Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz djculture #213 üzenetére

    Én minőségvágy tekintetében nem vagyok casual gamer, ennek ellenére bőven beérem a FullHD-val és nagyon óvatosan bánok az élsimítással, elsők közt erről mondok le (főleg ha eleve problémásan dolgozik, mert pl. nem egészen MSAA kompatibilis az engine, és nagyon maszatol mindent az egyedi szoftveres megoldás, amit belepakoltak). Azon túl próbálom megkeresni azt a beállítást-kombinációt, amivel a lehető legszebb és csak nagyon ritkán esik le 60 alá az fps Vsync mellett. (Az is alap dolog nálam, hogy a film grain és motion blur szerű dolgokat kilövöm, ha lehet. Néha a lens flare-t is, ha túlzó.)

    Egyrészt be is vagyok szorítva 2k-ra, mert számomra nem alternatíva egyik ma megfizethető 4k-s kijelző sem a meglévő 2k-s Panasonic plazmám helyett kontraszt és mozgáskezelés tekintetében (a 4k-s LCD nem nagyon jön szóba, 4k-s OLED-ről lehetne csak szó PDP után, de milliókat nem akarok és nem is tudnék fizetni érte).
    Másrészt jelen körülmények közt nem tartom még optimálisnak a 4k-s renderelést minőség/ár szempontból VGA oldalról sem (majd ha már olcsóbb lesz a gyors VRAM, magasabb a nyers számítási teljesítmény, még okosabb a GPU és még ügyesebbek az algoritmusok, ami szerintem még 1-2 generációval odébb van).

    Hasonló volt ez annak idején FullHD-nál. Legtöbbeknek csak egyéb tekintetben gyenge minőségű kijelzőből futotta 2k-s felbontásúra, így egyik oldalon legalább annyit romolhatott a kép, amennyit felbontás tekintetében javult egy kisebb felbontásúhoz képest (ha valaki csak és csak azért cserél kijelzőt, mert neki már 2k kell, akkor is ha amúgy még nagyon drága a minőségi). Ez annyiból más volt, hogy akkor a CRT halt ki, bár az már a 2k váltá előtt elkezdett haldoklani, nem vele párhuzamosan kopott ki, most pedig a PDP tánt el a váltáskor (bár CRT-ből még volt is 2k-s felbontásra képes, de előfordult, hogy valaki egész jó kis CRT-t, játékra ideális, lag és motionblur mentes kijelzőt adott el a 2k-s TN paneles LCD-ért, "nulla" kontrasztaránnyal és "csóvázó" mozgással, mert a CRT-je csak kisebb felontáson tudott elég magas frissítési frekit, ami nem bántotta a szemet - bár azon a felbontáson legalább a VGA-ja is tudott elég sok fps-t...). Utána vehetett mellé az ember SLI/CF rendszereket vagy több GPU-s kártyákat, hogy ne legyen diavetítés 2k-s felbontáson játszani (aztán remélte, hogy adott játékban majd nem -10, hanem +40%-ot hoz a második GPU :DDD). És itt már magamról is beszélek, mert én is viszonylag korán vettem egy 2k-s PVA paneles monitort. Tűrhető volt a képe egy TN-hez képest, de akkoriban még aránytalanul drága volt a TN-től jobb panel, és egy pöpec CRT sokkal jobb lett volna játékra a jobb mozgáskezelés és lag miatt, illetve a 4870X2 szörny után már azt mondta, hogy nekem SLI/CF többet "soha, és még akkor se" (pedig azt még le is vizeztem, úgyhogy nem is volt porszívó hangja).

    Most is 2k-ban is meg kell válogatni a beállításokat a 290X-nek is. Nem olyan egyszerű, hogy minden Very High és szoftver AA. A fene akar 2-3 darabot egy ilyen kártyából (főleg mindet végigvizezni), csak hogy 4k-s felbontás révén "optikai-SSAA" legyen (a mai textúra és geometriai részletesség mellett más nem nagyon történik 2k-ról 4k-ra lépve játékokban, mint hogy optikai módon valósul meg az anti-alising).

  • Gainka

    őstag

    válasz djculture #160 üzenetére

    Oriasi melo lehetett....
    Komolyan nem ertem felnott letere az ember hogy tud ilyeneket irni -.-".... Valoszinuleg oka van nem ? Omg

Új hozzászólás Aktív témák