- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Kilenc Redmi és Poco készülék érte el támogatási idejének végét
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- iOS alkalmazások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Prohardver app (nem hivatalos)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Újabb tipp, ha valaki az acsikra hajt. A Puna-t leírtam, de sokak szerint a TR3 egyik, ha nem a legnehezebb trófeája a "Tapasztalatból" (By Experience). A dolog lényege, hogy egy szobában 3 bazi nagy szörnyet kell lenyomni (Tinnos elveszett városa szint, a pálya elején kettő ilyen is ránkront egyébként), csak pisztollyal, sérülés nélkül.
A dolgot nehezíti, hogy persze van triggerpont, nem jönnek maguktól, könnyítés, hogy azért ezt ki lehet játszani. A szörnyek távolra is lőnek, és közelharcra is van rendszeresítve kettő bazi nagy karomuk. Az ugrabugra taktika működik, egy ideig, ha nem jönnek közel, de sikerült összeollóznom egy ultimate technikát, ami szintén bulletproof (kétszer teszteltem).Ahogy kinyitod a rácsot, rögtön jobbra irány fel, majd a párkányon a bal felső sarkot kell megcélozni (az L alakú párkány vége), ott a sarokban leguggolni. Itt jön az első szörny. Guggolva pisztoly elő, és amikor Lara befogja, lőni. Egy ideig eltart, mert úgy mászkál hogy nehéz befogni, de biztonságban vagy, ráérsz. Fel lehet állni, és úgy lőni, majd mikor visszalő, azonnal sarok és guggolás, de fennáll, hogy eltalál, ha nem vagy elég gyors.
Ha az első megvan, a másodikat lehet triggerelni úgy, hogy a párkányról lelógunk, és kicsit jobbra-balra megyünk. Ahogy hallod nyílni a rácsot, azonnal fel, és vissza a sarokba. A metódus ugyanaz, mint az elsőnél.
Sok videóban a második-harmadik egyszerre jön, nekem csak a másodikat sikerült előcsalni, a harmadik nem jött...A második után szanaszét rohangálhattam a szobában, sőt, skippelni is tudtam a szörnyet, mert simán továbbmentem a következő terembe is.
A triggerpont a bejáratnál (ahol bejöttél a terembe), a létra után egyenesen két blokknyira van. Ide kell futni, majd rögtön irány a nagy szürke kocka (szemben balra, az első két szörnynél pont jól látni), be mögé a sarokba. Itt vagy nem talál meg és kényelmesen lehet lövöldözni, ha befogja Lara, vagy észrevesz, és odajön a kocka bal oldalára, de a párkányra nem jön fel, csak a karmaival csapkod, de épp nem ér el. Ez esetben szintén kényelmesen szitává lehet lőni.
Menteni lehet, a mentés-visszatöltés nincs hatással a tófea megszerzésére.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Mindenképp. Már csak a negyedik rész miatt is (ami az eddigi videóka alapján kb. A legszebb lett), ami elvileg teljes mértékben sírkamrákban játszódik, meg a hatodik rész miatt is. Bár ott a kivágott tartalom annyira nem vonz, nem csíptem azt a tagot annyira. Az nem biztos, hogy azonnal teljes áron, de mindenképp beszerzem.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Shing
őstag
-
Azért akadnak kiskapuk itt is. Csak nem hagyott nyugodni ez a Puna dolog, néztem tippeket, de vagy ugrabugra, vagy a fegyver glitch (kétkezes fegyver egy másik kétkezes fegyver lőszerét lövi, de a saját tűzgyorsaságával, tipukusan MP5 szokta szórni a rakétákat.
De akad szó szerint golyóálló módszer is, egy darab speedrunner videóban láttam, ki is próbáltam (csodálom hogy a Stella féle útmutató sem említi, pedig ott még glitchekkel is foglalkozik).
Szóval szemben a trónnal cél a bal oldal, pont a trón alá kell futni és azonnal letérdelni. Kezdődik a villámshow, de egy sem fog eltalálni, viszont innen kényelmesen lehet aprítani Őfelségét. Desert Eagle segítségével a külön trófea is oké, de pistol only run is jó, mert a zöld sárkányok sem jönnek közel (néha észre sem vesznek), maximum mérget fújnak, az pedig jó ideig nem tényező. Pár próbálkozás kell, hogy olyan pózba kerülj, hogy minden lövés találjon (legrosszabb esetben 5/1 lesz kb.), ezt ki kell tapasztalni, és harc közben csak akkor szabad felállni, ha zöld jön. Nem tart tovább, mint az ugrálós módszer, és nulla hibaesély van.'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Az irányítással nem volt bajom, a kapaszkodós részek megvannak, estem is le emiatt. Őszintén, azért tetszett jobban, mert aránylag egyértelmű volt, a feladványok jók voltak, valahogy adta magát az egész játék. Voltak gondjaim a bugokkal, előfordult, hogy buktam egy csomó játékidőt, mert beleakadtam valahová, leestem a semmibe, ilyesmi. És voltak idegesítő részei, a beszélgetéseknél voltak válaszlehetőségek, ahol ha rosszat választottál, szimpla game over lett a jutalmad (pontosabban rövidesen meghaltál valami miatt), és a jó válasz nem mindig volt egyértelmű.
Igazából az én hibám. Azt hittem minden TR olyan volt, mint a középső részek, fogalmam sem volt, hogy mekkora fejlődés ment végbe részről részre. Az első részen elcsodálkoztam, hogy nem lehet futni. A másodiknál is, hogy még mindig nem . A harmadikban azt vettem észre, hogy aztán tényleg mindent belepakoltak (a kajakot nem kellett volna, tényleg). Több ponton felhúzta az agyam, de ha nem lett volna ez az intant kill boss, igazából semmi nem történt volna. Vagy lett volna nagyobb aréna, nem egy ilyen zsebkendőnyi terület, ahonnan még le is lehet esni, vagy legalább ne kelljen odasétálni hozzá, hogy mélzótasson felébredni...'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
tlac
nagyúr
Páran írtátok, hogy régen ez a nehézség megszokott volt. Nulla segítség, oldd meg, ahogy tudod. El is gondolkodtam, hogy a videójáték miért nem volt akkor népszerű (eltekintve a játéktermi egyszerűbb, vagy multis címektől).
ezek nem igazak, népszerűek voltak régen is
segítség bár nehézkesebben, de azért elérhető volt
nyilván nem olyan módon, hogy megnézem a youtube-on, de szöveges módon voltak (pl. újságból, vagy txt-kben terjedtek)
sőt akkoriban gyakori volt, hogy voltak beépítve cheatkódok is játékokba (erre is voltak gyűjtemények)de ha vissza megyünk dos-os kezdetekbe vagy még régebbre, na azok aztán jóval nehezebb játékok voltak
most a tankos irányítást kényelmetlennek találod, de ennél voltak sokkal kezdetlegesebbek is
sőt a régi játékokban mentések sem voltak, mindig kezdhetted előröl az egészet
vagy elfogyott az életed 3. pályán, akkor úgy jártál, jöhet az 1. pálya ismét[ Szerkesztve ]
-
Shing
őstag
Érdekes, hogy az AOD-t annyira jónak találtad ezekhez képest. Az irányítás kevésbé sikerült jól, még ha kapaszkodtál is elkezdett elfogyni Lara ereje (stamina bar). A feladványok nem igazán voltak jobban kitalálva. Talán könnyebb volt az egész.
Egyébként baromira hangulatos játék és sok erénye van. Csak csodálkozom, hogy ezeket annyival rosszabbul éled meg. A LAU részek mellett más, azok tényleg könnyűek és nagyon jól irányíthatóak voltak.
-
El nem tudom képzelni, hogy valakinél hogy lehet ez remek kikapcsolódás. Tényleg.
Mint írtam, én a sorozatba az új érában kapcsolódtam be, az Angel of Darkness-el, lett, amilyen lett, nekem anno bejött (hogy most hogy fogom megélni a felújítást, ki tudja majd). Utána a Legend és az Annyversary már új motor, játékmechanika, egy mestermunka lett, imádtam őket. Az első öt teljesen kimaradt, ezért szenvedem végig őket (illetve még csinálom, a tök feleslegesen berakott London első pályán vagyok túl, tényleg annyira nem volt semmi benne, totál értelmetlennek tűnt a pályaszerkezet is, csak a végén az átvezető tartalmaz némi információt), mert anno csak olvastam rólunk, hogy mekkora siker, meg milyen remek.
Valahogy nem is az én stílusom. Én alapvetően a belső nézetes sztorivezérelt lövöldéket kedvelem, de mivel ebből nem lehet "megélni", hamar rákaptam a TPS nézetre is. Mindegy, csak legyen jó sztorija, lehessen benne puffogtatni, ha vannak feladványok, jöhetnek, csak ne kelljen feltúrni a pályát egy kulcsért, legyen már valami utalás, vagy valami nyom, ilyesmi.Páran írtátok, hogy régen ez a nehézség megszokott volt. Nulla segítség, oldd meg, ahogy tudod. El is gondolkodtam, hogy a videójáték miért nem volt akkor népszerű (eltekintve a játéktermi egyszerűbb, vagy multis címektől). Valószínű ezért. Mára már átestünk a ló túloldalára, néhány aktuális cím már lassan magát játsza végig. A kánaán nálam a 2000-es évek eleje, olyan 2010-ig bezárlólag volt. utána egy időre abba is hagytam a játékot.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
aktív tag
Érdekes olvasni, hogy ugyanazt a játékot, annak ugyanazt a szintjét/küldetését mennyire másképp éljük meg.
Nálad düh, káromkodás, tárgyrombolás stb merültek fel, én pedig remek kikapcsolódást, fejtörőket és harcot kaptam ugyanettől.
Vélhetően nem vagyunk egy korosztály (én megjelenésük óta játszom az összes résszel és nagyon bejön), illetve nagyon eltérő a vérmérsékletünk. -
Gondolom sokan már nem követitek, de annyira felpiszkálta az agyam, hogy muszáj kiírnom.
Harmadik rész, Puna boss. itt már tényleg érződött, hogy a fejlesztők nem akarták ezt se nagyon. A játék nehéz, egyszerűen rage game lett belőle. A pályák olyan méretűre híztak, hogy néhol eltévedtem egy kapcsolótól visszafelé. Térkép meg semmi nélkül nem értem, ez mire jó.
Tudom, hogy valamivel ki kell tölteni a játékidőt, de eddigi tapasztalataim alapján ez úgy néz ki, hogy 256987452 óra, amíg kitalálod, merre lehet menni, hol vannak kapcsolók, kulcsok, kulcshelyek. Közben a fenti szám hatványában kifejezhető káromkodásokat hallatsz, mert kb. ennyire meg is halsz, mert épp nem érted el a párkányt, épp ott volt egy csapda, épp ott volt egy másik csapda az első után. Jött a csapda és nem vetted észre a kapcsolót-kart, lelökött az ellenség valami magas helyről, meggyulladtál, beleestél a folyóba, ilyenek. +30 perc a tényleges játékidő pályánként.
Na de a boss. Már a kajakkal megalapozták a hangulatom e pálya előtt, de ez a retek one shot-instant kill kombóval nyomja. Es oda kell menned az arcába, mert addig nem tudod megsebezni. Utána iszkiri, de addig puff, és jön az útlevél. A tüzet dobáló fószernél már rezgett a léc, de itt eldobtam az agyam. Valószínű buktam a pistol only trophy-t, mert már ott tartottam, hogy dühömben széttörök valamit. De inkább WeMod, és On hit kills lett belőle. Ha neki szabad, akkor nekem is. Az ilyen, állítólag nehéz játékok, mint a Dark Souls meg az Elden Ring biztos merítettek a sorozatból.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
-
-
A PS verzió azért érdekes, mert ott a fények teljesen mások, a játék sok helyen rettentő sötét (talán az Ray Tracing miatt), meg úgy alapvetően a zárt terek sötétebbek. Néhány hely, ami PC-n (legalábbis RT nélkül) jól látható, ott fáklya kell hozzá.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Én arra leszek kíváncsi ha elkezdem valamikor,hogy vajon ugyanennyit fogom szívni a fogam,vagy rá fog állni a kezem.
Annó a Resident Evil 4-et PS2-n imádtam,megvettem PS3-ra a legutolsó Store akciójukon valami 1-2 ezerért,letöltöttem és évekig ki se próbáltam.Nemrég gondoltam újrajátszom,de kb.30 percig szenvedtem mire feladtam az irányítás miatt. ( azóta a PS3-at is eladtam ) Tudom van PS4-PS5-ös felújított RE4 is már,szerintem nálam az lesz a befutó.
[ Szerkesztve ]
-
Ehhez szoktam hozzá a Legend óta és kvázi ez az alap. Tudom, 30 év, meg satöbbi, de én szeretném így élvezni. Igazából sikerélmény, mikor átjutok egy pályán. Főleg, hogy üldözöm az elérhető acsikat is.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Shing
őstag
-
Nekiláttam a második résznek, miután végeztem a történet nélküli Unfinished Business-el.
Nagyon hamar sikerült felpiszkálnia, és ez a sokatok által ellenjavalt modern irányításnak köszönhető. Már a nagy falas rész végén felidegesített, mikor végre sikerült felkapaszkodnom a kötélpályára, azonnal le is estem róla. Nyomni kell a gombot folyamatosan. A Velencei pályán pedig ez az új létrázás ment az agyamra. Nem elég, hogy a kishölgy ezen a bordásfalon lomhább, mint egy alvó lajhár, még ennél is lassabban oldalazik. Az sem mindegy, hol akarsz lemászni, mert simán le tudsz esni.
A következő akkor jött, mikor rá kellett keresnem, hogy kell kiszállni (!!!) a csónakból. Mire ez nagy nehezen meglett (roll+A/D), a következő problémát az okozta, hogy nem tudtam felgyorsítani a csónakkal, emiatt buktam a pálya végi időzített kijáratot.Erre azóta sem találtam megoldást, de szerencsére van rá glitch (ki kell úszni az ajtó alatt, mert a rámpa indítja az időzítőt. Ha nem haladsz át rajta, nem indul el a visszaszámlálás.). Kezdem úgy érezni, hogy ez az egész játék egy bakiparádé (közben meglett, a jobb egérgomb, vagyis fegyver elővétele gomb, tök logikus volt az egérre tenni, miért nem lehetett az F, ami alaból fáklyát vesz elő, amit csónakban is megtesz, totál feleslegesen). A legidegesítőbb, hogy annyira lomhán mennek a nem mozgás alapú műveletek (kimászás a vízből, kiszállás a csónakból), hogy közben rommá lőnek. És a hatodik részt szídták, hogy direkt nehezítés, amiért nem lehetett a végtelenségig lógni kötélen és párkányon, mert fogyott a stamina...Szóval folytatjuk. Már várom a motoros szánt, mert arról olyasmit olvastam, hogy modern irányítással nem is lehet leszállni.
De felvidított a csónak súrlódó hangja, olyan mint egy Mech.'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
PSti
tag
"A bánya erre rátett még egy lapáttal a guruló köves résznél, ahol ha nem vagy elég gyors (a borzasztó irányítás ellenére), akkor konkrétan bukod a továbbjutást, de erről nem értesülsz.."
Nem bukod, lehet "resetelni" azt a szakaszt. Ha kijössz a szobából, a kő újra a kezdeti helyén lesz.
-
Eddig úgy néz ki. A második pályán az agyamat eldobtam az útvonalkeresés közben. Az elsőt szerencsére könnyú volt "speedrun" átugrani. Nekiálltam annak is, de állandóan elpatkoltam, mikor leestem lyukakba, ahová elvileg menni kell.
Igazából itt van valami történetféle, vagy csak összedobtak pár pályát, és nesze neked, kiadjuk Gold kiadásban?
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Mivan? 3d engine volt már C64-en is. Pl. Total Eclipse című játék kb 10 évvel az első Tomb Raider rész előtt jelent meg. Igaz, hogy fps volt, de volt benne ugrás, guggolás, fel/le nézés, stb. Csak akkor még spf-ben mértük a sebességet. (second per frame, vagyis hány másodperc alatt kapunk egyetlen képkockát.)
Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!
-
Végeztem az első résszel, legalábbis az alapjátékkal. Az acsik nagy része kimaradt (minden titkos hely, szedj fel mindent, ne használj elsősegély csomagot, csak pisztolyt használj, ilyesmik), néhány azért, mert két részből állt, különböző pályán, és bár megtaláltam, de meghaltam, és újra nem mentem vissza...Hogy nekiállok-e újra, nem tudom. Alapvetően nem bonyolult a játék, ahogy erősödnek az ellenfelek, nő a bezsákolható lőszer száma is a komolyabb csúzlikhoz. Mostmár nagyjából tudom is, merre kell menni.
Tényleg valami korai Dark Souls volt anno, gyerekként időkorláttal nem is játszottam volna vele, mert hatalmas élmény lehetett, hogy szenvedsz 2 órája, sikerült haladni 10 percet, de legalább tudod, hogy eközben hogy lehet 136 alkalommal meghalni. Az Atlantiszi rész viszont az Anniversary-ban sokkal nehezebb volt, mert ott például a nagy piramisban feljutni időre kellett (aktiváltál egy platformot, és x ideig volt ott) mászókampóval. A piramison ugrálás is sokkal bonyolultabb volt ott.
Az Atlantiszi rész továbbra is egy katyvasz nekem, abszolút nem illik a játékba ez a félig high-tech, félig organikus akármi, főleg az előtte lévő Egyiptomi pályák után, ahol olyan díszes szobák voltak, hogy sokszor elégedetten csettintettem, és átkapcsoltam eredetire, de úgy is szép volt a maga pixeles mivoltában. A gördeszkás külyök is kiverte a biztosítékot rendesen.Akkor Unfinished Business.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Közben már Storeba rámentem,ahol azt írja hogy csak PS5-re,de a leírásában már írja hogy kompatibilis PS4-el is.
De még várnék a vásárlással,mert a PSStoreban előszeretettel akcióznak folyamatosan,és szerintem hamarosan lesz ez jóval olcsóbb is. / egy biztos hogy én beruházok rá,meg majd a 4-6-ra is /[ Szerkesztve ]
-
Shing
őstag
Na utolsó gondolataim a controllról.
Nézegettem összehasonlító videókat is az irányításról, másnak milyen a tapasztalata.
De pl. nyomni kell a kapaszkodás gombot modern irányításnál, ha valaminek a szélén vagy, így mielőtt leesik magától megfordul és megkapaszkodik. Tank módban, pl. hátraugrasz a peremnél és nyomod a kapaszkodást. Így egyértelmű.
Tehát ilyen egyszerűsítéseket kellett csinálni, hogy egyáltalán játszható legyen vele a játék. Valahol a realizmusból is elvesz. Az is hogy hirtelen Lara átfordul 130 fokot a másik irányba. Sztem hülyén is néz ki.
Ez jó kis videó. Pikk-pakk felugrál tank irányításnál. Modernnél már nem olyan egyértelmű, kivéve ha előveszed a fegyvert. De ha az utolsó ugrásnál kapaszkodni kellett volna, mert távolabb van, akkor gyorsan elkell tenni a a pisztolyt a kapaszkodáshoz.
[link]
Ebbe csak belenéztem, de nekik sem ment jobban a modern irányításnál. Lehet kamerát kezelni, de látszik hogy nem mindig törődnek ezzel és emiatt pont negatív, mert nem látják merre kell menni. Eredetiben könnyű, hogy mindig arra néz a kamera amerre haladsz.És akkor ők még nem is voltak harcban, ahol egy küszködés az új irányítás. Tényleg nem akarok kardoskodni az irányításról többet, de főleg ha billentyűzettel tolod kár volt a modern irányításra szoktatni magad. Én sajnálom, hogy beletették. Elég lett volna egy free kamera az egérnek vagy nem tom.
-
AddyKing
tag
Úgy tekints az eredetire, hogy 1994-ben kezdték el fejleszteni, előtte nem írtak 3D engine-t személyi számítógépre, így szó szerint a nulláról kezdtek mindent. Akkoriban elképesztő ugrásnak minősült, jött is hozzá hamar 3Dfx-es patch, hogy működjön Voodoo Graphics alatt.
A textúrák antikvár könyvekből másolt, photoshoppolt képekből készültek, amiket lóhalálában vásároltak egy közeli könyvesboltban. Néhányat viszont a netről kellett letölteniük.
Az irányítása pedig teljesen jó, főleg 1996-hoz képest.[ Szerkesztve ]
-
Dobozosan 10k, a Store-ban pedig mutatja PS4 és PS5-re is 11290 pénzért (nincs konzolom, így azon nem tudom ezt megerősíteni).
Most vagyok Natla bányáiban, itt már látszik, hogy kezdett elfogyni a gyógyszerük a pályadizájnereknek. Arra emlékszem az Anniversary-ból, hogy az Atlantiszi részeket egyenesen utáltam. Itt már nem feladványok vannak, sőt, ebben a részben nincsenek sem feladványok, sem puzzle, sem semmi. Kulcsokat vagy hasonlókat keresel, utána meg a hozzá való zárakat-foglalatokat.
A bánya erre rátett még egy lapáttal a guruló köves résznél, ahol ha nem vagy elég gyors (a borzasztó irányítás ellenére), akkor konkrétan bukod a továbbjutást, de erről nem értesülsz...az egész bánya arról szól, hogy mész a pálya három végéból össze-vissza, hogy kapcsolókat kapcsolgass és ládákat tologatsz, hogy kapcsolókat kapcsolgathass.
Igazából picsogok ezerrel, de azért szivatom magam. Kíváncsi vagyok a többire, meg ha már kiadtam érte egy pizza árát (mondjuk az is szomorú, hogy ennyi egy pizza is), szórakozni akarok. Mindenesetre aki az acsikat kitalálta, legalább kreatív volt'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
aktív tag
"1-1 pályarészt volt hogy hetekig, hónapokig csináltam mire rájöttem hogyan tovább, barátokkal, osztálytársakkal tanakodtunk, szótáraztunk.
Lehet frusztrálóan hangzik a mai rohanó világban, de mi nagyon élveztük a dolgot."Kicsit idősebb vagyok, mint te, de ezt pont ugyanígy gondolom, illetve éltem át anno. Nagyon jó volt játszani velük, nem volt hova fordulni segítségért, csak az ismerősökkel lehetett együtt tanakodni.
A világ megváltozott, felgyorsult; ma már furcsán tekintenek erre a korra, amikor még gondolkodni kellett a fejtörőn, vagy hogy merre tovább.
-
" Redditen írta egy tag, hogy mostmár könnyen vagyunk, mert ott a Youtube, meg végigjátszások a neten, ha elakadsz, megnézed, és megvan az egész 4-5 óra alatt, nekik anno két évig tartott, mert nem volt hová fordulni, csak barátok osztották meg a megszerzett infókat, abból rakták össze a képet."
Én 86-ban születtem,a 90-es években piaci nintendó klónokkal toltam,azon nőttem fel.
A 2000-es évek legelején jutottam PS1-hez,maga volt a megváltás számomra.
Az első komoly címek között volt a Resident Evil 3 Nemesis,Metal Gear Solid és a Tomb Raider 4,ezek teljesen beszippantottak,mély nyomot hagytak bennem!1-1 pályarészt volt hogy hetekig,hónapokig csináltam mire rájöttem hogyan tovább,barátokkal,osztálytársakkal tanakodtunk,szótáraztunk.
Lehet frusztrálóan hangzik a mai rohanó világban,de mi nagyon élveztük a dolgot.Jó ez a mai irány,hogy kiadnak 1 játékot,rosszabb esetben néhány nap alatt végigjátszák az emberek,és mindenki sír meg követelőzik hogy új játékot akar,meg újítást.
Engem a PlayStation gépek végigkísértek életem során,de PS5-öt még nem vettem és egyelőre nincs is tervben mert nem látom értelmét a kevés játék miatt........PS4-el vígan el vagyok a mai napig.Közbe belestem a PlayStation Storeba hogy meglessem mennyibe kerül ez a TR 1-3 remaster,és nem is tudom hogy nevessek vagy sírjak e,de PS4-re nem látom csak PS5-re.
Na mi a pénzlehúzás ha nem ez? Biztos nem bírja el a PS4[ Szerkesztve ]
-
Igen, reboot akart lenni, a bejegyzés második felét már mobilról írtam.
Egyébként továbbra is fenntartom azt, hogy a játék nehéz, mert direkt így csinálták, mindenféle irányítási anomáliák (az említett input lag szerű ugrós téma), a kövek huzogatása borzalmas, és alkalmanként csak egy blokkot mozog, mikor át kell tolni a fél termen, az már annyira nem poén, vagy mikor eltoltad 3 blokkot előre, és nincs tovább, kiderül, hogy kettőt hátra kellett volna...
Khamoon városában például az első kulcs úgy el van dugva, hogy kétlem, hogy belátható időn belül rájöttem volna. Tihocan sírjában van egy kapcsoló a vége felé, ami annyira nincs eldugva, de simán elmész mellette, mert csak a kar van ott, nincs körülötte a szokásos textúra. Mivel a létező leghalványabb fogalmad sincs, hogy mit hogyan és merre kellene csinálni, kénytelen vagy elkezdeni keresni. Ilyenkor belebotlasz botcsinálta csapdákba, például guruló kövekbe, rossz nem elég körültekintő ugrás miatt túl nagyot esel, egy lépcsőnek látszó dolog hirtelen rámpa lesz, aminek a végén tüskék várják, hogy beleess (szintén Khamoon városa, a macska alatti terem.
Velem is előfordul, hogy nem mentek, és ilyenkor simán megy a levesbe 10-15 perc játékmenet, ha a pálya közben nem lehetne menteni (mint az eredetiben), akkor akár órák is...emiatt pedig szivatós. Az első pályák aránylag rövidek, de egyre hosszabb, és egyre kacifántosabb lesz. A Ciszterna páldául jól meg van tekerve.
Redditen írta egy tag, hogy mostmár könnyen vagyunk, mert ott a Youtube, meg végigjátszások a neten, ha elakadsz, megnézed, és megvan az egész 4-5 óra alatt, nekik anno két évig tartott, mert nem volt hová fordulni, csak barátok osztották meg a megszerzett infókat, abból rakták össze a képet.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Van quicksave/load, de az F5 a save, F9 a load, de erre csak a mentés menü jön fel, te valasztasz slotot. Modern irányítással is el lehet ugrálni az ellen elől, csak elő kell kapni a stukkert. Mondjuk a Colosseumos rejtett magnum idejére átraktam tankra, könnyebb volt úgy ugrálni.
[ Szerkesztve ]
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Shing
őstag
Pedig az AOD irányítását szokták a legjobban szidni.
Olvastam, hogy ajánlották és nem tetszett neked, de ez tényleg tank controlos játék. Miután elsajátítod rendesen élvezet irányítani... sztem nem is olyan sok idő, ha átkattan valami az agyadban utána megy minden. Rajongók sokkal nehezebb pályákat építettek már a level editorral, mert az alapjáték nem kihívás.
Ja plusz modern irányításnál az ellenség elől nem lehet elugrálni, szerintem használhatatlan, tényleg nem arra találták ki a játékkot.
De megértem ha ez már nem megy olyan könnyen. Szerintem a 4. résszel kellett volna kezdeni, az elején összefontak a tutorialt a játékmenettel és ha azt végigcsinálod, akkor már megtanultad a játékot. De annak a remastere még nincs kint.
Ja és nincs quick save? Azt hittem PC-n már az eredetiben is volt anno. De lehet, hogy csak a 2. résztől kezdték el betenni.
-
nemlehet
őstag
Nem leszek népszerű a véleményemmel de szerintem ez a játék nagyon rosszul öregedett. (ami meglátásom szerint a legtöbb PS1-PS2 címre igaz)
Nyilván elismerem és tisztelem a technikai és kulturális vonzatát, a maga idejében valóban úttörő volt (állítólag a nagy terek technikai megvalósítása komoly újítás volt).
Párszor játszottam vele még gyerekként egy havernál, de tipikusan ez a "hova a rákba kéne menni" típusú játék meg személy szerint már akkor is elég fapadosnak és nehézkesnek éreztem az irányítást. Most tettem egy próbát a remasterrel, de inkább meghagyom azoknak akik rajongók.Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Tegnap este 10 percem ráment, mire megszereztem a titkos magnumot a Colosseum pályán, hogy makd jól elkergetem vele Pierre-t, és bezsákolom az acsit érte. Hát nem adta meg. Majd a ciszternás pályán, ahol nem titkos lesz a Magnum...utána még negyed órám ráment az Ave Lara acsira, mert csak 8 állat volt az arénában 10 helyett. Az utolsó kettő akkor jelenik meg, mikor a pálya vége előtt felveszel egy elsősegély csomagot. Tök logikus, nem? Nemcsak a játék nehéz, de a teljesítmények is...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
janeszgol
félisten
Az első eredeti játékom a TR1 volt vagy jó 25 éve.
-
PSti
tag
Én is új irányítással próbáltam de hasonló volt az élmény mint neked, állandóan meghaltam, rossz volt a kamera, stb. Visszaváltottam tank irányításra, és valóban idő volt megszokni, de onnantól fogva sokkal jobban ment.
Ha nem akarsz állandóan vágásokat nézni videóban, akkor itt van első és második rész végigjátszása:
https://www.youtube.com/watch?v=nMPsp0bnkHM
https://www.youtube.com/watch?v=F304zr5IXPU[ Szerkesztve ]
-
Tudom, ezzel tisztában vagyok. Nem is nehéz észrevenni a blokkokat, a pályadizájn elég baltával faragott. A sikerről csak olvastam, az első rész megjelenésekor még csak 7 éves voltam. Nálunk akkor a Nimtendo ment.
Megvan a bája a cuccnak, csak ki kellett írnom magamból a bánatom.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Nekem PS1-re meg volt az első 5 rész,amiket nemrég adtam el........
A 4.része volt a kedvencem.
Ezt a Remastert meglesem PS4-en......... -
cucka
addikt
Modern játékokhoz szokva valóban más.
Azt vedd észre, hogy a régi tomb raider-ben a pályák kockákból vannak összerakva. A nekifutásos ugráshoz 1 kockányit kell futni, az 2 lépés, úgy kell odaállni.Sokkal lassabb és körülményesebb, mint a modern játékok, de hát régen ez volt, ezt szerettük. A tomb raider 1 grafikailag egy csoda volt annak idején, főleg 3d gyorsítással. Mai fejjel megézed és kb elhányod magad.
És igen, ahogy írták, ez nem egy remake, hanem remaster, kifejezetten azoknak, akik gyerekkorukban játszottak az eredetivel.
[ Szerkesztve ]
-
mrobes
tag
Nem is emlékszem már hány évesen találkoztam először a játékkal, tippre pár évvel azért már nálad idősebb korban lehettem, de azt tudom, hogy a Gamestar CD mellékleten jött velem szembe és PI 166 MHz PC-n nyomattam a demót, egymás után többször is.
Aztán ahogy sorban jöttek az új részek, játszottam is végig őket, egytől egyig.
Igaz, akkoriban még előszeretettel használtam a cheat kódokat, mert tényleg voltak nehezebb részek, a kitartás meg kevesebb volt.
Viszont most vén fejjel kipróbáltam a nemrég Epicen ajándékba adott Castelvania sorozatot, hát, vagy én lettem marha béna, vagy tényleg nehéz game, de az kidegelt rendesen. -
Egyszerűen nem áll rá az agyam a tankra. Utoljára a harmadik rész demójával játszottam legalább 20 (de lehet több) éve még PS1en. Meg a negyedik résszel talán 10 percet, szintén hasonlóan régen. Azóta annyira átálltam a WASD-re, és az egeres nézelődésre, hogy szinte kellemetlen a tank. Főképp a második-harmadik rész érdekel, mert azok teljesen kimaradtam, a demoban látott pálya (Börtön) is teljesen megváltozott a végleges kiadásban. Az első részből vannak ismerős jelenetek, de Anniversary sokkal jobb volt. Kár, hogy nem olyan remake készült, annál a résznél látszott, hogy tényleg tisztelettel nyúltak hozzá. Itt ugyan a grafika sokat javult, de minden más tényleg maradt, még a glitchek is. Emiatt is majdnem meghaltam egyszer. Egy ferde sík rossz pontjára ugrottam, és hirtelen a terem tetején találtam magam, vagyis onnam estem le. Szerencsére kicsi terem volt, és zárt mennyezete volt...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
tlac
nagyúr
A mindenhonnan leesek dolog az idegesítőbb, meg az ugrások értelmetlensége.
ez a jelenség csak a modern irányításnál probléma, azzal nekem is ugyanez van
a réginél nincs ilyen, nagyon kényelmesen lehet mozogni a shift + nyilakkalHa a blokk közepén vagyok, nekifutásból próbálok ugrani, abbol tuti zuhanás lesz, mert nem veszi észre, mintha óriási input lag lenne.
az input lag, amiről beszélsz, az szándékos, de nem lag, hanem azt csinálja, hogy a blokk széléről fog ugrani
én tényleg azt javaslom, hogy próbálkozz, hogy a tankossal
ez a játék arra készült, a modern nem illik rá, nem igazán lehet megcsinálni jobban, úgy hogy megmaradjon az eredeti játékmenet is (anniversary-nál megoldása az egy full remake) -
Archttila
veterán
Ha az első résszel kezdtem volna a pályafutást, valószínű soha nem lettem volna Lara kedvelő
Erre azert ne vegyel merget, mert en 17 evesen pont az elso resszel kezdtem, es nagy Lara kedvelo lettem PSX-en, ratyi TV-n, pixelesen, low FPS-el
Vigasztaljon a tudat, hogy a 80-90's evekben ez egy viszonylag konnyu game volt nem vicc azt viszont 100% el tudom fogadni, hogy ez ma mar a legtobb embernek (foleg a fiatalabb korosztalynak) nem jon be.
Mint ahogy azt fentebb is irtak, a modern iranyitast nem kell eroltetni...Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF and AV enthusiast, APU retro gamer.
-
Billentyűzettel játszom, de ez forgolódásszerű irányítás fix kameranézettel nagyon nem bejövős. Az irányítás a legkisebb baj. A mindenhonnan leesek dolog az idegesítőbb, meg az ugrások értelmetlensége. Sokszor nem ugrok a peremről, hanem simán előre sikerül menni. Ha a blokk közepén vagyok, nekifutásból próbálok ugrani, abbol tuti zuhanás lesz, mert nem veszi észre, mintha óriási input lag lenne. Kedvenc végigjátszásokat közvetítő YouTubeos tag (MkIceandFire) videójában is elég sok a vágás, pedig PS-en játszik vele. Hogy hogyan lehet ezt megcsinálni 76 mentésből, meg 5 óra alatti idővel (mindkettőre van acsi), elképzelni sem tudom.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
tlac
nagyúr
ne használd a modern irányítást, az nem jó
a régi viszont teljesen rendben van, azt megértem, hogy szokatlan lehet mostanában
bár kérdés, hogy billentyűzettel vagy kontrollerrel próbálkozol, mert azokon is másmilyen élményt adpc-n a billentyűzeten a régi irányításnál annyit kell még megtenni, hogy a nézelődést a numerikus padon lévő 0-ra kell tenni, az eredeti játékban is így ment
és akkor a nyilak mellett, ott van közel a gomb[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch SE 2020 40mm Rose Gold színben extra szíjakkal (Istyleban vásárol)
- PowerColor RX 6600 XT 8GB GDDR6 FIGHTER Eladó!
- HP ProBook 6475b : AMD A6-4400M / 8GB DDR3 / HD 7520G / 256GB SSD
- PowerColor RX 6600 XT 8GB GDDR6 HELLHOUND Eladó!
- iKing.Hu - Samsung Galaxy S24 Ultra - Titanium Black - Használt, karcmentes állapotban
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest