Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • c41r0^

    őstag

    válasz XoZ #36500 üzenetére

    a RivaTunert régebben még használtam is, a GPU-Z-ről pedig már "hallottam", ezt néztem meg elsőnek guglin, de ha jól láttam a képeken,ők nem képesek grafikonnal jelezni az órajel változásait, hanem az aktuális értéket jelenítik meg, de ha kilépsz Win-be, akkor a 2D órajelet fogja megjeleníteni, hiába megy a 3Ds alkalmazás a háttérben, ha jól gondolom...vagy cáfoljatok meg, ha nem így van...

  • c41r0^

    őstag

    válasz TasiA #36495 üzenetére

    gondolom nem játszottál még CS-t, a 800x600 azért kell, mert egyszerűen jobban lehet eltalálni a hitboxokat így, sőt az igazi a 640x480...a stabil 100 FPS pedig sajnos kell ehhez, mint egy falat kenyér (másképp is szór a fegyver, ezt nehéz átadni 7 év game után egy olyannak, aki nem ismeri)...elavult engine, ez van...nem a grafikája miatt játszák ezt a játékot, ezt biztosan tudod

    nem adok én elő semmi AMD vs Intel flame-et, távol álljon ez tőlem, ráadásul nem is versenyeztünk vele, hanem egy házi LAN partin jött ki a dolog és úgy, hogy ő kérdezett engem, hogy miért van az, hogy lemegy az FPS-e 80ra 2 füstnél...egy kérdés mellet a tapasztalatomat osztottam meg, ami elcsodálkoztatott egy kicsit

    az igazi kérdésem a 3870 és Vista 2D-3D esetleges GPU órajel-nem váltásához fűződött, ha elolvasod és értelmezed a HSZemet, és úgy gondolom, hogy ebbe a topicba tartozik

  • c41r0^

    őstag

    válasz Chaser #36494 üzenetére

    hát akkor majd én is megnézem, mit megy kb. a 2180-am 2 GHzen (kb egyenlő így a Phenom 1db. 2.2 GHzes magjával) a CS 1.6 nálam 2600XTvel, és ha ilyesmi FPSt nyom, akkor nem kutakodok tovább

    GPU/vgaram órajel-monitorozó programot tudsz/tudtok mondani?

  • c41r0^

    őstag

    hali, egy kis segítség kéne, hátha már korábban felmerült

    egy barátomnál tapasztaltam, hogy az a helyzet a Sapphire 3870-ével, hogy -szerintem- kevés FPS-t produkál CS 1.6-ban, 800*600ban, egy füstnél és nagyobb térnél leeshet 80ra is, az átlag olyan 110 FPS neki, holott az én 2600XT-m stabilan hozza a 130at is (developer "1" paranccsal 100 FPS feletti értékeket is megjeleníti a program, az fps_max értékig), 2 füsttel is, ugyanilyen beállítások mellett, pedig azért az jóval gyengébb kártya... természetesen OpenGL API alatt fut a játék...sajnos nem volt sok időm, ezért semmiféle teszttel vagy egyéb játékkal nem tudtam kitesztelni, hogy csak a proci kevés neki (9500as Phenom X4, de ugye ebből a játék csak 1db. 2.2 GHzes magot használ ki, míg nálam egy 3 GHzre húzott C2D van), vagy más gebasz van

    beállítások: legújabb Catalyst (drivert cseréltem neki, mert a gyári volt fent), vsync off, FSAA off, anizó 16x, mipmap legmagasabb, temporal fsaa off, felbontás 800*600 (tudom, eléggé procilimitált), 32 bit színmélység

    oprendszer: Vista Ultimate 32 bit

    amit pedig kérdezek és először erre gondoltam, hátha vmi gyermekbetegség: megnéztem a driver overdrive fület, 2Dben 300 Mhz-en fut a mag 775 MHz helyett (RAM marad referenciaérték), gondolom 2Dben a driver visszaveszi a GPU órajelet energiatakarékossági szempontok miatt, de lehetséges-e az, hogy 3Dben is marad ez az órajel és ez okozza a -szerintem- gyenge teljesítményt? milyen órajel-monitorozó programot célszerű erre használni (ahol tudom követni, hogy valóban vált-e a GPU)? bár Vista alatt már nem sűrűk a problémák, de mégis először erre gondoltam, hogy lehet, hogy ez bug...

    ami kicsit reálisabb és mostmár errefelé hajlok:
    ennyire procilimit lenne? tudom, hogy a CS procilimites játék, de egy ennyire?

    tudom, ki kellett volna mérni más tesztprogrammal, hogy hozza-e a referencia értékeket a 3870, de nem volt időnk rá...ezek a VGA-k nagy felbontáson és szűrőkkel hoznak jobb teljesítményt alsó-középkat. társaiknál, nem pedig procilimites 800*600ban, ezt is tudom, de olyan furcsa volt ezt így megtapasztalni, hogy 4 magos phenom&3870 jóval gyengébb azonos beállítások mellett egy @3GHz C2D&HD2600XT mellett CS 1.6ban :)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés