- iPhone topik
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Yettel topik
- Mobil flották
- Itthon is lesz Pixel telefon!
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Végre Steamre tart a Sins of a Solar Empire II
gp A nyár folyamán véget ér az Epic Games Store exkluzivitása és a Valve rendszerében is megjelenik a teljes kiadás.
-
Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
it Az USA politikusai sürgetik Kínát és Oroszországot, hogy rögzítsék: csak ember irányíthat atomfegyvereket, AI nem.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
awexco
őstag
-
veterán
Ami nekem új infó volt:
Enterprise, Embedded and Semi-Custom segment revenue was $1.35 billion, up 286 percent year-over-year and 5 percent quarter-over-quarter. The year-over-year increase was driven by higher semi-custom product sales and EPYC processor revenue. The quarter-over-quarter increase was driven by higher EPYC processor sales partially offset by lower semi-custom product sales.
Az meg örömteli, hogy 50%-kal több noti design lesz úgy fest, csak legyen is mit beléjük rakni
AMD customers are on track to increase the number of notebooks based on the AMD Ryzen 5000 Series Mobile Processors and AMD Ryzen PRO 5000 Series Mobile Processors by 50 percent compared to the prior generation, as leading OEMs announced new systems for businesses, gamers, creators and consumers.
kitekintés:
For the second quarter of 2021, AMD expects revenue to be approximately $3.6 billion, plus or minus $100 million, an increase of approximately 86 percent year-over-year and 4 percent quarter-over-quarter. The year-over-year increase is expected to be driven by growth in all businesses. The quarter-over-quarter increase is expected to be primarily driven by growth in data center and gaming.solfilo
-
Kolbi_30
őstag
válasz Petykemano #42903 üzenetére
Mindent elvisznek nem tudnak eleget gyartatni. Ez van.
You want some birth control, you can smoke a cigarette.
-
Pug
veterán
válasz Petykemano #42903 üzenetére
Egyszeruen perpill bizonyos chip-ek eseten mi a Q2-es igenyek felet nem tudjuk kiszolgalni, top customerek eseten, ugy hogy ez csak discrete semiconductor piac, akkor szerinted az IC piacon mi lehet....
-
AsakuraDave
őstag
[link] Cyberpunk 2077 -ben is a lightning RT adja a legtöbbet a játékélményhez főleg mivel egy neonfényes csilivili világban játszódik, persze a reflection se rossz de ez inkább annak tudható be, hogy az alap SSR egy falra hányt borsó szintjén lettek implementálva... Jó lenne látni ezt elterjedni mert tényleg órákat csökkent a munkán és lehetne másra fordítani azt az időt. RDNA2-ön elv DLSS nélkül akár 1440p-be is játszható lesz RT-vel így remélem azért majd ez kicsit felnyitja a szemeket és nem továbbra is azt kell hallgatni, hogy az RT egy haszontalan cucc. Akinek ezután se tetszik meg az RT az nem tudom a valós életben, hogy látja a fényeket vagy hogy nem érzékeli, hogy mennyivel immerzivebb az egész környezet amit a monitoron/TV-n lát, mert eddig a CB77 kívűl nincs játék ami akár csak közelítene is a valósághoz, readás ugye RT-vel nem kell külön munka, hogy ha te kilövöd a lámpát akkor hogy legyen a kép így talán nem lenne több halhatatlan villanykörte a játékokba
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
félisten
válasz AsakuraDave #42907 üzenetére
Néztem a tesztet és a gépigénye is viszonylag jó lett, van ahol gyorsabb mint az eredeti verzió, azért az elég király.
Remélem most majd tényleg rá tud nézni pár Amd-s miről is szól (hatna) ez, meg hogy valóban miért is kellene teljes körű RT.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Teljes körű RT van azokban is. A különbség, hogy a programozhatóságra van tervezve. Már elmondtam, hogy a traversal unit, ami hiányzik koncepció. Azért nincs benne, mert a traversal shaderrel használhatatlan. Nem lehet majd elérni a hardverben, ott fog porosodni a tranzisztorok között, egy hardveres /dev/null lesz.
Ugyanígy az Intelnek sem lesz fixfunkciós traversal unitja. Érdemes megnézni ezt az előadást. Nagyon jól bemutatja azt a gigantikus pazarlást, ami a gondot jelenti, ha a traversal lépcső nem programozható. Ha a pazarlást kilövöd a programozhatósággal, akkor sokkal több sebességet nyersz, mintha egy külön hardvert építenél a pazarlásra. [link]
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
A teljes körű RT alatt a ligthning / GI funkciót értettem a játékokban az árnyékolás mellett, nem ezt amit leírtál újra, hogy milyen szar nekünk.
Szomorkodunk is minden nap, a leglassabb kártyáink vannak RT alatt és van benne egy csomó felesleges anyag is amik porosodnak
Pont nem érdekel az Intel hogy old meg bármit is .
DE örülök hogy magadra vetted az AMD -s jelzőt, még ha a mondandóm nem is volt egyértelmű[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sokkal olcsóbban lehet jobb GI-t csinálni. Lásd az Unreal Engine 5 Lumen megoldását. Annak van szüksége RT-s GI-ra, aki nem elég okos, hogy ezt a problémát az erőforrások töredékéből megoldja. Nem viccből nem használnak ilyet a modern motorok. Sokat zabál, és az alternatíváknál nem jobb. De persze, ha az erőforrásokat akarod pazarolni, akkor hajrá.
Pedig érdekelhetne, mert egészen jól elmondja az Intel, hogy miért fos most az RT. Csak egyszer nézd meg, és meg fogod érteni, hogy nem a hardver az oka, hanem az a pazarló munkavégzés, amire az API rákényszeríti a hardvert. Az Intel fel is vázolja, sőt, be is mutatja működés közben a megoldását.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Abu. Már nem érdekel mit írsz. Elfogult vagy . Mint írtam már neked mindig az a jó amit más csinál , csak ne NV cucc legyen. RT ben csak az árnyékolás a jó mert AMD csak azt használ RT megoldásban meg az Intel a jó akiknek még kártyájuk sincs de megmondjak a tutit. Használd egészséggel. nekem lassan 3 éves lesz az RT képes kártyám. Jól szolgál ma is. A tehát nem érdekel már amit írsz mert nem adok semennyire a véleményedre. van sajátom.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tehát teljesen jó, hogy egy eljárás 3-7 GB VRAM-ot el tud pazarolni a semmiért? Oké, nincs több kérdésem.
Az a baj, hogy ez nem gyártói vita. Minden VGA be tudja szopni a 3-7 GB-os extra VRAM használatot, és az ezzel járó extra terhelést, méghozzá csak azért, mert szar a rendszer. És ha megnéznéd azt az előadást, akkor meg is értenéd, hogy miért. De ha azért nem vagy hajlandó megnézni, mert az Intel csinálta, akkor úgy alakítasz ki véleményt, hogy az API problémáit nem ismered.
Megjegyzem, az NV-nek is pont ugyanaz a véleménye, mint az Intelnek és az AMD-nek. A DXR aktuális állapota híg fos, mert őket is pont ugyanúgy érinti az extrém pazarló memóriahasználata, mint az Intelt és az AMD-t. Sőt, a GDDR6X miatt őket jobban érinti.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Én nem beszéltem a DXR mostani állapotáról, mert nem érdekel érted? leszarom mennyi Vramot pazarol és Egy átlag felhasználó így működik.
RTX On aztán ha megy akkor megy ha nem akkor nem.Jobban néz ki? jobban. Ha kell mellé DLSS akkor azzal ha úgy sem megy akkor Játszik RT .anélkül. Ennyi a sztori.
Az 5700 kártyán menyi Vramot eszik az RT ? na látod . Ez a játék jól néz RT vel ennyi, nem kell ezt lehámozni állandóan Cicaharcá és lefikázni mindent meg a fix funkciós hardvereket idekeverni és állandóan sírni itt. Videón láthatod és beépítették jól néz ki, szépen fut egy Turing kártyán is örülünk? örülünk.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Érdekes. A Godfall esetében nem voltál ennyire kibékülve azzal, hogy messzire lőtték a sugarakat. Akkor baj volt vele. Most már megbékéltél ezzel is? Mert őszintén szólva szerintem, és tényleg csak szerintem, a Godfall pont elképesztően sokat profitálnak az Intel megoldásából. Gigabájtokban mérhető memóriát spórolnának vele, miközben a képminőség semmit sem romlana.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
AsakuraDave
őstag
AMD kártyákon amúgy is ott az 16GB vram és még se fut jobban ez az RT a DF teszt alapján Még mindig nem tartunk ott, hogy a vram kevés hanem az Ampere kártyán az RT core erősebb mint az RDNA2-eseken lévő core. Raszterba Exodus alatt a 6800XT >=RTX3080, DF videója alapján meg most majd ez a CSAK RT-vel játszható verzió min 20-30%-al jobban megy a 3080-on mint 6800XT pedig azon van +50% vram ezekre a feleslegesen sok számításra bár nekem a "compute" szó alapján a vram mennyiség eszembe se jut, hogy számítana bármit is, mivel a numero 1 az a GPU "agya" fog számítani, hiába a trillió vram ha számolni meg nem tud a kártya... Mindegy nV szponzorált cím readás ingyé mivel megvan a "sima" amit még 2080-on toltam így 3080-on lesz minőségbeli javulás egy új végigjátszásra
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
félisten
De te most egy olyan dolgot keversz ide aminek nincs köze ahhoz amit én leírtam feljebb és olyan dolgokat keversz ide aminek alapból semmi köze a kiindulási kommentemhez.
Godfall esetében mindig is ez lesz a véleményem. bármennyi Vramot is sprórol. Nulla hozzáadott értékkel bír benne az RT árnyékolásra. Azzal többet spórolok, ha kikapcsolom benne.Értem hogy profitálhatna belőle de nincs itt a Microsoft megoldása. Nvidia meg nem tud konzolokra építkezni, majd ha lesz szabványos DXR megoldás rá hogy ne fix távolsággal dolgozzanak biztos használják. DE most ez van és nincs más.
Attól hogy elolvasom mit szeretnének DXR alatt attól még nem lehet örülni egy ilyen látványos megoldásnak mint amit a Metro felmutat a mostani szabványos DRX alatt szegényes 6-10 GB Vrammal?
ráadásul nem csak előző generációs Nvidia kártyákra optimalizálva de szépen fut a Radeon 6000 szérián is ...Vagy kizárt? porosodó fixfunkciós hardverekről beszéljünk?
Te már egy más dimenzióról beszélsz mert félreértetted a kiindulási kommentet és most itt tartunk.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
AsakuraDave
őstag
RT GI, REFLECTION > RT SHADOW De úgy eszméletlen szinten sokkal többet nyújt a másik két RT effekt és nem nem AMD miatt mert azokon "csak" RT SHADOW támogatott címek vannak én pl Cyberbe se kapcsolom be annyival is több FPS mivel látványba nem hoz semmit csak ha tényleg AZT figyelem míg a GI, Reflection eléggé szembetűnő változást nyújt.
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
félisten
válasz AsakuraDave #42918 üzenetére
Igen erre gondoltam a kiindulási kommentemben amit a mester félreértett .
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Laja333
őstag
válasz AsakuraDave #42907 üzenetére
-
félisten
válasz Laja333 #42920 üzenetére
Új funkciókat nem annyira részletezték , milyen beállításokkal használták őket. A DLSS 2.1,Variable Rate Shading vagy a Temporal upsampling , talán mindegyik okozhat gondolom hasonló romlást beállítástol függően. Érdekes teszt lesz majd ha kijon.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz AsakuraDave #42916 üzenetére
Sok játékban ma borzasztóan korlátozva van a sugarak távolsága. Egyszerűen csak a szemed elé lövi ki, pár virtuális méterre. Ennek az oka, hogy ha olyan messzire lőné, mint mondjuk a Godfall, akkor borzasztóan zabálná a VRAM-ot az effekt. Erre a megoldása programozhatóság.
[link] - ez az előadás nagyon részletesen bemutatja, hogy mi a probléma. Felvázol rá egy potenciális megoldást, és azt is prezentálja, hogy az miért megoldás.
#42917 b. : A probléma általános. Elég sok dolognak nem úgy kellene, hogy kinézzen RT-ben, ahogy kinéz. Azért olyan az eredmény, mert 2-3 méterig vannak sugarak. Esélye sincs az RT-nek, hogy igazán jól működjön. De ugye a fejlesztők is be vannak szorítva, mert ha tovább lövik a sugarakat, akkor azért gigabájtokban fizetnek. Olyan VRAM terhelést raknak a VGA-kra, amire nincsenek felkészítve. Nincs elég VRAM rajtuk. De a megoldás nem az, hogy raksz rájuk sok GB-ot, hanem az, hogy azt a memória- és erőforrás-pazarló működést megszünteted. Ez már csak azért is fontos, mert ugye a nextgen konzolról jönnek át majd az új portok, azokban extrém geometriai terhelés lesz, és eközben akkor is számolni kell egy rakás tartalmat, ha a kamera rá sem néz. Ez butaság. Ha a rendszert erre építjük, akkor a nextgen RT-t alkalmazó portokhoz 50-60 GB-os VGA-k fognak kelleni, mert a PC-s szabványos rendszer nem tud kivágni és LOD-ot változtatni. Ezért nem alkalmaz egyik konzol sem fixfunkciós bejárási lépcsőt. Ha így tennének, akkor ott is gyűlnének ám a felesleges gigabájtok a memóriában, de ugye van a hülye brute force megoldás, és az okos. És a fixfunkciós egység ugyan jóval gyorsabb lehet, de a programozhatósággal meghatározhatod, hogy csak a szükséges dolgokat számold. Ami a teljes számítás egy töredéke lesz, mert a kamera nem lát mindent, és amit nem lát azt nyugodtan ki lehet vágni (kinek számolod, ha nem látszik?), vagy ami messze van, arra nyugodtan mehet egy alacsonyabb LOD szint, amit akár a sugár kilövése után is lehet változtatni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
paprobert
senior tag
"Ha a rendszert erre építjük, akkor a nextgen RT-t alkalmazó portokhoz 50-60 GB-os VGA-k fognak kelleni, mert a PC-s szabványos rendszer nem tud kivágni és LOD-ot változtatni."
Ha azt nézem, hogy az összes konzolgeneráció végére a konzolokban található RAM mennyiség ~négyszeresét rakják a gyártók a VGA-ra, akkor még jók is leszünk a 64GB-tal.
Lesz mivel terméket szegmentálniuk az évek alatt.[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
nagyúr
-
félisten
válasz AsakuraDave #42918 üzenetére
Bekerül a játék GF Nowba is,így bárki élvezheti/ kipróbálhatja RT képes kártya nélkül is. Meg pár hasznos fejlesztés is bekerült. [link]
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
imi123
őstag
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
AsakuraDave
őstag
válasz imi123 #42929 üzenetére
[link] Demo RT teszt meg comparison. Szokásosan jól fut ez a motor viszont arra a fránya TAA lehetne AA OFF beállítás is hozzá...
Pont most toltam ki a Resi 3 Remake -et és már ebbe is a karaktermodellek meg minden elég jól néz ki persze TAA nélkül mert itt szerencsére kikapcsolható azt +200% res scale 1440p-n [link]There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
qwe8585
csendes tag
https://www.youtube.com/watch?v=e_m2i5hU9jM
NVIDIA & AMD Won't Like This: GPU Price Creep, Greed, and Generational Stagnation
[ Szerkesztve ]
-
gV
őstag
Resident Evil Village im Technik-Test - ComputerBase
most a Turing túl jó vagy nem optimalizáltak rendesen Amperere? mert kb. annyit lassul RT-vel mind2. -
félisten
AMD támogatott cím, nem annyira fókuszál szerintem erre.
Ami érdekes még a VRS eredmény,12 % plusz a Turingon
de jó hogy nem dobtuk ki.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
gV
őstag
persze megérte beemelni a DX12U-ba csak azért nézd meg a TPU-s teszten, ha kicsit bele nagyítasz már látszik elég sokat ront a minőségen (pl. kanapé és alatta a csempe), nekem a VRS még mindig csak a 3DM-ban mutat jól (ellentétben az RT-vel és DLSS-el azok játékokban is rendben vannak).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A VRS-t többféleképpen lehet használni. Van neki egy Tier_1-es és egy Tier_2-es szintje. Ebben a játékban a Tier_1 van csak kihasználva, abban nincs sok lehetőség, ellenben fut az Intel IGP-in. És ez azoknál fontos, mert sokat jelent ám az előny. A Tier_2-es szint viszont nem fut az Intel IGP-ken (ilyen van egyébként a Gears 5-ben). Na most a Tier_2-es szintre lehet olyan megoldást csinálni, ami úgy növeli a teljesítményt, hogy nem csökkenti a képminőséget, de a Tier_1-es szint túl limitált ehhez. Az új RE-ben az lehetett a döntő, hogy a motor eleve marha gyors, ergo sokkal jobban számított, hogy az Intel IGP-i kapjanak egy kis boostot, minthogy a VGA-k 100 fps helyett 110-zel menjenek. Véleményem szerinte teljesen érthető döntés ez most.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
gejala
őstag
válasz AsakuraDave #42930 üzenetére
Ez egy PBR motor, úgyhogy élsimítás nélkül brutál aliasing van mindenhol 4K-ban is.
Egyedül az FXAA+TAA beállítás ad jó minőséget. Egymagában egyik se elég, SMAA meg grafikai hibákat okoz, miközben a recékkel semmit se tud csinálni.Én is kipróbáltam 1440p + res scalet AA nélkül, de borzasztóan néz ki, főleg mozgásban.
-
AsakuraDave
őstag
válasz gejala #42938 üzenetére
Hát jah Resi 3 Remake is csak 200%-on lesz az igazi az meg már render resnek mennyi 8K ha 1440pn vagyok? De még mindiginkább legyen kicsit pixeles egy két dolog minthogy elmossa a képet a TAA. TAA nélkül iszonyat részletes egy csomó textúra míg TAA-val elvész egy csomó detail igy amugy tök felesleges a munka vele...
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
gejala
őstag
válasz AsakuraDave #42939 üzenetére
RE3-ban alapból van egy kis élesítés a képen, amit csak moddal lehet kikapcsolni. Gondolom a TAA miatt tették bele. De így viszont AA nélkül csak még rosszabb az egész, mert a recék is túl vannak élesítve és durván vibrál minden mozgás közben.
Én ezért használtam végül FXAA+TAA kombót. Lágyabb tőle a kép, de legalább nem fájdul meg a fejem.
-
félisten
[GFN Thursday: 61 Games Join GeForce NOW Library in May]
éssss akinek megvan az eredeti annak már jön lefele a Metro Enhanced ingyen ..
73,4 GB[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Yutani
nagyúr
Na, nem csak a videókártya árak szállnak el a bányászat miatt:
#tarcsad
-
Televan74
nagyúr
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
tisztelturam
tag
Days Gone Benchmark Test & Performance Review (Techpowerup)
-
Yutani
nagyúr
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Politika
- PlayStation 3
- Cyberpunk 2077
- Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
- Gray Zone Warfare
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bluetooth hangszórók
- Mozilla Firefox
- További aktív témák...
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest