinálni, nem kell az akkuig menni, elég ha megnézed, hogy pl. a szimpla kis Ioniq-ba nem lehetett megjavítani a hajtóművet, mert a gyártó nem biztosított hozzá javítókészletet. Cserélhették ki az egészet egyben, horror összegért. De szerintem bárki tud ilyen példát hozni, bármilyen ICE autóra, ahol egy komplexebb egységben a 100ft-os kis alkatrészt nem kapod meg sehol, hanem cserélni kell az egészet 150k-ért.
Szóval a gyakorlatban ez már régen megvalósult még ICE korban, talán a lépték persze más, de nem a Mercedes találta fel a szivatási spanyol viaszt ezzel, még ha ezért is csinálta volna.
-
Vesa
veterán
válasz
axioma #11307 üzenetére
Nem vagyok szakember, nem értek az akkumulátorokhoz. Annyit tudunk, hogy nem gyerekjáték a tech., egyelőre még nagyrészt a gyulladós fajták vannak forgalomban, és el tudom képzelni -de nem állítom-, hogy jelen pillanatban ésszerűbb lépés a barkácsolás megakadályozása. A hasonlatod nem biztos, hogy pontos, mert a vízforraló fogójának letörése egyértelműen nem okoz életveszélyes, vagy a teljes rendszerre nézve bizonytalan működést, de az akkunál ez nem jelenthető ki ilyen egyértelműen. Egy tönkrement cella talán okozhat komolyabb problémát, akár extrém esetben a BMS-ben is, vagy pl. zárlata esetén melegedés által, vagy mittudomén, ehhez tényleg nem értek. Az esélye bizotsan nem nulla annak, hogy semmiféle hatása nincs az egyébként eléggé bonyolult rendszerre.
Bár pont Mercedest készülök venni, nem vagyok elfogult, sőt! Csak próbálom nem egy csövön keresztül szemlélni a dolgot, mert user oldalról nyilván sokkal könnyebb rögtön "gonoszmultizni", mint esetleg végiggondolni, hogy talán más oka is lehet egy ilyen döntésnek, mint a felhasználók szivatása.
-
Vesa
veterán
válasz
Ezekiell #11292 üzenetére
A lényegre sajnos nem sikerült reagálnod. Egyszerűen eldöntötted, hogy "gonoszmulti...csakaprofit", aztán ennyi. Remélem azt azért felismered, hogy az egyszeri munkavállaló is csak a saját profitját nézi, és azonnal odébb áll ha valahol többet ajánlanak neki. Senki nem a saját pénzének az ellenésge. Ráadásul itt még csak ebben sem lehetünk biztosak, mert csak teszel egy kinyilatkoztatást az okokat illetően, de a valóságtartalmát semmivel nem tudod hitelesen igazolni (csakaprofit miatt tették), miközben ebben a topikban elhangzott legalább még egy tucat lehetséges ok, amiért ilyen döntést hozhat egy gyártó és egyik sem a profitról, vagy a vásárlók direkt szivatásáról szól. Nyilván, a személyes hiteddel nem tudok mit kezdeni, azzal nem is akarok.
Az akkujavítás kérdése bizonyosan meg fog oldódni, ha az EV-k száma ilyen mértékben bővül. De ennek feltételeit, szabályozását ki kell dolgozni, a technoilógia emberlétere és környezetre gyakorolt veszélyessége miatt. Ahogy gázkazánt sem szerelhet akárki és akárhogy, mert szakszerűtlen javítása halált okozhat.
-
Vesa
veterán
válasz
Ezekiell #11229 üzenetére
"Az a szép ebben az egészben, hogy miközben megy a sírás (jogosan), hogy megöljük a földet a túlfogyasztással, ilyen faszságokat csinálnak a gyártók egyedül a profitmaximalizálás érdekében és az idióták tapsolnak is hozzá."
Nincs elegendő akkumulátor jelenleg, nem véletlenül nem adnak el külön pakkot a gyártók senkinek. Simán lehet, hogy az MB megoldásának oka pont az újrahasznosíthatóság. Ha visszakerül hozzájuk a pakk, akkor _szakszerű_ felújítást/javítást követően, alkalmas lesz garanciában cserélt csomagokhoz. Ezt egyébként más gyártók is csinálják, közöttük a Tesla vagy a Hyundai/Kia. Egyik sem 0km-es pakkot ad egy garanciális esetnél, hanem egy felújítottat!
Egyébként sem értem a kirohanásodat, gondolom nem akarsz Mercedest venni. Továbbá ott van az ominózus eset az Ioniq5-el -ami azóta már minimum 2 eset, de lehet, hogy már újabbak is vannak-, ahol a 40k-s autóba, 60k-ért akar a gyár eladni egy akkupakkot, mert nem ismeri el garanciális problémának azt, hogy egy fekvprendőrön minimálisan odavert, egyébként garanciális autónak alapvetően nem is az akkupakkja sérült meg, hanem a hűtőköre. Ez mennyivel korrektebb megoldás? Koreaiak se jobbak semmivel.
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #11171 üzenetére
Igen, ebben van igazság. De kategóriától függetlenül, én nem bízom a kínai csodákban ami természetesen magánvéleményem. Nincs jó tapasztalatom szinte semmivel velük kapcsolatban, főleg az, hogy support szinte semmihez nincs, eleve a hozzáállásuk az ilyesmihez kutúrálisan is teljesen más.
Ha az Ioniq fenntartása alatt a javítási árakat nézem -tehát kifejezetten azt, amikor valami probléma volt és nem a hétköznapi problémamentes üzemet-, akkor számomra meglepően drága volt az alkatrész. Gyakorlatilag prémium árak repkedtek, egy nem prémium autónál.
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #11149 üzenetére
A függéssel maximálisan egyetértek. De az nem direkt az EU hibája, hanem a komplett nyugati világé, akik teljesen ráfüggtek a kommunista diktatúra kínára, aztán csodálkoznak, hogy cinkelt kártyákkal játszanak.
De az nem valid, hogy ellustultak az európai gyártók, rengeteg új modell érkezik. Ezek sokkal modernebbek és jobbak mint a kínai autók. A 3 nagy német prémium sorra jön ki az új modellekkel és rendszerekkel. C/E/S-Class, EQS, EQE, XM, iX, i4/i5/i7, ID7, jön a Neue Classe, ott az E-Tron GT és az Audi is egyre vadabb dolgokat mutat be és lehetne sorolni. Élőben döbbenetes volt az EQS Mercedes, főleg belülről és főleg az a technológia, ami bele van téve. Ehhez képest a kínaiak nagyon messze le vannak maradva. De nem csak ehhez képest, már egy 3er BMW, egy i4/iX vagy egy C/E-Class-hoz képest is mérföldekkel.A kínai első ránézésre jónak tűnik, másodikra kiderül, hogy az összes vezetéstámogató rendszerük ócska, van aki még a biztosítékait is kiszedte, hogy tutira ne működjenek, mert életveszélyesnek tartotta ahogy bírkóznia kellett a rosszul működő assist-okkal. Nem bíznám az életemet a légzsákjukra sem, és az autó építési minőségére sem. Megtévesztő a relatív szép beltér, a tetszető külső design és a nagy EV hatótáv, az autóépítés nem csak ennyi. Az árazás más tészta, de a prémiumokat nem fenyegeti az államilag teletolt kínai dömping. A kommersz gyártókat már jobban, de ott is csak addig amíg ki nem derül, mennyit is érnek a kínai autók valójában. Biztos lesz olyan szegmens, ahol teret tudnak nyerni, de az nem reális, hogy legyalulják a kontinens gyártóit.
-
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #11141 üzenetére
"Persze a top nyelveken megy, de azért nem jellemző."
Szerintem aki kb. 5-10db tőmondatot is képtelen megtanulni angolul, annak lehet, hogy jogosítványt sem kéne adni, mert súlyos gond van az agyi kapacitásával. Nyilván nyelvtudás nélkül, illetve lokalizáció hiányában nem lesz teljesértékű a rendszer, nem fog tudni a tulajdonos pl. híreket hallgatni, vagy beszélgetni az integrált CGPT-vel, de egy klímát vezérelni, vagy egy panoráma tetőt nyitni/zárni pár tőmondattal 5 sec alatt lehet. Az elakadásjelzőt a gyártók 99%-ka mai napig kiteszi gombra, az indexet a Teslán kívül más gyártó még nem piszkálta meg, más lényeges pedig nem nagyon van amit promt kéne tudni használni. Elsősorban a klímát említik a tesztelők is, mint hátrányt. De ott meg nem mindegy, hogy tekergetem, vagy közlöm a rendszerrel, hogy "Set the temperature to 21 degrees"?
5 másodperccel tovább tart, de ennek nincs gyakorlati jelentősége. Cserébe semmilyen szinten nem kell matatni vezetés közben, tehát még sokkal biztonségosabb is, mint a tekergetés. -
Vesa
veterán
válasz
#48584626 #11139 üzenetére
Nagy a váltás most technológiában és az idősebbek egyszerűen nem érzik. Még az autós újságírók sem, a nyomorult Speedzone Vályi pl. annyi marhaságot hord össze a "régenmindenjobbvótozás" közben, hogy néha már fizikai fájdalmat érzek. A Burmester csúcsHiFi hangszóróját dísznek nézte és lefikázta, mert azt se tudta, hogy az egy hangszóró (nem kerek volt, ahogy azt Ő megszokta), a Start/Stop gomb szerinte gagyi, mert kattan (pedig PC-sként tudjuk, hogy a kattanás az a minőségi Omron kapcsolót jelent, és pont a halk membrános a gagyi). Azt meg értelmezni sem tudja, hogy ha a technológia lehetővé teszi, hogy egyetlen gomb akár 10 gombot helyettesítsen, akkor minek gyártanának le 10db gombot, mihez 10db külön kábelt kell behúzni, és ami nyersanyag, idő, és költség. Mindettől nem lesz gagyibb csak más mint amit eddig látott, és sajnos amit Ő már nem ért. Az info rendszereket soha nem részletezi ki, hogy milyen szinten fejlettek, mert fogalma nincs az egészről, nem ért hozzá, szerintem a telefonját se tudja kezelni azon kívül, hogy hívást kezdeményez róla. Azon viszont fél órákat képes rugózni, hogy "hóván má ázá jáó vényóc háng". A lőtéri kutyát nem érdeelte soha az autók hangja, maximum az autórajongókat akik a felhasználók kb. 5%-ka. A többségnek pont, hogy a csend a fontos egy autóban. De rugózik azon is, hogy nincs fizikai gomb a klímához. Pedig a klímát a legtöbb ember nem állítgatja, csak belövi egyszer a számára ideális hőfokot és max. ki/bekapcsolja, esetleg a ventilátorokat szabályozza néha, de még azt sem kell AUTO módban. Hangvezérléssel pedig még annyira sem kell matatni, mint egy fizikai gomb tekergetéséhez, de a hangvezérlés UFO tech az ilyeneknek. Legyen gomb, mert abba tud kapaszkodni. Az egyetlen valid érv a gomb mellett szerintem a multikormánynál van.
Az autóknál ez most egy pont olyan jelentős változással járó átmeneti időszak, mint a telefonoknál volt a nyomógombos/érintős korszakban. Éveken át ment, hogy a nyomógomboson gyorsabban tudnak írni akik azon nevelkedtek, de próbálnád meg beadni ezt a mai generációnak. A modern autókban már dominál az IT, érteni kell hozzá. Aki laragadt a V8-nál, a durrogó kipufogónál, a benzinszagnál, és a 125db fizikai gombnál, annak nehéz lesz az átállás és sajnos ez balesetek forrása is lehet.
-
Vesa
veterán
válasz
#48584626 #11124 üzenetére
A Mercinél ez egyébként eléggé bejött. A jelenlegi C-Class úgy fogy, mint kb. egyik elődje sem. Pedig gyakorlatialg 2 nagy kijelző van és ennyi. Viszont meg kell mondanom, hogy nekem nagyon bejött. A HUD is kiváló, szépen testre szabható, a kijelzők szintén, és a jól működő hangvezérléssel együtt gyakoirlatilag tényleg nem hiányoznak már a gombok sem. A BMW most erre tesz még rá egy lapáttal, így bizakodó vagyok. De tény, hogy az iDrive nagyon ki volt találva és bármilyen jó is lesz az új rendszer, kvázi opcióként el tudtam volna viselni, hogy akinek ezek a nagyon modern megoldások idegenek, azoknak se legyen UFO az autó.
-
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #11116 üzenetére
Nincs gond a középső monitorral, a Teslánál is csak az a gond, hogy nem kínálnak mellé HUD-ot extraként. Itt viszont alapból arra fog építkezni a BMW ha jól emlékszem, és a németek nagyon jók HUD-ban. Az kiváltja a kormány mögötti display-t, a középső pedig hozza a normál funkciókat. Szerintem ez egy ideális megközelítés.
Az iDrive a valaha volt legjobb rendszer, kár, hogy menesztik. Valamiért a gyártók képtelenek kitartani a jó dolgok mellett, elkezd az egyik valami marhaságot, a többi pedig megy utána akkor is, ha semmi értelme nincs. Engem sokáig az iDrive tartott a BMW mellett, zseniális az egész úgy ahogy van.
-
Vesa
veterán
válasz
FIREBLADE78 #11095 üzenetére
A pályás az meglepő, de gondolom tolod rendesen.
-
Vesa
veterán
válasz
FIREBLADE78 #11092 üzenetére
Egyébként neked mennyit fogyaszt az i4? Pályán és városban...
-
Vesa
veterán
válasz
FIREBLADE78 #11089 üzenetére
Azzal jól jártál, az i4 még mindig nagyon drága sajnos, és a BMW-nél nem is látok hatalmas engedményeket, nyilván nincsenek rászorulva. Bár a jövő héten futok egy kört velük is. A legolcsóbb készletes, azonnal elhozható i4 most 20,1M, bár van benne pár hasznos extra, de messze van a full-tól, viszont a 4 éves Service Inclusive benne van ami nem rossz.
Van még egy 330e Plug-In Hibrid 21,5M-ért. Majd leírom, hogy személyesen ajánlottak-e további kedvezményt. -
Vesa
veterán
válasz
Mauzes #11083 üzenetére
Egyelőre hirdetgetik a 4 milliós árcsökkentést, de nem egyértelmű, hogyan? Mert a honlap szerint csak céges vásárlók számára elérhető, ugyanakkor pár napja voltam szervizben és amíg csinálták a kocsit, elmentem egy tesztvezetésre egy Plug-In Tucsonnal, aztán a kereskedővel történt beszélgetés során oda lyukadtunk ki, hogy a legamagasabb felszereltségű verziót (Executive Plus) oda tudja adni 16,5M-ért, ami több mint 4 milliós árengedményt jelent a listaárhoz képest (csak a készletes autókra vonatkozott). Eszemben nincs ilyen autót venni, de érdekes volt. Érdemes lenne rákérdezned, szerintem odaadnak már bármit, csak vigye végre el valaki. Beleállt a földbe az új autó értékesítés.
-
Vesa
veterán
válasz
Mauzes #11039 üzenetére
Egyelőre csak a videók alapján lehet véleményezni, ott pedig a design jelenti az első benyomást. Nem a külső a legfontosabb, de a hsználhatóságot csak tesztvezetéssel lehet véleményezni, anélkül nehéz lenne. Nyilván ízlés dolga, de nekem az első benyomásom az volt, hogy itt egy Passat a 90-es évekből, 2024-ben.
"sokszor látom, hogy az embereknek fontosabb a kinézet és a presztízs,"
Biztos van ilyen is. De amikor valaki 26-30 milliót készül elkölteni egy autóra, akkor legtöbbször az érzelmi paraméter is megjelenik. Erős a verseny a piacon, sorra jönnek ki az új modellek, így nem szükséges kompromisszumot kötni ha valakinek valami nem tetszik.
-
Vesa
veterán
Jó lenne, de 27-ért szerintem sok, és sajnos a külső design nagyon avétos lett, nem tudom miért nem mernek kicsit modernebb formákkal próbálkozni?? Mondjuk a VW soha nem a formatervezési forradalmáról volt híres, nagyon unalmas autókat csinálnak.
Viszont van benne egy rendes HUD!
-
Vesa
veterán
válasz
FIREBLADE78 #11000 üzenetére
Szép nagy tank az biztos.
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #10968 üzenetére
"A híres "premium" gyártók hardver és szoftver problémákkal szembesültek,"
Ma már nagyon jók egyes német prémiumok info rendszerei. Nem rendezik le egyetlen monitorral mint sok más gyártó, van digitális műszeregység ami már most is nagyon szépen testreszabható, gyors, jól használható a legtöbb rendszer amit próbáltam.
Szerintem eleinte érthető volt a szoftveres lemaradás, mert ezek a cégek elsősorban autógyártók és nem IT fejlesztők! Idő kellett ahhoz, hogy ezek a fejlesztések is beérjenek. És még így sem véletlenül mozdulnak el egyre többen abba az irányba, hogy az autó infotainment rendszerét független fejlesztő adja -pl. Google-, aztán szopjanak a frissítésekkel és egyebekkel is ők.A kínaiak szoftvere se jó. A sima tesztvideókból ez nem derül ki. A Volvo-nál is úgy kellett kiderítenem a mélyebb problémákat, hogy Volvo tulajdonos barátaimat kérdeztem meg, és kerestem olyan videókat, ahol az autókat napi szinten használók fejtik ki a véleményüket. Azt már személyesen is láttam, hogy teljesen vállalhatatlanul kicsik a betűméretek és ikonok, hogy a műszeregységen konkrétan nem látszik az üzemanyag szint csíkja, mert kb. 2 pixel vastag, de persze a kereskedő szerint minden szuper, ez a legjobb rendszer a világon. Aztán beültem a C300-ba, és 15 évet repültem az időben előre mind technológiában, mind grafikában, mind képességekben.
Ha rákeresel a kínai csodákra, ott is látható, hogy az egész rendszer sz*r.
-
Vesa
veterán
"Az EV-nek csak addig, mig az EV-k el nem érnek agy altalanosan legalabb 5-600km-es hatotavot"
Az EV-nek elsősorban nem a hatótáv a gondja, hanem a kényelem és az idő. Lakásból üzemeltetve még mindig sokkal kényelmetlenebb az EV, sőt, ki merem jelenteni, hogy jóval nagyobb szívás mint az ICE. Családiházban már egyértelműen nem, sőt, onnantól egyenesen megfordul a dolog, mert még benzinkútra sem kell járni, mint az ICE-vel. Viszont az emberek többsége lakásban lakik.
-
Vesa
veterán
válasz
bitpork #10937 üzenetére
Ennek ellent mond, hogy folyamatosan emelik a gyártók az akkukapacitást ezáltal a tisztán elektromos hatótávot, továbbá, az általad említett célt a Mild is hozza, tehát túl sok értelme nem lenne a PHEV-nek, mert rettenetesen megdrágítja az autót a Mildhez képest a nagy kapacitású akku pakk. a PHEV értelme az, hogy a Mild képességein felül, akár tisztán EV módban is képes üzemelni, ezáltal a lokális autókázást zéro emisszióval képes teljesíteni, ellentétben a Mild-el. Már ha töltik természetesen.
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #10928 üzenetére
Sokkal olcsóbban is vannak PHEV-ek, csak pont ezt néztem meg 2 napja és ennek tudom az árait, a szemléltetéshez pedig megfelelt. Abban viszont igaza volt valakinek itt korábban, és ezzel nem számoltam, hogy cégeknek valóban sokkal jobb vétel egy ilyen és el tudom képzelni, hogy az egyszeri alkalmazott vagy cégvezető aki megkapta a céges kocsit, nem töltögeti.
"Mert tölteni nem fogod, csak cipeled a plusz súlyt"
Lehet bele kérni 55kWh-s DC töltési képességet, akkor oszlopról is gyorsan tölthető. Nyilván nem állna meg vele senki minden 80-100km után, de ha mondjuk egy 600km-es út esetén eleve feltöltve indul és akár csak egyszer megáll 20-25 percre féltávon, akkor a benzines fogyasztás a teljes útra vetítve már szinte a dízel fogyasztása alá megy.
Ezekkel majd a használtpiacon lesz némi probléma szerintem, mert a BMW-nél és Mercinél is a váltóba van integrálva az elektromotor. Ha itt valahol hiba lesz gari után, annak az árába nem szeretnék belegondolni és ennek a piacon is híre mehet (lásd: 6év feletti német top prémiumok esetét).
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #10855 üzenetére
"miért vesz valaki bmw-t? iphone-t? "
Azért nem jók a hasonlataid, mert itt a PHEV rendszer semmi mást nem ad az autó ICE verziójához képest a tulajdonosnak, mint a tölthetőség és a részben elektromos üzem, illetve a zöld rendszám (az iPhone/egyébfon, vagy a BMW/Szuzuki relációjában viszont sok egyebet is ad a drágább verzió). A PHEV-vel viszont nem jár plusz presztízs, vagy egyéb vélt/valós előnyök. Ha azt állítjuk, hogy csak ICE módon hasnzálják és nem töltik, akkor egyetlen előnye marad, a zöld rendszám! Az meg racionalitást jelent, mert annak csak anyagi haszna van, más nincs. Ebben az összefüggésben feszegettem a kérdést, mert racionálisan viszont nem jön ki a matek. A szóban forgó Merci alapáron 20M, a PHEV verziója pedig 26,6M-től indul. Ha a user évi 600k-t spórol a parkoláson -a többség nem spórolja meg ennek a felét sem-, akkor legkevesebb 10év kinullázni a különbözetet (most az inflációt, vagy azt, hogy a pénz közben kamatozhatna és sokszorosan kitermelhetné a parkolási díjat, ide se keverem). Nyilvánvaló, hogy ennek semmi értelme nincsen.
Szóval PHEV-et vagy azért vesz valaki, mert tényleg ki akarja használni de akkor alaptalan a vád, hogy nem tölti, vagy azért, mert nem tud számolni! Utóbbi is létezik természetesen, de kötve hiszem, hogy ez jelenti a többséget. Más előnye nincs, még irracionális sem, mert nem lehet a PHEV-el jobban "menőzni" vagy ilyesmi.
Új hozzászólás Aktív témák
- ZIDOO médialejátszók
- PC-karbantartás havonta: 5 lépés, amit ne hagyj ki!
- ASUS ROG Ally
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- TCL LCD és LED TV-k
- A hónap végén jön a S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy Enhanced Edition
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Politika
- Battlefield 2042
- További aktív témák...
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Honor Magic7 Lite 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest