- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Mobil flották
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Megjött a Honor szuperakkumulátoros mobilja
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a jövedelem a GlobalFoundries osztaléka, az AMD tulajdonrészének megfelelően. Most azért adódhatott hozzá a nyereséghez, mert megváltozott 2011-re a Wafer Purchase Agreement, vagyis az AMD mostantól nem waferekért fizet, hanem jó chipekért. [link] Ezzel lényegében nem használták fel az osztalékot a 32 nm-es gyártáshoz szükséges a waferek megrendeléséhez (a korábbi években az év elején megrendelték a wafereket), mivel lényegében az új egyezmény mellett az AMD mostantól utólag fizeti ki a hibátlan, leszállított termékeket, míg a GlobalFoudries benyeli a gyártáson a veszteséget. Persze kérdés, hogy ezzel majd ki jár jól, mert az AMD-nek ez akkor nyerő, ha rossz a GloFo kihozatala. Ha jó a kihozatal, akkor lényegében nem sok értelme volt 2011-re ennek a modellnek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
ProEvoFan #189 üzenetére
Minden igényt kiszolgálnak majd. Eleve a fejlesztők látni fogják, hogy milyen rendszerek érhetőek el, és úgy alakítják majd a gépigényt.
A next gen konzolok eleve heterogén módon programozható rendszerek lesznek, egyetlen lapkából. Ez a lapka persze lehet speciálisan kialakított, PC-ben nem elérhető megoldás. Szigorúan az én meglátásom szerint az új konzolgeneráció 2013 végén jöhet leghamarabb. (leszámítva a Nintendót, mert ők versenyzők ugyan, de valahogy mindig kilógnak a sorból - nem rossz értelemben persze)
Ami a PC-t illeti nagyjából 2015 utáni az az időpont, amikorra tényleg olyan heterogén rendszerek állhatnak elő, amelyek az új éra valós képességeit mutatják.
A technikailag az első Fusion is heterogén módon programozható lapka, csak a CPU+GPU integráció egy egyszerű lépcsőt képvisel. Ilyen lépcső lesz az Ivy Bridge is. A következő generáció még jobb kezelhetőséget biztosít. Ilyen lesz a Next Gen Fusion és a Hasvell, illetve a Maxwell is. Ugye a Maxwell abból a szempontból kakukktojás, hogy az NVIDIA kihagyja az első lépcsőt, így nekik egyből kettőt kell lépniük, de ez nem lehet nehézség. A heterogén rendszerek szíve a GPU technológia, és ott jó az NV. Ezután lesz minden gyártónál még egy fejlesztés vagy lépcső, ami lényegében a heterogén rendszerek aranykora lesz. Ez ugye az ominózus 2015-ös időpont, esetleg plusz pár hónap. Itt már a fejlesztők is annyira ráállnak a témára, hogy kritikus szempont a CPU és a GPU magok közötti kommunikáció, és azt egy lassú buszon keresztül nem lehet teljesíteni. Az extra bővíthetőséget inkább úgy lehetne elképzelni, hogy két APU rakható a gépbe, de ez még képlékeny terület.Pedig érdemes a szaros casual játékokra gondolni. Érthető, hogy a hardcore közösségnek nem téma ez, de az üzleti világban az a nyerő amire tömeges igény van. Hát a szaros casual játékokra van jelenleg igény. Ugye mindenki mondja, hogy mennyire fail a PC-s játékpiac, alig lehet keresni rajta. Ez nem igaz, csak szét kell nézni. Ott a FarmVille példának. Istentelenül sikeres és jövedelmező.
Egyébként a hardcore játékosok számára már most jobb választás valamelyik konzol. A PC-re alig jön értékelhető játék. Ez a jövőben nem fog javulni. Összehasonlítva, hogy milyen címeket kell kihagyni konzol nélkül, és milyeneket PC nélkül ... hát nem a PC van elől. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #187 üzenetére
Az új verziójú Unreal Engine 3-at nem érdemes ide venni, mert az most készült el. Arra leghamarabb két év múlva épül majd játék. A három GTX 580 azért kellett mert a raszterizáció hatásfoka 20% alatt van. Ha megoldja valaki a kis háromszögek feldolgozásának problémáját, akkor elég egy GTX 580 teljesítményének a fele is, csak úgy kell kialakítani a setupot, hogy ne kelljen feleslegesen számolni. Na persze ez marhára nem egyszerű
Nem érted a VGA-k üzleti problémáját. Az világos, hogy gyorsabb a rendszer egy külső VGA-val. De ha üzletileg nem éri meg egy piacot fenntartani, akkor mindegy, hogy mi lenne ha, mert nem lesz ...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem ugyanazt írtam le. A nettó nyereség 56 milla. Ezt írtam. Ezenkívül ha már az operatív profitot nézzük és kiemeljük a VGA-t, akkor kiemelendő a CPU részleg is.
A grafikus részleg csak a VGA-kat jelenti. A piac nagy része viszont IGP, és az nincs benne ebben. Ebből adódóan a Radeon több nyereséget termel, csak nem a VGA-piacon. Nem véletlenül halad mindenki a platform felé. Azon lehet pénzt keresni.
Az Intellel semmilyen cég nem mérhető össze. Sokkal nagyobb tőkeállományuk van, és ha valamelyik cég erősebb terméket kínál, akkor pusztán erőből kirakják őket. Lásd például NVIDIA. [link] Dobnak nekik egy kis bánatpénzt, amivel elkerülhető a pereskedés, teljesen világos, hogy mennyit nyert ezen az Intel. Jelentősen többet, mint amennyibe került az NV "kiengesztelése". Egy versenyzővel kevesebb, ami azért egy jelentős szempont. Nyilván az AMD csak azért kell az Intelnek, hogy ne darabolják fel a céget. Ha nem fenyegetné ez a veszély a vállalatot, akkor már az AMD is ki lenne rakva. Persze a szokásos csontot utána dobnák, hogy rágja jól meg. Nagyjából ez a cég piacpolitikája.
Az AMD erősödése az ATIC számára fontos. Mivel az AMD a GlobalFoundries fő megrendelője, így olyan üzletekbe is belemennek, hogy benyelik az AMD helyett a gyártási veszteséget. Mint például most a 32 nm-es technológiánál. Ez amolyan hosszútávú befektetés. A GlobalFoundries számára az a jó, ha az AMD évről-évre több chipet rendel. Nyilván ezzel az üzlettel nem fognak nyerni 2011-ben, de 2012-ban vagy 2013-ban már lehet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Pusztitusz #181 üzenetére
Igen. Lezárult a Samsunggal egy jogi vita, aminek kapcsán a Samsung 200 valahány millát fizetett az AMD-nek. Nyilván ez állandó dolog a piacon. Az Intel is fizetni fog 2011-től az NVIDIA számára, mert tisztességtelen eszközökkel kirakták őket a PC-s piacról. Összesen ezért 1,5 milliárdot kap az NVIDIA sok részletben. Az ugyanúgy nyereség lesz. Ilyenkor mindig arra kell gondolni, hogy hol tartanának, ha az Intel nem szúr ki velük.
Ezek nem adományok, ezekre jogosult az adott cég. Az NVIDIA sem tehet arról, hogy kipakolták őket a marha jól tejelő IGP-k piacáról. Az Intel tehet róla. Fizetnek is érte elkerülve a pereskedést.
(#183) MaUser: 56 millió a nettó üzemi nyereség. Az operating income a prociknál 100, míg a VGA-knál 19 millió dollár. Emellett az AMD a GlobalFoundriesból kapta a többit. Mivel a bérgyártó közös tulajdonban van, így jön belőle az osztalék. Ebből az AMD most 492 millió dollár jövedelmet szerzet. A részletek itt nincsenek tisztázva. Valószínűleg ennek köze van ahhoz, hogy a GlobalFoundries 2011-ben benyeli a 32 nm-es SHP lapkák gyártásának esetleges veszteségeit. Az AMD tulajdonképpen nem waferekért fog fizetni, hanem jó termékekért, így nem vásárolnak selejtet.
(#182) schwartz: Azzal biztos nem lesz probléma. Az UE3 nagyon alacsony gépigényű motor.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
frame>24 #171 üzenetére
Amíg nincs feltétlen szükség rá, addig nem fogják bántani. A magas órajelen működős memóriákkal elért extra sávszélesség sokkal költséghatékonyabb. A nagyobb buszhoz több memória kell, bonyolultabb nyák és drágul a GPU tokozása is. Ez jelentős tétel, így elsődlegesen az órajel növelésére érdemes koncentrálni, ami számottevően olcsóbb. Ennek az igénye lényegében a hosszabb nyák, de a rétegek száma ettől nem nő.
Az unorm és snorm utasítások nem mondhatók újdonságnak. A Cayman ROP blokkja kétszer gyorsabban dolgozza fel a 16 bites integer operációkat. Tulajdonképpen nem túl lényeges dolog. Nyilván jó, hogy gyorsabb, de nem ez fogja megváltani a világot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valószínűleg sok megoldást átvisznek a Caymanből, de biztos lesznek újítások. Véleményem szerint több VLIW mintát kezelő Dispatch egységekre lenne szükség, és érdemes lenne a GDS méretét is növelni. Ezenkívül én teljesen lecserélnél a Command egységet, valami hatékonyabbra. Kb. ezek a "must have" fejlesztések. A többi majd kiderül.
Persze, az APU-k vagy HPU-k jelentősen fognak gyorsulni. Egyre nagyobb szeletet csípnek majd le a VGA-piacból. Konkrétan alulról felzabálják a jelentős eladásokat elérő réteget. Ha 200 dollárig kiütik a szegmenst, akkor az már eléggé fájó, hiszen a VGA-k 80%-a itt kerülnek értékesítésre. Persze nyilván a jövőben nagyon erős opció az általános áremelés, hiszen egy kevés zsét hozó piacot nem érdemes fenntartani.
Teljesen jó a meglátásod. A tesszelláció csak egy dolog az újdonságok közül. A gond az, hogy az 1.0-s júzerek számára ez jelenti a leglényegesebb újítást, nem fogják megérteni, hogy a DX11-es megvalósítás gyermekbetegségekben szenved. A felületi interakció elnagyolása várható volt. Legalábbis én a fermis cikkben írtam róla tavaly. [link] Persze aki nem olvas PH-t, annak újdonság.
A Dirt 2-ben az FP16-os HDR áldásos hatása, és a Compute shaderben írt post process tetszhetett. Valóban szép. Lehet ebből a DX11-ből jó dolgokat kihozni, csak az egész API rosszul van kommunikálva. A csapból is a tesszelláció folyik, és ebből nyilván csalódás lesz.
(#167) ceaser: Ugyanúgy lehet játszani platformon is. A játékok is futnak majd az integrált holmikon. Azt is érdemes belevenni az elméletekbe, hogy a PC-s közösség nagy része hétköznapi játékos. A hardcore réteg már fél lábbal a konzol vonatán utazik. Nyilván egyre kisebb prioritás lesz a PC-s játékőrültek kiszolgálása. A trend világosan látszik, hogy akár nagyobb sikereket lehet elérni mondjuk dühös madarak bevetésével. Nem kell ide százmilliós nagyságrendű zsetont felzabáló projekt hiper-szuper grafikával.
Aztán sokan gondolkodnak a felhős modellben, amit én szkeptikusan kezelek, de ki tudja mit hoz a jövő. Az elgondolás ötletes, és megfelelő technikai színvonal mellett kivitelezhető. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dare2Live #153 üzenetére
Nem minden konzolport. Egy csomó játék normálisan meg van csinálva PC-re.
Nagyon lényeges szempont, hogy hány rajzolási parancsot tudsz kiadni. Kevés parancs masszívan limitálja a teljesítményt. Már csak abba gondolj bele, hogy a combosabb PC-k lassan 10-szer gyorsabbak a konzoloknál, ez persze a játékok grafikáján nem látszik meg. Kritikus fontosságú, hogy kötegelj, mert rossz lesz a teljesítményed, és ez alapvetően az API korlátozása.(#154) ceaser: Az Intel is kvázi kész van, hiszen van GPU-juk a procikban. Ez a lényeges, a VGA az másodlagos. Persze azon a GPU-n van mit változtatni, de az Ivy Bridge-ben erre gyúrnak rá. Majd kiderül mennyire sikerül.
Valószínű, hogy pár évig még maradnak a VGA-k, de hosszú távom pár heavy userért nem érdemes megtartani a piacot. Ami biztos, hogy a jelenlegi árazási séma nem felel meg, vagyis az IGP-k piacának növekedésével folyamatos áremelésre lesz szükség.(#155) Sir Ny: Nyereséges mindkét cég. Az AMD a Q4-ben 375 millával zárt, míg az NVIDIA 171 millával.
Az AMD-nek mindjárt lesz 2011Q1-es eredménye. A itt már ott lesz a Fusion is, ami megnyomhatja a dolgot. Valszeg 400 millió körül nyereség lesz, esetleg több. Majd ma valamikor kiderül.
Az persze nyilvánvaló, hogy nem a VGA-k okozzák a nyereséget.(#157) Ringman: Elméletben a Windows 8 képes lehet az x86 emulálására, vagyis valószínűleg nem lesz probléma ARM-on elindítani az x86-os programokat. Persze nem lesz tempós a dolog, de menni fog.
A professzionális piac az maradni fog, sőt kiegészül majd platformokkal. Persze a VGA-kra ez nincs hatással, mert a profi grafika a piac 1%-át sem teszi ki.
Nyáron nagyon kérdéses, hogy megjelenik a HD 7000. Ezt írtam a cikkben, hogy én inkább őszre számítanék. Beszámítva azt, hogy a FirePro frissítése lassabb nagy esélye van, hogy lesz Cayman a termékcsaládban. A HD7000-es FirePrók majd 2012 közepén jöhetnek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
2013-ban jelenik meg az NVIDIA Maxwell, ha minden jól megy persze, de valszeg nem lesz gond. Ez a lapka már egy platform, vagyis nagyon leegyszerűsítve egy CPU+GPU kombináció. Önállóan képes futtatni a Windows 8-at.
Nem lesz Intel diszkrét VGA. Nagyon kevés pénzt lehet ezen a piacon keresni. Ha már benne vagy akkor oké, de beugrani egy szűkülő szegmensbe évi pár milliós nyereségért teljesen felesleges. Pláne az Intelnek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze. Nyilván ebben vastagon benne vannak a gyártók. Teljesen jogos a meglátás.
Én csak arra akarok utalni, hogy ezt a sajtónak nem a Skyrimen kell "leverni". Szerintem felháborító, ahogy ki vannak forgatva a nyilatkozat szavai.Megtalálják a módját, ebben az egyben nem kételkedek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én ezt tudom, de a júzerek nem. Jelenleg a követelmény az agyontesszellált játék, és minden megjelenéssel egyre csak nő a csalódottság. Nyilván nem várható el, hogy megértsék a miérteket, de ebben a csalódottságban a VGA-gyártók vastagon benne vannak. El kellene magyarázni, hogy a tesszelláció nem a grafikus megjelenítés Szent Grálja. Persze amíg marketingértéke van addig ez nem történik meg. Az AMD próbált erről magyarázatot adni, de marketinganyag cukormázas lett, míg a sajtóanyag túl nyers egy informatikával nem foglalkozó személy számára. Azt meg nyilván az AMD sem fogja kimondani, hogy az API ebben a formában durván korlátozza a tesszellálás lehetőségeit, és a hardverek rasztermotorja sem erre az igénybevételre lett tervezve.
Van a DX9-ben az SM 3.0. Azzal alapvetően majdnem mindent meg tudsz oldani. A shader működhet úgy ahogy DX9-ben, de amint belerakod a Gather4 utasítást a mintavételezésre, rögtön négyszer több adatot olvasol ki a textúrából egyszerre, ami átlagosan 15-25%-os tempónövekedést hoz. Ez már önmagában jó, és ez csak egy kiragadott példa a sok közül.
Nem tudom, hogy Todd Howard mondandóját miért forgatták ki ennyire. Ez már több, mint az alapvető szaktudás hiánya. Itt elkezdett elegük lenni az újságíróknak is. Valószínűleg a Crysis 2-nek ebben a keserűségben nagy szerepe volt, de azért a Crytek felel, és nem Todd Howardon és a Skyrimen kell leverni a csalódottságot. Nekem legalábbis ez a véleményem. A Bethesda tehet a legkevésbé arról, hogy a VGA-gyártók hazudnak, és a Crysis 2 ilyen lett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Semmi lényeges változás nem lesz. Annyi a lényeg, hogy mostantól az alaplappal már eldöntötted, hogy ki a gépet gyártója. Ennyi. Minden ugyanúgy folyik tovább, csak platformot vásárolsz a gyártóktól. Nyilván attól, amelyik neked bejön.
Nagyjából 2013-ban kezdődik el a komolyabb integráció. 2015-re teljesen végbemegy, és egy lapka lesz a gépben. Arra gondolj, hogy anno eltűnt a matematikai koprocesszor is. Nem történt lényegi változás, csak egy hardver beépült a központi lapkába. Ennyi. A PC ettől ugyanúgy élni fog. Persze a Windows 8 nagyon is kitolja a lehetőségeket, hiszen támogatja az ARM architektúrát is, de ez nekünk csak jó. Végre nem Intel-AMD duopólium lesz.
A konzolnak mindig ott lesz a fix konfigurációból adódó előnye. Amit Huddy mond az nagyon jó ötlet, és bár megvalósulna, de API nélkül eltűnik a kompatibilitás, tehát lényegében ez az út járhatatlan. Azon persze nagyon jó lenne gondolkodni, hogy az API korlátozásait tovább csökkentsük. Nyilván lesz még új DX verzió.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Skyrim DX11-es játék lesz. Todd Howard ezt mondta el. A játék a gyorsításra használja a DX11-et. Nem értem, hogy ezzel mi a probléma? Megnézték mit tudnak az API-ból hasznosítani, és hasznosítják. Teljesen korrekt felfogás. Ennél többet egy fejlesztőtől nem lehet elvárni.
Az a baj, hogy mindenki agyontesszellált játékokat vár, de már 2010 elején leírtam, hogy senki se számítson ilyenre. Az összes piacon lévő hardver quadrendert használ, így nem mindegy nekik, ha a raszterizálás esetében a számítások felét, vagy csak 10%-át kell eldobni. [link] Ez itt részletezve van, hogy miért történik.
Itt ez a kép. A még elfogadott eset a 16 pixeles háromszög. Ott látható, hogy 104 pixel vizsgálata történik négyes csoportokban. Ebből 76 pixel fedett lesz, míg 28 nem, vagyis a számítások 26%-a volt felesleges. A másik eset az egy pixeles fedés, ahol 12 pixel vizsgálata történik meg, de a számítások közül csak egy pixel lesz fedve, vagyis 11-szer feleslegesen dolgozott a kártya. Ez azt jelenti, hogy a számítások 92%-a feleslegesen történt meg. Ez azért számottevő probléma. A kártyák ettől kifekszenek. Miért csodálkozunk, hogy a fejlesztők alig használnak tesszellálást?Az nyilván igaz, hogy ha egy gyártó a tesszellálással jön, és hirdeti geometria innovációját, akkor az csak marketing. De ez is teljesen normális. Nem mondhatja, hogy bocs, de a fícsőr el van baszva, így nem is számíts rá, hogy komolyabban használják.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mégis a command buffer közvetlen elérése nélkül hogyan kezelsz PC-n 2000-3000-nél több rajzolási parancsot? Kötegelheted a parancsokat, vagy használhatód a DX11 többszálú támogatását és a parancslistát, de 5000 parancsnál többet nem tudsz kicsiholni, mert az API nem képes többre. Ha okosan dolgozol nagy nehezen eljuthatsz 7000-ig, de a konzolokon a command buffer kezelésével 20000-et is elérhetsz.
Johan Andersson is felhívta erre a figyelmet a GDC-n a Frostbite 2 és a Battlefield 3 bemutatóján. [link] Nagyjából a dokumentum közepén emeli ki az Instancing fontosságát, különben komoly teljesítményproblémák lesznek hardvertől függetlenül.Nem kell imádkozni AA-ért. Ott van a Catalystben az MLAA, ami minden felületen működik. Azért lett bevezetve, mert sok fejlesztő nem érzi fontosnak az élsimítást, így szükséges egy olyan megoldás, ami mindennel kompatibilis és működik. Ha nincs a játékban beépített AA, akkor az MLAA-n kívül nincs más lehetőséged.
Igen a VGA szegmens haldoklik. A jövő a platform, és nem Intel-AMD-NVIDIA mixelést fogsz csinálni, hanem komplett platformot veszel az Inteltől, az AMD-től, vagy az NVIDIA-tól, és még ki tudja, hogy a Windows 8 megjelenésére ki fog beállni negyediknek-ötödiknek ... Qualcomm? Marvell?
Mi a probléma ezzel az AMD-nél? Nincs jó CPU-architektúrájuk? Nincs jó GPU-architektúrájuk? Nem támogatják a legfrissebb API-kat?
Tedd fel ugyanezeket a kérdéseket a többi gyártónál.A Mjölnir driverekben már van Multi-Threaded Rendering támogatás. A Civilization V-re engedélyezve is van. Ezért gyorsult a program 70%-ot a 11.4-es Preview driverrel.
Megint? Mikor estek utoljára pofára? Jobb lenne megbarátkoznod azzal a ténnyel, hogy a 16 darab DX11-es játékból 11-et az AMD tett le az asztalra. Ezenkívül még három játék biztosan érkezik. A Shogun 2 május elején megkapja a DX11-es patch-et. Azt sem érdemes elfelejteni, hogy legutóbb az NVIDIA nem nyújtott támogatást a Dragon Age 2-höz, pedig a csúcsszuper NVIDIA Parrallel Nsight szoftverrel debugolták a programot. A tényeket nézd a régmúltból nem lehet megélni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dare2Live #128 üzenetére
[link] Ezt olvasd el, mert megvilágítja a PC és a konzol különbségét.
(#129) Löncsi: Köze nincs hozzá. Az AMD az MS igényeinek megfelelően fejlesztette a Xenost. Abból lett később az R600 számos változtatás után.
(#133) Televan: Az új PS-ben és Xbox-ban szerintem nem lesz GPU. Egy chip felel majd mindenért. Ez valószínűleg egy speciális APU lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kérdés, hogy hány projit tudsz kirakni. Legjobb tudomásom szerint három, vagy négy olyan HDMI 1.3-as proji van, amivel megy a HD3D.
Azért a 3D-ra az AMD nem fókuszál. A piac egyelőre még mindig messze alulteljesíti az elvárásokat. Persze erre joggal lehet azt mondani, hogy túlzottak az elvárások, de ettől még nem változnak az eladások.(#109) ProEvoFan: Egyszerű. Az elején egy chipből elkészül egy szilíciumverzió, ami az alapstruktúra. Arra lehet építeni több metal spint, azaz ki lehet választani például a felhasználható tranzisztorkészletet, hogy melyikkel a legjobb a kihozatal és a működés. Ha valamelyikkel jó, akkor nyertél, ha egyikkel sem az, akkor új alapstruktúra kell a tapasztalatoknak megfelelően. Ez a silicon spin.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A fejlesztések annyira át lettek ütemezve a 32 nm törlésével, hogy a 28 nm-es node az ütemtervhez képest gyorsan használható állapotba kerül. A 40 nm teljesen más volt. Ott a biztonság volt a célszerű, mert eleve gond volt a technikával. Most nincs idő kísérletezni a struktúrával, ha nem jó, akkor a teljes generációnak megy majd a silicon spin. Ha meg jó, akkor mákod volt, és előnnyel indulsz az új generációban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért az NV is csak a HDMI 1.4-re garantálja a támogatást. Ez nyilvánvaló, HDMI 1.3-mal nincs garancia a 3D működésére, mert lehet, hogy a megjelenítő nem támogatja a 3D Visiont, vagy a HD3D-t. Ebből a szempontból a GeForce 500 sorozat hozta meg a változást, ahogy az AMD-nél a HD 6000. Mindkettő esetében támogatott a Blu-ray 3D, mindenféle csillagozás és apró betűs rész nélkül.
A GF400-zal és a HD 5000-re is lehetséges, de ott megvannak a csillagozott apró betűs részek, hogy ha még sem megy, akkor a gyártó mossa kezeit. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván nekik is ott volt a lehetőség, hogy átálljanak Radeonokra. De az AMD csak az európai piacot ajánlotta fel nekik. Az XFX sokkal kedvezőbb ajánlatot kapott. Nyilván várható volt a BFG csődje. Szinte csak a VGA-kból éltek. Az EVGA-nak ott van az alaplapbiznisz, amiből rengeteg bevételük van. Aztán persze el lehet azon gondolkodni, hogy a BFG miért nem épített az Ionra, mert az is nagy zsetont hozott annak idején, ez mondjuk egyértelmű hiba volt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
DeckardCain #92 üzenetére
Szerintem most kérdéses a pipe cleaner lapka. A 32 nm törlése nagyon összekuszálta a dolgokat. Innentől kockáztatni kell.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A gyártóknak úgy kell kínálni a támogatást, hogy az garantált legyen. Ha valami nem garantált, az még ugyan működhet, de azzal marketingelni overkill, mert ha nem működik, akkor elővesznek az elégedetlen elhasználók.
A HD 6000-et azért kellett hozni, mert az egyes termékek költséghatékonyabbak lettek az AMD számára, ez nyilván a vásárlót csak közvetve érinti. Például a HD 5800-ból sosem lett volna 170-230 dolláros megoldás, ahhoz túl költséges az előállítása. Meg nyilván az NV is erősített. A HD 5970 már nem veri a GTX 590-et (egy-két extrém esetet leszámítva). A HD 6990-re szükség volt a trón megtartásához.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A kérdés csupán annyi, hogy ez minden TV-n működik-e, mert a HDMI 1.4 ezt garantálná. Az NV is kiküldi a 3D-t HDMI 1.3-on, de csak a támogatott HDMI 1.4-es TV-kre. Nyilván erre az AMD is képes, de ha egy TV előkerül, ami esetleg nem fogadja el a jelet, akkor HDMI 1.4-es kimenet nélkül nem tudsz tenni semmit. Ez nem tűnik általános dolognak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV biztos nem örült ennyire. Azért egy főpartner nem csak beteszi a valagát a málnásba, hanem kötelezettségeket vállal, azaz negyedévente jelentős tételt rendel.
Félreérted, nem az AMD platformosodik, hanem mindenki. Az Intelnek is ott a Sandy Bridge, míg az NV fejleszti a saját processzorát, amit majd a Maxwellhez felhasználnak. A platform döntő fontosságú lesz, mert nélküle nem lehet normális támogatást kreálni a heterogén érában. Nyilván támogatás nélkül eladás sem nagyon lesz.(#59) ProEvoFan: A ESV: Skyrim DX11-es lesz. Ezt már most lehet tudni. Majd lesz erről hivatalos bejelentés is, hogy egészen pontosan mi takar, de a dolog nem titok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nagyon jó lenne már értelmezni, hogy miért látják a cégek a platformban a jövőt. Mert szart sem keresnek a VGA-kon. Az AMD annyiban van előnyben, hogy olcsóbban gyárt, így a főpertereiket nem veszítik el vagy nem mennek tönkre. Az NV már kettőt elvesztett az elmúlt két évben (az XFX Radeonra váltott, a BFG pedig tönkrement). Ettől persze nem lesz jobb, továbbra is lószart lehet keresni a VGA-kon, az IGP-k nyeresége messze a legnagyobb a GPU-piacon.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- Apple iPhone 8 64GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest