- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- iOS alkalmazások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #10851 üzenetére
Pontosan erre a következtetésre jutottam. Az elmúlt 1,5 hónapban megnéztem egy halom autót, EV-ket is, hibrideket is, de a plug-innel jött ki legjobban a matek. Azért a döntésben meghatározó szerepe volt annak, hogy már elérhetők 100km EV hatótávra képes PHEV-ek (+ a jelenlegi komoly akcióknak). Egyébként a Mercedes info rendszere egészen elképesztően jó! Nem is gondoltam volna. A Volvo-n ehhez képest egy DOS fut.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #10850 üzenetére
Ezt értem, de amikor kocsit vesz valaki, akkor 4-5 milliós árkülönbség nem kevés. Nagyon hülyének kell lenni ahhoz, hogy ezt kifizesse valaki egy olyan előnyért, amivel évek alatt sem dolgozza le a különbözetet. Érted...4 millióval kifizet többet vételkor, hogy aztán spóroljon az adón és némi parkoláson évi 300 ezret.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #10848 üzenetére
Ezt félreértettem. Hosszú útnál valóban nem fog töltögetni, de ez nem is releváns. Azt kell nézni, hogy az autó teljes üzemidejére vetítve, mennyivel előnyösebb így is egy PHEV rendszer, mint egy ICE.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #10846 üzenetére
De miért ne töltené? Ha nincs szüksége elektromos hajtásra, akkor miért fizetne valaki milliókkal többet PHEV-re? A parkolási díjon az életben nem hozza be. Pont ez a lényeg, hogy ezeket már lehet EV módban városi közlekedésre használni, így a benzines átlagfogyasztás gyakorlatilag értelmezhetetlenül kicsi tud lenni. Akinek ez nem szempont, az megveszi a natúr benzinest, 4-5 millval olcsóbban, a különbözetből pedig alaposan felextrázza a kocsit. Semmi értelme zöld rendszám miatt PHEV-et venni, aztán nem tölteni.
A kínai autók kérdése szerintem bonyolultabb és erősen átszőtt politikával. Nem ok nélkül, a kínai kormány durván tolja ezeket a gyártókat állami pénzekkel, így nem nehéz ár alá menni. Bár már ez sem nagyon igaz, egy BYD Seal annyiba kerül, mint egy Tesla Model 3/Y, vagyis semmivel sem olcsóbb. Cserébe kínai, ami még mai napig sokakban ellenérzést kelt, nem ok nélkül. Speciálisan a magyar piacot nem érdemes nézni, mivel teljesen elmaradtunk gazdaságilag és a forint megint borulgat be szépen, miközben ez a környéken nincs így. Tehát az, hogy itt mi mennyibe kerül a lassan 400+-os EUR árfolyam melett, nem igazán mérvadó.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #10841 üzenetére
Egyre több olyan új PHEV van, ami tisztán EV módban már 100km távot tud. Pont egy ilyet néztem ma (Mercedes C300e). Nekünk tökéletes lenne egy ilyen, mert jellemzően 60-80km-t megyünk egy nap, tehát kvázi elektromos autóként lehetne használni. Hosszabb úton viszont nem kéne töltögetni mint egy EV-t. Ebbe az irányba halad az ipar, bár még mindig vannak rettenetes PHEV konstrukciók, ahol az EV hatótáv még az 50km-t sem éri el. Ugyanakkor ha eljutunk oda, hogy ez a 100-150km már általános lesz, akkor gyakorlatilag EV-ként használhatók a PHEV-ek városban és a füstös része már csak akkor kell, ha hosszabb távot megy az ember.
Abban persze igazad van, hogy a töltése nem kényszer és működhet tisztán ICE módban is. Akkor pedig tényleg felesleges a zöld rendszám. Bár, hogy őszinte legyek, eddig sem értettem miért venne valaki 4-6 millióval drágábban egy autót csak a zöld rendszám miatt, amivel maximum pár százezret spórolhat meg évente és akkor már sokat mondtam. Szerintem ez is egy ferdíítés, mert nem jön ki a matek. Csak akkor lenne értelme, ha azonos árban lenne egy ICE-vel, vagy nem lenne jelentős árkülönbség.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Talán szerencsétlen a megfogalmazás, de a lényegen ez nem változtat. Adott egy autó XY retail price-ért. Ehhez vehetsz még kiterjesztett garanciát és szervizcsomagot, utóbbi olcsóbb lesz, mintha az éves szevizeken fizeted ki (különösen ilyen inflációnál). Jelenleg viszont, egyes modelleknél a retail price-ból elengednek milliókat, és az így kapott eleve kedvezményes ár már tartalmaz 4 év szervizcsomagot IS. Innen nézve gyakorlatilag "ingyen" van, mert 2 hónappal korábban ezt még külön meg kellett volna venni százezrekért, most viszont 4 évig a kötelező szervizek gyakorlatilag nem kerülnek pénzbe (nyilván ebben féktárcsa és egyebek nincsenek benne, csak az időszakos olaj/szűrő cserék, azok viszont anyaggal együtt).
A Volvónál konkrétan 4,9 millió kedvezményt kaptam az árajánlatban. A Mercedestől még várom a konkrétat, de a kereskedővel történt egyeztetés után ott is 3-4 millió között lesz valahol.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"a PHeV, mert az triggereli a népet"
A magyart bármi triggereli ami neki nincs, a "szomszédnak" meg van. Ilyen irigy nép nincs mégegy a Földön (erre kiválóan lehet politikát építeni, meg is teszik, oldaltól függetlenül). Emlékszünk még a 90-es években a kulcsokkal végig karistolt autókra, az állandó név nélküli feljelentgetésekre és egyebekre. Nem a parkolás itt a lényeg. Sajnos. Szomszéd tehene mentalitás. Világ életemben behánytam tőle.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #10789 üzenetére
"Pofátlan extraprofit találóbb rá."
Ne már! Nincs ilyen, ez piacgazdaság. Annyit kér mindenki, amennyit a piac megfizet. Akinek sok, az nem viszi oda. Azt azért vegyétek figyelembe, hogy a márkaszervizek nem Kis József, egy életen át gyűjtögetett Toyota Corolla vásárlóból élnek, hanem a 100+ db kocsikat üzemeltető flottásokból. Amíg ők kifizetik az XY árat, addig annyi lesz. Nincs ilyen, hogy extra profit. Te sem dolgozol kevesebbért, ha kérhetsz többet is! Senki nem a saját pénzének az ellensége.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #10775 üzenetére
Pollenszűrő, fékfolyadék és "átvizsgálás", 65k volt márkaszervizben 2 hónapja. Teleszkóp elszállt a csomagtartónál, gyárinak darabja 28k, ócska utángyártott 6k/db, jobb minőségű utángyártott 14k/db. 12V-os akku márkaszervizben 78k, Exide akku random helyről 45k.
Vettem egy ODBLink CX-et, ABRP-vel kipróbáltam, teljesen jól működik. Real-time adaptálja az adatokat, így ha valamiért többet fogyasztok az úton mint az eredeti terv, akkor szépen áttervez egy másik töltőállomáshoz.
