- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Vivo V40 5G - az első benyomás fontos
- Átlépi végre az iPhone az 5000 mAh-t?
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- CMF Buds Pro 2 - feltekerheted a hangerőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
pakriksz
őstag
hát igen mint ahogy írták ilyen alapon az i7 is 8 magos, hiszen 4 mag plusz HT ami több mint négy, a FX 8 magja pedig nem 8 teljes mag.
Te azt látsz amit szeretnél, de attól még nem lesz igaz. De ha a HT-t levennénk azokból a magokból, akkor levághatnál a magokból egy jókora részt.
Egyébként ez hogy is jön ide? A játékok mag használatáról volt szó, és te most jó fanboyként intel felsőbbrendűségi kiselőadás felé tereled a dolgot
@Jack@l: keresd meg, talán 1-2 hete volt itt a hír arról, hogy 4 szál alatt fekete képernyőt ad az fc4, ami egy mesterséges korlátozás. Ha jól emlékszem te is benyögtél oda pár "okosságot".
-
pakriksz
őstag
-> draw call téma. Éppen az a probléma hogy 1 szál a rajzolás amit nem lehet többre szétosztani a jelenlegi grafikus apikban, korlátozza az egész játék teljesítményét, ezért számít az 1 szálas teljesítmény. A többi mag meg csak részterhelést kap, tehát lényegében egyenlőtlen a magok terhelése. Meg lehet nézni, minden cpu korlátos játékban az 1 szálas teljesítmény számít, pont ezért.
Az a 4 mag használat a fentin kívül amúgy is úgy szokott kinézni hogy leírják a készítők hogy az 4 magot használ... aztán általában nem használ, vagy csak ritka esetekben, esetleg mesterséges korlátozásokat raknak be mint az fc4-nél
Ha olyan kiválóan sok szálúak lennének a játékok, hasonló eredmények jönnének ki amd fx és core ix procik között mint a sokszálú teszteknél (render, video kódolás stb), de nagyon nem így van. -
pakriksz
őstag
válasz
cipofuzo87 #23 üzenetére
"de ezt már 10 éve tudja minden fejlesztő, éppen ezért kevéssel dolgoznak, végeredményben ugyanazt a látványt/fps-t lehet érni."
Legalább is rálátás nélkül ezt hiszed...
-látótáv korlátozások szinte kizárólag emiatt vannak (mert ha rendesen lodolják a modelleket, a távolban lévő pár poligonos lodok már úgy sem terhelik a gpu-t nagyon).
-kevés draw callra optimalizálni egy modellt szintén nem egyszerű dolog, és nem is egy pillanat műve, tehát nem is olcsó, ha magamból indulok ki, kevés draw callra való optimalizálás nélkül kb feleannyi idő alatt összehoznék egy azonos részletességű textúrázott modellt.
-a fenti igaz a játékmotor programozására is, a draw call kötegelés, és instancing elkészítése nem egyszerű dolog, a debugolása meg főleg nem.
-nem csak erős procival szeretnénk játszani, én örülnék ha a low level apiknak köszönhetően csak a gpu számítana, cpu meg kb tökmindegy lenne, és elég lenne mondjuk 10 évente cserélni... mert manapság a játékok miatti cpu cserék szükségessége csak a draw callok api overheadjának köszönhető.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- erkxt: A Roidmi becsődölt – és senki nem szól egy szót sem?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Parkside szerszám kibeszélő
- Hieronymus: Három júniusi képem
- Milyen autót vegyek?
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Jönnek a 144 Hz-es LG OLED tévék
- Synology NAS
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 136 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 docking station (1x5K vagy 2x4K felbontás) (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest