Hirdetés
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Magisk
- Akciófigyelő: Black Friday kedvezmények az EarFun cuccaira
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Google Pixel topik
- Vivo X300 Pro – messzebbre lát, mint ameddig bírja
- Kompatibilis lett az Android Quick Share és az Apple AirDrop
- One mobilszolgáltatások
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#27614
üzenetére
1.) Nem az AMD és az NV megoldását hasonlítom össze, hanem az AVFS-t és a DVFS-t. Itt tényszerű előnye van az AVFS-nek.
2.) Mert az AMD hardvere fel van készítve olyan dolgokra, amihez az NV hardvere még csak hozzá sem tud szagolni, és mondjuk az a buszrendszer, ami szükséges az egyes shader modell 6.0-s függvényekhez igen sokat szokott fogyasztani. Viszont a konzolba kérték a megrendelők a tudást, mert az emuláció túl lassú lenne. Az AMD is tudna egyébként csinálni ultramobil specifikációknak megfelelő hardvert, és akkor most emulációt építenének a shader modell 6.0-ra, nem lenne az, hogy bizonyos függvényekre külön utasítást tudnak rendelni. Ez olyan dolog, mint a procinál az Atom és a Core mag különbsége. Ha több Atomot raksz egy lapkára mint Core magot, akkor az összesítésben gyorsabb lesz és kevesebbet fog fogyasztani. Viszont számos dologban nem lesz olyan jó, mint a kevés magos Core. Pró-kontra elv.
3.) Az AMD megoldása is tud frekvenciát növelni és turbózni. A kettő között az a különbség, hogy az NV-nél a turbó máshogy valósul meg, és ezért eléggé lassú a reakcióidő, amíg azt beállítja. Ezt a rendszer binneli, tehát vannak előre konfigurált lépcsők az alapórajel fölött, amelyekre ugrándozik. Az AMD fordítva csinálja, mert például a mostani AVFS implementáció 1-100 MHz között bármekkorát tud ugrani, tehát nincs lépcsőzés, illetve 2 mikromásodpercenként szabad a váltás. Emiatt a működés miatt az AMD hardverén a turbó nem csak egy extra hatás, hanem egy állandó hatás. Tehát amikor az NV-nek a base órajelre már visszaállt a teljesítménye, az AMD megoldása még lehet, hogy a PowerTune maximumon tud maradni. Itt számít a hőtűrés is, mert például a GeForce a programindítástól számítva 5 percig tudja tartani a maximális teljesítményét. Utána valamennyit vissza fog lassulni (alkalmazástól/hardvertől függően 2-8% lehet), mert eléri a BIOS-ban konfigurált kritikus hőmérsékleti paramétert, ami a visszalassulási küszöb. A PowerTune esetében is volt ilyen tényező, amitől a lapkák a futtatási időben nagyjából 6-7 perc után elkezdet lassulni (ez is programfüggő volt, illetve hardverfüggő is, de általánosságban a mértéke 1-5% körüli). A mostani AVFS-sel viszont ez a tényező a PowerTune esetében már nem létezik. Stabilan tudja tartani az órajeleket a rendszer, nem csak az első nagyjából 10 percben. Ezért alkalmaz az AMD másfajta turbó jelölést, szó szerint a PowerTune órajelet.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 11 Pro Max 64GB mobiltelefon
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i3 10105F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman T4 Plus A-data 600W
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