Akku SOH még mindig 100%..."Pl. Volvonál 3 év ingyenes szerviz van"
Most voltam tesztvezetni a V90-et, XC90-et és az XC60-at is. A Volvo-nál 3 év garancia van, de a kötelező szerviz fizetős, legalább is, Ivanicsnál. Ez szerintem kevés. Nézegetem a C-Class merciket is, ott is vannak akciók Pappasnál és máshol is, Ők 4 év garit adnak és 4 év ingyen szervizt.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #10737 üzenetére
Pont ma teszteltem tüzetesen. 2022-től új rendszer van, a korábbi Sensust kukázták és jött ez a GoogleOS. Instrument cluster semmilyen szinten nem testreszabható, csak 2 mód van, az egyikben középen konkrétan egy fekete üresség "látszik", és nem is lehet oda tenni semmit (wtf?). A másik módban kiteheted oda a map-et, de annak csak akkor van értelme ha navigálsz. Ha nem navigálsz, akkor egy kb. "7 méretű fekete semmi van előtted. Nincsenek számlap grafika verziók (korábban volt 4 féle grafikai mód, de ez is megszűnt), a Car Play mai napig csak vezetékesen működik (2024-ben ?). Megszűntek a vezetési módok (korábban volt 4 féle és fizikai gombról vezérelhető volt. Ma már az sincs, csak a központi kijelzőn lehet OFF-Road módba kapcsolni modelltől függően. Start-stop rendszert nem lehet kikapcsolni. Csomó fontos funkció csak almenüből érhető el a központi kijelzőn (mint megtudtam, ezek egy része korábban a kormányról is vezérelhető volt, de a google valamiért fontosnak tartotta, hogy az egyszerű megoldás helyett bonyolult menükben kelljen turkálni). A klmának nincsenek fizikai gombjai és a kijelzőn is kicsik a gombjai, nem nagyon felhasználóbarát. A telefonból át lehet ugyan tenni a névjegyzéket, de a bejövő hívás néha mégis a telefonra érkezik, néha az autóra. A grafika nagyon elavult, olyan mint egy táblázat, ennél már sokkal szebbeket látni, bár ezzel még együtt lehet élni, csak ebben a kategóriában mást várna az ember. Az ikonok kicsik, pedig körülöttük egy csomó üres hely van. Waze nem működik!
Maga az autó viszont űber. A belső kidolgozás, a minőség, a kényelem, a csend, mind nagyon ott van a szeren. Állítólag reszelgetik még a rendszert. Bár az elmúlt 1 évben annyit sikerült "fejleszteni", hogy már az apple maps is kitehető a műszerfalra, illetve lehet youtube-ot nézni, ha áll az autó.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Teljesen megértem a felháborodást! Ugyanakkor szinte biztos vagyok benne, hogy lesz rá third party fejlesztésű app. Vagy végső esetben, az utolsó verziót le lehet majd szedni valahonnan apk-ban (ez mondjuk iPhone esetén nem segít). Ettől még maga a jelenség problémás marad.
Pont ma derítettem ki, hogy a Volvo info rendszere is borzalmas, valami google alapú és kell hozzá google account (WTF??), live internet kapcsolat és egyéb ilyen b*romságok. De nyugodjak meg, mert adnak hozzá 4 éves előfizetést. Szuper!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #10727 üzenetére
Ennek nincs jelentősége, mert a bekerülési ár/profit alá nem tudnak menni. A vevői oldal eltűnése csak annyiban segít, hogy kisebb profitteal lehet az autókat eladni ami most meg is jelenik az árakban, de ha tartósan marad a sz*ródó forint -márpedig ez várható-, akkor további árcsökkenés már nem nagyon lesz, főleg ilyen mértékű. Ezeket most nyilván azért adják ennyiért, mert ki kell szórni a beragadt készletet, de az új érkezőket már drágítja az EUR árfolyam és a még mindig meglévő infla is.
Kroni1
Persze, hogy nem jófejségből csinálják -miért csinálnák abból?-, de vevőként engem nem is érdekel miért csinálják. Ennyiért egy ilyen autó, ilyen felszereltséggel vicc áron van.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
Aki tart az értékvesztéstől, az most vegyen kocsit. 3-7milliós árengedmények vannak, lassan már az összes márkánál. Kicsit el is csábultam egy XC90-re, mert 7 miillval olcsóbb. Csütörtökön megyek kipróbálni. EV-kre is látni engedményeket. Viszont ahogy elnézem a magyar gazdaság helyzetét, nem csodálkoznék, ha ismét beborulna a forint, már így is megint 390-nél jár, esélyesen lesz ez 400 felett is hamarosan. Onnantól pedig minden drágább lesz.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #10635 üzenetére
A BMW ilyen-olyan előfizetéses megoldásának semmi köze nincs ahhoz, amiről korábban a thread szólt, mert ott az akkuk technológiai fejlesztéséről beszéltünk, illetve azok akku-élettartamra gyakorolt hatásáról. Ennek semmi köze ahhoz, hogy egy XY gyártó milyen esetleges értékesítési stratégiákkal próbálkozik.
De, hogy az általad idekevert teljesen más témához is hozzászóljak: Az akku lízingelős megoldás eleve versenyhelyzetet fog teremteni, mert nem minden gyártó fogja bevezetni. A vevő pedig dönthet, hogy egy olcsóbb autót akar folyamatos havidíjakkal, vagy egy drágábbat havidíjak nélkül. Ha előbbit, akkor sem a gyártók "összeesküvése" fogja elmozdítani a piacot ebbe az irányba, hanem a piaci kereslet (ti. ha ezt választják tömegesen az emberek, akkor ezt fogják csinálni). Egyébként a Renault megoldása egyelőre nem aratott osztatlan sikert.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #10635 üzenetére
Éppen ellenkezőleg...egy irreleváns témát kevertél ide! A BMW ilyen-olyan előfizetéses megoldásának semmi köze nincs ahhoz, amiről korábban a thread szólt, mert ott az akkuk technológiai fejlesztéséről beszéltünk, illetve azok akku-élettartamra gyakorolt hatásáról. Ennek semmi köze ahhoz, hogy egy XY gyártó milyen esetleges értékesítési stratégiákkal próbálkozik.
De, hogy az általad idecitált tök más témához is hozzászóljak: Az akku lízingelős megoldás eleve versenyhelyzetet fog teremteni, mert nem minden gyártó fogja bevezetni. A vevő pedig majd eldönti, hogy egy olcsóbb autót akar folyamatos havidíjakkal, vagy egy drágábbat havidíjak nélkül. Ha előbbit, akkor sem a gyártók "összeesküvése" fogja elmozdítani a piacot ebbe az irányba, hanem a piaci kereslet (ti. ha ezt választják tömegesen az emberek, akkor ezt fogják csinálni a gyártók és nem fordítva). Egyébként a Renault megoldása egyelőre nem aratott osztatlan sikert.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz gorbep #10630 üzenetére
Ezt persze nem lehet kizárni. De az EV-knél szerintem ön-tökönlövés lenne a gyártók részéről, ha olyan akku megoldásokat alkalmaznak, melyek 6-7 évet bírnak. Lehet ugyan azzal érvelni, hogy az első tulajdonost kiszolgálja és onnantól kit érdekel, de ebben az esetben nem lesz első tulajdonos sem, mert nem fogja tudni eladni már 4 évesen sem az autót, aminek az akkuja csak 6 évet bír ki. Nem lesz rá vevő, senki nem akar majd GT-t magának.
Egyébként hasonló folyamat ment végbe az SSD-k terén is, de normál felhasználáshoz az újabb, sokkal kevesebb írási ciklust kibíró SSD-k is bőven hozzák azt, amire egy átlagembernek szüksége van. Az új akku fejlesztéseknél pedig folyamatosan az a mantra, hogy sokkal nagyobb lesz az élettartamuk, ezért én kevéssé érzem, hogy itt rossz irányba mennek a dolgok. Pár év múlva kiderül.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #10586 üzenetére
Ez reális, de a lényegét tekintve nem annyira fontos, mert ha 10évesen még a többségük lineáris szakaszban tart, akkor már jó eséllyel kibírja az autó élettartamát (ami azért általában nem a magyar mélydzsuvát jeleni a 16 éves átlagéletkorral). Ha 12-13 évet használható marad az autó, akkor az gyakorlatilag ICE szint. És ezt az első technológia tudja, az újabbak elvileg még jobbak lesznek.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #10549 üzenetére
Egy átfogó statisztikáéra hivatkozik a videóban, pontosabban kettőre, ezek adatait egy grafikonon is mutatja.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #10544 üzenetére
Igen, ez is egy nagyon hasznos videó!
Az általam linkeltből egyébként az derül ki, hogy a Tesla rendkívül hatékony, és az első S-eket vizsgálva, 8 év után is még jellemzően 90%-át hozzák az akkuk az eredeti kapacitásuknak. Ellenpéldaként a Nissan Leaf szerepel, ami a temperálás hiánya miatt nyilvánvaló módon veszíti el a kapacitását. Külön jó pont a csávónak, hogy az akkuk működési elvéről, és a degradáció fizikai okairól részletesen beszél, illetve az illusztrációs animációk nagyon szemléletesek.Björn videói között viszont vannak érdekességek, pl. ID3/ID4 példa is akad, ahol 2,5éves autónak már 8,5% a degradációja, ami nem hangzik jól. Ezek lehet, hogy csak egyedi esetek és visszahívás is volt bizonyos cellahibák miatt, úgyhogy nem feltétlen általános a jelenség.
LFP-kre leszek kíváncsi. Szerintem lényegesebb a tartós akku, mint a hatótáv.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Akit érdekel a degradáció (oka, mértéke, stb.), annak itt egy egészen tömör, jól érthető videó.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #10525 üzenetére
Értem miért kérded, az Ioniq 5-be egy komplett pakkot valami 60k CAD/USD-ért akar adni a gyár, ami tényleg vicc. De ettől még nem lesz különbség ebben ICE vs. EV között, jól meg kell nézni a vásárolt autót. Egyébként EV-knél maga a gyártó sem tesz új akkut a gariban cserélt akku helyére. Felújítottat tesznek bele általában. Használtan már akkupakkot is lehet venni, Itthon is láttam már komplett bontott akkukat árulni. Hivatalosan a Tesla pl. úgy tudom nem is ad el akkupakkot külsős szerviznek, még a felújítottat sem.
Egy mérést megér a dolog, a legtöbb autóhoz van OBD olvasó, az kiírja az akkuk paramétereit amiből elég jó közelítéssel lehet látni, hogy milyen állapotban van.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #10482 üzenetére
"Ez egy kérdés, de én azt szeretném tudni h mi a megoldás ha valaki balfaszul töltötte pl és ezzel nagyobb degradációt okozott?"
Pont ugyanaz, mint ICE-nél. Javítás, vagy csere! A széthajtott ICE motort is ki kell cserélni. Ebben nem látok különbséget ICE vs EV között. Meg kell nézni, mit vesz az ember. Ha nem engedik megnézetni, ott kell hagyni. Vannak már "mobil átvizsgálók" is. Mondjuk nem olcsó és gondolom garanciát sem vállalnak, nem is lenne mire, ezek használt termékek. Arra jó, hogy ne a "de szép piros" elven vegyen valaki autót.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #10479 üzenetére
Egy normálisan használt autónál -amiben van akku temperálás- a degradáció mértéke nem nagy, ennek a videónak a végén van egy táblázat, amiben láthatóak mért értékek.
Gyakorlatilag évi 1% körül van, tehát a 10éves autó még bőven használható lesz, sőt, ebből az derül ki, hogy az akku túléli az autót. Az LFP tech. ennél is jobb lehet, mert jóval nagyobb élettartamot ígérnek -persze kisebb energiasűrűség mellett-, de ahhoz, hogy ez a gyakorlatban is igazolódjon, még kell pár év.
Az eddigi tapasztalatokból az látszik, hogy az ICE-khez hasonlóan az előélet számít az EV-nél is. Aki nem vigyáz rá, nem kíméli, az hamar le tudja lakni, különösen melegebb éghajlaton.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #10461 üzenetére
"így ott is káros a 100%, meg a 0%, persze kevésbé mint egyéb típusoknál."
Egyébként ezt a 100% témát azért sem értem, mert az EV-k többsége pufferrel van szerelve, tehát user oldalról gyakorlatilag soha nem tölthető fel 100%-ra még akkor sem, ha az auó annyit ír ki.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz mauimagic #10330 üzenetére
130-al sincs semmi probléma, ha nem jönne állandóan a seggedbe valami menőjenő 180-al, mert 130-ról viszont nagyobb forgalomban nem annyira ideális betolakodni 2db 80-al cammogó kamion közé. Inkább azon van a hangsúly, hogy mennyi hülye van az utakon. Ahol van közlekedési kultúra -vagy elég kemény a büntetési tétel a rendhez-, ott nincs gond, mert ha tartod a maxot a belsőben, akkkor nyugodtan autózol. De ahol sokan mennek mint a b*rmok és levillognak akkor is, ha a megengedett maximummal mész, ott vagy felgyorsulsz a hülyegyerek tempójára, vagy kénytelen vagy 80-ra lelassítva kimenni a külsőbe, csak menjen már az anyja p*csájába a seggedből, mielőtt még 180-al megöli magát + téged is családostól.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #10319 üzenetére
120 az ideális ZEN közelkedés. Szlovéniában érzem magam legjobban a pályán, mert legtöbb helyen 110 a határ és ott be is tartják. Halál nyugodtan leérünk, élve. Jellemzően csak magyarok előznek meg 150-el, de nem fognak sokáig örülni, a szlovén rendőrök nem cicóznak.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz mghltm #10304 üzenetére
Antalóczy mindig is hülyeségeket beszélt. Az EX30 minden, csak nem jó ajánlat. Rendesen extrázva 20millió körül van, annyiért már Tesla, Nissan Ariya és még egy csomó más, normális minőségű és méretű autó van. Sőt, ugye Tesla már 17-ért elérhető, Nissan is árat csökkentett, egyes modellek már 16,5M-ért vihetők, nagyobb extrákkal is 18-19-ért. Mindkettő kétszer akkora autó, sokkal jobb műszaki megoldásokkal és anyaghasználattal. Az EX30 full extrával maximum 14-ért esetleg, és még akkor is erősen kompromisszumos lenne.
Anyukáknak sem jó, mert még a gyerekülés se fér be rendesen, de minimum kényelmetlen oda gyereket pakolgatni. A SpeedZone teszt pedig egyértelmű reklám, kapják is az ívet kommentekben.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Az én problémáim:
- Rengeteg újrahasznosított anyag, ami gyenge minőségű műanyagot jelent, ehhez képest drágán
- A csomagtartó értelmezhetetlen méretű.
- Hátra egy felnőtt nem tud beülni, még 165cm-es magassággal sem kényelmes annyira kicsi a hely, magasabb embernek gyakorlatilag lehetetlen ott ülni.
- Belső kidolgozás minősége rettenetes, ennyi pénzért főleg, semmi köze nincs a Volvo-nál megszokotthoz sajnos
- Ülések rosszak, anyaghasználat gyenge.
- Mindez közel Tesla Model 3/Y árért.Az ára is megtévesztő, mert csak a fapad verzió tűnik vállalhatónak de abban nincs semmi. Ha elkezded extrázni (vagy veszed az Ultra verziót), lesz belőle egy közel 20 milliós autó. Ennyi pénzért már nagyon jó autókat lehet venni, amiben tényleg elfér 4 ember kényelmesen, pakolni is tud, menetteljesítményben és hatótáővban is jobbak, és belső kidolgozásban, anyaghasználatban is. Ez a kocsi ennyiért sajnos nagyon nem az, amit vártunk, legalább is én többet vártam tőle..
Az I3 azért nem jó példa szerintem, mert az egy teljesen más piaci környezetben jött. Itt azt kell nézni, hogy miért venné meg valaki most ezt az EX30-at, ha ennyi pénzért minden szempontból sokkal jobb és nagyobb autókat kaphat?
Off témában egyetértünk!
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #10234 üzenetére
"Nem az edukáció határozza meg a kettejük fizetésének a különbségét"
Így van, nem is állítottam ilyet! A piaci környezet határozza meg. Ettől még nevetségesnek tartom, hogy egy kőműves annyit keressen, mint egy orvos, ahol utóbbi 10 évig csak tanul az egyetemen. De ez csak széljegyzet volt, mert nem így működik a rendszer és kész, a piac diktál. Viszont miért várjuk el a gyártótól, hogy Teréz anyát játszon, ha közben az átlagember sem dolgozik szívességből kevesebb pénzért, vagy több fizetésért is el tud helyezkedni a munkaerőpiacon?
"A társadalmi megítélés alapján lesajnált munkákat meg kell fizetni h kész legyen."
Itt viszont átfordultál értelmetlenbe. Nem azért kell mérnöki munkadíjat fizetni, hogy kész legyen, hanem mert nincs elég szakember. Amikor sok kőműves van egy piacon, és sorban állnak munkáért, akkor a megbízó van pozícióban és tolhatja le a fizetést egészen addig, amíg még valaki elvállalja annyiért. Nem azért ér sokat most a kétkezi munkaerő, mert az "életiskolája" is van olyan jó, mint az egyetem, hanem szimplán azért, mert nincsenek elegen -és ez nem lenézése semminek, ezekre a szakmákra is szükség van, ezt senki nem vitatja-. Éppen ezért szabályozza az árakat maga a piac. De alapvetően egy magasabb végzettség általában többet ér, mert odáig csak kevesen jutnak el, miközben munkalehetőség sok van, tehát kevés lesz a munkaerő így a munkavállaló lesz pozícióban és felverheti az árakat. Az egyik fiam most végzett BME-n, mérnök-infón. Az induló 400 hallgatóból 120 végezte el a szakot, pedig a 400 is kevés lett volna. Már akkor elvitték horror fizetéssel, amikor még le sem diplomázott. Kereslet-kínálat, ennyi a történet.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #10232 üzenetére
Brutálisan szomorú sajnos!
un. Volvo EX30
Ilyen szinten gagyi EV-t nem tudom mikor láttam utoljára. Főleg ennyi pénzért.HAndris furcsaságai akkugyár ügyben. Mond hasznos dolgokat is, de a "légvonalban lakom 10km-re az akkugyártól és még élek" duma nagyon gáz.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #10230 üzenetére
Én is kíváncsi leszek a konkrét eset végére, már csak azért is, mert precedens értékű lesz.
De a gyártót nem tudom hibáztatni, mert mindenki így működik, az átlagemberek is, csak az nem tűnik fel senkinek. Itthon jelenleg egy kőműves is mérnöki óradíjban dolgozik, mert megteheti, hogy annyit kérjen, pedig röhögőgörcs az edukációs szintkülönbség kettejük között. A mezei munkavállaló is több fizetést kér külföldön mint itthon, mert megteheti. Minden és mindenki így működik, csak a gigacégeknél ez látványosabb.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #10227 üzenetére
"Nincs CE jelzés? Nagy kaland, kínaik majd raknak rá. "
Nem ilyen egyszerű. Pl. ha a kínából visszahozott autón nincs vészhívórendszer -mert kínában senkit nem érdekel ha elpusztulsz a feborult autóban a semmi közepén, ellentétben az európai hozzáállással-, és korábban kamu CE jelölést tettek az autóra, akkor az importőr könnyen a bíróságon találhatja magát gondatlanságból elkövetett emberölés vádjával, vagy hasonlóval. De eddig sem fog tudni eljutni, mert nem kap típusengedélyt, ha nem felel meg az itteni szabályoknak.
Amerikai autót itthon vizsgáztatni szintén rémálom, már csak kiskapukkal lehet, pl. ha a cseheken keresztül hozzák be, ahol még viszonylag egyszerű megoldani, hogy EU-n belülre kerüljön, majd onnan hozzák vissza Magyarországra. Direkt USA-ból hozva, hazai forgalombahelyezés gyakorlatilag csak akkor lehetséges, ha a fél autót nem kis összegekért átépítik (lámpák, egyebek). A Tesla tankja pl. jelen állapotában semmilyen szinten nem menne át, és az EU-ban sehol nem kapna típusengedélyt. Bár okosban mindenre lesz megoldás, erre is kitalálnak majd valamit biztos.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #10214 üzenetére
Ez bevett dolog egy piacgazdaságban, tulajdonképpen a piac szabályozza magát. Elég megnézni Nyugat vs. Kelet-Magyarország árkülönbözetét bizonyos szolgáltatásoknál. Budapesten sok termék és szolgáltatás drágább, mint pl. Mátészalka környékén. Vagy ott vannak bizonyos szoftverek, melyek néhány országban olcsóbbak, mint máshol. Korábban egyesek sportot űztek abból, hogy megvették az olcsó orosz kulcsokat, majd szép haszonnal passzolták el a jobb módú országok piacain. A gyártók is árat fognak csökkenteni, ha nem tudják eladni adott áron a termékeket. Tesla sem véletlenül csökkentett árat, és itthon is brutál akciók mennek a márkakereskedésekben. Láttam olyan Volvo-t, amit 5-7millióval olcsóbabn el elhetett hozni készletről, de máshol is látni 2-3 milliós leárazásokat. A magyar árakon a 27% Áfa is rengeteget emel. Németeknél nem tudom mi van jelenleg, majd ShadowBull elmondja, de amíg veszik az autókat eszement áron is, addig egyetlen gyártó/kereskedő sem fog a saját zsebe ellen dolgozni. Így megy ez...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #10176 üzenetére
Percig nem gondoltam, hogy verné. Eleve kínai. Kivéve talán beltérben (azt mondjuk nem tudni, mennyire lesznek tartósak). A formatervekben szerintem szintén bátrabbak és jobban is érzik néha a megfelelő itányt. Még akkor is, ha a kínai vackot is németek rajzolják.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #10165 üzenetére
Igen, ez a lényeg! Márkakereskedőként nem hozhatja be!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ez a BYD is csak a hulladékot hozta ide, ez a kettő valahogy nem érkezett meg a magyar piacra.
Nem kéne mert kínai, de a formaterv és az interior is rendben van -bár a kínai kocsikat is jellemzően német, vagy más nyugati szakemberek rajzolják meg-. Szoftveresen se tűnik rossznak. Egy HAN van fent HaHu-n, azt írja az ember, hogy volt több Teslája és egyebek, de szerinte ez magasan veri mindet.
Ez 2024-ben jön:BYD SONG
F*ssák ki magukból az EV-ket az biztos.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
És akkor a jövő...
Nagy részük persze koncepció, de ez pl. már valóság. Sajnos kínai.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Bikkrom #10122 üzenetére
Az EV lokálisan mindenképpen zöldebb, ezt be kéne látnod. Még ha a teljes rendszert nézve nincs is akkora "zöldítés", mindenképpen számokban is kifejezhető az előny és legalább nem direkt orr magasságban okádja a gyereked tüdejébe a dízel a mérget. + csendesebb, ami a lassan elviselhetetlen nagyvárosi zajterhelésre is jótékony hatással van. Illetve ilyen alapon ne akarjon fejlődni és problémát megoldani az ember, mert ha nem azonnal, már holnap 100% a siker, akkor valaki beleborzong a tudatba, hogy a fejlődéshez idő kell.
A problémákat technológiával lehet megoldani, meg is lesznek oldva...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Kicsit ránéztem, varázslatos, ahgy a Konából Ladát csinált. Még a csomagtartóban is Wunderbaum lóg, a saját gyártású sárga illatósítója amit büszkén felcsatol a szellőzőrácsra, egy igazi nagybetűs gány...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Létezik már direkt EV-hez fejlesztett 4 évszakos gumi. Kisebb a gördülési elenállása és egyéb előnyök (a gyári rizsa szerint, de a valóságban nem tudom ezekből mennyi igaz).
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9955 üzenetére
Mondom, hogy nem olvasol csak írsz. Kezdettől reagáltam minden felvetésedre, az irreleváns akkupack méret mániádtól az értékvesztésig. Ha nem tűnt fel, akkor nem az én készülékemben van a hiba.
Mostanra fogalmam nincs mit is szeretnél mondani valójában, mert itt már mindenfélével jöttél -aminek a fele sem igaz-, és az egyetlen biztos pont a mondandódban az, hogy Suzukit kell venni, az EV pedig nem éri meg!Mauzes
Nem szokott odáig fajulni itt semmi, hogy kelljen a modi. Most se kell, max. ha a kollégának nincs új mondandója amivel van értelme érdemben vitázni, akkor ignorálni kell aztán kész.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9940 üzenetére
"De hogy még valaki úgy is gondolja micsoda spórolás az EV évi kb legalább 50k kilométer alatt az nagyon tévután jár."
Ennek alapján úgy gondolom, valójában csak megerősítést keresel itt a téveszméidhez, fűszerezve némi kisebbségi komplexussal. Itt szinte mindenki EV-vel járkál, jellemzően évek óta, akkor nem tudom miért érzed úgy, hogy egy ICE-ből jobban tudod, mikor éri meg egy EV és mikor nem?
Egyáltalán nem luxuscikk az EV! Főleg a mai árakon, hasnzáltan bőven nem az. Össze-vissza keversz mindent, ezek szerint a Suzuki Across PHEV is luxus a maga 25 milliós árával (na az tényleg vicc kategória).
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Nem használom minden nap, de ha így tennék -pl. az irodába bejárás miatt-, akkor nem kéne leszedni, mert hétközben nincs olyan csomagom, amit ne lehetne a hátsó ülésre tenni. Gyereket hurcolni szintén nem kizáró ok, hacsak nincs tele az autó velük és a csomagjuk már nem férne be az utastérbe.
Léteznek összecsukható ebike-ok is (példa), de tudtommal csak kínaiban van ilyen, cserébe olcsó. Munkába járni talán az is jó lehet. Az valószínűleg beférne.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Venni kell rá egy hátsó bringatartót. Én vettem egy e-bike-ot, de az 25kg, ezért tetősínre nem fogom emelgetni (egyébként sem szeretem ott hordani). S-maxba is csak úgy fért be, ha lehajtottam a hátsó üléseket, pedig annak tényleg hatalmas volt a csomagtere. Legegyszerűbb a hátsó tartó. Egy normális e-bike elmegy további 100km-t kényelmesen, meg sem izzadsz vele.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9932 üzenetére
Senki nem néz hülyének, csak nem értjük mit akarsz? Engedd el az EV-t, nem nelked való! 10 millió alatt prémium EV-t jódarabig nem fogsz kapni, de inkább soha. Felesleges ezen rugózni, az eddig leírtak alapján neked egyik EV sem fele meg, vagy az ára, vagy az akkumérete, vagy még ezer más problémád miatt. Az Ev amit keresel, nem létezik...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9917 üzenetére
Egy autó vásárlásnál kicsit több szempontot kell mérlegelni annál, hogy elvigyen A-ból B-be. A Springet mondjuk ne nagyon verje oda senki, mert ez lehet a vége a gyatra minőségű és vékony akkupack alatti védőlemez miatt.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Annyira nem vészes dolog ez, ha pedig már cserélték egy autón, akkor még annyira sem. Nekem komplett hajtóművet cseréltek gariban Ioniq-on, de a legtöbb esetben erre nincs szükség, mert csapágyazható. A csapágyazás árban sem vészesebb, mintha veszel egy random használt ICE-t és a vásárlást követően ráköltesz. Alapvetően a sport módban, rendszeresen ON/OFF típusú hirtelen padlógázos gyorsulgatással lehet kinyírni a csapágyat, de ehhez is idő kell.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Az meg, hogy épp melyik irányba hajlik az ország, szovjet vagy kínai, vagy mindkettő"
Egyik jobb mint a másik. Valójában fel nem foghatom, hogy a nyugati szövetségesi rendszer részeként, ezek a foshalmok egyáltalán hogyan merülhettek fel 'elhajlási opcióként'? A többivel egyetértek! Itt a büdös életben nem lesz EV-re átállás, még a nyomorult zöld rendszámnál is megy az állandó sirám, támogatás EV-re semmi, vagy ami van, az is a szidott EU pénzéből, ráadásul esélyesen ez sem szól másról, mint hogy ezeknek a pénzeknek egy jelentős százalékát becsatornázzák az ürességtől porzó költségvetésbe. Azt pont le se szarja itt senki, hogy a városokban a gyerekek beledöglenek a gázokba vagy sem.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
"Kis auto, nem is tul draga, de mi bajod a minöségével?"
Nem bántásnak szántam természetesen, hanem az árazáshoz képest nyújtott minőségre írtam. A Suzuki 25M-ez áráért Volvo, BMW, Audi kapható nagyon minőségi belsővel, és ehhez mérten a Suzuki egy alap kategóriás belteret nyújt, a legalapabb (mű)anyagokkal (ahogy a Corsa is, nyilván). Nincs azzal semmi baj, csak nem 25M-ért!
A Suzuki úgy lett itt beállítva, mintha valami csoda lenne akik majd jól megcsinálják a szuper EV-t 10M alatt. Nem fogják.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9806 üzenetére
Japánok eléggé le vannak maradva EV fronton, egyedül a Nissan volt képben, de mellettük is elment közben a vonat. A Leaf siker volt bizonyos piacokon, de eleludtak, vagy nem tudom miért, de az Ariya későn jött és drágán. A többi japán gyártó meg sehol nincs. Toyota, Mazda, Lexus, Honda...egyik nevetségesebb EV-t dob piacra mint a másik (ha egyáltalán). Csodálkoznék, ha pont a Suzuki dobbantana valami őrületeset.
Springet is mindenki istenítette, mert óccsó, aztán kiderült, hogy túl sok dologra nem jó, főleg a jelenlegi áron.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9780 üzenetére
"Holmi legkisebb aksis semmik."
Még mindig ezen lovagolsz, de ez nem így megy. Egy 71kWh-s akkuval szerelt e-tron kb. 280-300km-t képes elmenni átlagolva. Egy 38kWh-s Ioniq 250-270-et, egy 62kWh-s akkuval szerelt Tesla 370-400km-t.
Az akku kapacitásra rátapadni mint valamiféle csoda adatra, teljesen értelmetlen.
"8.4-9.4 között mennek amik akkori újkori ára 7850 volt"
Az megvan, hogy az elmúlt pár évben pont brutál drágulás ment végbe az autópiacon? A 2019-2020 környékén vásárolt EV-k áa is elszállt 2022-re, egy ideig drágábban el lehetett adni mint amennyibe 1-2 évvel korábban került. De az utóbbi fél-egy évben, folyamatosan csökken minden, az ICE is, és az EV is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #9766 üzenetére
Nem feltétlen megy maga ellen, amennyiben a tőkét jobban tudja forgatni. Sokszor van olyan helyzet, hogy érdemes akár nullszaldósan, vagy néha még némi bukóval is kiszállni készletből, mert több értelme van az így befolyt tőkét jövedelmezőbb módon elhelyezni, mint ragaszkodni a piaci ár feletti értékesítéshez. A matek itt végül könnyen mínuszba tud fordulni. Az autó különösen problémás ebből a szempontból, mert az idő múlásával az évjárat is ugrál felfelé, plusz jönnek az új modellek is, ami további értékcsökkenést okoz.
A piac diktál! Ha az én autóm mellett ott van még 50db másik ugyanolyan, de 2M-el olcsóbban, akkor nem sok vevő lesz, aki a saját zsebével ellentétesen fog dönteni és az enyémet választja. Vagyis vagy eladom piaci áron, vagy kötöm az ebet a karóhoz, kockáztatva hogy még többet bukok. Esetleg reménykedem abban, hogy ismét lesz egy drágulás, de ez gyakorlatilag rulettezést jelen, mert senki nem lát a jövőbe.Az elmúlt 3 évben volt egy jelentős áremelkedés, főként a Covid miatti chip hiány, illetve az ellátási láncok késései miatt az újautó piacon (ami vitte magával a használtpiacot is), de ez nagyrészt normalizálódott. Az új autó árak esnek, ez már egyértelműen látszik és ha a trend nem változik, akkor a használtpiac is menni fog utána. Szerintem nyárra vagy őszre lesz érezhető. De nyilván nem látok a jövőbe, történhet olyan hatás is bármikor, ami ellentétesen fog hatni és ismét drágulás jön. (Pl. ismét bezuhant a forint..még nem vészesen, de romlott az elmúlt napokban az EUR-hoz képest. Importnál ez tudjuk mit jelent, ha tartós).
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Szerintem ez egy nagyon jó kis autó, formára megosztó, de nekem tetszik kívülről is -főleg az orra-, és belül meglepően tágas volt. Engem viszont zavart a fehér keret a display körül. Ezzel biztos nincs mindenki így, de engem zavar, kicsit olyan, mintha folyamatosan világítana valami a szemembe. Nem tetszett továbbá az anyagok minősége. Olyan, semmilyen. Viszont azt hozzá kell tenni, hogy azon az áron nem tetszett, amivel árulták a szalonban (amikor néztem, még 21M körül volt). Jelenleg már 13-ért is látni HaHu-n hasnzáltan, annyiért bőven megéri.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9751 üzenetére
"nem rizikóztam semmit mikor száll el az aksi. "
Szinte minden gyártó 8év/160-200k km garanciát vállal az akkupakkra. Ha nem 8év feletti autóban gondolkodsz, akkor akku elszállástól nem kell tartanod.
A minimum 50-es akku is csak akkor érdekes, ha egyébként azonos fogyasztású autókat nézel. A lényeg a hatótáv amire szükséged van, aminek csak egyik eleme az akku mérete.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #9731 üzenetére
"Nem nagyon akcióznak ev-t"
Van azért rá példa. Nissan Ariya, 3,2M-el olcsóbb most. Kizárólag ezért megyek el megnézni a jövő héten azt is.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #9721 üzenetére
Ez is egy érthető szempont, de a kereskedők viszont nem így működnek és alapvetően ők határozzák meg a piaci árakat, mert ők hirdetnek/hoznak be autókat nagy számban. Az új autóknál már most elég nagy kedvezmények vannak, eléggé beszakadt az eladások száma. Jelentős csökkenés ezzel együtt sem várható, inkább stagnálásra vagy enyhe árcsökkenésre tippelnék reálértéken. Amíg a hitelezés ilyen rossz, addig nem nagyon pörög a piac, az emberek többségének nincs lehetősége kp. ilyen összegekért autót venni. 1-2 kivétellel a THM jelenleg borzalmas.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #9720 üzenetére
Abban én még nem ültem sajnos. A Te i4-ed mikor érkezik? Új lesz?
Mauzes
A Born nagyon jól néz ki, de nekem sajnos kicsi lenne. Az Ioniq 5/6-ot és új Konát tesztvezettem, de az 5-nél a belsővel nem voltam kibékülve, ennyi pénzért szereintem gyér hatást kelt, a 6-os jobb, de egyrészt túl drága, másrészt nem SUV, a Kona pedig kicsi és gyenge is.Elvileg idén jön a Kia EV5, az gyakorlatilag az EV9 kisebbik változata lesz, remélhetőleg értelmesebb áron. Az még érdekes lehet majd.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #9716 üzenetére
Nincs e-tron, csak az jön be legjobban. A Q4 nem valami fényes minőség, de az 50/55 az hozza ami elvárható. Mivel 20M a keret, abból csak 2-3 éves használt fér bele (+ az a modell szerintem már nincs, Q4, Q8, GT van). i4 nekem is kedvenc, de most SUV-ra váltás a cél. Ennek ellenére az új M3-mat is megnézem, mert nagyon kíváncsi vagyok rá élőben, hogy milyen a zaj, a kényelem és egyebek.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
XC40 Recharge-ot tesztvezettem... Nagyon szép az autó kívül, de a belső rész nekem felemás. Az ülés kényelmes, az anyaghasználat javarészt minőségi, a hely meglepően nagy még hátul is. Az infotainment részleg grafikailag finoman szólva nincs a toppon, de legalább gyors! A kialakítása viszont már nagyon nem tetszett. A középkonzol nem rossz (kivéve a túlzásba vitt zongoralakkot). Ami viszont tetszett, hogy végre egy gyártó, aki a Teslához hasonlóan értelmes helyre teszi az indukciós telefontartót (mondjuk itt csak egynek van hely, de az legalább jó helyen van). Start/Stop gomb nincs, ez meglepett de nem egy rossz dolog. A legjobban egyértelműen a szinte nulla menetzaj jött be nekem! Hatótávra autópályán 380km körül mondott az értékesítő, ami szerintem messze nem valós, de ezt nyilván nem tudtam kipróbálni, majd megnézek pár videót, hogy a valóságban mennyi lehet. A felépítéséből adódóan, megfelelő lábbal a 300-at talán tudja. Méretre nekem tökéletes, formára is tetszik, de az ára határeset, még kedvezményekkel is. A konklúzióm az, hogy minőségben, kényelemben és beltérben nekem majdnem mindent hoz, amit a Tesla nem, de EV képességekben, fogyasztásban és szoftveresen szinte mindenben alatta van. Bár a fogyasztás nem összevethető a jelentősen eltérő kasztni kialakítás miatt.
Egyelőre még mindig az e-tron a nyerő számomra, de jövő héten megyek még egy M3 és egy Nissan Ariya tesztre is.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Bikkrom #9705 üzenetére
4 gyerekem van, szóval ismerem a problémát. Mi egy S-max-ot vettünk a célnak anno, második -igazából harmadik- autónak, bár akkor még nem volt ez az ICE mizéria, fel sem merült a PHEV vagy elektromos, de nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy ennyi gyereknek olyan autó kell, amiben 3 teljes értékű ülés van hátul. Minden más, kompromisszum. Eleinte a gyerekülések miatt kell, később meg azért, mert állandó öldöklés lesz a középső ülésen, ahol majd egyik sem akar ülni.
i3 pont gyerekkel szerintem nem ideális, az ajtónyitás miatt. A hátsó nem nyílik csak akkor, ha előbb az elsőt is nyitod. Ezt 2 gyerekkel állandóan nem szeretném csinálni, bár ez akkor jelent komolyabb problémát, ha már mondjuk iskolás a gyerek és pl. ki akarod dobni a suli előtt úgy, hogy hátul ül, közben meg mögötted már mindenki dudál, hogy menj már tovább.
A jövőbe senki nem lát, erre nem fogsz választ kapni értelemszerűen.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Bikkrom #9702 üzenetére
Sajnos nem megy el 50-60km-t. A gyári érték volt 50km, és már akkor sem volt minden körülmények között valós, amikor új volt az autó, talán ha minden körülmény együtt állt hozzá nagy ritkén. Használtan, 8-10évesen ez most átlagban nyáron ha minden jól megy, 40km körül lehet, télen max. 20km. Ezzel együtt, nagyon jó konstrukció volt, leszámítva a típushibáit, pl. klíma kompresszor.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Model 3-hoz HUD
Lehetne kicsit nagyobb méret, de így is jó -lesz, majd ha elkészül. Nem is drága.
Ez pedig egy kevésbé igénytelen utólagos instrument cluster megoldás, bár szerintem csak Yoke kormánnyal lenne az igazi, a normál esetleg kitakarhatja. Így már egészen vállalhatóan néz ki szerintem, ráadásul rendelhető más betétekkel is, tehát egyúttal a fabetétes verziót is le lehet cserélni, akinek az nem tetszik.
Ez is nagyon jó, teljesen rejtett. El tudnék képzelni egy szélesebb verziót, még több megjeleníthető adattal, hely lenne rá. Kell még pár jó ülés, némi középső konzol MOD, és egészen kiváló autót lehetne belőle faragni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Bikkrom #9662 üzenetére
Éppen csak létezik, jó drága. Leaf esetén még azzal is számolnod kell, hogy az akkuja temperálatlan, tehát a degradációja fokozottabb lehet mint más típusoké. Ez többek között a hatótáv csökkenésében nyilvánul meg.
Otthon töltésnél nincs jelentősége a ChaDeMo-nak, de oszlopokon egyre kevesebb van.4M-ért nem tudom mit lehet most kapni, de az egyes Leaf érából leginkább talán a BMW i3 és a Hyundai Ioniq jöhetne szóba, mindkettő kiváló a célra amit írtál.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
2024-ben jön egy csomó új modell. Elég sok akció van most a meglévőkre, gondolom emiatt is, pl. Nissan Ariya 3,2M-es árkedvezmény, a Volvo XC40 Recharge-ra is láttam valami akciót, ott közel 4M-et engednek az árból készletkisöprés címen.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A megtett km. az akkukra alig van hatással, tehát ebből a szempontból ez főleg a garancia miatt érdekes (az akkukra általában 8 év/150-160k km garit adnak a gyártók).
Extrák kapcsán a hőszivattyú meglétét tartom nagyon fontosnak EV szempontból, a többi az nagyrészt az egyedi igényektől függ, pont mint az ICE-k esetén. Az, hogy Long Range vagy sem, eladásnál talán számít -nyilván a nagyobb hatótávú verziókat használtan is könnyebb lesz eladni-, de ez sem feltétlen van így, mivel ez a képesség az árazásban is megjelenik, tehát aki kevesebb pénzért keres autót, az a kisebbeket fogja keresni.
Amire még figyelni kell az a garancia, mert az import autóknál ezzel lehet gond. Vagyis szerencsésebb magyar forg.helyezésűt venni, bár nem minden gyártó szivatja ezzel a népet. Érdemes utánanézni ennek, nehogy aztán meglepetés érjen és külföldre kelljen kimászkálni garis ügyekben.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Karotta új Tesla M3 tesztje kapcsán persze ismét előjött a Tesla által újra -de sajnos rosszul- feltalált, index kapcsoló témája, és eszembe jutott ez a régi videó egy nem tudom milyen gyártó koncepció autójáról. Ebben volt egy szerintem nagyon jó megoldás (a videót oda linkeltem), amit ha alkalmazott volna a Tesla, akkor nem lenne probléma a bajusz kapcsolók elhagyása. A megoldás lényege, hogy a kormány elfordul, de a közepe -ahol a gombok vannak-, nem. A koncepcióban egy kijelző van a kormányba építve, de ez most lényegtelen.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #9615 üzenetére
Igen, illetve ha lehet Sportback-et érdemes venni, mert annak jobb a fogyasztása. Björn tesztelte hosszabb távokon.
Más: Tud valaki esetleg olyan összefoglaló táblázatot valahol, ahol minden EV-ről, modellekre lebontva megvan, hogy melyikbe milyen típusú akku van (LFP, NMC stb.)?
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #9610 üzenetére
Na akkor kíváncsi leszek, mennyire fog menni. Az úgy elég jó ajánlatnak tűnik.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #9602 üzenetére
245/45-ös van ebből, 75k/db. 300k, nem vészes. Főleg a mérethez és a speciális kialakításhoz képest.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Ezekiell #9611 üzenetére
Igen, mert a Tesla is olyan, mint az ájfon. Vannak a fanok, meg a zsigerből fikázók. Engem egyik sem érdekel.
Nagyon akartam szeretni a Teslát, mert mint EV, baromi jó autók. Csak mint "autó", egyéb vonakozásaiban, nekem nem elégíti ki az igényeimet. Ami miatt most persze szívok, mert olcsón vehetnék jó EV-t, ráadásul éppen aktuális a váltás is. Ez van, vehetek drágábban e-tront.Az I-Pace volt még versenyben, de ránéztem BRP-n, és egy Bp.-Genoa távnál annak ellenére, hogy a hatótávja és elvileg a fogyasztása is jobb az e-tronnál, több mint 1 órával többet kellene tölteni. Ennek oka gondolom az, hogy az I-Pace DC-ről sem tölthető túl nagy teljesítménnyel.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Egyébként szerintem sem olcsóbb, főleg most, hogy a Tesla ismét árat csökkentett. De már előtte is gyakorlatilag a Seal volt nevezhető valami hasonlónak az M3-hoz, viszont az is 18M volt, mint az M3. Valószínűleg, még az árcsökkentések előttről maradt ez meg, hogy olcsóbbak. Ráadásul szó sem esik supportról, szervizháttérről, és arról, hogy vajon 3 év múlva is lesz-e hozzájuk alkatrész. Mert a kínai termékek mindig ott véreznek el, hogy se támogatás, se alkatrész nincs, ha már lejött egy modell a futószalagról. Mindegy, aki ezek után még bizalommal venne kínai autót, annak hajrá! Én biztos kihagyom.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #9600 üzenetére
Vannak már kifejezetten EV-kre 4 évszakos gumik. Pl. Vredestein
Nem tudom milyen lehet, nekem külön szettem van. Nem kerül az milliókba, felnit nem feltétlen kell venni. mekkora a kerék?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A kínai autó azért olcsóbb valamivel, mert a kínai állam (kommunista párt), a veszteséget kipótolja állami támogatásokkal. Így nem nehéz versenyezni egy piacgazdaságban. Már csak azért se vennék kínai autót, mert ezzel gyakorlatilag hozzájárulnék a kínai gazdasági háborúhoz...az Ő oldalukon.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Ezekiell #9541 üzenetére
"#szaratesla"
Szerintem ezt senki nem mondja. Nekem pl. azért OFF, mert nem tetszik maga az autó, belül -számomra- vállalhatatlan az egy darab monitor, és az új index megoldás még akkor is OFF-olná a vételt, ha az előbbi kettővel kibékülnék. Ettől még nem tartom sz*rnak, sőt, nyilván kiváló a gyorsulása, a hajtáslánca, a szoftvere, a hatótávja, és egy nagyon hatékony EV-nek tartom. Csakhát az autóvétel részben érzelmi döntés is, és senki nem fog olyat venni, ami nem tetszik neki. Sajnos a Tesla kínálata nagyon egysíkú, gyakorlatilag mindegyik ugyanaz a forma (nyilván a tankot nem ideértve), így még az sincs mint más gyártóknál, hogy az X modell nem tetszi, de az Y már igen.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #9531 üzenetére
"Amiért eddig is azt vett. A százezer eurós X5 vásárló is vehetett volna Dacia Sanderot korábban 15 ezerért, aztán mégsem azt vett. "
Ez valamiért néhány embernek nem megy át. Sok szempont és elvárás van, amit egy autóvásárláskor az emberek támasztanak a járművel szemben. Ennek csak az egyik paramétere a gyorsulás, a szoftver, és egyebek, ott van még a kényelem, a komfort, a minőség. Tulajdonképpen, akinek a Tesla autói bejönnek, most kifejezetten örülhet, mert tényleg vicc áron mennek már és megkapja a gyorsulást, meg a kütyüséget is. De vannak azok -mint én is-, akiknek nem ez a fontos, hanem a kényelem, a szinte nulla menetzaj, az ergonomikus kialakítás, a minőségi anyagok. Utóbbiak sajnos kénytelenek lesznek többet fizetni, és mivel ez a szempont fontosabb, meg is fogják tenni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz tuzpenge #9459 üzenetére
Általában pont a pénzesebbeket érdekli, mert ők tudatosabbak. Többségében azoknak van több pénze, akik értelemmel élik az életüket. A saját és környezetemből vettem a mintát. Menőjenő Gipsz Jakab esetére, aki hitelt vesz fel egy 20M-es kocsira csak hogy "megmutassa a szomszédnak", szerencsére nincs rálátásom. Sokkal inkább megnézik a gazdagok, hogy mire költenek...(persze "gazag" fogalmát előbb definiálni kéne, mert mindenkinek mást jelent, Magyarországon általában ha van egy jó kocsid és egy normálisabb családiházad, már gazdagnak számítasz, de szerencsésebb sorsú országokban valahol a magánrepülőnél és egy minimum 5-10 millió dolláros ingatlannál kezdik esetleg azt érezni, hogy alulról közelednek).
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #9456 üzenetére
Szövegértés? A bukón nem parázik senki, a bukó _mértékén_ van egy egészséges vita, hogy az mennyiben nagyobb EV esetén. (Aki nem ért valamit, az meg ne fórumozzon)
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A 8 évet azért írtam, mert kb. onnantól lesz sokkal nehezebb eladni egy EV-t, az akku para miatt. Ráadásul a garik is lejárnak 8 évesen. Ezért kell eladni, pontosabban, én ezért adnám el, bár már régen nem volt 6 évesnél idősebb koráig nálam autó.
A dilemma az, hogy pl. egy Qashqai jelenleg fapad modell 9,9M szalonban, extrázva 13M. Ez kb. hasonló forma autó, mint egy Ioniq 5, ami alapáron 19M, extrázva 22-23M. 13M-ről nem tudsz akkorát borulni, mint 23-ról, és itt gyakorlatilag annyi a különbség, hogy az egyik EV, a máik meg nem az. Kategóriában azonosak kb.
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest