- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
Új hozzászólás Aktív témák
-
laci1128
tag
válasz
Badman 4ever #1731 üzenetére
Igen, COD2 mindenképpen problémamentes vele, kb. GeForce 2-4 MX(!
)-en is hasít DX7 módban.
-
laci1128
tag
válasz
regener #1665 üzenetére
Ne viccelj, P4-gyel BF3-azni?
Sajna én sem vagyok jobb procival ellátva, de két magos legelső szériás A64 X2 (ami mégsem NetBurst) használata esetén már a BFBC2 is megette a procit sok emberes multiplayerben abszolút minimum grafikán (ráadásul HD4850 volt mellé rakva). A BF3-tól akkor mit várunk, ahol szinte alapkövetelmény egy 4 magos proci?
Szóval P4, ill. más egymagos proci meg persze Pentium D esetén már a BFBC2-t is esélytelennek látom játszhatóság szempontjából.
A CoD ugye meg más tészta, ott az ősrégi Quake III motor van foltozgatva alatta, inkább az a szégyen benne, hogy egy GeF4 MX-en nem képes elfutni annyira szétbarmolták...
Csak vicceltem természetesen, ennyire talán nem súlyos a helyzet, de technikai szempontból szerintem mélyen alulmúlja a CoD széria a BF-eket. Szerencsére ez a gépigényen is meglátszik, ahogyan írtátok is (és szerintem a látványban is, de ez szubjektív már erősen). Na, nem offolok tovább...
És persze BÚÉK utólag is.
-
laci1128
tag
Lusta vagyok még egyszer leírni...
Röviden: az eszközkezelőben felbukkanó név (VisionTek HD 2600 XT vagy Radeon HD 3600 Series) a működés szempontjából nem számít.
#1223 és 1224A farmosra meg nem igazán tudok megoldást, gondolom valami egy magos géped lehet. Ismerősömnél Barton procival, 1 GB DDR400 memóriával és GeForce 6600 GT-vel nem volt hajlandó pár FPS-nél többet adni, jó sokat töltött stb, annek ellenére hogy a látvány közelít a 0-hoz. Tehát szerintem inkább azzal a programmal van a gond.
-
laci1128
tag
válasz
regener #1645 üzenetére
Ha van barkácsolósabb ismerős, akkor esetleg annyi tippet tudnék adni, hogy kérd rá vágja le a bordáról az ütköző részeket. Hirtelen jobb tippem nincsen, sajnos nem is gondoltam volna, hogy AGP-s HD3650-re nem jó az L2, erre nem figyelmeztet a gyártó honlapja sem.
Ha a vágástól inkább tartózkodsz, akkor érdemes lenne visszavinni a boltba, így talán az árát sem bukod be. -
laci1128
tag
válasz
bodom87 #1643 üzenetére
Arctic Cooling Accelero L2, 3-4000 ft között beszerezhető. Bár mondhatni ágyúval verébre, cserébe biztosan hűvösen fogja tartani a kártyát és emellett csendes is.
-
laci1128
tag
válasz
Badman 4ever #1633 üzenetére
Elméletben nincsen ez kizárva, akár 6 kijelző 2 videokártyával (7. oldal legalsó sora). PCI-E porttal rendelkező dokk + notebookban található videovezérlő. Gondolom asztali gépben levő két PCI-E portban fekvő kártyákkal is eljátszható ez a móka.
-
laci1128
tag
válasz
Badman 4ever #1599 üzenetére
Hmmm... utoljára nekem bóvli hűtős (legalsó) HD 3650-em volt 128 bites memória szélességgel (azaz nem hiányozott a NYÁK-ról semmi az első DDR2-es kártyához képest), a szóbanforgó lassabb sebességű memóriákkal (DDR2-650).
Szerintem ezek a gyenge hűtőjú, lassú / hiányos memóriájú darabok kései példányok lehetnek, mivel 2009. őszén garis csere után kaptam a rosszabb fajtát, a csere előtti 2008. nyarán vett 3650-em normál hűtős, 128 bites DDR2-800 memóriákkal szerelt darab volt.
Úgy látszik, hogy variáltak szerencsétlen AGP-s 3650-ekkel az idő folyamán. -
laci1128
tag
válasz
Xantomas #1594 üzenetére
Ha letiltod a memória felét az nem azt jelenti, hogy az összes memória chip használatban marad (elvégre a 128 bit memória sávszélesség valószínűleg továbbra is marad, ehhez viszont szerintem az összes NYÁK-ra forrasztott memória IC működése kellene) és csak egyszerűen nem használja a kártya a chipek felső tartományát?
Valójában a fenti kérdés nem fontos, csak érdeklődés a részemről, a lényeg, hogy legalább sikerült kiderítened, hogy a memóriával van valami gond (és orvosolnod is a szoftveres válogatósságtól eltekintve). -
laci1128
tag
válasz
Xantomas #1585 üzenetére
Igen, egyetértek veled (az üzlettel és a kártyával kapcsolatban is: ), nem érheti rossz szó az üzlettel kapcsolatos hozzáállásodat (lehet, hogy amilyen türelmetlen vagyok én már rég fekete pontot osztottam volna ilyenért
),
AGP-t a HD 3650-el való találkozás után én is feladtam...
Bár nagyot nem fogok ugrani, 939-es X2-re váltok valószínűleg asztali platformon ideiglenesen (egyelőre olcsónak tűnik: van DDR RAM-om, meg megpróbálom elpattintani a 754-es alaplapot meg procit). Aztán PCI Express foglalatba olcsóbban lehet találni HD tartalommal meg StarCraft 2-vel is megbirkózó kártyát. -
laci1128
tag
válasz
Xantomas #1563 üzenetére
A fentebbi több fagyogatós problémákra reagálva (mintha hibakeresési tanácsadáskor korábban párszor leírtam volna precedensként ebben a topikban, bocs az ismétlésért
):
Socket 754-es nForce 3-as AGP-s deszkám volt, szívtam a HD 3650-el; a fentebb sorolt hibák mind jelentkeztek tehát: VPU Recover (XP alatt), "ATI Display Driver has been recovered" (vagy valami ilyesmi Windows 7 alatt), fekete képernyős fagyás (kezdetben óránként, később jóval gyakrabban), kék halál (ez kicsit ritkábban -- az utóbbi kettő közös volt mindkét rendszer alatt), végül pedig garanciában kicseréltettem, ugyanis nem segített semmilyen okosság (ha egyszerűen hibás a vas, akkor sajnos nem fog sok trükk segíteni), más kártyákkal kitűnően ment a konfiguráció, más gépekben nem ment jól a kártya, így eléggé egyértelmű volt a helyzet. A garanciáztatásból kapott példány azonban állítólag azóta is vidáman üzemel (el adtam, nem akarok többet az életben bridge-elt AGP-s kártyákkal kezdeni, szereztem helyette inkább egy Radeon 9800 Pro-t eléggé kedvező áron
).
939-es X2-es proci alá a helyedben valami nForce4-es PCI-E-s deszkát szereznék, ha forog ilyesmi elérhető áron, abba meg olyan erős kártyát lehet rakni, amilyet nem szégyell az ember fia, bár ha ennyire erőlteted az AGP-t, akkor biztosan jó okod lehet rá.
Az X2-es proci meg bitang jó dolog a 939-es platform esetén! -
laci1128
tag
Abból kiindulva, hogy gyárilag ilyen (minősíthetetlen - GeForce 2 MX-eken is komolyabb ficánkol talán) hűtőt is volt képük felszerelni rá, feltételezem, hogy semmi akadálya az Accelero passzív használatának.
Bár ebben a témában már (jóval) korábban szó esett a hűtés használatáról és egy emberkének negatív tapasztalatai voltak passzív Accelero S1-gyel. -
laci1128
tag
válasz
Peterzilien #1490 üzenetére
Nem szerencsés a helyzet. Remélhetőleg 80 eres a kábel, mivel jelentős sebességcsökkenést okoz ha csupán 40 eres. Továbbá az "égések" oka az áramellátás problémája is lehet, milyen tápegységed van és mennyi idős?
-
laci1128
tag
válasz
Peterzilien #1488 üzenetére
Inkább processzor + RAM. A processzor szimplán gyengének tűnik (a YouTube videókhoz processzorerő kell). A memóriával meg az a baj, hogy szedett-vedettnek néz ki és mindenképpen rosszul vannak a modulok elhelyezve az alaplapon. Inteléknél az esetek igen nagy részében működik a kétcsatornás memória vezérlés, próbáld kihajítani a 3. DIMM-ből az 512 MB-os memória modult. Így csak 1 GB RAM-od marad, de azt, ha szerencséd van 64 bit helyett 128 bit szélességgel éred el. Valamennyi sebességnövekedést hozhat a konyhára. Egyébként GTA San Andreashoz sokkalta gyatrább videokártyák is elegendőek.
Esetleg ha előző videokártyával jó volt, akkor érdemes első körben megpróbálni letölteni a legfrissebb AGP Hotfix drivereket AMD honlapjáról. De szerintem nem ez a fő baj, mivel megfelelő driver nélkül elindulni sem lenne hajlandó a GTA. -
laci1128
tag
válasz
Zenador #1485 üzenetére
Furcsa, a profilomban szereplő AMD-s konfiggal (A64 2800+, 1 GB DDR-400 RAM, anno HD 3650) nem volt különösebb problémám a Windows 7-tel eltekintve a kevés RAM miatti állandó swappeléstől és a lassabb betöltési időktől. A videolejátszási teljesítményre igazán nem tudok panaszkodni, MPC-HC használata során mindenféle codec telepítése nélkül tökéletesen besegített a 3650 a HD tartalmak lejátszásába Windows 7 Professional x64 rendszer esetén (az 1,8 GHz-es egy magos Athlon proci 15-20%-on volt terhelve HD tartalmak lejátszásakor). Persze a 9800 Pro nem tud besegíteni a lejátszásba, tehát ott sokkal gyatrábbak az eredmények.
A notim egy Core 2-es (T7200) ThinkPad T60, Mobility Radeon X1400-el, 2 GB DDR2-667 RAM-mal szerelve. A Windows 7 sebességével semmiféle problémám nincsen, swappelésről szó sincs még sok alkalmazás futtatása esetén sem. Sajnos a Radeon X széria még éppen mellőzi az UVD technológiát, így a HD tartalmakat kénytelen a processzor egyedül kezelni, 1080p-s YouTube tartalom esetén pl. izzad a processzor és szaggat a lejátszás.
Megfelelő beállítások mellett (SpeedStep, Enhanced Halt State, stb.) pedig alig kapcsol be a hűtőventillátor (oké, HD tartalmak esetén természetesen azért kokszol a mobil Core 2 is az UVD hiánya miatt
.
A BS Playert nem ismerem, úgyhogy sajnos ezzel a kérdéssel kapcsolatban nem tudok konkrét segítséget adni, ellenben lehet, hogy érdemes lenne másik lejátszókat is kipróbálni (pl. fentebb említett MPC-HC, VLC Player, stb).
Az is lehet, hogy éppen a Superfetch (vagy magyarul Előtöltés) szolgáltatás letiltása miatt szenvedsz sebességbeli hátrányokat. Hasznos szolgáltatás a keringő pletykákkal ellentétben, érdemes engedélyezni. Nálam nincsen semmilyen beépített szolgáltatás letiltva az indexelőn kívül.
Egyébként ami hasznos lehet az a lemez töredezettségmentesítése, azzal kíválóan lehet javítani a rendszer indítási sebességén.Az ATI driverekkel kapcsolatban nem igazán tudok nyilatkozni, lévén a notimon a Mobility X1400 miatt 8.12 (2008. decemberi) a legfrissebb működésre bírható Catalyst, az asztali gépemben pedig a jelenlegi Radeon 9800 Pro-hoz 10.2-es legacy Catalyst jár, egyikkel sincsen komoly problémám. Amíg volt a HD 3650-em, addig a 9.10-es Catalyst-tel is meg voltam elégedve. Arra emlékszem, hogy 2009 őszi Catalyst-ben apróbb módosítás volt a CCC-ben, ha erre gondolsz, szerintem nem vészes, én mindent megtalálok, ami kell (már ugye a 9800 Pro esetén, ugyanis a 8.12-es még a régi CCC-t használja).
Kb. ennyi tapasztalatom, tippem volt a kérdéssel kapcsolatban, remélem tudtam valamennyit segíteni.
-
laci1128
tag
WoW-ban emlékeim szerint furán van ez jelölve. A beállításoknál a multisampling fele kell keresni valami ilyesmit: "24 bit color depth, 1x sampling". Amúgy talán a Need For Speed III-mal bezárólag nem volt még a 32 bites színmélység szériatartozék a 3D-s alkalmazásokban.
-
laci1128
tag
Hali!
A HD3650 és a HD2600 szériában használatos GPU-k között az egyetlen különbség a gyártástechnológia, illetve az, hogy az előbbiek rendelkeznek PowerPlay eljárással.
Teljesítmény tekintetében egy leheletnyivel talán a HD 2600 XT a jobb, de a géped többi komponenséből ítélve ez nem fog megérződni. Fogyasztásban egyértelműen a HD 3650 a jobb, a fentebb említett PowerPlay miatt (dióhéjban: ha nincsen terhelés a grafikus processzoron, akkor igen alacsony órajelen fog működni (sőt bizonyos esetekben a kártyán levő RAM is alacsonyabb órajelet kap) --- igen hasznos).
A +256 MB fedélzeti memória nem fogja megváltani a világot, mivel sem a kártya, sem a gép nem olyan izmos, hogy annak a plusz memóriának a hatása megmutatkozzon (illetve úgy is lehetne fogalmazni, hogy csupán 256 MB memória is bőven elegendő a kártyán található GPU erejéhez mérve).
Ha a HD 2600 XT-t el tudod pattintani és a HD 3650-et is jó áron tudod beszerezni, akkor bátran ajánlom a cserét - persze nem amiatt a +256 MB RAM miatt. -
laci1128
tag
válasz
szalergy #1447 üzenetére
Ha megvan a kártya alatt a megfelelő vas (erősebb, lehetőleg 2 magos processzor, legalább 2 GB RAM), akkor tökéletesen elegendő, akár high grafikához is. A bétatesztben részt vettem, két gépen is kipróbáltam: 1 magos processzorral, 1 GB RAM-mal és a R9800 PRO-val medium grafikával ugyanúgy ment, mint low-val, nálam a processzor volt a szűk keresztmetszet, ráadásul sokat is töltött viszonylag (pl. a Warcraft III-hoz képest) a kevés RAM miatt, bár játék alatt nem swappelt. (Másik gép notebook volt - T7200-as Core 2, 2 GB RAM, Mobility Radeon X1400 - bezzeg a Mobility nagyon kevés neki, a videokártya volt a szűk keresztmetszet, viszont low-on reccenés nélkül futott, csak kicsit csúnyább volt
)
1 magos P4 (vagy bármilyen NetBurst-ös prockó), kisebb A64 (mint pl. az enyém) érzésre kevés neki a szaggatásmentes élményhez. De a 3650 több, mint elegendően erős hozzá. A csatolófelület meg teljesen mindegy a játék szempontjából: ha van működő driver, akkor nem lesz probléma.
-
laci1128
tag
válasz
arnold9216 #1433 üzenetére
+ Ha egyik fentebb említett dolog sem segít, akkor próbáld ki a konfigodat más videokártyákkal is (elég régebbivel is, ha csak olyat tudsz szerezni, csak tudjon 3D gyorsítást és persze AGP 4/8x-s legyen). Ha azzal nem fagyogat, akkor ha még tudod, garanciálisan cseréltesd a kártyádat. Persze ez legyen a legvégső opció, remélhetőleg nem ilyen súlyos az eset.
(Ha azokkal is fagyogat, akkor az alaplappal lesz valami...)
-
laci1128
tag
válasz
Jhericho #1426 üzenetére
Az ilyet valóban nehezen tolerálja sok deszka (vajon miért?
), ismerősöm régi gépébe bevallom szégyenkezve csak harmadjára tudtam a GeForce-ot belepattintani úgy hogy POST-oljon és utána se fagyjon, a kényes fajtáját a deszkának.
Persze olyan AGP foglalat volt rajta, amelynek nem volt rögzítő füle.Imádnivaló!
-
laci1128
tag
válasz
koszono00 #1413 üzenetére
Ha van rá lehetőséged próbáld ki másik gépben is a kártyát, azonban inkább - mivel említetted, hogy másik HD 3000-es kártyával is hasonlókat produkál, - valószínűbb, hogy a deszkával lehet gond. Nem mai gyerek a rajta levő nForce 2-es chipkészlet, megeshet, hogy nem fér össze a HD 3000-es széria tagjaival.
A chipkészlet meghajtójával sajnos most nem lehet gond (ezt könnyebb lenne orvosolni), mivel ilyen külön nem létezik nForce 1/2/3-hoz, csak beépítve a Windows-ba (Vista és 7 esetén). -
laci1128
tag
válasz
koszono00@ #1395 üzenetére
Itt már talán az alaplapi chipkészlet illetve a meghajtója is közbeszólhat (ha másik kártyával is ugyanígy szórakozik). Milyen típusú deszkád van?
Badman 4ever kolléga által kínált tipp is jónak hangzik, pl. Mobility Radeon X1000-es sorozatú vezérlőket így lehet a leggyorsabban üzembe helyezni Windows 7 alatt. Lehet, hogy segít a fagyási problémákon a HD 3650 esetében.
-
laci1128
tag
Szerintem felesleges a +1 GB RAM, mivel a klasszikus DDR("1") SDRAM-ok ára elég magas, nem éri meg a vétele.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy az AGP csatolóval rendelkező konfigurációknál az esetek túlnyomó részében a processzor a szűk keresztmetszet, ezt pedig nehezen orvosolja hatásosan a memóriamennyiség növelése. Szerintem amelyik grafikai beállításhoz elég még a (tippre) Barton ereje, ott nem fog különösebb gondot jelenteni, hogy csak 1 GB RAM van.
Az más kérdés, hogy valószínűleg a töltési idők hosszabbak lehetnek, illetve a pálya elején kicsit "darálni" fogja a lemezt swap-pelés céljából, viszont a játékidő 90%-ában szerintem sajnos nem fogsz több képkockát kisajtolni a konfigból 2 GB RAM-mal sem.
A puding próbája az evés, ki kell próbálni a játék demóját, stb., ezek után már látszik, hogy hogyan teljesít a jelenlegi konfiggal, utána érdemes ilyeneken agyalni. -
laci1128
tag
válasz
Darth_Revan #1338 üzenetére
Nem vagyok otthon a tápok márkáinak ismeretében, de ha ez jó márkájú vagy nem egy sokéves táp, akkor nem kéne, hogy gondot okozzon neki egy HD 3650.
-
laci1128
tag
Ott a chipkészlet lehet a ludas, ugyanis a felvetésed szerint a processzoridőt a megszakításkérelmek veszik el. Ha esetleg nem a legfrissebb lenne az alaplapod lemezén, akkor a legújabb nForce chipset drivert mindenképp érdemes lenne telepíteni, ha pedig így is produkálja magát, akkor a Windows újratelepítésekor az nForce driver telepítésénél az AGP GART drivert NE telepítsed (nForce 3 drivernél pl. lehet válogatni a telepítendő komponensek közül, meglepne ha a régebbinél nem lehetne). Remélhetőleg - így vagy úgy - elhárul a probléma. (Mindegyik esetben - persze csak ha van rá időd - megérheti frissen telepített Windows példányon kísérletezni.)
-
laci1128
tag
Mikori drivert használsz? Első körben - ha még nem volt meg - nem árthat egy Catalyst frissítés, gyanítom PCI Expresses kártya a GDDR4 memókból ítélve, így az AGP Hotfixes krízissel nem kell esetedben törődni, megfelelőek az eredeti driverek.
Ventillátorral fura ez a magas hőmérséklet egy 3650-től, szóval nem említésre méltatlan a hőfokkal és a venti sebességekkel kapcsolatos megjegyzésed.
Ilyen hűtéssel sem érte el sosem az enyém anno a 70 fokot terhelés (pl. Fallout 3) alatt, pedig ez a hűtés aztán mind a röhej, mind a borzalom kategóriába könnyedén elfér (hiszen pl. a GeForce 4 MX-en nagyobb borda van, igaz azon venti nélkül). -
laci1128
tag
válasz
MaxFecky #1335 üzenetére
Engem AGP-s HD 3650-el vert meg a sors még anno, de nem éreztem sosem különösebb sebességbeli eltérést Windows XP és Windows Vista, 7 alatt futtatott alkalmazások között.
Egyébként ha régi driver, akkor Catalyst 8.12, annak tutkóra jónak kell lennie (támogatja a HD 3650-et is). Tavaly év elejétől markánsan újítottak a Catalysteken, lehet ez akár a probléma forrása is.
De egy dolgot nem értek: ha még jobban is mennek a 3D-s alkalmazások Windows 7 alatt (+ a konfigod is bőven több, mint elég a Windows 7 problémamentes használatára), akkor miért ragaszkodsz mindenáron az ősrégi Windows XP-hez?Sok sikert a Catalyst 8.12 kipróbálásához!
-
laci1128
tag
Az ilyen jellegű kérdésekhez ezt a témát ajánlanám. Egyébként még valami ársávot sem ártana belőni, mielőtt rákérdezel a másik topikban erre (csak mert ajánlhatnék legújabb GeForce GTX-eket, vagy Radeon HD 5800-asokat is, de gyanítom nem ezek lesznek a nyerőek az árcéduláik miatt).
-
laci1128
tag
válasz
Blue Eagle #1328 üzenetére
Csak azt tudom javasolni, amiket előzőleg más kollégáknak is: valami másik (lehetőleg natív AGP-s -- pl. GeF4 MX, R9200, ha a legalja kategóriát nézzük
) kártyával próbáld használni a gépet huzamosabb ideig. Ha azzal nem jelentkeznek az általad említett tünetek, akkor nyílvánvaló, hogy mi okozza a gondot. Ha továbbra is jelentkezik a gond, akkor a monitorra lehet gyanakodni. Viszont öröm az ürömben, hogy első körben nem kell gyanakodni más hardverre csak a monitorra és videokártyára.
Jó vadászatot! -
laci1128
tag
válasz
andras888 #1323 üzenetére
A "mennyit bír?" kérdés tuning kapcsán szerintem teljesen értelmetlen, mivel mindegyik kártyának máshol a vége, ráadásul sok tényezőtől is függ ez, ki kell tapasztalni.
A személyes véleményem az, hogy az említett kártyát nem érdemes húzni: passzív hűtéses, emiatt kétlem, hogy Catalyst-es OverDrive-os értékek fölé lehetne küzdeni, de ha ez sikerülne is, még ez sem jelentene látványos FPS javulást (játékokban), ráadásul DDR2-es memóriák vannak rajta, ami egyáltalán nem egy túl impozáns jellemző, ha játékos oldalról közelítjük meg a dolgot.
Ellenben egy normális (értsd: aktív hűtésű és GDDR3 RAM-mal szerelt) HD 4670-re, vagy valami hasonló árfekvésű GeForce-ra leváltani nem tűnik rossz ötletnek, mivel ez még talán nem is olyan drága mulatság, ellenben van többletteljesítmény (igaz DirectX 11 támogatás így nem is lesz, de kompromisszumokkal képes a legtöbb mostani játékot vinni).
Természetesen a videokártya csere csak akkor javallott, ha értelmes alkatrészek vannak mellette (két magos (NEM Pentium D vagy Celeron D nevű förmedvény) processzor, megfelelő méretű és sebességű memória, rendes alaplap, stb). (Ahogyan mondani szokták "szénből" nehéz légvárat építeni: tehát gyengébb konfighoz értelmetlen a 4670-re való váltás.) -
laci1128
tag
glo_zc:
Nagyon nagy valószínüséggel valóban a táp lesz a ludas (szép kora van a tápnak).
csiby222:
Most akkor csak kilép vagy le is fagy teljesen az egész rendszer?
A kettő között igencsak nagy különbségek vannak.
De amúgy ha lefagy teljesen a gép és a többi komponens hibátlannak tűnik, akkor ott nem szoftver hiba lesz (inkább a videokártya). Azt javaslom próbáld ki egy másik (lehetőleg nem ilyen Rialto chipes vacak, hanem rendes AGP-s (azaz NE: Radeon HD 3000, 2000, X1000 szériából legyen)) videokártyával. Így megbizonyosodhatsz arról, hogy melyik alkatrész a ludas (VGA vagy deszka/stb.).
Ha kiderül, hogy a VGA a hibás és már garancia sincsen rá, akkor sem kell kétségbeesni, íves javítással lehet segíteni a problémán.De azért előtte én érvényesíteném a garanciát.
Egyébként AGP hotfix-kszel, ha tökéletes állapotban van a kártya, akkor röhögve kell működnie minden körülmény között, na meg egy félretelepített driver esetén a játékok el sem indulnának szvsz.
Ja és 30 perc működés semmit nem jelent, kezdetben nálam volt olyan, hogy napokig nem produkált fagyást a kártya (na persze roszabbodott a helyzet).
-
laci1128
tag
válasz
alexadner034 #1309 üzenetére
Attól függ...
Szerintem csak DXVA és PowerPlay ami mellette szól egy ilyen konfigba (és mindegyik okos ficsőr hozzátenném).
Ezek mellett talán PS3.0 említhető még meg, amit igaziból értelmesen egyedül a BioShockban tudtam kihasználni (de az tökéletesen is futott), más próbálgatott PS3.0-ás játékhoz kevés a kraft, a memóriacsatornák vagy a processzormagok száma az A64 2800+ esetében (ugye mégiscsak 1x1,8 GHz-es és egycsatornás DDR400-as memóriavezérlője van). Hasonló konfigom van nekem is - csak már HD 3650 nélkül.
De még kisebb fogyasztáshoz és DXVA-hoz ott a HD 3450 vagy szimplán DXVA-hoz HD 2400 (azthiszem ez is elérhető AGP-re).
-
laci1128
tag
válasz
belaazallat #1239 üzenetére
Szervusz!
Meglepő módon valóban a Windows 7 sem tartalmazza a kisebb frissítéseit DX9 kiegészítő könyvtárainak (két különböző Windows 7-t futtató számítógépen más-más telepített alkalmazásokkal - ezektől függően gondolom - más mennyiségű D3D9X_**.dll volt jelen a rendszermappában), viszont nekem sosem okozott ez problémát (ezért ilyen meglepő a dolog számomra
). Ha jól sejtem az ezekben (D3DX9_**.dll) levő függvényeket hivogató alkalmazások jó esetben a telepítéskor pótolják ezeket a fájlokat, ha hiányoznának.
Újratelepítés után pedig ilyen és ehhez hasonló problémák elkerülése végett illik az alkalmazásokat is újratelepíteni. Nem csak a rendszerfájlok hanem a rendszerleíró adatbázisban levő kulcsok hiánya is okozhat indítási/futási problémát.Elnézést a késői reakcióért.
-
laci1128
tag
válasz
belaazallat #1231 üzenetére
Szervusz!
Bocsánat, de mióta?
A Windows 7-be DirectX 11 van integrálva, ami visszafele kompatibilis (tartalmazza a DX10, 9, 8... dll-jeit, meg lehet nézni, szűz rendszer esetén is így van), így a DX9 telepítő Windows Vista/7 esetén nem dolgozik (Vistán esetleg néhány apró frissítést rakhat fel). így a kollégának nagy valószínűséggel nem DirectX, hanem videokártya driver gondjai vannak.Nhadu: Esetleg nem AGP-s videokártyád van?
-
laci1128
tag
Hali!
Nekem is hasonló hibák léptek fel, random fagyásokkal fűszerezve.
Érdemes első körben a beállításokat megnézni (AGP Fast Write és társai),
utána pedig a tápegység körül kell nézelődni (mikori, milyen márka, stb.).
Ha még mindig nem passzol valami, akkor ha van rá lehetőség próbáljátok ki más tápegységgel ill. videokártyával a konfigurációt, ez nagyban segíti a probléma feltárását.
Ha a fentiek nem segítenek, illetve más videokarival tökéletesen szuperál a gép, akkor következhet a garancia érvényesítése (sajnos esetemben is ez lett a dolog vége).
Egyébként a "normál" Catalyst nem felel meg ezekhez a kártyákhoz (megj.: ez nem teljesen igaz így, .INF fájllal való trükközéssel telepíthető a normál Catalystben szereplő driver is), a game.amd.com-on a letöltések között meg kell keresni az AGP HD 2000-3000 Series-hez való drivereket (ún. AGP hotfix), és azokkal kell próbálkozni.
Sok szerencsét!
-
laci1128
tag
Hali!
Érdekes módon már az AGP hotfix-szel sem automata a drivertelepítés AGP-s ATI kártya tulajoknak, ennek következményeként a Browse driver opcióval kell kézzel keresgetni az INF fájlt, ha pedig nem vagyunk eléggé cselesek, akkor az általad említett probléma eshet meg velünk, aminek oka pedig valószínüleg az, hogy az INF fájlban előrébb helyet foglaló drivert dobja fel a Windows nekünk, márpedig ezekszerint (egyébként mielőtt megírtam volna a választ én is kipróbáltam, tényleg) a VisionTek-féle HD 2600 XT előrébb van a listán, a Windows szerint pedig ennek a drivere is tökéeletesen megfelel a HD 3650-ünk kiszolgálására.
Megjegyezném, hogy véleményem szerint gyakorlati különbség nincsen, csak az eszközkezelőben a felirat más.A probléma megoldásához először is kattintsunk jobb gombbal a Computer-re majd a helyi menüből válasszuk ki Manage-t. Bejön a kedvenc "Számítógép Kezelése" elnevezésű MMC konzolunk, itt megtalálható a régi jó Device Manager is.
Keressük ki a videokártyát, majd a tulajdonságok lapon válaszuk a driver frissítése opciót. A felbukkanó (mellesleg WPF-es) ablakban nyomjunk egy "Browse my computer for driver" feliratú alsó lehetőséget, majd a következő lépésnél egy "Let me pick from a list" feliratot.
Ha még nem feszítene a listán AGP-s kedvencünk (3600 Series néven fut, semmi AGP pre vagy szuffixum), akkor egy "Have disk" gombot kell nyomnunk, és a Windowst tartalmazó partíción keressük meg az ATI\support\9-9_AGP-hotfix_vista64_dd_ccc\Packages\Drivers\Display\LH6A_INF könyvtárban található CH_87741.INF nevezetű fájlocskát. Ezt megnyitva már tényleg ott kell lennie a listán HD 3600 Series néven a videokártya meghajtójának.
Ezek után elszöszöl "Installing driver..." ürügyén a Windows, természetesen "a telepítés folyamán többször is elsötétülhet a képernyő".
Remélem segítettem megoldani a problémát.
-
laci1128
tag
válasz
elfelejtette #1202 üzenetére
Ejha.
Bár leszögeztem korábban, erősen le vagyok maradva ilyen technológiák terén, így csak előző ismereteimre, tapasztalataimra tudtam hagyatkozni a "megosztott memória" címke mibenlétét illetően. -
laci1128
tag
válasz
belaazallat #1199 üzenetére
Szervusz!
Félreértjük egymást. Nem a HyperMemory-re gondoltam.
Ahhoz képest egy ősi AGP feature-re, mint amit írtam előző hozzászólásomban is.
Tisztában vagyok azzal, hogy a HyperMemory ténylegesen elveszi a területet a rendszerram-ból, tehát valószínüleg HyperMem esetén a dedikált memória mérete növekszik meg, míg az AGP aperture tulajdonságaiból kifolyólag különböző memóriacímzéses trükkökkel csak akkor használ ténylegesen rendszermemóriát (és akkor sem csökkentve a méretét, hanem egyszerűen a textúrákat ott tárolja), ha megtelik a videokártya helyi memóriája vagy a 3D-s alkalmazás kifejezetten nem helyi memória használatára van állítva. Viszont a Windows a BIOS-ból kiolvasott Aperture méretét teszi meg "megosztott memóriának".
Legalábbis egyszerű nézeteim alapján. (Mivel nekem is hasonlókat írt ki a Windows Vista/Server 2008/7 két AGP-s HyperMemory mentes ATI kártyára - 9600 XT-re és HD 3650-re).Másrészről szerintem sem készült asztali HD3650-ből HyperMemory-s (irreleváns dolog).
P.s.: Az AGP aperture - erre gondolok, csak nem tudom ilyen egzaktul megfogalmazni - fordítani pedig nincsen kedvem
-
laci1128
tag
válasz
belaazallat #1186 üzenetére
PCI-Express-ben egyáltalán nem vagyok otthon - sajnos nincsen "kedvem" még olyan platformra váltani -, viszont az AGP portnak van egy olyan feature-e - az AGP aperture -, hogy kiválasztott szoftverek és beállítások esetén a rendszerramból egy előre megadott méretet (BIOS-ban állítható) textúrákkal tölt meg, ha megtelne a kártya helyi memóriája.
Nos tapasztalataim szerint a Windows Vista/Server 2008/7 ezt az értéket jelzi "megosztott memória" néven. Bár nem tudtam, hogy ilyen aperture szolgáltatása van a PCI-Expresses kártyáknak is (lehet, hogy kompatibilitási okok, lehet, hogy nem az, hanem más a jelzett "megosztott memória", fene sem tudja).Az összes memória, mint az ábrán is olvasható a kártya dedikált helyi memóriájának illetve a "megosztott memória" méretének az összege. Gyakorlatilag a dedikáltat kell csak figyelembe venni.
Igaziból a dolog már nagyon régóta nem módi, utoljára intenzíven talán az első és egyetlen diszkrét Intel grafikus kártya élt vele, ugyanis ha nem csal az emlékezetem akkor nem, vagy csak nevetséges mennyiségű helyi memóriával szerelték fel és így a rendszerrammal dolgozott össze az AGP csatoló szolgáltatásaival (AGP promo kártya volt gyk.). Ez egyébként el nem ítélhető módon igen lassúvá is tette a kártyát - az Intel grafikus megoldások a mindenkori kortárs konkurenciához képest mindig a 3D lassító kategóriában helyezkednek el. -
laci1128
tag
válasz
belaazallat #1174 üzenetére
Hmm... Erre igaziból nem is gondoltam. Azért egy próbát megérne a november utáni Windows XP (x86, magyar) frissítések átnyálazása.
Másrészről ugyanúgy művelte ezt a hibajelenséget Windows Vista x64 SP1 illetve Windows Server 2008 x64 alatt, többféle Catalyst-tel. Próbaképpen felraktam key nélkül a két újabb Windowst (30 nap bőven elég fagyogatás tesztelésére).
Végülis úgy kezdődött, hogy először csak néhány játék alatt fagyogatott, késöbb pedig mind több és több cím alatt produkálta a hibát.
Egyébként a fagyások ideje is rapszodikus. Valamelyik játék (pl. Dawn of War és a második része) néha a belépés után 2 mp-el megfagy, néha elrohangál vígan egy délután is, némely játékok (pl. Live for Speed) általában kb. 3 perc játék után dobják el a kártyát. MS játékokról: a Rise of Nations atombombázás környékén hal be (gondolom az "atomgomba" a legkomolyabb 3D-s modell benne
), a Halo 2 Vista only, de pl. egy órát is el lehetett játszani vele fagyásig, a Halo első epizódjával meg éppen nem rendelkeztem.
Intenzív tesztelés után már csak a F.E.A.R. 2 és a Titan Quest alatt nem tudtam kihozni a fagyást belőle. A tesztelt játékok között OpenGL alapú (Counter-Strike) illetve rengeteg DirectX (6-7-8-9) alapú játékot teszteltem. Fagyott pl. a DX6-os NFS III, és (ha nem tévedek) a DX7 (
) alapú Unreal Tournament is.
*Jut eszembe, a WarCraft III alatt (ritkaság) NEM tapasztaltam gubancot.
-
laci1128
tag
válasz
belaazallat #1155 üzenetére
Passz, sokmindent kipróbáltam a hiba korrigálására - többszöri Windows újratelepítés - ASUS-os alaplapi driverekkel, utána NVIDIA-féle frissített nForce 3 driverekkel is próbálkoztam, letiltottam a legtöbb alaplapi cuccot - RAID vezérlőt, intergányolt hangot, soros-, párhuzamos-, MIDI portokat (háth' nem tetszik az IRQ neki - bár ugyanúgy 19-es maradt, ami, ha nem tévedek Windows-féle szoftveres buher (virtuális) IRQ
, mindegy
).
Érdekes és megemlítendő, hogy bizonyos 3D-s játékok, névszerint a F.E.A.R. második epizódja (az első része az fagyott keményen), illetve a Titan Quest egyáltalán nem produkálta a tüneteket a 3650-el.
A Sapphire-féle AGP-s HD 3650 előtt egy, az előbb említett gyártó cimkéjét hordozó 9600 XT-m volt, amely semmiféle hibát nem produkált. Most ideiglenesen egy Club3D márkájú NVIDIA GeForce 4 MX feszít a gépben, szintén nem okozva fagyást. Mondjuk ezek natív AGP-s kártyák, nem ilyen ATI Rialto híddal szereltek. Egyébként a driver ellátottságról is lesüt, hogy mennyire kipróbált, tesztelt és stabil módszer a HD2/3/4000-es szérián ez a Rialto híd.
A Fast Write-ról: a problémán ez sem segített, sőt a Sideband Addressing-et is kapcsolgattam - hasonló végkimenetellel.
Igaziból nekem az előző ATI kártyámnál semmilyen galibát nem okozott sem a Sideband Addressing sem a Fast Write bekapcsolt állapota, sőt amíg nem produkálta kezdeti időkben (első két hónapban kb.) a HD a fagyásokat, addig ezen is aktiválva voltak a szóbanforgó opciók.Ezekután vajon megeshet, hogy a kártya a ludas?
-
laci1128
tag
válasz
belaazallat #1152 üzenetére
Úgytűnik eléggé félresikerült sorozat az AGP-s 3650
- Csak azért mert az enyém is lefagy állandóan 3D alatt, egyik ismerősöm kártyája szinte mindig fagyást produkál, másik ismerősömé pedig ritkán, de behülyül és végül, de nem utolsósorban panaszkodnak az AGP-s kiadásra itt (és külföldi fórumokon) is.
-
laci1128
tag
válasz
bmwk1200s #1108 üzenetére
Érdekes módon nekem is ilyen videokártyám (SAPPHIRE RADEON HD 3650, AGP) van csupán csak DDR2-es memóriák vannak rajta és 3D alatt állandóan megfagy vele a gép (tápcsere is megvolt), viszont a PowerPlay tökéletesen működik vele.
Egyébként forrúfejű ez a példány is. 50 fok alá üresjárat alatt sem került - a visszavett órajelek ellenére sem. Természetesen Sapphire-féle hűtéssel rendelkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 4 PRO 1TB SSD fekete játékkonzol extra játékokkal garanciával hibátlan
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Thor II 1200W 80+ Platinum tápegység! Olvass!
- Bomba ár! HP ProBook 440 G10 - i5-1335U I 16GB I 256SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest