- Google Pixel 6/7/8 topik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
-
Kisebb lett a Kioxia új, UFS 4.0-s memóriája
ph A friss dizájn persze gyorsabb is az elődhöz viszonyítva.
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
Új hozzászólás Aktív témák
-
GodGamer5
addikt
Egész jól sikerült a Control rtx és DLSS implementációja:
[link]"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
FLATRONW
őstag
válasz GodGamer5 #40002 üzenetére
Azt írják, hogy nem látni különbséget a valós 1440p és a DLSS 1440p között.
Lehet, hogy azért van ez, mert a Remedy grafikus motorja olyan, hogy soha nem számol a valós felbontáson (hacsak ki nem kapcsoljuk ezt a funkciót). Mivel a DLSS is hasonló elven működik, valószínűleg az aktiválásakor a Remedy megoldása kikapcsol, és csak a DLSS lesz aktív. -
félisten
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
paprobert
senior tag
Nocsak, úgy tűnik a GF a 7nm-es a beruházási büdzsét inkább ügyvédekbe invesztálta.
Nem néztem át őket tüzetesen, de első blikkre nagyon alap dolgok miatt perelnek. Ha mégis lenne bármi jogos igény, tejeljen csak a TSMC, van miből.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
imi123
őstag
Teljesítményproblémákat okozhat a legutóbbi GeForce driver
És itt erről nincs cikk?
Abu sem a régi már.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Control - ComputerBase Benchmark
Nem lett valami fényes ez a PC verzió, kb. ugyanaz van, mint Quantum Broke-nál: tetű lassú a motor, csak itt még a raytracing behúz még egy kéziféket, miközben elég sok grafikai hiba van benne. A DLSS pedig annyira lrontja a képminőséget, hogy nem érdemes használni.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
imi123
őstag
válasz GodGamer5 #40010 üzenetére
Nekem a Shadow of tomb fagy kb 15 perc után.
Fórumon beírta egy srác a problémát mire egyből az AMD-re mutogattak mert Ryzen 1700-al jött elő a hiba.
Nálam 3700X-el csinálja, szóval még akár igaz is lehet hogy az új chipset driver vágott alá.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
imi123
őstag
válasz huskydog17 #40009 üzenetére
Hát talán még ma jön hozzá driver ami azért javíthat a helyzeten(vagy ronthat)
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
félisten
válasz huskydog17 #40009 üzenetére
pedig sokan dicsérik a DLSS-t a Controlban:[link]
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Viszonyítás kérdése. Ahhoz képest jó, hogy pár játék milyen szar képet rak eléd DLSS-sel, de az elvárható minőségtől fényévekre van.
Ugyanaz a probléma mindig. A jó eredményhez jó neuronháló kell, de mivel alapvetően ez csak egy kikapcsolható fícsőr, így nincs értelme belerakni a gépidőt. És itt elcsúszik az egész, mert nem úgy tekintenek rá a fejlesztők, hogy ezzel optimalizálnak, hanem csak megvásárolja tőlük a funkció beépítését az NVIDIA, de eközben a fejlesztői oldalon kb. semmi kedvük arra, hogy ebbe erőforrást rakjanak. A pénz jól jön, aztán szarnak az egészre, miközben a probléma megoldása kellően bonyolult ahhoz, hogy ha ehhez így állnak hozzá a fejlesztők, akkor annak nagyon felemás eredményei lesznek.
Ezen az segíthetne, ha a Microsoft beállnak az egész mögé a következő generációs Xboxnál, és kb. odatolná az Azure-t a fejlesztők segge alá. Tessék ott egy rakás ingyen számítási kapacitás a felhőben, és csináljátok meg az Xboxra jóra, aztán az a neuronháló vihető PC-re is. Az NV-nél ugye a számítási kapacitás nincs ingyen, hiába a reklámszerződés a funkcióra. Ha kifogy az erre szánt büdzsé, akkor ez van, otthagyják szarul a funkciót. Szóval az iszonyatosan sokat jelentene, ha a fejlesztőknek a Microsoft adna ingyen gépidőt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GodGamer5
addikt
Control Benchmark:
[link]"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
félisten
jól van Abu, tudjuk megmagyaráztad nem először,nem vártam mást hogy erre mit fogsz mondani azt meg megszoktam már hogy a másik oldalon a szar is aranyból van.
a kommentedet úgy olvastam először el, hogy az elsőt sort meg az utolsót a közte lévő 15 sort magamtól is be tudtam volna helyettesíteni mikor láttam ki szól hozzá."Az NV-nél ugye a számítási kapacitás nincs ingyen, hiába a reklámszerződés a funkcióra. Ha kifogy az erre szánt büdzsé, akkor ez van, otthagyják szarul a funkciót. Szóval az iszonyatosan sokat jelentene, ha a fejlesztőknek a Microsoft adna ingyen gépidőt."
Erről amit írtál megint az a véleményem hogy ez a te saját véleményed szokás szerint mindenféle bizonyíték nélkül. AZ hogy ki meddig akar tesztelni te rohadtul nem tudod, ki mennyi időt akar erre szánni azt sem tudod. lehet a kiadó sürgeti őket hogy szevasz a játékot meg kell jelentetni vagy nem akarnak rá több időt szánni. Rohadtul nem tudod hogy az Nvidia nem ad e nekik elég gépidőt tanulási folyamatra lehetőséget,. mint ahogy azt sem tudod , hogy a Microsoft féle neuronhálós tanításra mennyit fognak rászánni. szokásos csodaváró bulléshit amikor mindig más cégtől várod a jobb és remekebb megoldást csak ne a zööööödeké legyen az...
Szerinted Nvidiánál balfaszok ülnek és élvezik, hogy szar jön kia kezük alól, nekik nem érdekük, hogy a DLSS ne lehúzva legyen a cikkekben. lehet hogy éppen rohadtul nem tudnak azzal mit kezdeni náluk, hogy a fejlesztő cég nem akar erre több időt/ energát szánni és eltolni a kiadást, még ha fizetne nekik az nvidia akkor sem...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Igen, gondolom azért, mert mindhárom felbontást engedi az összes RTX kártyán DLSS alatt, viszont sajnos DX12-ben grafikai hibák jelenhetnek meg, így járt a CB is, de még Gronkh is emiatt használta a DX11-et. Egyébként érdekes az is, hogy ez is egy olyan cím, ahol a DX11 leképző jobban működik, mint a DX12, egyrészt a régi API alatt nem csak gyorsabb a játék, de a grafikai hibák is eltűnnek.
AMD esetén alapértelmezetten DX11-ben indul a játék, nem véletlen, Navi alatt akár 13%-al is gyorsabban fut így.A CB esetén is a DLSS csak felerősítette a hibákat, illetve 1080p alatt erősen mosott lesz a kép, mivel a játék alapból nem túl éles képet ad (kikapcsolhatatlan élsimítás).
A játék meglehetősen lassú alapból is, ugyanis 1080p alatt az RX580 és GTX 1060 csak minimális grafikán hoz jó sebességet, de mindent elmondanak a grafikonok.
A brutális gépigényt a Hardwareluxx és PCGH tesztjei is megerősítik.
Összességében azért nem vagyok elájulva ettől, mert a játék látványa szerintem messze nem olyan, hogy ekkora gépigényt igényeljen, az meg, hogy a DX11-es leképző jobban működik, mint a DX12-es, nos láttunk már ennél sokkal jobb PC portokat is. Northlight motoron bőven van még mit reszelni.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
félisten
válasz huskydog17 #40019 üzenetére
érthetetlen egyébként, hogy a QB alatt is már ez volt, hogy Dx11 alatt lehetett elérni használható sebességet még egy GTx 1070 kártyával is. AZ akkori konfigom ( 6800K + GTx 1070) is bereccent sokszor 40 FPS re.
Akkoriban volt fent nem hivatalos verzió virágboltban, gyorsabb volt mint a legális akár 20 % kal is.Az eredeti dobozos mellé le kellett töltenem ... WTF ? szerintem ezzel megint az lesz.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
FLATRONW
őstag
válasz huskydog17 #40021 üzenetére
Az a baj, hogy nem értítek, hogy valószínűleg itt is mekkora csodát hajtott végre a Remedy.
A lenyeg a következő:
- jól működik a leképző
- átgondolt a szinkronizáció
- szép az allokációs stratégia
- kevés az idle buborék
- átgondolt a multiengine implementáció.[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
szarnak bele? jól teszik. egy jó neuronhálóra rá lehet bízni egy autó vezetését, erre nem ai-ra használjuk egy játékban, hanem a fényvisszaverődés kiszámítására? az npcket meg lua vagy mittudomén milyen scriptek vezetik.
nyugodtan pusztuljon csak ki ez a szar, nem kár érte.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ami rossz az rossz, ami jó az jó. Ennyire egyszerű. Itt nincsenek oldalak.
Az, hogy a kiadó sürgeti őket már önmagában egy probléma, mert ettől a végeredmény sokszor lesz rossz. És a kiadó számára nem egy opcionálisan bekapcsolható effekt lesz a fontos, hanem a játék maga. Ehhez tényleg kellenek a konzolok, mert ott akár az is előfordulhat, hogy maga a játék van úgy felépítve, hogy az AI upscaling a leképezés fontos eleme, és akkor az nem csak úgy lesz kezelve, hogy meh... hanem rászánják az időt, hogy jó is legyen, és arra már a kiadó sem mondhatja, hogy baszki nincs több idő, adjátok ki, mert dizájnból úgy tervezték a játékot, hogy az AI upscaling nélkül nem jó a sebesség és a végeredmény. Tehát a Microsoft megoldása nem azért más, mert másképp csinálják, hanem egyrészt ott az Azure, amely összesített számítási kapacitásban mérföldekkel több, mint ami az NV-nek van, és ennek egy jó részét pusztán oda tudják adni a fejlesztőknek, hogy Xboxra jól megcsinálják. Aztán persze lehet ezt hozni PC-re, valószínűleg a Microsoftot nem fogja érdekelni, de mivel a DirectML ugyanaz lesz a következő Xboxon, mint PC-n, ezért az egész fejlesztés egy az egyben másolható.
Az NV megoldása is lehetne jó, csak láthatóan nem érdekeltek abban, hogy ebbe pénzt fektessenek, mert ha azok lennének, akkor teleszórnák a fejlesztőket szerverekkel, hogy csinálják a neuronhálót, de nem csinálják ezt. A DLSS szerintem egy nagyon gyors ötlet volt arra, hogy van egy rakás sötét szilícium a hardverben a Tensor magok által, és azokat nem tudták mire használni. Kitalálták, hogy jó lesz az AI upscalingra, meg is csinálták, mert nem nagy művészet ennek a szoftveres háttere, csak azzal nem számoltak, hogy itt a minőség kulcsa nem a hardveren műlik, ami nálad van, hanem azon, hogy mekkora erőforrást hajlandó a minőségért befektetni a játék fejlesztője. Jelen állás szerint nem sokat, mert a DLSS minősége a játékokban a ritka ronda és a - jó szándékkal - közepes szint között van. És ez ellen nem tud tenni az NVIDIA, mert nem érdekeltek abban a fejlesztők, hogy a legalább jó szinthez szükséges erőforrást belefektessék. Szóval ez alapvetően nem az NVIDIA hibája, látható, hogy a 3DMark DLSS tesztje jól működik (sőt kiválóan), csak az egy 3 perces jelenet, arra nem művészet ezt megcsinálni. Egy 10-20 órás játékra már sokkal körülményesebb. Úgy mondanám ezt, hogy a 3DMark bemutatta, hogy maga a DLSS alapvetően tudja azt, amire tervezték, csak a játékoknál fejlesztők szarnak bele, hogy ezt kihozzák, egyszerűen se erőforrásuk, se pénzük rá, hogy egy korlátozott usernél bekapcsolható fícsőrre koncentráljanak. Emiatt lesz más a konzolnál, mert ott aztán minden usernél működni fog, tehát megéri ebbe pénzt és erőforrást rakni, mert optimalizálásként lehet majd felfogni, és ha már működik, akkor mehet copy-paste PC-re is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #40022 üzenetére
Ez a játék DX12-ben tele van furcsa dolgokkal. Az erőforrás-korlátozásoknál iszonyatos, hogy mik vannak. A szinkronizáció ránézésre is eléggé rossz, mert sok a fences, ami azért baj, mert minden ilyen művelet az összes cache ürítését vonja maga után, legalább egyszer, de bizonyos esetekben további szinkronizációs műveletek szükségesek. Itt veszik valószínűleg el a sebesség a DirectX 11-hez képest, mert ugyan a fences fontos funkció, de a túlzott használata nagyon káros. A képi hibák DirectX 12 alatt valószínűleg a rosszul felépített szinkronizációhoz kötődnek, mert az erőforrás-korlátozások nem megfelelő használata bőven okoz hasonló grafikai bugokat, és minden bizonnyal a fences is emiatt van sűrűn használva, mert valamennyire kezelik vele az alapból rosszul felépített szinkronizálást. Csak ez teljesítményben drága, és minden amit nyernek a DirectX 12-n, azt elvesztik itt, plusz még grafikai hibák is vannak.
Ezt rendbe lehet egyébként hozni, bár ez a DirectX 12 legnehezebb része. A legtöbb programot így ki sem adják DirectX 12-vel, mert lerí róla, hogy szarul működik a leképezője, és ez a mód inkább jön egy patch-ben.
A QB ehhez képest sokkal jobb volt, nem tudom, hogy mi ment félre, de gondolom a motort is átírták rendesen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GodGamer5
addikt
Azért elég szomorú, hogy a dx12 még mindig itt tart. A QB egy nagyon szép és anno radeonon dx12-ben elég jól futó game volt, de ez egyszerűen visszalépés. Felfoghatatlan, hogy 2019-ben még ott tartunk, hogy egy AAA-s játék lassul dx12-ben a legújabb architektúrájú kártyákon.
Úgy látom az új konzolokig nem lesz itt semmi változás, főleg, hogy a dx11-et még mindig nem sikerült elhagyni.[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GodGamer5 #40040 üzenetére
Ha nem csinálsz baromságokat, akkor teljesen jól tud működni. Már több tucat fejlesztő bizonyította. Valószínűleg a Remedy is meg tudta volna oldani, csak erőltették a kiadást. Majd fél éven elül rendbe hozzák.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz GodGamer5 #40040 üzenetére
nm a dx12 tart itt, hanem a remedy. a qb kiadásának célegyenesében elment tőlük a ceo, és aki érkezett, az átalakította a stúdiót. nem egy kiemelt projektük van, amin az egész cég dolgozik, mint anno a qb, hanem több, és lerövidítette a fejlesztési ciklust is (a qb ~5 éven keresztül készült, a controlt a qb kiadása után kezdték el). a control mellett nekiálltak a crossfire-t felújítani, és ezzel egyidőben készítik a második részt is, valamint egy új projektbe is belekezdtek, valamint rámentek arra, hogy az alan wakeből még több pénzt csináljanak nem-videójáték fronton (sorozat, stb.).
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
GodGamer5
addikt
válasz velizare #40042 üzenetére
Igen, amit leírtál az tényleg eléggé visszarántja a Remedy-t. Viszont dx12-nél arra gondoltam, hogy kb 2014 óta létezik, de sok játékban nagyítóval kell keresni az előnyt, az új Resinél például csak a késleltetés javult, a framerate viszont csökkent. Meg pascalos kártyákon 90 százalékban lassulnak a dx12 játékok. Olyan nyögvenyelős az egész. Erre mondtam, hogy szerintem csak az új gennel jönnek a valóban újraírt engine-ek, addig meg nagyon lassan terjed a dx12/vulkan api és alig van dx12 only játék.
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GodGamer5 #40043 üzenetére
A Pascallal nem lehet mit kezdeni. A DirectX 12 API bekötése nem úgy épül fel, hogy jó legyen a hardvernek. A Pascal akkor működik, ha a buffer viewek (CBV/SRV/UAV) a root signature-be vannak bekötve. Ezzel szemben a DirectX 12 specifikációja pont úgy lett kialakítva, ha a root signature a konstansok mellett csak leírótáblákat tartalmazzon. Így viszont a Pascal nem működik jól. Meg lehet amúgy csinálni a buffer viewek direkt bekötését is, de mivel ezeknek a leírótáblákban a helye, így a formátumok tekintetében a root signature csak a konstansokra van szabva. Ezen nem fog változtatni semmilyen konzol. Olyan architektúrájú hardvert kell venned, amely megfelel ennek a működésnek, például: Turing, GCN, RNDA, Gen9.5-11. Ettől függetlenül fut a Pascalon egy DirectX 12-es játék, csak a pixelé shader teljesítménye visszaesik, ha a buffer viewek leírótáblákban vannak. Turing, GCN, RNDA és Gen9.5-11 mellett nincs ilyen hatása az API-nak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Devid_81
nagyúr
AMD Overtakes NVIDIA In GPU Market Share For The First Time Since Q3 2014 – Jon Peddie Research
Hozok popcornt
...
-
GodGamer5
addikt
Igen tudom, hogy a dx12 nagyon nem fekszik a pascaloknak, viszont az újabb architektúrára épülő kártyák sem hoznak akkora előnyt dx12 alatt, mert nincsenek az enginek az alapoktól átírva és ezért még mindig van dx11-es mód is, ami durván visszahúzza a dx12-t. Az meg, hogy van pár "benchmark" játék pl Ashes of the Singularity meg a Battlefieldek, WWZ stb. ahol az új kártyák nagyon gyorsak, az egy dolog, de nem ez az átlag, mert a legtöbb játék egy gyenge dx11-es port. A tonnányi indie játékról nem is beszélve ami meg úgy lett összedobálva unity, vagy U4 engine-ben.
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Projektor topic
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Napelem
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Visszaveszi az alapértelmezett tuningot az egyik csúcslapjában az ASUS
- Így építsd a billentyűzeted!
- Assetto Corsa Competizione
- Elektromos autók - motorok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!