- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- A holnap határán: itt van minden új Galaxy promóképe
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
kikikirly
senior tag
4 Magos CPU-k megjelenésénél is szóba került hogy lesz külön mag ami csak a fizikát számolja.Amennyire tudom ebből nem lett semmi.És hiába a 8 mag, többszálú skálázódást nem olyan egyszerű megoldani, ez fórumokon rendszeresen előkerülő téma olyanok részéről akik konyítanak a témához.Biztos segit ezen a DX12/Vulcan, mindesetre eddig egyik ilyen apival készűlt játékba se láttunk szignifikáns előrelépést.Abu 85 magyarázta valahol hogy a Wolfeinstein 2 valami 3x annyi hárömszöget rajzol ki mint a Doom, ezt a mennyiséget már nem birta el az OpenGL, ezért van benne csak Vulcan. Grafikára nem igazán látok különbséget a két játék közt, mindkettő nagyon jól néz ki, de nem látom a Wolfi 2 miben szebb.Szóval amit nyernek a Low Level apikkal, úgyis elköltik valami másra.
-
kikikirly
senior tag
Értem és köszi a felvilágosítást.Lehet mégse a fejlesztők bolondultak meg teljesen.
Emiatt vette meg a Microsoft a Havokot, ami vissza fog majd térni egy új API formájában, és ott már CPU+GPU feldolgozási modell lesz. Az már ideális a fizikára.
Gondolom ennek azért nem állt neki Intel bácsi kizárólag CPU piacon érdekelt, és tojt a kettő kombinálására.
Microsoftnak meg egyikbe se érdekelt,neki az az érdeke hogy minél jobb motort tegyen le az asztalra.
Utolsó kérdés:
Nagyjából mikorra várható?1 év, 5év? -
kikikirly
senior tag
válasz
kikikirly #48 üzenetére
,,NV zárt PhysX rendszerének a lényege hogy az effektek döntő többségét GPU-számolja és nem CPU.
Azt ne mond hogy az a kis apró chip ennyi mindent kiszámol a nyákon. Ráadásul erőforrásokat von el, és a játékosok ugye inkább az FPS-t választják a minőségibb grafika helyett."Mért szerinted mi számolta?Mafia 2 leképzőre,objektumszámra, maga idejébe legszebb játékok közé tartozott(2018-as játékokkal összevetve is simán megállja a helyét,ezért is nem értem miért a leképzőbe öntik a pénzt, pedig egy mai játék 2-3x akkora büdzséből készül és ez mind a szebb leképzőnek ,,köszönhető", a User meg kb semmit nem vesz észre belőle,hasznosan elköltött pénz mondhatom).Tehát nem a rajzolási parancsok kárára volt benne fejlettebb fizika.
Ha cpu számolta volna a fizikát elmúlt 8 évbe miért nem láttunk olyat ami tudja hozni ugyanazt a szintet? -
kikikirly
senior tag
Talán le kéne állni a leképző csiszolgatással.Több éve elértük azt a szintet hogy önmagába bármit hozzá adjon a játék élményhez.Te elméleted szerint két út van:Leképző további csiszolgatása, fizika pedig marad mostani szinten. Mi lenne ha Leképző maradna a mostani szinten, és kártyák erősődésével Asycn Compute-ba számolt fizikával ki lehetne tölteni az üresjáratokat.Nem értem hogy az első miért magától értetődő lépés.Lövöldözős játékba szerinted mire vágynak az emberek?Hajszálnyival szebb leképzőre,am nagyitóval ha látod a különbséget vagy hogy repkedjenek a törmelék darabok, Killing Floor2-be látott sérülésmodellezésre stb. Kreativ játékokba is új mechanikákat lehetne építeni a fejlettebb fizikára.Egyszerűen nem fér a fejembe hogy a nyers grafika fotó realisztikussal vetekszik, fizika meg sehol nincs, és erre nem az a fejlesztők válasza, hogy oké gyerekek hagyjuk a bánatba leképző fejlesztést hisz objektum számba és mindenbe elértünk közel valósághű szintet, kezdjük el felhozni a fizikát is.Nem, nekik az a válaszuk hogy tovább növelik az ollót a ,,nyers" és ,,dinamikus" grafika közt.
Másrészt ott a Ray Tracing:az nem eszi meg Async Compute-ba a GPU-kat?Érdekes arra valahogy eltudnak különíteni plusz GPU erőforrást, fizikára meg nem(Úgy tudom azt is a GPU számolja,nem a CPU).Pedig ha valami, akkor a Ray Tracing aztán zabálja a GPU-kat.WTF???
#46Raysen623:
NVPhysX maga zárt hülyesége miatt érthető hogy nem terjedt el.Nem is ezt róttam fel a fejlesztőknek.Másrészt a PhysX eredeti formájába dedikált fizikai gyorsító kártya volt.PC-n az ilyesmivel mindig az a baj hogy a user és a fejlesztő bambán néznek egymásra.
User azt várja hogy legyen játék ami kihasználja fizikai gyorsitót,legyenek extra effektek, a fejlesztő meg arra hogy vegyenek a userek gyorsitót, legyen piac amit célozhat.Tipikus 22-es csapdája az egész story. -
kikikirly
senior tag
Nem az Nvidia megoldása a lényeg. Nv a PhysX-el megmutatta mi a jövő.Fejlesztőket mi gátolja meg abba hogy saját GPU-s fizikai motort csináljanak?Érdekes zárt CPU-s havok helyett tudtak csinálni saját CPU-s motort.Van sejtésem mért nem csinálnak, előző kommentembe leírtam. Egyszerűen fogalmuk nincs arról hogy mire vágynak a játékosok.Azt képzeli hogy az egyre realisztikusabb leképző, növeli a játék élményt és evvel együtt a játék eladásokat.Ray Tracing is a még realisztikusabb leképzést szolgálja.Érdekes módon az nem zavarja őket a hogy a már most is fotó realisztikus grafika mellett a fizika,sérülésmodellezés, stb megrekedt 10 évvel ezelőtti szinten.És ebbe nincs semmi túlzás, Ps4/Xboxe 1 éra semmit nem hozott ezen a téren a PS3/XBox360-hoz képest.Akkoriba látszott hogy a fejlesztők próbálnak minél dinamikusabb grafikát csinálni,és volt is fejlődés évről évre.Nem hiába akkor merült fel a dedikált fizikai gyorsító ötlete, amit később Nvidia felvásárlása után megkaptak a zöldek kártyái.Akkoriba azt gondolta az egyszerű gamer hogy néhány év és tényleg valósághű fizika lesz a játékokba.Ma melyik gamer gondolja ezt?
-
kikikirly
senior tag
válasz
Raysen623 #36 üzenetére
Az nem oldana meg semmit. Havok ugyanolyan CPU-s fizikai motor mint a többi X tucat a piacon.NV zárt PhysX rendszerének a lényege hogy az effektek döntő többségét GPU-számolja és nem CPU.Véleményem szerint ezért nem fejlődött semmit az elmúlt 8 évbe a játékok fizikája,egyszerűen a CPU-ból ennyit lehet kihozni.Pár százaléknyi generáció váltást elviszi a szebb leképzők többlet rajzolási parancsai.
Meg ugye a többszálusitástast se olyan egyszerű megoldani számottevő Overhead nélkül.Mafia 2 8 éves játék, azóta se láttunk ,,hagyományos,,(CPU-s) fizikai motorral megáldott játékba olyan particle és törmelék fizikát.
Múltkor 2 méterről rálőttem a gengszterekkel megpakolt autóra, sikerült első golyóval a tankját eltalálnom, repkedtek mindenfelé az autó darabjai.Állati volt(GTA 5-be egy kocsirobbanás sehol nincs ehhez képest)
Ez egyben azt is bizonyítja hogy mai jóval erősebb GPU-k relativ könnyedén megbirkóznának vele,szóval nem enné meg a gépeket vacsorára.Mégis a fejlesztők inkább a Raytracingbe látják a fantáziát, holott lótúrót nem ad a játék élményhez, és 4 Titan V kártyát simán bekajál....Sajnos úrrá lett a mérnöki szemlélet, mai fejlesztők nem játszanak játékaikkal.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! MSI Suprim X RTX 3080 10GB Videokártya!
- MSI RTX 2080 GAMING X TRIO 8GB GDDR6 Videokártya!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GAINWARD RTX 4070 Ghost OC 12GB - ÚJ! 3 év garancia
- GIGABYTE GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC V2 12GB GDDR6X 192bit
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
- Epson Expression 12000 XL Nagyformátumú A3 szkenner
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 12s 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! 1TB Samsung 980 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest