Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .DLL

    veterán

    válasz doc #7 üzenetére

    Ha mégis potméter lenne a készüléken, a hirtelen ugrás problémája orvosolható némi késleltetéssel, ami a potméterből érkező jelet "elsimítaná", és szép lassan finoman állna be a hangerőt, a betekert értékre. Amúgy sem jellemző, hogy a potmétert rángatnánk, néha feljeb tekerjük, néha kicsit lejjebb, az, hogy az átmenet mondjuk ~1mp alatt megy végbe, még kellemes is lehet szerintem. Ilyenkor a poti megmozdításánál sem fogy a hangerő hirtelen az arcunkba ugrani, van idő lereagálni és lejjebb tekerni. :)
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    Én is most kezdtem az Arduino-t, de már a kezdő példáknál is felfedezni vélek néhány következetlenséget, vagy legalább is ami számomra nem egyértelmű, hogy egyiknél ez, a másiknál az miért nem ez? Holott elvileg elég szigorú szabályok vannak, valamit nem úgy írsz, akkor kész, nem működik a program.
    Pl. deklarálásnál egy vátozó után írt szám néha pinout-ot jelent, néha egy értéket, amivel a változó kezdi az életét.
    Fade példából:
    int led = 9; // the pin that the LED is attached to
    int brightness = 0; // how bright the LED is
    int fadeAmount = 5; // how many points to fade the LED by

    Néha használ setup()-ot és ott deklarál, néha nem, és a loop()-ban... néha a #define-t használja pin deklarálásra, néha az int elé teszi, hogy const. aza hogy ne állandó, nem mintha egy pin véletlenül megváltozna (legalábbis egy elég egyszerű példa volt).
    Szóval kicsit következetlennek tűnik, hogy mikor mit használnak a példákban, és miért úgy. :B

    [ Szerkesztve ]

    (P.H.)

Új hozzászólás Aktív témák