- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chal
addikt
válasz Stukker1987 #21850 üzenetére
Aha, hat az úgy már kemény. Valahol 90kHUF max, aminél meg nem kezd el gondolkodni az ember a gyári megoldásokon (pláne ha a 3rdp még szimpibb is).
Esetleg ebayrol egy megfelelő MULF vagy TCU?
-
Xmodule
őstag
Megjött ma németböl a fincsi 5W-40-es BMW olaj. Ki is cseréltem gyorsan amig még világos volt. Hát a régi olaj már nagyon nagyon fekete volt, de nem is csodálom, mert lassan 3 éve és 16e km-el ezelött volt cserélve (ha a szervizkönyv utáni idöpontban nem cseréltek olajat). Szoval már éppen idelye volt. Viszont a MAN levegö szurövel kicsit szenvedtem, mert pár centivel hoszabb volt mint a BMW szurö ami volt benne. De aztan rajöttem, hogy a szüröház tetejéve raktam be elöbb a szuröt és ugy vissza a helyére. Igy sikerult benyomnom. Végül is nem log ki sehol, csak azért azt vártam volna egy MAN szurötöl hogy az pontosan passzoljon. Más. Amikor az olajszurönek kiszedem azt a részét amibe bele van nyomva maga a szurö ott kell ugye cserélni a nagy o-gyürüt. Azt adják is a MAN olajszurö szetthez (szürö, alátét leeresztö csavarhoz, o-gyuru szuröhöz), na most a szerviz könyvbe azt irja hogy a muanyag végén a két kis o-gyurut is cserélni kell. Miért nem adnak a szetthez akkor olyat is? Most nem cseréltem mert nem tudtam hogy azt is kell, vagy hogy nem lesz benne a szettben. :S Majd legközelebb, addig megtudakolom a méretet. Pollenszüröbol is lehet venni kétfélét. Egyik ilyen szenes azt hiszem másik sima. Ti vetettek már ilyen szeneset? Azt irja az jobban kiszuri a polleneket allergia idöszakban viszont dupla annyiba kerul mint a sima.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Chal
addikt
válasz Stukker1987 #21854 üzenetére
Attól függ milyen. Ha TCU akkor igen, az BT only. De abból is van olyan ami tud A2DP-t, azzal tudsz zenélni is, illetve léptetni a trackeket a telefonon kormányról, kiírhatja a titlet (ha van hova), stb.. Itt tudod csekkolni mit tud a tiéd:
http://www.bmw.com/com/en/owners/navigation/bluetooth/compatibility_check_intro.html
(Az országválasztás úgy vettem észre hogy szerencsére mindegy.)
Ha (M)ULF-od van, akkor abban lehet USB és BT is (nem feltétlenül együtt mindkettő), de szerintem erről tudnál. Mondjuk találkoztam már olyan emberrel -asszem a bimmerposton -, aki azt állította hogy teljes értékű MULF2 HIGH volt az a autójában, csak az USB-s része nem volt kivezetve (USB nélkül rendelték). Szóval némi kábelezés és kódolás árán egész olcsón lett USB interface.
[ Szerkesztve ]
-
Stukker1987
senior tag
-
MPowerPH
félisten
No, ma reggelre ugy nez ki meghalt az egyik elso parkszenzorom. Sajna ami van a regi hatso lokosben, az lilas, nem rakom bele. Meg szerintem nem is oda illik, mar ha a hatso mas, mint az elso.
Gyorsban rakerestem, es ezt talaltam. Irtam az eladonak, de ki tudja mikor valaszol... Ez elso szenzor lehet?Don't Tread On Me
-
Champipi
senior tag
A Grom Audio is nagyon drága nem éri meg szerintem. Nem is értem a dension-t sem, hogy miért csak egy ilyen rohadt drága cuccacl tudnak előállni. VW-be például 30 000 Ft-ból megoldható lenne, de a BMW-seket meg szopatják.
Akkor már ennyi pénzből ilyen fejegységet kell venni 1-es vagy 3-as BMW-be, aminek a hátán van jól láthatóan Bluetooth felirat:
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Champipi #21858 üzenetére
Jaham, én is néztem, csak ez meg már 150KHUF + posta + kódolás (+ ha kell, akkor az USB retrofitet is meg kell rendelni hozzá). Veri szerintem a 200-at a vége
Egyébként az analóg AUX tényleg annyira szar mint mondják, vagy csak placebo? Kicsit hihetetlen, hogy ennyire elbasszák (már ha tényleg igaz hogy nagyon csapnivaló a minősége).
[ Szerkesztve ]
-
-
whitezo88
nagyúr
ezen valóban nem érdemes spórolni, szinte semmi felár és csak kb évente kell cserélni úgyis...
viszont műszakiztató helyre valaki még pesten? bár lehet nem kéne aggódnom hiszen nincs se rendellenes hangja, se nem karácsonyfa, se futómű baja, fék is fog rendesen.
amúgy milyen "tartozékok" kellenek? vagy azt nem nézik? valahol olvastam hogy mintha még pótkerék is kéne (mert nézik a bordamélységet, de lehet csak ami fent van, számít...)
de tavasszal muszáj benéznem egy JÓ fényezőhöz. több mint egy éve ott van a szarul ködölt fény a kilincsnél, most meg mostam a kocsit és szépen feljött jobb első kerék mögötti küszöb sarkánál a festék, kikukucskált 1 cm2 részen a szürke fém....
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz whitezo88 #21862 üzenetére
Én ide szoktam vinni (egyelőre a nem-BMW-met):
http://www.gumicentrum.net
Ne tévesszen meg hogy gumis, asszem van a vizsgaközpontra külön brandelt lapjuk, de meg nem keresem most. Azért jók, mert én is blikkre szoktam bevinni, szerelő nélkül, mindig rákérdeztem, és megnyugtattak, hogy ha bármi gond van, akkor nem kell kifizetni a vizsgát, tán csak valami párezer forintos alapdíjat.
Szerk.:
Na itt le is írnak mindent:
http://www.gumicentrum.net/index.php?page_id=46
Egyébként nem valami über kult hely, én is csak azért keveredtem oda, mert 1 sarokra van. Viszont ott is maradtam, mert ugyan szerviz kapcsán nem hozzájuk járok (még csak gumicserére se), mégis mindig átment az autó elsőre, illetve nem akartak levenni soha semmilyen mondvacsinált indokkal.
[ Szerkesztve ]
-
-
Chal
addikt
Tudja valaki, hogy ezek az ilyen-olyan "fleet edition"-ök mit jelentenek pontosan? VIN dekóder írja egy autónál hogy "P7R9A Edition Fleet: James Fleet". Vagy ezek csak ilyen fantázianevek, egy adott felszereltségcsomaghoz?
-
Chal
addikt
Találtam egy autót ismerősi körben, szinte "rokontól" kategória. Rendezett előélet, patika állapot, viccesen kevés futás. Ismerjük az autót azóta hogy kigurult a szalonból, nameg a tulaját is. E91 320D, közepes felszereltséggel, utolsó szériás (tehát az első N47 előtti) M47T2 motorral.
A gond csak az vele, hogy 2007-es, én meg ugye jóval fiatalabbat szerettem volna. De arra gondoltam, hogy arra ez is jó, hogy a 2 hónap múlva születendő fiam telehányja, leegye Nomeg az eredeti tőkémből jelentős összeg megmaradna.
Szóval:
A verzió: beleülni a régi, de tuti autóba, jó áron, majd 2 év múlva eladni
B verzió: folytatni a szopást a használtpiacon, németországba utazgatni, vagon pénzeket kifizetni regadóra, és egyebekre, a végén peddig lenne egy (talán) jó állapotú 3 évvel fiatalabb és jobban felszerelt autóm, 1.7-szer többért.Szubjektív jellegű a kérdés nagyon, de kíváncsi lennék ti mit választanátok.
-
BeZol
őstag
Én az ismerős autóját választanám, igaz szerintem már elég régiesnek hatnak a 2009 előttiek, de ez szubjektív, mert az első lámpák és a motorháztető sokkal jobban tetszik, a frissített hátsó lámpák viszont nem
A motorerő miatt szerintem nem kell aggódni, nem hiszem, hogy egetverő különbség lenne a 184, 177 és 163 lóerős 2literes dieselek között, de egy chiptuning mindent helyrepofoz ha kell.
Ha a felszereltség is megfelelő, és rejtett kellemetlenség nem várható, akkor ez egy jó vétel, és még spórolsz is
Az idők folyamán belül az iDrive kezelője változott, és a navi lett 3D-s. A többi apróság lehet, legalábbis én nem jegyeztem meg, de ezek sem fontosak sztem, csak a külső
Turbó-ra (lehet lassan cserélni kell, és 320d esetén talán 350k csak a turbó), esetleg vezérműláncra (nem tudom abban szakadnak-e, és cserélte-e már), gumik állapotára (főleg hátsó 2, mert gyorsan kopnak és nem suzuki méretek) és téli gumi szettre érdemes rákérdezni (az jó ha felnivel együtt van). Ezekkel a kérdésekkel lehet még alkudni is tudsz majd -
Champipi
senior tag
válasz CharlieDrop #21859 üzenetére
A46-hoz nem tudom van-e gyárliag Bluetooth-os fejegység, mert hiszen abban az időben ez még nem volt elterjedve, viszont az E46-os fejegységéhez meg nagyon olcsón 25 - 30 000 Ft körül kapni lehet CD tár emulátos kütyüket.
-
Chal
addikt
Köszi mindenkinek a válaszokat, én is a régi, de tuti megoldás felé hajlok.
Az autóban 145k km van, szívósor (pillangószelep) ellenőrizve lett többször is (az illető rokon fia bmw fanatikus, kezelgeti az autót a faterjának ahogy kell). Láncról nem tudnak semmit, illetve a gyári van benne. A turbó szintén gyári, nem lett még cserélve. Egyébként ezeknél a régebbi M47T2 motoroknál is jelen van a turbóprobléma ugyanúgy mint az N47-eknél?
Gyári felnin van 4db most ősszel vásárolt téli (pontos típust nem tudok, de nem defekttűrő hálisten), +4db replika felnin 2 éves nyáriak. A replikák nagyon rondák szegények, azokat otthagyom asszem
-
Chal
addikt
válasz CharlieDrop #21871 üzenetére
És 2007-es M47-est?
-
Chal
addikt
válasz CharlieDrop #21873 üzenetére
Igen, arról olvastam én is, nagyon csúnya ügy. Az a kemény, hogy már facebook csoportjuk is van azoknak akik felületek vele a szopórollerre:
https://www.facebook.com/pages/BMW-Problem-Timing-Chain/293617047394760
-
Jónagyot kívánok mind1kinek!
Megfordult bennem a világ és nézegettem bmw-ket.
2007 320d automa és
vmi E61 (520)
A fenti típusoknál mire kell figyeljek ha netán eljutok a vételig? Előre is köszönöm szépen.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
válasz szokeherceg #21879 üzenetére
Röhögni fogsz de nem fér be a kapun
(#21880) whitezo88 : Gazsi státusza nem teljesen tiszta és a volt főnököm nem ismeri el hogy tartozik nekem. Uh le lesz rakva ügyvédnél , és majd ha lemegy a meccs a bíróságon vagy lesz, vagy nem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
-
-
whitezo88
nagyúr
Na megvolt a muszaki, atment siman de futomuvet kell ujitani, ereztem is hogy egy ideje kopog meg nem tok egyenes menet kozben. Bal lengokar meg jobb kormanyosszekoto, elobbi ugye a huzosabb. Munkadijjal 77 euret mondott a kettore de meg megkerdem a azerelom o mennyiert tudna. Ittlemfordert mondtak 50ert lengokarra. Azon lehetne valahogy sporolni.
-
whitezo88
nagyúr
válasz CharlieDrop #21894 üzenetére
hát ja, tegnap este írtam szerelőmnek akihez szoktam vinni, hogy mennyiért tudná megcsinálni, majd még jelez.
meg megnéztem, mióta megvan húszezer km mentem vele 1,5 év alatt, 2500 euró értékben tankoltam döbbenet.... (magyar átlagfizetéshez nézve, én se keresek százezreket)
[ Szerkesztve ]
-
hdman
őstag
-
whitezo88
nagyúr
válasz CharlieDrop #21898 üzenetére
gondolom ingázik, (vgy taxis )
barátnőm nevelőapja minden munkanap Paks-Dunaújváros közt megy, az bő ötven km, napi száz, havi kétezer. Mivel diesel és főúton megy az 2 teli tank még így is, bár cég fizeti legalább.
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Renpho talpmasszírozó