- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Új Trónok Harca telefon érkezik
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Fotók, videók mobillal
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
Új hozzászólás Aktív témák
-
hugo chávez
aktív tag
"Max. akkor fogják automatikusan, ha bebizonyosodik, hogy van esélye az adatvesztésnek."
Mindenesetre én megvárom, hogy április-május környékén, amikorra nagy mennyiségben elérhetőek lesznek a javított lapok, mi lesz majd az alaplapgyártók hivatalos álláspontja, akkor fog a majom a vízbe ugrani
"Meg ugye először azzal jött az Ipon, hogy nem is mind érintett, de ezt később hogy is lehetett volna bizonyítani?"
Véleményem szerint azért csinálhatták, mert nem akarták, hogy a vásárlók pánikba esve tömegesen vigyék vissza az alaplapokat (amiknek ugye jelenleg semmi bajuk és csak a jövőben lehet/lesz velük gond) és követeljék vissza a pénzt, ami valamilyen szinten érthető, ugyanis akkor még nem igazán lehetett tudni, hogy hogyan fogják kezelni a gyártók és az Intel ezt a helyzetet (és ugye még most sem teljesen világos). Viszont, ha jól tudom, a webshopjukból azonnal kivették az összes érintett lapot.
-
hugo chávez
aktív tag
"Bizonyára, de olyan sincs, hogy utána automatikusan cserélik."
Azért én bízok benne (persze lehet, hogy rosszul teszem), hogy, ha elkészülnek az újak, akkor kiadják a gyártók a közleményt, hogy mindenkinek automatikusan cserélik.
Meg persze, aki megvette a "hibás" lapot, annak felesleges most egyből rohannia, hogy visszavigye, mert emiatt a hiba miatt nem lesz adatvesztése és nem fog felrobbanni az alaplapja, ha pár hónapig használja.
"Nem olyan biztos a dupla profit..."
Biztosnak ugyan nem biztos, de nem hinném, hogy az Intel (vagy bármelyik másik cég) szívesen kifizetne olyan pénzt is, amit nem muszáj, vagy nem egyértelműen elvárható, hogy ki kellene fizetnie.
"Most bizonyára lázas tárgyalásban vannak a gyártókkal."
Pont emiatt gondolom ugyancsak elhamarkodottnak, hogy páran már "világvégét" vizionálnak (nem rád gondolok), miközben feltehetően még messze nincs minden letisztázva, még az Intel és a gyártók között sem és, mint fentebb írtam, amíg nincs egyértelmű állásfoglalás, addig mindenki nyugodtan használhatja a P67/H67/HM65/HM67 chipsetes alaplappal szerelt számítógépét.
-
hugo chávez
aktív tag
"Tényleg nem, mert az any itt az érintett chipsetekre vonatkozik -- az érintett chipsetek javítására és cseréjére, nem közvetlenül az alaplapokéra."
Nem az érintett chipsettel szerelt alaplapokra? Mondjuk, nekem nem tiszta teljesen, hogy egyáltalán kicserélhető-e a chipset az alaplapokon, vagy nem, mert, ha nem, akkor nyilván az Intelnek kell állnia az új alaplap teljes gyártási költségét, ezzel én is egyetértek, de nekem az jött le, hogy nagyjából ezt is csinálja az Intel, persze, ha nem így van, akkor tényleg az Intel a hunyó.
Amúgy, szerintem, azért sem akarják visszahívni a gyártók a már eladott alaplapokat (vissza lehet vinni, ahogy írtad is, de nincs visszahívás), mert ugye jelenleg nem lehet mire kicserélni a hibás alaplapokat, ezért a gyártók szeretnék kivárni, amíg az új lapok elkészülnek.
"Ha az ő hibájából esnek el tőle, akkor bizony ki kell fizetnie... "
De miért? Tegyük fel, hogy a vevő visszaviszi az alaplapot, visszakapja a pénzét, a gyártó megkapja az Inteltől azt az összeget, amennyiért a vevőnek, vagy a viszonteladónak eladta a lapot, és amiben benne van a saját profitja, majd, amikor elkészül a javított, vagy új, hibamentes lap, akkor azt újból értékesíti, persze az eladási árban szintén benne lesz a profit, tehát kétszeres profitot kap, aminek az egyik felét az Intel állja. Szerinted ez így rendben lenne, hogy dupla profitot kaszáljon az Intel kontójára?
-
hugo chávez
aktív tag
"Már értékesített alaplapok tekintetében nincs visszahívás."
Lehet, hogy én nem tudom jól, de szerintem a már értékesített alaplapokat csak a gyártó hívhatja vissza
"De már hogy ne lenne hozzá köze az Intelnek? Mondhatná a gyártóknak, hogy hívjatok vissza mindent, álljuk az összes költséget."
Ugyan nem vagyok túl jó az angol nyelvben (és akkor még finoman fogalmaztam
), de mintha nagyjából ilyesmit nyilatkoztak volna a hírben idézett oldalnak: "It also committed to setting aside $700 million to deal with the repair and replacement of any affected chipsets."
"Ha így tettek volna, már az összes gyártó bejelentette volna, hogy aki akarja, már most visszaviheti, stb."
Aha, csak, mint arra a #233-ban utaltam, nyilván az értékesített alaplapok értékesítési ára és gyártási költsége közötti különbözetet nem fogja az Intel kifizetni a gyártóknak és, mivel jelenleg nem lehet cserélni (nincs mire), ha valaki most visszaviszi, akkor gondolom, vissza kell neki adni a vételárat, amit, szerintem, nem szívesen adnának vissza. Vagy csak kap egy ígéretet, hogy ha kész lesz a javított verzió, akkor kap egy ugyanolyan típust abból? Mert ez a rész még nem igazán tiszta nekem.
-
hugo chávez
aktív tag
Na de könyörgöm, ehhez mi köze van az Intelnek? Ha valamelyik gyártó nem akarja visszahívni a már értékesített lapjait, akkor mit tehet az Intel, kerestesse fel néhány felbérelt nehézfiúval az alaplapgyártók vezérigazgatóit/igazgatótanácsát/részvényeseit, hogy egyenként tarkón lesznek lőve, ha nem hívják vissza a lapokat?
-
hugo chávez
aktív tag
"A többi esetben az lett volna a legtisztább, ha az Intel bejelenti, hogy felkérte az alaplapgyártókat a hibás alaplapok visszahívására, természetesen állva a költségeiket. Így előzhették volna meg leginkább a további bizalomvesztést."
Ööö, lehet, hogy én nem értelmezek valamit jól, de nem ezt csinálja az Intel, vagyis, hogy az összes olyan lapot visszahívja, ahol ez a hiba a jövőben problémát okozhat? Ugyanis a hírben szerintem pont ez szerepel: "Az Intel az adatok alapján eddig 8 millió hibás lapkát szállított le, ám Steve Smith elmondta, hogy a visszahívás nem minden termékre vonatkozik. A kivételt többnyire a mobil masinák képezhetik. Mivel a notebookokban ritkán használnak a gyártók két SATA portnál többet, így alkalmazható a két darab 6 Gbps-os interfész is. Ilyen esetben a hibás vezérlőhöz tartozó portok nincsenek használatban, azaz probléma nem befolyásolja a működést."
Persze, feltételezem, hogy a már értékesített alaplapok végfelhasználói árában lévő profitot nem fogja az Intel megtéríteni (miért is tenné, neki ahhoz semmi köze), ezért elképzelhető, hogy néhány alaplapgyártó, vagy viszonteladó húzódozni fog a cserétől, de ez szerintem nem az Intel sara.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Canon ImagePrograf PRO-6100S Plotter, kevés nyomat, kitűnő állapot
- HIBÁTLAN iPhone SE 2020 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2192, 100% Akkumulátor
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest