Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #55 üzenetére

    "Dízel hátránya hogy nem megújuló, rengeteg mozgó, kopó alkatrész, károsanyag kibocsátás, rosszabb hatásfok."

    Azért ez nem teljesen így van. A károsanyag kibocsájtás, a ma forgalomba hozott dízel járművek esetében, alulmúlja a benzin motorok szennyezőamyag kibocsájtását. A részecske szűrés majdnem tökéletes. A nitrogén oxidok kibocsájtása jelentősen csökkentett. A benzin motorokhoz képest magasabb hatásfokkal üzemel a dízel. Ezért is alacsonyabb a széndioxid kibocsájtása.
    Az elektromos járművekhez illik hozzátenni az elektromos áram előállításakor termelődő környezet szennyezést is. Németországban most lépte át a "zöld" energia megtermelt mennyisége a szénerőművekét.
    Most indul be a felocsúdás is. A megújuló energiák sem annyira probléma mentesek, mint amennyire elsőre gondolták. Elrendelték a szélerőművek éves TÜV ellenőrzését, mert több balesetet történt velük. Lapátelszállás és teljes összeomlás.

    Azt azért érdemes tudni, hogy a belsőégésű motorral szerelt járművekhez képest, az elektromos járművek, részecske méretű szennyezőanyag kibocsájtása sem kevés. A kopó alkatrészek, gumi, fékek, és egyéb apróságok, nagyjából 60%-nyi szennyezést termelnek. A nagyvárosok problémáit ezek sem fogják megoldani.

    (#60) syn7h37ic : "Mindenki démonizálja a dízelt, hogy mennyire káros, de mindenki elfelejti hanyagul a repülést."
    Igen is meg nem is. Hiába nagyobb egy repülőgép környezet szennyezés. Legyen átlag 15 ezer darab folyamatosan útközben. Vajon mennyi földfelszíni, robbanómotoros jármű van folyamatosan útközben?
    1-2 Nagyságrenddel több lehet úton.

    (#71) L3zl13: A dízel teherszállítás biztosan probléma, de megint csak nehezen váltható ki.
    Ugyanez nem igaz a dízel személy autókra.

    Nem az összes dízelt kell kitiltani.
    Euró 4 és alatta, 1 év türelmi idő. Utána le kell adni a rendszámot.
    Euró 5, Hardveres és szoftveres update, éves ellenőrzés mellett 3 év.
    Euró 6, első generáció. Hardveres upgrade a ma érvényben lévőre vagy 5 év.
    Euró 6, a mai előírás szerinti, mehet egyelőre korlátozás nélkül.

    Ezzel nem omlik össze a szállítás, ám drasztikusan csökken a környezet szennyezése.
    Nagyvárosokban mehet azonnal az euro 6 alatti járművek kitiltása.
    Hamburgban a személygépkocsi vezetőjének büntetése 20 euró. A teherjárműveké 75 euró. A tilalom óta 173 esetben büntettek a rendőrök.

Új hozzászólás Aktív témák