Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
tatararpad #60 üzenetére
A frame eldobás az az FCAT hibája. Az biztos, mert az AMD is figyelmeztetett rá, és ezt még az NV is kiértékelte. A többi az helytálló adat.
Az FCAT az az AMD frame pacing megoldásával nem fog jól működni, mert az NVIDIA a saját megoldására írta. Az AMD megoldása elkerüli a framedropot, amit az NVIDIA elfogadhatónak tart. A Catalyst a működési mechanizmus miatt mindig kirak egy pici szeletet az előző frame bufferből. Konkrétan ez a kijelző felső részén egy-hat sornyi pixel lesz. Ezt az FCAT úgy érzékeli, hogy az a frame el lett dobva. Ez valszeg sosem fog megváltozni, szóval ezzel FCAT mellett együtt kell élniük a tesztelőknek.
Az AMD frame pacing megoldása azért más, mert az input lagja alacsonyabb, mint az NV megoldásáé.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A CF Pro az egy igen speciális rendszer. Egyrészt egy alap CF a 3D-s cuccokra, de ezek amúgy sem küzdenek azoktól a gondoktól, amelyekre az új CF megoldás. Míg az OpenCL, amire igazából használni fogják CF nélkül skálázódik. Egyébként a Mac Próban nem lesz CF híd tehát PCI Express lesz a kapcsolat, de nem a CrossDMA rendszerrel. A CF Pro az inkább egy marketing, ami jelzi, hogy egymás mellett is működnek a kártyák.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #47 üzenetére
Erről van szó. Tudod mennyivel gyorsabb és kisebb késleltetésű egy PCI Express link, mint egy CF/SLI híd, aminek önmagában 1-2 ms a késleltetése? Az új rendszerrel legalább 15-ször gyorsabban érkezik meg minden adat az AFR elvű feldolgozásnál.
Pont ellenkezőleg. Mindegyik cég úgy gondolja, legalábbis az NV és az AMD biztosan, hogy a HPC következő szintje az integráció, és ebben az irányban is fejlesztenek. Az NV-nek és az AMD-nek lesznek is ilyen rendszerei a jövőben, amik full integrált megoldások bivaly IGP-vel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #38 üzenetére
De lehetséges, viszont ez a csatoló nem véletlenül ilyen korlátozott sebességben, nagyjából 1,5 GB/s-ig tudnak elmenni, amit reálisan át lehet küldeni ezeket a filléres tételű hidakon. Ez még mindig kevés. A PCI Express összeköttetéssel 3.0-s módban közel 10 GB/s, ami kihasználhatóvá válik. Utóbbi sokkal gyorsabb.
Szerintem túl sok reményt fűzül ehhez a dGPU és heterogén témához. Persze, volt az AMD-nek erre koncepciója, hogy a HSA kiterjed a dGPU-ra, de annak már vége, mert a cég is belátta, hogy a rendszermemóriára kényszeríteni a dGPU-t, sokkal rosszabb sebességet ad, mintha az IGP megcsinálná a lapkán belül. A másik koncepció a flat memory, amihez full AMD gépet kell építeni, ha az Intel nem implementálja az AMD IOMMU speckóit.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez akkor lenne probléma, ha a busz a végletekig ki lenne használva, de nincs, tehát simán csak működni fog. Ezt onnan lehet tudni, hogy a dual GPU-s, de egykártyás CF és SLI is működik a PCI Express összeköttetésen keresztül, mert azokon sincs CF és SLI híd.
(#28) tatararpad: A képkocka eldobás az FCAT egy ismert bugja. Ezt már az AMD az elején elmondta, hogy az NVIDIA eszköze nem jól színezi a képkockákat az új driverek mellett, és azt mondja, hogy eldobott valamit a rendszer, de valójában nem dobta el, csak az FCAT nem működik az új AMD driverekkel. Az NVIDIA is írta, hogy az új Catalystokkal nem jó az FCAT, és majd keresnek valami fixet rá.
(#29) kiiso: Abba nem kell CF.
(#32) LordX: De ez nem gond a CF-nek. Úgyis késleltet a képkocka kirakása. Maximum nem 10 ms-ot, hanem csak 8-at vár.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #26 üzenetére
Mivel ezzel a mostani rendszerrel nem tudsz extrém méretű felbontásokon hatékony AFR skálázást elérni, így 100%, hogy az újabb rendszer lesz a gyorsabb a limitált sebességű híd nélkül. Minél nagyobb a felbontás, annál nagyobb lesz a régi rendszer limitje, így annál kisebb lesz az AFR-rel nyerhető sebességelőny. Nyilván kisebb felbontások mellett az új és a régi rendszer ugyanarra a sebességre képes.
De nyilván lehet hagyni a mostani buszt is, és akkor megelégedni, hogy nagyon nagy felbontás mellett a skálázódás nem 80%, hanem 50%, vagy rosszabb esetben 30% lesz. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #24 üzenetére
A két jelenet alapján a két kártya majdnem egyszerre kezdi el számolni a képi információkat. Ezután a második később jeleníti meg, de a frame-pacing rendszerek mellett még a kiszámolt képkockát is visszatartja, mert szinkronizál. Ez dobja meg a késleltetést nem az adatmásolás. Ez egy szándékos visszatartás ... kész van, de nem mehet ki, amíg el nem jön az ideje. Ma így működik az SLI, és azt kérték a felhasználók, hogy így működjön a CF is, és októbertől így is fog működni. A PCI Express és az adatmásolás ebbe nem szól bele, eleve nem ettől késik majd a kép, hanem attól, hogy a driver nem engedi ki, amíg nincs itt az ideje.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze foglalják, de az a lényeg, hogy a busz kapacitásának több mint a fele kihasználatlan. Ez egy nagyon fontos dolog, tehát nem valamitől vesz el sávszélt, hanem csak hasznosítja a rendelkezésre álló erőforrásokat.
Játékban nem tudnak visszaírni. Az aktuális API-kban nincs garancia arra, hogy az adott jelenetben bármilyen GPU által számolt és processzor által felhasznált adat időben megérkezzen. Ha ez nem történik meg, akkor szétesik az adott pipeline, ami rossz esetben programösszeomlást, míg jó esetben csak a program rossz szinkronizálása miatti újraindítást követeli. A dedikált GPU mindig csak olyan dolgokon fog dolgozni, amely független a játékmenettől, vagy esetleg olyanon, ahol a teljes pipeline megoldható a GPU-n a CPU nélkül. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Lacccca87 #12 üzenetére
Keveritek a processzor és a GPU közötti adatmásolással. Az továbbra is gáz, de itt GPU-GPU közötti adatmásolásról van szó. Ez teljesen más. Ilyet már pár program használt is, csak eléggé speciális formában. A processzornak való visszaírás továbbra sem fog működni. De az is csak azért, mert nincs garantálva, hogy a GPU visszamásolja az adatot még az adott jelenet időkeretén belül. Ez sosem lesz garantálva, ide olyan hardver kell, ami ugyanott helyben eléri az adatokat és ugyanoda beleírja a feldolgozás után az új információkat, amit a CPU megint helyben elér.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A késleltetéshez ennek nincs köze. Azt maga az AFR elve hozza be, tehát ha valaki erre allergiás, akkor ne építsen CF vagy SLI rendszert. Jelenleg a CF alkalmazza a legkisebb késleltetést, de mivel abból is lesz frame-pacing opció, így annak a késleltetése is megnő majd.
Az egy kártyás rendszereknél nem gond a késleltetés, mert azok átlagos input laggal dolgoznak. Ha a PCI Express késleltetésére gondolsz, akkor az itt is megmarad, de kb. nulla esély van rá, hogy bárki visszaírjon bármit is a GPU-ról a CPU memóriájába, tehát a kapcsolat marad egyirányú. Ott pedig a 300 ns-mak nem tudnak mit kezdeni, de erre ügyelnek is, hiszen alig terhelik a portot. Pont ezért elég még ma is az x16-os PCI Express 1. Most annyi történik, hogy amíg a busz nem csinál semmit addig a sebességét hasznosítják.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem lesz belőle gond, mert még a 3x4K-val sem lesz kihasználva x16-os 2.0-s PCI Express sávszélessége. A 3.0-s módban még a rendelkezésre álló teljesítmény fele mindig szabadon használható lesz, vagyis a busz leterheltsége nem 20-30%, hanem 40-50% lesz. Ez a módszer az 1.1-es x16-os PCI Express interfészeknek lehet problémás, mert azokban tényleg nincs meg a tempó a 3x4K-hoz. De aki képes három 4K-s monitort és két R9 290-et venni annak már egy olyan alaplap sem lesz probléma, amin van két 2.0-s x16-os, vagy két 3.0-s x8-as PCI Express.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
(#5) Jack@l: Egy 3.0-s sínnek jó, ha a 25-30%-át használják a fejlesztők. A benne lévő maradék 70-75% csak a parlagon áll, még a 2.0-s sínek 40-50%-a is szabadon kihasználható. Ezt igenis fel lehet használni adatmásolásra, hiszen jobb a késleltetés és a tempó is, mint egy 7 éves alapokra épülő hídon keresztül. Ez teszi majd lehetővé, hogy ha extrém felbontású konfigurációt használsz, mondjuk 3x4K, akkor normálisan fog skálázódni AFR-rel. Valszeg az NV is frissít majd, hiszen az 500 MB/s már nem elég nekik sem. Persze lehet azt mondani, hogy 3x4K nem egy normális igény, de később az lesz, és erre készülni kell. Ez biztos nem azért van, hogy megspórolják a CF/SLI hidat, amiből 10-et legyártanak 1 dollárért.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A CPU-dGPU kommunikáció nem fontos, mert oda megosztott memória kell adatmásolás nélkül. Ha már másolni kell akkor az már önmagában rossz.
Meg lehet oldani, de monitoronként külön ki kell számolni a geometriát és a raszterizálás előtti lépcsőket, és a kártyák raszterizálás után csak a saját kis területüket renderelnék. Viszont három monitorral egy kártyára jutna egy, míg a másikra két monitor, tehát a maximálisan elérhető sebességtöbblet 50% lenne. Ez az elv tipikusan a három monitor három kártyán rendszerhez illene, de akkor is kisebb lenne a sebességelőny mint AFR-rel.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autószerelők, autószerelés
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Újabb európai vasúttársaság vált műholdas internetre
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kés topik
- Renault, Dacia topik
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Bitcoin Miner Eladó Bitmain Antminer S19 JPro 104 Th 3150 watt
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest