Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • paprobert

    őstag

    válasz julius666 #55 üzenetére

    Jujj, elnézést, az aszfalt textúra lecserélését(az esetek felében rosszabbra) nem említettem... az mindent megváltoztat... :U
    (a kontrasztot közben felborítja, az autók maszatossá válnak, a fehéregyensúly ugrál az égen, és a fejlesztők büszkék arra, hogy csak ennyi az artifact)

    Kifejtenéd, hogy miért kellene hasra esni egy végeredményben gagyi GTA modtól? Mert ML alapú?
    A látvány számít, és abban harmatgyenge. A HWköltség / látvány arány még rosszabb.

    Hogy lesz ez nagyságrendekkel jobb?

    A technológia fejlődésére példaként itt a Tesla full self driving, ami már 10 éve "kész van" és a tőled idézve nem kell hozzá sok fantázia hogy tényleg jól működjön.
    (Ezzel szemben a pályás sáv- távolságtartáson kívül a legtöbb ember kikapcsolja, mert 30 kilométerenként vagy idegesítő hülyeségeket csinál, vagy meg akarja ölni a sofőrt.)

    Ugyancsak nem kellett hozzá sok fantázia elképzelni, ahogy munkanélkülivé válnak a fordítók a Google Translate nagy ML funkciófrissítésekor ~10 éve, ami nagyon impresszív volt megjelenésekor.
    A fordítók köszönik, jól vannak.

    Sajnos túl könnyű megelőlegezni a korrekt működést, és youtube videókon csámcsomgva várni a csodát.

  • paprobert

    őstag

    válasz julius666 #41 üzenetére

    Na igen, egy mondatos beböfögésből próbáljuk tippelgetni hogy mire gondolt a szerző. Én mindenesetre leírtam, hogy mit ne várjon.

    "Ezt mégis honnan veszed?"
    Csak nézd meg alaposan, hogy mit adott a képhez. Felturbózott fények az autókon, és zöldesszürkés közép-európai tonemapping a sárgás kaliforniai helyett.
    Abba nem akarok belemenni, hogy ez-e a leginkább hardver- és fejlesztőidő hatékony megoldás a kívánt látvány elérésére, de ez szerintem túl messzire vezet. De érdekes demó, az biztos.

    "Full hamis a dilemma amit felvázolsz."
    Szerintem ugyanarról beszélünk. Ahogyan felvázoltad, ugyannak az éremnek a két oldala.
    Csak te a sebességnyerést kihasználva extra raszter minőség hozzáadásával képzelted el. Én pedig az eredeti raszter minőségre felhúzott AI utómunka kiterjesztésével.
    Mindkettő járható út, de az utóbbira még nincs kézzel fogható implementeció.

  • paprobert

    őstag

    válasz julius666 #22 üzenetére

    Ha elmaszatoljuk az "AI-t használnak majd a grafikához" kifejezés jelentését, akkor könnyen eljuthatunk oda, hogy igazából már 15 éve AI-t használunk a HW Tessellation bemutatása óta, csak nem vettük észre. Ne tegyük.

    A példád nem real time, és kb. csak fresnel pingálás és tonemapping réteg szint. Láttam pár éve, és érdekes volt. Ez 10%-nyi hozzáadott grafika, néhol regresszióval. Nem full, 0-ról 100%-ra húzott, mátrixműveletes grafikai pipeline.

    "buta, 2000-es évekbeli szintet megütő kimenetet, amit aztán az AI felhúz fotorealisztikusra"
    Ez, a kolléga és az általad felvetett állapot nem a következő generációban jön el. És főleg nem szánalmas, néhány tíz-száz TOPS teljesítmény mellett.
    Évtizedek, és több tízezerszeres teljesítménytöbblet kell majd. Úgyhogy be lehet fejezni a csodavárást holnaputánra.

    PC-n elég jól lehet követni, hogy hogyan áll a csúcs grafika, és mit ad hozzá az AI a látványhoz.
    Én is már várom 1-2 éve, hogy a DLSS mikor válik sebességnyerő funkcióból egy extra grafikai szintté (a ray reconstruction már majdnem ez), de még nincs itt, és nem tudjuk mennyire lesz fajsúlyos.

  • paprobert

    őstag

    válasz boxmaci #8 üzenetére

    "AI-t használnak majd a grafikához valósidejű számítással"

    Óriási bullshit.

    Évtizedekre vagyunk ettől. Nem kell mindent elhinni, amit a buborékok idején írnak.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés