- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- A kompaktok között a Honor8 Mini lehet a király
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Légies iPhone halvány színei
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
Sokmindent meg lehet oldani, csak nem mindegy, milyen nehézségek árán. Az adatmásolgatástól való mentesség mellett elég komoly tényező lehet, hogy itt már koherens a közös memória, azaz a CPU és GPU cache-ei sem akadnak össze!
Még egy fontos tényező van, hogy sokkal egyszerűbbé és gyorsabbá vált a GPGPU-s műveletek indíthatósága is! Így kisebb műveleteket is érdemes már indítani.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kinek a pénzéért? Kinek az érdeke, hogy ne használják ki a VGA-kat? Kinek az érdeke egy játékból két verziót készíteni, vagyis effektíve dupla munkát végezni?
Az ilyen API együttműködéseket felejtsd el. Nagyon vastag késleltetéssel dolgoznak már a szoftveres oldalon. A konzolokon sokkal vékonyabb compute API van, mint a PC-n, és amellett is lehet adatokat megosztani a CPU és a GPU között, hogy a teljes feldolgozást le kellene állítani. Egyébként nyilván meg lehet oldani a dolgot PC-n is, legalábbis a HSA-ban már lesz erre funkció, de a jelen API-k mellett kivitelezhetetlen. Nem véletlen, hogy senki sem csnált még ilyet, most meg hirtelen jöttek a konzolok és mindenki késztetést érez az integráció kihasználására.(#514) gbors: Ezzel meg az a baj, hogy most hirtelen miért kezdtek el ilyen motort írni. Most sem hoz több eladást, és most sem kevesebb munka.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor miért van az, hogy az ég világon még soha senki nem csinált olyan futószalagot, mely eltért volna a CPU-GPU-kijelző iránytól.
Emellett miért van az, hogy aki a konzolra csinált, szimplán lebutítja a PC-s portot, mert állítása szerint nem bírnák el a konfigok a terhelést.
Jöhet ezernyi doktoranduszi, de a gyakorlatban semmi példát nem láttunk még erre, pedig lassan 5 éve megtehetnék a fejlesztők. Még az NVIDIA PhysX is inkább a processzorral számoltat dolgokat, csakhogy ne kelljen visszaírni a CPU-ra egy jeleneten belül. Pedig az NV-nek aztán pont nem az az érdeke, hogy a számítások a processzoron fussanak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Inkább 5-8 ms-okkal számolj az adatmásolásra. A jelenlegi PC-s API-kban a futószalagot a másoláskor teljesen le kell állítani. Tehát amíg az adatok másolása meg nem történik, addig a feldolgozást szüneteltetni kell. Főleg ez az oka annak, hogy PC-n ma még senki sem tért el a CPU-GPU-megjelenítés futószalagtól. Egyszerűen vastag a compute API ehhez és még a hardver sem igazán alkalmas. IGP-vel is hasonló a probléma. A trükkökkel le tudod gyűrni a büntit 3-4 ms-ra, de ez még mindig sok.
Az EA az AMD első számú partnere, és konkrét szerződésük van arra, hogy az elkövetkező két évben egyetlen PC-s port sem szenvedhet butítást a konzolokhoz képest, hacsak azt valami technikai probléma nem indokolja. Mivel a Fifa 14 EA játék, így egy szándékos butítás szerződésszegés lenne. Nem mellesleg csak az új konzolok miatt dupla munkát senki sem fog végezni, mert az EA-nek az Xbox 360/PS3/PC-re eladott Fifa ugyanannyit ér, mint az XO/PS4-re eladott verzió.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A FIFA 14 már bejelentetten butítva lesz, és ez az első multiplatform játék, amely a nextgenen kihasználja, hogy az IGP és a CPU szoros integrációban van. Akármennyire is nehéz ezt elfogadni, amíg a PC-n nem lesz ilyen szoros integráció, addig képtelenség megoldani a konzolon ezt kihasználó funkciókat. Egyszerűen túl lassú a PCI Express összeköttetése és a különálló memóriaterületek közötti távolság, hogy egy jelenetben négy-öt visszaírást csinálj a CPU-ra egy GPGPU-s algoritmusból. A PC egy visszaírást sem bír ki. Soha nem is építettek a fejlesztők ilyen futószalagot. A CPU számol, majd megy az adat a GPU-ra, és a kijelzőre (CPU-GPU-kijelző). A konzolon ugyanez CPU-GPU-CPU-GPU-......-CPU-GPU-kijelző futószalag is lehet (ez a konzolon nem megterhelés, mert a feladat átadása gyakorlatilag 1 ns és nem jár adatmásolással).
-
dezz
nagyúr
A "PC"-nek két vonatkozó jelentése lehet:
- personal computer (személyi számítógép): ez lényegében bármi lehet, amire áll pl. az itteni definíció.
- x86 PCAz utóbbi kb. 30 évben alapvetően az utóbbit jelentette... Pedig nem ezt kellett volna jelentenie, de az IBM, Intel és a Microsoft kisajátították a fogalmat. Egy Macintosht, Amigát, stb. senki sem nevez PC-nek...
-
balazs8907
tag
Az általad említett szó egyértelmű. Viszont akkor mi lesz az Intel-el? Jócskán le van az AMD-hez képest ezen a területen. Vagy az Nvidia? Ők sem gyártanak x86-os cpu-t. Szóval pont ezért marad még egy jó ideig a dedikált gpu. Na de mindegy. Már nagyon elkanyarodtunk a topik témájától.
-
-
dezz
nagyúr
Te sem sokat értettél az egész cikkből, az tuti... Illetve eleve tisztában lehetnél pár alapvető dologgal (pl. hogy miért értelmetlen a direkt hw összehasonlítás), de sajnos nem vagy. Vagy csak úgy teszel itt most?
(#297) Crytek: Eleve nem lehet olyan gyorsan avuló, mert 6-8 évig direkt ezekre a hw-ekre fognak fejleszteni. PC-n ez kicsit másként van... Ott a hw időközben többször lecserélődik és a "réginek" gyorsan esik az értéke.
-
satz18
őstag
Ezt el tudnátok röviden magyarázni röviden egy földi halandónak, aki nem ért hozzá, hogy mit is jelent, hogy 128 db textúrát lehet max használni. Mit jelent 1 db textúra, és a 128-as limit milyen határok között értendő, 1 képkockán belül, vagy az egész programban vagy mi?
-
FireKeeper
nagyúr
azért ahhoz nem kell bennfentes rakétazseninek lenni, hogy az ember fia ugyanarra a következtetésre jusson, mint a kolléga akit leszóltál
lehetőség lenne jobb grafikus motorokra. de ezt limitálja a DX. a DX pedig limitálva van, mert néhány gyártó hardvere nem tudja azt, amire szoftveresen lehetőség lenne. én legalábbis ilyen "egyszerűnek" látom a problémát. -
satz18
őstag
'Az E3-on a Sony konferenciáján került elő a Battlefield 4, és ugyan a játék fantasztikusan nézett ki, a PC-s rajongók jogosan mondhatták, hogy egy erős számítógépen ezt a szintet már az előd is hozta. A DICE azonban a következő generációval végre fel akarja zárkóztatni a konzolos verziót: a cél a 60fps és a 64 játékos!' Nekem két napja ez a mondat jár a fejemben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem hiszem, hogy elolvastad a cikket, mert pont nem a grafika szempontjából van az egész tárgyalva, hanem abból a szempontból, hogy az integráció mit jelenet a játékmenetre nézve. A grafikában csak annyi előnye van a konzoloknak, hogy a DX11.1 korlátai nem szabják meg azt, hogy a fejlesztők hogyan írják az algoritmusokat. Ez persze lényeges előny, de kellő sebességvesztés mellett megoldható minden effekt DX11.1-en is.
A probléma az, hogy ha a fejlesztő használja a hUMA-t, akkor a PC-n nem lesz összehasonlítási alap, mert nem lesz PC-re lehozva a nextgen port. Lásd Fifa 14. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NVIDIA számára a konzol az veszély. Azt le kell járatni, amire Tony Tamasi lett kijelölve. Még az FXAA és a TXAA fejlesztőjétől is megvált az NV, csak azért, mert egyszer leírta a blogjába, hogy az új konzolok olyan dolgokra képesek, amit PC-n nem lehet megcsinálni. Egy rossz szót nem tett az NV-re, csupán leírta, hogy mi az ami a PC-n probléma, és a konzolok ebből igen sokat profitálnak. Ezt írta egyébként. [link] (sajna csak részlet) - illetve sokat beszélt a GCN képességeiről, és igen áradozós formában (épphogy a nyála nem csöppent el), aminek valszeg több köze volt ahhoz, hogy már nem az NV-nél dolgozik.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Intel i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! HP ProBook 440 G10 - i5-1335U I 16GB I 256SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest