- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- iPhone topik
- Honor 400 - és mégis mozog a kép
- One mobilszolgáltatások
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Arról beszélek, hogy a tesztekben kapunk gyártói modelleket, amelyek válogatottak, és azok ellen a kereskedelmi verzió rizikós, mert esélyes, hogy nem úgy viselkedik, mint anno a válogatott, gyártó által küldött verziója. Az lenne az ideális, ha vagy mind kereskedelmi modell lenne, vagy mind válogatott.
Ez egyébként nem egy kis probléma. Bemész a boltba, fizetsz két ugyanolyan prociért ugyanannyit, és az egyik lehet, hogy 6-7%-kal is lassabb. Csak nem tudod előre, hogy melyik. Ha még a régi 2-3%-os varianciák élnének, akkor oké, de már rég túlléptek a gyártók azon. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A vásárlással nem csak az a gond, hogy drága, hanem az is, hogy jó eséllyel teljesen átlagos processzort kapunk. A tesztre küldött termékek sajnos vagy szerencsére válogatottak. Ez régen nem volt gond, de ma már (például az Intelnél) 10% különbség is lehet a cherry picked és a kereskedelmi modell között (hiába ugyanaz a proci neve, benne hagynak ekkora teljesítményvarianciát). És akkor jönnek azok a tényezők, hogy furcsán viselkedik egy processzor, mert nem ezt vártuk tőle, hanem pár százalékkal többet. Ez sem egy túl kézenfekvő megoldás, bár nyilván jobb, mintha nem lenne termék tesztre.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert annak a szemét fűnek a szimulálásra elég sok magra skálázódik és a négymagosok csúnyán kikapnak ott a hat-, nyolcmagosoktól, holott ez a rész csak a játéknak egy apró szelete. Sokkal közelebb áll ez az eredmény a játék teljesítményéhez nagy átlagban, mint az a kis jelenet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha Ashes of the Singularity: Escalationnel tesztelnénk, ami 32 szálig skálázódik jelen formájában, akkor meg az lenne a baj, hogy a játék nem népszerű. Pedig nyilván tudnánk olyan játékokat kiválasztani, amelyeknél a procilimit elérhető lenne.
Nehéz olyan játékokat kiválasztani, amik egyik procigyártónak sem kedveznek, skálázódnak is, és még emellett népszerűek is vagy népszerűek voltak. Kis túlzással az újak közül ez lehetetlen, mert az AMD finanszírozza az optimalizálásukat, és nyilván nem az Intelre optimalizálást kell ezalatt érteni. De az igényeket látva úgy néz ki, hogy kizárható a követelmények közül a játékra vonatkozó pártatlanság a gyártók felé. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
xeon forever #237 üzenetére
Annál hamarabb is lehetett használni. A 2016-os dátum inkább a CryEngine V-re vonatkozhat. De ez mindegy, amikor annyira jó az integrált fizikai motor, mint a CryEngine esetében.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
xeon forever #234 üzenetére
Semmi. A Crysis 3 egy régi motorverziót használ. A legtöbb CryEngine-es játékban amúgy sincs PhysX, annak ellenére, hogy be van építve a motor új verzióiba. Ennek nagyon prózai oka van, sokkal gyorsabb a PhysX runtime-nál az integrált fizikai motor.
Azt hiszem a Warface használta csak a CryEngine-ben a PhysX-et, azóta inkább hanyagolják. Nincs értelme, mert jobb és gyorsabb az integrált megoldás. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
xeon forever #219 üzenetére
Bugos lehetett a driver. De a Crysis 3 egy saját fizikai motort használ. Az le van fordítva x86 binárisra. Képtelenség futtatni GPU-n, mert ezek nem eszik meg az x86-os kódot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a helyzet, hogy amióta Krzanich kivégezte az Intelnek a játékfejlesztőket támogató részlegét, azóta technikailag nincs inteles játék.
A CPU-k tekintetében a Rise of the Tomb Raider is inkább AMD-s cím. Azt a patch-et, amiről beszélsz konkrétan az AMD finanszírozta. Maga a frissítés egyrészt felosztja a leképezéssel járó munkát DX12-ben kisebb munkafolyamatokra, amelyeket a processzormagok párhuzamosan hajthatnak végre. Ebből nagyjából 5%-ot tudnak szerezni a processzorok. Ugyanakkor ez a javítás kapott egy másik kiegészítést is, ami a textúraleírókat becsomagolja és ezáltal csökken a processzorra rót többletterhelés a GeForce D3D12-es implementációjával. DE és ez nagyon nagy DE ... ez az assembly szintű optimalizálás jelenleg csak a Ryzenen működik, vagyis az Intel processzorok nem kapták meg. Ezáltal egy GeForce mellett a Ryzennek előnye van, mert másképp kezeli a bekötéseket. Ha Radeon VGA-val tesztelnénk, akkor mindegy lenne, mert a Radeon esetében eleve nincs többletterhelése a bekötésnek, tehát nem kell az ezzel járó hátrányokat elviselni, következésképpen ilyen optimalizálás sem kell rá, viszont GeForce VGA-val tesztelünk, így megfontolandó a Rise of the Tomb Raider tesztelése, mert aránytalanul nagy előnyt kap a Ryzen az új patch kódjától.
Ezt az optimalizálást egyébként az NV találta ki, de mivel az Intelnek nincs aktív játékfejlesztőket támogató részlege, így csak az AMD-vel tudták megoldani, hogy készítsenek egy kódot rá az új Tomb Raiderbe. Persze gondolom az Intel előtt is nyitva hagyták a kaput, ha úgy gondolják, hogy egyszer majd áldoznak rá egy kis humánerőforrást.(#186) icon: Tudom. De a kérdés arra vonatkozott, hogy miért nem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
xeon forever #168 üzenetére
Lényegtelen, mert egyetlen tesztjáték sem használ GPU-s PhysX-et, még PhysX runtime-ot sem. Akármin lehet a beállítás, irreleváns lesz az eredményre nézve.
(#163) nyakdam: Játékra nincs jó megoldás. Egyrészt vannak azok a játékok, amelyek nem skálázódnak. Ezekkel 6-8 magos procikat tesztelő részben nem tudunk mit kezdeni. Másrészt vannak azok a játékok, amelyekről tudjuk, hogy skálázódnak, meg is vannak, de kritizálták őket régebben a fórumozók, hogy nem népszerűek, így kikerültek a tesztekből. A mostani tesztkörnyezet olyan játékokból áll, amelyek skálázódnak is, és népszerűek is vagy népszerűek voltak. De ebben is vannak problémák, például a BF1 nem érzékeli minden procinál az összes elérhető erőforrást, a Doom optimalizálását nagyrészt az AMD finanszírozta, így ők kiemelt figyelmet kaptak, stb.
Tudunk egyébként olyanokat választani, amelyek tényleg megmutatják, hogy a proci mit tud, csak akkor meg az lesz a baj, hogy a tesztben Ashes of the Singularity: Escalation, Sniper Elite 4 és ilyenek vannak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Linux kezdőknek
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Autós topik
- További aktív témák...
- Intel Core Ultra 7 265 /// Bontatlan, Teljesen Új // Üzletből, Számlával és Garanciával
- Ryzen 9 7900X /// Bontatlan // Üzletből, számlával és Garanciával!
- Intel Core i7-7700K (8M Cache, up to 4.50 GHz) OEM Processor! 27% számlával!
- Intel Core i7 10700 - 4.8 GHz - 8mag/16szál - Eladó!
- Eladó Intel i7-6700 Processzor Hibátlan Működés!
- AKCIÓ! HP Elitedesk 800 G1 USDT mini asztali számítógép - i7 4770S 16GB RAM 128GB SSD Intel HD
- Bomba ár! HP Elitebook Folio 9470M - i5-3GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" I DP I Cam I W10 I Garancia!
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- FÉL ÁR ALATT! Lian Li UNI FAN SL120 RGB 1db-os és 3db-os ventilátor szett garanciával
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest