- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
fireproof
őstag
válasz Gebriel #20252 üzenetére
Ezt sose értettem... ezért mert érdekel a fogyasztás attól még miért ne lehetne ilyen autóm? Tisztában vagyok vele hogy tud zabálni is rendesen egy ilyen autó de mivel én csak hetente egyszer vagy kétszer használnám (hubbiautó lenne) akkor szerintem olyan vészes ez a szám. Illetve nem ez az elsődleges.
[ Szerkesztve ]
-
menalcas
őstag
válasz fireproof #20253 üzenetére
Hát azért van összefüggés hogy ha valaki aggódik a fogyasztás miatt az nem akarhat benzintemetőt venni, persze az más tészta ha csak az ember érdeklődik hogy majd mire számítson, gondolom te az utóbbi vagy, egyébként grat. jó az elképzelés várjuk a fejleményeket hajrá
Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el a pendrive-ot.
-
Gebriel
veterán
válasz fireproof #20253 üzenetére
Senki nem mondta, hogy nem lehet ilyen autód.
De ha már az az elsőnek az érdekel, hogy mennyit fogyaszt mert nem mindegy hogy 9l vagy 12l akkor mi lesz majd a alkatrészeknél?
Másodszor ha meg csak hobbi autó lesz ami első autó vásárlássásával igen érdekes elképzelés akkor meg nem mindegy mennyit fogyaszt??? -
KINKY_007
aktív tag
válasz whitezo88 #20257 üzenetére
Amikor a rendőrség a gyorshajtási bírságokból tartja fenn magát nem szerencsés közúton csapatni.
Egy időben (tavaly nyár) tele voltak a hónap gyorshajtói e39-es bmw-kel...
Normális közlekedéshez bőven elég a 20i, de ha teheti, akkor 328i, azt nagyon dicsérik, bár a városi fogyasztása nem túl baráti, inkább utazóautónak jó.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
ignorant
senior tag
Udv A PH-s bmw tulajoknak
335i 2007 n54
[ Szerkesztve ]
-
-
negro
őstag
válasz ignorant #20263 üzenetére
Az munka! Nekem is sikerult 1x beleszaladnom es 210-el kaptak el (E39 28i) de akkor szerencsere meg ismertem vkit aki ismert vkit es el lett intezve. Amugy nem szokasom feleslegesen tolni neki (akkor muszaj volt) meg amugy szerencsem is szokott lenni ezert van az, hogy 11 ev alatt mindossze 1500 forintot fizettem gyorshajtasert osszevissza az is 2 tetel volt
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
MPowerPH
félisten
válasz Tálydi #20268 üzenetére
Úgy beszéltem meg a csókával, hogy maradjunk a stage 1-nél, ami még fogyasztás centrikus. Van több programja is 35D-re, pontosan 3 különböző variáció. Az első kb. így alakul: 330HP(+44) és 660NM(+80), én ezt kérem bele. Van még 350HP és 680NM, és a harmadik 370HP, 710NM. A második még nem bántja a technikát, ellenben a DPF-t nagyon gyorsan telenyomja, ezt már inkább a nélkül ajánlja. A 3. pedig ugye...nem tudom meddig bírná.
Adott elérhetőséget is, korábbi 35D -s ügyfeleit megkérdezhetem, elégedettek e a munkával, amit csinált. Egyik hapi 535D-t vitt hozzá, Ő itt lakik pár utcányira. Valszeg tőle fogom megkérdezni az eredményről.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Stukker1987
senior tag
válasz MPowerPH #20269 üzenetére
Azért én ilyen esetben kíváncsi lennék,hogy az alkatrészek mennyire túlméretezettek egy ilyen autóban,mert minél kevesebb tartalékot hagytak benne egy tuning annál inkább degradáló tud lenni.
Értsd: manuálisnál kéttömegű,kuplung; automatánál a váltó,illetve a turbó és porlasztók
Egyébként nagyon jól néz ki a verdád azt meg kell hagyni...
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
KINKY_007
aktív tag
válasz Stukker1987 #20272 üzenetére
Az alkatrészek elbírják, de a fogyasztáscsökkentés egy baromság:
nagyobb erő, kisebb fogyasztás, az hogyan jön össze?!A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
-
ignorant
senior tag
válasz Stukker1987 #20272 üzenetére
Volt alkalmam kiprobalni remapot par BMW-nel (25d, 30d, 335i), en ovaintenek barkit, a vegen a gyarit visszarakattam. Foleg egy 335d-t remapolni folosleges, bar kinek mi a hobbija
Jobb szakemberek is ovaintenek ezektol amugy.
-
whitezo88
nagyúr
Parlament és az Irodaház közt az Olimpiai Parknál szokott állni egy 640D 4 ajtós. Ma vettem észre hogy ilyen brutál a belseje mint itt [link]
20-23 milla a hahun egy ilyen... ez se alkalmazotté volt...
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Shadowbull #20279 üzenetére
Bennem is van egy ilyen félsz, ezért írtam, hogy ha "minden igaz". E mellett egy olyan céggel is beszéltem, akik Európa szerte ezzel foglalkoznak. Elég komoly múltjuk van, elég profinak tűnnek. Itt padra rakják az autót, rendes állapotfelmérés után állnak neki a munkának. 350 font a Vmax feloldással együtt a mutatvány.(a csávó, aki kijönne 160-at kér...)
Majd meglátom, de az biztos, hogy kicsit módosítva lesz.Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz ignorant #20275 üzenetére
Mi volt a gondod, hogy visszarakattad a gyári softot? Ismerőseim közül, akik chippelték az autóikat(mind diesel), 1 kivételével(Az az egy is csak ott sz@rta el, hogy a 163 lovas 320D-ből 220 lovat hozatott ki, amit már tényleg nem viselt el a technika....) mindenki nagyon elégedett az autóval a remapp óta, és sok éve így használják. Itt áll a ház előtt egy S60 D5, 2 éve mikor megvette barátom, meg is lett chippeltetve, hiba nincs, fogyi nem csökkent, de nem is nőtt, viszont megy mint a vaddisznó. E39 klubbon is vannak chippes tapasztalatok, de nem látok negatív kritikát.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Itt pedig pont az ellenkezője. Egyébként Winkler is említett chippelésről valamelyik adásban anno, és abszolút pozitív véleménnyel van róla.
Egyébként az árufuvarozásban mindennapos dolog a chip. Nálunk a cégnél az összes MAN chippelve van, amelyik a depok között szállítja a cuccot, nem beszélve az ND-s gépekről. Plusz úgy tudom, hogy a wabi is chippelteti a kamionjait. Minden esetben nagyobb teljesítmény/nyomaték+ jobb fogyasztás az eredmény.Szerintem egyszerű a képlet. Kerülni kell a kóklereket, és nem szabad túlzásokba esni.
Don't Tread On Me
-
Shadowbull
addikt
válasz MPowerPH #20283 üzenetére
ja, csakhogy az elsot egy olyan fejlesztomernok irta, aki tobb mint 10 eve gyari fejlesztest vegez, a masodikat meg szerintem egy bolcsesz, annyi faszsagot hordott ossze.
"A motorok különbözőek lehetnek, az elektronikák viszont egységesek, ezért van az, hogy a teljes egészében autónkra szabott motorvezérlő elektronika több lóerőt, nagyobb nyomatékot, és egyenletesebb teljesítményleadást is jelent egyben. "
Ez igy ebben a formaban marhasag.
". Chiptuninggal átlagosan 20-30 százalékos teljesítmény és forgatónyomaték-növekedést lehet elérni (turbós motornál), anélkül hogy megrövidítenénk annak élettartamát"
Ez meg nagyobb marhasag.
"álunk a cégnél az összes MAN chippelve van"
Az osszes csippelt kamion megbukna az ervenyes EU tesztciklusban, ugyanis fogyasztascsokkentest csak az emisszio lerontasaval lehet elerni. Tehat nyomjak a pofankba a merget, es meg tapsoljunk is neki.
Gondolod olyan hulyek a gyarban hogy nehany parameter atallitasaval 10%-ot lehet sporolni anelkul, hogy barmi negativat is okoznank? Ne rohogtess mar, egy gyari fejlesztok a fel vesejuket odaadnak 10%-os fogyasztascsokkentesert.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
ignorant
senior tag
válasz MPowerPH #20281 üzenetére
Szamits ra hogy a kulonbozo pumpak egyeb alkatreszek elettartama megrovidul, egyetemben a valtoval, turbokkal. Persze kerdes hogy meg akarod-e tartani a kocsit, vagy csak rape and discard.
HPFP-t tuning utan 2 szer csereltem, miutan visszakerult a gyari map azota nincs vele gond (ugyan az a rev. pumpa erdekes modon)
Az hogy kamionoknal megszokott a chip, nem sok mindent jelent, azok a motorok teljesen mas szemlelettel keszultek, ossze se lehet hasonlitani.
Tovabba, a BMW motorok tele vannak szenzorokkal, tuning-nal sok ertek elmaszik amit a gep szepen jegyzetel (1 honap alatt kb 60 ilyen "hibat" logolt a gep ami nekem zavaro (es nem olcso/gagyi map volt.)
Ilyen teruleten nem letezik kompromisszum mentes barter. Persze aki ezzel foglalkozik, az majd mondja, hogy minden teren garanciat ad stb, nemhogy csak nagyobb lesz a teljesitmeny de KEVESEBBET is fogyaszt, csak ha arra kerul a sor hogy valami behal, sok sikert a felelossegre vonashoz ;-)
Kb annyit mondanak, hogy van csomo ugyfeluk akinek nincs gondja szoval fuck off.Teljesitmeny szempontjabol meg teljesen boyracer dolog. alap HP- n is erosebb autok ezek mint a forgalomban levo kocsik 99%-a es igy is brutalis elmenyt nyujtanak, erezni se lehet a kulonbseget egyebkent +<50HP-nel.
-
KINKY_007
aktív tag
válasz ignorant #20285 üzenetére
Mondjuk az alpina kapásból 360-nal kínálta a 335i-t, és BMW-s gyári tuning is van a 306 LE felett. Mondjuk a benzin nem olyan durva nyomaték, mint a diesel.
BMW001-el ne foglalkozz, ő okosabb mindenkinél.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Shadowbull
addikt
-
MPowerPH
félisten
válasz Shadowbull #20287 üzenetére
Mi a helyzet az AC Schnitzer-el? Ők is az elektronikához nyúlnak az erőforrást illetően. 313HP, és 680NM. Ugye itt is inkább a nyomatékhoz nyúltak hozzá.
KINKY_007: Fejezd már be. Egyébként sem hozzád címeztem...
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Shadowbull #20284 üzenetére
És mielőtt félreértenél, nem a hozzáértésedet vitatom. De napjainkban a diesel autók 10%-a az utakon chippelt lehet(kiindulva az ismerős körömből kb. ez az arány) És a nagyobb tuningcégek is kínálnak gyengébb-erősebb csomagokat, amiket csupán software-es módosításon alapulnak. Na persze ezek figyelnek másra is, gumik, fékek... De magához az erőforráshoz nem nyúlnak.
Don't Tread On Me
-
negro
őstag
válasz MPowerPH #20290 üzenetére
Az lehet de ezek azok az 1.9/2.0 -as szarok amik 20 meteres fekete fustot huznak maguk utan mar addig amig nem konyokolnek ki. Egy eleve 300 lovas diezelhez aminek akkora nyomateka van, hogy hazat lehet vele vontatni minek chiptuning azt nem ertem en se?!
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
8th
addikt
válasz MPowerPH #20283 üzenetére
"Kollár Szabolcs szerint a legtöbb hazai chiptuning hibája, hogy azok egyáltalán nem veszik figyelembe az emissziós értékeket. Ez főleg a dízeleknél szembeötlő, amelyek ordító fekete kormolással tudatják, hogy valami nem a gyári odabent."
Itt komolyan leestem a székről a röhögéstől. Ezt a szar dumát és pont tőle. Úgy füstölnek a keze alól kikerült dízel autók mint a gyárkémény és ő szól le másokat, hogy azok nem figyelnek az emissziós értékekre. Szabikám, hát már ennyire szarul megy a bolt?
-
whitezo88
nagyúr
én sem igazából, mégha szíve joga is. bőven elég minden útviszonyhoz, autópályán meg kell esetleg a 280-300as tempó? Angliában tudtommal nincs limit nélküli Autobahn. Ha már a 250 (vagy mennyi ennél) a vmax nem elég. Ekkora nyomatékkal és lóerővel tényleg nem gond semmi, se a gyors kielőzés, se a kiugrás. Hacsak nem gyorsulni vinné, vagy pályára. Ennél már tényleg csak az M3 az erősebb E92-es.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Magától a chiptől nem félek. Csodálom, hogy egyikőtök sem említette meg a fő kockázatot, ami pont a DPF. Mivel nem közvetlen a tuning az, ami kinyírja a turbot pl., hanem a tuning után a DPF elkoszolódása. Csak ez az, ami elriaszt az egésztől. DPF-t pedig nem akarom kiszedetni, szeretem, hogy nem bűzlik az autó hátulról. Jelenleg 21.000 mérföldet ír a visszaszámláló, valszeg ha hazaérek, és elviszem szervizelni, akkor kap egy regenerációt.
Don't Tread On Me
-
Zewa
senior tag
válasz Shadowbull #20284 üzenetére
A gyárban viszont kell arra ügyelni hogy az autó a világ minden táján helyt álljon. A forró övi oxigén szegény környezetben és az és a qrva hideg észak Oroszországban egyaránt.
Egy Európára optimalizált szoftverrel be tudod lőni az itteni környezeti értékekre és az emissziót kicsit lerontva ki lehet épeszűén használni a gépben rejtőző pluszt..Kíváncsi lennék hogy a kibocsájtási normák nélkül mennyivel tudna nőni a teljesítmény azonos fogyasztás mellett...
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
whitezo88
nagyúr
csipszel kapcsolatban: [link]
-
Shadowbull
addikt
válasz MPowerPH #20289 üzenetére
Igazabol minden tuner arra szamit, hogy a termekuket nem fogjak tartosan gyilkolni. Foleg a nagy teljesitmenyu motorokra pakolt plusz teljesitmenyekkel van gond: oriasi tevhit az hogy a gyartok barzi nagy tartalekokat hagynak a motorjaikban. Nem hagynak, sot minnel feljebb megyunk teljesitmenyszintben, annal inkabb kozelednek a motorok mechanikusan a megbizhatosag hatarahoz.
Ezt a tunerek minden tovabbi nelkul atlepik, mert nem erdekli oket a hosszutavu megbizhatosag, masreszt meg fogalmuk sincs hol vannak egyaltalan azok a hatarok.
Attol meg hogy az autok nagy resze chippelt, meg nem jelenti azt hogy az ugy rendben is van. Egyebkent is, az emberek 99,99%-a sohasem hasznalja ki az autoja maximalis teljesitmenyet, ugyhogy nem csoda ha nem hullanak halomra a chippelt autok, de akkor meg minek, ugye.
es akkor ott van hogy emisszios szempontbol ezek mar nem is teljesitik a torvenyi eloirasokat. En szemely szerint ezeket a chippeleseket betiltanam, kamionoknal meg plane. Azert az eleg furcsa dolog, hogy a gyartok szo szerint milliardokat invesztalnak a fejlesztesbe es a tesztelesbe, hogy a jarmuveik megfeleljenek az aktualis kornyezetvedelmi normaknak, aztan meg jon egy chiptuner, eltol 3 parametert, es az egesz fejlesztes gyakorlatilag mehet a kukaba, es a karosanyag meg omlik...
Meg aztan azt sem igazan ertem, miert is akarsz chipet valojaban, azon kivul hogy el tudd mondani: chippelt. a fogyasztas nem igazan szamithat nalad, ha ekkora BMWt vettel, mert az egyeb koltsegeid baromi magasak lettek, fel liter ide vagy oda nem szamit. A nyomatekot mar most sem birod levinni az utra, gyakorlatilag 120-ig minden fullgaznal kapcsol a kiporgesgatlo, es leszabalyozza a nyomatekodat. Sot neha folotte is, ha az utviszonyok olyanok. Tehat a nyomatek emelesebol gyakorlati hasznod megint nem lesz.
Nyakadba veszel viszont egy csomo kockazati tenyezot, amit a legjob gondossaggal sem tudsz igazabol megitelni.
(#20295) Zewa ez szepen hangzik, de nem igy van. Egyreszt attol meg hogy forro egovon vagy, meg nem lesz oxigenszegeny kornyezet.
A tengerszint feletti magassagtol fugg hogy mennyi oxigened van, es mekkora legnyomassal kell szamolnod. De itt Europaban azert eleg extrem homersekleti ingadozasok is elofordulnak, a -20-25 foktol akar 40 felett is lehet a homerseklet, es van nem egy 2000 meter feletti hago is. A tuner persze megcsinalhatja hogy csak a normal magasagot veszi figyelembe peldaul a turbo fordulatszamkorlatozasakor, csak akkor a hagon meg siman szetporog a cucc. Egyebkent meg ahogy fentebb irtam: annyira nincs nagy tartalek a motorokban.
Kibocsatasi normak nelkul inkabb a fogyasztas lenne alacsonyabb, esetenkent akar 15-20%-kal is. Igaz mind megdoglenenk a merges gazoktol.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Zewa
senior tag
válasz Shadowbull #20298 üzenetére
Melegebb levegőnek nagyobb térfogata mint a nála hidegebbnek, ergo egységnyi mennyiségű levegőben kevesebb oxigén van. Tévednék? Több apróság szépen azért csak ki rak egy keveset.
"99,99%-a sohasem használja ki az autója maximális teljesítményét,"
Miért egy telitalpas előzésnél vagy egy pályanapon nem ezt teszed?Nem azért raknak az emberek chipset az autójukba mert az olyan racionális döntés.. Egyszerűen csak törekednek a jobbra, erősebre és így már meg van a jó érzésük hogy a szériánál kicsit jobban megy. Ez itten a lényeg kéremszépen. No meg mikor kérdezik a haverok hogy "noésezhánylóerős" akkor nem az mondod hogy 130 hanem azt hogy 150.
15-20%? Szerintem lenne az több is de való igaz, nekünk is élni kell. (CNG! E85 stb.)
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
ignorant
senior tag
Persze eled rakjak az illuziot, hogy jobb lesz, de ez messze all a valosagtol, sot ha valami is tortenik akkor szarabb lesz a kocsid tole, hatalmas kockazattal jar.
A teljesitmeny novekedes teljesen elhanyagolhato, max akkor erzed ha akarod (es ez 300-->370-nel pl sajat tapasztalat).
Az emberek altalaban ostobak, ha kibasznak ennyi penzt remapra, sokan meg maguknak is hazudnak hogy megerte.
Amugy ez a tema teljesen mintazza azt hogy milyen gondolatmenet reven jelennek meg 316-okon az M-es emblemak, vagy a suzukikon a "szarnyak"....chiptuning ugyanez csak a gazdagabbak ballepese.
Minden, tenylegesen hozzaerto szerelo ovaint a remapoktol <---- ez teny.