- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Nova 13, Mate X6 és kiegészítők jönnek a magyar piacra a Huaweitől
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Garmin topik
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- 45 wattos vezeték nélküli töltés jön az új iPhone-ba
-
Mobilarena
FIGYELEM, ez nem politika topik, ennek megfelelően ide nem kérünk a rezsicsökkentéshez kapcsolódóan sem ilyen posztokat, linkeket. Amit várunk, ötletek, tapasztalatok a spórolással kapcsolatban, praktikus javaslatok az energia megtakarításhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Floyd80
addikt
válasz
tepenzed #1938 üzenetére
Még ha a szándékból és a keletkezett kárból valami csalásszerű tényállás össze is hozható, azért nem fenyegetnék rögtön Btk-val, a diktálás inkább egy bizalmi dolog, az ebből eredő vitákat a felek elsődlegesen egymás között oldják meg.
Az ügyfél havonta annyival kevesebbet diktált, hogy egy decemberi rendkívüli ellenőrzés során a szolgáltató 300 eFt eltérést tárt fel a ténylegesen kiszámlázott tételekhez képest. A szolgáltató feljelentést tett csalás gyanúja miatt. Életszerű?
Nem az, a szolgáltató számlát állít ki, hogy az eltérést fizesd meg. Nyilván évekig elmaradt rendezés esetén lehet jogi útra terelni, hogy a károkozás volt a cél.
De más esetben miért lenne érdekelt abban, hogy a fogyasztóját és magát kitegye egy értelmetlen, nehezen bizonyítható "vitának", a szolgáltatónak azt kellene bizonygatnia, hogy a fogyasztó rendszeresen kevesebbet diktált, hogy tévedésben tartsa és x forint kárt okozott neki, amit azóta meg is fizetett. Kéri a kamatokat? Azt is inkább számlán fogja kérni, hogy nem jelent fel, de fizesd ki.
A fogyasztót meg védi az éves leolvasás, tehát a visszafizetési szándék hiányát nem lehetne megállapítani, hiszen ha tudatában is volt, hogy kevesebbet diktál, nem lehetett célja a károkozás, hivatkozhat késedelmes teljesítésre. A szolgáltató meg tudatában van, hogy ha kárt is okoznak neki (az is lehet, hogy jóhiszeműen küldtek rossz óraállást), az évente megtérülésre kerül a leolvasáskor.
Szintén vizsgálni kell a szolgáltató felelősségét, hogy megtett-e minden tőle telhetőt, hogy ezt a helyzetet, hogy neki kárt okozhatnak, elkerülje. pl. fényképes diktálás, stb. Azzal, hogy a diktálást a fogyasztóra bízza, a saját tevékenységét végezteti el, akkor már van ellenszolgáltatás a részemről.
Tartsuk magunkat ehhez a bizalmi kapcsolathoz, nem lesz itt semmi csalás, ha valaki rugalmasan kezeli a szabályokat és rendszeresen fizet.
-
#71496704
törölt tag
válasz
tepenzed #1667 üzenetére
Mindenkinek a havi egyenletes átalány a jó választás !!!
Persze nagyjából a VÁRHATÓ tényleges éves fogyasztást megadva.Minden hónapban (11x) jön az azonos összegű számla.
Lehet tudni előre, lehet vele tervezni.A 12. pedig az elszámoló lesz az éves tény alapján és kész.
Éppen azért kell az éves VÁRHATÓ m3-t kb. helyesen belőni,
hogy ne legyen nagy meglepi a 12. hónapban.---
Sose értettem mire jó a diktálással szenvedni ?!
Önkínzás...
Vagy akár a profil szerint fizetni a változó a kisebb-nagyobb összeget.
Sokkal tisztább-szárazabb érzés a havi egyenletes számlázás :-) -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Eladó ÚJ BONTATLAN Honor Magic6 Lite 8/256GB fekete / 12 hónap jótállással!
- Gyors, Precíz, Megbízható TELEFONSZERVIZ, amire számíthatsz! Akár 1 órán belül
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Dell Precision 5820 XL Tower PC - Xeon W-2123 112GB RAM 512GB SSD 1TB RX 580 8GB Win 11
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged