- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Ár-érték bajnokot avatott a Poco?
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Nem nyílnak a Foldok?
- Ultrafényes Pixel karórák érkeznek
- iOS alkalmazások
Új hozzászólás Aktív témák
-
Spizzi
tag
válasz
HaZsolt #2997 üzenetére
Nekem is képes néha droppolni és olyankor a GPU tempója esik vissza mert a CPU maxon jár. 7800X3D + 7900 XTX.
Nem kell felhasználói oldalon különösebben semmi problémát keresni, a BO6 már a harmadik játék beleintegrálva az IW9 motorba és a CoD HQ-ba. A script már spagetti, ennyi az oka. Annó hasonló volt a szitu a Vanguard idején is a WZ-ben, nem bír el egy platform ennyi játéknak a kódját egyszerre.
BO7 még siralmasabb lesz ezen a téren, az már a 4. játék ugyanarra az alapra.
(IW9= MWII + MWIII + BO6 + BO7) -
Spizzi
tag
Az Activision újra feltalálta a pénzgyár fogalmát, ezért borult meg az utóbbi időben a szokásos IW-Treyarch-Sledge 3 éves ciklus.
Eredetileg az MWII-t (2022) egy két éves epizódnak szánták, magyarán 2023-ban valamikor kapott volna egy nem teljes árú DLC-t. Ehhez képest az Acti kitalálta, hogy DLC helyett a Sledge gyorsan rakja össze az MWIII-at (2023) ami gyakorlatilag ígyis-úgyis egy DLC lett, de hivatalosan mégsem mert külön kampánya van és neve, így ez egy teljes árú (direkt nem értékűt írtam) játék lett.
Aztán 2024-ben mindenki örült, hogy a BO6 mekkora durranás lesz mert ez az első CoD ami 4 év fejlesztési időt kapott, ugyebár Treyarch a fejlesztő és az utolsó játékuk 2020-ban volt a BOCW. Na és most megint kibújt a szög a zsákból, ugyanis nem a BO6-ot.... vagyis nem csak a BO6-t fejlesztették ez a 4 év alatt, hanem mint kiderült a BO7-et is, magyarán két játékot fejlesztettek párhuzamosan. Ez így még kvázi rosszabb mint az eddigi 3 éves ciklus... az Isten se tudja mi minden van szándékosan kivágva az "előcsatározó" játékból aminek amúgy kész script... csak hogy a második játék kapja majd meg, hogy ne érződjön annyira egy mezei DLC-nek.
-
Spizzi
tag
Szerintem a következő is gatya, tekintettel arra, hogy megint BO és megint a Treyarch "gondozásában" készül. Persze attól még lehet, hogy pár fokkal élvezhetőbb lesz, de még kis összegben sem mernék fogadni rá.
Nem nagyon lesz itt CoD fronton semmi érdemi látnivaló 2026 Q3-ig (MWIV by Infinity Ward), nyugodtan lehet leporolni a régebbi epizódokat addig.
-
Spizzi
tag
Szerintem nagyon durván megcsappant a játékosok száma, gyakorlatilag lehetetlen találni HC SnD-t... bár teszem hozzá az utóbbi 10 év cod-ja közül torony magasan ez a legalkalmatlanabb bármilyen olyan játékmódra amihez háromnál több, egyszerre is funkcionálni képes agysejt kell.
Lehet itt gamepass vagy bármi ha egy nagy nulla a játék alapvetően. De HC TDM-et is ilyen 2 percig szokott keresgetni.... és teszem hozzá ez az aktuális epizód, ergó papíron milliók játszanak vele. Aztán a valóságban meg MWIII-ben még Cyber Attack-ra is hamarabb szed össze 12 embert a rendszer mint itt gyakorlatilag bármire ami nem Stakeout vagy Nuketown
-
Spizzi
tag
válasz
wjbhbdux #2654 üzenetére
Eljátszák ugyanazt mint a múltkor az MWII -> MWIII esetében. Ebből is látszik, hogy a BO6 is ordenáré nagy kamu volt, hogy 4 évig fejlesztették, mert párhuzamosan csinálták sokkal inkább a BO6+BO7. Bár alapból sem hittem el, hogy 4 évig készült, ennyire sótlan, semmilyen CoD már régen volt mint ez a BO6. Annyira 0 content a játékba hogy hihetetlen. Többnyire HC-t nyomok, de állandóan ugyanaz a 5 pálya ismétlődik, ez a sok dilettáns állat amint meglátja a vote-ba, hogy benne van Nuketown kettétöri az entert is ha kell úgy ba**za rá a szavazatot csak az legyen. Nulla fantázia, 20+ éve létező sima 6v6 játékmódokon kívűl semmi nincs itt.
De kajak, véletlen bekeveredtem egy missclicknek köszönhetően a private match making menübe, ha már ott voltam mondom szétnézek kicsit. Fél éve már a piacon van a BO6 de én esküszöm láttam olyan játszható pályákat amin szerintem életemben nem voltam még sima multi matchmaking alatt. Hatalmas ötlet volt ez a pálya választó rendszer.... gondolom azon gondolatmenet alapján jött létre miszerint hagy döntsék el a játékosok min szeretnének játszani de basszus... jó mapokat kell csinálni és akkor szeretünk játszani minden, nem kell ugyanazt a pár darabot spammeltetni orrvérzésig.
Ez az idei BO7 is hatalmas ötletnek hangzik. Falon futás meg lézerfegyverek, omnimovement meg anyámkínja... így is nevetséges már az egész gameplay, semmi konzisztencia nincs benne, úgy halok meg, hogy azt se látom ki lő le, respawnál berak fél méterre az enemy elé, a csávó elugrál meg ki diveolgat egy fél tár gépkarabély elől. Tegyétek még erre rá a falon futást biztos hatalmas siker lesz. Mondjuk a Monster függő kristályosoknál biztos nagyot fog menni az is.
Soha nem gondoltam volna, hogy visszasírom az MWIII-at, de annak a játéknak a szezonális tartalmai, azoknak a mennyisége, grindolható cuccok, eventek és miegymás egy teljesen más liga volt mint most ez amit a Treyarch hányt ide. Szerintem itt az S6 környékére lesz annyi kontent mint ott az S2.
Viszont 2026-ban MWIV by Infinity Ward, BO6 S3 még ki lesz játszva de utána parkolópálya a sorozat jövő őszig.
-
Spizzi
tag
Nálam is stutterel a játék a PC-n az update óta, szerintem náluk van a hiba, 7900XTX+7800X3D nem nagyon kéne droppolgatnia.
Remélem jön a patch hamar mert amúgy kva jó lett Verdansk, csak ez bosszantó szépséghibája egyelőre.
-
Spizzi
tag
Én vagyok az egyetlen aki HC-ban csak fekszik-kel?
Kb. 6-7 CoD óta csak a HC-t tolom multiba, de itt valami eszméletlen, hogy az esetek felében azt se látom honnan lőttek le és ki, a másik felében igaz látom, de ugyanúgy én halok meg. Mindig a tabella közepétől lefelé zárom a meccset, olyan 0.3-0.7 k/d-al. Mondanám, hogy skill issue de core-ban szinte kivétel nélkül mindig top3 és 1+ a k/d holott core-t utóljára valamikor a WWII környékén játszottam utóljára.
Mindegy is igazából játszom akkor azt ami megy is mert core-ban sem olyan vészesen sz*r a TTK ahhoz képest, hogy Black Ops, de mindenesetre nekem ez rendkívűl furcsa.
szerk.: bocsi nem válaszban akartam Zoltn
-
Spizzi
tag
Mai napig azt tolom ha néha CoD-ra vetemedem. Se előtte, se utána nem tetszett annyira még játékmód ebben a szériában.
Egyébként vannak félinformációk amik általában mindig bejönnek, hogy a 2026-os epizódot a Infinity Ward csinálja MW4 néven, és azzal párhuzamosan érkezik a DMZ 2.0.
Lehet, hogy a vérpistik nem szeretik, de valszeg kva sokan játszanak vele mert ennyi idő után is nagyjából 20mp a meccskeresés akármelyik mapra. Biztosan látják ezt a kiadónál is és nem akarják veszni hagyni ezt a casual-taktikus(abb) réteget. Ami örvendetes mert személy szerint az egyetlen mód amit élvezek. Csak ha már extraction shooter lehetne tovább is fejleszteni majd, hogy ne csak ilyen limilomi küldik legyenek, hanem rendes valuta, vendorok, player driven market stb... mint minden egyéb ilyen játékba.
Akinek DMZ elvonási tünetei vannak próbáljátok ki a Delta Force (demó még) Tactical Turmoil módját, 1-1 próbálja koppintani az MWII 2022-t, azzal a különbséggel, hogy itt van shop meg kicsit több a content. Amíg nem lesz DMZ 2.0 én biztos ezt fogom tolni.
-
Spizzi
tag
A béta tapasztalatok és most a játékmód felsorolás után nekem is az az érzésem, hogy agyatlan ugrabugra daráló lesz az egész játék, egyetlen egy olyan játékmód sincs ami nem a CoD örökség szerves része 15-20 éve. Oké talán a Gunfight, de azt is az Infinity Ward-tól csórták, ráadásul ezt a 6v6 baromságot sem értem belőle, igazából ennyi emberrel ez csak egy no-respawn TDM.
MW2019 - Gunfight, Ground War, Battle Royale, Plunder, Cyber Attack
BOCW2020 - Dirty Bomb
Vanguard2021 - Nem jut eszembe a neve, de a kastélyfoglalós, atombomba-dobós, hatalmas méretű DOM.
MWII2022 - Invasion, DMZ, és limitált ideig Big CTF ami nagy fun volt.
BO6 2024: ???
Értem én, hogy 2018 BO4-ig bezáróan ez volt a CoD és ennyit tudott, csak az elmúlt fél évtizedben nem ehhez szoktam hozzá, hanem, hogyha már full liveservice a játék, akkor próbálnak mindig újítani, csavarni egyet valamin. Semmi grandiózus játékmód nem lesz benne, ezáltal nagyobb, vertikálisan és horizontálisan is összetettebb térkép sem.
Számomra egy baromi unalmas, valószínűleg 2-3 hét után kiüresedő eresztés lesz az idei. A "nosztalgiázóknak" és a Monster függő, napi 10 órát a gép előtt töltő egyéneknek elhiszem, hogy tetszik a BO6, én idén nem kérek ebből 10 m² pályákon való vetődés-csúszás, 30km/h-al való sprinteléses agymenésből. Lehet mondani, hogy mindig ez volt a CoD, de nem... az utóbbi 5 évben nem ez volt és 5 év nekem elég volt megszokni a változást annyira, hogy az legyen a saját "standerdem".
-
Spizzi
tag
Érdekes, ha rossz májú akarok lenni azt mondanám, hogy azért, nehogy a korai review-ok elindítsanak egy refund + kritika hullámot a megjelenés előtt pár nappal.
Egyáltalán nem jó előjel az ilyesmi, még az MWIII szánalmas kampányát is engedték játszani. Akkor ezek alapján milyen lehet ez a kampány?
-
Spizzi
tag
Tegnap mentem pár kört, hogy megnézzem változott e valami és meglepődve tapasztaltam, hogy igen, ráadásul a pozitív irányba.
A grafika valahogy jobban összeállt, valamit csináltak vele az tuti mert most nem úgy nézett ki, mintha a kutya szájából rángatták volna elő. Lehet feljebb tekerték a texture streaming-et PC-n, nem találkoztam olyan elmosódott, 10 bites objektekkel mint week 1-en.
A movement delay-t is alakították, nincs olyan borzalmas "input lag" jellegű késés a gombnyomás és a dive, slide stb. között. Mindamellett, hogy a kamera rángatózás is mérsékelve lett, nem szédültem 10p után.
A fegyver balanszot is megoldották, mentem mind a három elérhető AR-el, és sikerült a top 1-2. helyet hozni csapaton belül mindegyikkel, használhatóak lettek, inkább stílusukban térnek el most már egymástól, de objektíven egyik sem jobb mint a másik, preferencia kérdése. Azt a kis Jackal SMG-t is nerfelték szerencsére nem mindenki azzal ugrált.
Ami viszont továbbra sem tetszik azok a térképek (ez hozza magával a rossz spawn rendszert is). Nem értem miért jó ez az arena shooter gameplay, folytonos dara szünet nélkül. Ez engem nem kikapcsol egy fárasztó nap után mint eddig, hanem belekényszerít egy konstans, sweaty versenyhelyzetbe, mintha állandóan CDL selejtezőbe lennék. Picik és botegyszerű felépítésűek a pályák, ez az új Babylon konkrétan egy Shipment, annyi különbséggel, hogy konténerek helyett kőfalak vannak, de az egész felépítés ugyan az. Középen van egy picike tér ahová 4 oldalról lehet bemenni, a külső részen meg körbe lehet futni, max annyi, hogy shipmentől 1.5x nagyobb az egész, de az még mindig a mikro kategória.
A másik a hangok és hangeffektek. Nem értem mitől halk ennyire a játék, olyan mintha a windowsban húztam volna le 100-ról olyan 70 környékére a hangerejét az alkalmazásnak. A hangeffektek továbbra is szörnyűek, nagyon gagyik, a kiemelt kedvencem amikor a watchdog helo-t próbalom lelőni és a hitmarker olyan mintha kongatnának egy bádog fazekat fakanállal.
A TTK szerintem nem jó még mindig, rengetegszer az az érzésem, hogy az ellenfelek nagy részéhez, "csak még egy golyó kellett volna bele" mielőtt kifogy a táram vagy sikerül bemenekülnie valami mögé. Nincs meg ez a folytonos, töretlen killfeed kielégülés játék közben ami nagyon frusztráló. SBMM, Desync, server lag.... lényegtelen, fogjuk amire akarjuk, de ezzel a TTK-al még nagyobb beleszólása tud lenni a párharcok alakulásába, mert amikor alaphelyzetben 4 golyó kell az emberbe de most 5.-re se hal meg az feltűnik, de amikor alapból kell bele 7, akkor nem érzed annyira a különbséget, hogy még a 8.-ra se hal.
Week 2-re feljött nálam a játék 3/10-ről egy stabil 5/10-re, ami még könnyen mehet feljebb ha továbbra is ilyen elánnal figyelnek oda a community feedbackre egy olyan 6-6.5/10 környékére. Pozitív csalódás, hogy 2 nap alatt sikerült a frusztráló és idegesítő dolgok bő felét javítani vagy variálni rajtuk. Ettől függetlenül ez a játék alapjaiban nem tud egy kiemelkedő epizóddá válni, de ez mindegy is... ha a kis személyes skálámon eléri a 6/10 környékét a játék az már azt jelenti nekem, hogy játszható és az első sale kereteiben vissza is vásárolom amit refundoltam.... amit még 1 héttel ezelőtt nem tartottam a legkevésbé sem valószínűnek.
(Arra leszek még kíváncsi, hogy a HC mennyit tud dobni majd az élményen, de az úgyis release után derül ki)
-
Spizzi
tag
Ahányan vagyunk annyiféleképpen éljük meg a játékot ahogy Acheron is írta.
Itt nem arról van szó, hogy "taktikai" játéknak kellene, hogy legyen, mert igazad van sose volt az és azt kívánom soha ne is legyen mert ez a széria tényleg nem erről szól.
Amit én megpróbálok átadni vagy amire rávilágítani próbálok, hogy attól nem lesz taktikai egy shooter amiért a különböző aspektusai példaértékűen vannak kidolgozva. Gondolok itt a grafikára, ami nem csak a textúrák sűrűségét takarja, hanem a bevilágítást, art design stb... nézd csak meg amiket felraktam képeket egy korábbi hsz-ben. Vagy mondhatnám akár a hangokat is, ami szintén nem csak annyit jelent, hogy mennyire hangos vagy halk, hanem az általános hangminőség és a keverés. Egy fórumtárs még a nyáron szellemesen, de abszolút jogosan egy régi sokol rádióhoz hasonlította a BO6 hangeffektjeit. Dobozos, élettelen, unrealisztikus hangzás a fegyverek, trappok miegymás. Vagy mondhatom akár az animációkat is, a kis finom mozgások ahogy MWII-ben jobbra-balra dönti a fegyvert a karakter a mozgás hatására, vagy akár ahogy az MW2019-től kezdődően az IW olyan részletekre odafigyelt, hogy távcsőbe nézésnél a karakterek becsukják a másik szemüket mint irl is a pontosabb látás érdekében.
És akkor ezektől a részletektől jó egy cod? Röviden nem, bővebben igen, de hosszú lenne kifejtenem meg amúgysem értünk valószínűleg egyet. Részemről és sok ezer más ember részéről aki köpködi a BO6-ot pusztán annyiról van szó, hogy tudjuk, hogy ezek a csapatok képesek minőséget is lerakni az asztalra mert korábban már sikerült nekik 1-2x, de valahogy mostanra mégis szarnak bele, persze az ára ugyanannyi de inkább drágább. Van az a mondás, hogy egy bizonyos szint felett már nem megyünk egy bizonyos szint alá. A COD-on kívűl is próbálom ezen bölcsességet beépíteni az értékrendembe a való életben. Szóval ezért pörög nálam még mindig az MW2019 - MWII, és ezért kapok hányingert ezektől az olcsó, kukatúró szemetektől ahol 8 töltény van a revolverben, holott a modellen a forgótárba 5 férne el (aka. BOCW). Ahhoz tudnám hasonlítani, hogy jelen pillanatban irl egy 2015-ös Swift Sport-om van, aztán jövőre át kellene üljek egy mittomén' 2005-ös WagonR-be amit ugyanannyiért kell megvegyek mint előtte a sportot.... mert csak, idk, hogy miért.... mert csak. Neked nem lenne a fejedben pár kérdőjel, vagy esetleg némi düh? Hááát nagyjából ugyanaz, nyomom a gázpedált oszt' megy, mondjuk fele annyira se. A kormány tekeredik de nem úgy, jobban is billeg az úton.... de azért szórakoztató nem? Aha, nagyon valóban.
A COD a világ legnagyobb identitás válságban szenvedő játéksorozata. Nem tudnak egy csapásvonalat kijelölni és azon haladni minden eggyes résszel picit reszelve. Csaponganak össze-vissza, full lutri egy-egy rész általános minősége is. Figyelj, más cégek nem élnének túl egy ilyet. Ha az Apple az iPhone 15 után (MW2019) kiadná iPhone 16 néven a Galaxy A10-et (BO6), szerinted mi történne? Persze valaki arra is azt mondaná, hogy "amúgy tök jó, az iPhone mindig is ilyen volt, lehet rajta telefonálni meg fotózni, csak most éppen recseg a kihangosító meg hulladék a képminőség de azért fun.... uwwwu"
-
Spizzi
tag
Soha nem azzal van a baj, hogy mekkorák a pályák, hanem a méretbeli diverzitás hiánya, ill. nem a megfelelő játékmódok vannak a hozzájuk passzoló pályákon.
Ott van pl. az MWII ahol pont fordítva van, a legtöbb multi map egyszerűen túl nagy és bonyolult felépítésű a sima 6v6-hoz. Oda simán belerekhattak volna Strike, Mercado stb. hasonló méretű pályára 10v10-et.
BO6 ahogy elnézem meg a nagyobb pályák hiányában fog szenvedni, ami azért baj, mert az egész gameplay egy agyatlan, szüntelen dara. Olyan minden meccs mintha egy MW epizódban csak shipmentet tolnál. Nem kell figyelni a hangokra mert annyi minden történik egyszerre kis helyen, hogy amúgy sem tudnád szeparálni őket, nem kell figyelni az ellenség lehetséges útvonalaira mert olyan kicsi a pálya, hogy mindenki spawnol mindenhova stb... ezért (is) lesz többnyire unalmas nagyon hamar ez a játék mert csak a daradaradara megy, nincs 10mp szünet sem a gameplayben amikor lenne időd gondolkozni, taktikázni, hallgatózni vagy akármi. Sikerült egy mezei run n' gun cumóvá alakítani a játékot, ami sokkal inkább hasonlít egy Quake-hez, mintsem akár két évvel ezelőtti önmagához.... amivel nem lenne baj, ha a naptár 2002-őt mutatna, de így 25' derekán ez így ebben a formában inkább ciki.
-
Spizzi
tag
A GP miatt 2024 Q4 biztosan úgy lesz lehozva, hogy a "legtöbbet játszott COD a BO6", az megint más, hogy ez pénzben mit fog jelenteni a kiadónak.
Az MWII elment 30 millió példányba, az 30m x 70 euróval számolva 2.1 mrd.
A BO6-ból a GP miatt kevesebb fogy (meg azért is mert ránézésre is gagyibb, ill. Treyarch codok nem fogynak jól mostanában), legyen mondjuk 20m x 80 euró, az 1.6 mrd. Itt létrejön egy 500m difi, amit 15€ GP-vel számolva 33+ millió olyan előfizető kellene akik csak dedikáltan a BO6 miatt fizetnek elő újonnan... nekem lehetetlenségnek tűnik. Illetve azt sem tudom, hogy a GP-ok mennyire hívei a mikrotranzakciózásnak, pláne ha 15 eurótól indul a kis kutya kukija meg két embléma értelmes operátor nélkül még... ami önmagában 1 havi előfizu ára.
Nem vagyok közgazdász, pláne nem Acti által alkalmazott pénzügyi szakember.... biztosan kiszámolták miért éri ez meg nekik így, de a béta alapján nekem úgy tűnik csak azért, mert GP nélkül a Core TDM-hez is 5 percig keresné a meccset olyan Februártól környékétől. Azt a 30 millió plusz előfizut meg nyilván szét kell osztani 11-12 hónapra ami mindjárt barátibb mint a launch hónapjától elvárni azt egyben... csak itt meg bejön a képbe, hogy a shareholderek negyedéves chartokat néznek, nem ígérgetéseket, hogy "nyugi, jövő ilyenkorra tuti kijön a matek", pláne ha a 24 Q4 gyengébben fog teljesíteni mint a 23-22 Q4, megindul egyből a betyárkörte és veszik ki a zsetont az ACTI-BLIZ-ből.
-
Spizzi
tag
Az első nap játszottam a bétával csak, most nem tudom mi a helyzet már. Nem merek jászani a refund miatt, olyan 1 óra 50p körül tettem le mert tudtam, hogy refund lesz belőle és a 2 órát nem szabad meghaladni.
Ha a hétvégéig visszajön a pénz akkor a free accesbe ránézek megint, bár ha már most megunták az emberek az egyetlen újdonságnak nevezhető dolgot, a mozgást, akkor nem tudom, hogy mit tud tartogatni ez a CW 2.0. Maga a gameplay annyira nem jó mint egy MW-ben, hogy tartalom nélkül is a hangulat elvigye a hátán (aka. MWII, ahol kajakra semmi kontent nem volt 1-1 szezon között, de legalább jó volt maga a játék alapja ami bent tudott tartani). Ha ugyanúgy mindenki csak diveolgat meg slideolgat azért kár ez a BO6, azt lehet az MWII/III-ben is. Ha tippelnem kellene, ez az első és egyben utolsó rész is amiben van Omnimovement. Kíváncsi leszek az eladásokra és hogy mennyi playert tud megtartani a játék megjelenés után, az semmilyen indikátor funkcióval nem bír, hogy az epilepsziás streamereknek tetszik a béta és teljesen felsz*opták a játékot, miközben a maradék 99%-nyi casual Okt. 25. után csak döglődik-vergődik és Dec. 1.-re már ment is az uninstall a tábor legalább felének. Azon se lennék meglepve ha a Sledge vagy IW kapná a parancsot az Acti-től, hogy a saját játékuk előbbre lett hozva 2025-re, mert a BO6 nem fog elbírni egy "DLC"-t mint az MWII. (Volt már ilyesmire példa korábban, hogy a studió menetrendeket megcserélték)
-
Spizzi
tag
De szép dolog ez az új omnimovement, igazi háborús shooter játék hangulata van.
Call of Empire: Palpatine Ops, nesze nyócvan' ejuró
-
Spizzi
tag
válasz
zozika84 #287 üzenetére
Sietve tenném hozzá, hogy időközben az MW2019 grafikailag butítva lett az MWII 2022-es megjelenésekor, hogy ne legyen annyi összehasonlító videó YT-n az újabb részekkel.
Az én szememnek még a Vanguard is szebb mint bármi más a Vanguard után. Van erre az egészre egy teóriám ami nem biztos, hogy teljesen fedi a valóságot, de biztosan van alapja.
Az MW2019-el ugyebár behozták az új motort (IW8), ami végre váltotta a COD4 (2007) óta használtt IW4.x verziókat.
Utána 2022-ben megint volt egy váltás az MWII 2022-el (IW9), és ezt a motort kapta meg később az MWIII 2023 és most a BO6 is.
A legnagyobb különbség az IW8 és 9 között, hogy a 8 az egy direkt PC-re és konzolokra szánták, míg a 9 egy multiplatform engine. Ez azt jelenti, hogy a 9-et tudnia kell futtatni 2 konzol generációnak, PC-nek, Androidnak és iOS-nek is. Sokkal könnyebb így az asset átjárás a különböző játékok között, ha megcsináltak / lefejlesztettek valamit az asztali MWII-höz, akkor azt két kattintással betudják tenni... teszem azt pl. a Warzone Mobile-ba. Kevesebb idő minden így, az idő meg pénz ugyebár.
A baj ezzel az, hogy nem lehet "túl jó" dolgokat csinálni, mert az összes hardvernek bírnia kell mindent amit létrehoznak. Egy mobiltelefon pedig rendkívűl visszafogja az asztali verziókat.
Ezeket a képeket még valamikor 2022 végén csináltam MW2019 vs. MWII PC ultra grafika.
Aszfalt & betonfal MW2019 (RT On mert az IW8 támogatta)
Aszfalt & betonfal MWII 2022 (RT Off mert nincs integrálva az IW9-be)
Amikor is bármiféle minőségbeli ugrást lehet remélni a szériától az 2026-ban lesz az Infinity Ward új játékával, mert sanszos, hogy megint új motort csináltak az IW10 képében. A kérdés az, hogy a mobilverziók maradnak e 9-en és jóvanazúgy' vagy kapják azok is az upgradet. Csak remélni tudom, hogy ezúttal direkt asztali hardverekre fejlesztik a játékot hátráltató tényezők nélkül.... amibe beletartozik az is, hogy valószínűleg búcsúzik az XBOX One és PS4 verzió a kínálatból, ami több mint időszerű. Szvsz. senki ne várjon csodát se a BO6-tól se a jövőévi BO7?-től, mert esélytelen amíg nincs új engine, meg egyébként is.... Treyarch, víz helyett is Monstert ivó, enyhén ADHD-s, mérsékelt epilepsziában szenvedő egyedeknek gyártanak játékot, akik habzó szájjal rángatóznak ha már 5 mp el telt úgy, hogy nem tudtak bemutatni két bunnyhoppot egy visszaszaltó harántfekvéses trickshotot.
-
Spizzi
tag
Kipróbáltam este én is, így elöljáróban ennyit, azt hiszem többet mond minden szónál.
Csak, hogy egy kis review is legyen.
Van gond nem kevés a játékkal, de ami a legrosszabb, hogy ez nem egy COD nekem. MnK játékosként rémálom ez az egész új mozgás, konkrétan konzolokra van tervezve a játék. Omnimovement ugyebár, tudsz sprintelni és ugrálni minden irányba ami papíron jól hangzik, de PC-n ez a gyakorlatban valahogy úgy néz ki, hogy tegyük fel elakarok ugrani balra és nyilván közben lőni, akkor először is kell az A betű mert az a balra, kell a SHIFT, hogy fussak, kell a CTRL ami a dive, és ha még nem állt görcsbe a bal kezem akkor esetleg tudok lőni a jobbal. De komolyan, miért kell amatőr zongoristának lennem, hogy tudjak codozni? Egyszerűen természetellenes az egész.... PC-n ki nyomkodja a A/D-t ha oldalra akar menni? Csak a W és az egérrel változtatom az irányokat, de W nyomvatartással hiába rángatod az egeret oldalra úgyis csak előrefelé fog ugrani. Kontin meg csak kitolod a sticket 0.2 mp alatt ahová akarod és kész, MnK inputban meg egymást blokkolják az ujjaid ha valami advance movementet akarsz megcsinálni. Lehet én vagyok csak a balf...ácán, de a többi PC player akivel együtt toltuk is ugyanerre panaszkodott, hogy amíg kigondolja milyen kombinációt kell eljátszani a billentyűzeten már régen hátba lőtték.
De tegyük fel működik a mozgás, már az izommemória részévé vált, ugyanúgy kutyakaki az egész. Olyan input delay van mindenen, hogy az hihetetlen. Mikor dive-olni akarsz konkrétan érződik, hogy a karakter előtte ráfeszít lábbal az ugrásra... ezek a BO6 operátorok a sorozat legbénábbjai eddig, szabályosan be kell melegítsenek minden megmozdulás előtt nehogy megránduljon valamilyük. Illetve az oldalazó sprintek miatt nagyon furcsa az összes POV animáció, olyan minden mintha slowmo-ban történne, billeg a kamera ide-oda, olyan bénán tartja a fegyvert is, szédültem játék közben.
Ami a core gameplay-t illeti, és ez most abszolút szubjektív, lehet valakinek pont ez fog bejönni... mondjuk szerintem itt PH-n a többségnek inkább pont nem fog.... az a meccsek üteme és dinamikája. 1-2 kivétellel nagyon kicsik a pályák, itt nem arról van szó, hogy hamar odaérsz az akcióba....hanem konkrétan az akcióba születsz bele. És aki azt hiszi, hogy csak a spawnpointok a szarok és majd patchelik az csalódni fog, mert ilyen 15 négyzetméteres pályákon nem lehet lerakni úgy valakit, hogy garantáltan ne valaki elé, mellé vagy mögé érkezzen. A játék arra ösztönöz, hogy menjél előre gondolkodás nélkül és lőjj mindenre amit látsz, megállás vagy pihenő nélkül. Nincs is mit taktikázni, az összes pálya összes lane-je full open, az ügyesebb vagy aki hamarabb kezdett lőni nyert és ennyi. Nem hallasz trappokat, nem tudod behatárolni honnan jönnek a lövések mert a hangkeverés és minőség nagyon tompa, illetve halk is a játék. Direkt megnéztem a külső DAC-on, a BO6 kb. átlagban 25 dB-el halkabb mint az MWII, de a hangkeverés miatt a lövések, trappok, operator speech miegymás ami fontos lenne a gameplayben szerintem simán 35-40-el is. Olyan a játék mintha karakter akit irányítasz bedobott volna gyorsan két 4 centest a meccs előtt, dülöngél összevissza, nem lát, nem hall normálisan meg még be is van lassulva kicsit, darabos a mozgása.
Grafikáról nincs mit írni, nagyon ratyinger, de szerintem csak arról van szó, hogy a texture streaming meg a shader cache még nincs aktiválva rendesen, mert nagyon terhelné a hálózatot kiszolgálói oldalról is és ilyen hirtelen nagyméretű player tömegnél máshol van a prioritás, így legalább valamivel kevesebb a packet burst. ((Amit alapból nem értek az MW2019 óta, hogy legalább PC-n miért nem engedik lehúzni a teljes shader készletet a merevlemezre, hogy ne meccs közben streamelje a HQ textúrákat, fele annyi packet burst nem lenne garantálom.))
Egy szó mint száz, ez egy 80/110 eurós xDefiant premium edition, ha szeretted az MW2019-et vagy MWII-t akkor ezt nem fogod, de nagyon nem fogod, as simple as that. Bármiféle minőséget messze kerülő, egy végtelen fapados, árkád reflex shooter amit más kiadók általában ingyen szoktak adni, mondván el megy a sorja között meg elbírja a hátán az igazi AAA portfóliójuk bevétele amolyan utánfutó gyanánt. Úgy kb. 10 évvel ezelőtt az akkori COD-ok közé tudott volna illeszkedni, nagyjából minden téren azon a szinten van. A Sledgehammer tudjuk milyen tehetséges banda... na oda állhat mellé és megfoghatja a Treyarch is kezüket, de előbb ahhoz is kérjen engedélyt, mert ezek 4 év alatt raktak össze egy nagy rakás szart, az SHG-nek meg elég volt 1.5 év a nagy rakás szarhoz. Itt és most fogadom meg, hogy egyetlen COD sem fog érdekelni a jövőben amit nem az Infinity Ward készített. Szóval ezen tényállás szerint majd valamikor 2026 környékén újra COD-ozhatok, mert a nyakamat rá, hogy a 2025-ös epizód a Black Ops 7 lesz, ami egy DLC a 6-hoz majd valami OG BO1 & 2 nosztalgia pálya csomaggal mint az MWII->MWIII esetében, ez a main year + DLC year biztos bejött, mert a második évben 0 effort, 0 creativity üzemmódban 20 dev-ből alló tartalék csoport össze tud tákolni valamit amit ugyanúgy el lehet adni 80 euróért.
-
Spizzi
tag
Jó játékot mindenkinek este, aztán reméljük idén végre egy jó codot kapunk.
-
Spizzi
tag
válasz
zozika84 #173 üzenetére
A szerverek alapvetően jók, a gondot az okozza, hogy nem a legközelebbire tesz rá, hanem egy randomra aminek a környékén pont talált olyan játékosokat az SBMM ami hozzád nagyjából passzol. Van mikor te vagy a szerencsés és kapsz egy Frankfurt / Párizs tengelyen valamit, van amikor meg a többiek, Moszkvával meg a halál tudja mivel.
Nálam az MWII gunfight az elmúlt 2 hónapban rendszeresen azt játsza, hogy vagy én vagyok 100+ pingben NA szerveren ők meg 30 körül, vagy az NA playerek vannak nálam 100-al és én 30-al. Btw..... gunfightot miért csak a jenkik játszanak?
de komolyan, 9/10 meccsben amcsi a csapattárs meg az enemy is, bár annyi baj legyen, kellemesebb kompánia jóval mint az oroszok, de cserébe be nem áll a szájuk, ezek egyfolytába beszélgetni akarnak.... több a duma mint a játék.
BO6-al biztos nem lesz gond egy jó ideig, minél többen veszik meg (vagy gamepassoznak), minél többen keresnek meccset egyidőben veled párhuzamosan, annál nagyobb az esély, hogy a közelben lévőkből össze tudja ollózni a lobbyt orbitális ping meg packet loss nélkül. MWII-vel is olyan fél éve kezdődött ez, hogy nehéz lobby keresés meg amit talál is szar, nyilván mert elvesztette a bázis olyan 90%-át kb. megjelenés után másfél évvel.... nekem előtte semmi gondom nem volt a szerverekkel. MWIII-ről nem tudok nyilatkozni tekintettel nem játszok vele, de elvileg ott már startkor is szarok voltak a szerverek... bár nagyon messze van a legtöbbet eladott epizódtól az is biztos, szóval lehet csak szimpla player hiány az oka.
-
Spizzi
tag
Na csak meggyőztek, hogy meg kell vegyem ezzel a kis show-al.
Béta előtöltve, nincs más hátra mint várni a péntek estét, aztán majd úgyis olyan amilyen most már. MWIII-től lejjebb nem lehet semmi, az egyetlen elvárásom, hogy attól legyen jobb, az meg azért látszik tisztán, hogy ez garantált.
(Verdanks-nak külön nagyon-nagyon-nagyon örülök, hogy visszahozzák a WZ 5. évfordulója alkalmából jövő tavasszal, továbbra is tartom a véleményem, hogy az első és egyben utánozhatatlan WZ térkép a mai napig, pedig azóta volt már másik 3, egyik sem a játék javára vált.)
-
Spizzi
tag
Az új movement nekem se tűnik vészesnek, ha a pro streamerek így használják ki akkor az én 1.3 - 1.4 KD lobbyjaimba még ennyire sem lesz vészes. A gunplay is jó, nem a BOCW vacak kis gagyiság, inkább MW-s, ami mindenféleképpen dicséret. A TTK-t így első ránézésre olyan 125 HP körül saccolom, semmiképpen nem az MWIII undormány ami olyan 200-an érződik alsó hangon. (Bár HC-t tolok 90%-ba szóval nem izgat a core TTK különösebben.)
A mastery camo-k brutál jól néznek ki sztem. Mindent összevetve amit eddig láttam meggyőző, nyilván lehetne jobb, de ezt minden évben elmondjuk... várom, hogy a zombihoz és a wz-hez érjen a show, az mp-el nem lesz különösebb baj.
-
Spizzi
tag
Bizalomkeltő a trailer. Azok a pár héttel ezelőtti PS4 gameplay-ek inkább elvették a kedvem tőle mintsem meghozzák, graf jó, animációk jók....így kívülről persze, aztán az megint más, hogy milyen érzés játszani vele élesbe. A NEXT esemény még megvárom, hogy igazi gameplay-t is lássak, aztán majd meglátom.
-
Spizzi
tag
válasz
kill_switch #97 üzenetére
Sehová nem fordult a véleményem, a Vault Edition tartalom tekintetében a BO6 esetében sokkal jobban megéri mint bármikor előtte.
Az már teljesen más kérdés, hogy a játék személy szerint nekem nem tetszik a kiszivárgott felvételek alapján, így valószínűleg kihagyom. Viszont tartom a véleményem, hogy akinek tetszik ő jól fog járni a Vault Edition-el. (Legalábbis jobban mint a tavalyi Vault-al, vagy azelőttivel... előttivel...stb)
Az MW19 egyáltalán nem a pewpew kaboom kategória volt, mai napig utánozhatatlanul realisztikus, basszusos fegyver hangok, robbanások egy igencsak élvezetes gunplay-el megtámogatva. Nem hinném, hogy az emlékek szépültek csak meg, tekintve, hogy a hétvégén mentem pár kör SD-t a játékban és még mindig a legszebb, legjobb, legimmerzívebb epizód.
-
Spizzi
tag
Nagyjából 15 perce nézem ezt a gameplay-t és csalódottsággal kell realizálnom, hogy hiába a 4 év fejlesztési idő és miegymás, ez megint ebbe a "pewpew kaboom" full árkád fostenger legmélyébe merűlő szemét, amelyből az Infinity Ward az egyetlen aki próbálta kirángatni a szériát az MW2019-el és MWII-el.
Ezek a mozgási animációk, fegyverhangok, a gunplay érzete basszus... ezt a szintet már régen elhagytuk, kb. az F2P mobilos játékok rekedtek meg még itt. Lehet itt akármilyen omnimovement meg zombimód ha ilyen olcsó hatása van a játéknak.
Tudom, hogy feltört PS4, abból is valami alpha verzió amit streamel a srác, de lényegtelen mert a grafikán kívűl úgy sem lesz jobb semmi 2 hónap múlva sem. Igazából olyan ez a játék, hogy fogtak egy random codot valahonnan 2010-2018 közöttről, átportolták IW9 motorra, kicserélték a modelleket és pályákat és kész, semmivel nem érzem így videón keresztül egy hangányival sem minőségibb, modernebb alkotásnak mint pl. a BO4-et. De ezzel a motor cserével is csak azt érték el, hogy "Modern Warfaresebb" lett a játék, ami lefordítva azt jelenti, hogy az MW rajongóknak nem fog tetszeni mert ahhoz túl gagyi és Black Ops-os, a Black Ops rajongóknak meg azért nem mert mégiscsak bonyolultabb és körülményesebb a gameplay a sima futsz-lőszön kívűl mint egy szépkori Black Ops-ban. Igazi loose-loose szitu.
Na legalább megmarad 110 euróm másra, aztán jövőre vagy azután hátha szállít valami értékelhetőt az Infinity Ward. Majd a bétára még azért ránézek, de kétlem, hogy be tudna csípni.
-
Spizzi
tag
Írtam, hogy PS4 (tehát 11 éves, de 11 éve is midtier hardver) és, hogy kitudja mikori (2022? 2023?) valamilyen alfa verzió. A grafika a legkevesebb amit ezeken a felvételeken nézni kellett. Egyértelmű, hogy a PS5, vagy a PC Ultra preset nem így fog kinézni az 1.0-ban.
A hangok szerintem egész okésak a Treyarch-hoz képest, nem a realizmus az erősségük mint az IW-nak, de nekem ami átjött a videókból, hogy azért jelentősen jobb minden hangeffekt mint a CW-be. (Bár ezt önmagában még nem nevezném én sem teljesítménynek, hogy attól a förtelemtől jobb valami
)
-
Spizzi
tag
Pár képet mentettem azért.
-
Spizzi
tag
Egy emberke valahogyan egy feltört PS4-en hozzájutott a játék egy alpha verziójához és szabadon tesztelgeti a játékot.
Twitter fiók [link] ahová negyedóránként rak fel új videót, de már az összes pálya thumbnail képét, a menüről videókat stb. is tett fel.
Biztosan hamarosan kapja a tiltást, ha később látod a hsz-t de link csak egy bannolt fiókra irányít addigra Reddit-en még hátha lesz fent belőlük. [link]
-
Spizzi
tag
Mivel pár hét és indul az early acces béta biztosan vannak páran akik előrendelnék a játékot. Két verzió van ugyebár, a drágábbik, a Vault Edition (110 euró), viszont én személy szerint azt fogom választani, nem pedig az olcsóbbik, Standard Edition-t (80 euró).
Összeségében 30 eurónyi különbség van és az idei prémium verzió az elmúlt években torony magasan a legjobb tartalom tekintetében. Megpróbáltam kiszámolni, hogy miért éri meg a Vault Edition, abszolút értékben.
Ha a kapott tartalom teljes értékét nézzük, amit úgy lehet megállapítani, hogy egy adott CoD elstartolása után külön-külön megvéve mennyire jönne ki az annyi, akkor az alábbiak szerint alakul:
Lesz egy blueprint és egy operator pack is, mindegyikben 4-4 darabbal (+1 kés). Az elmúlt 5 év CoD Store tapasztalatai alapján a 2400 CP-be kerülő kategóriába esnek az olyan bundle-ök amelyek legkevesebb 1 db operátort és blueprintet tartalmaznak. Mivel ezek a store-os csomagok jellemzően tartalmaznak még matricákat, emote-okat stb. így 4 db helyett csak 2 bundle-nyi tartalomra osztanám fel, tehát 2x2400 = 4800 CP, ami legkevesebb 40 eur (4000+1000 bonus CP csomag 39.99 eur)
Megkapjuk automatikusan a Season 1 indulásakor a BlackCell Pass-t, ami financiálisan két dolgot jelent, az egyik, hogy spórolunk 1100 CP-t mert nem kell megvenni a standard Battle Pass-t, illetve a BlackCell miatt még kapunk pluszban 1100 CP-t, tehát összesen 2200 CP pluszban leszünk...vagyis lennénk, de ha végigjátszuk a szezont akkor a mezők teljesítésének a végén szintén kapunk még 1400-at. Tehát összesen 3600 CP, amit legkevesebb 30 euróért tudnánk megvenni. (2000+400 bonus CP csomag 19.99 eur + 1000+100 bonus CP csomag 9.99 eur + 200 CP csomag 1.99 eur) vagy ha a BlackCell-t dedikáltan szereznénk be az első szezon indulásakor mert csak a Standard Edition-el rendelkezünk akkor 30 eurót kérnének érte, ami önmagában az egész Vault Edition felára. (Zárójelben itt még kiemelném, hogyha te azt a 30 eurót dedikáltan CP-re költöd el ami a számolásban volt és nem a BlackCell-re akkor nyilván nem is lesz hozzáférésed hozzá, tehát elesel a BlackCell előnyeitől amit lásd lentebb)
Ide a BlackCell-hez még annyi, hogy aki nem ismerné ez a cucc azt tudja, hogyha van egy komolyabbnak számító mérföldkő a Battle Pass-ban, tehát egy egyedi fegyver blueprint vagy operátor akkor annak elérésekor az eredetin kívűl felold rá még egy második variánst is pluszban ebben az arany-fekete stílusban amire a neve is utal, sőt, van egy külön dedikált jutalom is egy olyan operátorral ami nem egy standard-nek egy új variánsa, hanem csak a BlackCell fizetőknek érhető el. Illetve instant szezon induláskor azonnal kapsz 20 Battle Pass pontot, amivel rögtön teljesítetted a szezon 1/5-ét, magyarán időspóroló is.
A harmadik cucc amit kapunk egy Gobblegum csomag, ezt majd a zombimódban fogjuk tudni használni. Ezek a gobblegum-ok konkrétan különböző bufferek amelyek fogyóeszközök, tehát ha egyet aktiválsz a hatása tart x ideig. Ez a hatás most lehet akármi, korábbi epizódokból kiindulva kétszeres sebzés, dupla XP... bármi amit konkrétan a BO6-hoz éppen most kitaláltak, ebből a szempontból nyilván zsákbamacska, hogy mit veszel de mindenképpen hasznos eszközök lesznek. Én 12 darab gum-ot számoltam a martekinges képen, elképzelésem sincs, hogy utólagosan a storeból egy csomagba hány darab lesz és mennyibe fog kerülni, de jóhiszemű leszek és 10 eurónál (
) nem fognak többet kérni érte.
Tehát összegezve a 30 eurós Vault Edition felárért kapunk 40+32+10=82 eurónyi kontentet, ami szerintem több mint tisztességes. Nyílván ebből mindenki eltudja dönteni magának, hogy mi az ami neki ténylegesen hasznos és akkor, hogy alakul számára a matek. Amit én a legértékesebbnek tartok az a BlackCell, hiszen az garantál nekünk rengeteg CP-t ami később egy akármilyen drága, telepakolt store bundle-re is elég lehet, illetve az első szezonhoz készített összes jutalom és azoknak az összes variánsához hozzáférünk.
Remélem tudtam segíteni azoknak akik a Standard vs. Vault között vacilálnak, nyilván a hsz nem azoknak készült akiket nem érdekel semmilyen kozmetika vagy plusz item, vagy már csak magától a gondolatától is rosszul vannak.
Viszont akármelyik verziót is választod hozzá fogsz férni a korai hozzáférésű bétához Aug. 30.-ától (pénteki nap), ha nem vagy előrendelő akkor viszont majd csak Szept. 6.-tól próbálhatod ki a játékot. GamePass-osoknál nem tudom pontosan mi a helyzet a különböző csomagoknál, platformoknál stb. hogy mit mikor lehet meg mit nem, de nem is érdekel különösképpen, akinek eddig is volt Pass neki úgy is mindegy mert CoD nélkül is fizetné mint eddig, aki meg csak a CoD miatt fizetne elő ajánlom a számológép használatát, hogy 12 hónap múlva, tehát amíg aktív lesz a BO6 támogattotsága mennyivel fog többet fizetni mintha megvette volna inkább a játékot.
Még egy utolsó fontos infó, Aug. 28.-án lesz élőben YT-on a COD Next esemény, ahol befogják mutatni a multiplayert, valószínű a zombit is. Az elmúlt két évből kiindúlva egy durván 2-3 órás rendezvény ahová meghívtak egy csomó külföldi streamert akiknek majd az egymás elleni játékát nézhetjük élőben. Hogyha nagyon kételkedő vagy még a játékkal kapcsolatban, hogy előrendeld e vagy sem érdemes megvárni 28.-át, ott több órányi gameplay-t láthatsz és eldöntheted utána is, semmiről nem leszel még lemaradva mert az előrendelői béta alapból az eseményre rá két nappal fog indulni.
-
Spizzi
tag
Új leak, az előrendelői béta valószínűleg Aug. 28 - Szept. 3. között lesz, tehát már a nyár végén ki lehet próbálni a játékot azoknak akik előrendelték.
-
Spizzi
tag
Jaja, amikor mutogatták a dev office-t akkor ott volt az egyik monitoron, hogy a lobby Nuketown-ra megy.
Én nem bánom egyáltalán, nem baj ha van egy kissebb, extrém pörgős pálya ahol gyorsan lehet szerezni a killeket. Idő és ambíció hiányában az MW-kben is Shipmenten camoztam a fegyvereket, könnyebb abszolválni az ilyen point blank kill, kill from behind stb. idegesítő challengeket.
Bár a Nuketown azért nagyobb mint a Shipment, nem annyira mikro map.
-
Spizzi
tag
Na mit is tudtunk meg a mai bemutatón a játékról.
KAMPÁNYA 90-es évek elején játszódik, ahol ex-CIA ügynököket alakítunk. A Szovjetunió felbomlásával az USA lett a világ elsőszámú szuperhatalma, de az, hogyan vált végűl egyeduralkodóvá számos sötét titkot rejt ami a történet során fog kibontakozni. Itt most rendhagyó módon nem a dicső Amerika' oldalán állunk, hanem amolyan kémsztorisan a saját igazságunk keressük. A kampány során bejárjuk majdnem az egész Földet, lesznek nagyobb, nyíltabb térképpel rendelkező küldetések (Öbölháborús régió pl.), de a fő főkusz ugyanúgy a cinematic élményen lesz mint eddig. A fejlesztők bevallása szerint azt szerették volna elérni, hogy minden küldetés kicsit más legyen játék mechanikákban is, így egy végig egyedi és emlékezetes történetet létrehozva.
MULTIPLAYERStartkor egyből 16 térképet kapunk, amelyből 12 a hagyományos 6v6 módokban lesz játszható, illetve 4 db ún. Strike térkép is jönni fog, ami 2v2 és 6v6 módóknak fog helyet adni. Visszatér a klasszikus Prestige szintezési rendszer, tehát ha elérted az 55-ös szintet tudod magad nulláztatni, ilyenkor ismét lv. 1 leszel, lesznek dolgok amelyeket újra meg kell nyitni, cserébe lépsz előre egy szintet prestigben. Az utolsó prestige szintet egészen elviheted majd lv. 1000-ig, illetve elérhető lesz a prestige mastery is. Nem lesz szezonok mögé bújtatva a szintezés, elméletben az is megvalósítható lehetne, hogy még a Season 1 indulása előtt valaki prestige 10 lv.1000 legyen, nyílván tulzó példa de, hogy értsd: nincs korlát. A mozgási rendszer megváltozik, ún. omnimovement-re. Ennek a lényege, hogy nem csak előrefelé tudsz sprintelni hanem jobbra és balra is. Vetődés (dolphine dive) is lehetséges lesz minden irányba, még akár hátrafelé is. Lesz egy aim cornering mechanika is ami automatikus, ha fal mögül nézel ki akkor a karakter automatikusan buktatja a fegyvert és dugja csak a fejét, hogy hamarabb belásd ahová nézel és kisebb célpont legyél. Elérhető lesz egy mozgást megkönnyítő rendszer, amelyben betudod állítani, hogy a karakter ha a mozgási irányának megfelelő helyen van egy akadály akkor automatán átugorja, megmássza azt. A HUD állítható, mozgatható lesz. A fentebb leírtakhoz a kis bemutató videókat ide linkelem alá.
ZOMBIE
Visszatér a hagyományos körökre osztott zombimód, rögtön két, még soha korábban nem szerepelt pályával. Túl sok mindent nem tudunk még róla, de minden bizonnyal ezek a pályák is erős narratívát és tényleges kihívást fognak nyújtani.
[link]A teljes bemutató ezen a linken: [link]
-
Spizzi
tag
Na így pár perccel túl a bemutatón abszolút pozitív véleménnyel vagyok. Kegyetlen hangulatosnak néz ki a kampány és a sztori biztos erős lesz narratívában is.
A grafika az pompás, végre nem ez az esport mesterséges fény van a pályákon, hanem olyan a bevilágítás mint az MW2019-be. Sokan fognak sírni miatta, hogy a fekete ruhás operátorok eltűnnek majd az árnyékban, de ez van, végre 5 év után ismét nem úgy néz ki a játék mintha PS3-ra készült volna.
Az animációk, az apró kis részletek mint a weapon inspect, a fegyver modelleken a karcok, rozsda stb.. aki fogékony az ilyesmire (mint én) azoknak biztos feltűnik, hogy ez a rész végre ismét art design szempontból egy igazi premium release.
A 16 MP map és a 2 db teljes értékű round-based zombie pálya már csak hab a tortán, az MWII2022-ben szerintem még a Season 6-ra se jött össze ekkora választék.
Részemről nagyon várós, a legígéretesebb epizód az MW2019 óta. Aug. 28.-án lesz a teljes multiplayer bemutató a COD Next keretein belül.
Egyetlen dolog nem tetszik, gondolom látják ők is, hogy ez nem egy ilyen Sledgehammer szintű bohóckodásos valami kis ratyi.... szóval az ára onnan indul, hogy 70 eur helyett 80, a Vault Edition meg 100 helyett 110.... Bár szívesebben fizetek ki egy igazán jó játékért 110-et mint egy közepesen húgymeleg valamiért 100-at.
-
Spizzi
tag
Szerintem ez amúgy nem is volt soha tervben, tekintve, hogy teljesen más a két játék. Más időben, más karakterekkel játszódik. MWII -> MWIII esetében abból a szempontból érhető volt, hogy közvetlen folytatása volt egyik a másiknak.
Aminek viszont lehet valóságalapja (sajnos), hogy a Warzone (4?) megörökli a Warzone (3?) összes tartalmát, ami személy szerint számomra eléggé unszimpatikus. Úgy sem lesz semmilyen MWIII fegyvernek értelme ahogy a jelenlegi WZ-be sincsen az MWII fegyvereknek mert úgyis a BO6 arzenál lesz a buffos. Arról nem is beszélve, hogy megint az lesz mint anno Caldera esetében, hogy már 3 db, időben, témában, tematikában eltérő játékból van összetákolva szerencsétlen, ami inkább emlékeztet egy útszéli hányásra, mintsem egy koherens, hangulatos, jól balanszolt battle royale-ra.
-
Spizzi
tag
Ma este 19:00-kor kezdődik az Xbox Games Showcase, amelyet közvetlen követni fog a Black Ops 6 Direct amelyben részleteibe menően bemutatják majd az idei részt.
[link]Az MWIII menüjében elindult egy BO6 Reveal visszaszámláló ami 19:30-kor jár majd le, feltehetően a leleplező előzetest hamarabb fellövik majd fél nyolc körül még mielőtt indulna a dedikált rendezvény a CoD-hoz. Az, hogy a Direct pontosan mikor kezdődik ami csak majd a CoD-ról szól azt nem lehet tudni, de 1-2 óra biztos kell majd az Xbox más játékainak.
-
Spizzi
tag
A BO6 is a COD HQ része lesz, abba lesz integrálva.
Aki esetleg nem tudná pontosan, hogy mi ez:
A COD HQ lényege, hogy egy közös launchert hozzon létre az összes epizódnak, amelyek aztán onnan indíthatóak egyesével. Jelenleg az MWII és MWIII még csak a tagja, de a BO6 is csatlakozni fog.
Ez miért nem jó?
Eddig is nagyon frusztráló volt ez a streaming platformokat idéző Hulu főmenü, kétlem, hogy sokat javítanának rajta. Ha a régebbi epizódokkal akarunk játszani akkor először a HQ-t kell betölteni, és majd utána külön mégegyszer a játékot. Az MWIII tapasztalatokból kiindulva az "első" betöltés azonnal majd a BO6 lesz, így az aktuál legfrisseb részt nem kell majd ez esetben sem kétszer indítani mire tudunk játszani. Ami problémásabb kérdés lehet az a Warzone. Mivel a BO6 is ugyanazt a motort fogja használni mint az előző két MW, így meg van rá az esély, hogy az összes MWII és MWIII fegyver, skin, blueprint, operator stb. átkerül majd az új Warzoneba. Ezzel már kapásból identitás zavarossá téve launchkor a játékot, teljesen kinullázva a Black Ops hangulat és a 100+ fegyver miatti balansz problémákat már meg sem említem. (Aki játszott annó tudhatja, hogy milyen vicc volt már a WZ 1 amikor már 3 játékból volt összetákolva MW2019+BOCW+Vanguard, remélem itt nem ez lesz a helyzet és egy tiszta lapról indulás lesz). FONTOS: A BO6 hagyományos multijába biztosan nem fog átkerülni semmilyen Modern Warfare-s tartalom csak a WZ veszélyeztetett ebből a szempontból!
Ez miért jó?
Valószínűsíthető, hogy az összes eddig megszerzett és el nem költött 2XP tokenünk megy át szépen a BO6-ba ami a startkor nagy segítség lehet a fegyverek szintetésében.
-
Spizzi
tag
Nem tudom, hogy létezik e ilyen adat publikusan de szerintem tuti nem.
Egyébként igen, nem véletlen döntöttek a Game Pass mellett. Vállalják, hogy valamennyivel kevesebb darabot adnak el 70/100 euroért, cserébe ha valaki 12 hónapig, tehát egy átlagos CoD játék életciklusa elejétől a végéig fizeti a Pass-t akkor ott hagy alsó hangon 110-120-at, tehát a végén drágábbra jön ki az "olcsó passozás" mint a vétel játékos szemszögből. Arról nem is beszélve, hogyha a jövő évi epizód is be jön neki, akkor az már 24 hónap, úgy kb. min. 220 eur legkevesebb 140 helyett a klasszikus vétellel, és ha a harmadik rész is bejön.... na érted, hosszútávon nagyon jól járnak ezzel és valaki minél régebb óta fizet elő arányaiban annál több pénzt hagy ott mint ha vette volna, a 3. CoD körül már olyan mintha kifizetted volna a 4.-et is.
Az már más kérdés, hogy a Pass nem csak a CoD-ból áll és nyilván pénzbe kerül új játékokat felvenni a listára stb. de ezzel eddig sem volt probléma, kitermelte a bázis az új játékokat CoD nélkül is, úgyhogy szerintem a CoD miatti előfizuk elkönyvelhetőek nettó nyereségnek azonnal.
Ami a mikrotranzakciókat illeti, brutális mennyiséget adnak el ezekből és rengeteg lábon áll ez az egész rendszer. A legolcsóbb verzió, sőt akár mondhatnám úgy is, hogy a "csali" az a Battle Pass, egyszer fizetsz elő rá de utána soha többet nem kell ha sikerült kijátszani mert visszatermeli az árát, sőt még egy kis pluszt is. Itt elülteti a gondolatot, hogy mekkora jó fejek már, ingyen adják a Battle Pass-t, nekem csak annyi a dolgom, hogy játszak. A következő lépcső a BlackCell, itt már kezdődik a turpisság, 30 euró, ami majdnem az alapjáték árának a fele és végülis ugyanazt a tartalmat kapod mint a Battle Pass, azzal a különbséggel, hogy jellemzően a fegyver és operator skinekre amik szerepelnek a szezonban kapsz egy második, mondhatni még "menőbb" variánst, meg ezenfelül még valami kis baromságot pluszba a BlackCell-nek külön dedikált térkép mezőn.
Számoljunk utána, hogyha van valaki aki az aktuál CoD-ot, az MWIII-t végig pörgeti elejétől a végéig úgy, hogy semmilyen szezonális tartalomról nem akar lemaradni.
100 EUR (Vault Edition ami tartalmazza az S1 BlackCell-t) + 5x30=150 EUR a másik 5 szezonra a BlackCell. Ez 250 EUR egy amit a játékos elköltött az MWIII-re és itt had jegyezzem meg, hogy ekkor még egy árva forint nem lett költve hagyományos értelembe vett mikrotranzakcióra amiket viszont CP-ből tudsz venni a shopban, olyan skinek/tárgyak amik azonnal megnyilnak. Oké, a BlackCell ad annyi CP-t pluszban amiből "ingyen" szezononként talán betudsz húzni még egy bundle-t is pluszban, de inkább 2 vagy 3 szezonnyi BlackCell kell, hogy egy 2400 CP-és bundle kijöjjön amikben a jobb skinek vannak amiért esetleg pénzt is adnál.
Game Pass-re még visszatérve egy gondolat erejéig. A PC-s táborból ha esetleg van olyan aki eddig is játszott de átmegy Xbox appra inkább előfizuzni, akkor sanszos, hogy bukhatja az eddigi CP-it, mert már most sincs átjárás CP-ben és tokenekben még b.net és Steam között sem, holott a platform ugyanaz = PC. Szóval ha Battle Pass-ozni is akar majd akkor ugyanúgy csengetni kell kifelé az 1100 CP-re a forintot mert 0 lesz a fiókján... és kitudja még hány ilyen kis apró dolog van ami hozza majd a bevételt.
-
Spizzi
tag
Persze, hogy nem lesz különb sokkal. Minden szezon induláskor a Steam top 10-be ott szerepel a Black Cell, ami végtére egy 30 eurós skin pack, semmi más.....sőt meg sem kapod automatikusan 30 euróért a cuccokat még meg is kell szenvedni értük. Tehát nem is tartalmat kapsz, csak lehetőséget a tartalom megszerzésére. És egy ilyen jellegű mikrotranzakció lehet jobban fogy mint maga az alapjáték mert az F2P játékosok is hozzáférhetnek akik csak Warzone-oznak.
Ne várd innentől, hogy bármi máshogy lesz, irgalmatlan mennyiségű pénzt szednek be a skinekből.
-
Spizzi
tag
Az egész Vault Edition-ös csomag úgy látom nagyon épít a zombi módra, a skinek, fegyverek, gobblegums-ok legalábbis erre engednek következtetni. Számomra szimpatikus mert szeretem ezt a módot és ha ennyire kapja már a kontentet a preorder is akkor tuti összerakták ezúttal rendesen.
-
Spizzi
tag
Végre valós történelmi szereplők, valós konfliktusok (nyilván alapjaiban nem pedig, hogy a mi karaktereink mit csinálnak eközben). Számomra egyből komolyan vehetőbb az egész és "súlyosabb" mint egy ilyen random, inkoherens androidról PC-re felportolt koreai játék hatású MWIII.
-
Spizzi
tag
A BO5 (aka. BOCW) az még a régi, PS3 erából gyökerező engine volt, hiába újabb játék mint az MW2019, ami viszont a rebuilt engine (IW 8), ezért is érződött olyan kis fapados gagyinak az egész CW az MW után.
Az MWII-MWIII meg már IW9 ami a 8-nak is egy reszeltebb verziója, és official confirmed, hogy a BO6 is azt fogja használni már, szóval papíron nem lesz gagyibb ebből a szempontból már biztosan mint az MWII.
-
Spizzi
tag
Valamilyen szinten érthető, elkezdték fejleszteni 2020-ban (4 éves ciklus ugyebár), akkor még gondolhatták úgy, hogy persze, ki kell adni PS4-re mert az 5 akkoriban csak éppen megjelent.
Másrészről én sem támogatom az ilyesmit 2024 közepén, emiatt néz ki egy csomó játék még mindig mintha nem fejlődött volna semmit, mert a 11 éves hardvernek is bírnia kell.
Viszont ha a BO6 tényleg crossgen, akkor a 2025-ös is az lesz (elv. ugyanolyan "DLC" type cucc lesz mint az MWIII az MWII-nek) és majd csak 2026 lesz a nextgen az Infinity Ward új megjelenésével ("only nextgen" 6 évvel a konzol gen. megjelenése után, parádé amúgy tényleg
)
-
Spizzi
tag
Ami érdekes lehet ezzel az epizóddal kapcsolatban, hogy ez az első rész a sorozaton belül ami négy év fejlesztési időt kapott. (Treyarch korábbi játéka 2020 - BOCW). A többi általában hármat (pl.: MW2019, MWII), rosszabb esetekben pedig csak kettőt (pl.: MWIII).
Szóval már csak emiatt is érdekes lesz látni, hogy az elműlt pár résznél tényleg az időhiány okozta e azt, hogy kicsit silányka volt a minőség vagy teljesen mindegy meddig kotlanak rajta, a fejlesztők inkompetensek szimplán.
Személy szerint tényleg csak annyit várok, hogy egy ide már 5 éves játék, az MW2019 szintjét hozza minőségben, hangokban, grafikában, gunplayben, meg úgy általánosságban komolyanvehetőség szempontjából. Az volt az eddigi legjobb COD a 2012 utáni érából. Nincsennek irreális, megugorhatatlan elvárásaim úgy gondolom, de félő, hogy még ezt se fogja tudni hozni, benne van a pakliban.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- E-roller topik
- Nintendo Switch 2
- ASUS notebook topic
- Linux kezdőknek
- BestBuy topik
- Xbox Series X|S
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Könyvajánló
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- DELL PowerEdge R640 1U rack - 1xGold 6226 (12c/24t, 2.7/3.7GHz), 128GB RAM, 4x1G RJ45, HBA330, áfás
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Ikea Eilif Paraván - Asztali elválasztó
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest