- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- MIUI / HyperOS topik
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ignorant
senior tag
válasz CharlieDrop #21103 üzenetére
ez alapjan tenyleg nem valami meggyozo
mar 130-tol elfogy a lendulet...
[ Szerkesztve ]
-
ignorant
senior tag
válasz CharlieDrop #21105 üzenetére
Az automata nem lassabb mint manual ugyanolyan motor mellett (legalabbis nem eszrevehetoen)
-
ignorant
senior tag
válasz CharlieDrop #21107 üzenetére
Mihez kepest 1 masodperc es milyen korulmenyek kozott?
Ugyanazon az utszakaszon, ugyazon sofor mellett?
-
whitezo88
nagyúr
Szokott a parlament közelében parkolni egy 640d GC. Gyönyörű kívül belül, varrott világosbarna bőr műszerfal stb. Most nézem hogy WAB rendszám. Talán Wallis Buda, és valami főnöké?
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #21103 üzenetére
Arra emlékszem, hogy a hangja az gyönyörű volt. No, nem olyan öblös, mint a 40i-nek, de sor 6-hoz mérten is nagyon rendben volt. Az ok, amiért csalódtam, az maga a menetteljesítmény. Én is automatával próbálhattam, és semmi extra. Ugye a nagyobb súly+automata, meg ugye ha megnézed a speckóit, akkoriban már a 30i is ugyan ezt tudta, csak jobb menetteljesítményekkel. Jah, fogyasztás szintén nagyon sok, csak mert V8.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Shadowbull
addikt
http://a5.hu/auto/bemutatkozott-legradikalisabb-bmw-az-i8
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
hdman
őstag
Sopron city :)
-
whitezo88
nagyúr
válasz whitezo88 #21041 üzenetére
update: bentvan a két cucc, elég nevetséges hogy egy fröccsöntött műanyaglapért 10k+áfát elkérnek... 30ban volt a kettő+munkadíj. a kicsit kontaktos bal első indexet is fixáltuk, de ma reggel megint beadta valami az unalmast: a BC kapcsológomb bekrepált. ha minden igaz benne a kis rézszál szakadt meg, ha minden igaz kézileg javítható...
-
H.Ezredes
őstag
IAA-ra jön valaki ? Nagyon jónak ígérkezik
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Tomoty
aktív tag
válasz Shadowbull #21112 üzenetére
Hát ez gyönyörű.
Nekem a Nazca C12 ugrott be.Lenne egy kérdésem:
Autót cserélek 4-6 hónap múlva, és érdekelne kinek van tapasztalata 335i, 335D, 645CI autókkal? Persze használtakat nézegetek
335i 5 misi környékén (átlag 12-13-as fogyasztással) vs 645i megkíméltebb példányok dettó ennyiért (átlag 13 litert írnak) vs 335D 1 misivel drágábban 9-10 literes fogyasztással.
Évi kb 15ekm-t vezetnék, ha a betervezett lakás is összejön közelebb a munkahelyemhez.
Szóval gondolkodom.[ Szerkesztve ]
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
ignorant
senior tag
válasz Tomoty #21117 üzenetére
335i - szerintem tokeletes valasztas. 2 eve hasznalom, minden benne toltott perc orom nem lehet megallni hogy ne nyomd neki Dinamikusan vezetve 11.5 liter az atlagom.
Arra vigyazz, hogy uj szerias turbok es HPFP pumpa legyen benne. (kideritheto az alkatreszeken levo szamok alapjan)
Sok helyen azt irjak hogy a wastegate rattle normalis, de ez nem igaz, normalisan mukodo alkatreszekkel minimalis es csak beinditaskor jelentkezik.
Ha van ra keret akkor mar csak a hangja miatt is inkabb i-t vennek. Vezettem 335d-t meg mindenfele 335i-t valasztas elott.
-
MPowerPH
félisten
válasz Tomoty #21117 üzenetére
És a másik oldal... 335D, dinamikusan vezetve 7,2l, és ebben van dugózás is(városban maximum 8-ból elvagy). DPF-el elvileg nem lehet problémád, mert a BMW nem spórolt rajta pl. a japcsikhoz képest. Turbok szintén nem romlanak, karterszűrő ok. Amire figyelni kell, az a szívósor, és a lánc. A láncnak utána lehet járni, egy nem magyarországi márkaszervizet kell emailen megkérdezni VIN alapján, hogy a selejtes lánc került e bele az autóba.(ha gondolod megpróbálhatod itthon is, hátha...)
Hangja az nem benzines, ellenben sokkal jobb mint egy sima 4 hengeres kerregőé, vagy egy régebbi sor 6 kályháé. Kívülről ha nem bírod, akkor zavar, de a kabinból kifejezetten kellemes a tónus.(ne húzd le az ablakot...) Cserébe kapsz egy kamionnyi nyomatékot, ami egy teljesen másik feelinget ad, mint amikor a benzinest 6000 fölé tekered.Don't Tread On Me
-
BeZol
őstag
válasz Tomoty #21117 üzenetére
Személyes tapasztalat, hogy az 1825kg-os E93-as 330D-vel otthagyod autópályán a 335i-ket, hiába nyomnak le 0-100-on, 90 km/h felett győz a többletnyomaték, és ez az, ami szerintem számít, mert nem piroslámpázni fogsz a legtöbbet. A hangélményért viszont tényleg ajánlom a 335i-t, szép hangja van, de a sor6 dieseleknek is sokkalta szebb a hangja, mint a sima 4hengereseknek. 645Ci-t körbeautóztam autópályán, az egy vicc egy kocsi, viszont a V8 még szebben szól.
Ha létezett volna E93-ban 335D, én is azt vettem volna, viszont mivel nem volt, maradt a 330D, és csöppet sem bántam meg, felesleges ide erősebb motor, így is otthagysz bárkit autópályán, viszont a 335D két turbója miatt nagyobb költségek üthetnek be idővel, jah és csak automatában kapható, ami szerény véleményem szerint gusztustalanul néz ki belül azzal a fehér aluminium vagy milyen karjával, de lehet a későbbi változatokba már ezt a szép fekete váltókart szerelték, de az nem 6misi körüli akkor.
Én 200zal szoktam autópályán haladni, így 8,5-es átlag jön ki, egy 335i-vel ez biztos 16liter vagy több lenne, és ha szeretsz 450km-enként tankolni, szíved joga. Én speciel tempomat 140-nel megteszem a Budapest-Stuttgart távot 1 teli tankkal.
Ajánlom figyelmedbe a [link] honlapot, írd be az adott típust, és megkapod rá az átlagfogyasztást. Én 330D-mre 7,44litert írnak, ami teljesen korrekt, mert 5,8-8,5 között lehet vele kijönni, egy 335i-re pedig 11litert írnak, de vajon ott mennyi a szélsőségesebb fogyasztás?
Ha áttérünk arra a szempontra, hogy évi 15.000km, akkor egy 335D 8,5 kontra 335i 11liter összevetésben most mondjuk 430Ft/literrel számolva mindkettőt, akkor kijön, hogy egy 335D: 550.000Ft, egy 335i: 710.000FT, egy 330D: 480.000Ft üzemanyagköltséget jelentene neked évente! Ezekkel a számokkal szerintem érdemes kalkulálni, ha hosszabb távra terveznéd az autót.
Amit szerintem fontos figyelni, azok a következő extrák: M-sportcsomag ( sokkal jobb megjelenés, kisebb légellenállás, M-es logók mindenfelé ), bőr ülések ( szövet nekem nem tetszik ), elektromos ülések ( azt hiszem bőrhöz kötelező eleve ), nagy Professional navi ( ha nincs, akkor otromba középen a kocsi, a kisnavi meg szimplán nevetséges, hogy nem tölti ki a teret ), xenon lámpa is legyen ( azt hiszem széria ), és a nagy hifi, na az mindent visz, igaz, azt hiszem csak E93-ashoz van a bmw high end audio system, coupe-hoz nincsen, csak a harman kardon-os.
Érdemes lecheckolni a lengőkarokat, nálam 95.000km-ig bírták a magyar utakat. Téligumi szett 17" 350k kompletten újonnan, érdemes utánaérdeklődni, hátha van. Nyári gumikból Michelin Pilot Sport 3-ast ajánlom, de gyárilag Pilot Sport 2-esekkel jöttek ki, ami defekttűrő, cserébe kanyarban mintha lepattogna a kocsi nagyobb sebességnél, és drágább is. Nálam a 255/35 R18 94Y-os hátsó gumik 30.000km-t bírnak, és 65-70k darabja, érdemes ezt is megnézni, milyen állapotban vannak. Nálam most 147.000km-nél hátul a difin van vmi csavar, ami egy gumigyűrűt fog oda, és a csavaron túlra is látszódik, és ez bal oldalon van csak, ez tompítja a hajtás rezgéseit vagy micsoda, és nálam kiszakadt, hiányzik a guminak pár darabja, ezért most cserélni kell, vagy szétszedi az egész hátsó futóművet később, úgyhogy ezt is érdemes ellenőrizni, mert egész hátsó futóművet ki fogják nálam most szedni...
Azt hiszem mindent leírtam legjobb tudásom szerint, remélem nem bántottam meg senkit vele, és nem indítok diesel vs benzin csatát
Utolsó szó jogán még annyit írnék, hogy ha teheted, akkor E93-ast vegyél, múltkor a muki mosatta mellettem az E92-esét, és tök depis lett, hogy nem kabriót vett, jah és hogy nem sor6dieselt. -
MPowerPH
félisten
Szépen összeszedted, de ez az egy nem stimmel.
"viszont a 335D két turbója miatt nagyobb költségek üthetnek be idővel"
A 30D változó geos turbot kapott, és sokkal jellemzőbb, hogy lehal. 35D-ben nincs turbo hiba. Fogyasztás meg kb. egál ha a két dieselt nézzük.
Nekem speciel pl. meg sem fordult a fejemben az E93(mondjuk mindig is idegen volt számomra a kabrió), de ami elriaszt, az a kicsit furcsa hátsó forma, plusz a hatalmas túlsúly, kis csomagtartó.mod: Kis poén, automatára egy javallat, ha tényleg zavar.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Tomoty
aktív tag
válasz MPowerPH #21121 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a segítséget!!
Kezd körvonalazódni a dolog.
Akkor a 645-ös kilőve.
Maradt a 335D (330D) és a 335i. Napi 70km-t fogok vezetni februártól. A dízellel a napi költség 2800 környékén alakul (már 470-el számoltam az üzemanyagot, a politikusok illetve ördög nem alszik), a 335i-vel 3600-ba jönnék ki. Ezek még teljesen elfogadhatóak, de természetesen a dízel szimpatikusabb.
A másik kritérium a "csend". Szeretném, ha lepadlózásnál komolyabb hangorgánum nélkül préselne az ülésbe az autó. Lehet hang, de csak kellemesen-finoman.Szeretnék még valami igazi sportos autót, amíg még nincs gyerek (tervben maximum egy van). Ezért titkon álmodoztam egy kicsit, DE néztem az E60 M5, és az audi S5 fogyasztását. Napi 5900 (M5) és 4800Ft (S5) lenne a bejutás . Menyasszonyom kinyírna az tuti.
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
-
Tomoty
aktív tag
5.5-ben van egy gyönyörű M5 a neten 127ekm-el. Eljátszottam azért a gondolattal...
[ Szerkesztve ]
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
Tomoty
aktív tag
Ez az i8 tényleg
[BMW I8]
Nekem kell egy ilyen...Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
ignorant
senior tag
válasz Shadowbull #21129 üzenetére
15 ha nagyon ovatosan vezeted es kerulod a varosi forgalmat.
Duhaj modban van az 25-28 is...
-
Shadowbull
addikt
válasz ignorant #21130 üzenetére
15 liter egy dinamikos vegyesfogyasztas, amikor nem autozol hataron, de meg boven te vagy a leggyorsabb, autopalyan meg akar 200 folott is mesz.
Nekem 22 liternel tobbet meg nem sikerult soha egybe sem belevernem, pedig probaltam
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #21121 üzenetére
Nekem is sokáig idegen volt a kocsi hátulja, aztán rárakattam egy gyári kisszárnyat, azóta teljesen korrekt a megjelenése.
A hatalmas túlsúly dinamikában annyira nem érződik, de tényleg riasztó
A kis csomagtartó annyira mégsem kicsi, és ha vmi nem is fér el, hát ott a hátsó üléssor is -
ignorant
senior tag
válasz Shadowbull #21131 üzenetére
Azert ez mar erosen rozsaszin kod kategoria.
-
ignorant
senior tag
válasz Shadowbull #21136 üzenetére
nekem sok ezer km XP nincs, de amikor vezettem (varos es palya egyarant) 15 -ot messze elkerulte. (e60 es f10 is)
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz ignorant #21137 üzenetére
pillanatnyi rovid tavu fogyasztasokbol nem erdemes kiindulni, az atlag erdekes. Az F10 meg kabe 2-3 literrel kevesebbet eszik mint az E60, azzal siman el lehet jarni 12 literrel, es akkor meg nem is sporolt kulonosebben az ember.
Itt egy kep amit husvetkor csinaltam, igaz ez F13:
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
ignorant
senior tag
válasz Shadowbull #21138 üzenetére
Azert nem volt annyira pillanatnyi. 120km atlaga, es volt benne minden. e60 meg ismerose, mondjuk o oszinten all hozza.
Egy ilyen kepnek sincs sok ertelme szerintem. amikor elhoztam a 320d-t, abban 3.9l volt az atlag a gepben (ami termeszetesen beallt a realisabb ertekre mar 20-30km utan)
-
szokeherceg
tag
Valaki kecskemét környékéről képviselteti még magát? BMW találkozó
Kétfajta motoros van: aki már esett, és aki esni fog...
-
Shadowbull
addikt
Erdekes cikk az i8-rol.
http://www.vezess.hu/frankfurt/bmw_i8/46548/
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
MPowerPH
félisten
Mai túra... Volt benne dugó jó pár km is sajnos, kis várossal. 2 fő a fele, 4 fő a másik fele repülős bőrönddel. Átlagsebesség mindent elmond, dinamikusan tartottam a belső sáv tempóját, háromszor kétszáz fölé is benéztem.(640D, 123d, 330d) A legtöbbje így is 72mph, persze nem folyamat, mivel vagy lassított a sáv, vagy gyorsított.
Aztán beálltam a kúthoz 798 km után, újra teletank. 47,68l-nél kattant a pisztoly.... Én meglepődtem, haver mellettem, csak ennyit mondott. "Mi a f@sz?" 48,09l -ig tudtam tölteni. Akár hogy is számolom, ez 6,08l/100km. BC pozitívban csalt megint, de most 4dl-t, ami kicsit sok. Ellenben a komp jól írta ki a megtehető távot, még 204km-re volt elég nafta.
Szeretem a 35i hangját, de nem tudom hogy csak az megér e majd 100%-os fogyasztás többletet. Jah, és továbbra is 328 hp....
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
ignorant
senior tag
válasz MPowerPH #21143 üzenetére
Ha ennyire szamit a fogyasztas akkor termeszetesen elkerulendoek a nagyobb benzinesek. Mas embereknek valo mas celra.
En soha nem cserelnem le d-re az enyemet. A hangja miatt se + a diesel motor "karaktere" miatt sem. Nem rossz a diesel altal produkalt zaj, de nem lehet egy lapon emliteni akar egy e36 328i hangjaval se, 35i-rol nem is beszelve.
Maprol szerintem korai kovetkeztetest levonni. Ha 2 evet kibir, es dobsz egy Dyno merest akkor elhiszem hogy jo bolt volt.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz ignorant #21144 üzenetére
Attól nem félek, hogy a lóerők eltűnnek. Kinti E92-es fórumon diskurálva volt olyan, aki már 2k mérföldtől megchippeltette(nem ilyen lightosan), és 120k mérdölddel adta el hibamentesen. De senki nem panaszkodott még, hogy bármi problémája lenne. Van olyan, aki 370 lóval, és 800NM-el járkál, 40k mérföld, hibamentesen.(ráadásban DPF out-al, ami még a turbonak sem tesz jót)
Jó, gondolom ha éjjel-nappal padlógázon, állat módra közlekedsz, akkor így előbb elhasználódik... Ellenben ez kivitelezhetetlen, főleg itt. Ugyan úgy használom én is tovább, mint eddig. Egy-egy alkalommal kell csak a plusz erő, normális esetben a 10%-át se használom ki. De benne van az autóban, bármikor rendelkezésre áll. Gondolom Te sem állandó padlón közlekedsz, de megnyugtató érzés, hogy bármely helyzetben ugrik.(ellenben egy 20i vagy 20D-vel, ami igaz, hogy mindennapokra ugyan úgy elég, de a tartalék ott gyorsan elfogy...)
A fogyasztásról pedig annyi érdekesség, hogy eddig a D-vel a vétel óta megspóroltam majd 700 fontot az i-hez képest. És ez csak 10k km.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #21143 üzenetére
Hát ez bizony tényleg jó alacsony fogyasztás
Nekem ez nem jönne össze, ennyit számítana +150-200kg?
Mikor németben voltam rendszeresen, akkor 7,5eket evett a kocsi, itthon meg 8 litereket ugyanúgy használva, bárhogy is mondják, tök más ott az üzemanyag, hozzánk csak a selejtes lötyi jut.
255ös hátsó helyett 225öst felrakva még tudnék 0,3-0,5l-t spórolni
Majd megyek most vidékre, készítek én is képeket, csak én padlógázzal közlekedem amikor csak lehet. Lesz benne egy pestről kidugózás, majd egy autópálya és ismét kicsi városi kocsikázás. Sebességkorlátokat betartva 6,2 a fogyasztás erre a szakaszra, most csak a tempós az érdekes -
ignorant
senior tag
válasz MPowerPH #21145 üzenetére
A fogyasztásról pedig annyi érdekesség, hogy eddig a D-vel a vétel óta megspóroltam majd 700 fontot az i-hez képest. És ez csak 10k km.
Ez azt jelenti hogy a celjaidnak megfelelo autot valasztottal hacsak nem szuk a coupe forma.
Ha egy autonak 6l az atlaga a masiknak meg 12l akkor egyertelmu hogy sporolni fogsz vele, captain obvious (sot elore kiszamolhatod ezt, math ftw)
Normal kozlekedeshez ilyen "tartalek" viszont teljesen felesleges, pusztan luxus (es e-peen) a nagy ccm. (Nezd meg mennyit sporoltal volna meg pluszban egy kisebb d motron ado teren)
benzinnel teljesen felesleges osszehasonlitani, mivel mas vilag, 25-30d-vel annal inkabb.
-
MPowerPH
félisten
válasz ignorant #21147 üzenetére
A 20D lebiztosítva 50 fonttal lett volna olcsóbb. Fogyasztást nem számolom, mert az minimális, nem beszélve a 20D motor gyengeségeiről.(itt UK-ban a 20D láncok szakadnak dögivel)
Pluszban nem tudom, hogy egy-egy hazautat hogy viselne. Egyébként teljesen igaz, mindegyik sor 6 diesel elég a mindennapokra.BeZol: Nekem 225-255 a méret, de azt hiszem ez a gyári. Bár sok olyat láttam, amin a 235-265-ös páros volt fent. Egyébként jah, súly nagyon sokat számít.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
ignorant
senior tag
válasz MPowerPH #21148 üzenetére
Anglia kicsit mas ilyen szempontbol. Ott a fizetendo osszeget sok minden befolyasolja (hol laksz, hany eves vagy, kulfoldi / angol, him/nosteny, jogsi, miota vagy kint stb stb), es par esetben tenyleg nem sok a kulonbseg nagy es kicsi motor kozott, de ez a tobbsegre ott sem igaz amugy.
en 320D-vel mar jopar hosszu (3000, 2000, 2500km), es nagyon sok ezeknel rovidebb trippen is tul vagyok. Miert ne birna?
Nem hiaba hasznaljak foleg ceges autoknak ezeket, erre lettek kitalalva.
-
ignorant
senior tag
Annyit hozzatennek egy regebbi commenthez, hogy egy 330d-nak nemhogy 90-rol de semilyen sebessegrol sincs eselye 35i/35d-vel szemben.
TIL: Ha elmesz valaki mellett az autopalyan, nem azt jelenti hogy versenyzett veled es nyertel.