Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

• MutantZombie

tag

válasz Vesa #7362 üzenetére

Ne aggódj, ettől még elég amatőr vagyok, és mivel az angol tudásom mérsékelt, még egy darabig az is maradok.

Pár kérdés:

1., Néhány tutorial video megtekintése után kérdem (hogy mindjárt az alapokat tisztázzuk), hogy poly-modellezésnél miért törekednek arra, hogy az adott modellen szinte minden poly négyszög legyen? Henger v. sokszög alapú hasáb esetén persze az alap és a fedőlap az az adott forma, azt többnyire nem bontják kisebb elemekre. De miért célszerű, hogy mindenhol máshol négyszög legyen és ne mondjuk háromszög vagy négynél több szög?

2., Hogyan lehet mozogni, pl a modell körül forogni, miközben használom pl. a Cut-t?

• MutantZombie

tag

válasz Vesa #7360 üzenetére

Ezt próbáltam, de nem mindig működött, egyfelől szinte minden indulásnál választani kellett, hogy adept..., vagy mikor nem, akkor alkotás előtt vettem észre, hogy mégsem metrikus. De azt egyébként nem tudom miért felejthette el olykor, mert minden más megfelelően lett betöltve, pont, ahogy a scene-ben el lett mentve... :-o

Most puszta kalandvágyból kicsit öszvér megoldáshoz folyamodtam; még működik a MAX, nem omlott össze :-D, olyan beállításokkal indul, ahogy nekem kell, hogy meddig, az már más kérdés :-)
    A 3dsmax.ini-ben kerestem a Unit-t és a type-nál addig írogattam, míg a megfelelő nem lett betöltés/reset után :-) (1: feet, 2: miles, 3: mm, 4: cm ... stb. ).

Igaz egy viszonylag régi max-szel próbálkozom (2010), de egyelőre ebben is találok elég kihívást :-)

Lesznek majd nagyon bagatell kérdéseim a modellezés kapcsán, titkon bízom benne, hogy majd kapok azért rá választ.

Mindenesetre köszi azért!

• SzK50

csendes tag

válasz Vesa #7277 üzenetére

Letölthető fájlokkal és összehasonlításokkal egy érdekes site Max ée Adobe programokhoz, Mac és Windows oprendszerekhez, stb, érdemes körülnézni:
    [link]
    [link]
    [link]
    Mac vs PC:
    [link]
    Vray:
    [link]
    [link]