Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MutantZombie

    tag

    válasz Vesa #7362 üzenetére

    Ne aggódj, ettől még elég amatőr vagyok, és mivel az angol tudásom mérsékelt, még egy darabig az is maradok.

    Pár kérdés:

    1., Néhány tutorial video megtekintése után kérdem (hogy mindjárt az alapokat tisztázzuk), hogy poly-modellezésnél miért törekednek arra, hogy az adott modellen szinte minden poly négyszög legyen? Henger v. sokszög alapú hasáb esetén persze az alap és a fedőlap az az adott forma, azt többnyire nem bontják kisebb elemekre. De miért célszerű, hogy mindenhol máshol négyszög legyen és ne mondjuk háromszög vagy négynél több szög?

    2., Hogyan lehet mozogni, pl a modell körül forogni, miközben használom pl. a Cut-t?

  • MutantZombie

    tag

    válasz Vesa #7360 üzenetére

    Ezt próbáltam, de nem mindig működött, egyfelől szinte minden indulásnál választani kellett, hogy adept..., vagy mikor nem, akkor alkotás előtt vettem észre, hogy mégsem metrikus. De azt egyébként nem tudom miért felejthette el olykor, mert minden más megfelelően lett betöltve, pont, ahogy a scene-ben el lett mentve... :-o

    Most puszta kalandvágyból kicsit öszvér megoldáshoz folyamodtam; még működik a MAX, nem omlott össze :-D, olyan beállításokkal indul, ahogy nekem kell, hogy meddig, az már más kérdés :-)
    A 3dsmax.ini-ben kerestem a Unit-t és a type-nál addig írogattam, míg a megfelelő nem lett betöltés/reset után :-) (1: feet, 2: miles, 3: mm, 4: cm ... stb. ).

    Igaz egy viszonylag régi max-szel próbálkozom (2010), de egyelőre ebben is találok elég kihívást :-)

    Lesznek majd nagyon bagatell kérdéseim a modellezés kapcsán, titkon bízom benne, hogy majd kapok azért rá választ.

    Mindenesetre köszi azért!

  • SzK50

    csendes tag

    válasz Vesa #7277 üzenetére

    Letölthető fájlokkal és összehasonlításokkal egy érdekes site Max ée Adobe programokhoz, Mac és Windows oprendszerekhez, stb, érdemes körülnézni:
    [link]
    [link]
    [link]
    Mac vs PC:
    [link]
    Vray:
    [link]
    [link]

    Ha valakinek van kedve letölteni és letesztelni a saját vagy a cége gépét, hajrá! Esetleg feldobhatná ide az eredményt, biztos érdekes lenne mindenki számára.

  • szabog4

    aktív tag

    válasz Vesa #7277 üzenetére

    Saját tapasztalat alapján, hiába vettem gtx 1070-et, nem éreztem lényeges előrelépést a HD5770-hez képest 3Ds Maxbe (2014). A viewportba némileg több objectet tudok megjeleníteni (ár/érték arányba gyalázat).
    Azt hozzá kell tenni, hogy a driverek sokat visszafognak. Nem véletlenül van a Quadro sorozat például. :D Nem hülye az Nvidia. Sokat tudna segíteni, ha lenne 1 mókult driver Maxhez, Mayahoz. :)

    Renderbe, lehet saját hibámból, de nem tudtam működésre bírni a GPU rendert; legalábbis nem éreztem, hogy besegítene a 4770k-nak.
    Mintha beszéltük volna itt, hogy van CPU+GPU együttes erejének bevetésére lehetőség, de most ebbe nem vagyok biztos.
    Viszont a 4770k-nál, amikor 3,5Ghz-ről felhúztam 4,1-re, akkor előjött a különbség, számottevően. Majd 1,5-2 percet tudtam spórolni 1-1 képen. (7000 képkockánál, már számottevő előrelépés.)

    Ram-ot Zbrushban lehet elfogyasztani illetve Max-be én ruhanyag szimulálásnál vettem észre, hogy 10gb-ot simán megeszik, ha nem többet.

    VGA-t meg Substaince Painterbe tudtam hasznosítani, ott a HD5770 elhasalt keményen.
    Egyelőre azt látom, hogy bőven elég lett volna egy 1060-as vga és helyette egy jobb CPU-t vettem volna. :DDD (Legalább mennek a játékok maxon, amikkel nem is játszom. :DDD )

    AE-hez nem tudok hozzászólni, abba nem mélyedtem el.

    Természetesen nem ismerem a programokat 100%-osan, hogy is ismerhetném. Megeshet, hogy van, ahol lehet hasznosítani 1-1 erőforrást, amiről nem tudok, de ezt majd a többiek kiegészítik! :DDD

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák