- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Légies iPhone halvány színei
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
DaemonX
aktív tag
Az InFamous - Second Son se volt kutya azért annak idején PS4-en. A Returnal ilyen téren eléggé arra emlékeztet. Itt van is róla egy jó kis előadás.
-
DaemonX
aktív tag
válasz
TESCO-Zsömle #16 üzenetére
Nem a PRE-compile-ra gondoltam, hanem arra a compile-ra, amikor valós időben (amire te utaltál), SSD-ről/HDD-ről tölti be egy adott játék a shadereket (real time compile), ami ilyenkor rendszerint lementésre kerül (DX11 játékok esetén egy kollektív shader cache-be, pl. NVidia shader cache, DX12 játékok esetén meg erről a játék maga gondoskodik).
Így ha pl. újra nekiállsz ugyanannak a szakasznak, mivel ott már legenerálódtak a shaderek, így nem fogsz belefutni shader által okozott mikroakadásokba. Ez van számos emulátornál is, ahogy számos új PC játéknál (pl. The Callisto Protocol) is. Az Elden Ring is kreál shader cache-t, ahogy anno arra a Digital Foundry (ha már valaki korábban említette) is utalt egy régi videójában, csak az a shader cache nem pre-compile-ozással készül, hanem szépen lassan épülget, ahogy játszik vele a játékos.
"First, there are stutters of up to 250 milliseconds in length when new effects, enemies, and areas appear on screen. These types of stutters lessen as the play experience goes on and enemies, areas, and effects are revisited by the player."
Azonban az akadások nem szűnnek meg, még akkor se, ha már minden cache-elve van, mert vannak másfajta stutterek is, nem csak a shaderekből adódóak.
-
DaemonX
aktív tag
válasz
TESCO-Zsömle #14 üzenetére
Igen, viszont én olyan időintervallumon belül futottam bele akadásokba, melyen belül rengeteget haladtam előre, és nem volt közben se GPU driver, se Windows update. Nem volt semmi, ami új compile-t indokolt volna, és mégis, mikor régebbi területekre mentem vissza, ismét volt akadás.
Akárhogy is, egy shader pre-compile opciót legalább illett volna belerakni.
-
DaemonX
aktív tag
válasz
TESCO-Zsömle #12 üzenetére
Sajnos ez csak a féligazság. A Steam szerint 155 órám van az Elden Ringben, csutka maxra kijátszottam, összes achievement meglett. Így pedig nyilvánvalóan nem kellene semmilyen új shaderekhez kapcsolódó mikroakadásba belefutnom, azonban az akadás mégis megtörténik. Ami pedig tovább komplikálja a dolgot, hogy még azt se tudom biztosan rámondani, hogy travelsal (átutazási) stutter, mert teljesen random helyeken is elő tud ez fordulni. Egyszerűen csak csapnivaló és hanyag a DX12 implementáció.
De persze mit várunk egy olyan csapattól, ami 60-as frame lockot rak a PC-s játékára, dacára annak, hogy tökéletesen elfut mindenféle frame rate-tel (fizikai bugok nélkül), amennyiben unlockolod mod által. Meg mit várunk egy olyan csapattól, ami cseszik ultrawide, super ultrawide, stb. támogatást rakni egy 2023-mas játékba (úgy, hogy a HL2 ezt 19 évvel ezelőtt tudta). Elnézést, van 21:9 támogatás, úgy, hogy 21:9-ben fut a játék, és jobban is eszi a gépet, csak éppen a játék rárak két fekete csíkot fél perccel első boot után maszkként, hogy ugyanúgy 16:9-nyit láss a játékban. Ez már konkrétan az a szint, mintha direkt erőfeszítést tennének arra, hogy egy rossz(abb) PC verziót tegyenek lesz az asztalra (rant vége).
-
DaemonX
aktív tag
Ironizer, sajnos az FMV videók akadása már egy 5-10 éve fennálló probléma a gaming világában, és magam sem értem, hogy miért... egyszerűen sokszor képtelenek a fejlesztők egy teljesen alap lejátszót implementálni az engine-jükbe. Mondjuk én alapból nem vagyok híve az előre renderelt videóknak. Oké, a low-poly 3D gaming idején (PS1-N64) még volt értelme, ha komplexebb jeleneteket akartak szimulálni, vagy pl. sűrűn helyszínt váltani és mondjuk nagyobb részletességben emberi arcokat mutatni, stb. De mai játékokban illő lenne mindennek in-game mennie, főleg egy ilyen játékban, mint a Returnal, ha már annyira demózni akarták vele anno a PS5 tudását - az FMV-kben látható gyors helyszínváltás (űr és bolygó között, stb.) pl. tölthetett volna az SSD-ről. Meg hát in-game videó automatikusan igazodik a hardverhez (grafikai beállítások, felbontás, frame rate, stb.), az FMV-k nem és egy adott szinten megrekednek.
Azért meg külön köszi amúgy, hogy megemlítetted, milyen GTX 1060-nal a performance. Ez nagyjából igazolja a cikkbeli feltételezéseimet (miszerint egyedül a GPU-igény ápol bármilyen formában is köszönőviszonyt a valósággal).
huskydog17, KROK640, nyakdam, köszönöm szépen a pozitív visszajelzéseket! Igen, sajnos a microstutter a modern PC gaming átka... és igen, az UE4 is, már csak az alap ultrawide supportja miatt is, ami a másfajta FOV scaling miatt hatalmas visszalépés az UE3-hoz képest. Ha lesz olyan játék, ami indokolja, szerintem lesz még ilyen jellegű teszt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gigabyte B450M S2H + Ryzen 5 1400 kisebb-nagyobb hibával
- Nokia 105 4G (2023) charcoal, Nokia 110 4G (2023) midnight blue
- ASRock B550 PG Velocita + Ryzen 5 3600 + 32GB (4x8GB) DDR4 3600Mhz CL18
- Philips 58PUS8505 Smart LED Televízió,146 cm, 4K Ultra HD ,Android, Ambilight, HDR10+ KIJELZŐHIBÁSAN
- Canon EOS 250D kiegészítőkkel, táskával (CSAK 200 expoval !!! )
- 4 év gari - magyar bill. - Lenovo ThinkPad Z13 G1 - AMD Ryzen R7 Pro 6850U, 13.3" 2.8K OGS érintő
- BenQ PD-3200-U Monitor - Designer 4K 32"
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
- Bomba ár! Dell Latitude E6430 - i5-3GEN I 8GB I 320GB I HDMI I 14" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest